Планираните въглеродни норми застрашават 100 хил. работни места във "Фолксваген"

Планираните въглеродни норми застрашават 100 хил. работни места във "Фолксваген"

© Reuters



Планираните по-стриктни въглеродни норми за новите автомобили застрашават до 100 хил. работни места във "Фолксваген" (Volkswagen), заяви вчера президентът и главен изпълнителен директор на германския автомобилостроител, цитиран от "Франс прес".


"Трансформация с такава бързина трудно може да се управлява, тъй като за десет години ще трябва да се съкратят близо една трета от работните места в производството, или 100 хил. позиции", посочи Херберт Дис пред в. "Зюддойче цайтунг" във връзка с решението за намаляване на емисиите между 30 и 40 на сто.


Във вторник страните от ЕС постигнаха споразумение за понижаване с 35 на сто на емисиите от въглероден диоксид на новите коли през 2030 година.


Ръководителят на най-голямата европейска автомобилна група отново изтъкна предупреждението, отправено предишния ден от най-голямото автомобилно лоби, Асоциацията на германската автомобилна промишленост (VDA), която определи европейското споразумение като "нереалистично" и "опасно за заетостта". /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2384 Любопитно

    Брюкселските зелки как не са поставили цел до 2030 да са открити ядрения синтез при стайна температура, лекарств против рак, СПИН, диабет и т.н.

  2. 2 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2089 Неутрално

    Хитрата сврака, сега кряка кряка!!

    VW много си бяха повярвсли в САЩ и сега ще си носят последствията и в Европа!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    До коментар [#1] от "lustmord":

    Изброените проблеми не носят пари а и касаят само простолюдието! Докато зелките се интересуват от безмислени дейности носещи сериозни приходи!

  4. 4 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    Вместо да използва стратегията за всяване на страх за защита (любима на руснаците), да си наляга парцалите и да ускорява ел. и хибридните модели.

    Време е ВАГ Груп да осъзнаят глупостта си, че решиха да следват грешната стратегия за Даунсайзинг и турбо-бензинови ДВГ, вместо ел. задвижване.

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9705 Неутрално

    Сериозна опасност. Струва си да се замислят малко повече всички, вклщително и политиците. Но и фирмата е трябвало да го предвиди, особено около манипулациите. Те мисля са ги прилагали от 2010 година. Това са вече 8 години и е имало време да вземат мерки а, не да смятат, че ще им се размине...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1975 Весело

    Е, споко - още 10 000 екологични НПО-та и ще им се намери работа.
    Само да има кой да плаща на толкова НПО-та, че ще се изядат едно друго.

  7. 7 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    А бе няма как, трябва си и малко софтуер. Инак няма как хардуер с теглото на "Молотовка" и на бензин да се впише дори и в сегашните норми. Дизелите са в спад, а от малки коли не се печели много и конкуренцията е голяма.

  8. 8 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 981 Неутрално

    Дреме ми за Фолксваген. По-добре Дневник да попита за бъдещето на българската енергетика. Въглищните мини - кариери се закриват, газови залежи спряха да извират, нови площи не избират, проекти в коша се завират, а в морето нищо не откриват... Франкофоните се скриват! В този рап-стил мога да продължа още. Остава да се надаме на студен резерв и на водородно дружество!! Демек - пак на на Доган... Това ли се оказа ресурса на държавицата?

  9. 9 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1975 Весело

    До коментар [#1] от "lustmord":

    Те брюкселските зелки явно са поставили на инженерите цел, до 2030 година да открият Perpetuum mobile... И ако не го направят - санкции!

  10. 10 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1713 Весело

    Преди няколко дни учени казаха, че остават 10 години, в които можем да направим нещо, след това последиците ще са катастрофални. В това "нещо" влиза и изкючването на личния автомобил като концепция. За съжаление това ще означава крах на автомобилните производители, и на хората, свързани с автомобилната индустрия, но това е живота...Тукашните глезльовци, дето свикнаха да паркират до входа на супермаркета, сакън да не отидат да пазаруват пеша...и наричат това "стандарт на живот", а другите - "затоплисти"..

  11. 11 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    Време е ВАГ Груп да осъзнаят глупостта си, че решиха да следват грешната стратегия за Даунсайзинг и турбо-бензинови ДВГ, вместо ел. задвижване.
    —цитат от коментар 4 на chevyvolt, Радев - национален предател!


    Статията абсолютно нарочно по подвеждащ начин се фокусира върху Фолксваген, понеже читателите ги сврзват с онези манипулации преди 3г и си казват - Ахааа - пада им се на тия мошеници! Всъщност никой ДВГ не може да ги постигне тия цели - да не мислите, че в БМВ, Рено или ФИАТ си щракат с пръсти след тая новина - забележете говори се не за серни, азотни окиси или ФПЧ а за въглероден двуокис - крайния продукт заедно с водата от всяко горене на фосилни горива. Как не са поискали при дишането да издишаме наполовина по-малко въглероден двуокис.

  12. 12 Профил на ejl15566519
    ejl15566519
    Рейтинг: 41 Неутрално

    В България 50% от ел.енергията се произвежда от въглища ! А колко килограма въглща на 100км.изразходват ел.колите ? Картинката е сходна с стар локомотив бълващ облаци черен дим. Неясен е и въпроса с натоварването на ел.мрежата при зареждане на електромобилите!

  13. 13 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#5] от "penetrating":

    В едната статия пише колко критична е ситуацията с липсата на кадри в Германия, в другата колко е опасно да съкратят 100 000 души. Върви че разбери за какво да се страхуваш в действителност,

  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    До коментар [#13] от "zxp53317185":

    Тези 100 хил. няма да са само в Германия.

    Например в завода на Фолксваген в Братислава работят 10 хил. души, което си е цифра за града и региона.

  15. 15 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Това ли се оказа ресурса на държавицата?
    —цитат от коментар 8 на venelingeologia


    Ами това е. Ама вий събирайте пари, па да си построите с ваши средства Белене. Ей на, Гинка как си купува ЧЕЗ. Като изчезне тока у нас, ще продавате на електрическите автомобили и ще трупате пачки.



  16. 16 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#14] от "Нинов":

    Ами там кризата с кадрите е още по - осезаема

  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    До коментар [#16] от "zxp53317185":

    Криза за кадри има дори в Индия.

  18. 18 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#11] от "lustmord":

    Нали сте наясно че освен ДВГ има и други видове двигатели?

  19. 19 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#17] от "Нинов":

    Възможно е, но все пак статията е за Германия. А мисълта ми в поста беше, че реално на никой от VW не му пука за заетите там ( понеже те веднага ще си намерят работа), ами ги притеснява че ще им намалеят печалбите.

  20. 20 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3498 Весело

    Начи ... тоя рев за клетите работници е пълен фейк!

    Да, вярвам на бройката, която ще увисне във VW .
    Но ще се търсят поне толкова нови работници в Bosch и Siemens ...

  21. 21 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#18] от "zxp53317185":

    В ЕС тези други видове двигатели след всичките милиарди правителствени стимули и данъчни кредити формират 0.54% от продажбите, ако брои и хибридите ще ги докараш до 1.2%.
    И докато тука някой са яхнали метлата да налагат драконовски мерки и да забраняват колите поголовно в Китай и Индия същите тези емисии растат всяка година с темпове дето компенсират европейските лишения в пъти.

  22. 22 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    В България 50% от ел.енергията се произвежда от въглища ! А колко килограма въглща на 100км.изразходват ел.колите ? Картинката е сходна с стар локомотив бълващ облаци черен дим. Неясен е и въпроса с натоварването на ел.мрежата при зареждане на електромобилите!
    —цитат от коментар 12 на ejl15566519


    В САЩ са правени доста подобни изследвания, в различните щати. Дори и в тези където почти 100% е от въглища, пак е по-екологично, защото ефективността на ДВГ е само 20-30%, а на електричките 90%. Допълнително, дори да изключим CO2 от схемата, едно е да бълваш тези отровни газове в градовете, където е съсредоточено населението, съвсем друго далеч от града.

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  23. 23 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3498 Весело

    Дреме ми за Фолксваген. По-добре Дневник да попита за бъдещето на българската енергетика. Въглищните мини - кариери се закриват, газови залежи спряха да извират, нови площи не избират, проекти в коша се завират, а в морето нищо не откриват... Франкофоните се скриват! В този рап-стил мога да продължа още. Остава да се надаме на студен резерв и на водородно дружество!! Демек - пак на на Доган... Това ли се оказа ресурса на държавицата?
    —цитат от коментар 8 на venelingeologia

    На народ, който пак и пак си избира Бащицата Баце, най-резонното нещо е ресурсът да му е само и точно Сополя.

  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9705 Весело

    До коментар [#13] от "zxp53317185":

    Не се страхувам. Само казвам, че това е сериозен риск и за двете страни - политици и автомобилни фирми. Аз нямам отношение и към двете :)
    Иначе това е решение влияе не само в Германия и не само върху Фолксваген.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  25. 25 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#21] от "lustmord":

    Човече, Китай планира пълна забрана на ДВГ до 2030а

    https://www.theverge.com/2017/9/10/16284866/china-ban-fossil-fuel-cars

  26. 26 Профил на ejl15566519
    ejl15566519
    Рейтинг: 41 Неутрално

    До коментар [#22] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Въглищата имат КПД около 60% при получаване на ел.енергия.Отделно има загуби при преноса .ТЕЦовете са построени до самите градове!Така са решили комунистите навремето. Нали символа на болшевиките бяха бълващи пушек комини(чак и на старите левове ги бяха нарисували)

  27. 27 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#25] от "zxp53317185":

    Статията ти е пълен фейк нюз. Тези преразказват друг репортаж на Блумбърг където говорят как китайското правителство обмисляло някаква такава дата без да изпадат в конкретика, като споменават, че в ЮК и Франция се обсъждал вариант за 2040г и точно тогава във видео лентата отдолу изтича как Китай планирал през 2030 да почне да намалява СО2 емисиите си, което е нещо съвсем различно. От тези двете работи тия от Verge си съшили новинката.

  28. 28 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 356 Неутрално

    До коментар [#25] от "zxp53317185":Статията ти е пълен фейк нюз. Тези преразказват друг репортаж на Блумбърг където говорят как китайското правителство обмисляло някаква такава дата без да изпадат в конкретика, като споменават, че в ЮК и Франция се обсъждал вариант за 2040г и точно тогава във видео лентата отдолу изтича как Китай планирал през 2030 да почне да намалява СО2 емисиите си, което е нещо съвсем различно. От тези двете работи тия от Verge си съшили новинката.
    —цитат от коментар 27 на lustmord


    Китай вече въведе изискване 10% от продажбите на всеки производител да са хибриди или електрички. Догодина процента се вдига на 12%, след това още. Китай произвежда и търкаля по улиците си повече електрически превозни средства от целия останал свят. Не че са цъфнали и вързали - смога все още е ужасен но като пишеш поне провери какво всъщност се случва реално в Поднебесната империя.

  29. 29 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#28] от "iavorski":

    Остави го този, той първи ще си вземе китайска Ел. кола, а после ще мърмори че Европа е проспала прехода към електрически автомобили. 😀 Знам ги такива всезнайковци.

  30. 30 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1770 Любопитно

    "Във вторник страните от ЕС постигнаха споразумение за понижаване с 35 на сто на емисиите от въглероден диоксид на новите коли през 2030 година."

    Колите горят въглеводороди (газ, бензин, дизел), които се превръщат в съответното количество въглероден диоксид и водни пари. Да понижиш с 35 на сто емисиите от въглероден диоксид означава, ДА НАМАЛИШ РАЗХОДА НА ГОРИВО СЪС СЪЩИЯ ПРОЦЕНТ! Няма друг начин как да изчезне емисиата, освен ако не направиш колата, която харчи 10л гориво на 100 км пробег да харчи 6,5 л на 100 км., т.е. да увеличиш коефициента и на полезно действие с 35%. Така, ако се продължава, еколозите ще поискат да постигнат не 35%, а 95% коефициент на полезно действие. Това е абсурдно, щото граничи с парадокса за построявене на перпетуум мобиле от втори род (за тези, които поназнайват нещо за втория принцип на термодинамиката!). Има ентусиасти (идиоти), които твърдят, че водата можела да се използва като гориво и така щели да намалят емисиите от въглероден диоксид. Само че те НЕ МОГАТ да кажат в каква по-висока степен на окисление ще премине водата, щото същата пуста Термодинамика казва, че стабилните вещества, към които се стреми системата въглеводороди/въздух са въглероден диоксид и водни пари. Ха сега де, наука, какво да я правиш - не става нито за ядене, нито за доени, нито за стрижене, щото НЕ Е УФТСЪ!!!!

  31. 31 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    Китай вече въведе изискване 10% от продажбите на всеки производител да са хибриди или електрички. Догодина процента се вдига на 12%, след това още
    —цитат от коментар 28 на iavorski


    Кой си мислиш, че ще излъжеш с тия глупости при положение, че с 2 клика в гугъл човек вижда, че за 2017 в Китай са продадени 29 милиона автомобила, като от тях електрически са били 580 000 или таман 2% - лееко разминаване с гръмките ти 10-12%





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK