Забраните за дизелови коли са равносилни на саморазрушение, каза германски министър

Забраните за дизелови коли са равносилни на саморазрушение, каза германски министър

© Associated Press



Забраните за движение на прекалено замърсяващи дизелови автомобили, по-специално по автомагистралите, са равносилни на саморазрушение на германския просперитет. Това заявява германският министър на транспорта Андреас Шойер днес в публикация във в. "Билд", цитирана от "Франс прес".


Предупреждението му е отправено ден след като беше издадена съдебна забрана за движение на такива коли по част от автомагистрала А-40, която е една от главните в западната част на страната.


"Подобно решение застрашава мобилността на стотици хиляди граждани, никой не разбира този саморазрушителен дебат", изтъкна германският министър консерватор на страниците на "Билд".




Негов говорител уточни, че подобни съдебни решения ще лишат страната от просперитет. "Мобилността е в основата на нашия просперитет, на нашия растеж, тази мярка е саморазрушителна", допълни той.


Според съдебното решение от юли част от автомагистрала А-40 ще бъде забранена за стари дизелови коли (Евро 4, а след това и Евро 5). Този участък прекосява град Есен и всеки ден по него преминават близо 100 хил. автомобила според данни на медиите.


Под натиска на природозащитни организации, които сезираха местни съдилища, редица германски градове са принудени да ограничат присъствието на стари дизелови автомобили на своята територия. Такъв е случаят с Берлин, Майнц, Щутгарт, Хамбург, Кьолн и Бон.


Почти всички германски политици се борят срещу тези антидизелови забрани, от които са обезпокоени както автомобилостроителите, така и автомобилистите. Правителството иска да задължи автомобилостроителите да поемат на своя сметка обновяването на замърсяващите коли, за да бъдат приведени към нормите.


Автомобилният сектор е един от двигателите на германската икономика и дава работа на около 800 хил. души. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2764 Любопитно

    Андреас Шойер да дойде да ми застане зад гоУфо и да подиша малко германски просперитет! Няма такива двуличници като тия - продавт ни трошките си и стоки второ качество в магазините. Много бързо забравят за Дизелгейт...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  2. 2 Профил на gonz0104
    gonz0104
    Рейтинг: 379 Неутрално

    "Предупреждението му е отправено ден след като беше издадена съдебна забрана за движение на такива коли по част от автомагистрала А-40"

    Нали германския съд е независим?След като,г-н министре с вашите колеги политици сте приели такива закони и съдът е преценил,че са нарушени,ами спазвайте си ги.

  3. 3 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    Давайте, давайте, на първо място екологията! В Германия да сте първенци и във Франция!

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    Саморазрушение е използването на дизелови автомобили и отравяне на утробата на Природата и Жизнената ни среда!

  5. 5 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Цялата атака срещу дизелите не почива на никакви екологични факти. Факт че новите дизели са 50% по-икономични а в допълнение на филтрите ги правят и в пъти по-екологични от бензиновите. ЕВъпреки този факт атаката не е срещу бензиновите а дизеловите двигатели. Тогава въпроса е каква е истинската причина за тази атака? Защо дизеловите двигатели не бяха атакувани преди 10 години когато бяха наистина неекологични и по-малко икономични а сега... Не е ли лобито точно на "екологичните" петролни компании които имат интерес да се карат бензинови коли. Сега някои ще кажат електричеки и хибриди , ама то няма ниаква инфраструктура за тях а и със сегашните батерии електрическите автомобили просто не са практични. Най-много 220 км и трябва да намериш някоя стоянка и да висиш най-малко 40 минути и то при най-мощните зарядни... Т..е. До Варна трябва да спираш 2 пъти по за час ...

  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3314 Неутрално

    Тъй като и в Германия започнаха дела за манипулиране на данните за емисиите и на МВ и на VW,BMV...които струват милиони..и.започнаха забраните!!Така се стимулира промишленоста(минисъра да не се прави на лисица)...Само в Германия има 1,8млн. дизела Евро3,4.....и поне един милион Евро 1,2,3....

    До истината се достига с познание!
  7. 7 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    До коментар [#1] от "Пешката":

    Продават на тъпанари, които си ги купуват.
    Докато има балъци ще е така.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  8. 8 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Според мен хората само ги манипулират с тази екология като всъщност се цели отново свръхпечалба за определени кръгове. А Европа начело с Юнкер, Меркел и такива като тях е идеално място за такива екперименти.

  9. 9 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3314 Разстроено

    Г-н минисъра да не се тревожи-у нас такъв нов внос се търси!!И данъка му е смешен....Даже протест си имаме-искаме еФтини дизели с "ниския данък"

    До истината се достига с познание!
  10. 10 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3359 Неутрално

    Почти всички германски политици се борят срещу тези антидизелови забрани, от които са обезпокоени както автомобилостроителите, така и автомобилистите.

    Е тогава кой ги налага?

    Ааа, сетих се. Едни НПО-ота неизбрани от никой. И една съдебна система, уж, която е супер независима и супер справедлива (това последното не е ясно дали е така). Но и съдебната системата и тя не е избрана от никой - каква изненада. ;)

  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4523 Неутрално

    Ми то, някъде четох ,че производството на един електрокар отделя толкова емисии СО2 колкото един дизел за 180 000 километра!

    Давайте, давайте, на първо място екологията! В Германия да сте първенци и във Франция!
    —цитат от коментар 3 на gozambo


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3229 Неутрално

    Андреас Шойер да дойде да ми застане зад гоУфо и да подиша малко германски просперитет! Няма такива двуличници като тия - продавт ни трошките си и стоки второ качество в магазините. Много бързо забравят за Дизелгейт...
    —цитат от коментар 1 на Пешката


    Добра тема захващаш. Германският просперитет се дължи и на това, че в България им износвате старите автомобили и дрехите. България е колония на Германия.

  13. 13 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Цялата атака срещу дизелите не почива на никакви екологични факти. Факт че новите дизели са 50% по-икономични а в допълнение на филтрите ги правят и в пъти по-екологични от бензиновите.
    —цитат от коментар 5 на jobssboj


    В случая става въпрос за забрана на старите дизели. "А-40 ще бъде забранена за стари дизелови коли (Евро 4, а след това и Евро 5)"

  14. 14 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Германските автомобилни компании поради някаква причина не желаят (или не могат) да се променят (и да сменят технологиите си). Очаквах повече от немските инженери!

  15. 15 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3359 Неутрално

    В случая става въпрос за забрана на старите дизели. "А-40 ще бъде забранена за стари дизелови коли (Евро 4, а след това и Евро 5)"
    —цитат от коментар 13 на plamen_b


    В момента сме на Евро 6. Евро 5 не е толкова стар. От 2009 год е. Евро 6 влиза през 2014.

    Което значи че автомобил произведен преди 2014 няма да може да се движи. Това са коли на по-малко от 5 години.

  16. 16 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1639 Любопитно

    Усетиха се накрая
    Зелените изобщо не са по мисленето
    След година-две всички ще пропищим от тъпотиите им
    Индустрията е в основата на просперитета
    Върви се към саморазрушение
    Нищо не им пречи пак да променят законите на немците, стигнаха твърде далеч


  17. 17 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Пичагата си лобира за концерните. Нищо необичайно.

  18. 18 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    Те си затвориха ядрените централи, че няма да се откажат от дизелаците. След това и бензина го чака същото. Зелените талибани са изключително алчни и вредни във всички държави по света.

  19. 19 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Ми то, някъде четох ,че производството на един електрокар отделя толкова емисии СО2 колкото един дизел за 180 000 километра!
    —цитат от коментар 11 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Тук дори не говорим за емисии СО2 (въглероден двуокис), които предизвикват "глобално затопляне" и промяна на климата. Става въпрос за емисии NOx (азотни окиси) и PM2,5 / PM10 (фини частици), някои от които са директно вредни за здравето и живота на хората!

  20. 20 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2765 Неутрално

    Инженерите да се стегнат и бързо да преработят всички коли в които има живот.
    Скандалът вече се разгоря и няма какво да се чака.

    подпис
  21. 21 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Германските автомобилни компании поради някаква причина не желаят (или не могат) да се променят (и да сменят технологиите си). Очаквах повече от немските инженери!
    —цитат от коментар 14 на plamen_b


    Защо си очаквал повече?

    Че те немците проспаха иновациите и новите технологии.

    Това отдавна е факт - почиват на стари лаври и илюзии.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  22. 22 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    Зелените талибани са изключително алчни и вредни във всички държави по света.
    —цитат от коментар 18 на galapagas

    +

  23. 23 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3858 Неутрално

    безконтролното наливане на грантове в НПО и "изследвания" също помпеше БВП , е много станаха и ще ги плаща отново индустрията . ама онази истинската която издържа и онази на услугите.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  24. 24 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1639 Любопитно

    До коментар [#22] от "Jumbo Jet":

    +++++

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  26. 26 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    До коментар [#16] от "Jesuit":

    До коментар [#18] от "galapagas":

    До коментар [#21] от "EP":

    До коментар [#23] от "дерибеев":

    Бегайте да дишате "продукта" от Гоуфо на Пешката и още половин милион като него тогава.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  27. 27 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3447 Любопитно

    Зелените са всъщност крайно- леви ! Освен саморазрушение и деградация , какво друго можем да очакваме отляво ?

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  28. 28 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1639 Весело

    До коментар [#26] от "BG Territory":

    Не ми давай наклон на туя

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на gonz0104
    gonz0104
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Добра тема захващаш. Германският просперитет се дължи и на това, че в България им износвате старите автомобили и дрехите.
    —цитат от коментар 12 на gozambo


    Информацията ти е много стара.Почти не останаха магазини за дрехи втора ръка и вътре предлагат някакви дрехи като за клошари.Явно германците сами си износват,което все още го бива

  31. 31 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3359 Неутрално

    По какво си приличат зелените и дините?

    Отвън зелени, отвътре червени. :)

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1938 Весело

    Защо дизеловите двигатели не бяха атакувани преди 10 години... Не е ли лобито точно на "екологичните" петролни компании които имат интерес да се карат бензинови коли.
    —цитат от коментар 5 на jobssboj


    А дизелът от кои компании основно идва? :)

  34. 34 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1938 Весело

    Информацията ти е много стара.Почти не останаха магазини за дрехи втора ръка и вътре предлагат някакви дрехи като за клошари.
    —цитат от коментар 30 на gonz0104


    Напротив. Бизнесът расте с нови магазини и нови сайтове. Една от известните фирми инвестира милиони евро в последните години.
    Доколкото знам ежегодно се внасят десетки хиляди тонове дрехи, като разбира се голямата част се изнасят, но много остава и за нашия пазар. Горе-долу 1/4 от българите се обличат предимно с такива дрехи. Смята се, че за последната година половината население е пазарувало най-малко един път дрехи втора ръка.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 36 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3375 Неутрално

    Атаката срещу дизелите е най-малкото лицемерна. Когато политиците искаха да има товарен превоз за търговски цели, бяха поставили за задача дизелите да акомодират пренос на стоки и да харчат малко. Е, едва ли някой няма да се съгласи, че дизела харчи по-малко от еквивалентен бензинов двигател - говорим за сравнително съвременните - в последните 10 години. Старите трошки ТРЯБВА да ги забранят. Така.
    После се оказа, че производителите инвестираха - специално Германия - милиарди да направят ефективни дизелови двигатели, но имаха нужда от още време, за да покрият изискванията. Тогава, всякакви организации им скочиха, и изведнъж това стана проблем.
    Какъв избор са имали, освен да излъжат? Не ги оправдавам, но ако сте на мястото на СЕО, управляващ компания за милиарди, и сте подведен от политиците?
    Дори и днес хибридите и бензиновите двигатели замърсяват. Да се сочи дизела като технолоигия с пръст, при толкова много хора вече притежаващи ги, е доста неприятно.

    Тук обаче не говоря за калпавите стари дизели - те са за боклука, както и тези без ДПФ.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  38. 38 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2496 Любопитно

    Нещо на тая карта ми се струва, че въздуха в Германия е един от най-чистите в Европа (какво остава за света):

    https://aqicn.org/map/world/ #@g/49.9984/7.3608/5z

    ама може би тези подробности нямат значение, когато трябва да си прокараме политическите цели...

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  40. 40 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    В момента сме на Евро 6. Евро 5 не е толкова стар. От 2009 год е. Евро 6 влиза през 2014.
    —цитат от коментар 15 на realguru


    Пропускате, че Евро 4 забраняват сега, а Евро 5 ще забранят "след време". При това, не ги забраняват въобще, а само на един участък от шосето, където има особенно интензивно движение и нивото на замърсителите надвишава позволените от закона (по презумция, базирани на медицински изследвания) нива.

    Има и други възможни решения на този проблем. В някои случаи може да е възможно технически да се подобрят / поправят старите автомобили, което трябва да е за сметка на автомобилните компании. Или пък те могат да запазят реномето си като предложат на притежателите на подобни стари коли намаления при замяната им с по-нови.

  41. 41 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3314 Весело

    До коментар [#20] от "Иван К":

    Пич преработката на един дизел Евро 4 до Евро 6(с труда) струва повече от колата!

    До истината се достига с познание!
  42. 42 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Евро 5 не е толкова стар. От 2009 год е. Евро 6 влиза през 2014.

    Което значи че автомобил произведен преди 2014 няма да може да се движи. Това са коли на по-малко от 5 години.
    —цитат от коментар 15 на realguru


    Автомобилите, които няма да могат да се движат по този участък от А-40 сега (т.е., Евро 4) са на 9 и повече години. Точно колкото е средната възраст на леките коли в Германия (9,1 години).

    https://www.acea.be/statistics/tag/category/average-vehicle-age

    Евро 5 ще бъдат забранени там "след време" (може би, още 4 години?) Това е един разумен компромис.

  43. 43 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1639 Весело

    До коментар [#26] от "BG Territory":

    Твоя духовен живот с Пешката малко ме интересува

  44. 44 Профил на gonz0104
    gonz0104
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Напротив. Бизнесът расте с нови магазини и нови сайтове. Една от известните фирми инвестира милиони евро в последните години.
    Доколкото знам ежегодно се внасят десетки хиляди тонове дрехи, като разбира се голямата част се изнасят, но много остава и за нашия пазар. Горе-долу 1/4 от българите се обличат предимно с такива дрехи. Смята се, че за последната година половината население е пазарувало най-малко един път дрехи втора ръка.
    —цитат от коментар 34 на tamada


    Виж за онлайн търговия дрехи втора ръка не се сетих.Чак пък да си ги купуват масово така?! Но пък за всеки влак си има пътници.

  45. 45 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#20] от "Иван К":Пич преработката на един дизел Евро 4 до Евро 6(с труда) струва повече от колата!
    —цитат от коментар 41 на Willy Messerschmitt


    Може и така да е (макар че операцията може да се поевтини ако се извършва в индустриални мащаби). Ако пък подобно решение е икономически неефективно, да предложат намаление при замяната на старите коли с нови (което си е добре за бизнеса).

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    До коментар [#15] от "realguru":
    Моят немски дизелов автомобил е ЕВРО 5 от началото на 2012г. 6г. по-късно ми заб аняват да се движа с него из немско. Няма такава норма на овехтяване-амортизационни начисления...
    Да им пик@я на немските дизели и икономика и ...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  48. 48 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Заигравката е сериозна.Човека не ги предупреждава за преките последствия.Забраните ще повлекат след себе си промени в начина на живот на хората.Ако до сега един немец можеше да пътува по 100кмв посока да отиде на работа,то утре няма да може да го прави.Ще трябва да си търси жилище близо до работното място.Там обаче цените са други и заплатата няма да му стига.Комерсиалния транспорт ще се поскъпне със всички последствия от това.Икономическата криза все още не е приключила,засега само е "приспана".Чака се едно малко сътресенийце и всичко пак ще се сурне.В интересни времена живеем.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  49. 49 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1938 Неутрално

    Виж за онлайн търговия дрехи втора ръка не се сетих.Чак пък да си ги купуват масово така?!
    —цитат от коментар 44 на gonz0104


    Не само така. В моя квартал преди 6-7 години имаше 2 магазина за дрехи на килограм. Сега са май поне 5-6, като единият е голям в известен търговски център.

  50. 50 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1639 Любопитно

    Я да видим дали долният пост ще мине

  51. 51 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1639 Весело

    До коментар [#32] от "BG Territory":

    Да му цапаш Пешката

  52. 52 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3504 Неутрално

    Преди до правя коментар, ще уточня, че съм собственик на дизелово Волво Ес 80 комънрейл 2003 година.
    Не искам да рева, че могат да ми го спрат, което ще се случи в Бълария толкова далеч, че сигурно отдавна ще съм га продал или бракувал, ако няма кой да го купи. Никога не съм карал кола, по-стара от 18 години.
    Да, миризмата от дизела, особено в студена сутрин е дразнеща. Колко е вредна не знам, но няма как да е полезна.
    Твърдя, че всички ДВГ ще си ходят заедно. Няма как при процеса на получаване на бензин да се изхвърлят влезлите в рафинерията количества петрол, които ще дадат дизел и мазут. Нали няма да ги хвърлят? Ако ги хвърлят - къде?
    Имам пари да си купя стара бензинова кола. За нова нямам. Така е и с повечето форумци, които квичаха за въздуха, а после реваха за увеличинието на данъците. Значи, бяха еколози, докато се говореше за колите до Евро 2. После дойдоха да копаят в тяхната градинка и станаха корнелини фенове.
    Та, и аз искам чист въздух. Ходя пеша на работа. Но навъртам по 20 000 годишно, за да ходя по планините.
    Като изключим метлите на вещиците, за които нямам книжка, всичко друго е неуточнен компромис.

    Еретик
  53. 53 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2764 Весело

    До коментар [#7] от "BG Territory":

    така, а всеки нетъпанар има кинти за електричка или хибрид?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  54. 54 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2492 Разстроено

    Тия съвсем изперкаха.Вкараха милион африканци скакалци, сега дизеловите коли са им проблема.Германия не я чака добро бъдеще.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  55. 55 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2764 Весело

    До коментар [#16] от "Jesuit":До коментар [#18] от "galapagas":До коментар [#21] от "EP":До коментар [#23] от "дерибеев":Бегайте да дишате "продукта" от Гоуфо на Пешката и още половин милион като него тогава.
    —цитат от коментар 26 на BG Territory


    Безплатни демонстрации, събота, първо число, квартал Тракия, Пловдив.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  57. 57 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Такаааа,коя е тази наша магистрала,а и колко пътни артерии трябва да включим от страната,за да стигнем количеството 100 хиляди автомобила на ден,както е било на магистралата А-40 в Германия?
    Така че,както сме назад в развитието си в икономиката(видно по преминаващите коли за ден),така е и нормално да въведем подобни забрани след минимум 10 години.
    НАшите коли може да са стари,но като количество,са капка в морето от общия фон на старите западни държави!

    sdg
  58. 58 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 689 Весело

    До коментар [#2] от "gonz0104":
    „Нали германския съд е независим?След като,г-н министре с вашите колеги политици сте приели такива закони и съдът е преценил,че са нарушени,ами спазвайте си ги.“

    Тия норми(закони) не са приети от германски политици, а от брюкселските корифеи още през 2010 и са нещо като нормите за кривите краставици. Според нормите Азотен двуокис на улиците е допустим до 40мг/м3, във фабриките и ранботните помещения до 900мг/м3!, в университетски аудитории, кина и други помещения с обществено значение, до 120мг/м3. 40мг на улиците щото видите ли там ходели деца и стари хора! Нема такъв смЕх... Освен това според сериозни изследвания емисията от дизелите е от два газа, NО и No2, 50/50. Първият е безвреден, но контролните уреди по улиците отчитат и двата заедно и ги слагат в категорията „вреден“.Освен това в закона има предвиден толеранс от 10%, тъй като емисиите не са постоянни и се изменят във времето, като нощем са близки до 0. Всичко е политически шум за пробутване на скъпите електроавтомобили и отвличане на общественото мнение от наболели проблеми. Емигрантския, скъпата ел. енергия, ниски заплати и пенсии, медицински грижи и още мноооооого други. Тези забрани и така няма да влезнат никога в сила, ще останат само на книга.

  59. 59 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    Този водевил с дизелите може да има само две обяснения:
    1. Някой подгрява потребителите на автомобили с идеята, че дизелите по принцип са зло, ама сега ще ви наизобретим едни нови и съвсем чисти дизели, та ако хвърлим старите и си купим от тях - проблемът е решен. Това е икономически позитивният сценарий, който ще тласне икономиката напред.
    2. Втората перспектива вече е катастрофическа - наистина вилнеенето на малоумниците, които си въобразяват, че изхвърлянето на дизеловото гориво от гамата на горивата може да се размине с икономическата катастрофа, която безусловно би породило.
    Да видим кой сценарий ще се случи!

  60. 60 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 563 Неутрално
  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#1] от "Пешката":

    Какви трошки ти продават и какви стоки второ качество? Като ще слушаш глупостите на разни патрЕоти, не си купувай немски стоки. И особено относно "трошките", България е пазар без значение за Германия.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  62. 62 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#55] от "Пешката":

    Къде са демонстрациите за Рендетата, Фиатовете и Хюндаите - доказано В ПЪТИ по-мръсно от "Гоуфо"? Ама не го знаеш, защото не са го казали в шотуо на чалгара Слави.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  63. 63 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#26] от "BG Territory":

    Гоуфо е слаба ракия. Аз предпочитам Рендетата, Фиатовете и Хюндаите - доказано В ПЪТИ по-мръсни от "Гоуфо". Ама не го знаеш, защото не са го казали в шотуо на чалгара Слави.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  64. 64 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2391 Неутрално

    Споко. Като въведете шериата, всичко ще си дойде на мястото.

  65. 65 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9099 Неутрално

    Най-големите замърсители, като Индия, Китай и САЩ нищо не правят по въпроса, ние в Европа ще свършим всичко.

  66. 66 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#65] от "Роси":

    тук не си права.
    щата калифорния има най-сериозните
    изисквания за дизелите. и те заведоха делото.

  67. 67 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1477 Любопитно

    Политици, сър.
    Явно заради климатичните промени се върви към поголовна забрана на личните автомобили, ама никой няма да го каже ей така.,..и един ден като стане, и политиците ще кажат - ето, направихме каквото можем...

  68. 68 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#19] от "plamen_b":


    До коментар [#21] от "EP":

    Въпрос към двамата.Какво са проспали немците в технологиите,което другаде е въведено и работи?Какво сте очаквали от немските инженери,че сте останали разочаровани?
    Ако може с факти моля.Например в УСА е открито и въведено в експлоатация нещо си,дето в немско не го правят.
    Май има да чакам доста за отговор.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  69. 69 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    Какво означава да сложиш на автомобил за 2000 евро софтуер, нов катализатор и компютър за 2000 евро? Кой ще поеме разходите?

  70. 70 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    В едно е прав германският министър - атаката срещу дизелите е преувеличена. И все пак на всички е ясно, че дизелите си отиват. Може би трябва да им се даде някакъв гратисен период, или да се ограничат чрез фиска - 3-4 пъти по-голяма такса за регистрация, или по-засилени ГТП. А министърът е разтрефожен, защото по складовете има милиони складирани дизелови двигатели - какво ще ги правят?

  71. 71 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    Какво означава да сложиш на автомобил за 2000 евро софтуер, нов катализатор и компютър за 2000 евро? Кой ще поеме разходите?
    —цитат от коментар 69 на volarok


    Кзано по друг начин - икономиите са секунди отлитат!
    Спомням си старата ми дизелова Мазда - чудесна кола, с разход 6 л дизел на 100 (при пенсионерско каране със 115 км по АМ Тракия). И на 200 хиляди дойде един момент за ремонт на турбото (лагерчета и др. подобни), смяна на радиатора на интеркулера, и ... направените икономии изведнъж отлетяха

  72. 72 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    До коментар [#70] от "historama":

    ДВГ си отиват.Като дизелите вероятно ще са последните такива,поради ред технологични причини.Но докато си отидат,ще мине още доста време.Алтернатива НЯМА.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  73. 73 Профил на bodensee
    bodensee
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Пичове в Германия все още половината от колите са с дизел. Тендецията се обръща бързо в полза на бензиновите коли. Карам всяка сутрин и вечер след нови дизели и много малко от тях не смърдят. А по-старите като превключат на турбо модус от втора на трета скорост, какво излиза от аспусите им, майко мила не ми се говори.Хората в градовете нямат въздух. В Щутгарт е истински апокалипсис. Но политическата им класа е на хранилка при големите концерни. Този министър прави престъпни изказвания, а немските автомобилни гиганти сами се погребват с тарикатлък и грешни стратегии.

  74. 74 Профил на gonz0104
    gonz0104
    Рейтинг: 379 Неутрално

    ДТия норми(закони) не са приети от германски политици, а от брюкселските корифеи още през 2010 и са нещо като нормите за кривите краставици. Според нормите Азотен двуокис на улиците е допустим до 40мг/м3, във фабриките и ранботните помещения до 900мг/м3!, в университетски аудитории, кина и други помещения с обществено значение, до 120мг/м3. 40мг на улиците щото видите ли там ходели деца и стари хора! Нема такъв смЕх... Освен това според сериозни изследвания емисията от дизелите е от два газа, NО и No2, 50/50. Първият е безвреден, но контролните уреди по улиците отчитат и двата заедно и ги слагат в категорията „вреден“.Освен това в закона има предвиден толеранс от 10%, тъй като емисиите не са постоянни и се изменят във времето, като нощем са близки до 0. Всичко е политически шум за пробутване на скъпите електроавтомобили и отвличане на общественото мнение от наболели проблеми. Емигрантския, скъпата ел. енергия, ниски заплати и пенсии, медицински грижи и още мноооооого други. Тези забрани и така няма да влезнат никога в сила, ще останат само на книга.
    —цитат от коментар 58 на joro4900


    Добре де,нали все пак Германия командва Европа,къде подмолно,къде наяве.Залитнали са германците по "зелени" работи,залитват и евродепутатите

  75. 75 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    До коментар [#19] от "plamen_b":

    а нещо да се напище за бензиновите тси двигатели, който имат подобни емисии на дизеловите ?

  76. 76 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    До коментар [#66] от "mihail_p":

    в щата Калифорния почти никой не кара дизел. Забраната на дизела там има подобен икономически ефект на забраната на електрическите коли в София ... т.е. почти никакъв.

  77. 77 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 3570 Неутрално

    Германски мемове:

    "Да спасим дизела"
    "Няма германски картел в автомобилостроенето, има колегиално подадени ръце за посрещане на предизвикателствата"
    "Европа на две (три) скорости"
    "Да накажем Полша"
    "Европа от Рейкявик до Владивосток"
    "Да отчетем и двете гледни точки за ситуацията в Донецка и Луганска области"
    "Меркел ще напусне канцлерския пост… през 2021 година".
    '
    Е, стига толкоз...

  78. 78 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    До коментар [#57] от "Svetlio":
    "Така че,както сме назад в развитието си в икономиката(видно по преминаващите коли за ден),така е и нормално да въведем подобни забрани след минимум 10 години.
    НАшите коли може да са стари,но като количество,са капка в морето от общия фон на старите западни държави!"
    ......................
    Няма да е след 10, но може би след 4-5 години. Нищо не пречи забраната на най-старите и пушещи дизели да започне още сега.

  79. 79 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1639 Весело

    До коментар [#32] от "BG Territory":
    Наминавам
    Понеже един се беше обадил дълго след като приключихме темата

    Ще почна от твойта
    Там и ще завърша

  80. 80 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3251 Разстроено

    Айде да не ги мислим германците - те ще намерят работещ вариант и ще преодолеят тази мини криза - я ще задължат всички да имат катализатор, я ще изнесат колите по на изток, няма да си оставят магарето в калта, а и имат пари.
    А ние какво правим по темата, сигурно имаме най-отчайващият авто парк в цяла Европа.

  81. 81 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 642 Неутрално

    муахахахахахахахахаха!
    Стана ми забавно. Германските политици приемат заповедите на цру и гласуват забраните на дизелъ, не гъкват срещу милардите глоби за дойчебанк. се пак са окупирана дължава. а тва, че производители, бизнес и потребители са против: сорка братчет, мож да си против, ама каубоя му се иска да поубива малко индианци. днеска вие сте на ред. чекай пак да се пофалим, че немам афтомобил. гордо го пишем под доста постове напоследък.

  82. 82 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    Не виждам защо се шашкат Германците. нали Фолксваген казаха че до две години ще произведат 50 милиона електрически коли за по €20 хиляди и ще затворят Тесла.
    като сложим и БМВ и Мерцедес ... и ето ти на - готово. Не им трябват дизели не им трябват бензинови. ...... освен ако не послъгват нещо пак, като с "чистия" дизел.

    California Über Alles
  83. 83 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    До коментар [#71] от "historama":

    карам две Тойоти Авенсис ,едната е 2007 Евро 4 ,а другата 2011 също Евро 4 , по старата ми консумира средно 5-6 , по новата е по неикономична с катализатори и не знам кви си дюзи и е 6-7 ,смятам ги за екологични ,на фона на буклуците които сутрин ме опушват и са за по 1000-2000 лв и пушат след себе си като комини ,редно е да се сложи ред в световен мащаб , най доброто е да се въведе лимит на движение за всяка частна кола и лимит на движение на всеки един човек ,защото ако продължаваме с този туризъм и празни разходки за сметка на консумация на горива и енергия ,много скоро земното кълбо ще гръмне от претопляне и пак ще загинем ,дали от мръсен въздух или от претопляне или изстудяване ,няма значение .

  84. 84 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 544 Неутрално

    хубав е дизела, навъртиш 300 000 км за 7 -8 години и айде в чужбина да му махнат ДПФ-а, че в Германия не може. Чудесна технология.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  85. 85 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4523 Весело

    [quote#12:"gozambo"][/quote]
    Има резон и безпогрешно си прав, от как действат правителствата на Бойко Борисов германската търговско-банкова окупация доста стегна редиците и половината местни фирми под политически шантаж с държавните институции се тероризират в полза на немските "доброжелатели", да не говорим що медийни тъпотии се изсипват в тяхна полза...
    Освен дизелите втора употреба и парцали се внасят двоен аршин с по-ниско качество автомоцили, всякаква техника, бързооборотни стоки храни,лекарства,козметика с евробакалиите , да не говорим за подготовката на елитни либерални ентусиасти от „Бертелсман", Doppelstiftungen или напористите Konrad-Adenauer-Stiftung – стипендианти!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  86. 86 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4523 Весело

    хубав е дизела, навъртиш 300 000 км за 7 -8 години и айде в чужбина да му махнат ДПФ-а, че в Германия не може. Чудесна технология.
    —цитат от коментар 84 на borko_to

    Германските семейства които познавам въртят по 50-60х. км на година, у нас всички коли внесени от германия са на 100 000 с превъртян километраж за товарни дизели да не говорим ,че въртят по 300 000 на година а тук пак идват на 100 000!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  87. 87 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    [quote#86:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"][/quote]

    И ти ли си вярваш, че германски корпорации се занимават с внос на автомобили "нововнос" за Горубляне?
    Или не си забелязъл, че като изключим стоките в Кауфланд с "К" на етикетите всички са внесени от български фирми?

  88. 88 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1240 Гневно

    Мдаааа...
    И утре като вземе някой "зелен" социалист да почне да реве за "Бърза помощ", че нещо я той, я някой негов роднина е заумирал, и трябва да му пратят медицинския екип с велосипеди, че с автомобил не е екологично, пък когато пристигне помощта - тогава!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK