Трябва ли ѝ на Полша такова мегалетище

Трябва ли ѝ на Полша такова мегалетище

© Associated Press



Полша иска да има ново централно летище във Варшава. И да се конкурира с Лондон и Париж. За изграждането му са нужни 16.5 милиарда евро. А може би и повече. Кой ще плаща за амбициозния проект? "Дойче веле" разказва.


Новото централно летище на Варшава "Centralny Port Lotniczy" (CPL) трябва да бъде изградено на 40 километра западно от полската столица. То ще се намира на 15 минути път с влак от централната жп гара на Варшава.


"Това е най-големият проект в по-новата история на Полша", казва заместник-министърът на инфраструктурата Миколаж Вилд. Той добавя, че летището може да се превърне във "вратата на ЕС към Изтока".




Мегалетището ще струва 70 милиарда полски злоти (около 16.5 милиарда евро) и ще има капацитет да превозва първоначално 45 милиона пътници, а по-късно - 100 милиона. Това означава, че то ще се конкурира с лондонското "Хийтроу", парижкото "Шарл де Гол" и амстердамското "Схипхол". Първата фаза от строителството ще погълне 35 милиарда злоти - над 10% от бюджета на страната. То трябва да бъде изградено на площ от 3 хиляди хектара и да бъде открито през 2027 година. Изграждането на прилежащ град с промишлена зона и конгресен център също е част от мегапроекта.


Според плана сегашното летище на Варшава "Фредерик Шопен" ще трябва да бъде закрито. Правителствени източници твърдят, че е безсмислено то да бъде разширявано, защото се намира в покрайнините на града и в непосредствена близост до район, в който живеят няколкостотин хиляди души. През 2012 година там беше построен нов терминал и нова гара, но до четири години летище "Шопен" ще достигне максималния си капацитет от 20 милиона пътници годишно. През 2017 година през него са минали 15.75 милиона пътници, което го превръща в най-голямото летище в Централна и Източна Европа, изпреварващо дори пражкото "Вацлав Хавел". По официални данни през 2017 година през полските летища са преминали общо 34 милиона пътници - с 12% повече от 2015 година.


"Страната е важен пътен възел за редица дестинации - Лос Анджелис - Тел Авив, Виена - Токио, Шанхай - Париж и Ню Йорк - Техеран", се посочва в приета през ноември 2017 резолюция по въпроса. В документа се твърди още, че ако не бъде построено ново и по-голямо летище, Полша няма да може да мери сили със западноевропейските страни по отношение на въздушния транспорт и така ще изпадне във втора лига.


Как ще финансират проекта?


Досега полското правителство не е представило конкретен план за това как смята да финансира проекта. Миналата година шефът на Полския фонд за развитие PFR Павел Борис заяви, че имало груб план за това как да бъдат поети разходите, които нямало да натоварят държавния бюджет. Тогава той добави, че фондът разполагал с нужните средства, за да се включи в проекта. Заместник-министър Вилд междувременно обяви, че прилежащите инфраструктурни обекти, които не са част от същинското летище, могат да бъдат финансирани с европейски пари.


Ана Конерт от Института по въздухоплаване към университета "Лазарски" във Варшава обаче не вижда никакви шансове дори и за частично европейско финансиране на мегапроекта. Тя смята, че изграждането му ще стане изцяло с пари на данъкоплатците. През юни 2018 са водени преговори с фирми от Сингапур, а заместник-министърът Миколаж Вилд заяви, че Китай и Южна Корея също били възможни партньори за финансирането на проекта.


С около 9 милиона превозени пътници през тази година (прогноза) полската авиокомпания LOT се нарежда едва на 19-о място сред европейските авиопревозвачи. Дори в самата Полша авиокомпанията не успява да се нареди на първото място - нискотарифни компании като "Уизер" и "Райънер" я изпреварват. Полският авиопревозвач разполага със 73 самолета, от които 11 "Боинг Дриймлайнер", с които обслужва дестинациите си до Чикаго, Ню Йорк и Лос Анджелис в САЩ, където живеят големи полски общности. През 2012 година LOT беше спасена от фалит с държавни средства и оттогава компанията се развива добре. Плановете са до края на годината да бъдат открити 12 нови дестинации, включително до Сингапур.


Кандидатът на опозицията за кмет на Варшава Рафал Тжаковски е против закриването на сегашното летище. Според него е по-смислено средствата да се вложат за неговото ремонтиране, както и за ремонта на едно друго летище, отдалечено на около 40 км от Варшава, което обслужва предимно полети на "Райънер". Според бившия председател на надзорния съвет на авиокомпанията LOT Яцек Кравчик пък реалните разходи за построяването на новото летище ще се окажат значително по-високи от очакваното.


А ако се повтори историята с BER?


Освен това се чуват и предупреждения, че новият проект ще е пагубен за всички регионални летища, които бяха построени в Полша след присъединяването на страната към ЕС през 2004 година. От "Райънер" твърдят, че бъдещото централно летище край Варшава може да се окаже със същата съдба като новото берлинско летище "Берлин Бранденбург" (BER). То се строи от 20 години, а всъщност трябваше да е готово през 2011. Откриването му беше отложено за 2020, а разходите за изграждането му накрая експлодираха. "Да не забравяме, че CPL край Варшава трябва да е още по-голямо и от това в Берлин", подчертава Ана Конерт от университета "Лазарски".

Ключови думи към статията:

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    Само с едно голо летище не става.
    Трябва да има и трафик.
    А от и към Полша трафик няма.

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3935 Неутрално

    Дано разумът наделее защото подбен разход едва ли е наложителен!А и като цяло накрая ще се окаже ненужен!Трафикът към Варшава се увеличава но да правиш летище по-голямо от Хитроу е прахосничество!

    До истината се достига с познание!
  3. 3 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 877 Весело

    "40 километра западно от полската столица. То ще се намира на 15 минути път с влак от централната жп гара на Варшава."
    В България влаковете 40 км. ги взимат за 1 час

  4. 4 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 916 Неутрално
  5. 5 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    Грандомански идеи: в Истанбул супермегалетище, във Варшава - мегалетище.... Май се поизхвърлят в повече.

  6. 6 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2538 Неутрално



    сега е модерно навсякъде да се правят огромни летища, които да се превърнат в хъбове като Атланта, Сингапур, Дубай, Лондон, Париж и Франкфурт... проблемът се състои в това, че трендът отива към нонстоп полетите елиминирайки хъбовете.

  7. 7 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2232 Неутрално

    Мине не мине и изпляскате някоя щуротия. Днес сте изтървали поне три важни вътрешни новини, сега Полша, моля ти се.

    Доброто е заразно
  8. 8 Профил на Николай
    Николай
    Рейтинг: 21 Неутрално

    "...казва заместник-министърът на инфраструктурата Миколаж Вилд".
    Миколаж?!

  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2538 Неутрално



    Отосно новото берлинско л-ще BER някакъв джихадист, планирал да се взриви там, взел, че умрял от старост, докато чакал.


  10. 10 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1824 Неутрално

    10 % от бюджета да го изпраскаш за един проект, някак не се връзват нещата.

  11. 11 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    Преди години летях през Варшава, и няма да го повторя. Казаха че в кабината няма повече място за ръчен багаж и го сложиха в багажното. Във Варшава решиха че ще го пратят на каросела вместо да си ми го дадат на изхода на самолета. Естествено нямаше никакъв шанс да си го взема и да си хвана връзката. Та каквото и летище да направят ако не си оправят персонала файда йок.

  12. 12 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#9] от "Нинов":

    Заработи ли берлинското летище , един познат го чакаше с нетърпение 2012 да го пуснатр , е не го дочака и той , не умря от старост , но се премести да живее в САщ.

  13. 13 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Полша е бъдещата супер сила в Европа- особено ако продължи процеса на несъобразяване със социалистиéски Брюксел

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  14. 14 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    Значи щом не е във Германия - не трябва да бъде строено.
    Гола вода и кал по гърбо сте германците. Кога ще построите Берлинското летище?
    А него го гласите за най-голямо във Европа.
    Сега да видим конкуренцията в действие - две най-големи летища наблизо.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  15. 15 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#10] от "foxa5":

    що слушаш Дневник , 10 процента , това ще са за 5/6 години поне . Тези 16 милиарда евро не са никакъв проблем за полският бюджет и икономика, летището ще се строи 7-8 години дори и няма да го усетят , въпроса е до колко е целесъобразно , ами летище за до 50 милиона пътници им е нужно , тоест просто няма да го разширят освен, ако няма нужда.

  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#12] от "Иван К.":

    берлинското л-ще никога няма да тръгне, защото се строи от тамошната община, която настоява как покаже как не трябва да се правят нещата, вместо да го даде на концесия на таквиз дет имат опит и изграждане и оперират десетки летища в цял свят.

  17. 17 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2173 Любопитно

    Тези не са ли чували за концесиониране на летището и абдикация от възможността да управляваш стратегически обект?

  18. 18 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#16] от "Нинов":

    Е никога не казвай никога , или на това се надяваш като го пишеш, ще тръгне все някога , но ще е бая скъпо

  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#18] от "Иван К.":

    дори и да тръгне някога, BER никога няма да се изплати.
    Ще стане нагледен казус в курсовете по управление на проекти.. . аз в моите курсове постоянно го соча като пропаднал проект.

  20. 20 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Дано разумът наделее защото подбен разход едва ли е наложителен!А и като цяло накрая ще се окаже ненужен!Трафикът към Варшава се увеличава но да правиш летище по-голямо от Хитроу е прахосничество!
    —цитат от коментар 2 на Willy Messerschmitt


    Хайде поредният форумен философ дето се е загрижил за поляците. Ще рече човек, че той ще го финансира това летище.

  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9505 Неутрално

    Краткия отговор е "не", но пък сегашното летище е проектирано зле, с почти километър разстояние между два ръкава в един дълъг коридор :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    АМи да кацаш на Шопен е същата мъка като Враждебна. Само с по голям трафик.Има нужда от ново летище не знам само дали не са прекалили с мащаба.

  23. 23 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3484 Весело

    а кому трябва постоянно да наднича в чуждото канче ? и ровейки да оправдава "лошата" България . " То се строи от 20 години, а всъщност трябваше да е готово през 2011. Откриването му беше отложено за 2020, а разходите за изграждането му накрая експлодираха. "

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  24. 24 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2500 Неутрално

    Не, не им трябва.
    Достатъчни са големи летища в Германия, Париж и Лондон.

  25. 25 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    На Полша й трябва такова летище,за да измести Германия като основна европейска дестинация за пътуване до САЩ и обратно. С помощта на Тръэмп и на САЩ авиокомпаниите ще предпочетат Полша. Това едното. Другото е,че Полша ще се конкурира в индустриално отношение с Германия и подобно летище влече след себе си много бизнес, много корпорации, Полша ще се превърне в международен индустриален,финансов и културен център. Ще измества Германия. На някой може да им звучи фантастика,но с желанише от страна на поляците и помощ от САЩ това е напълно възможно. Поляците няма да са първите,които САЩ са ги направили икономическа световна сила.

  26. 26 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 794 Неутрално

    До коментар [#25] от "gozambo":

    Абсолютно, добра инфраструктура и транспортни връзки са едни от основните критерий при избор на нова дестинация за международните компании а Полша определено има огромни амбиции в това отношение ... а в интерес на истината с вдигането на стандарта и част от емигриралите поляци ще се върнат обратно ...
    По скоро е интересен въпроса какво ще прави икономиката на Вишеградската четворка като намалеят украинците ....

  27. 27 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#5] от "paf":

    Лошо е явно за близките държави да има голямо летище.Вече почвам да си мисля че оклеветяване на Полша,защото нещо не се вписва в плановете на държави като Германия и Франция,още повече първи приятел вече на Америка в Европа.

  28. 28 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#25] от "gozambo":

    Много добре казано,примери наистина има бол от Турция през Япония,близкия изток.....

  29. 29 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#24] от "hope":

    Стига с тия Германия,Франция и Англия,да не би тоя ЕС да е направен за тях?

  30. 30 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2500 Неутрално

    До коментар [#29] от "gembirdkz":

    Аз го казах иронично.

  31. 31 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    До коментар [#10] от "foxa5":

    Никой няма да праска 20%. Това да не е тиквенбург.
    Пари за такива стратегически мегапроекти се намират.
    Ако многото пари в Европа не се включат, ще дойдат от другаде. Има ги.

  32. 32 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Само с едно голо летище не става.Трябва да има и трафик.А от и към Полша трафик няма.
    —цитат от коментар 1 на eyd13372645


    Т.е. трафикът предхожда летището? Първо трябва да има излитащи от Полша към САЩ и обратно и след това да им направят летище, за да не излитат кой откъде завърне? Само мозък си!

  33. 33 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Дано разумът наделее защото подбен разход едва ли е наложителен!А и като цяло накрая ще се окаже ненужен!Трафикът към Варшава се увеличава но да правиш летище по-голямо от Хитроу е прахосничество!
    —цитат от коментар 2 на Willy Messerschmitt


    Ти ли ще им плащаш загубите? Остави поляците да си направят сметката! А те са я направили много добре. САЩ имат нужда да ги противопоставят на Германия което означава, че ще ги подпомогнат в инфраструктурните проекти и в бизнеса. Ще направят международно летище, от което ще тръгват самолетите за САЩ и ще пристигат от САЩ, а това означава,че ще направят линии и до всяка европейска страна. Всички пътуват до САЩ през Полша. И с рамо от Тръмп ще изместят Германия в полетите за САЩ. Сто процента летището ще бъде суперпечелившо с помощ от САЩ и Варшава ще се превърне в световен бизнес център.

  34. 34 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    сега е модерно навсякъде да се правят огромни летища, които да се превърнат в хъбове като Атланта, Сингапур, Дубай, Лондон, Париж и Франкфурт... проблемът се състои в това, че трендът отива към нонстоп полетите елиминирайки хъбовете.
    —цитат от коментар 6 на Нинов


    Трендът не означава,че нонстоп полетите ще заместят хъбовете.

  35. 35 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Значи щом не е във Германия - не трябва да бъде строено.Гола вода и кал по гърбо сте германците. Кога ще построите Берлинското летище?А него го гласите за най-голямо във Европа.Сега да видим конкуренцията в действие - две най-големи летища наблизо.
    —цитат от коментар 14 на skara


    Познай кой ще спечели,след като на Тръмп му е необходимо да напляска бузите на Меркел и задниците на германците? Когато този бизнеспроект се възприема от САЩ като геополитически?

  36. 36 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#10] от "foxa5":що слушаш Дневник , 10 процента , това ще са за 5/6 години поне . Тези 16 милиарда евро не са никакъв проблем за полският бюджет и икономика, летището ще се строи 7-8 години дори и няма да го усетят , въпроса е до колко е целесъобразно , ами летище за до 50 милиона пътници им е нужно , тоест просто няма да го разширят освен, ако няма нужда.
    —цитат от коментар 15 на Иван К.


    Толкова обясняваме и пак не си разбрал. Това летище не е за поляците,а за цяла Европа. Не си ли пътувал със самолет? София-Варшава, Варшава-Атланта. На връщане пак през Варшава. Може и с преспиване във Варшава, т.е. стотина хотела около летището.

  37. 37 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Трябва ли ѝ на Полша такова мегалетище
    Ами то е като АЕЦ Белене за България - никой не знае колко ще струва и дали ще се изплати. Но всички политици са - ,,За"

  38. 38 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 794 Неутрално

    До коментар [#37] от "koko65bg":

    В голяма грешка си . АЕЦ белене е някакъв плюс за жителите на Белене и абсолютна щета за всички останали.
    Летището във Вършава ще е плюс за целия бизнес в радиус от 200 км плюс за 5-600 хил. човека живееще до старото летище (според статията). пак според нея проекта за летището върви комплект и с проект за нова голяма индустриална зона и дори самото летище да се изплати много бавно, ползите за бюджета и бизнеса ще го изплатят в рамките на няколко години. Полша за разлика от България има доста серизна политика в привличане на чужди инвестиции ( политическа, административна, данъчна, инфраструктурна ... ) и това се вижда ясно че дава ефект.

  39. 39 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    Полското летище и то като истанбулският канал. Духовна храна за миллиета.😂

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  40. 40 Профил на cose
    cose
    Рейтинг: 229 Неутрално

    За съжаление Полша е хроничен клептоман и все с чужда пита помен прави. Половината й територия е открадната изконна етническа немска територия, с откраднато немско и еврейско имущество за стотици милиарди. После с немски и европейски пари (около 100 милиарда евро) си оправи инфраструктурата, а сега вече иска с парите на бившите си жертви германците да им отмъкне й бизнеса чрез такива грандомански проекти. На това му се вика хроничен клептоман!

  41. 41 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1240 Весело

    До коментар [#38] от "Quo Vadis?":

    Помислете малко преди да напишете, че съм в грешка. А такова суперогромно и супермодерно летище е необходимо ..като Слънцето и въздуха..... В Израел на такива начинания им казват ,,Цамбурмашина".

  42. 42 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    Трябва ли му на някой цитат от Дойче веле, Телеграф и др. подобни!?

  43. 43 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#40] от "cose":

    Ауу горките германци сакън да не им откраднат бизнеса , тоест поляците да не си развиват икономиката и да вдигат стандарта на населението , че да не би случайно да откраднат бизнеса на немците .

  44. 44 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 794 Неутрално

    До коментар [#41] от "koko65bg":

    Не съм написал, че им е жизнено необходимо а че ще имат доста ползи от него.
    Биха могли да построят/ремонтират още едно по малко например за част от тези пари, но ефекта няма да е същия.
    Освен всичко останало едно супер модерно голямо летище ако искате дори е и много добра реклама за страната, а и то е в крайна сметка първото което виждат пристигащите в страната ....

    Някой косвени ползи са си от значние, особено в ожесточената борба за инвеститори, която цари в централна Европа ...

  45. 45 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Летял съм през Полша. ЛОТ са навсякъде, няма нищо изненадващо в амбициозния проект.

  46. 46 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    На поляците никога не им е липсвала амбиция, особено напоследък, няма лошо да се гледа не 5, а 25 години напред. Стига да намислят умно финансирането на летището, за страна с над 35 млн. население и бързо растяща икономика това няма да е проблем. А и стратегически погледнато, въздушният транспорт ще нараства. И да - ако се осъществи, летището ще се превърне в основен конкурент на това във Франкфурт, затова германците се изказват неласкаво.
    Сигурно и за суперлетището в Дубай е имало скептици, а всички видяхме какво стана.

  47. 47 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    До коментар [#36] от "gozambo":

    Гозамбо, София не е цяла Европа че да генерира трафик за новото летище. Та дори от София не е ясно защо трябва да летят през Варшава, а не през Франкфурт, Париж, Истанбул, Лондон. Само щото ти си казал понеже трябвало да ударим Меркел? И кво, европейците които директни полети от своите страни, ще се грабнат през Варшава, че и с преспиване? Гледай си бялата техника, от летища не разбираш очевидно.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  48. 48 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3077 Весело

    Всяка потенциална конкуренция на западащото летище Франкфурт, разбира се, се зловиди на Дойчу Вели.

  49. 49 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2538 Неутрално



    абе засега поляците са гастарбайтери в Западна Европа, бачкащи яко в строителството, на полето, в гастрономията, чистенето на домове и гледането на стари и болни хора.

    Та тяхното летище по-скоро ще конкуриря истанбуското, отколкото франкфуртското летище.

  50. 50 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Полша е бъдещата супер сила в Европа- особено ако продължи процеса на несъобразяване със социалистиéски Брюксел
    —цитат от коментар 13 на hhhuuunnnn


    Да, но Полша няма против огромните пари от Брюксел, които все още се изливат в нея, почти 15 години след приемането й в ЕС.

  51. 51 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Полското летище и то като истанбулският канал. Духовна храна за миллиета.😂
    —цитат от коментар 39 на DDR


    Където управляват популисти, е така - трябва непрекъснато да се гъделичка егото на плебса, защото иначе блясъкът помръква.

  52. 52 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Не знам поляците дали ще го построят това мегалетище, но като летя през нашето в София, все се чудя кой кретен планира метрото така, че да свършва в терминал 2 без да стига до терминал 1. Почти навсякъде по света метрото обикаля всички терминали, само при нас явно кретенизмът е взел връх.

  53. 53 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Мине не мине и изпляскате някоя щуротия. Днес сте изтървали поне три важни вътрешни новини, сега Полша, моля ти се.
    —цитат от коментар 7 на dogwoman



    Трябва ли му на "Дневник" да притопля теми от лятото?https://www.dnevnik.bg/sviat/2018/06/04/3189295_polsha_prouchva_kak_da_postroi_nai-goliamoto_letishte/?ref=home_mainStory
    —цитат от коментар 4 на tamada



    Това е платена лобистка статия. Ако трябва всеки ден ще я четете, докато ви уври главата, че НЕ. НЕ И ТРЯБВА НА ПОЛША ЛЕТИЩЕ, И НАС НЕ НИ ТРЯБВА РУСКА ГАЗ. СЪЩО НА ТИРАДЖИЙТЕ ОТ ИЗТОЧНА ЕВРОПА НЕ ИМ ТРЯБВА ДА КАРАТ В ЗАПАДНА...

  54. 54 Профил на Поручик Балканец
    Поручик Балканец
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Има нещо, по което руснаците и германците си приличат. И това е, че се смятат в правото си да си наврат носа във всяка чужда работа и високомерно да дават акъл всекиму, без някой да ги пита.

    За първи път, преди почти 35 години, отидох в Русия със студентска група. И в двора на института, в който бяхме ме спря непозната жена на средна възраст, която без предисловия ме скастри: "Ти защо си без шапка. Виж какво време е!". Като целият й вид не изразяваше грижа за мен, непознатия младеж, а по-скоро "А така! Хванах ли те в крачка!". Беше октомври и по това време в България почти никой не носи шапка.. След това от приятели руснаци разбрах, че това си било нормално, особено ако сте от същия блок, или от същиата улица.

    Сега, когато ходя при сина си в Германия често виждам подобни явления. И ето Дойче Веле си дава високомерно мнението за нещо, което не ги касае. Въпреки, че за увеличаващия се трафик на пътници и товари между РФ, респективно бившите републики от една страна и ЕС от друга се борят няколко авиокомпании, в т.ч. и Луфтханза. Те поляците сигурно са правили някакви сметки, FS. Не случайно ги наричат евреите на славянството.

    На мен лично ми е все едно за какво си харчат парите поляците. На мен повече ми е проблем когато харчат моите пари на вятъра, за да се угоди някому или да се напълни гушата някому. Като за Белене, Бургас - Александруполис и някои други.

  55. 55 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#43] от "Иван К.":

    конкретно кой герм. бизнес ще ге гепят поляците?

    Това летище ще е чудесен хъб за нискобюджетни авиопревозвачи, демек от София да летиш до Белград през Варшава.

  56. 56 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1211 Весело

    Полша е 6 пъти по-голяма население от БГ и има 2 пъти по висок БВП на човек. Въпросните 16 мрлд евро, би трябвало за поляците да са като 1.5 млрд за нас.

    Че то като един Цанков камък.

  57. 57 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1211 Весело

    До коментар [#55] от "Нинов":

    Така си е - ние българите летим само до Белград. За Стокхолм, Осло, Хелзинки, Единбург, Глазгоу... не сме и чували. Гърци, сърби, румънци, унгарци, украйнци, руснаци... и те никога не са чували.

    Всички сме за Белград, всички сме за Белград...

  58. 58 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#57] от "Обществен деятел":

    ами тогаз ще летите за Глазгоу през Варшава щом искате.

  59. 59 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4193 Неутрално

    Немците се страхуват от Полша.
    Особенно от както САЩ обърна гръб на Германия !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  60. 60 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#58] от "Нинов":

    Нинов , забелязал съм , че не си някой прост човек , наясно си , че целият междуконтинетален в Европа трафик минава през 4-5 летища. Да директните полети си имат своето място , но те няма да вземат бизнеса на хъбовете. Поляците могат да гепят много полети на Луфтханза и немските летища до Америка , защото имат голяма диаспора , която ще запълва самолетите в някаква степен , а останалите източноевропейци ще ги допълваме , ние така или иначе нямаме потенциал за директен полет и трябва да минем през някой хъб, и ще минем през този , който ни предоставя най добрите условия . И в сметка не са само ЦИЕ , балтийските страни , Украйна , скандинавските , Русия /много, дори повечето руснаци минават през европейките хъбове, когато летят до САщ , а и Азия / , тези всичките страни поотделно не са нищо особено , но като ги събереш говорим за 20-30-40 милиона пътника и с възможност за разрастване предвид ниската позиция в момента.

  61. 61 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#58] от "Нинов":

    Сега като се замисля , италианците и те са много зле откъм междуконтинтални полети с тяхната Алиталия , вероятно и те използват често хъбовете , тоест и те са потенциални клиенти. Тоест пшазар и потенциал има , дали поляците ще си изиграят добре картите предстои да разберем. Турците им се смееха , но за няколко години изместиха европейските компании от лидерството при полетите за близкият изток , Азия и Африка.

  62. 62 Профил на sofiancho
    sofiancho
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Въпроса не трябва да е трябва ли и на полша мега летище а трябват ли и парите от приходите след като го построи.

  63. 63 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#61] от "Иван К.":

    значи нац. превозвачи на малки държави като Швейцария, Австрия и Белгия бяха обречени да бъдат погълнати от Луфтханза, защото няма накъде да летят.
    На опашка са се наредили източноевропейските, било то чехи, поляци или унгарци, както и италианците.
    Накрая всички ще бъдат в голямото семейство Луфханза.

    Авиобизнесът си има своята специфика, от която си сака разбиране, преди да се правят изкукуригали теории.

  64. 64 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2538 Неутрално

    До коментар [#61] от "Иван К.":

    значи с измъчени гастарбайтери мъкнещи бохчи през границите не се става световна сила в авиопревозите.

  65. 65 Профил на netolerast
    netolerast
    Рейтинг: 264 Неутрално

    "Трябва ли ѝ на Полша такова мегалетище"

    Нас или Дойче Веле по принцип какво го бърка трябва ли и или не? Пише си, че няма да трошат Евро средства, така че не виждам що се кахъри Дойче Велето...

    Щом се пише за идеологическия враг като Полша, Унгария и т.н. трябва да се плюе.

    Добре, че са тези субсидии, че с тая редакционна политика отдавна щяхте да сдиплите. Ако не е форума няма абсолютно никакъв смисъл да се отваря този сайт. Винаги ляво фиксирани тези. Независимо от фактите заключенията винаги са едни и същи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK