ЕС и НАТО призоваха Русия и Украйна за сдържаност в Азовско море

Керченският мост

© Reuters

Керченският мост



Европейският съюз и НАТО приканиха Русия и Украйна да действат максимално сдържано, за да се намали напрежението в Азовско море, и призоваха Русия да възстанови свободното преминаване през Керченския проток, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


"Очакваме Русия да възстанови свободата на движение в Керченския проток и призоваваме всички страни да действат с максимална сдържаност, за да се намали незабавно напрежението", гласи декларация на ЕС. Събитията в Азовско море показват до какво може да доведе "пренебрегването на основните правила на международното сътрудничество", се казва в декларацията.


ЕС отбелязва, че "строежът на Керченския мост (от Русия) бе извършен без съгласието на Украйна и е още едно нарушение на суверенитета и териториалната й цялост". ЕС "не признава и няма да признае незаконната анексия на Крим от Русия", се посочва в заключение в декларацията.




НАТО заяви, че подкрепя напълно суверенитета и териториалната цялост на Украйна, включително правата й на корабоплаване в териториалните й води, съобщи АФП. НАТО призова Русия и Украйна към сдържаност и намаляване на напрежението в Азовско море, предаде ТАСС, като цитира изявление на говорителя на НАТО Оана Лунджеску.


"НАТО внимателно следи развоя на ситуацията в Азовско море и Керченския проток и ние поддържаме връзка с украинските власти. Призоваваме към сдържаност и намаляване на напрежението", се казва в декларацията. "Призоваваме Русия да осигури свободен достъп до украинските пристанища в Азовско море в съответствие с международното право", гласи декларацията.


До напрежението се стигна вчера, след като Керченският пролив бе блокиран след инцидент между украински военни кораби и руска брегова охрана. За началото на инцидента се обвиняват и двете страни.

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 8 Гневно

    За Расия съм съгласен,ама защо призовават към сдържаност Окрайна!
    Окраинците са наши братя,наша плът и наша кръв!
    Ние заедно ще разгромим Ленинградското чудовище Володя!

    Memento Mori
  2. 2 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 287 Любопитно

    Нагли лицемери!? Още малко ще кажат, че не е по тяхна вина, и нямат нищо общо с това? 🙄😏

    reductio ad absurdum...
  3. 3 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 287 Любопитно

    Нагли лицемери!? Още малко ще кажат, че не е по тяхна вина, и нямат нищо общо с това? 🙄😏

    reductio ad absurdum...
  4. 4 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 287 Любопитно

    Нагли лицемери!? Още малко ще кажат, че не е по тяхна вина, и нямат нищо общо с това? 🙄😏

    reductio ad absurdum...
  5. 5 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    Морските закони са важна част от постиженията на човечеството.
    Ако западният свят допусне на някого да ги нарушава ще настърпи пълна анархия.

    подпис
  6. 6 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Морските закони са важна част от постиженията на човечеството.Ако западният свят допусне на някого да ги нарушава ще настърпи пълна анархия.
    —цитат от коментар 5 на Иван К


    Само морските закони ли?

    Memento Mori
  7. 7 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    Украйна се надценява сериозно.
    Може и да се разцепи, ако така продължава.
    Източната част е рискова зона.

  8. 8 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    Китай също дава заявки да оганичи движението на корабите на съседите си. Очаквам Китай да не се намесва и да не осъжда никого.

    подпис
  9. 9 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2490 Весело

    До коментар [#6] от "Кривата на Поасон":
    "Само морските закони ли?"

    Написал съм "важна част от". Няма как да изброя всички части - или ти можеш да го направиш.

    подпис
  10. 10 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2720 Весело

    Сега украинците да им взривят керченският мост. Тогава Крим на практика ще бъде откъснат от Русия. Много са прости руснаците.

  11. 11 Профил на Вятър
    Вятър
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#7] от "НеКой":

    Казаното от теб важи и за Руската федерация, даже повече отколкото за Украйна.

    Задачата е проста, за съжаление хората, които се залавят за нея, са като задачата - прости.
  12. 12 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4005 Любопитно

    Защо да се сдържат? Моментът не е удобен? От 2014г,се работи активно за сблъсък м/у Русия и Украйна, и то директен. Сега се говори за сдържане. Да няма промяна в политиката?

  13. 13 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 466 Весело

    С вчерашната заявка, Дядо Мраз ще донесе на джуджето в кремл един голям пакет, пълен със санкции. Да му е честит!

  14. 14 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#7] от "НеКой":
    "Украйна се надценява сериозно."

    След като удържяха на първото общо настъпление на Путин, защо мислиш, че сега е по-трудно. Украинците спряха руските танкове БЕБ да имат никакви противотанкови оръжия. ЕС и Обама даваха противотанкови оръщия на кюрдите но не дадоха на Украйна. Със сигурност ЕС и Обама носят отговорност а днешните събития.

    подпис
  15. 15 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    ЕС "не признава и няма да признае незаконната анексия на Крим от Русия"

    Както се казва в такива случаи "Керванът си върви, кучетата си лаят..."

    Истината е, че украинците бяха подлъгани (употребени) от американците и от поляците да се опълчат на Русия в замяна на американски "безплатен" шистов газ и "безвизов" полски коридор до Германия. Но уви, нищо не се получи, а излъганото камилче е само едно!!!!

  16. 16 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Бандити - първо ги провокираха, после оказаха натиск и накрая ги обвиниха в агресия.

  17. 17 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    До коментар [#14] от "Иван К":

    Ама ти сериозно ли?
    Украйна слещу Русия?
    Ако искат война руснаците, тя няма да продължи дълго.
    Прочети малко за двете армии и тогава пак коментирай.
    Но Русия няма полза от война.

  18. 18 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1783 Весело

    До коментар [#5] от "Иван К":

    Кой точно закон и кой член?

    В Русия съм! В Русия съм!
  19. 19 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 287 Любопитно

    До коментар [#12] от "Vlado Nikolov":

    Защото ще наруши бизнесааа. Ааааа!

    Какво ще прави едно правителство с негодуващ голям бизнес и безработни хора по улициатааа. Ааа?

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  20. 20 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    Ето нещо, което сега пропускаме.
    Крим няма високи планини и от там няма достатъчно водоизточници. По съветско време беше изграден , който докара вода от Днепър. Този канал и огромен строеж. По канала Крим получаваше вода десетилетия и дори радвиха земеделие. От 2014 г до днес в канала няма приток и построиха много сонди. НО подземните води се изчерпаха и вече прониква солена вода от морето. Това е огромна катастрофа. Крим се нуждае от много вода иначе там не могат да живеят толкова хора колкото живеят сега. Технически да Путин е огромно усилие да докара вода от руска територия - разстоянията и източниците на руска територия са пречка.

    подпис
  21. 21 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4220 Неутрално

    " Очакваме Русия да възстанови свободата на движение в Керченския проток и призоваваме всички страни да действат с максимална сдържаност, за да се намали незабавно напрежението", гласи декларация на ЕС. Събитията в Азовско море показват до какво може да доведе "пренебрегването на основните правила на международното сътрудничество", се казва в декларацията."

    ЕС и НАТО ако не престанат с декларативният си подход на политкоректни намеци, че Русия не спазвала международното право и ако не вземат сериозни мерки срещу поведението на златната орда в Кремъл, наистина ще се видят въвлечени във войната в Украйна, която изобщо не е спирала ! Не може всекидневно да гинат хора в Източна Украйна, а германският канцлер да вдига наздравица с руския президент за началото на изграждането на трасето на Северен поток 2 ! Защо изобщо още функционира Северен поток 1 ? С продажност и подкупничество не се постига нищо ! Или спираш всякакви икономически връзки с Кремъл или очаквай скорошна ескалация с него ! Времето на лицемерието отдавна е отминало ! То всъщност те доведе и дотук !

  22. 22 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    Стига с тези призиви ! Време е за действия! Наложете нови санкции на Русия и я поставете на мястото и ! Номерът "и вълкът сит и агнето цяло" вече е тотално неадекватен.

  23. 23 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#17] от "НеКой":
    "Ама ти сериозно ли?
    Украйна слещу Русия?"

    Сериозно е защото не е по твоята формула "Украйна слещу Русия?"
    Формулата е друга Укройна да пречупи руско настъпление на своя територия. Вача армията на Украйна произвежда добри противотанкови оръжия, закупи западна съббщителна техника и радари, мобилизира населението си.

    подпис
  24. 24 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    За Расия съм съгласен,ама защо призовават към сдържаност Окрайна!Окраинците са наши братя,наша плът и наша кръв!Ние заедно ще разгромим Ленинградското чудовище Володя!
    —цитат от коментар 1 на Кривата на Поасон


    За нас дружбата със савецкия саюз е като слънцето и въздуха за всяко живо същество.
    Савецкият саюз никога не е бил агресор и няма защо да бъде призоваван за сдържаност.

  25. 25 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    До коментар [#23] от "Иван К":

    В Източната част на Украйна има доста руснаци, Русия не иска война.
    Украйна също, ама парашенко и тези преди него оср@аха нещата.
    Време е да им се каже, че ако пипаш с голи ръце огън, ще се игориш.

  26. 26 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    Ушанките не разбират от призиви!!!

  27. 27 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иван К":Кой точно закон и кой член?
    —цитат от коментар 18 на Веселин Дечев


    UNCLOS от 1982.
    http://www.un.org/depts/los/convention_agreements/texts/unclos/unclos_e.pdf

    И руско-украинския договор от 2003.
    http://kremlin.ru/supplement/1795

  28. 28 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 287 Любопитно

    Украйна се надценява сериозно.Може и да се разцепи, ако така продължава.Източната част е рискова зона.
    —цитат от коментар 7 на НеКой


    Повечето експерти твърдят, че Украйна няма (вече) шанс, да си върне Донбас.

    reductio ad absurdum...
  29. 29 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 461 Весело

    След като удържяха на първото общо настъпление на Путин...
    —цитат от коментар 14 на Иван К


    Кога това?

  30. 30 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#25] от "НеКой":
    "В Източната част на Украйна има доста руснаци, "

    Приятелю, знам данните за населението. И ти можеш да го научиш от международни източници. Но ако четеш руските медии ще научиш това, което намекваш.
    Само в Крим руснаците бяха 63 %. Никъде другаде не е така. Дори в Донецк руснаците бяха под 20%

    подпис
  31. 31 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 287 Любопитно

    ЕС "не признава и няма да признае незаконната анексия на Крим от Русия"Както се казва в такива случаи "Керванът си върви, кучетата си лаят..."Истината е, че украинците бяха подлъгани (употребени) от американците и от поляците да се опълчат на Русия в замяна на американски "безплатен" шистов газ и "безвизов" полски коридор до Германия. Но уви, нищо не се получи, а излъганото камилче е само едно!!!!
    —цитат от коментар 15 на Дедо Либен


    С две думи: Прелъстени и ИЗОСТАВЕНИ.

    reductio ad absurdum...
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  33. 33 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2490 Весело

    Мили родни мурзилки. Не се горещете. В скоро време Путин ще отвори прохода и ще ви остане само временната радост.
    След това ще се възхищавате на благородието на Путин или пък ще се възмущавате, че е отстъпил.

    подпис
  34. 34 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Весело

    Сега украинците да им взривят керченският мост. Тогава Крим на практика ще бъде откъснат от Русия. Много са прости руснаците.
    —цитат от коментар 10 на deaf


    Той сам ще падне!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  35. 35 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    До коментар [#30] от "Иван К":

    Аз не казвам, че са само руснаци, има и украинци, които са повлияни от Русия, руския език, култура и традиции. Има и много смесени бракове. В СССР Украйна беше тясно свързана с Русия, както и Беларус. Не казвам, че тази част ще отиде към Русия, а че просто може да се отцепи от останалата Украйна. Това е най-лошият сценарий и ако се нагнетява напрежение може и да се случи.

  36. 36 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2490 Любопитно

    До коментар [#35] от "НеКой":
    "Аз не казвам, че са само руснаци, има и украинци, които са повлияни от Русия, руския език, култура и традиции. "

    Руски език и култура. Това е някакъв оксиморон. Какво значение има днес в света руският език. Дали руският език е език на медицината, на туризма, на науката или на КАКВО. Руският език без силата на СССР.!!! Руският език е език на част от българсикет алкохолици но дори не на голяма част.

    подпис
  37. 37 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 287 Любопитно

    Мили родни мурзилки. Не се горещете. В скоро време Путин ще отвори прохода и ще ви остане само временната радост. След това ще се възхищавате на благородието на Путин или пък ще се възмущавате, че е отстъпил.
    —цитат от коментар 33 на Иван К


    Вече Е отворен!

    "Преминаването през Керченския проток е отворено ", каза Волков.

    reductio ad absurdum...
  38. 38 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    САЩ призова машата си за сдържаност...
    Лицемерие!

  39. 39 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    До коментар [#36] от "Иван К":

    Виж сега, говорим за Украйна, не за Белгия или Холандия.
    Иначе че пият яко, пият.
    И украинците и руснаците.

  40. 40 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 287 Любопитно

    До коментар [#27] от "tamada":

    Според руснаците, има нарушение на членове 19 и 21 от Конвенцията на ООН по морско право.

    reductio ad absurdum...
  41. 41 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3510 Неутрално

    До коментар [#30] от "Иван К":Аз не казвам, че са само руснаци, има и украинци, които са повлияни от Русия, руския език, култура и традиции. Има и много смесени бракове. В СССР Украйна беше тясно свързана с Русия, както и Беларус. Не казвам, че тази част ще отиде към Русия, а че просто може да се отцепи от останалата Украйна. Това е най-лошият сценарий и ако се нагнетява напрежение може и да се случи.
    —цитат от коментар 35 на НеКой


    Руснак НЕ ЗНАЧИ ПУТИНИСТ

    Руснак НЕ ЗНАЧИ СТАРООБРЕДЕН СЪВЕТЧИК.

    Етническите руснаци в Украина са достатъчно интелигентни,

    за да оценят, че е по-добре да живеят като БЕЛИ ХОРА-ЕВРОПЕЙЦИ

    В УКРАИНА, отколкото да са ПУТИНСКА РАЯ С ВИЗИ В РУСИЙКАТА

  42. 42 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иван К":Кой точно закон и кой член?
    —цитат от коментар 18 на Веселин Дечев


    "Основата на режима на междунродните канали, както и на проливите съставлява принципа за свободното преминаване на кораби те на всички държави."

    Международно морско право

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  43. 43 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 287 Весело

    До коментар [#34] от "Храбър":

    "Той сам ще падне!"

    Всичко по реда си! Първо падат на коча. 😎

    reductio ad absurdum...
  44. 44 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    До коментар [#27] от "tamada":Според руснаците, има нарушение на членове 19 и 21 от Конвенцията на ООН по морско право.
    —цитат от коментар 40 на fje35574291


    Обаче по света не става така както на руснаците им се иска, а според международни договори и закони!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  45. 45 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    До коментар [#43] от "fje35574291":

    Типичен руски манталитет!
    С простотия и нахалство напред!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  46. 46 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#39] от "НеКой":
    "Иначе че пият яко, пият.
    И украинците и руснаците."

    Не съм експерт но народопсихология но от лични наблюдения и от много статии и филми знам едно важно нещо. В провинцията в Русия няма да видиш от автомобила си стада от крави. Така беше още от времето на СССР. Трема до колене, поле до където ти стига погледа а крави няма. Това уникалната руска култура. Един народ, който пие мляко но не гледа крави, все от някъде трябва да си докара млеко.

    подпис
  47. 47 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#27] от "tamada":Според руснаците, има нарушение на членове 19 и 21 от Конвенцията на ООН по морско право.
    —цитат от коментар 40 на fje35574291


    Е, UNCLOS, която посочих е точно тази конвенция.
    Първо, не може да има нарушение на тези членове, защото те се отнасят до международния трафик. А Азовско море все още се държи от двете страни. Като го завладеят цялото да правят, каквото си искат, но в момента не могат да го затварят, още повече имат отделен договор с другата страна.

    Второ, в конвенцията се говори за предприемане на мерки, но не и за пълно блокиране на протока за всички държави.
    Отделно, че това не е отсега. Руснаците още лятото започнаха да проверяват всички кораби - не само влизащите, но и излизащите от Азовско море. Явно не знаеш, но задържаха за проверки не само украински, но също израелски, малтийски и даже български кораби пътуващи за украински пристанища. И свободно пропускаха кораби пътуващи за Русия. Формално са в правото си да го правят, но проверката на толкова много кораби на практика е провокация.
    Така че проблемът не е само между Украйна и Русия.

  48. 48 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#39] от "НеКой":
    "Иначе че пият яко, пият.
    И украинците и руснаците."

    И още за руската култура. В руски села е малки градове няма да видиш кафенета или малки заведения. Младежите там не ходат по заведения, а пият от бутилки по пейсите. Това виждах в Русия около 2000 г. Сравнявах с България, където от всеки гараж изникна някакво магазинче или кафене. Евно възможно обяснение, е че руснаците като култура са увредени още от крепостничеството и след това от комунизма.

    подпис
  49. 49 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2618 Неутрално

    "ЕС отбелязва, че "строежът на Керченския мост (от Русия) бе извършен без съгласието на Украйна и е още едно нарушение на суверенитета и териториалната й цялост". ЕС "не признава и няма да признае незаконната анексия на Крим от Русия", се посочва в заключение в декларацията."

    Какво има да признавате бе? Това не ви е ЮП, да не го пускате да мине отникъде? Що не идете в Черно море да покажете, че сте мъже? Укрите ще ядат дървото, а вие само ще скимтите.

  50. 50 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#29] от "Panda":

    2014 година, комундер.

    The best way to predict the future is to invent it.
  51. 51 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 352 Весело

    Проблемът с Азовско море беше замитан под килима от доста време насам.
    Благодарение на пословичната москалска тъпотия този проблем стана от вчера първостепенен за международната общност. Браво на "умния" путя.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  52. 52 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4060 Гневно

    На идиотските имперски мераци на Расия все не им стига земя...сега и море!Ще се задавите колхозници!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  53. 53 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Украйна все още има излаз на Азовско море. Следователно нейни кораби би трябвало свободно да преминават през Керченския пролив, макар тези води да са руски, защото и двата бряга на пролива вече са руски.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  55. 55 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Украйна все още има излаз на Азовско море. Следователно нейни кораби би трябвало свободно да преминават през Керченския пролив, макар тези води да са руски, защото и двата бряга на пролива вече са руски.
    —цитат от коментар 53 на Voiko


    Ако продължава така, скоро няма да има излаз.

  56. 56 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 796 Неутрално

    ...Защо изобщо още функционира Северен поток 1 ? ...
    —цитат от коментар 21 на samoedin


    Защото е изгодно за Германия, а германските интереси не се пренебрегват лесно.
    .
    "Основата на режима на междунродните канали, както и на проливите съставлява принципа за свободното преминаване на кораби те на всички държави."
    —цитат от коментар 42 на Храбър


    Цитатът не е пълен или не е верен. Преминаването през Босфора например не е съвсем свободно, при това статута на търговските и военните кораби е различен, също така статута на корабите на черноморските държави и нечерноморските не е еднакъв. Нещо повече, плаването в Черно море не свободно за всички, военни кораби на нечерноморски държави не могат да останат повече от 3 седмици.

    Eddie lives... somewhere in time!
  57. 57 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    До коментар [#49] от "Judjuk":

    Този мост е едно чисто военно стратегическо съоражение.
    От икономическа гледна точка той е ненужен.
    Сегашният случай показва ясно целите на руския окупатор и насилник, а те са да попречи на нормалното функциониране на икономиката на Украйна и по-специално на най-източната и част.
    НАТО и останалия свят неминуемо ще реагират реципрочно на руското нахалство и дебелоочие!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  58. 58 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Весело

    ....Този мост е едно чисто военно стратегическо съоражение...
    —цитат от коментар 57 на Храбър


    Ако погледнете снимката на разположения под моста танкер, веднага ще разберете, че разстоянието между двете опорни колони е правено по мярка взета от дължината на влекача, а не от инженерно-технически съображения.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  59. 59 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4060 Гневно

    Ало колхоза не разбрахте ли че никой не Ви подкрепя в дивашината!Нито в черноморският регион...нито в Европа!след поредният вандалски акт в Азовско море най-вероятно ще се простите с продължение на ТП и ще се сдобиете с нови още по-драстични санкции!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  60. 60 Профил на CAHDOKAH
    CAHDOKAH
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Лошо!

    Истината има много врагове, а лъжата-много приятели.
  61. 61 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Време е да се воюва с диктатора

  62. 62 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1862 Весело

    До коментар [#59] от "Willy Messerschmitt":

    Турски поток свършва на турския бряг. Оттам нататък газта се подава на ТАНАП, за да оформи микс с газ от Катар, Израел, Кипър и т.н.
    Продължението на ТАНАП се нарича ТАП и минава през Гърция. ТАП е одобрен от ЕК. Там ще има микс и от втечнен газ от гръцки терминал, и от други източници.
    Само нашите руски поцелуйковци се напъват да правят успореден на ТАП газопропвод, за газа на който нямат клиенти. И идеята на българския хъб е да се заяви и плати целият газ на Газпром за българска сметка, а след това да си бием главата къде да го продаваме...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  63. 63 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2923 Неутрално

    Има едно нещо готино в случая: нито премиерът, нито пРезидентът ни ще могат да "се снишават" и да са по-ниски и от тревата и да се правят на ни чули, ни видели. Декларацията е дадена от името на ЕС и представлява общото мнение на всички страни-членки.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  64. 64 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Много хора изхождат от тезата, че руснаци и украинци са две различни нации, това е грешка. Ако ги видите в САЩ как се поддържат и как си помагат, също като сънародници, попаднали сред други националности. Западът няма да може да ги скара, те са си роднини. Тези от западна Украйна са по-дистанцирани от Русия, но останалите са си руснаци. Една война между двете страни не само ще е пагубна за едната от тях, но ще бъде и братоубийствена.

  65. 65 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3420 Любопитно

    До коментар [#59] от "Willy Messerschmitt":

    Да не говорим,че според договора м/у Русия и Украйна, Азовско море не се третира според конвенцията за международното морско право.

    [email protected]
  66. 66 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3420 Любопитно

    За военните кораби режимът е разрешителен.
    Кой се прави на ударен ?!

    [email protected]
  67. 67 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3420 Любопитно

    Става въпрос за украински ВОЕННИ кораби,....

    [email protected]
  68. 68 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Пак се разиграва грузинският сценарий и резултата пак ще бъде същият.Руснаците няма да допуснат да ги правят на маймуни по границите им, ЕС е твърде слаб да направи каквото и да е, а САЩ просто имат други приоритети

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  69. 69 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    До коментар [#59] от "Willy Messerschmitt":Да не говорим,че според договора м/у Русия и Украйна, Азовско море не се третира според конвенцията за международното морско право.
    —цитат от коментар 65 на karabastun


    Кой договор и от коя година е той?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  70. 70 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 461 Весело

    2014 година, комундер.
    —цитат от коментар 50 на EU defender

    Ако имаше война, то руснаците за 3 дни щяха да влязат в Киев.
    Нали и Барозу твърдеше това.

  71. 71 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    До коментар [#65] от "karabastun":

    Ако имаш предвид договора преди нахлуването на руския окупатор в Крим, той вече не е валиден, защото самата Русия го наруши.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  72. 72 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Весело

    Ако имаше война, то руснаците за 3 дни щяха да влязат в Киев.
    Нали и Барозу твърдеше това.
    —цитат от коментар 70 на Panda


    Нима си мислиш, че някой щеше да им позволи това?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  73. 73 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2618 Неутрално

    "Този мост е едно чисто военно стратегическо съоражение.
    От икономическа гледна точка той е ненужен."
    До коментар [#57] от "Храбър":

    Не ми е достатъчно развинтена фантазията да разбера как и защо човек може да мрази мост? Каквито и да са му съображенията.

  74. 74 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7996 Неутрално

    Не вярвам на руснаците, че Украйна е нарушила териториалните им води. Виж, ако бяха руснаци, нямаше да им е за пръв път.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  76. 76 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Весело

    "Този мост е едно чисто военно стратегическо съоражение.От икономическа гледна точка той е ненужен."До коментар [#57] от "Храбър":Не ми е достатъчно развинтена фантазията да разбера как и защо човек може да мрази мост? Каквито и да са му съображенията.
    —цитат от коментар 73 на Judjuk


    "Не ми е достатъчно развинтена фантазията" за да реша, че този мост е строен поради някакви извънредно-важни икономически съображения!
    Дори между самите руснаци има личности, които са опонирали точно с моите съображения!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  77. 77 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#13] от "vhv":
    Едно детез като го наказваш прекалено често, стига до варианта "Ще ме биете ли за нещо или да си лягам!?"

    На руснаците вече изобщо не им пука от санкциите.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  78. 78 Профил на Косьо Талпата
    Косьо Талпата
    Рейтинг: 2769 Неутрално

    До коментар [#6] от "Кривата на Поасон":

    и боя на негрите в сащ

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  79. 79 Профил на Косьо Талпата
    Косьо Талпата
    Рейтинг: 2769 Неутрално

    До коментар [#59] от "Willy Messerschmitt":

    Волен Сидеров ги подкрепя с две ръце, Курнеля също с пионерски плам.
    Боко малко се навежда и чака да го отминат, но може и да го минат...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  80. 80 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Весело

    До коментар [#13] от "vhv":Едно детез като го наказваш прекалено често, стига до варианта "Ще ме биете ли за нещо или да си лягам!?"На руснаците вече изобщо не им пука от санкциите.
    —цитат от коментар 77 на tribiri


    Виж, за инфантилността на руснците си напълно прав!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  81. 81 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1862 Весело

    До коментар [#75] от "Judjuk":

    А пък за американския език на США направо да не говорим....
    Понеже американците са много прости и не могат да запомнят много думи, от английския език са отделили около 500 думи и са ги нарекли "американски език"......Нали така, товарищ?
    Явно русофилския материал съвсем го е закъсал....

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  82. 82 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Весело

    .....Ми английския кво е? Буламач от крадени думи. То и английски етнос няма.
    —цитат от коментар 75 на Judjuk


    Трябва да си пълен идиот, за да правиш опити да сравниш Великобритания, която е била и в момента е притегателен център на световната култура, с мрачната и закостеняла в догмите си робовладелска Русия.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  83. 83 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 461 Весело

    Нима си мислиш, че някой щеше да им позволи това?
    —цитат от коментар 72 на Храбър

    Ти ли щеше да им попречиш?

    Ето, и вчера - Украйна вече е в истерия, обявяват военно положение. Русия защо не обяви и тя военно положение? Все пак е атакувана нейната територия.

  84. 84 Профил на Косьо Талпата
    Косьо Талпата
    Рейтинг: 2769 Неутрално

    До коментар [#83] от "Panda":

    Украйна в истерия, а българските русофили са се надупили и чакат да ги освободят от европейско робство :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  85. 85 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Весело

    До коментар [#83] от "Panda":

    Нейната територия?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  86. 86 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 539 Неутрално

    До коментар [#64] от "proza":

    Така беше до 2014. Сега нещата са доста по-различни. Кремъл направи невъзможното за да превърне най-братския си народ в свой най-голям враг.
    Ще минат десетилетия преди раните да зарастнат.

    "Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
  87. 87 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Пиглрднете картата в Гугъл мапс. Ако е вярно, че инцидентът е станална 50 километра от протока и 20 километра от руския бряг, то военните кораби не са поели курс на север, което е нормално ако отиват към Мариопол, а умишлено са провокирали руснаците.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  88. 88 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    Украинският език също е измислен в края на 19в от Австро-Унгария, на основата на диалект от Галиция. Дори по времето на СССР, украинците при двуезично обучение, предпочитаха руския пред украинския. Говорил съм с различни хора тогава и те казваха - този език е по-чужд, затова предпочитаме руския. За югоизточните и източните части, руският си е майчин е, ик. Те са дадени от Ленин през 1922г на новообразуваната украинска република. По същият начин, Хрушчов дава Крим през 1954г.

  89. 89 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#7] от "НеКой":

    западната също особено Закарпатието

    гошо
  90. 90 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Пиглрднете картата в Гугъл мапс. Ако е вярно, че инцидентът е станална 50 километра от протока и 20 километра от руския бряг, то военните кораби не са поели курс на север, което е нормално ако отиват към Мариопол, а умишлено са провокирали руснаците.
    —цитат от коментар 87 на tribiri


    Нещо бъркаш посоките и мястото. Корабите са били в Черно море и са отивали на север-североизток, а после са завили на север за да минат през протока. Прихванали са ги още в Черно море, но инцидентът е станал в Керченския залив. Откъде другаде да минат за Мариупол?

  91. 91 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6295 Неутрално

    Русия търси конфронтация навсякъде (рейтингът на Путин залязва твърде бързо, по-бързо от физическите му сили) и Украйна е удобен спаринг-партньор.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  92. 92 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3210 Весело

    очаквах поне кремъл да заобиколен от томахоци вече

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  93. 93 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2618 Неутрално

    "Не ми е достатъчно развинтена фантазията" за да реша, че този мост е строен поради някакви извънредно-важни икономически съображения! Дори между самите руснаци има личности, които са опонирали точно с моите съображения!"
    До коментар [#76] от "Храбър":

    Хората мечтаят за моста от 100 години. Доскоро се пренасяха с фериботи. Сега с феритата ние ще ходим в Крим. Кеф!

  94. 94 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2618 Неутрално

    "Трябва да си пълен идиот, за да правиш опити да сравниш Великобритания, която е била и в момента е притегателен център на световната култура, с мрачната и закостеняла в догмите си робовладелска Русия."
    До коментар [#82] от "Храбър":

    Британският империализъм е причинил най-много щети и страдания на хората и бизоните.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK