Онлайн покупките в Черния петък: връщане на пратки, непродадени стоки и разхищение

Онлайн покупките в Черния петък: връщане на пратки, непродадени стоки и разхищение

© Reuters



Електронната търговия избра да има безплатно връщане на пратките, но това генерира планини от непродадени стоки, които накрая свършват на боклука, особено при супер промоции като Черния петък, пише "Франс прес".


"Колкото повече се поръчва, толкова повече се връща (...), всеки пакет се отразява на климата", твърди неправителствената екологична организация "Грийнпийс" в Германия като критикува импулсивните покупки, особено сред младите хора.


При германците под 30 години, една четвърт от поръчаните пратки се връщат на спедитора, се посочва в проучване на "Грийнпийс". Над половината от тези млади потребители знаят, още при закупуването, че ще върнат обратно част от поръчаните стоки.




При гиганта в онлайн търговията "Амазон" (Amazon) преопаковането или проверката на състоянието на върнатия продукт често се определят като по-скъпи, отколкото унищожаването на стоката. Около 30 процента от върнатите стоки от разочаровани клиенти на "Амазон" в Германия свършват в кофата за боклук, сочи предварително проучване по темата, направено през юни на държавната германска телевизия Цет Де и икономическото списание "ВиртшафтсВохе".


"Амазон" е назначил екипи, които всеки ден унищожават нови мебели, телефони, матраци и съдомиялни машини, според свидетелствата, снимките и видеата в подкрепа на това твърдение на служители на американската компания в Германия.


Американският гигант отговори чрез комюнике, в което се посочва, че "работи непрекъснато", за да сведе до минимум броя на непродадените стоки. Това става чрез вериги за продажби "втора ръка" и дори дарения за благотворитеност.


"В електронната търговия клиентът може да пробва покупката си, едва след като я вземе в ръце, така че възможността за връщане е неразделна част от икономическия модел и е застъпена още с избора на продукта", коментира германският институт за проучване на търговията "Е Ха И", който е автор на проучване за последствията от такива мащабни обратни експедиции на продукти.


Близо 32 процента от анкетираните търговци на дребно признават, че предпочитат да оставят безплатно продукта на клиента си, отколкото да поемат разходите за връщане.


Други платформи обаче са включили цената за връщането на пратката в стратегията си, като определят пълното удовлетворение на клиента и осигуреното му завръщане на сайтовете им като по-важно, отколкото логистичните разходи.


Затова и европейският гигант за онлайн мода "Цаландо" (Zalando) насърчава клиентите си да поръчват стоките в няколко размера. Тази стратегия е известна като "домашна пробна" и се съчетава с куриерска услуга до адреса на клиента в удобно за него време - куриерът идва да вземе обратно твърде големите или твърде малки обувки. Тя вече функционира в някои страни, сред които Германия, Франция и Холандия. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4298 Весело

    Ах,живи да ги оплачеш горките!

    klimentm
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 413 Неутрално

    За да си позволяват това, явно нормалната им надценка е 200%.

  4. 4 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4298 Весело

    До коментар [#1] от "klimentm":

    Аз не си спомням година в която продавачи на едро и дребно да не реват че продажбите и печалбите им спадали,ако ги слушаш отдавна трябва да са фалирали и затворили кепенците ама не би!

    klimentm
  5. 5 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 924 Весело

    Ми съвсем нормално,жена ми и тя обича така да накупи за камари кинти,после което става става,което се харесва харесва,другото обратно!Особено за децата,на много от марките размерите не отговарят! Нормална практика,даже пратките идват с обратен стикер на UPS за по сигурно.Кинтите обратно в кредитната карта и всички са щастливи))))Трябва да се буства икономиката иначе загиваме😂😂

  6. 6 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 446 Неутрално

    И затова върнатите стоки на германеца свършат при нас в магазини като Меркари, когато става въпрос за мода и многото вериги за т.н. "стоки с транспортни дефекти", когато става въпрос за техника и др. От последните повечето магазини са на едни и същи собственик.

  7. 7 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Краят на дните.

    Memento Mori
  8. 8 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Обувки (маратонки) по интера вече НЕ!
    На два пъти се прецаках. Друго е да си премериш обувката в магазина.

  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3434 Неутрално

    А как беше при соца! Всичко се купуваше, и почти нищо не се връщаше. Нито пък се унищоваше.

  10. 10 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Пазете се от мургави джебчиики

  11. 11 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    По времето на Черния петък трябва да се внимава и за руски хакери, че източват кредитни карти :)

    Бог да благослови Америка за България!
  12. 12 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    По времето на Черния петък трябва да се внимава и за руски хакери, че източват кредитни карти :)

    Бог да благослови Америка за България!
  13. 13 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Жената ми е оставила списък за разарлък, кило лук, чушки, гъби, хляб, кайма...в махленските магазинчета дали има чер петък. Единствено ме интересуват цените на една стока, която колекционирам, но в различните магазини цената е различна, някъде около лев, по-далечните като сложа 2 лв. тролей, няма смисъл. Зетя пазари онлайн некви бурканчета енергия, прави се на културист.

  14. 14 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#1] от "klimentm":Цялата тая статия.... "мирише".... на едно такова западно.....
    —цитат от коментар 2 на eti mehter


    Мирише на византийски тарикатлък, но затова са на това положение !

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  16. 16 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    Намирам достатъчно време да поизлеза с Госпожата и да си напълня очите, евентуално да купим нещо, от което наистина имаме нужда. Не си споням някога да съм бил обсебен от т.н. Черен петък. В различните страни навремето беше много популярна каталожната търговия, която днес е под калпака на разни сайтове. Така че нищо ново под слънцето.

  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10095 Неутрално

    Черен петък :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Е-бей Бангоод и Алибаба според мен са добри в е-търговията.

  19. 19 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    До коментар [#16] от "citoyen":

    Ходя на пазар само когато нещо действително ми трябва. Ходенето и зяпането по магазините завършва с покупки на стоки, които не са необходими.
    Не сменявам и уреди, които ми вършат работа.
    Купуването на дрехи и обувки онлайн обикновено е прецакване: евтини платове, кофти изработка, а обувки без проба не купувам.

  20. 20 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 877 Неутрално

    За да си позволяват това, явно нормалната им надценка е 200%.

    До коментар [#3] от "jmf29537805":

    Най-малко.
    И то, само ако търговеца директно си ги поръчва от Китай.
    Такъв пример е Джъмбо.
    Цените му са горе-долу:
    (Цена в Китай + транспорт + мито и ДДС) х 2 = Цена на дребно.

    Ако има и търговец на едро по веригата - цената се вдига.

    За бижутерия - цените на дребно стигат до 10 пъти цената на производител в Китай.

    Дрехи и обувки - минимум 100-150 %, разпределени по веригата.

    Естествено, иначе как ще се правят намаления, и как ще се предоставят такива глезотии на клиентите. В крайна сметка - пак клиента плаща

    Нормално и логично.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  21. 21 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2202 Неутрално

    Всичко е много хубаво около Черния петък, но е важно да имаме парици. Нямаме ли такива, само стоим и се облизваме.

  22. 22 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Попитали радио Ереван-Какво значи жив дявол От там отговорили е-търговец

  23. 23 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    Когато съм поръчвала в амазон, каквото си поръчам , това и получавам. Докато в някои сайтове за продажба на дрехи едно поръчваш, друго получаваш. Платът на дрехата не е това, което е показано в каталога, а някакъв евтин заместител. Тогава няма как да не върнеш стоката.

  24. 24 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    От поне 10 години не стъпвам в магазини. Всичко за мене и за бизнеса дори си поръчвам от Интернета. Най-вече Амазон.
    Много добре разбирам защо магазините плачат но не мога да им помогна а и не ме интересуват. Ако трябва ще ги затворят всичките. Аз нямам проблем с това. Нито пък имам проблем да връщам неща. Налага ми се много, много рядко. Едва ли и веднъж в годината. Не знам как пазаруват германците че толкова трябва да връщат.

    California Über Alles
  25. 25 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Официално 30% от върнатите стоки отиват в боклука. Според мен този процент е изчислен в стойност на продуктуте. Реално повече от половината върнати продукти свършват в кофата. Като се сметне и как ги опаковат с хартии и огромни мукавени кутии, еко ефектът и покъртителен. Аз самият гледам да се ограничавам в онлайн пазаруването, Само че е толкова удобно, че въобще не ми се отдава.

  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8348 Неутрално

    Който се страхува от мечки, да не ходи в гората.

  27. 27 Профил на БТК
    БТК
    Рейтинг: 217 Неутрално

    (...)Такъв пример е Джъмбо.Цените му са горе-долу:(Цена в Китай + транспорт + мито и ДДС) х 2 = Цена на дребно.
    —цитат от коментар 20 на г-н Саранди Говедаров


    Джъмбо зареждат цели контейнери от Китай на килограм, а не на бройка. Затова стоки, които днес струват 9,99 утре може да са 1,99. Работил съм за там преди години и съм виждал как пристигат контейнерите, в които никой не знае със сигурност какво има.

  28. 28 Профил на Zash
    Zash
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Транспортните и логистични разходи по връщането, може да се окажат по-малки при е-търговията, ако се вземе предвид сумата от личните транспортни и логистични разходи на всички клиенти, които бръмчат с колите из града и си губят времето по задръствания и часове разглеждане на реални щандове, вместо да си почиват или работят.

    It's not our job to toughen our children up to face a cruel world. It's our job to raise children who will make the world less cruel and heartless. L.R. Knost




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK