Италия забрани на "Райънер" и "Уизер" да таксуват пътниците за ръчния багаж

Италия забрани на "Райънер" и "Уизер" да таксуват пътниците за ръчния багаж

© Reuters



Италианският орган за защита на конкуренцията на пазара съобщи, че няма да позволи на нискотарифните авиокомпании "Райънер" и "Уизер" да таксуват клиентите си за ръчния багаж от 1 ноември, предаде "Ла Вангуардиа".


В съобщение регулаторът посочва, че е наредил временното спиране на новата политика за багажа на "Райънер" и "Уизер", която влиза в сила от днес.


В съобщението се посочва, че според новите правила на двете компании от 1 ноември пътниците могат да носят безплатно със себе си само малка чанта, която да може да бъде поставена под седалката в самолета. Ако искат да качват ръчен багаж, трябва да платят допълнително.




Според италианския регулатор тази допълнителна такса трябва да бъде включена в стандартната тарифа, защото налагането й след това е фалшиво представяне на действителната цена на билета и не позволява да се направи реално сравнение с тарифите на останалите компании, поради което клиентите биват лъгани.


След решението "Райънер" и "Уизер" ще трябва временно да преустановят всички действия, насочени към това да искат допълнение към стандартната тарифа за транспортиране на малки куфари, и ще трябва да предоставят на клиентите си безплатно пространство за тях.


Двете компании разполагат с пет дена, за да уведомят регулатора за мерките, които са предприели в изпълнение на решението.


От днес ирландската "Райънер" и унгарската "Уизер" прилагат нова политика за ръчния багаж на борда, с която целят да намалят закъсненията на полетите.


"Райънер" ще задължава клиентите си да плащат за куфарите с тегло до 10 кг, което досега бе безплатно, а "Уизер" ще разрешава на борда да се качват куфари на клиентите, които ползват услугата WIZZ Priority. За желаещите да чекират багажа преди пътуването "Уизер" въвежда услуга, започваща от 7 евро за 10-килограмовите куфари.


Повече за новите правила четете тук и тук.

Ключови думи към статията:

Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 333 Неутрално

    За сметка на това ще вдигнат леко цените на билетите..

  2. 2 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2969 Неутрално

    Щом още не са въвели такса "пилот", допълнително към билетчето, пак бива!

    Доброто е заразно
  3. 3 Профил на Dimov
    Dimov
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Италия ще повлече крак... Брсво на италианците!

    VD
  4. 4 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 748 Неутрално

    По принцип лошо няма като искат да вземат 7 евро за 10кг багаж, все пак самолетът хаби повече гориво, за да го вдигне във въздуха. Съответно който е без багаж да лети по-евтино.
    Какво обаче правим с дебелите хора, на тях не трябва да им вземат повече пари за билет, а на децата по-малко?
    В Америка няколко авиокомпании бяха опитали да въведат такава политика, но политически коректните ги подхванаха, и много бързо пропадна май.

  5. 5 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    Нискотарифните имат ниски тарифи, защото пестят от разходи. Пътувам много, рядко с нискотарифни, но ще е по-справедливо да плащам цена според обем и тегло на багажа си, а не усреднена мярка между всички.

  6. 6 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2969 Весело

    По принцип лошо няма като искат да вземат 7 евро за 10кг багаж, все пак самолетът хаби повече гориво, за да го вдигне във въздуха. Съответно който е без багаж да лети по-евтино.Какво обаче правим с дебелите хора, на тях не трябва да им вземат повече пари за билет, а на децата по-малко?В Америка няколко авиокомпании бяха опитали да въведат такава политика, но политически коректните ги подхванаха, и много бързо пропадна май.
    —цитат от коментар 4 на Камен


    То няма лошо и например да вземат само пътници, които са били предишните две седмици на пост и молитва, щото ще са отслабнали горе-долу с подесет кила.

    Доброто е заразно
  7. 7 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Едва ли някой ще последва италианците.Нискотарифните компании могат да създадат нова туристическа дестинация, но могат и да сринат такава.А в Италия цял свят ходи - те не са толкова зависими от тези нискотарифни компании, колкото ние например.Както и полетите на Уиз и Райън от и до Италия, които са стотици - и на двете компании едва ли им се ще да загубят сериозен приход.
    Като цяло адмирирам италианците, но без още сериозна подкепа от туристически страни, едва ли ще има ефект.И наистина ще е по-лесно за всеки да си направи сметка кое е по-евтино и удобно на момента, вместо да смята пари за куфари, за място и подобни шмекерии, които въведоха Райън и Уиз.

  8. 8 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Прави са, че така провалят сравняването на цените с други компании.

  9. 9 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#7] от "Капабланка":

    Италия която е в топ 5 туристически дестинации в света. Не е опрала на Уизеър и Райънеър.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  10. 10 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Вие се смеете, но в Самоа пътниците в самолетите плащат различни тарифи в зависимост от това колко килограма тежат. Това е доста справедливо, защото разхода на гориво зависи от килограмите.
    https://edition.cnn.com/2013/04/02/travel/samoa-air-fare-by-weight/index.html

  11. 11 Профил на Zara
    Zara
    Рейтинг: 221 Неутрално

    В България няма кой да предприеме подобна стъпка.

  12. 12 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Нискотарифните имат ниски тарифи, защото пестят от разходи. Пътувам много, рядко с нискотарифни, но ще е по-справедливо да плащам цена според обем и тегло на багажа си, а не усреднена мярка между всички.
    —цитат от коментар 5 на PisnaMi


    Капиталисти, сър!
    Така е, когато става въпрос за (пестене на) ПАРИ.

    Катастрофиралият индонезийски чисто НОВ Боинг(от Август т.г), е точно на такава нискотарифна компания.

    https://www.dnevnik.bg/sviat/2018/11/01/3337718_vodolazi_sa_otkrili_chast_ot_cherna_kutiia_na/

    "Боинг" 737 МАКС 8 на индонезийската нискотарифна авиокомпания "Лайън еър"...

    reductio ad absurdum...
  13. 13 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4992 Неутрално

    Браво на италианците, вярно е че се "изкривява" цената на билета

  14. 14 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1221 Неутрално
  15. 15 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Интересно, ако в България КЗК "нареди" подобно нещо, дали няма да се вдигне вой до небето, че държавата не трябва да се меси на свободния пазар и др. подобни?

  16. 16 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    Аз съм си патентовал едно шлиферче с 20 джобчета, събира 20 кила багаж без проблем.

  17. 17 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 510 Весело

    Все-едно някой насила кара форумната фауна да лети с тези компании...
    Ми не летете, бе! Стойте си по къщята, маайте с автобуса или за тея по-ебап - има и Катар, Бритиш, Луфтханза... При Раян и Уиз е скъпо, вярно - 30 евро билет, 7 за място и 10 за багажа - направо се не трае.

    Умен и красив жълтопаветник.
  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    До коментар [#7] от "Капабланка":

    Всичко това е ясно видимо в тарифата им и всеки човек завършил 4 клас може да си сметне. И колкото и да смята, нискотарифната винаги излиза поне два пъти по-евтина.

  19. 19 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    До коментар [#1] от "кокошката":

    И ще дават отстъпка, ако си без куфар.

  20. 20 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    А помислиха ли да направят тоза тоалетните платени. 1 евро - базова услуга, 2 евро - бизнес класа с тоалетна хартия, 3 евро - лукс с тоалетна хартия и сапун.

  21. 21 Профил на dobrev
    dobrev
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Много добре. Измамно ниските цени блазнят хората и после се оказва, че като си доплатят за чанта или още по-лошо - за голям багаж, евентуално място, да не говорим за вода или храна или пък някоя друга услуга... и накрая цената е завишена няколко пъти и изобщо не е по-евтино отколкото с останалите авиокомапния. Но за капак самолета каца на най-отдалеченетото летище или терминал във възможно най-неудобния час.

  22. 22 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3320 Неутрално

    Досега с приорити борсинг на уиз можех да взема малко куфарче и лаптоп отделно. Сега приорити става за куфарчето. А какво става с лаптопа?

    Мърфи е оптимист!
  23. 23 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#22] от "султана глаушева":

    кво същото кво. малка чанта и куфар за кабина

    харпун
  24. 24 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 293 Любопитно

    До коментар [#12] от "fje35574291":
    Какви са по същата твоя логика Air France? Каква е разликата с
    https://www.google.com/amp/s/m.dnevnik.bg/sviat/2009/06/01/728227_samoletut_na_er_frans_se_razbi_v_atlantika_udaren_ot/amp

    Капиталисти, самолети произведени по най-висок западен стандарт, море, катастрофа?

  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8541 Неутрално

    Те, като са решили, ще намерят откъде да ги вземат.

  26. 26 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 501 Весело

    Все-едно някой насила кара форумната фауна да лети с тези компании...Ми не летете, бе! Стойте си по къщята, маайте с автобуса или за тея по-ебап - има и Катар, Бритиш, Луфтханза... При Раян и Уиз е скъпо, вярно - 30 евро билет, 7 за място и 10 за багажа - направо се не трае.
    —цитат от коментар 17 на WALL-E


    ЧувАл ли си, за "състезание до дъното"(race to the bottom), и до какво води? Ако не, ползвай Гуугъл.

    reductio ad absurdum...
  27. 27 Профил на the_thraex
    the_thraex
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Какви са гадни тези нациналисти, вместо да се грижат за глобалните корпорации, те се грижат за нацията.

  28. 28 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1720 Весело

    Айде ше ги ..... и измекярите нискотарифни, билети за правостоящи няма ли да пускат?

  29. 29 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    Това добре. но кога ще подхванат и туристическите агенции, които отделно калкулират летищните такси? А за тях знаете, че могат страшно да варират!

  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    Какви са гадни тези нациналисти, вместо да се грижат за глобалните корпорации, те се грижат за нацията.
    —цитат от коментар 27 на the_thraex


    Бъркаш!
    Не за корпорациите, не за нацията, а за обикновените хора. За плащащите данъци.

  31. 31 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    До коментар [#21] от "dobrev":

    Нищо подобно не се оказва, но нейсе. По- важното е, че има избор и възможност да пътуват дори и хора с по- ограничен бюджет.

  32. 32 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Браво на жабарите. Дано и други от ЕС ги последват.

  33. 33 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    като съотношение цена/качество и Райън и Уиз няма конкурент на Бг пазара - билети до другия край на Европа са по 40 лева (София-Барселона примерно)

    това сега го правят заради ганя дето мъкне куфари в кабината, а тая кабина събира примерно 80 куфарчета за 200 пътника, само дето останалите 120 не искат да се минат, и всичките 200 се мъкнат с куфари, и става лудница преди да излети самолета, няма място, почва едно бутане, разместване, викане....и самолета излита с 20 мин закъснение, и накрая на деня след 10 полета са се събрали едни 2-3 часа закъснения, ама Ганя не осъзнава, че такива като него са причината да му закъснява полета и псува нискотаривката, нищо че го вози 3000 км на цената на София- Перник с рейса

    НО наистина вече почват да дразнят с тези промени през 1 месец, отмяна на промените, нови промени и тн.

  34. 34 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 263 Неутрално

    хаха удариха ги през пръстите..
    дребно мошеничество - цените намаляват, а слагат такси тук там за да изкарат пари..
    Оставете ги тия според теглото и цената - няма да има такова нещо.

  35. 35 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Идеята е да се ПЕСТИ ВРЕМЕ, пише го и в статията. Екипажите имат много малко време от кацане до излитане за да свалят и после натоварят пътниците. Целта на новите изисквания е да се намали мотаенето с багажите вътре в кабината ... ,което след това налага самолетите да наваксват по време на полет.

    Информацията е от разговор със стюардеса на WIZZ ;-)

  36. 36 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2086 Весело

    До коментар [#28] от "fio41315648":

    Приятел, работи четири години в Афганистан и разказва точно такова изживяване. Пътува от Кабул за Кандахар (вътрешни авиолинии) с правостоящи и багаж по пода на пътеката. Стара руска щайга, която бръмчи и се тресе и при пропадане в ями, събира правостоящите и багажа ту при кабината, ту при опашката... И на мен ми се случи веднъж да гледам как багажа "пътува" по пътеката (нямаше правостоящи...).

    Не разбирам само едно нещо: как таксуването на багажа, ще реши проблема със закъсненията?

  37. 37 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10410 Неутрално

    Това само от и за Италия ли ще важи ? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  38. 38 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Браво на слънчева Италия! А КЗК кога?!

  39. 39 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1760 Неутрално

    По принцип решението е справедливо, защото отдавна е ясно, че нискотарифните компании слагат допълнителни такси, за да компенсират по-ниските си цени. Обаче ако така я подкараме, банките да не би да не слагат.
    А Италия е най-добре да си гледа нейните проблеми, цялата Мара втасала, че до таксите на авиопревозвачите го докараха.

  40. 40 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    Евтиното винаги излиза скъпо. Ако си lowcost пътешественик, с една раница на гърба си навсякъде по света. Ако искаш да мъкнеш тонове боклуци в куфари - плащай си и не мрънкай.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  41. 41 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1858 Любопитно

    Пътувал съм веднъж с нискотарифна. Помня, че можеш да носиш единица ръчен с определен обем. Поставяше се преди чекирането в някаква кошница.
    Знам че едни хора ни питаха, можем ли да вземем едно куфарче, защото ние имахме по един сак, който не беше в салона.
    Затова не ми е ясно, какво се случва сега. Намалят обема, или нещо друго?

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  42. 42 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    До коментар [#36] от "vhv":

    ''Не разбирам само едно нещо: как таксуването на багажа, ще реши проблема със закъсненията?''

    слагат ограничения на броя малки куфари вътре в кабината, когато ги продадат вече дори и да искаш не можеш да си купиш правото да си вземеш куфарчето с теб в кабината (поне на хартия, не знам колко ще го спазват), а го даваш да стои в багажното

    така вместо 200 пътника да си редят багажа в кабината ще си го редят 100, което на теория би трябвало да пести време

  43. 43 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 333 Неутрално

    В България няма кой да предприеме подобна стъпка.
    —цитат от коментар 11 на Zara


    Няма и как, тъй като при нас се получава, че не сме ние в силната позиция.

  44. 44 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#7] от "Капабланка":Италия която е в топ 5 туристически дестинации в света. Не е опрала на Уизеър и Райънеър.
    —цитат от коментар 9 на angevins


    Нали и аз това казвам!

  45. 45 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Като се замисли човек са прави. Не виждам вариант, човек да лети без личен багаж.

  46. 46 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#7] от "Капабланка":Всичко това е ясно видимо в тарифата им и всеки човек завършил 4 клас може да си сметне. И колкото и да смята, нискотарифната винаги излиза поне два пъти по-евтина.
    —цитат от коментар 18 на m17


    И къде съм казал, че не е так?!Летял съм неведнъж и с двете компании и съм доволен.Няма никаква разлика между тях и чешките авиолинии например, дори напротив - в полза на нискотарифните.
    Но нали знаеш колко е досадно, особено на Уиз, да видиш цена 10 евро например, а като сложиш багаж, да отиде на 35 примерно,При Райун досега беше по-ясно - чак накрая ти предлагат място, приорити, застраховка и подобни.
    Казвам само, че не е честно да рекламираш цена на билет 10 евро, защото единици летят само с лаптоп.Почти всеки има един малък куфар, раница или чанта, които до днес бяха безплатни, но вече не са.
    И въпреки това, пак си остава най-евтино с нискотарифните.Особено на екскурзия за 5-6 дни, да не говорим пък по работа или инцидентно.

  47. 47 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#7] от "Капабланка":Всичко това е ясно видимо в тарифата им и всеки човек завършил 4 клас може да си сметне. И колкото и да смята, нискотарифната винаги излиза поне два пъти по-евтина.
    —цитат от коментар 18 на m17


    И къде съм казал, че не е так?!Летял съм неведнъж и с двете компании и съм доволен.Няма никаква разлика между тях и чешките авиолинии например, дори напротив - в полза на нискотарифните.
    Но нали знаеш колко е досадно, особено на Уиз, да видиш цена 10 евро например, а като сложиш багаж, да отиде на 35 примерно,При Райун досега беше по-ясно - чак накрая ти предлагат място, приорити, застраховка и подобни.
    Казвам само, че не е честно да рекламираш цена на билет 10 евро, защото единици летят само с лаптоп.Почти всеки има един малък куфар, раница или чанта, които до днес бяха безплатни, но вече не са.
    И въпреки това, пак си остава най-евтино с нискотарифните.Особено на екскурзия за 5-6 дни, да не говорим пък по работа или инцидентно.

  48. 48 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#7] от "Капабланка":Всичко това е ясно видимо в тарифата им и всеки човек завършил 4 клас може да си сметне. И колкото и да смята, нискотарифната винаги излиза поне два пъти по-евтина.
    —цитат от коментар 18 на m17


    И къде съм казал, че не е так?!Летял съм неведнъж и с двете компании и съм доволен.Няма никаква разлика между тях и чешките авиолинии например, дори напротив - в полза на нискотарифните.
    Но нали знаеш колко е досадно, особено на Уиз, да видиш цена 10 евро например, а като сложиш багаж, да отиде на 35 примерно,При Райун досега беше по-ясно - чак накрая ти предлагат място, приорити, застраховка и подобни.
    Казвам само, че не е честно да рекламираш цена на билет 10 евро, защото единици летят само с лаптоп.Почти всеки има един малък куфар, раница или чанта, които до днес бяха безплатни, но вече не са.
    И въпреки това, пак си остава най-евтино с нискотарифните.Особено на екскурзия за 5-6 дни, да не говорим пък по работа или инцидентно.

  49. 49 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#7] от "Капабланка":Всичко това е ясно видимо в тарифата им и всеки човек завършил 4 клас може да си сметне. И колкото и да смята, нискотарифната винаги излиза поне два пъти по-евтина.
    —цитат от коментар 18 на m17


    И къде съм казал, че не е так?!Летял съм неведнъж и с двете компании и съм доволен.Няма никаква разлика между тях и чешките авиолинии например, дори напротив - в полза на нискотарифните.
    Но нали знаеш колко е досадно, особено на Уиз, да видиш цена 10 евро например, а като сложиш багаж, да отиде на 35 примерно,При Райун досега беше по-ясно - чак накрая ти предлагат място, приорити, застраховка и подобни.
    Казвам само, че не е честно да рекламираш цена на билет 10 евро, защото единици летят само с лаптоп.Почти всеки има един малък куфар, раница или чанта, които до днес бяха безплатни, но вече не са.
    И въпреки това, пак си остава най-евтино с нискотарифните.Особено на екскурзия за 5-6 дни, да не говорим пък по работа или инцидентно.

  50. 50 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#7] от "Капабланка":Всичко това е ясно видимо в тарифата им и всеки човек завършил 4 клас може да си сметне. И колкото и да смята, нискотарифната винаги излиза поне два пъти по-евтина.
    —цитат от коментар 18 на m17


    И къде съм казал, че не е так?!Летял съм неведнъж и с двете компании и съм доволен.Няма никаква разлика между тях и чешките авиолинии например, дори напротив - в полза на нискотарифните.
    Но нали знаеш колко е досадно, особено на Уиз, да видиш цена 10 евро например, а като сложиш багаж, да отиде на 35 примерно,При Райун досега беше по-ясно - чак накрая ти предлагат място, приорити, застраховка и подобни.
    Казвам само, че не е честно да рекламираш цена на билет 10 евро, защото единици летят само с лаптоп.Почти всеки има един малък куфар, раница или чанта, които до днес бяха безплатни, но вече не са.
    И въпреки това, пак си остава най-евтино с нискотарифните.Особено на екскурзия за 5-6 дни, да не говорим пък по работа или инцидентно.

  51. 51 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1691 Весело

    Проучва ли се въвеждането на синя зона около тоалетната?

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  52. 52 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Браво Италия!
    Тези две компании са вече всичко друго освен евтини

  53. 53 Профил на Chung Kuo
    Chung Kuo
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Най-после някой да удари през пръстите нискотарифните ментета, само защото са си ментета. Браво на Италия!

  54. 54 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Следващата стъпка е да се въведе такса "облекло". Всеки пътник да има право да пътува безплатно само по слипове или друг някакъв там смокинов лист. А всичко друго - ризи, панталони, рокли, пуловери, палта, обувки и пр. - да се заплаща, с подходяща тарифа за грам облекло. С все същият идиотски аргумент за повече консумирано гориво, повече разходи и т.н.

    Добре е да се помисли и за такса "пълен стомах". Пътниците да имат право на безплатен превоз само на стомашни сокове в стомасите и червата си, а всякакви останки от храна в храносмилателния тракт да се таксуват. Вижте по-горе: повече гориво, повече разходи...

    Извод: с тази си политика така наречените нискотарифни авиокомпании сами си копаят гроба. Накрая нито е по-евтино, нито ти гарантира, че ще пътуваш - справка нескончаемите им стачки. Мерси.

  55. 55 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1054 Весело

    "..., поради което клиентите биват лъгани."

    Летящите гета все още смятат, че гаврата с клиентите им не е достатъчна. Нека търпеливите плащат за "наднормени" дрехи (след събличане и претегляне), непразни джобове, за шкембенце, шапка с периферия, обуща над 43 номер, явна бременност и мн.др.

  56. 56 Профил на gdj32490089
    gdj32490089
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако някой има информация да я сподели:Защо Уиз отменя изцяло и/или намалява броя на полетите до летище Варна? По мои наблюдения самолетите по тази дестинация са винаги фул.

  57. 57 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    До коментар [#52] от "Eisbär":

    Така е. Произволни дати декември София Барселона. С Уиз 280 лева с включен priority и избрани места в предната част на самолета. България еър 945 лева. Наистина не са по- евтини. Ама хич. А вие не говорите глупости. Изобщо.

  58. 58 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Добър шамар за шмекерите от нискобюджетните компании! Дано повече туристически страни въведат подобни санкции, за да се спре или поне намали това търгашество! Евтините компании са ок, докато не закъснееш за следващ полет или докато не ти загубят багажа. Никакви компенсации, никакви извинения! Напротив, допълнителни разходи, нерви и загубено време!

  59. 59 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2217 Весело

    Щом още не са въвели такса "пилот", допълнително към билетчето, пак бива!
    —цитат от коментар 2 на АзКлавдия


    "Райенър" има готовността да въведе таксата "без пилот". Това била следващата крачка за увеличаване на печалбата.

  60. 60 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2217 Весело

    До коментар [#33] от "carmello":

    "това сега го правят заради ганя дето мъкне куфари в кабината"

    Баш Ганя, дето обещава 40 лв. за билет, не може да си организира логистичните операции. И продължава да го кара "Тия ябълки/летища ваши ли са!? Я, дайте едно насам за без пари".
    Като няма време (пари за летищни такси) между кацане и излитане, да не кацат изобщо. Аз така правя като не искам да платя за платен паркинг, включително и на летището.

  61. 61 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 924 Неутрално

    До коментар [#57] от "zle_platen_trol":

    Това пе цената на България еър е такава, означава само, че за въпросните дати самолетът е почти пълен. За разлика от този на Уиз. Подозирам, че цените им са били близки преди това. Защо ли нашият се е напълнил бързо? :)

  62. 62 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    До коментар [#61] от "truly":

    Три пъти съм летял с Уиз. И тите пъти самолета е бил пълен. И трите пъти цените са били почти три пъти по- ниски от тези на традиционна компания. Всички знаем недостатъците на нискотарифките. Всички трябва да сме наясно, че поемаме ооределен риск с резервацията на полет с някоя от компаниите. Обаче е глупаво да се внушава, че цените са се изравнили. Не са.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  67. 67 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1844 Неутрално

    Що бе, нема лошо. Кифлите дето ходят с един сак червила и огледалца нека плащат повече. Пък и те са с най-големи претенции

  68. 68 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 924 Неутрално

    До коментар [#62] от "zle_platen_trol":

    За Барселона не знам. Но до Италия и Германия летя редовно, като цените на нормалните компании не са с много по-високи от тези на нискотарифните. Обикновено се вдигат при запълване на самолета, което е обичайна практика.

  69. 69 Профил на Elen de Gori
    Elen de Gori
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Летя редовно,ежемесечно до Италия и ще продължавам с Уиз. Всеки грамотен може да пресметне колко, какво му струва.
    Вярно е и за забавянето предизвиквано от тарикати, които мъкнат багажи, вместо да ги таксуват и забавят самолета. Особено се дразня, когато на билета ясно пише от коя страна да се качиш и въпреки това има неграмотници, които от предната врата отиват към след 20 ред или обратно!

  70. 70 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    До коментар [#62] от "zle_platen_trol":

    Не знам за какъв риск говорите, всички авиокомпании в Европа се подчиняват на едни и съши правила за загубен багаж, за компенсации при забавен полет, при стачки и т.н.

  71. 71 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    До коментар [#68] от "truly":

    Ами точно до Германия, Уиз е поне два пъти по-евтина от БГЕър която пък е на половината на Луфтханза. Така зе ако под близка разбирате 50% или 80 евро на човек сте прав.

  72. 72 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    До коментар [#55] от "balgariez":

    Вас очевидно са ви карали насила да летите в "летящо гето" ? Ами оплачете се полицията за това насилие, недейта писали само във форума.

  73. 73 Профил на black_jack
    black_jack
    Рейтинг: 560 Неутрално

    По принцип лошо няма като искат да вземат 7 евро за 10кг багаж, все пак самолетът хаби повече гориво, за да го вдигне във въздуха. Съответно който е без багаж да лети по-евтино.Какво обаче правим с дебелите хора, на тях не трябва да им вземат повече пари за билет, а на децата по-малко?В Америка няколко авиокомпании бяха опитали да въведат такава политика, но политически коректните ги подхванаха, и много бързо пропадна май.
    —цитат от коментар 4 на Камен


    Вие предполагам сте дебелоочен.

  74. 74 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#3] от "Dimov":

    +++++++
    Така е! Браво! В старите демокрации на Европа селските тарикатлъци, ( от типа билет 10 е, ама летищна такса 40, пък за багаж 50 и т.н.) не минават!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK