Дано разумът наделее защото подбен разход едва ли е наложителен!А и като цяло накрая ще се окаже ненужен!Трафикът към Варшава се увеличава но да правиш летище по-голямо от Хитроу е прахосничество!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
"40 километра западно от полската столица. То ще се намира на 15 минути път с влак от централната жп гара на Варшава." В България влаковете 40 км. ги взимат за 1 час
сега е модерно навсякъде да се правят огромни летища, които да се превърнат в хъбове като Атланта, Сингапур, Дубай, Лондон, Париж и Франкфурт... проблемът се състои в това, че трендът отива към нонстоп полетите елиминирайки хъбовете.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Преди години летях през Варшава, и няма да го повторя. Казаха че в кабината няма повече място за ръчен багаж и го сложиха в багажното. Във Варшава решиха че ще го пратят на каросела вместо да си ми го дадат на изхода на самолета. Естествено нямаше никакъв шанс да си го взема и да си хвана връзката. Та каквото и летище да направят ако не си оправят персонала файда йок.
Заработи ли берлинското летище , един познат го чакаше с нетърпение 2012 да го пуснатр , е не го дочака и той , не умря от старост , но се премести да живее в САщ.
Значи щом не е във Германия - не трябва да бъде строено. Гола вода и кал по гърбо сте германците. Кога ще построите Берлинското летище? А него го гласите за най-голямо във Европа. Сега да видим конкуренцията в действие - две най-големи летища наблизо.
що слушаш Дневник , 10 процента , това ще са за 5/6 години поне . Тези 16 милиарда евро не са никакъв проблем за полският бюджет и икономика, летището ще се строи 7-8 години дори и няма да го усетят , въпроса е до колко е целесъобразно , ами летище за до 50 милиона пътници им е нужно , тоест просто няма да го разширят освен, ако няма нужда.
берлинското л-ще никога няма да тръгне, защото се строи от тамошната община, която настоява как покаже как не трябва да се правят нещата, вместо да го даде на концесия на таквиз дет имат опит и изграждане и оперират десетки летища в цял свят.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
дори и да тръгне някога, BER никога няма да се изплати. Ще стане нагледен казус в курсовете по управление на проекти.. . аз в моите курсове постоянно го соча като пропаднал проект.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Дано разумът наделее защото подбен разход едва ли е наложителен!А и като цяло накрая ще се окаже ненужен!Трафикът към Варшава се увеличава но да правиш летище по-голямо от Хитроу е прахосничество!
а кому трябва постоянно да наднича в чуждото канче ? и ровейки да оправдава "лошата" България . " То се строи от 20 години, а всъщност трябваше да е готово през 2011. Откриването му беше отложено за 2020, а разходите за изграждането му накрая експлодираха. "
На Полша й трябва такова летище,за да измести Германия като основна европейска дестинация за пътуване до САЩ и обратно. С помощта на Тръэмп и на САЩ авиокомпаниите ще предпочетат Полша. Това едното. Другото е,че Полша ще се конкурира в индустриално отношение с Германия и подобно летище влече след себе си много бизнес, много корпорации, Полша ще се превърне в международен индустриален,финансов и културен център. Ще измества Германия. На някой може да им звучи фантастика,но с желанише от страна на поляците и помощ от САЩ това е напълно възможно. Поляците няма да са първите,които САЩ са ги направили икономическа световна сила.
Абсолютно, добра инфраструктура и транспортни връзки са едни от основните критерий при избор на нова дестинация за международните компании а Полша определено има огромни амбиции в това отношение ... а в интерес на истината с вдигането на стандарта и част от емигриралите поляци ще се върнат обратно ... По скоро е интересен въпроса какво ще прави икономиката на Вишеградската четворка като намалеят украинците ....
Лошо е явно за близките държави да има голямо летище.Вече почвам да си мисля че оклеветяване на Полша,защото нещо не се вписва в плановете на държави като Германия и Франция,още повече първи приятел вече на Америка в Европа.
Никой няма да праска 20%. Това да не е тиквенбург. Пари за такива стратегически мегапроекти се намират. Ако многото пари в Европа не се включат, ще дойдат от другаде. Има ги.
Т.е. трафикът предхожда летището? Първо трябва да има излитащи от Полша към САЩ и обратно и след това да им направят летище, за да не излитат кой откъде завърне? Само мозък си!
Дано разумът наделее защото подбен разход едва ли е наложителен!А и като цяло накрая ще се окаже ненужен!Трафикът към Варшава се увеличава но да правиш летище по-голямо от Хитроу е прахосничество!
Ти ли ще им плащаш загубите? Остави поляците да си направят сметката! А те са я направили много добре. САЩ имат нужда да ги противопоставят на Германия което означава, че ще ги подпомогнат в инфраструктурните проекти и в бизнеса. Ще направят международно летище, от което ще тръгват самолетите за САЩ и ще пристигат от САЩ, а това означава,че ще направят линии и до всяка европейска страна. Всички пътуват до САЩ през Полша. И с рамо от Тръмп ще изместят Германия в полетите за САЩ. Сто процента летището ще бъде суперпечелившо с помощ от САЩ и Варшава ще се превърне в световен бизнес център.
сега е модерно навсякъде да се правят огромни летища, които да се превърнат в хъбове като Атланта, Сингапур, Дубай, Лондон, Париж и Франкфурт... проблемът се състои в това, че трендът отива към нонстоп полетите елиминирайки хъбовете.
Значи щом не е във Германия - не трябва да бъде строено.Гола вода и кал по гърбо сте германците. Кога ще построите Берлинското летище?А него го гласите за най-голямо във Европа.Сега да видим конкуренцията в действие - две най-големи летища наблизо.
Познай кой ще спечели,след като на Тръмп му е необходимо да напляска бузите на Меркел и задниците на германците? Когато този бизнеспроект се възприема от САЩ като геополитически?
До коментар [#10] от "foxa5":що слушаш Дневник , 10 процента , това ще са за 5/6 години поне . Тези 16 милиарда евро не са никакъв проблем за полският бюджет и икономика, летището ще се строи 7-8 години дори и няма да го усетят , въпроса е до колко е целесъобразно , ами летище за до 50 милиона пътници им е нужно , тоест просто няма да го разширят освен, ако няма нужда.
Толкова обясняваме и пак не си разбрал. Това летище не е за поляците,а за цяла Европа. Не си ли пътувал със самолет? София-Варшава, Варшава-Атланта. На връщане пак през Варшава. Може и с преспиване във Варшава, т.е. стотина хотела около летището.
Трябва ли ѝ на Полша такова мегалетище Ами то е като АЕЦ Белене за България - никой не знае колко ще струва и дали ще се изплати. Но всички политици са - ,,За"
В голяма грешка си . АЕЦ белене е някакъв плюс за жителите на Белене и абсолютна щета за всички останали. Летището във Вършава ще е плюс за целия бизнес в радиус от 200 км плюс за 5-600 хил. човека живееще до старото летище (според статията). пак според нея проекта за летището върви комплект и с проект за нова голяма индустриална зона и дори самото летище да се изплати много бавно, ползите за бюджета и бизнеса ще го изплатят в рамките на няколко години. Полша за разлика от България има доста серизна политика в привличане на чужди инвестиции ( политическа, административна, данъчна, инфраструктурна ... ) и това се вижда ясно че дава ефект.
За съжаление Полша е хроничен клептоман и все с чужда пита помен прави. Половината й територия е открадната изконна етническа немска територия, с откраднато немско и еврейско имущество за стотици милиарди. После с немски и европейски пари (около 100 милиарда евро) си оправи инфраструктурата, а сега вече иска с парите на бившите си жертви германците да им отмъкне й бизнеса чрез такива грандомански проекти. На това му се вика хроничен клептоман!
Помислете малко преди да напишете, че съм в грешка. А такова суперогромно и супермодерно летище е необходимо ..като Слънцето и въздуха..... В Израел на такива начинания им казват ,,Цамбурмашина".
Ауу горките германци сакън да не им откраднат бизнеса , тоест поляците да не си развиват икономиката и да вдигат стандарта на населението , че да не би случайно да откраднат бизнеса на немците .
Не съм написал, че им е жизнено необходимо а че ще имат доста ползи от него. Биха могли да построят/ремонтират още едно по малко например за част от тези пари, но ефекта няма да е същия. Освен всичко останало едно супер модерно голямо летище ако искате дори е и много добра реклама за страната, а и то е в крайна сметка първото което виждат пристигащите в страната ....
Някой косвени ползи са си от значние, особено в ожесточената борба за инвеститори, която цари в централна Европа ...
На поляците никога не им е липсвала амбиция, особено напоследък, няма лошо да се гледа не 5, а 25 години напред. Стига да намислят умно финансирането на летището, за страна с над 35 млн. население и бързо растяща икономика това няма да е проблем. А и стратегически погледнато, въздушният транспорт ще нараства. И да - ако се осъществи, летището ще се превърне в основен конкурент на това във Франкфурт, затова германците се изказват неласкаво. Сигурно и за суперлетището в Дубай е имало скептици, а всички видяхме какво стана.
Гозамбо, София не е цяла Европа че да генерира трафик за новото летище. Та дори от София не е ясно защо трябва да летят през Варшава, а не през Франкфурт, Париж, Истанбул, Лондон. Само щото ти си казал понеже трябвало да ударим Меркел? И кво, европейците които директни полети от своите страни, ще се грабнат през Варшава, че и с преспиване? Гледай си бялата техника, от летища не разбираш очевидно.
абе засега поляците са гастарбайтери в Западна Европа, бачкащи яко в строителството, на полето, в гастрономията, чистенето на домове и гледането на стари и болни хора.
Та тяхното летище по-скоро ще конкуриря истанбуското, отколкото франкфуртското летище.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Не знам поляците дали ще го построят това мегалетище, но като летя през нашето в София, все се чудя кой кретен планира метрото така, че да свършва в терминал 2 без да стига до терминал 1. Почти навсякъде по света метрото обикаля всички терминали, само при нас явно кретенизмът е взел връх.
Това е платена лобистка статия. Ако трябва всеки ден ще я четете, докато ви уври главата, че НЕ. НЕ И ТРЯБВА НА ПОЛША ЛЕТИЩЕ, И НАС НЕ НИ ТРЯБВА РУСКА ГАЗ. СЪЩО НА ТИРАДЖИЙТЕ ОТ ИЗТОЧНА ЕВРОПА НЕ ИМ ТРЯБВА ДА КАРАТ В ЗАПАДНА...
Свободен архитект, урбанист и еколог!
Има нещо, по което руснаците и германците си приличат. И това е, че се смятат в правото си да си наврат носа във всяка чужда работа и високомерно да дават акъл всекиму, без някой да ги пита.
За първи път, преди почти 35 години, отидох в Русия със студентска група. И в двора на института, в който бяхме ме спря непозната жена на средна възраст, която без предисловия ме скастри: "Ти защо си без шапка. Виж какво време е!". Като целият й вид не изразяваше грижа за мен, непознатия младеж, а по-скоро "А така! Хванах ли те в крачка!". Беше октомври и по това време в България почти никой не носи шапка.. След това от приятели руснаци разбрах, че това си било нормално, особено ако сте от същия блок, или от същиата улица.
Сега, когато ходя при сина си в Германия често виждам подобни явления. И ето Дойче Веле си дава високомерно мнението за нещо, което не ги касае. Въпреки, че за увеличаващия се трафик на пътници и товари между РФ, респективно бившите републики от една страна и ЕС от друга се борят няколко авиокомпании, в т.ч. и Луфтханза. Те поляците сигурно са правили някакви сметки, FS. Не случайно ги наричат евреите на славянството.
На мен лично ми е все едно за какво си харчат парите поляците. На мен повече ми е проблем когато харчат моите пари на вятъра, за да се угоди някому или да се напълни гушата някому. Като за Белене, Бургас - Александруполис и някои други.
Полша е 6 пъти по-голяма население от БГ и има 2 пъти по висок БВП на човек. Въпросните 16 мрлд евро, би трябвало за поляците да са като 1.5 млрд за нас.
Така си е - ние българите летим само до Белград. За Стокхолм, Осло, Хелзинки, Единбург, Глазгоу... не сме и чували. Гърци, сърби, румънци, унгарци, украйнци, руснаци... и те никога не са чували.
Нинов , забелязал съм , че не си някой прост човек , наясно си , че целият междуконтинетален в Европа трафик минава през 4-5 летища. Да директните полети си имат своето място , но те няма да вземат бизнеса на хъбовете. Поляците могат да гепят много полети на Луфтханза и немските летища до Америка , защото имат голяма диаспора , която ще запълва самолетите в някаква степен , а останалите източноевропейци ще ги допълваме , ние така или иначе нямаме потенциал за директен полет и трябва да минем през някой хъб, и ще минем през този , който ни предоставя най добрите условия . И в сметка не са само ЦИЕ , балтийските страни , Украйна , скандинавските , Русия /много, дори повечето руснаци минават през европейките хъбове, когато летят до САщ , а и Азия / , тези всичките страни поотделно не са нищо особено , но като ги събереш говорим за 20-30-40 милиона пътника и с възможност за разрастване предвид ниската позиция в момента.
Сега като се замисля , италианците и те са много зле откъм междуконтинтални полети с тяхната Алиталия , вероятно и те използват често хъбовете , тоест и те са потенциални клиенти. Тоест пшазар и потенциал има , дали поляците ще си изиграят добре картите предстои да разберем. Турците им се смееха , но за няколко години изместиха европейските компании от лидерството при полетите за близкият изток , Азия и Африка.
значи нац. превозвачи на малки държави като Швейцария, Австрия и Белгия бяха обречени да бъдат погълнати от Луфтханза, защото няма накъде да летят. На опашка са се наредили източноевропейските, било то чехи, поляци или унгарци, както и италианците. Накрая всички ще бъдат в голямото семейство Луфханза.
Авиобизнесът си има своята специфика, от която си сака разбиране, преди да се правят изкукуригали теории.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Нас или Дойче Веле по принцип какво го бърка трябва ли и или не? Пише си, че няма да трошат Евро средства, така че не виждам що се кахъри Дойче Велето...
Щом се пише за идеологическия враг като Полша, Унгария и т.н. трябва да се плюе.
Добре, че са тези субсидии, че с тая редакционна политика отдавна щяхте да сдиплите. Ако не е форума няма абсолютно никакъв смисъл да се отваря този сайт. Винаги ляво фиксирани тези. Независимо от фактите заключенията винаги са едни и същи.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
МиГ-29
Рейтинг: 264 НеутралноСамо с едно голо летище не става.
Трябва да има и трафик.
А от и към Полша трафик няма.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2301 НеутралноДано разумът наделее защото подбен разход едва ли е наложителен!А и като цяло накрая ще се окаже ненужен!Трафикът към Варшава се увеличава но да правиш летище по-голямо от Хитроу е прахосничество!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Darulio
Рейтинг: 1088 Весело"40 километра западно от полската столица. То ще се намира на 15 минути път с влак от централната жп гара на Варшава."
В България влаковете 40 км. ги взимат за 1 час
tamada
Рейтинг: 418 НеутралноТрябва ли му на "Дневник" да притопля теми от лятото?
https://www.dnevnik.bg/sviat/2018/06/04/3189295_polsha_prouchva_kak_da_postroi_nai-goliamoto_letishte/?ref=home_mainStory
paf
Рейтинг: 572 НеутралноГрандомански идеи: в Истанбул супермегалетище, във Варшава - мегалетище.... Май се поизхвърлят в повече.
Нинов
Рейтинг: 1567 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.сега е модерно навсякъде да се правят огромни летища, които да се превърнат в хъбове като Атланта, Сингапур, Дубай, Лондон, Париж и Франкфурт... проблемът се състои в това, че трендът отива към нонстоп полетите елиминирайки хъбовете.
АзКлавдия
Рейтинг: 880 НеутралноМине не мине и изпляскате някоя щуротия. Днес сте изтървали поне три важни вътрешни новини, сега Полша, моля ти се.
Доброто е заразноНиколай
Рейтинг: 213 Неутрално"...казва заместник-министърът на инфраструктурата Миколаж Вилд".
Миколаж?!
Нинов
Рейтинг: 1567 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Отосно новото берлинско л-ще BER някакъв джихадист, планирал да се взриви там, взел, че умрял от старост, докато чакал.
foxa5
Рейтинг: 497 Неутрално10 % от бюджета да го изпраскаш за един проект, някак не се връзват нещата.
Таралеж
Рейтинг: 2255 НеутралноПреди години летях през Варшава, и няма да го повторя. Казаха че в кабината няма повече място за ръчен багаж и го сложиха в багажното. Във Варшава решиха че ще го пратят на каросела вместо да си ми го дадат на изхода на самолета. Естествено нямаше никакъв шанс да си го взема и да си хвана връзката. Та каквото и летище да направят ако не си оправят персонала файда йок.
Иван К.
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#9] от "Нинов":
Заработи ли берлинското летище , един познат го чакаше с нетърпение 2012 да го пуснатр , е не го дочака и той , не умря от старост , но се премести да живее в САщ.
hhhuuunnnn
Рейтинг: 508 НеутралноПолша е бъдещата супер сила в Европа- особено ако продължи процеса на несъобразяване със социалистиéски Брюксел
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневникskara
Рейтинг: 1086 НеутралноЗначи щом не е във Германия - не трябва да бъде строено.
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Гола вода и кал по гърбо сте германците. Кога ще построите Берлинското летище?
А него го гласите за най-голямо във Европа.
Сега да видим конкуренцията в действие - две най-големи летища наблизо.
Иван К.
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#10] от "foxa5":
що слушаш Дневник , 10 процента , това ще са за 5/6 години поне . Тези 16 милиарда евро не са никакъв проблем за полският бюджет и икономика, летището ще се строи 7-8 години дори и няма да го усетят , въпроса е до колко е целесъобразно , ами летище за до 50 милиона пътници им е нужно , тоест просто няма да го разширят освен, ако няма нужда.
Нинов
Рейтинг: 1567 НеутралноДо коментар [#12] от "Иван К.":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.берлинското л-ще никога няма да тръгне, защото се строи от тамошната община, която настоява как покаже как не трябва да се правят нещата, вместо да го даде на концесия на таквиз дет имат опит и изграждане и оперират десетки летища в цял свят.
Virgin
Рейтинг: 675 ЛюбопитноТези не са ли чували за концесиониране на летището и абдикация от възможността да управляваш стратегически обект?
Иван К.
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#16] от "Нинов":
Е никога не казвай никога , или на това се надяваш като го пишеш, ще тръгне все някога , но ще е бая скъпо
Нинов
Рейтинг: 1567 НеутралноДо коментар [#18] от "Иван К.":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.дори и да тръгне някога, BER никога няма да се изплати.
Ще стане нагледен казус в курсовете по управление на проекти.. . аз в моите курсове постоянно го соча като пропаднал проект.
von_seeckt
Рейтинг: 213 НеутралноХайде поредният форумен философ дето се е загрижил за поляците. Ще рече човек, че той ще го финансира това летище.
penetrating
Рейтинг: 7932 НеутралноКраткия отговор е "не", но пък сегашното летище е проектирано зле, с почти километър разстояние между два ръкава в един дълъг коридор :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertK2
Рейтинг: 2229 НеутралноАМи да кацаш на Шопен е същата мъка като Враждебна. Само с по голям трафик.Има нужда от ново летище не знам само дали не са прекалили с мащаба.
SHADOWS of SOFIAдерибеев
Рейтинг: 2589 Веселоа кому трябва постоянно да наднича в чуждото канче ? и ровейки да оправдава "лошата" България . " То се строи от 20 години, а всъщност трябваше да е готово през 2011. Откриването му беше отложено за 2020, а разходите за изграждането му накрая експлодираха. "
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васhope
Рейтинг: 2271 НеутралноНе, не им трябва.
Любовта ще спаси света!!!Достатъчни са големи летища в Германия, Париж и Лондон.
gozambo
Рейтинг: 521 НеутралноНа Полша й трябва такова летище,за да измести Германия като основна европейска дестинация за пътуване до САЩ и обратно. С помощта на Тръэмп и на САЩ авиокомпаниите ще предпочетат Полша. Това едното. Другото е,че Полша ще се конкурира в индустриално отношение с Германия и подобно летище влече след себе си много бизнес, много корпорации, Полша ще се превърне в международен индустриален,финансов и културен център. Ще измества Германия. На някой може да им звучи фантастика,но с желанише от страна на поляците и помощ от САЩ това е напълно възможно. Поляците няма да са първите,които САЩ са ги направили икономическа световна сила.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1218 НеутралноДо коментар [#25] от "gozambo":
Абсолютно, добра инфраструктура и транспортни връзки са едни от основните критерий при избор на нова дестинация за международните компании а Полша определено има огромни амбиции в това отношение ... а в интерес на истината с вдигането на стандарта и част от емигриралите поляци ще се върнат обратно ...
По скоро е интересен въпроса какво ще прави икономиката на Вишеградската четворка като намалеят украинците ....
gembirdkz
Рейтинг: 472 НеутралноДо коментар [#5] от "paf":
Лошо е явно за близките държави да има голямо летище.Вече почвам да си мисля че оклеветяване на Полша,защото нещо не се вписва в плановете на държави като Германия и Франция,още повече първи приятел вече на Америка в Европа.
gembirdkz
Рейтинг: 472 НеутралноДо коментар [#25] от "gozambo":
Много добре казано,примери наистина има бол от Турция през Япония,близкия изток.....
gembirdkz
Рейтинг: 472 НеутралноДо коментар [#24] от "hope":
Стига с тия Германия,Франция и Англия,да не би тоя ЕС да е направен за тях?
hope
Рейтинг: 2271 НеутралноДо коментар [#29] от "gembirdkz":
Любовта ще спаси света!!!Аз го казах иронично.
One Hour
Рейтинг: 280 НеутралноДо коментар [#10] от "foxa5":
Никой няма да праска 20%. Това да не е тиквенбург.
Пари за такива стратегически мегапроекти се намират.
Ако многото пари в Европа не се включат, ще дойдат от другаде. Има ги.
gozambo
Рейтинг: 521 НеутралноТ.е. трафикът предхожда летището? Първо трябва да има излитащи от Полша към САЩ и обратно и след това да им направят летище, за да не излитат кой откъде завърне? Само мозък си!
gozambo
Рейтинг: 521 НеутралноТи ли ще им плащаш загубите? Остави поляците да си направят сметката! А те са я направили много добре. САЩ имат нужда да ги противопоставят на Германия което означава, че ще ги подпомогнат в инфраструктурните проекти и в бизнеса. Ще направят международно летище, от което ще тръгват самолетите за САЩ и ще пристигат от САЩ, а това означава,че ще направят линии и до всяка европейска страна. Всички пътуват до САЩ през Полша. И с рамо от Тръмп ще изместят Германия в полетите за САЩ. Сто процента летището ще бъде суперпечелившо с помощ от САЩ и Варшава ще се превърне в световен бизнес център.
gozambo
Рейтинг: 521 НеутралноТрендът не означава,че нонстоп полетите ще заместят хъбовете.
gozambo
Рейтинг: 521 НеутралноПознай кой ще спечели,след като на Тръмп му е необходимо да напляска бузите на Меркел и задниците на германците? Когато този бизнеспроект се възприема от САЩ като геополитически?
gozambo
Рейтинг: 521 НеутралноТолкова обясняваме и пак не си разбрал. Това летище не е за поляците,а за цяла Европа. Не си ли пътувал със самолет? София-Варшава, Варшава-Атланта. На връщане пак през Варшава. Може и с преспиване във Варшава, т.е. стотина хотела около летището.
koko65bg
Рейтинг: 677 НеутралноТрябва ли ѝ на Полша такова мегалетище
Ами то е като АЕЦ Белене за България - никой не знае колко ще струва и дали ще се изплати. Но всички политици са - ,,За"
Quo Vadis?
Рейтинг: 1218 НеутралноДо коментар [#37] от "koko65bg":
В голяма грешка си . АЕЦ белене е някакъв плюс за жителите на Белене и абсолютна щета за всички останали.
Летището във Вършава ще е плюс за целия бизнес в радиус от 200 км плюс за 5-600 хил. човека живееще до старото летище (според статията). пак според нея проекта за летището върви комплект и с проект за нова голяма индустриална зона и дори самото летище да се изплати много бавно, ползите за бюджета и бизнеса ще го изплатят в рамките на няколко години. Полша за разлика от България има доста серизна политика в привличане на чужди инвестиции ( политическа, административна, данъчна, инфраструктурна ... ) и това се вижда ясно че дава ефект.
DDR
Рейтинг: 1548 НеутралноПолското летище и то като истанбулският канал. Духовна храна за миллиета.😂
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?cose
Рейтинг: 217 НеутралноЗа съжаление Полша е хроничен клептоман и все с чужда пита помен прави. Половината й територия е открадната изконна етническа немска територия, с откраднато немско и еврейско имущество за стотици милиарди. После с немски и европейски пари (около 100 милиарда евро) си оправи инфраструктурата, а сега вече иска с парите на бившите си жертви германците да им отмъкне й бизнеса чрез такива грандомански проекти. На това му се вика хроничен клептоман!
koko65bg
Рейтинг: 677 ВеселоДо коментар [#38] от "Quo Vadis?":
Помислете малко преди да напишете, че съм в грешка. А такова суперогромно и супермодерно летище е необходимо ..като Слънцето и въздуха..... В Израел на такива начинания им казват ,,Цамбурмашина".
svoboden
Рейтинг: 1157 НеутралноТрябва ли му на някой цитат от Дойче веле, Телеграф и др. подобни!?
Иван К.
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#40] от "cose":
Ауу горките германци сакън да не им откраднат бизнеса , тоест поляците да не си развиват икономиката и да вдигат стандарта на населението , че да не би случайно да откраднат бизнеса на немците .
Quo Vadis?
Рейтинг: 1218 НеутралноДо коментар [#41] от "koko65bg":
Не съм написал, че им е жизнено необходимо а че ще имат доста ползи от него.
Биха могли да построят/ремонтират още едно по малко например за част от тези пари, но ефекта няма да е същия.
Освен всичко останало едно супер модерно голямо летище ако искате дори е и много добра реклама за страната, а и то е в крайна сметка първото което виждат пристигащите в страната ....
Някой косвени ползи са си от значние, особено в ожесточената борба за инвеститори, която цари в централна Европа ...
Димитър
Рейтинг: 379 НеутралноЛетял съм през Полша. ЛОТ са навсякъде, няма нищо изненадващо в амбициозния проект.
boevbisser
Рейтинг: 2224 НеутралноНа поляците никога не им е липсвала амбиция, особено напоследък, няма лошо да се гледа не 5, а 25 години напред. Стига да намислят умно финансирането на летището, за страна с над 35 млн. население и бързо растяща икономика това няма да е проблем. А и стратегически погледнато, въздушният транспорт ще нараства. И да - ако се осъществи, летището ще се превърне в основен конкурент на това във Франкфурт, затова германците се изказват неласкаво.
Сигурно и за суперлетището в Дубай е имало скептици, а всички видяхме какво стана.
vesolr
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#36] от "gozambo":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQГозамбо, София не е цяла Европа че да генерира трафик за новото летище. Та дори от София не е ясно защо трябва да летят през Варшава, а не през Франкфурт, Париж, Истанбул, Лондон. Само щото ти си казал понеже трябвало да ударим Меркел? И кво, европейците които директни полети от своите страни, ще се грабнат през Варшава, че и с преспиване? Гледай си бялата техника, от летища не разбираш очевидно.
Lemmy
Рейтинг: 1589 ВеселоВсяка потенциална конкуренция на западащото летище Франкфурт, разбира се, се зловиди на Дойчу Вели.
Нинов
Рейтинг: 1567 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.абе засега поляците са гастарбайтери в Западна Европа, бачкащи яко в строителството, на полето, в гастрономията, чистенето на домове и гледането на стари и болни хора.
Та тяхното летище по-скоро ще конкуриря истанбуското, отколкото франкфуртското летище.
galapagas
Рейтинг: 824 НеутралноДа, но Полша няма против огромните пари от Брюксел, които все още се изливат в нея, почти 15 години след приемането й в ЕС.
galapagas
Рейтинг: 824 НеутралноКъдето управляват популисти, е така - трябва непрекъснато да се гъделичка егото на плебса, защото иначе блясъкът помръква.
galapagas
Рейтинг: 824 НеутралноНе знам поляците дали ще го построят това мегалетище, но като летя през нашето в София, все се чудя кой кретен планира метрото така, че да свършва в терминал 2 без да стига до терминал 1. Почти навсякъде по света метрото обикаля всички терминали, само при нас явно кретенизмът е взел връх.
MORTAR
Рейтинг: 213 НеутралноТова е платена лобистка статия. Ако трябва всеки ден ще я четете, докато ви уври главата, че НЕ. НЕ И ТРЯБВА НА ПОЛША ЛЕТИЩЕ, И НАС НЕ НИ ТРЯБВА РУСКА ГАЗ. СЪЩО НА ТИРАДЖИЙТЕ ОТ ИЗТОЧНА ЕВРОПА НЕ ИМ ТРЯБВА ДА КАРАТ В ЗАПАДНА... Свободен архитект, урбанист и еколог!
Поручик Балканец
Рейтинг: 213 НеутралноИма нещо, по което руснаците и германците си приличат. И това е, че се смятат в правото си да си наврат носа във всяка чужда работа и високомерно да дават акъл всекиму, без някой да ги пита.
За първи път, преди почти 35 години, отидох в Русия със студентска група. И в двора на института, в който бяхме ме спря непозната жена на средна възраст, която без предисловия ме скастри: "Ти защо си без шапка. Виж какво време е!". Като целият й вид не изразяваше грижа за мен, непознатия младеж, а по-скоро "А така! Хванах ли те в крачка!". Беше октомври и по това време в България почти никой не носи шапка.. След това от приятели руснаци разбрах, че това си било нормално, особено ако сте от същия блок, или от същиата улица.
Сега, когато ходя при сина си в Германия често виждам подобни явления. И ето Дойче Веле си дава високомерно мнението за нещо, което не ги касае. Въпреки, че за увеличаващия се трафик на пътници и товари между РФ, респективно бившите републики от една страна и ЕС от друга се борят няколко авиокомпании, в т.ч. и Луфтханза. Те поляците сигурно са правили някакви сметки, FS. Не случайно ги наричат евреите на славянството.
На мен лично ми е все едно за какво си харчат парите поляците. На мен повече ми е проблем когато харчат моите пари на вятъра, за да се угоди някому или да се напълни гушата някому. Като за Белене, Бургас - Александруполис и някои други.
Нинов
Рейтинг: 1567 НеутралноДо коментар [#43] от "Иван К.":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.конкретно кой герм. бизнес ще ге гепят поляците?
Това летище ще е чудесен хъб за нискобюджетни авиопревозвачи, демек от София да летиш до Белград през Варшава.
MORTAR
Рейтинг: 213 ВеселоПолша е 6 пъти по-голяма население от БГ и има 2 пъти по висок БВП на човек. Въпросните 16 мрлд евро, би трябвало за поляците да са като 1.5 млрд за нас.
Свободен архитект, урбанист и еколог!Че то като един Цанков камък.
MORTAR
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#55] от "Нинов":
Свободен архитект, урбанист и еколог!Така си е - ние българите летим само до Белград. За Стокхолм, Осло, Хелзинки, Единбург, Глазгоу... не сме и чували. Гърци, сърби, румънци, унгарци, украйнци, руснаци... и те никога не са чували.
Всички сме за Белград, всички сме за Белград...
Нинов
Рейтинг: 1567 НеутралноДо коментар [#57] от "Обществен деятел":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.ами тогаз ще летите за Глазгоу през Варшава щом искате.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1928 НеутралноНемците се страхуват от Полша.
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Особенно от както САЩ обърна гръб на Германия !
Иван К.
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#58] от "Нинов":
Нинов , забелязал съм , че не си някой прост човек , наясно си , че целият междуконтинетален в Европа трафик минава през 4-5 летища. Да директните полети си имат своето място , но те няма да вземат бизнеса на хъбовете. Поляците могат да гепят много полети на Луфтханза и немските летища до Америка , защото имат голяма диаспора , която ще запълва самолетите в някаква степен , а останалите източноевропейци ще ги допълваме , ние така или иначе нямаме потенциал за директен полет и трябва да минем през някой хъб, и ще минем през този , който ни предоставя най добрите условия . И в сметка не са само ЦИЕ , балтийските страни , Украйна , скандинавските , Русия /много, дори повечето руснаци минават през европейките хъбове, когато летят до САщ , а и Азия / , тези всичките страни поотделно не са нищо особено , но като ги събереш говорим за 20-30-40 милиона пътника и с възможност за разрастване предвид ниската позиция в момента.
Иван К.
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#58] от "Нинов":
Сега като се замисля , италианците и те са много зле откъм междуконтинтални полети с тяхната Алиталия , вероятно и те използват често хъбовете , тоест и те са потенциални клиенти. Тоест пшазар и потенциал има , дали поляците ще си изиграят добре картите предстои да разберем. Турците им се смееха , но за няколко години изместиха европейските компании от лидерството при полетите за близкият изток , Азия и Африка.
sofiancho
Рейтинг: 213 НеутралноВъпроса не трябва да е трябва ли и на полша мега летище а трябват ли и парите от приходите след като го построи.
Нинов
Рейтинг: 1567 НеутралноДо коментар [#61] от "Иван К.":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.значи нац. превозвачи на малки държави като Швейцария, Австрия и Белгия бяха обречени да бъдат погълнати от Луфтханза, защото няма накъде да летят.
На опашка са се наредили източноевропейските, било то чехи, поляци или унгарци, както и италианците.
Накрая всички ще бъдат в голямото семейство Луфханза.
Авиобизнесът си има своята специфика, от която си сака разбиране, преди да се правят изкукуригали теории.
Нинов
Рейтинг: 1567 НеутралноДо коментар [#61] от "Иван К.":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.значи с измъчени гастарбайтери мъкнещи бохчи през границите не се става световна сила в авиопревозите.
netolerast
Рейтинг: 264 Неутрално"Трябва ли ѝ на Полша такова мегалетище"
Нас или Дойче Веле по принцип какво го бърка трябва ли и или не? Пише си, че няма да трошат Евро средства, така че не виждам що се кахъри Дойче Велето...
Щом се пише за идеологическия враг като Полша, Унгария и т.н. трябва да се плюе.
Добре, че са тези субсидии, че с тая редакционна политика отдавна щяхте да сдиплите. Ако не е форума няма абсолютно никакъв смисъл да се отваря този сайт. Винаги ляво фиксирани тези. Независимо от фактите заключенията винаги са едни и същи.