Дизеловите коли все още имат бъдеще, увери Меркел

Дизеловите коли все още имат бъдеще, увери Меркел

© Reuters



За дизеловите автомобили все още има бъдеще, при условие че автомобилостроителите направят някои подобрения. Това заяви германският канцлер Ангела Меркел, цитирана от ДПА.


Милиони германски шофьори са изправени пред неизвестност, откакто по-рано тази година съдът разреши на градовете за забраняват дизеловите коли в някои зони като мярка срещу замърсяването на въздуха.


Тази седмица правителството ще обяви мерки за намаляване на вредните емисии, като същевременно задържи колите на пътя, каза Меркел в седмичното си обръщение. "Това ще доведе и до по-добро приемане на дизелите", отбеляза канцлерът, предупреждавайки, че ще бъдат необходими още много години, докато нови автомобилни технологии бъдат въведени изцяло.


Дизеловите автомобили попаднаха в центъра на вниманието през септември 2015 година, когато "Фолксваген" (Volkswagen) призна, че е инсталирал манипулиращ софтуер на свои дизелови модели, за да фалшифицира резултатите от тестовете за отработени газове. Скандалът разтърси германското автомобилостроене и нанесе удар върху обществената нагласа спрямо дизела, припомня ДПА.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    "Фолксваген" (Volkswagen) призна, че е инсталирал манипулиращ софтуер на свои дизелови модели, за да фалшифицира резултатите от тестовете за отработени газове.

    А преди Германия беше пример за всичко...

  2. 2 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Типично за Меркел - два хода напред, един назад, два встрани. Колебливост, поддаване на лобизъм и отлагане до безкрай ако може. Така забърка много каши.
    Време е да си ходи.

  3. 3 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1419 Любопитно

    А немските камини и кюмбета на пелети кога?

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  4. 4 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    Ах този дизел :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  5. 5 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 594 Неутрално

    А бе истерията с дизелаците е преиграване малко..... Бензиновите не са цвете за мирисане.....Карал съм зад бензинови коли с включен вентилатор.....не се диша.
    Всичко е пак за пари.

  6. 6 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    Цялата работа е в сбърканата политика за стимулация на дизеловите автомобили вместо на доста по-чистите бензинови.
    Германците развиха доста добре дизеловите агрегати, инвестираха огромни средства в разработването на такива, без да отбележат един много опасен спътник при горенето - азотните окиси.

    Panta rhei....
  7. 7 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#2] от "12345":

    Меркел открай време си защитава дизела. И това е едно от разумните ѝ решения, които не са много, това си е вярно. Автопроизводителите хвърлиха сума пари за разработки на дизели и в един момент най-силният отрасъл на германската икономика е на път да се затрие. И тя се опитва да го защити, доколкото може.

  8. 8 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Тях са ги хванали... иначе другите не са го правили :) Какво им трябваше да продават дизели в Щатите? Дори и да премахнат всичко де що е дизел(няма как да стане), ефекта ще е минимален, защото проблема е в постоянно увеличаващия се брой на автомобилите. Новите алтернативи може да поизчистят въздуха в големите градове... за сметка на замърсяване някъде другаде :) В глобален мащаб най- големия замърсител на въздуха сред превозните средства са корабите и самолетите, ама това не е важно, защото няма как да намериш повод да бръкнеш в джоба на обикновения човек... принуждавайки го да си смени колата преждевременно :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  9. 9 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Чак пък за пример

  10. 10 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Чак пък за пример

  11. 11 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 274 Любопитно

    И като му забранят дизела на немеца, той веднага ще гласува пак за Меркел и за Зелените, щото знае откъде му е дошло.

  12. 12 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    Е все пак Меркел каза, "Всички са добре дошли", и "Ще се справим". Така че 1 простотия повече или по - малко, who cares ?!?!

  13. 13 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 405 Весело

    Хехе в това изказване хич, ама хич не прозира тесният немски интерес на автопроизводителите. Меркел обаче не казва ще продължат ли субсидиите за дизелови коли? Като са толкова хубави дизелите що ги субсидират?

  14. 14 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Изглежда копае дъното

  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5670 Неутрално

    Проблемът не е в Меркел и дизелите. Проблемът е в липсата на доверие в твърденията на автомобилопроизводителите след скандалът във Фолксваген.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Не, нямат никакво бъдеще.

    И като се огледаш около себе си - само динозаври, чакащи тихо съдбата си. На това прилича немската автоиндустрия в момента. Време е за действие, а не да претопляте старата манджа.

  17. 17 Профил на Jikevjikev Jikev
    Jikevjikev Jikev
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Кораби и ТИРове са със същите тези дизели, сто кратно по големи...
    Горят и отделят много повеè от автомобилèтата...
    Нещо крият, не разбирам защо се пропускат най-големите?!

  18. 18 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    Песента на дизела е изпята, финито. За да бъдат постигнат норми на замърсяването близки до тези на бензиновите двигатели, дизелите стават толкова скъпи и сложни, че в крайна сметка експлоатацията им става по-скъпа. Високият термичен кпд на дизела се постига за сметка на по-високи начални температури на горене и от там идва неизбежното образуване на азотни окиси. Бедните смеси и финото разпрашаване на горивото пък стават причина за все по-фини и фини частици, които не се задържат от носа и влизат направо в белите дробове. Доскоро критерий за чистота на двигателите беше СО2, но най-после и в Европа блесна истината, че фините частици и NOx са много по-вредни.

  19. 19 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#18] от "gianni":

    Napishi nesto za emisiite na benzinovite tis dvigateli

  20. 20 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    ... За да бъдат постигнат норми на замърсяването близки до тези на бензиновите двигатели...
    —цитат от коментар 18 на gianni


    Нормите за замърсяване са различни при бензинови и дизелови двигатели. При дизела проблем е неизгорелия въглерод, при бензина - азотните окиси. Сегашния скандал е породен от технически необоснованите норми.

    Eddie lives... somewhere in time!
  21. 21 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#17] от "Jikevjikev Jikev":

    В случая се има предвид дизеловия автомобил ( масовия), а не дизеловия двигател. Тировете и корабите в по - голяма степен, се движат извън гъсто населени райони и съответно представляват по - малка заплаха за здравето и околната среда. А доколкото помня и не се лъжа, точно VW бяха се опитвали да докажат с теста с шимпанзета че новите дизели били по- чисти от стар бензинов пикап форд. И били неприятно изненадани, че чисто нов битъл е по - отровен от бензинов дърт камион и покрили резултатите.

  22. 22 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Меркел загуби доверието на голяма част от редовите избиратели и сега панически се страхува да не бъде неглижирана и от големите чичковци, макар и да продължава да закриля бизнеса им с Русия. В края на краищата срещу изхабяването няма спасение...

  23. 23 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    ..., не разбирам защо се пропускат най-големите?!
    —цитат от коментар 17 на Jikevjikev Jikev


    Няма как от природния нефт да се получава само дизелово гориво, масла и керосин. Бензинът също трябва да се ползва за нещо, а освен за гориво той няма друго приложение изискващо значими количества. Затова понастоящем имя тенденция за ограничаване употребата на дизелово гориво при леките автомобили. При товарните автомобили и корабите бензинът просто е неконкурентен.

    Eddie lives... somewhere in time!
  24. 24 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Абе метана и пропан-бутана са най чисти за ДВГ, ама тях никой не се напъва да ги лансира...

    Интереси...

  25. 25 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 902 Весело

    Хаха, къде е обичайната лиляво-зелена агитка?
    Мразят дизелите, но обичат Меркел и сега изпадат в когнитивен дисонанс - дизелите ли са хубави, Меркел ли греши?
    Виж, мисълта, че на Меркел не и пука ни за природата, ни за "бежанците", а само за немския бизнес, им е много сложна и не се побира в умнокрасивите главици......

    Знанието е сила, информацията - власт
  26. 26 Профил на hifi_hifi
    hifi_hifi
    Рейтинг: 343 Неутрално

    Абе и аз съм за по-чист въздух и т.н. ама всичко е игра на големите.
    За да станат нещата трябва да пуснат ел. коли на цената на дизелова..а то какво стана след скандала..вдигнаха се продажбите на бензинови коли, които харчат повече и съответно отиват повече пари в петролния картел... хибридите и те са си чист бензин с изключение на 3 до 30-50км на ток.. иначе пак си харчат бензин

  27. 27 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":
    Ако видите германската армия как изглежда ще забележите ,че нйещо се е случило с традициите........

  28. 28 Профил на Su
    Su
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Добре де всички, които вият относно колко по-големи замърсители са двигателите на камионите и корабите.
    Първо както казаха, те не замърсяват в градовете където има доста повече замърсители.
    Второ дизеловият двигател е по-ефективен при големи обеми и съответно емисиите на един камион не могат да се сравняват с тези един лек автомобил дори и без да сравняваме извършената полезна работа (да кажем един ТИР с контейнер на него и един автомобил с един човек в него-доста честа ситуация). За да достигнат нормални нива на емисии дизелите в лекия автомобил с усложняват с ред допълнителни агрегати, които обаче дори и да работят в началото изискват подмяна в един момент, която е скъпа. Това важи също и за бензиновите автомобили с техните катализатори.

    Така че, реално погледнато хибридните двигатели биха били доста добра крачка за плавен преход към електрически автомобили, така и за намаляване на разхода/емисиите на бензиновите, а защо не е и за дизеловите. Освен това ще са преходен период и откъм инфраструктура по зареждането на електромобилите, която да си признаем не е особено развита за момента.

    За съжаление никой не чепка в тази посока освен Тойота.

  29. 29 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Какво са наскачали срещу дизелите, като че ли другите вървят със светена вода и разнасят след себе си дъх на теменужки!

    Мърфи е оптимист!
  30. 30 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Кораби и ТИРове са със същите тези дизели, сто кратно по големи...Горят и отделят много повеè от автомобилèтата...Нещо крият, не разбирам защо се пропускат най-големите?!
    —цитат от коментар 17 на Jikevjikev Jikev


    Това им е проблемът, че на леките коли не са достатъчно големи двигателите.

  31. 31 Профил на yannart
    yannart
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Абе а какво стана с Германия - световният еко лидер? Нали "учените"-затоплисти от съседната тема тръбяха, че дизелът бил даже по-лош от бензина за глобалното затопляне? Нали Меркел щеше да развее байряка по пътя към светлото еко бъдеще? Защо така ни излъгахте, другари? :((

  32. 32 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#24] от "niakoi_si":

    Обективни интереси, метанът е чудесна суровина за химическата промишленост, а пропан-бутанът се използва в бита.

    Eddie lives... somewhere in time!
  33. 33 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#8] от "ь":

    Забрави за камионите, те са по-многобпойни от кораби и самолети взети заедно, дизелови са и димят точно под носовете ни. С тях какво правим?

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  34. 34 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    До коментар [#17] от "Jikevjikev Jikev":В случая се има предвид дизеловия автомобил ( масовия), а не дизеловия двигател. Тировете и корабите в по - голяма степен, се движат извън гъсто населени райони и съответно представляват по - малка заплаха за здравето и околната среда. А доколкото помня и не се лъжа, точно VW бяха се опитвали да докажат с теста с шимпанзета че новите дизели били по- чисти от стар бензинов пикап форд. И били неприятно изненадани, че чисто нов битъл е по - отровен от бензинов дърт камион и покрили резултатите.
    —цитат от коментар 21 на zxp53317185


    По- малка но реална. В Европа има десетки големи градове с кейове дълбоко в сушата. Камионите минават край всички по- големи градове по околовръстни "рингове" ... някъде вече са повече от един. Проблема е основно в броя на автомобили с ДВГ в свръх населените зони. За да е чист въздуха там трябва въобще да няма такива. Ако наистина политиците са загрижени за замърсяването, трябва не да набеждават дизелите, а кардинално да забранят движението им, за сметка на електрически, които няма да бълват разни окиси и твърди частици, но косвено замърсяват доста повече планетата :) Апропо прословутите перки ... който измисли как да бъдат екологично рециклирани масово излизащите от употреба остарели такива ... ще стане най- малко милиардер :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  35. 35 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Забраняваме Фиестичката с дизелов двигател 72 конски сили, че много замърсява, но за тира с двигател 800 конски сили няма нищо да споменаваме, че много неудобно се получава. Така ще пропуснем и автобусите. Спортните коли и лимузините по 500 - 800 - 1000(!) конски сили също ще ги пропуснем. Корабите и самолетите - няма как. Да не пропуснем дизеловите локомотиви, багерите, булдозерите, комбайните, тракторите и т. н.
    От всичките изброени само мижавата Фиестичка някъде вече е забранена и предстои да бъде забранена на много места. Останалите вероятно са екологично абсолютно чисти, защото зелената мафия в нищо не ги обвинява.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  36. 36 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 911 Неутрално

    И това ако не е лобиране за големите марки, здраве му кажи !!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK