Германските производители на коли са против плана на ЕС за 35% по-малко емисии до 2030 г.

Германските производители на коли са против плана на ЕС за 35% по-малко емисии до 2030 г.

© Reuters



Канцлерът на Германия Ангела Меркел подкрепи трудно постигнатото компромисно споразумение на министрите на околната среда на ЕС за 35-процентно намаление на вредните автомобилни емисии от въглероден диоксид до 2030 година, предаде "Ройтерс", цитирана от БТА.


Тя зае тази позиция въпреки протестите на автомобилните производители в самата Германия, които твърдят, че тази цел не е реалистична и преследването й ще доведе до съкращаване на работни места.


Раздвоени между намаляването на замърсяването и запазването на конкурентоспособността на автомобилния сектор, министрите на околната среда от ЕС дискутираха във вторник по темата над 13 часа. Те постигнаха труден компромис около ограниченията, които да наложат на мощните европейски автомобилни компании за емисиите от въглероден диоксид до 2030 година.




На пресконференция в Берлин вчера Меркел определи мерките за намаляване на вредните емисии като "обосновани", отчасти заради възможността да бъдат преразгледани на по-късен етап. "Има клауза за преразглеждане през 2021 година, тъй като въпросът колко бързо можем да намалим емисиите от въглероден диоксид зависи от степента на навлизане на електрическите автомобили на пазара или на други автомобили с алтернативна задвижваща система", заяви тя. "При тези обстоятелства мисля, че споразумението е напълно обосновано", добави тя.


Договорените цели са по-сурови от исканите от Германия с голямата й автомобилна индустрия намаления от 30 процента, но в са под 40-те процента, към които някои други страни - членки на ЕС, се стремяха.


Плановете на ЕС да намали емисиите от въглероден диоксид от превозни средства с 35 процента до 2030 година са заплаха за Германия като страна, която е със силно автомобилно производство, твърди президентът на Асоциацията на германската автомобилна промишленост (VDA) Бернард Матес.


"Буди съжаление фактът, че по-голяма част от страните членки не намериха силата до постигнат баланс между защитата на работните места и защитата на климата", каза Матес. "Сигурността за работните места намалява и Германия като промишлена локация бе сериозно отслабена", добави президентът на Асоциацията на германската автомобилна промишленост, която представлява автомобилни производители като Бе Ем Ве (BMW) и "Даймлер" (Daimler).


Вчера недоволство от плановете за намаляване на емисиите изрази и Асоциацията на производителите на автомобили в Европа.


Миналата седмица Европейският парламент поиска въглеродните емисии от нови автомобили трябва да намалеят с 40% до 2030 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    Ами нормално е да са против, защото ги удря по джоба.

  2. 2 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1929 Весело

    Скоро очаквам европейските бюрократи да поставят срок на инженерите до 2030 година да започнат да произвеждат злато от фъшкии...

    То бива некомпетентност, бива, ама тяхното е прекалено!

  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    Естествено, че ще са против, те се вълнуват САМО от печалбите си, майната му на климата, майната му на чистотата на въздуха, майната ме на Бъдещето...!!!!

  4. 4 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1929 Весело

    А Европейският парламент няма ли да поиска Китай да намали парниковите газове с поне 50% (и да наложи съответните санкции за неизпълнение!!!) или ние трябва да плащаме за чиста планета, а те ще печелят от съспването й?!

  5. 5 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    Като че ли, два фактора карат немските производители на автомобили да се съпротивляват на замяната на ДВГ с електромотори (макар че отдавна имат изследователски проекти и прототипи на електромобили):
    - Хората отговарящи за двигателите в тези фирми познават ДВГ; те са израснали в кариерата си с тях и им е трудно да им обърнат гръб. На практика сега трябва да закрият тези конструкторски отдели и просто да купуват електромотори от фирми като Бош или Сименс
    - Електромобилите имат далеч по-малко детайли от традиционните коли с ДВГ. Например, скоростните кутии и трансмисии вече не са необходими (няма ги в Тесла). ДВГ също има на порядък повече и по-сложни детайли от електромотор. Преминаването към електрическо задвижване наистина ще закрие много работни места в бранша.

    Но колкото повече немските (и европейските) автомобилни фирми се съпротивляват срещу навлизането на електромобилите, толкова повече рискуват да изостанат от японските и американските компании в бъдеще, въпреки че сега са водещи,

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    При положение ,че има толкова тецове, нискобюджетни самолети,ромове с брадви,барбекюта и т.н. автомобилите са последна грижа!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Кога пък въглеродният диоксид стана вреден газ?Вреден е само в главите на затоплистите,които плашат с глобално затопляне.Само дето последните данни на НАСА са,че предстои глобално застудяване.

  8. 8 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    Оставяйте зелените да водят парада на индустрията и после се чудете защо инженерите били фалшифицирали резултатите.

  9. 9 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 668 Неутрално

    германските производители на коли са кремълски подлоги .сичките трябва да ги натирят при бащицата им в Сибир,барабар със заводите. на тяхно място-тесла. до 2030-та ЕС да изкара директива,всеки европейски шофер да е длъжен да закупи тесла .

  10. 10 Профил на yannart
    yannart
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Целта е абсолютно нереалистична, както са нереалистични и целите, заложени в Парижкото споразумение, което така или иначе никой не спазва, включително и особено самата Германия. Не знам кого лъжат тези хора, приемайки подобни безумици. Или може би е просто въпрос на т.нар. virtue signaling. Да се покажем колко много сме загрижени за климата, пък какво ще правим е друг въпрос.

    Но пък ако някой наистина сериозно си прави сметки да намалява емисиите с 35% за толкова кратък период от време, то значи това е човек, който работи не само против интересите на немските автомобилостроители, ами и изобщо на индустрията на ЕС. Да не идем по-далеч и да кажем, че работи против интересите на Европа като цяло.

  11. 11 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Да почват да строят инфраструктура - всяко парко място: на улица, пред супермаркет, в мола, на платен паринг с бързо зарядно.
    И да минаваме всички на електрички.
    В момента инфраструктурата за зареждане е неадекватна.

  12. 12 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2270 Любопитно

    До коментар [#10] от "yannart":

    Целта е абсолютно нереалистична, както са нереалистични и целите, заложени в Парижкото споразумение, което така или иначе никой не спазва...
    —цитат от коментар 10 на yannart


    Ааа - не е така - Парижкото споразумение както едва ли много хора знаят съдържа доброволни ангажименти на всяка страна, които те сами са си формулирали и няма наказателен характер при неизпълнението им. Ей например Пакистан се е ангажирал да продължи да увеличава емисиите си до един момент, след което да започне да ги намалява - техните цели така погледнато са съвсем реалистични.

  13. 13 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Заради канцерогенните дизели, всички шефове на германските автопроизводители трябва да са дългосрочно в затвора.

  14. 14 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Тези боклуци ни крадат от бъдещето.... (фен съм на някой техни модели и двигатели)

    НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА МЕ УБЕДИ, че тези алчни сребролюбци, не с амогли, още преди 5 години да пуснат АДЕКВАТЕН МОДЕЛ с АДЕКВАТЕН пробег, с комфорта, който вече знаят как да правят и изцяло ЕЛЕКТРИЧСКИ

    Ама защо да правят това, , напротив, през това време вместо да се съсредоточат д ани дадат бъдеще, те ни продават НЕКАЧЕСТВЕНО МИНАЛО< с МНОГО ПАРИ ЗА ПОДДРЪЖКА и пласмасово, чупешо се и подтикващо към замяна всеки 5 години.
    Какво, те имат по малък капацитет от Мъск ли? По малко ПАРИ ЛИ ИМАТ? Та те са тежки трилионери всичките.
    Просто е по-есно да се яха старата вълна с увеличени печалби и по-голямо текучество на части, заради планираното остаряване

    Естествено, нали балъците купуват...

    Имат и трите производителя капацитет да построят АДЕКВАТЕН електромобил, просто е по изгодно да яхат старите вече разработени неща и без много инвестиции в разработки, да се правят БАСНОСЛОВНИ печалби.

  15. 15 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Страданието на германската автомобилна промишленост ще се отрази зле на цяла Европа и особенно в източния и край. Тия бюрократи докато не съсипят индустрията за популистки цели няма да мирясат. Лошото е че ще е твърде късно тогава. Западна Европа Е забравила на какво са способни гладни хора без работа.

  16. 16 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2270 Любопитно

    Заради канцерогенните дизели, всички шефове на германските автопроизводители трябва да са дългосрочно в затвора.
    —цитат от коментар 13 на paralelepiped


    Канцерогенни?!? А дали не са и радиоактивни?

  17. 17 Профил на yannart
    yannart
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#12] от "lustmord":

    Хаха, окей, Пакистан и други подобни си изпълняват "целите". Аз все пак визирах основните кречетала и конкретно Германия, която както може би също не много хора знаят, че след последните избори тихомълком се отказа от своите цели като ги обяви именно за "нереалистични". След което заложиха още по-нереалистични такива, пак за тази съдбовна 2030-та година. Които скоро пак ще се налага тихата и плахата да ревизират и отложат за още по-напред в бъдещето.

  18. 18 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2873 Неутрално

    Христоматиен са примерите с болшевиките в природните науки. Ленин е пращал гневни писма до отговорниците за науката с искане да бъдат разстреляни виновниците за забавяне изобретяването на технологии за произвъдство на бензин или водка от дървени стърготини. Мичурин и Лисенко също са примери възприемането на утопии и несъобразяване с природните закони. Същият болшевизъм го виждаме в момента. Поставят се невъзможни задачи. От досегашния опит при тежките камиони- цената на двигателя се увеличава пет пъти,живътът му се съкращава с пет пъти. Двигателите с вътрешно горене не са с безкрайни възможности за модифициране. Производителите са против, защото знаят, че изочретяването на икономични и незамърсяващи двигатели има предел. Това си е политическо убийство на отрасъла.

  19. 19 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4030 Неутрално

    Повечето форумци явно обожават да дишат с пълни гърди отработени автомобилни газове, вкл. да поемат обилно фини прахови частици. Лоши евробюрократи, да живеят замърсителите! Ако искаме да съхраним някакви що-годе здрави генерации в близко бъдеще, мерките трябва да са още по-драстични и краткосрочни. Иначе всинца вкупом ставаме излишни и непотребни на планетата, която обитаваме.

    Мен лично въобще не ме вълнуват протестите на авто-концерните. На първо място трябва да е грижата за човека и неговото здраве. А трафикът се увеличава, и увеличава, и увеличава...

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  20. 20 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Много ясно, че са против. Не бяха против, когато “специалният” софтуер не беше разкрит

  21. 21 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Може ли някой да ми каже за константен период в климата на земята? През различните епохи, климатът е бил различен и в повечето от тях, човекът и неговата дейност не са присъствали, камо ли да оказва влияние. Преди има, няма 10 000 години, пловината Европа е била под ледове и скед това започва Глобално затопляне.
    Нищо против замърсяването с химикали, прстициди и други отрови, но въглеродният диоксид ако е толкова вреден, махнете всички газирани напитки, такъв метеоризъм следва след приемането им, че всяка себеуважаваща се крава, може да получи комплек за малоценност, в присъствието на хомо пръдликус.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  22. 22 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Повечето форумци явно обожават да дишат с пълни гърди отработени автомобилни газове, вкл. да поемат обилно фини прахови частици. Лоши евробюрократи, да живеят замърсителите! Ако искаме да съхраним някакви що-годе здрави генерации в близко бъдеще, мерките трябва да са още по-драстични и краткосрочни. Иначе всинца вкупом ставаме излишни и непотребни на планетата, която обитаваме.Мен лично въобще не ме вълнуват протестите на авто-концерните. На първо място трябва да е грижата за човека и неговото здраве. А трафикът се увеличава, и увеличава, и увеличава...
    —цитат от коментар 19 на Читател


    Прочете ли въобще статията? Изобщо не става въпрос за намаляване на вредните емисии,а за намаляване на отделянето на СО2.Който газ го издишаш след всяко вдишване.Но според затоплистите предизвикал глобално затопляне.Една грандиозна измама,която най-точно разкри Майкъл Крайтън в книгата си"Състояние на страх".

  23. 23 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    Така е, защото спрямо тях това изискване е дискриминационно, защото ще трябва да намалят емисиите поне със 70%.

  24. 24 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 668 Неутрално

    след финансовия провал на енергиевенде и гасенето на мирния атом в германия, ше подържат за неопределено време 10 гигавата мощности на кюмюр.

  25. 25 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 854 Гневно

    [quote#16:"lustmord"][/quote]

    Познанието от векове помага на човечеството да оцелява, при такива като теб явно е изключение - оцеляват въпреки липсата му. Не, че ще го прочетеш цялото, но ето линк:
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4958839/

    Ето и малка извадка:

    Nevertheless, there is an accumulating body of evidence indicating that NOX-dependent ROS production contributes to the oxidation of DNA bases (primarily guanine) as well as DNA strand breaks in tumor cells, by which mechanism, it causes DNA base oxidation, the most common causes of somatic mutation in human solid tumors (33). In addition, NOX/DUOX activation appears to play an important role in producing DNA damage, enhancing proliferation and modifying the invasiveness of human tumor cells

    Сега ако си преведеш какво е канцерогенно и знаеш какво представляват раковите клетки, видоизменено ДНК ще е супер...

    Другият път като напъваш дизеловото си кюмбе да скриеш преследвачите в облак черен дим - да си наясно, че това го дишат децата ти...

    Stef
  26. 26 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3325 Неутрално

    До коментар [#5] от "plamen_b":

    Малко наивно разсъждаваш ми се струва...
    Просто, ако искат да намалят вредните газове, европейците трябва да забравят за големи и тежки коли, като преминат на по-малки, задвижвани с пропан или метан.
    Електрическите коли имат един съществен и незаобиколим недостатък в момента. Казва се акумулатор. Голям, тежък, скъп и с много вредно производство. Не ми казвай, как се развиват технологиите и как един слънчев ден, акумулаторите щели да станат много евтини. Не се знае, кога ще е този ден... Може да е след сто години, може и да не дойде.
    Да не си мислиш, че Бош или Сименс ще ги подаряват електрическите двигатели? Или че ще караш много по-евтино, отколкото сега. Няма такова нещо, забрави.
    Автомобилното производство е огромен бизнес, със структуроопределящи производства и със стотици хиляди работни места. Всичко се премисля и изчислява, защото мащабите и оборотите са огромни.
    Като му дойде времето, ще се случат някои неща, ама няма да стане за два месеца или три години. Никой не е готов, да прахоса готови вложения и да пилее ресурс. Замяната ще е постепенна, защото иска колосални вложения в инфраструктура. Такива пари трудно се заделят и усвояват, дори и за развити в промишлено отношение държави, като Германия, Франция или Италия... За нас, да не говорим, колко хляб има да изядем...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  27. 27 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2270 Любопитно

    До коментар [#25] от "stef":

    Клинични изследвания ми цитирал - що не ни дадеш някой по-нагледен пример - колко е средната продължителност на живота в Япония дето е пълна с тия канцерогенни разпръсквачки и колко е в Централно Африканската Република дето далновидно се е предпазила от тези страшни машини отровители?

  28. 28 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 854 Любопитно

    До коментар [#5] от "plamen_b":Никой не е готов, да прахоса готови вложения и да пилее ресурс. Замяната ще е постепенна, защото иска колосални вложения в инфраструктура. Такива пари трудно се заделят и усвояват, дори и за развити в промишлено отношение държави, като Германия, Франция или Италия...
    —цитат от коментар 26 на tww09306483


    То никой не може да ги спре да си инвестират в парни локомотиви ако искат - колегата просто е намекнал, че грешните инвестиции днес, ще имат сериозни последствия след 5 или 10 години. Колкото да са богати и могъщи, никой не може да си позволи да инвестира милиарди в технологии изживяли времето си дори само поради екологични съображения (Мерцедес наскоро инвестираха 4 млрд за подобрения на дизеловия двигател).
    В крайна сметка разумът на Европа е достатъчен, за да са наясно, че здравето на хората е преди всичко и никакви финансови интереси или загубени работни места не могат да променят това.

    Относно батериите - има много производства, които замърсяват или отделят вредни отпадъци - производство на цветни метали, атомни електроцентрали, производство на пластмаса и т.н. Въпросът е, че те са локализирани в не много населени райони, създават се подходящи хранилища и т.н. Не е като 1 млн автомобила да ти димят в радиус 10 км от жилището ти - нали?
    Както ходиш до тоалетна в подходящото помещение на подходящото място, не се изхождаш в хола си или до възглавницата - същото е...

    Stef
  29. 29 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    Дали искането на министрите на околната среда на ЕС за 35-40% намаляване на емисиите СО2 до 2030 година е технически възможно? Все пак теорията поставя ограничения, според които техническите възможности както и човешките са ограничени. Въпреки че някои науки проповядват противното. Въпреки че някои някъде някога са изпълнявали петилетните планове за 3 години.

  30. 30 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#18] от "gozambo":

    Мда - а Солженицин даваше пример и със Сталин, който пратил в Сибир цял отряд геолози, понеже не открили находище каквото му трябвало там къето ги пратил.

  31. 31 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#7] от "Мусаши":

    Запаси се дебели дрехи и топливо. Това ти е шансът.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  32. 32 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#14] от "Matematiks":

    „Естествено, нали балъците купуват...“

    Аз бих казал „естественио нали балъците(като тебе) пишат... Индивиди като вас, нямащи никакво понятие от проблема винаги са с „най-меродавните“ мнения. Проблемът на електроавтомобилите са батериите, цената(30-100000 Евр.) и най-главното инфраструктурата. Мои съседи искаха да си прокарат кабел и зарядно устройство в гаража. Цената беше 20000 Евр за прокарване и 10000 Евр. за разрешение. Това за да си зареждат една кола(пробег 150 км.), с която да си ходят на пазар. Освен това има и друга концепция за електроавтомобил-тази с водородни батерии. Няма проблем с батериите, има проблем с цената(80000 Евр. Тойота, Хюндай) и пак с инфраструктура, построяване на водородни станции. И двата вида(само батерия и батерия и водород) са не рентабилни, скъпи и за масов електоавтомобил практически неосъществими в обзримо бъдеще. Затова фирмите изчакват. Освен това ел. автомобила не е толкова „чист“ както се пердставя. Ел. енергията за зареждане получена от конвенционални централи замърсява много повече от колкото самите автомобили. При производството само на една батерия с мощност 120 Кват/часа (тежаща 400кг) с отделя СО2 колкото отделят 100000 автомобила. За Германия експлотационната цена на електрически, дизелов и бензинов автомобил е в границата на 37-38 цента/километър т. е. еднаква. Ти каква кола би си купил? В момента фирмите имат и продават масово хибрид автомобили. Напр. Мерцедес има няколко модификации. По малки и ефтини и луксозни и скъпи. С тях в един град като Мюнхен можеш да се движиш известно време само на батерия(малка, 2- 5 Кв/часа). По автострада можеш да караш и с 180, като на места електрическата част също участва, а и батерията се зарежда. Така че фирмите не спят. Всичко е въпрос на рентабилност и инвестиции.

  33. 33 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#16] от "lustmord":

    Преди да коментираш, се пообразовай. В мрежата има достатъчно инфорнация, включително от най-реномирани и достоверни източници като Световната здравна организация и т.н.

  34. 34 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Заради канцерогенните дизели, всички шефове на германските автопроизводители трябва да са дългосрочно в затвора.
    —цитат от коментар 13 на paralelepiped


    Защо те а а не политиците и техните избиратели, които субсидират дизелите?

    Автопроизводителите си казаха открито, че дизелът няма как де се изчисти и прир. газ е чистото гориво за колите.

  35. 35 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    [quote#28:"stef"][/quote]
    Образните сравнения невинаги са убедителни.
    Може да се дискутира дали инвестициите за развитие на ДВГ са инвестиции "в технологии изживяли времето си" или инвестициите за развитие на електромобилите са изпреварили времето.
    Споменалите сте замърсяването, което предизвикват проиводствата на някои компоненти за електромобили. Би могло да се акцентира върху производството на електроенергия. То далеч не е безвредно. Светът изпитва огромни затруднения в преработването на отпадъците. За вас съхраняването на отпадъците от ядрените централи не предствлява проблем. Както и завишените емисии от термичните централи. Дали наистина живеете достатъчно далече от съществуващи и бъдещи източници на подобни емисии?

  36. 36 Профил на Chung Kuo
    Chung Kuo
    Рейтинг: 433 Неутрално

    До коментар [#22] от "Мусаши":

    “Състояние на страх” е художествена литература, а великия Майкъл Крайтън (лека му пръст) винаги е бил противник на идеята за индуцирани от хора, глобални климатични промени. Та по тая логика да спрем да правим космически кораби, щото според “Междузвездни войни” могат да ни докарат до пълно изтребление.
    Друго - глобалното повишаване на температура е свързано с климатични цикли, включващи застудявания, които подпрените ТИМ-юристи от Свободния университет във Варна няма как физически да разберете - толкова ви е капацитета.

  37. 37 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9455 Неутрално

    Политиците смята, че работниците и бизнеса могат да понесат много. Не и те...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  38. 38 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#22] от "Мусаши":“Състояние на страх” е художествена литература, а великия Майкъл Крайтън (лека му пръст) винаги е бил противник на идеята за индуцирани от хора, глобални климатични промени. Та по тая логика да спрем да правим космически кораби, щото според “Междузвездни войни” могат да ни докарат до пълно изтребление.Друго - глобалното повишаване на температура е свързано с климатични цикли, включващи застудявания, които подпрените ТИМ-юристи от Свободния университет във Варна няма как физически да разберете - толкова ви е капацитета.
    —цитат от коментар 36 на Chung Kuo


    Малоумнико-доста злоба си насъбрал,явно личният ти живот е пълен провал .Климатичните промени се влияят основно от циклите на Слънцето и човешката дейност оказва минимално влияние.И независимо,че е художествена измислица в книгата на Крайтън доста точно се описва как се представят превратно данните от измервателните станции . Вземат се предвид само данните от големите градове,където температурите се покачват локално заради многото хора, автомобили,заводи и така нататък..И се отчита повишаване на температурата.Но ако се вземат предвид данните от станциите извън големите градове се вижда,че няма повишаване на температурите или то е минимално.
    И какъв тимаджийски университет те гони ,палячо? Завършил съм Пловдивският университет.
    Пътувай злобар.

  39. 39 Профил на Chung Kuo
    Chung Kuo
    Рейтинг: 433 Неутрално

    До коментар [#38] от "Мусаши":

    По изказа ти забелязвам, от друга страна, че ти никак не си насъбрал злоба и явно личния ти живот (по тази логика) ще да е страхотна трагедия. И кой Пловдивски Университет си завършил - този, в който висшия интелект Христо Стоичков е доктор? Сигурно вярваш и в хомеопатия, кемтрейлс и холистична медицина...

  40. 40 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 679 Неутрално

    след финансовия провал на енергиевенде и гасенето на мирния атом в германия, ше подържат за неопределено време 10 гигавата мощности на кюмюр.
    —цитат от коментар 24 на pavur


    Точно така. На уж екологичните електромобили ауспуха им е на ТЕЦ-а комина и се задвижват от въглища.

    Dum Spiro, Spero
  41. 41 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#38] от "Мусаши":По изказа ти забелязвам, от друга страна, че ти никак не си насъбрал злоба и явно личния ти живот (по тази логика) ще да е страхотна трагедия. И кой Пловдивски Университет си завършил - този, в който висшия интелект Христо Стоичков е доктор? Сигурно вярваш и в хомеопатия, кемтрейлс и холистична медицина...
    —цитат от коментар 39 на Chung Kuo


    Позна.Същият университет съм завършил.Интересно какво те бърка кой университет съм завършил и дали изобщо имам висше образование?И на зло куче,зъл прът-с боклуците се отнасям като такива.Не помня да съм те обиждал или предизвиквал с нещо.
    И нито в хомеопатия,нито в кемтрейлс,нито в холистична медицина вярвам.

  42. 42 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3325 Неутрално

    До коментар [#28] от "stef":

    Не се знае, кое е грешна инвестиция днес... Нещата си имат някаква инерция и си трябва технологично време за всяко нещо. Дори и парните локомотиви не са излезли от употреба за една година. Автомобилите са минали път от порядъка на 20-30 години, докато се наложат. Дори и на ЛСД екраните им трябваха 15 години, докато станат масови...Всяка технология се развива бавно, особено когато трябва да стане евтина за производство и масова.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  43. 43 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 854 Любопитно

    До коментар [#28] от "stef":Не се знае, кое е грешна инвестиция днес... Нещата си имат някаква инерция и си трябва технологично време за всяко нещо. Дори и парните локомотиви не са излезли от употреба за една година. Автомобилите са минали път от порядъка на 20-30 години, докато се наложат. Дори и на ЛСД екраните им трябваха 15 години, докато станат масови...Всяка технология се развива бавно, особено когато трябва да стане евтина за производство и масова.
    —цитат от коментар 42 на tww09306483


    Забравяш само, че електрички има от повече от 10 години, а вече са и сред нас на улицата - доста време е минало от зората им.

    Stef
  44. 44 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 854 Любопитно

    [quote#28:"stef"]
    —цитат от коментар 35 на zhivko6461
    Образните сравнения невинаги са убедителни.Може да се дискутира дали инвестициите за развитие на ДВГ са инвестиции "в технологии изживяли времето си" или инвестициите за развитие на електромобилите са изпреварили времето.Споменалите сте замърсяването, което предизвикват проиводствата на някои компоненти за електромобили. Би могло да се акцентира върху производството на електроенергия. То далеч не е безвредно. Светът изпитва огромни затруднения в преработването на отпадъците. За вас съхраняването на отпадъците от ядрените централи не предствлява проблем. Както и завишените емисии от термичните централи. Дали наистина живеете достатъчно далече от съществуващи и бъдещи източници на подобни емисии?[/quote]

    Има достатъчно ефективни алтернативни въобновяеми източници на енергия - не сме 70-те на 20-ти век, когато имаше въглища и толкоз, Япония е решила да строи гигантски мощности със слънчеви централи, за сметка на АЕЦ. Така че електричеството е най-малкият проблем.

    Със сигурност живея по-далеч, отколкото ако батката с тарикатския дизеляк си загрява колата всеки ден под прозореца ми или се реже като за последно по кварталната уличка в облаци от дим или поне смрад (за новите "Евро 6" дизели).

    Stef
  45. 45 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 854 Любопитно

    До коментар [#25] от "stef":Клинични изследвания ми цитирал - що не ни дадеш някой по-нагледен пример - колко е средната продължителност на живота в Япония дето е пълна с тия канцерогенни разпръсквачки и колко е в Централно Африканската Република дето далновидно се е предпазила от тези страшни машини отровители?
    —цитат от коментар 27 на lustmord


    Опитваш се да кажеш, че напредналата медицина ще ти излекува ракът на белите дробове ли в момента? Че нещо не схващам?
    Много ясно, че напредналите държави замърсяват повече - милиони автомобили, индустрия и т.н. Има много фактори.
    Не виждам това с какво прави по-малко канцерогенни азотните оксиди от дизелите?

    Stef
  46. 46 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    [quote#44:"stef"][/quote]
    Дали наистина има "достатъчно ефективни алтернативни възобновяеми източници на енергия"? И достатъчно производителни. За колко години ще се извършат необходимите инфраструктурни промени? Като че ли все още не е ясно техническото задание.

  47. 47 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 751 Любопитно

    Май е време да се инвестира в акции на Тесла - немците още нищо конкурентно не са измислили, а вече плачат и им се вижда нанагорно...

  48. 48 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Май е време да се инвестира в акции на Тесла - немците още нищо конкурентно не са измислили, а вече плачат и им се вижда нанагорно...
    —цитат от коментар 47 на naskotop


    И цената им е като за купуване в момента :)

    Stef
  49. 49 Профил на Miloslav Antonov
    Miloslav Antonov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Да страдат! Ние да не би да не страдаме от лъжите им за дизела и да им дишаме отровите. Сега да си плащат! И не мога да разбера как е възможно да има хора, които да не са доволни от такива мерки и да не желаят да живеят в по чиста среда и да дишат по-чист въздух.

  50. 50 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Че к'во ги бърка бе? Ще настроят софтуерчето и ще влязат в норма ;)

  51. 51 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Като че ли, два фактора карат немските производители на автомобили да се съпротивляват на замяната на ДВГ с електромотори (макар че отдавна имат изследователски проекти и прототипи на електромобили):- Хората отговарящи за двигателите в тези фирми познават ДВГ; те са израснали в кариерата си с тях и им е трудно да им обърнат гръб. На практика сега трябва да закрият тези конструкторски отдели и просто да купуват електромотори от фирми като Бош или Сименс- Електромобилите имат далеч по-малко детайли от традиционните коли с ДВГ. Например, скоростните кутии и трансмисии вече не са необходими (няма ги в Тесла). ДВГ също има на порядък повече и по-сложни детайли от електромотор. Преминаването към електрическо задвижване наистина ще закрие много работни места в бранша.Но колкото повече немските (и европейските) автомобилни фирми се съпротивляват срещу навлизането на електромобилите, толкова повече рискуват да изостанат от японските и американските компании в бъдеще, въпреки че сега са водещи,
    —цитат от коментар 5 на plamen_b


    Особено вторият аргумент е много релевантен.

    Електромобилите са по-малко комплексни.

    За добро или за лошо, немското сравнително предимство в производството на автомобили отива по дяволите.

    Ако започнем да си говорим за автономни автомобили - съвсем. Там американците са много напред с материала.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  52. 52 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Проблема с дизелите е когато се използуват за къси разстояния, при камионите/градския транспорт бензина просто не им е алтернатива.
    За електрическите коли трябва да има достатъчно литий за да може да се насмогне на производството. на батерии ако всички коли масово станат електрически, което към момента няма как да се случи. Просто добива на литий към момента едвам задоволява текущото търсене на пазара.

  53. 53 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    Да страдат! Ние да не би да не страдаме от лъжите им за дизела и да им дишаме отровите. Сега да си плащат! И не мога да разбера как е възможно да има хора, които да не са доволни от такива мерки и да не желаят да живеят в по чиста среда и да дишат по-чист въздух.
    —цитат от коментар 49 на Miloslav Antonov

    Струва ми се, че не можете да разберете и други неща. Например, че хората не са недоволни от повишаване на екологичните изисквания към автомобилите, а изразяват съмнение в реалните възможности за реализирането им в определени срокове. Хората са недоволни, че ги управляват незнаещи и неможещи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK