Франция планира "такса задръстване" в големите градове

Франция планира "такса задръстване" в големите градове

© Associated Press



За пръв път Франция може да въведе "такса задръстване" за превозните средства в градовете, предаде Би Би Си. Идеята е местните власти да имат избор дали да събират от превозните средства такса за достъп във всички или в някои от градските зони, за които са отговорни.


Шофьорите на автомобили ще трябва да плащат 2.50 евро в градовете с население над 100 хил. души и 5 евро в по-големите градове като Марсилия, Ница и Лион.


Предложената мярка, представена в законопроект, целящ да "ограничи трафика и да се бори срещу замърсяването", срещна съпротива сред някои от местните власти. Кметът на Париж Ан Идалго многократно се възпротиви на плана. В сряда тя смекчи тона, като заяви, че ще бъде по-склонна да обмисли предложението, ако то не е дискриминационно към домакинствата с ниски доходи. Градската управа на Лион каза, че би обсъдила таксуването на посетителите, но не и на местните жители.




Подкрепеният от правителството закон трябва да бъде гласуван до края на годината, като местните власти ще могат да решават кога и къде мярката ще се прилага. Подобни такси съществуват във Великобритания, в Милано, Стокхолм и Сингапур.


Регистриране на велосипеди


Сред другите мерки в законопроекта е притежателите на велосипеди да трябва задължително да носят доказателство за собственост, което ще прилича много на регистрациите на колите. "Сертификатът за собственост" ще трябва да се издава на новите собственици в случай на продажба или подаряване на колело.


Планира се също така да бъдат установени нови нискоемисиони зони около приблизително 20 града до 2020 г. с цел да се ограничат или забранят високо замърсяващите превозни средства.

Ключови думи към статията:

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4535 Неутрално

    Скоро и у нас !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Много добро решение!!!
    Градовете са за Хората, а не за автомобилите.

  3. 3 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 257 Весело

    Бабата му влияе пагубно😂😂

  4. 4 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 269 Любопитно

    Доказателство за собственост върху велосипед е интересно решение за насърчаване на употребата им!

    Спечелихме битка, но не и войната!
  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4692 Неутрално

    Едва ли ще проработи ефективно тази такса от 2,5 евро. Много е малка на фона на заплатите, които получават французите

  6. 6 Профил на wwwtoчkacom
    wwwtoчkacom
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    Когато си безсилен да измислиш работещи решения, започваш да мислиш глупости.

  7. 7 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#4] от "PisnaMi":

    Може да не е за вярване, но кражбите на велосипеди са масови, дори и там...
    Иначе, какво общо има насърчаването за ползване на велосипеди с това, да докажеш дали велосипеда е твой или е краден?

    Бивш tww09306483.
  8. 8 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#4] от "PisnaMi":

    До коментар [#7] от "tww09306483":

    Общото е, че много хора не ползват велосипеди, защото ги е страх, че ще ги откраднат. Идеята със сертификата за собственост е, че ще намали кражбите, следователно повече хора ще са склонни да си купуват и карат велосипедите. Поне на теория :-)

  9. 9 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Само въпрос: Такса на минута, на ден, на месец, на година... За такса за кола ли иде реч или за такса на шофьор?
    Тези мерки са пробвани от големите градове още по кралско време:
    Селянина не може да влезе със кола из града, на други места селянина е бил длъжен да изкара кола боклук от града. И ред други глупотевини - от днешна гледна точка.
    Но тогава са били феодали - пък сега евролевичари!
    Разлика?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  10. 10 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    Когато си безсилен да измислиш работещи решения, започваш да мислиш глупости.
    —цитат от коментар 6 на npg38547585


    До там им стига акъла на днешните европейски политици. Само търсят начин за да въведат някой данък! Де-що има проблеми все с данъци ги решават!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#10] от "lz2":

    Да бе...! Откъде в европейските политици акъл? Как не са се сетили да извикат Бойко, дето беше обещал, че докато е кмет, София ще изпревари Виена! Пък сега, по време на третото му правителство, ударихме всички в Европа по стандарт, доходи и инфраструктура...!

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1479 Весело

    До коментар [#9] от "skara":

    Това е интересно средновековно решение което може и да се приложи и в наше време като превантивна мярка срещу наплива на коли в определени градове. Собствениците на коли с чужда регистрация при излизане от пренаселените градове да се задължават да депозират в специални пунктове определено количество боклук ( пласмаси, хартия,стъкло и др. ), не го ли сторят - такса и напускаш града с автомобила си по живо по здраво!

  13. 13 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 419 Неутрално

    в шанхай някъде през 1988-1989 г накараха всички велосипеди да си сложат номера (като колите) и да плащат годишна такса за ползване на велосипеда в града. та освен всичко друго мярката и начин за събиране кинти.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  14. 14 Профил на ejl15566519
    ejl15566519
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Навремето по соца що нямаше задръствания в градовете? Чугуните бяха решили проблема с чакане на 20 годишен ред за Лада (Тесла ряпа да яде) . Нет коли нет праблем.

  15. 15 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#9] от "skara":Това е интересно средновековно решение което може и да се приложи и в наше време като превантивна мярка срещу наплива на коли в определени градове. Собствениците на коли с чужда регистрация при излизане от пренаселените градове да се задължават да депозират в специални пунктове определено количество боклук ( пласмаси, хартия,стъкло и др. ), не го ли сторят - такса и напускаш града с автомобила си по живо по здраво!
    —цитат от коментар 12 на dorn

    Много внимавай какво си пожелаваш! Може и да се случи.
    И за да е пълен кефа ще го въведат и за пешеходци ;-)

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  16. 16 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1479 Весело

    До коментар [#15] от "skara":

    Идеята ми я даде ти. Един ден може да претендираме за патентно право (процент от таксите). Въпреки че създаването и развитието на средновековните градове ми е една от най - интересните области на Средновековието, тоя детаил за прагматизма на гражданите ( едва ли е на феодалите ) не го знаех, така че, ако не ти харесва внимавай с примерите !

  17. 17 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 826 Весело

    Нека само с Бентлита да се влиза!
    Ура!

  18. 18 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 931 Любопитно

    Такси, регистрации, жителства... Аман бе, на човек да му писне от щуротии, еле пък т'ва с регистрации на колелата. 100% съм сигурен, че нито една от тези мерки няма да даде нужния ефект...

  19. 19 Профил на Monsieur
    Monsieur
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Париж! :))) Най-красивия и велик град в историята!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK