Тереза Мей доволна от сделката за Брекзит и очаква подкрепата на британския парламент

Тереза Мей доволна от сделката за Брекзит и очаква подкрепата на британския парламент

© Reuters



Британският премиер Тереза Мей заяви, че за разлика от своите колеги в ЕС не се чувства тъжна в деня, в който беше постигнато споразумението за Брекзит. По нейните думи не е необходим втори референдум във Великобритания за принадлежността към ЕС, съобщава БТА.


Мей избегна конкретен отговор на въпроса дали би подала оставка, ако споразумението за оттеглянето на нейната страна от ЕС не бъде подкрепено в британския парламент. На пресконференция след днешното заседание на Европейския съвет тя посочи, че е пълна с оптимизъм за бъдещето на своята страна, както и че пред Великобритания се открива светло бъдеще.


По нейните думи се очаква преди Коледа Камарата на общините в британския парламент да се произнесе по постигнатото споразумение. Тя уточни, че това е единственото възможно споразумение и предоговаряне не може да се очаква.




"Британците не искат повече да спорят, а сделка, която отговаря на резултата от референдума. Постигнахме възможно най-доброто споразумение. Най-добрите дни са пред нас. Парламентът в Лондон е длъжен да изпълни волята на избирателите. Хората решиха да напуснем ЕС и вярвам, че доверието в политиците ще бъде запазено с подкрепа за постигнатата сделка", каза Мей.


По нейните думи, ако споразумението не получи необходимата подкрепа, това би довело до повече разделение и несигурност. Попитана дали споделя тъгата на останалите държавни и правителствени ръководители от ЕС, изразена днес почти единодушно, Мей отговори отрицателно.


"Разбирам, че другите са тъжни. За нас важното е да продължим напред", добави Мей.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1960 Неутрално

    Очаква, но подкрепата въобще не е сигурна.

    Има много голяма вероятност да отидат на предсрочни избори след като Мей не успее да прокара договореното...

    Модератора е неадекватен!
  2. 2 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ivan_":

    Очаква, но подкрепата въобще не е сигурна.Има много голяма вероятност да отидат на предсрочни избори след като Мей не успее да прокара договореното...
    —цитат от коментар 1 на Ivan_

    И не е само това, ами да излязат без сделка и на 30 март догодина да трябват визи. И вносни мита. И разбита банкова система. И болници без лекарства. И празни магазини...
    Ще е весело.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  3. 3 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Най-доволен е Путин.
    Айде сега и Марин Льо Пен да спечели във Франция.

  4. 4 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2853 Неутрално

    "На пресконференция след днешното заседание на Европейския съвет тя посочи, че е пълна с оптимизъм за бъдещето на своята страна, както и че пред Великобритания се открива светло бъдеще.""

    Голямата заблуда на заблудените. Интересно дали си вярва и тя самата.
    Мей си свърши работата. С оптимизъм и спокойствие да чака светлото бъдеще.
    До Коледа ще изтече много вода, още не е късно.

  5. 5 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Нагла. Нека само да припомним на забравилите, че Тереза Мей беше в екипа на кампанията за ОСТАВАНЕ в ЕС преди референдума.

  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3818 Неутрално

    До коментар [#5] от "olga_kokoshkina":

    беше , но като държавник приема волята на народа и работи дори против собственото ѝ усещане.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    Тази сделка няма да мине в Парламента.След това оставка на Мей, нови избори или нов референдум.Или и трите заедно.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  8. 8 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#2] от "Депутат 241":

    И Брекзит без сделка няма да мине в Парламента.За това пък съвсем няма мнозинство.Те 48 писма не могат да съберат за вот на доверие, камо ли да прекарат No deal Brexit.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  9. 9 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#5] от "olga_kokoshkina":

    Не мога да я понасям, но в случая голямото дърво го заслужава Камерън.Не вярвах, че е такъв кретен, ма ето на...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  10. 10 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Тази сделка няма да мине в Парламента...
    —цитат от коментар 7 на Noise


    Мине, не мине сделката – Великобритания спира
    да плаща на ЕС и си започва търговията с държавите
    от Британската Общност (Общността на нациите ).



    До коментар [#9] от "Noise":

  11. 11 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1960 Весело

    До коментар [#10] от "ebf52574941":

    "започва търговията с държавите
    от Британската Общност (Общността на нациите )."

    Сега ли я започва или след 5 минути?

    Модератора е неадекватен!
  12. 12 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4657 Неутрално

    ""Разбирам, че другите са тъжни. За нас важното е да продължим напред", добави Мей"

    Даже ББ е много тъжен

  13. 13 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2853 Неутрално

    До коментар [#9] от "Noise":

    Това вече е минало. Има и нещо друго.
    Обещаното мълчание на Никола Стърджън по отношение на Брекзит е към края си.
    Твърде възможно е от една туфа да не изкочи заек, а нещо друго.
    Кумулативното напрежение не е никак малко.

  14. 14 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3818 Неутрално

    До коментар [#8] от "Noise":

    ще мине , вероятно има някаква геополитическа договорка , иначе отстъпките на ЕС са нелогични

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  15. 15 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4655 Неутрално

    До коментар [#9] от "Noise":

    Най-голяма е вината на Камерън! Но и всички привърженици на оставане в ЕС са виновни, защото не обясниха на хората рисковете от Брекзит!

  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11213 Неутрално

    Време е да се продължи напред. Права е. Емоциите са нещо друго.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4938 Неутрално

    Успех !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  18. 18 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3671 Любопитно

    До коментар [#2] от "Депутат 241":

    Съмнявам се, че "преходът" на ЮК ще е като този в България след ноември 1989.

  19. 19 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3671 Весело

    До коментар [#16] от "penetrating":

    Не лишавай нашите "оплаквачки" от удоволствието да описват ужасите които ще настъпят в Лондон и покрайнините на бедния Албион без нашата жизнено важна за тях помощ.

  20. 20 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3671 Весело

    До коментар [#17] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    И от мен!

  21. 21 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#10] от "ebf52574941":

    Напротив. £ 39 млрд са предстоящи за плащане.Пък като ги слушам как се канят да поостанат до 2022 вече, съвсем не е сигурно, че изобщо ще спрат да плащат.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  22. 22 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#15] от "vassilun":

    Силно подцениха популизма.Бяха толкова уверени и самонадеяни, че почти не проведоха нормална кампания.До това води арогантността.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  23. 23 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#19] от "daskal1":

    Даскале, никой не очаква апокалипсис.Все пак говорим за шестата най-голяма икономика в света.Дали ще настъпи краят на света , респективно на Великобритания?! Естествено, не..Дали ще са по-бедни, по-малко влиятелни? Определено да..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  24. 24 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4073 Неутрално

    Според мене Тереза Мей направи всичко по силите си ,за да получи сносна сделка !Независимо,че отначало тръбеше ,че "по-добре без сделка ,отколкото с лоша сделка" взе да омеква с течение на времето,за да се стигне до тази ситуация !Сега да видими какво ще стане с гласуването на сделката?!

  25. 25 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1960 Разстроено

    До коментар [#19] от "daskal1":

    Даскал,

    ситуацията във Великобритания в действителност е ужасна.
    Никога до сега в цялата си история (а Великобритания помни много превратностти) британците не са били толкова разединени.
    Цялата тази сага здраво руши обществото им и това е проблем и то много сериозен.

    Ти гледам и ти се "пързаляш" по материалните загуби/печалби, а те са на заден план в случая. Огромния проблем е разделението между самите британци, то не вещае нищо добро за Великобритания и обществото им.

    Модератора е неадекватен!
  26. 26 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4073 Любопитно

    До коментар [#1] от "Ivan_":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Според моето скромно мнение ще има голям цирк в Лондон идните седмици

  27. 27 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4073 Любопитно

    До коментар [#7] от "Noise":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Всички варианти са възможни!Едно е сигурно и то е,че "цирка Брекзит" тепърва ще продължава

  28. 28 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1960 Неутрално

    До коментар [#18] от "daskal1":

    Може даже да е по-лош!
    Във България обществените наглси бяха единни и бяха използвани по кофти начин за определена цел.

    Във Великобритания във момента има две противоположни обществени нагласи, които са в конфликт помежду си и които въобще не се опитват да се сближат.

    Това няма как да даде положителен краен резултат...

    Модератора е неадекватен!
  29. 29 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4073 Любопитно

    До коментар [#8] от "Noise":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Хард-брекзитърите видяха,че няма как да се наложат,но "чакат в засада" ,за да се облагодетелстват !Интересното е ,че хард-лайнерите Фуража и Борисчо се покриха!

  30. 30 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4073 Любопитно

    До коментар [#10] от "ebf52574941":

    ....................И като резултат БВП-то/икономиката и паунда/ се срива,защото за Великобритания е жизнено важно да има свободен достъп до Общия Пазар.........................

  31. 31 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1960 Неутрално

    До коментар [#26] от "bat_plamen":

    Никой не може да прогнозира какво ще се случи сега във Великобритания във политически план.
    Едно е сигурно, ще продължат да си влошават положението.

    За тях в средносрочен план нямам никакви изгледи за положителен резултат, а дългосрочно не се знае също.

    Модератора е неадекватен!
  32. 32 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#24] от "bat_plamen":

    Тя не можеше да получи добра сделка, по дефиниция.Това е иронията и това не разбират повечето хора.За ЕС това е тест за оцеляване.Ако Великобритания запази облагите, без да спазва правилата и да поема задълженията, кой ще попречи утре на нови два-три кандидата да напуснат?!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  33. 33 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#29] от "bat_plamen":

    Не да се покрили.Поне не Фараж.Обикаля из студията и говори как икономиката не била най-важното, как суверенитета бил над това и такива ти ми работи.И всичките умират от ужас , че може се стигне до втори референдум, щото всички знаем какво ще се случи.
    Колегата Ivan е прав.Това сега е една тотално разделена нация, която не я очаква нищо добро в краткосрочен и средносрочен план

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  34. 34 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2739 Весело

    Време е да се продължи напред. Права е. Емоциите са нещо друго.
    —цитат от коментар 16 на penetrating


    Прав си, че е време да се продължи напред.
    Време е Велика Британия да изпие горчивата чаша до дъно!
    Но, може би, на някои това им харесва?!

  35. 35 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Стига сме се занимавали с капризите на Англия. Тук имаме множество дракони да борим - нека започнем с картела Лукойл!

  36. 36 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#20] от "daskal1":

    Даскале, уважавам те от години.Ти си един от малкото тук, които се опитват да анализират,без да отиват в крайности.Само че, едно разделено общество никога не може да бъде проспериращо.А вярвай ми, тук говорим за тежко разделение.Вече 6-7 години съм в Лондон и човек може да го усети във въздуха.Между другото ще постна един линк с реч на Кенет Кларк, един от доайените в политиката и Парламента.Вярвам ще я намериш интересна.Особено последните 6-7 минути.

    https://youtu.be/60uHy-cUmHw

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  37. 37 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    До коментар [#10] от "ebf52574941":....................И като резултат БВП-то/икономиката и паунда/ се срива,...
    —цитат от коментар 30 на bat_plamen


    Точно затова в #3 написах, че най-доволен е Путин.
    Новичок, а? Хак да им е!

    Сега очаквам удар и по ЕС с победа на Марин Льо Пен.
    После Унгария и Вишеградската Четворка.
    После Италия…

    До коментар [#30] от "bat_plamen":

  38. 38 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1506 Весело

    До коментар [#2] от "Депутат 241":


    И не е само това, ами да излязат без сделка и на 30 март догодина да трябват визи. И вносни мита. И разбита банкова система. И болници без лекарства. И празни магазини...
    Ще е весело.
    —цитат от коментар 2 на Депутат 241



    Е чак празни магазини едва ли ще има.
    Дрехите и във Британия и в България се шият в далечния изток!
    И обувките и електрониката идва от там.
    Магазините им няма да останат празни.

  39. 39 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2795 Весело

    До коментар [#1] от "Ivan_":


    Очаква, но подкрепата въобще не е сигурна.Има много голяма вероятност да отидат на предсрочни избори след като Мей не успее да прокара договореното...
    —цитат от коментар 1 на Ivan_


    И да отидат на предсрочни избори и друг да дойде ЕС е съгласен само на тази сделка...другото е твърд Брекзит без никаква сделка и катастрофа за икономиката на Великата Британия...вярвай ми че англетата ще се пънат, ще рипат и накрая ще одобрят сделката...

  40. 40 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#39] от "BiGman1":

    По скоро не.Твърде големи са разделенията.А No deal Brexit е съвсем в рамките на фантазиите, според мен.За това изобщо не могат да съберат мнозинство в парламента.Интересно е какво ще последва.Избори? Референдум? It remains to be seen.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  41. 41 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1960 Неутрално

    До коментар [#39] от "BiGman1":

    Политиците на Великобритания са доказали през многовековната им история, че са способни в името на личния си интерес и кариера да сложат динена кора на цялата държава.

    Въобще не изключвам визможността да отхвърлят сделката само, за да седне някой друг в креслото на Тереза Мей и съответно някое от другите крила на партията да заеме позиции.

    Това е реалността, никой не знае какво ще се случи.

    Модератора е неадекватен!
  42. 42 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    До коментар [#40] от "Noise":

    За разделението си прав Сион...но политиците им са прекалено горди за да има втори референдум...просто ще станат за смях на целият свят а това те няма да допуснат...така, че и да бламират Мей и който да дойде ЕС предлага само тая сделка...а те имат крещяща нужда от Европейския пазар...

  43. 43 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3365 Неутрално

    "Тя уточни, че това е единственото възможно споразумение и предоговаряне не може да се очаква."

    "Светло бъдеще" без евроатлантически демократични ценности звучи еретично!

  44. 44 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#42] от "BiGman1":

    Толкова са объркани и уплашени техните политици, та нищо не изключвам.Голяма драма е.При лейбъристите е същата каша.Над 80% от членовете и депутатите искат втори референдум.Корбин се дърпа да не го обвинят , че пренебрегва волята на хората, но докога?Ако не успеят да постигнат мнозинство за тази сделка, за мен няма да намерят мнозинство за нищо.И референдума може да се окаже неизбежен.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  45. 45 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#8] от "Noise":++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Хард-брекзитърите видяха,че няма как да се наложат,но "чакат в засада" ,за да се облагодетелстват !Интересното е ,че хард-лайнерите Фуража и Борисчо се покриха!
    —цитат от коментар 29 на bat_plamen


    Това с покриването си го пишеш ей така, дежурно. Фараж е водещ в LBC, а Борисчо вчера изнасяше речи на конференцията на DUP.

  46. 46 Профил на Анонимен7
    Анонимен7
    Рейтинг: 357 Неутрално

    До коментар [#9] от "Noise":

    В случая най-голяма вина за Брексит има... Джереми Корбин, ако питате мен. Не само че преди цялата простотия изрично беше декларирал доста пъти, че е против Европейския съюз, но по време на кампанията преди референдума лейбърът почти не агитира за оставане, а онези, които го правеха бяха самодейци. Корбин съвсем леко промени курса към края на агитацията, но е сигурно, че го е направил с отвращение. И в момента той лично е против нов референдум, докато болшинството от партията му е за.

    Камерът, гласуван единодушно за най-слабият премиер, който Британия е имала, се плъзна по популистката плоскост от необходимост и обяви идеята за референдум, за да спре възхода на Юкип, а след това нямаше къде да отиде и да си плюе на думите.
    Единствената въпросителна за мен е защо си изтананика темата от Междузвездни войни в момента на влизането обратно в Н10 след като си подаде оставката.

  47. 47 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    До коментар [#46] от "Анонимен7":

    По принцип кампанията за оставане беше под всякаква критика.Просто ми се струва, че до такава степен бяха скъсали с реалността, че отказаха да видят очевидното.А именно, че резултатите са на кантар.Камерън се опита да си реши проблема с Юкип и като резултат ги реши де..Само дето закопа и Великобритания между другото..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  48. 48 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#10] от "ebf52574941":

    И с Расссия!!!

    If you are going through hell... Keep going!
  49. 49 Профил на Зори
    Зори
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    Целия този цирк който се създава около излизането на Великобритания от ЕС е ужасен.
    Където и да живеят и работят-хората искат и търсят сигурност....В случая най-вече сигурността е това, за което никой не може да им даде гаранции в една такава политическа ситуация.

  50. 50 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3671 Неутрално

    До коментар [#36] от "Noise":

    Благодаря. Болезнено добре разбирам вълненията в една разделена нация, и ние отвъд океана сме в това положение. Може би при нас компенсаторните механизми на ниво отделен щат митигират донякъде политическата страна на проблема, в добавка към възприетата норма на работа или на гости да не се обсъжда религия и политика. Пожелах успех на английското общество защото наистина им го желая, все пак те са един от крайъгълните камъни на съвременната цивилизация дори само заради Магна Харта.

  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8145 Неутрално

    Тя може да е доволна, но по-важно е дали ще е доволен британският парламент.

  52. 52 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    До коментар [#8] от "Noise":ще мине , вероятно има някаква геополитическа договорка , иначе отстъпките на ЕС са нелогични
    —цитат от коментар 14 на дерибеев


    Кои отстъпки по точно , че не мога да се сетя ?

  53. 53 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11213 Весело

    До коментар [#19] от "daskal1":

    Еххх :)
    Но това е съвсем друга история :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK