"Фолксваген" се изправя пред колективен иск от германски клиенти заради "дизелгейт"

"Фолксваген" се изправя пред колективен иск от германски клиенти заради "дизелгейт"

© Reuters



Германският автомобилостроител "Фолксваген" (Volkswagen) се изправя днес пред първия колективен съдебен иск от потребители в Германия, след като влезе в сила възможността за такава процедура, създадена след скандала с манипулираните дизелови двигатели.


Искът ще бъде внесен в деня на влизането в сила на процедурата и два месеца преди изтичането на давността на действията, свързани с "дизелгейт" - мащабно фалшифициране на резултатите от тестовете за вредни емисии, за което производителят си призна през 2015 година.


Само в случая с "Фолксваген" до 2 милиона потребители могат да се възползват от тази колективна процедура, заяви вчера германският министър на правосъдието и защитата на потребителите Катарина Барли в интервю за в. "Ханделсблат".




Жалбата от името на клиентите ще бъде внесена от асоциацията за защита на потребителите Фау Цет Бе Фау (VZBV). В нея "Фолксваген" е обвинен, че умишлено им е навредил, като е инсталирал без тяхно знание програма, чрез която автомобилът да изглежда по-малко замърсяващ околната среда, отколкото е в действителност. Автомобилостроителят твърди, че жалбата е неоснователна.


В случая съдът в Брауншвайг, на 4 километра от историческата централа на "Фолксваген" във Волфсбург, ще трябва да определи дали жалбата се приема, основавайки се на десет конкретни случая.


След това към иска могат да се присъединят безплатно и други потребители, а делото ще се гледа, ако за два месеца се регистрират най-малко 50 души. Всеки потребител ще защитава правата си индивидуално. Производителят от своя страна може да предложи споразумение по взаимно съгласие.


За три години скандалът "дизелгейт" е струвал над 28 милиарда евро за изтегляне на автомобили и съдебни процедури на автомобилния гигант, който призна, че е манипулирал 11 милиона коли. По-голямата част от тази сума е платена в Съединените щати, където "Фолксваген" не само обезщети близо половин милион клиенти, но и плати до 10 хил. долара за нанесени щети.


В Германия "Фолксваген" е платил само две глоби на обща стойност 1.8 милиарда евро. Той предложи на клиентите си единствено обновяване на програмите, като отказа мащабни поправки или обратно изкупуване на коли.


Тези автомобили след скандала изгубиха значителна част от стойността си, а много дизелови модели могат да бъдат забранени в десетки германски градове, тъй като не отговарят на нормите против атмосферното замърсяване.


Производителят вече има един съдебен процес, заведен от акционери, които се смятат за ощетени и искат близо 9 милиарда евро. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4496 Неутрално

    "Голямото разрошване" продължава...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  3. 3 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    Каква е същността на дизелгейт и защо толкова се раздухва. Ами това е възможност едни пари, при това много пари, да си сменят собствениците и пристрастните на базата на тези финансови интереси надуват свирката за да се доберат до парите.

    мурзилка
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Почнаха ги и вътрешно. Мошеничеството се наказва, рано или късно.

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#3] от "Маршалов":

    Защото е измама, другарю руснак. Знам, че руснаците сте свикнали да ви мамят и го смятате за нещо нормално. Ние европейците не сме така.

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    До коментар [#3] от "Маршалов":

    Не! Това е възможност да се спре с лъжите и манипулациите на производители срещу потребители.

    Да си правят изводи и манипулаторите от други сфери на бизнеса.

  7. 7 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#3] от "Маршалов":Защото е измама, другарю руснак. Знам, че руснаците сте свикнали да ви мамят и го смятате за нещо нормално. Ние европейците не сме така.
    —цитат от коментар 5 на EU defender


    Няма никакво значение какво е, стига ако се реве срещу него, да има финансови облаги.

    мурзилка
  8. 8 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1902 Неутрално


    До коментар [#3] от "Маршалов":Не! Това е възможност да се спре с лъжите и манипулациите на производители срещу потребители. Да си правят изводи и манипулаторите от други сфери на бизнеса.
    —цитат от коментар 6 на vhv


    Лъжите и манипулациите са манната небесна на капитализЪма, ако се приключи с тях, капитализъм вече няма да съществува.

    мурзилка
  9. 9 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1481 Неутрално




    Каква е същността на дизелгейт и защо толкова се раздухва. Ами това е възможност едни пари, при това много пари, да си сменят собствениците и пристрастните на базата на тези финансови интереси надуват свирката за да се доберат до парите.
    —цитат от коментар 3 на Маршалов


    Доста повърхностен съждение!
    Дизелгейт е крупна измама на клиентите по света с прикриване на вредите върху здравето не само на купувачите, а на всички хора! Парите са таксата за нанесените щети и трябва да компенсират измамените!

  10. 10 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    [quote#9:"Alexander97"][/quote]

    Охо, а нима клиентите не се мамят със световната лъжа, за чистотата и екологичността на електромобилите? Сейм шит, но пък е модерно и се услажда.

    мурзилка
  11. 11 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    До коментар [#7] от "Маршалов":
    Няма никакво значение какво е, стига ако се реве срещу него, да има финансови облаги.

    Ако ти лично се разболееш от отровната комбинация, излизаща от ауспуха на ФВ, дали няма да има значение?
    ФВ, БМВ, АУДИ много добре са знаели за софтуерната манипулация плюс липсата на място за по-голямо количество карбид /доколкото си спомням/, но са продължили с измамата! Това ще им излезе изключително скъпо!!!!
    Може би ги чака фалит.

  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#10] от "Маршалов":

    Колко отровни вещества отделя електромобила?

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    [quote#9:"Alexander97"]
    —цитат от коментар 10 на Маршалов
    Охо, а нима клиентите не се мамят със световната лъжа, за чистотата и екологичността на електромобилите? Сейм шит, но пък е модерно и се услажда. [/quote]

    Инатът ти е забележителен, постингите – постни!

  14. 14 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1498 Весело



    До коментар [#8] от "Маршалов":

    К'во викаш, а? Баш обратното е - това си важи за социалъзмът/комунизъм отвсякъде...

  15. 15 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    До коментар [#10] от "Маршалов":Колко отровни вещества отделя електромобила?
    —цитат от коментар 12 на EU defender


    Не го питай, не знае, ЕЖК на "дамския пазар" 😁!
    Той е Активен Борец против КапитализЪма!

  16. 16 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 431 Неутрално

    С VW eUP са си изкупили греховете пред света.

  17. 17 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    Вместо да се опитвате да ме тролите, вземете се образовайте.

    мурзилка
  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8232 Неутрално

    Всеки ден някой производител изтегля коли от пазара, а те се хванаха само с "Фолксваген".

  19. 19 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 374 Весело

    То щото едно Рено например от ауспуха само парфюм пръска.

  20. 20 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 374 Весело

    А защо не и в България? Тук немя ле Голфчета?

  21. 21 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 525 Гневно

    Желая им тежък фалит 😍
    —цитат от коментар 1 на aleks ivan


    Сериозно???
    Знаеш ли изобщо колко ХОРА, в това число и БЪЛГАРИ, работят пряко и косвено за Фолксваген!? Знаеш ли колко предприятия в България произвеждат за Фолксваген!? А знаеш ли колко фирми работят за предприятията, които работят за Фолксваген!?

    Къде ти е акъла се чудя?!

  22. 22 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    Всички производители...не мамят. Просто публикуваните характеристики като разход на гориво и замърсявания, се постигат при точно контролирани експериментално условия. В реалността всеки който си направи труда да проследи какво се случва с тези показатели докато си управлява автомобила по пътищата, ще види че има разминавания. Това се отнася не само за автомобилите с ДВГ, а въобще за всички видове превозни средства, за всички видове уреди(черна и бяла техника) въобще.

    мурзилка
  23. 23 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    До коментар [#21] от "cristo_n":

    Акъл в джендър веган?

  24. 24 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#22] от "Маршалов":

    Спри се, руснако. Достатъчно се изложи. Че и комунист, бори се с капитализма :)

    The best way to predict the future is to invent it.
  25. 25 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3420 Неутрално

    Присъединявам се към пожеланието за фалит!
    Хората по цял свят се борят срещу замърсяването, немците за по-лесно изманипулирали данните.

    Любовта ще спаси света!!!
  26. 26 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    Присъединявам се към пожеланието за фалит!Хората по цял свят се борят срещу замърсяването, немците за по-лесно изманипулирали данните.
    —цитат от коментар 25 на hope


    Направо са се претрепали да се борят. Хората бачкат, които бачкат, после пият, пушат, чукат се, спят, ядат и серат. Много често пазарят нерационално, а каквото им е харесало на цвят, дизайн, аромат. Т.е. по външни признаци.

    мурзилка
  27. 27 Профил на wys16524047
    wys16524047
    Рейтинг: 213 Разстроено

    Ел .автомобилите са екочисти само при управление ! Производството на акумулаторни батерии ,рециклирането след износване , производството на електроенергия и т.н. не се споменава за сега .Меркел беше спонсорирана от автомобилният гигант преди години и сега е повод за политически натиск от заинтересовани групи по финансови интереси ! Съвременната война е икономическа и хибридна !

  28. 28 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    Всички производители...не мамят. Просто публикуваните характеристики като разход на гориво и замърсявания, се постигат при точно контролирани експериментално условия. В реалността всеки който си направи труда да проследи какво се случва с тези показатели докато си управлява автомобила по пътищата, ще види че има разминавания. Това се отнася не само за автомобилите с ДВГ, а въобще за всички видове превозни средства, за всички видове уреди(черна и бяла техника) въобще.
    —цитат от коментар 22 на Маршалов


    Май призоваваш "Назад към природата!"
    Движиш се след събитията. Излезе нов стандарт за измерване на разхода на автомобилите. Предният никога не е твърдял, че е съвършен!
    Уточни кое в черната и бяла техника е несъответстващо.
    Направил съм си труда – проверих. Бош влиза във всички предписани норми, дори и на шума!!!
    Предполагам ТВ не гледаш, переш на реката, ядеш сурови горски плодове и коренчета и пишеш от компютър в болницата 🤣!

  29. 29 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Така им се пада! Ще си носят кръста докрай.

  30. 30 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 572 Неутрално

    ФВ ако не се бяха напривили на тарикати и бяха платили лицензионната такса на Мерцедес за AdBlue, нямаше да им се налага да манипулират в чак такава степен и това никога нямаше да се случи и ел. революцията също. Щяхме да си тачим дизеларките и толкова. Обаче лицензионната такса е щяла да повиши цената на пасатите доста и те са решили, че номерът ще мине. Да, ама ето че се появиха умни хора, които да си зададат въпроса: Аджеба тоя Bluemotion пасат като не използва технология с AdBlue как постига толкова ниски емисии? И готово, и добре, че стана така, че електричките щяха още дълго да се забавят. А иначе като се знае, че всички са в кюпа, че дори и японците признаха, е некоректно само ФВ да го отнася. А за Бош някой казва ли нещо, при положение, че произвеждат горивните системи за всички немски коли и софтуера те го бяха разработили "уж по поръчка на ФВ". Ами то и при поръчковите убийства има поръчител и извършител и законът преследва и двамата.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  31. 31 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Ами Бош защо излязоха сухи или почти сухи от таз далавера?!

  32. 32 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    До коментар [#8] от "Маршалов":

    Човек, който няма капацитета да управлява дори собствен павилион за банички, тръгнал да се изказва за отношенията при свободен пазар. (С лушай си Кобзон, гледай си "На всеки километър" и не се изказвай по теми, по които дори не разбираш за какво става въпрос)

  33. 33 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9831 Весело

    Нямам нищо против да ми дадат нова срещу стартат с малко доплащане :)
    Ако Волксваген признава вината си и плаща обезщетение в САЩ защо да не се признава за виновен по същото и в Германия?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4524 Неутрално

    Ами Бош защо излязоха сухи или почти сухи от таз далавера?!
    —цитат от коментар 31 на caterpillar


    Според мен Бош не са преследвани, въпреки че са произвели софтуера (оръжието), защото поръчител е ФВ, а и ФВ е "натиснал спусъка", когато са решили да се инсталира този софтуер!

  35. 35 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#8] от "Маршалов":Човек, който няма капацитета да управлява дори собствен павилион за банички, тръгнал да се изказва за отношенията при свободен пазар. (С лушай си Кобзон, гледай си "На всеки километър" и не се изказвай по теми, по които дори не разбираш за какво става въпрос)
    —цитат от коментар 32 на vhv


    Павилионите за банички ги подариха за лафки на Шиши.

    мурзилка
  36. 36 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    До коментар [#1] от "aleks ivan":

    Желаеш фалит на хиляди български работници. Ама толкова ти е акъла. Но споко, фалит няма да има. Нито някой ден такива като теб ще прокопсат:)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    До коментар [#5] от "EU defender":

    Защо няма подобни дела срещу таратайките на Рено-Нисна, Фиат - в пъти по-мръсни според ВСЯКО едно независимо проучване в реални условия. И куп други марки след тях, които също са по-мръсни (Хюндай, ПСА)? Обаче някои тук много се радват да плючт само срешу ФВ. Много странно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    До коментар [#6] от "vhv":

    Защо на тези не им се налага да си правят сметка:

    https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/24/590x/secondary/Brand-averages-for-NOx-emissions-Euro-5-and-Euro-6-872848.jpg

    https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/all-diesel-car-brands-in-europe-are-even-more-polluting-than-volkswagen-study-111352_1.jpeg

    Those models highlighted as highly polluting could then be tested by putting a portable emissions measuring system (Pems) on a car, which is more accurate but also much more expensive. Diesel cars shown by the True data to emit far more NOx than the official baseline when on the road included two-litre Fiat Chrysler models – 18 times more – and 1.6-litre Renault Nissan models – 14 times more – though the cars passed legally required tests.

    https://www.theguardian.com/environment/2018/jun/06/impossible-to-cheat-emissions-tests-show-almost-all-new-diesels-still-dirty

    Ето тук се вижда, че любимата на всички бг всезнайковци марка Субари съще е сред най-мръсните:

    http://www.trueinitiative.org/media/596931/true_remote_sensing_data.pdf



    ОТГОВОР НЕ ОЧАКВАМ!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    До коментар [#11] от "Alexander97":

    Моля, виж коментар #38. Излиза, че е лошо това, че ФВ или Ауди тровят над нормите. Обаче за това, че през цялото това време, та чак до днес, едни други марки - френкси, италиански, корейски, дори японски (макар последните не толкова популярни в Европа) трвят В ПЪТИ ПОВЕЧЕ от ФВ/Ауди, не се прави нищо. Още повече, няма дори реакции по форумите (едните не знаели, другите мълчат, трети ще го икривят как ФВ пак били виновни).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    До коментар [#21] от "cristo_n":

    Специално този индивид няма никакъв акъл. Прави подобни "драйв-бай" атаки и после изчезва. Просто един трол.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  41. 41 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    До коментар [#25] от "hope":

    коментар 38 и за теб. Немците, немците, немците. Баси деградацията.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  42. 42 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Към Дойчваген:
    Случайна селекция от интернет:
    Японски производители:
    https://clubz.bg/71679-i_qponskite_proizvoditeli_na_koli_se_sdobiha_s_dizelgejt
    Френски производители:
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/30057-franciia-pogva-karlos-gon-zaradi-dizelovite-emisii/
    Други немски производители:
    https://auto.offnews.bg/news/Eko_4/Podgoniha-i-Mercedes-za-dizelgejt-skandal_22712.html
    Италиански производители:
    https://www.google.com/amp/s/www.actualno.com/amp/vlastite-v-germanija-zapochnaha-vojna-s-fiat-chrysler-news_561227.html
    Сигурно има и други производители и по-достоверни източници, но ми е все тая, защото се пише за много производители от различни страни.

    Иначе защо ФВ са най-дискутирани - защото бяха първите изгърмяли и ще сърбат най-много попарата.
    Според мен по темата следните думи няма защо да се дискутират повече: честно/нечестно; с/без заговор; относително/абсолютно малко/много замърсяват; антинемски; само немски; няма американски.

  43. 43 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    До коментар [#42] от "yardadin":

    Да, знам за повечето от тези случаи именно от медиите (снимката на японците кърти). Но забележи как новините за Фиат и Мистър Бийн не са баш от вчера. А особено тези две марки са толкова по-мръсни, че би трябвало отдавна да са им спрели дизелите от движение, при условие, че последиците от измамите на немците били толкова големи (но на фона на италианците и французите изглеждат като детска игра).
    Лично аз не съ, твърдял за заговор срещу ФВ. Направиха грешката да продават със същата схема в САЩ, а там за разлика от Европа това е изрично забранено според законите. В крайна сметка платиха, поправиха, обезщетиха и работата е чиста. Останалото е форумен шум. Псото ми е чудно как хората в България, поне в този форум, виждат нещата, след като всеки ден буквално дишат сажди, но реакция има само като видят/чуят ФВ или Голф.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK