Няколко страни имат резерви за прекратяването на смяната на времето през 2019 г.

Няколко страни имат резерви за прекратяването на смяната на времето през 2019 г.

© Reuters



Правителствата на държавите - членки на ЕС, започнаха днес дискусии дали и кога да се сложи край на смяната на часовото време два пъти годишно на фона на съмнения, че планът на Европейската комисия това да стане през 2019 г. ще се осъществи, предаде "Ройтерс".


Норберт Хофер, министър на транспорта на Австрия, чиято страна е ротационен председател на Съвета на ЕС, каза пред репортери, че 2019 г. е твърде кратък срок за повечето страни. "Ще трябва да намерим компромис, защото някои държави, всъщност повечето, имат резерви за промяната на системата през 2019 г.", заяви той преди среща със свои колеги министри в Грац. Министърът посочи, че има широка подкрепа за предложението на Австрия промяната да се случи през 2021 г.


По думите му много страни са се обосновали с купищата технически въпроси, които трябва да се решат, и са заявили, че авиокомпаниите например са предупредили, че се нуждаят от 18 месеца, за да се подготвят. Срещата днес е първата неформална дискусия, от която не се очаква решение. Следващата формална среща на европейските министри на транспорта е на 3 декември.




Еврокомисията заяви, че иска всяко правителство в ЕС да реши до април в коя часова зона ще остане страната му за постоянно и дали през октомври 2019 г. ще запази лятното часово време, или ще премине на постоянно зимно часово време.


Хофер отбеляза, че Австрия е съгласна с премахването на смяната предвид изследванията, които показват негативния й ефект върху хората и животните и на фона на това, че тя вече не изпълнява първоначалната си цел за пестене на енергия. "Мнозинството от страните искат да се сложи край на смяната на времето. Три държави бяха скептични, а една се опасява, че може да се стигне до кръпки от различни часови зони", допълни той.


Датският министър на транспорта коментира, че трябва да има цялостен обществен дебат по въпроса, което все още не се е случило в Дания, и че не е реалистично да се сложи край на системата следващата година.


Люксембург, където почти половината от местната работна ръка живее в Белгия, Франция или Германия, призова за продължаваща хармонизирана система и предупреди, че би било "катастрофално", ако тези държави са в различни часови зони.


Дори и в страни, където има консенсус за премахването на смяната на времето, не е налице необходимото съгласие дали да се избере лятното или зимното. Естонският министър Кадри Симсон каза, че ще има "разгорещен дебат" кое да бъде избрано.


Според Брюксел "хората искат" превъртането на часовника да спре. За този извод комисията се позовава на проучване от август, в което мнозинството участници действително пожела прекратяване на смените, но гласувалите бяха основно от Германия. Еврокомисарят по транспорта Виолета Булц все пак каза, че сега съществува възможност да е необходимо повече време.


В националното допитване в България 51% са посочили, че предпочитат лятното часово време. За зимното часово време своя глас са дали 38% от участвалите. 96% от българите искат да бъдат преустановени сезонните промени на часовото време.


Петима дипломати от ЕС, цитирани от "Политико", заявиха по-рано този месец, че планът на Европейската комисия да се премахне смяната на времето преди европейските избори през май догодина среща съпротива сред някои държави членки.

Коментари (91)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3145 Неутрално

    Защо се пипа нещо което работи?

    Защооооооооооооооооооооо?

  2. 2 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Смяната на времето е сравнително прилична система, която позволява използването на дневната светлина оптимално.

  3. 3 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3145 Неутрално

    Люксембург, където почти половината от местната работна ръка живее в Белгия, Франция или Германия, призова за продължаваща хармонизирана система и предупреди, че би било "катастрофално", ако тези държави са в различни часови зони.

    Ама разбира се. Представете си че Франция избере да е в зимно, па Германия да е в лятно.

    Ще ви питам тогава какъв рев ще има.

    Или Гърция остане в зимно, па ние се зачукаме в лятно. Комшии в една часова зона, но с 2 часа разлика. Идиоти сър.

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Спрете тази глупост. Авиокомпаниите има нужда от 18 месеца за да се нагласили !!! АЛОООО.

  5. 5 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#1] от "realguru":

    Кое по-точно работи? Инфарктите? Катастрофите? Недоспиването?

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9330 Весело

    До коментар [#1] от "realguru":

    Цялата дандания с часа е симулация на дейност и усвояване на „има едни пари“,....
    Евробюрократи, сър.....:)

    karabastun1@abv.bg
  7. 7 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#2] от "ilinko":
    Така е, но далаверите се правят през тъмната част и тази смяна не облагодетелства шайката!

  8. 8 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3145 Неутрално

    До коментар [#1] от "realguru":Кое по-точно работи? Инфарктите? Катастрофите? Недоспиването?
    —цитат от коментар 5 на phuncky


    Тези същите дето си споменал като се удвоят зимата в България заради лятното часово време, щото ще се съмва в 8-9 часа.

    Кой ще е виновен? Ти лично ще понесеш ли някаква вина?

  9. 9 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Или ще се стъмва рано през лятото или ще съмва късно през зимата. Един от двата варианта ще се случи, ако спрем да "местим стрелките".
    Мен лично нито един от тези 2 варианта не ме устройва.
    Смяната на часовника позволява оптимално използване на слънчевата светлина.

    ДА на смяната на часовото време на зимно и лятно!

  10. 10 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 753 Любопитно

    За бюрократите 6 месеца са прекалено малко време да се свърши една работа.

    НЕ на смяната!

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  11. 11 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Смяната на времето е много добро решение. В краен случай може да остане лятното време. Кой и защо раздухва този несъществуващ проблем е неясно.

  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9173 Неутрално

    Когато въведоха смяната, питаха ли някого?

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5140 Неутрално

    "Важно е да се избегнат "кръпки" от различни часови зони в ЕС, подчерта още Хофер."

    В ЕС има три часови зони: Източноевропейско, Централноевропейско и Португалия (Великобритания излиза). Няма никакъв проблем да се въведе едина часова зона за целия ЕС!

  14. 14 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    Национални референдуми. Всеки гражданин е достатъчно мотивиран да гласува.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    Защо се пипа нещо което работи?Защооооооооооооооооооооо?
    —цитат от коментар 1 на realguru

    Защото пести енергия, трябва да зададат въпроса на хората с яснота колко ще им е по-скъп тока като плащат повече с 5-10% през лятото!
    Примерно Агмед Доган с неговия собствен тец му е все едно, защото се води студен резерв и при всички случай си получава парите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Защо се пипа нещо което работи?Защооооооооооооооооооооо?
    —цитат от коментар 1 на realguru



    До коментар [#1] от "realguru":

    А защо пипаха онова, предишното, което СЪЩО работеше ВЕКОВЕ ?!?!?
    ... Не знам дали това "иди ми дойди ми" с часовника пести ток, но знам със сигурност, че през цялата година лампите в офис светят нон-стоп - няма лятно, няма зимно.

  17. 17 Профил на Димитър Димов
    Димитър Димов
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#14] от "etty1":


    До коментар [#14] от "etty1":

    Електронно гласуване имаше във всяка една страна. Ако не си участвал-проблемът си е твой

    Димитър Димов
  18. 18 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Трябва да има единно европейско решение, иначе ще настъпи тотален хаос и объркване. Тоя хаос ще създаде стрес в организма колкото поне 10-15 години въртене на часовниците още.
    Нелепо е съседни държави да може да са в един пояс и да са на различно време.

  19. 19 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    Представете си че Франция избере да е в зимно, па Германия да е в лятно.Ще ви питам тогава какъв рев ще има.Или Гърция остане в зимно, па ние се зачукаме в лятно. Комшии в една часова зона, но с 2 часа разлика. Идиоти сър.
    —цитат от коментар 3 на realguru


    Ако с Гърция изберем различни времена няма как да има 2 часа разлика, защото няма да има лятна смяна на времето. Разликата ще е един час.

    А за това, че комшиийски страни ще са в различни зони - ами то и сега е така. И какво от това?
    Даже има разлики в една и съща държава. Например в Аризона няма лятна смяна на времето, за разлика от всички други щати. Половин година е съвместима с щатите в своя пояс и половин година с щатите в съседния пояс. Даже десетина щата са разцепени на две - част от територията е избрала да е в съседния пояс.
    https://www.timetemperature.com/tzmaps/ustz-boundary.gif

    И си живеят хората без драми.

  20. 20 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Другари познавачи, от векове има едно време и то е астронимическото. То не е избрано случайно, а е свързано с положението на Слънцето. Сега остава и с рефернедум да гласувате как да се върти Земята около Слънцето.

  21. 21 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    До коментар [#13] от "vassilun":

    Ейре остава ;)

  22. 22 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#1] от "realguru":

    кво работи бе, това е една досадна условност :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  23. 23 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    Не си наясно колко е сложна системата и колко много неща може да се объркат с риск за живота на много хора.

    Умерен толераст
  24. 24 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Преди въвеждането на "лятното" време в Европа си е имало три часови зони. Какъв е проблемът да се възстанови това положение?

  25. 25 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    51 процента о българите искат да са по Московско време. случаенос?!

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  26. 26 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    До коментар [#20] от "grajdanin1":

    То астрономическото в София и във Варна не е едно и също, нали се сещаш ;) Няма как всеки град да е със собствена часова зона, че да е вярно с астрономическото.

  27. 27 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#20] от "grajdanin1":

    ама то положението на Слънцето е различо в София и Варна, различно време ли да имат...

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  28. 28 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#15] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    сложи си енергоспестяващи лампи и ще ти е все едно дали плащаш няколко стотинки повече. което е съмнително за повечето хора, но да речем, че за теб е така

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  29. 29 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#26] от "zxp53317185":

    не съм преписвал!

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  30. 30 Профил на ПараГраф
    ПараГраф
    Рейтинг: 237 Весело

    Кокошките спират да носАт, кравите не щат да стават по-рано , млеконадоя страда, купИх си зеле, смениха часа вчера и сега се прибирам по тъмно, нЕма кога да го сложа, Ше Фтаса до събота, проблеми.....

  31. 31 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9867 Неутрално

    Да си остане астрономическото ще е най добре.

  32. 32 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1352 Весело

    До коментар [#17] от "Димитър Димов":


    До коментар [#14] от "etty1":До коментар [#14] от "etty1":Електронно гласуване имаше във всяка една страна. Ако не си участвал-проблемът си е твой
    —цитат от коментар 17 на Димитър Димов


    Не, не е негов или неин проблема,
    защото сайта им работеше нормално!
    А па вие сигурно сте от тия дето искате и да се гласува на избори по "електронния начин"!
    Е това беше ясното доказателство,
    че системата не работи!

  33. 33 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1352 Весело

    До коментар [#18] от "maddrum":


    Трябва да има единно европейско решение, иначе ще настъпи тотален хаос и объркване. Тоя хаос ще създаде стрес в организма колкото поне 10-15 години въртене на часовниците още. Нелепо е съседни държави да може да са в един пояс и да са на различно време.
    —цитат от коментар 18 на maddrum


    По принцип сте прав и затова трябва да се въведе
    астрономическото време в съответните зони
    и с това да се приключи!

  34. 34 Профил на feb
    feb
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":Не си наясно колко е сложна системата и колко много неща може да се объркат с риск за живота на много хора.
    —цитат от коментар 23 на Наблюдател


    Да, ужасна работа. Видяхме го и проблем 2000. Краят на света беше и тогава!
    При условие, че въвеждането е станало в една далеч по-назад технологично година и е по-сложно като процес, а преди това беше пък съвсем друг хаос, колко пък съвремието да не може да се справи с едно просто и планирано преместване на времето? Все едно и в момента не се прави 2 пъти годишно.

  35. 35 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1352 Весело

    До коментар [#26] от "zxp53317185":


    До коментар [#20] от "grajdanin1":То астрономическото в София и във Варна не е едно и също, нали се сещаш ;) Няма как всеки град да е със собствена часова зона, че да е вярно с астрономическото.
    —цитат от коментар 26 на zxp53317185


    Може да се ползва "демократичен вариант",
    според който да има "софийско време" и "варненско време"!
    Това ще се разбере на референдуми,
    проведени за вида време!

  36. 36 Профил на directino
    directino
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Или Гърция остане в зимно, па ние се зачукаме в лятно. Комшии в една часова зона, но с 2 часа разлика. Идиоти сър.
    —цитат от коментар 3 на realguru

    Няма да е 2 часа разлика, а само 1. Да не говорим, че едва ли ще изберем различно време с гърците. Също така Гърция е на 200 км от София, а само на 50 км. вляво са сръбските комшии, с които вече имаме час разлика и не е голяма трагедия...

  37. 37 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4835 Любопитно

    Стига толкова отлагания. ЕК трябва да се наложи по този конкретен казус. Мнозинството европейци гласувха в подкрепа на това да се сложи край на тази глупост с промяната на часа два пъти в годината!

    Иначе, ето интересна статия, която показва историята на промяната, кой и кога я е въвел за първи път и защо:

    https://www.dw.com/bg/сбогом-последно-на-зимното-часово-време/a-46060687

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  38. 38 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#3] от "realguru":

    Ми то и сега съседна Сърбия е в друга часова зона. Реално не е някаква болка за умиране.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  39. 39 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#9] от "grem":

    Какво оптимално ползване на светлината, да не живеем в Средновековието

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  40. 40 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4835 Весело

    До коментар [#1] от "realguru":

    Защото европейците НЕ ГО ХАРЕСВАТ!!!! Затова!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  41. 41 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 344 Неутрално

    До коментар [#5] от "phuncky":

    Забрави мигрените, менструациите, хроничното студенокръвие...

    какви са тези глупости? - никой не получава инфаркт от смяната на времето.
    В такъв случай всеки, който е отишъл за 2 дни в Истанбул или Скопие да е получил инфаркт. Леле пък в Лондон...

  42. 42 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4835 Любопитно

    До коментар [#12] от "Роси":

    Не са Роси, за да видиш кога, кой и защо е въвел тази смяна на времето прочети статията в линка на коментара ми [#37].

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  43. 43 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4835 Любопитно

    До коментар [#19] от "tamada":

    Мерси за този коментар Тамада, знаех, че в САЩ имат три часови пояса (всъщност те са повече от три, ако включим и Хавайте и други американски територии в Тихия океан), но не знаех, че в един щат имат даже два различни часови пояси.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  44. 44 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    Заради подобни недомислия пропагандата на джуджето тръби :"Европа е неспособна да взема и най-простите решения"!!!
    Ще е добре лидерите на ЕС да се замислят как помагат с подобни глупави решения на пропагандата на ушанките!!!

  45. 45 Профил на feb
    feb
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#44] от "selqnin":

    И е така и не е. ЕС е съвкупност от държави, всяка със своето управление. Твърде оптимистично е да мислим, че всички ще са единодушни по всеки възникнал казус. Същото е и с общото събрание на етажната собственост и с всяко друго подобно, касаещо взимането на решение, от повече от един човек или управление.
    Иначе съм съгласен, че нещо иначе просто беше усложнено ненужно. Ако са сметнали, че ще удовлетворят искането на мнозинството от участвалите в анкетата на ЕК, то трябваше да стане синхронно, а не да се прехвърля въпросът по-надолу по йерархията, с казус, който е решен априори и с отпадането на "смяната на времето", автоматично следваше да отпадне опцията "лятно" време и последващите усложнения и разделения между хората по темата.

  46. 46 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 975 Весело

    Няма да е 2 часа разлика, а само 1. Да не говорим, че едва ли ще изберем различно време с гърците. Също така Гърция е на 200 км от София, а само на 50 км. вляво са сръбските комшии,
    —цитат от коментар 36 на directino

    Кое точно в Гърция и откъде точно в България е 500 км и в каква посока? :)
    Ти правиш ли разлика между географска дължина и ширина? И наясно ли си на колко километра е Воеводина от Варна, напримир?
    И наясно ли си че Сърбия, па и Гърция имат и др. съседи, а не само от България да се интересуват? :)
    Май не си :)
    Ама не си само ти, като гледам колко разбирачи са се изказали по темата 'астрономическо време' без да имат и грам понятие :)

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#37] от "Иво":

    Русия се отказаха 2014 май, турция 2016. Едва ли е имало някакви катастрофи.
    Ние по-добре да се дивжим с групата, че иначе ще има да чакаме кръпки за операционните системи :) :) :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  49. 49 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2567 Неутрално

    До коментар [#5] от "phuncky":

    Интересно, миналата година има 3 милиона пътувания от България. В поне 50% от тях е имало смяна на часовата зона т.е се е сменял часовника два пъти в рамките на няколко дена или седмица-две. И нито един от пътувашите не е намерил това за проблем, който да го спомене или не дай си боже да мрънка и да иска уеднакваваня на зоните. Обаче на същите тези българи, смяната на часовника 2 ( словом: два) пъти ГОДИШНО им причинява страхотни страдания - инфракти, недоспиване, дори при животните.

  50. 50 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 357 Неутрално

    Голяма каша се забърка с това безмозъчно решение всяка страна да избира сама лятно/зимно.
    Един елементарен проблем ще има да го бълбукаме кой знае колко години още.
    Мудност и безсилие станаха запазена марка на ЕС и е време за спешни реформи!

  51. 51 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#49] от "m17":

    мхм, ти как разбра че нито един от тези 2 милиона не е имал непосредствено след пътуването си инфаркт?

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  52. 52 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#49] от "m17":

    и ако да речем 5 човека са получили инфаркт, това пренебрежимо малко ли е за вас :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  53. 53 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#49] от "m17":

    толкова голям проблем ли ще ви е да не си сменяте времето?

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  54. 54 Профил на feb
    feb
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#49] от "m17":

    Не, всъщност логиката е друга. Когато пътуваш нанякъде, така или иначе си нарушаваш стандартния начин на живот, без значение дали е командировка или екскурзия. Ти тръгваш с тази нагласа и знаеш какво те чака. А то е джет лаг и за повечето хора не е приятно, освен това всеки организъм го понася и се справя/не се справя с него по различен начин. Въпросът е, че си има причина и тя е пътуването. А смяната на времето 2-та пъти годишно е ненужно предизвикване на джет лаг в ежедневието на всички. Ползите от това са смешни. От осветлението няма да се спести нищо, особено в ерата на LED, а в това време на хладилникът не му пука, какво часово време е!

  55. 55 Профил на directino
    directino
    Рейтинг: 248 Неутрално

    [quote#46:"ali_ibn_isa"][/quote]

    Айде да не анализираш и да не правиш изводи, защото очевидно не можеш! Отбелязвам грешка в друго мнение, без да правя крайни заключения за автора. За географска ширина и дължина ще обясняваш на баба си и ако имаш затруднения ще ме питаш.

  56. 56 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 357 Неутрално

    До коментар [#49] от "m17":толкова голям проблем ли ще ви е да не си сменяте времето?
    —цитат от коментар 53 на chkn41566335


    Комар в ухото нощем е малък проблем, но на следващия ден си недоспал.

  57. 57 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#24] от "topal":

    и сега има часови зони :) :)
    предполагам заради икономически и политически размествания може да има някакви желания за промяна другото е раздухано от журналисти и безделници безмислие :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  58. 58 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#56] от "65":

    ми пускай си перде ако ти е светло да заспиш в 20 часа...

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  59. 59 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Аз нямам резерви - до онзи ден по това време вече си тръгвах от работа. В момента даже не се и очертава нещо такова.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  60. 60 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4249 Неутрално

    А няма ли да е по-удачно всички страни да сме в една часова зона?

  61. 61 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Весело

    направо да се чудиш как са еволюирали хората и как са създали цивилизация, без да си пренастройват часовниците по два пъти в годината :) Това е толкова важно цивилизационно постижение :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  62. 62 Профил на feb
    feb
    Рейтинг: 38 Неутрално

    А няма ли да е по-удачно всички страни да сме в една часова зона?
    —цитат от коментар 60 на historama


    Не.

  63. 63 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4249 Неутрално

    А няма ли да е по-удачно всички страни да сме в една часова зона?
    —цитат от коментар 60 на historama


    просто и ясно. У нас е 9.00, в Ирландия също.

  64. 64 Профил на Di Koeva
    Di Koeva
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Погледнете го великия ЕС за какво елементарно нещо не може да вземе единно решение и колко време иска (18 месеца?!). За това хората вече не го харесват такъв.

  65. 65 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Не разбирам защо толкова бърза ЕК с тази промяна. Хубаво, нека се махне това въртене на часовниците, но защо толкова бързо?

    Едва са решили че трябва промяна, и хайде сега да стане до 1 година. Чакай малко, нали трябва всичко да се обсъди от страните членки, да се види кой какво време ще избере, и оттам вече да се нагласят графиците на какво ли не по транспорта и т.н.

    От желание да направят нещо добро, натискат да стане твърде бързо, и пак ще настроят кои ли не срещу себе си.

    Това ЕК самоволно да прави някакви изследвания сред гражданите ей-така на една интернет страница, без никаква обществена дискусия, без оповестяване и медиите, без да включва правителствата на отделните страни членки е опасен прецедент. Та нали в едно такова гласуване немците и французите и италиянците ако се мобилизират, няма значение останалите какво гласуваме?

    Много ургулишката са го подкарали, и пак ще получат шамар от страните членки. Излишно бързо искат да стане промяната, защо!?

  66. 66 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#64] от "Di Koeva":

    чемодан, вокзал --> москва :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  67. 67 Профил на Di Koeva
    Di Koeva
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#66] от "chkn41566335":

    В Лондон съм.

  68. 68 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#1] от "realguru":Ако на теб смяната на времето ти харесва, не значи, че работи. Просто значи, че ти не си наред с главата!
    —цитат от коментар 47 на Animals As Leaders

    Ако на теб смяната на времето НЕ ти харесва, не значи, че не е полезна и не работи. Просто значи, че ти не си наред с главата!
    няколко гласовите глупаци с първосигнално мислене поставиха под съмнение една добре работеща практика. Два пъти годишно смяна с 1 час е нищожна цена за многото ѝ предимства. И стига с тези глупости че било опасно. нищо подобно. не съм млад, но наскоро за месец 6 пъти го сменях с 1 час , без никакви проблеми!!
    Има и друга хипотеза - идеята е подхвърлена от агенти на Путин - с цел да породи спорове, допълнително да дестабилизира Европа .И най важното - смяната пести много енергия, а Русия основно от това се издържа и всяко пестене на енергия и бърка в джоба!

  69. 69 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Един от първите резултати след подобна 'мъдра' промяна е че работодателите ще променят началният час на работното време в зависимост от сезона :)
    За последствията НЕ ми се мисли :)

  70. 70 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    Спрете тази глупост. Авиокомпаниите има нужда от 18 месеца за да се нагласили !!! АЛОООО.
    —цитат от коментар 4 на 442


    Така е, разписанията се публикуват 11 месеца напред (и се подготвят по-рано). Представете си, че сте си купили билет за пътуване през Амстердам за Бостън след шест месеца, а като стигнете до Амстердам се оказва, че полетът за Бостън излита час по-рано понеже България е решила да ползва "лятното си" часово време (същото като на Саудистка Арабия и Иран), а Холандия - "зимното си" време.

  71. 71 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#67] от "Di Koeva":

    То проблемът е че ЕК и ЕП взеха решение твърде бързо, и сега страните членки се събуждат и се чудят как да го внедрят толкова бързо за догодина по същото време.

    Сега тепърва трябва страните членки да провеждат собствени консултации за това как да се смени времето, и да постигнат разбирателство между 27те членки за да не се възпрепятства търговията и какво ли още не. И чак тогава като се определи кой какво време ще избере да започнат да се настройват всички системи в държавата и в частния сектор.

  72. 72 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 975 Неутрално

    А защо пипаха онова, предишното, което СЪЩО работеше ВЕКОВЕ ?!?!?
    —цитат от коментар 16 на Булаир


    'векове' наред хората са се ориентирали по понятия 'пладне', 'изгрев', 'залез', 'първи, втори и т.н. петли', а НЕ по час. Реално тези понятия са отразявали промяната на положението на Слънцето и съответната големина на деня. Никой не е чакал да стане осем часа, за да започне някаква работа, ако още преди 2 часа се е съмнало :)

  73. 73 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    "По думите му много страни са се обосновали с купищата технически въпроси, които трябва да се решат"

    Разбира се! Най-малкото, операционните системи на компютри и "умни" телефони ще трябва да се актуализират. Същото се отнася за приложения Календар (на Microsoft, Google, Yahoo и т.н.)

  74. 74 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3145 Неутрално

    направо да се чудиш как са еволюирали хората и как са създали цивилизация, без да си пренастройват часовниците по два пъти в годината :) Това е толкова важно цивилизационно постижение :)
    —цитат от коментар 61 на chkn41566335


    Бъркаш причините с последствията. :)

    Нещата са точно наобратно.

    Часът като концепция не е бил чак толкова важен докато не се появи работното време и разписанията, за което ти трябва час.

    Сега ако идеш в някое село - ще видиш че на хората изобщо не им пука за часа. Те се ориентират по слънцето. Кога съмне - стават. Като се стъмни - се прибират по къщите. Единствено им пука за часа ако трябва да ходят на преглед при доктора или да хващат автобуса за града или да си гледат новините, времето или сериала. :)

    Но на повечето хора, които имат работно време изключително много им пука това да е в светлата част на деня. Щото не е добра идея да ходиш на работа в 7-8, а то да е тъмно още. Както и не е добра идея да лятото да се съмва рано, а сутрин докато спиш да свети.

    Така че часа и времето като концепция има връзка само за хората следващи някакви разписания.

    Нали се сещаш, че аз ако съм на село и рядко спазвам разписания, дали е зимно, дали е лятно дали се сменя - изобщо няма да ми пука и ще си градя цивилизация че пушек ще се вдига. :)

  75. 75 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Някой по-чувствителен да се е поболял от вчера насам? Не вярвам. Аман от тъпотии, криви краставици, не знам какво си...

  76. 76 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1637 Любопитно

    Голяма каша се забърка с това безмозъчно решение всяка страна да избира сама лятно/зимно.Един елементарен проблем ще има да го бълбукаме кой знае колко години още.Мудност и безсилие станаха запазена марка на ЕС и е време за спешни реформи!
    —цитат от коментар 50 на 65


    Защо пък обвинявате ЕС/ЕК? До сега го обвиняваха, че се месел на държавите за какво ли не. Сега го обвиняват, че не се меси достатъчно...

  77. 77 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3145 Неутрално

    Защо пък обвинявате ЕС/ЕК? До сега го обвиняваха, че се месел на държавите за какво ли не. Сега го обвиняват, че не се меси достатъчно...
    —цитат от коментар 76 на plamen_b


    Обвиняваме го, че пипа неща, които работят за сметка на на неща, които изискват сериозно внимание, но ЕС се прави че те не съществуват или не са проблем.

  78. 78 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#1] от "realguru":Кое по-точно работи? Инфарктите? Катастрофите? Недоспиването?
    —цитат от коментар 5 на phuncky


    Ако действително промяната на времето с един час бе толкова фатална, никой нямаше да лети до Северна Америка, където разликата е 6-10 часа, или до Източна Азия, където е още по-голяма.

  79. 79 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1550 Весело

    На милиарди хора хора по света смяната на времето не им влияе. Причината е проста - овцете, козите и говедата не започват да блеят и мучат, защото някой трябва да ги издои с час по-рано или по-късно или да ги изведе на храна. Не съм чул и на петлите някой да им върти ключето, че да ги да настройва да кукуригат с час напред или назад. Нощните хищници се прибират по бърлогите си със зората.
    Като заблее, замучи и закукурига, повечето хора скачат от топлите черги и търчат, независимо дали навън е ден или нощ.
    Дори Сатаната объркахме с тази смяна във времето. Портите се затварят с първото петльово кукуригане. Ама, един час повече работа, все си е работа.

    CONTADOR GRATUITO!
  80. 80 Профил на pganev11
    pganev11
    Рейтинг: 52 Неутрално

    До коментар [#3] от "realguru":

    Гърците не са глупаци, каквито виждам има доста у нас, че да останат на зимно време. Днес вече в 17 часа се стъмва, а около Коледа - преди 16.30. Само на кретен би му се харесало след работа да бърза да се прибира, защото е тъмно. Турците не случайно останаха на постоянно зимно време.

  81. 81 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3187 Весело

    До коментар [#26] от "zxp53317185":


    До коментар [#20] от "grajdanin1":То астрономическото в София и във Варна не е едно и също, нали се сещаш ;) Няма как всеки град да е със собствена часова зона, че да е вярно с астрономическото.
    —цитат от коментар 26 на zxp53317185


    Ей затова столица трябва да е Велико Търново щото е по средата...:)

  82. 82 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    За бюрократите 6 месеца са прекалено малко време да се свърши една работа. НЕ на смяната!
    —цитат от коментар 10 на FvH


    Виж нашите какви са бързаци - за има няма 20 дена, сайт нагласиха , анкета проведоха и резултатите удурдисаха с 51 % да победи желаното за всички аилякчии лятно време.

  83. 83 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    До коментар [#37] от "Иво":Русия се отказаха 2014 май, турция 2016. Едва ли е имало някакви катастрофи.Ние по-добре да се дивжим с групата, че иначе ще има да чакаме кръпки за операционните системи :) :) :)
    —цитат от коментар 48 на chkn41566335


    Твията група не е нашата група, ти ставаш само за тенджерата. Там ще ти прави компания пуйката за обяд на мечката.

  84. 84 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    Тази комедия е създадена с цел да трае дълго.

  85. 85 Профил на pganev11
    pganev11
    Рейтинг: 52 Неутрално

    До коментар [#82] от "dorn":

    О, човекът с бетонното мислене се е включил! Марш на село да си живееш на "астрономическо" време, да си лягаш с кокошките като стъмни и да доиш животните по светло. Така може и столетие да доживееш.

  86. 86 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#1] от "realguru":

    Как ще работи бе, гуру? Това е толкова допотопна концепция, че нямам думи.

  87. 87 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3945 Неутрално

    UNITED UNION

    В секо стадо има мърша... ;)

    Да подходим консервативно:

    1. Смяната е неудобна и вредна.
    2. Смяната е спекулативно полезна.

    Да уважаваме Времето!

    Don't fix it if ain't broken.

    "Няколко страни имат резерви за прекратяването на смяната на времето
    през 2019 г"

  88. 88 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3945 Неутрално

    UNITED UNION

    Глупости, plamen план b.
    Jet lag е реален проблем.

    Изпаднал си в Denial или тролиш.

    До коментар [#78] от "plamen_b":
    До коментар [#1] от "realguru":

    Кое по-точно работи? Инфарктите? Катастрофите? Недоспиването?
    —цитат от коментар 5 на phuncky

    Ако действително промяната на времето с един час бе толкова фатална, никой нямаше да лети до Северна Америка, където разликата е 6-10 часа, или до Източна Азия, където е още по-голяма.

  89. 89 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3945 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Лелина

    Времето е в нас и ние сме във времето,
    но отгоре ;)

    Мы "за" редовни смени на времето.

    С маршова стъпка, това повдига авторитета
    на Централната власт

  90. 90 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    До коментар [#67] от "Di Koeva":

    ако няма вокзал - самальот има.

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  91. 91 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#66] от "chkn41566335":В Лондон съм.
    —цитат от коментар 67 на Di Koeva


    в то@летн@т@ ли?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK