Франция надделя за реформата в международните пътни превози (допълнена)

Български превозвачи протестираха срещу реформата в София на 17 май, когато българската столица беше домакин на среща на върха на ЕС.

© Анелия Николова

Български превозвачи протестираха срещу реформата в София на 17 май, когато българската столица беше домакин на среща на върха на ЕС.



Страните от ЕС постигнаха компромис за реформата в международните пътни превози на среща в Брюксел, съобщи "Франс прес", цитирана от БТА. Преговорите между европейските министри на транспорта бяха белязани от разногласия между два блока страни, обвиняващи се съответно в социален дъмпинг и в прикрит протекционизъм.


Споразумението, сключено след четиринайсет часа преговори, "цели да установи по-справедливи правила за водачите и транспортните компании и да засили ефективността на националните контролни власти", каза австрийският министър Норберт Хофер, който бе председател на срещата.


Компромисът, който бе приет въпреки съпротивата на няколко страни (Полша, Унгария, България, Хърватия, Малта, Ирландия, Латвия и Литва), ще служи за основа за преговори с Европейския парламент преди приемането на нова европейска нормативна уредба.




Текстът, приет от мнозинството от страните в ЕС, е "голям напредък за хармонизиране на социалните права на заетите в сектора", каза френският министър Елизабет Борн.


Нейните колеги от Полша и Унгария заклеймиха споразумението като "непропорционално", "дискриминационно" и "протекционистично". Според тях то ще навреди на конкурентоспособността в сектора.


Държави като Франция и Германия, разтревожени от конкуренцията на фирми в страни членки, където пътните разходи са по-ниски, успяха да издействат прилагане в международните превози на статута на командирован работник (на когото се заплаща според условията на страната, в която пътува). Текстът предвижда седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици освен в някои особени случаи.


Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна, за да се избегне това тази практика в чужбина да стане почти постоянна, се казва в споразумението. Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози, предаде АФП.


Още промени


Съветът е на мнение, че промените в системата ще бъдат въведени и следени с внедряването на електронни тахографи. Предвижда се всички камиони в ЕС, заети с международни превози, да разполагат с такива устройства до 2024 г.


Според европейските министри е необходимо т. нар. каботаж да се извършва до три пъти в рамките на седем дни. Каботаж е термин за дейност, при която с товарен камион се извършва услуга в границите на държава от ЕС, в която превозното средство не е регистрирано. След като веднъж са извършени три каботажа за седмица се предвижда въвеждането на "срок за охлаждане" от пет дни, преди отново камионът може да бъде използван по същия начин в същата държава.


Предвижда се собствениците на дружества за товарни превози да правят графика на шофьорите така, че водачите да се връщат у дома поне веднъж на четири седмици. Когато водачът е избрал да ползва две съкратени почивки, той ще трябва да се прибира у дома след три седмици работа. Обичайните седмични почивки трябва да бъдат извън кабината на превозното средство.


Ако връзката между работата на шофьора и страната, в която е установен, остане незасегната, няма да бъдат прилагани правилата за командироването на работници, пише в съобщение на Съвета на ЕС. По пътя към държавата, където се намира крайната точка на пътуването и по обратния път, водачите ще имат право на извършването на едно допълнително товарене или разтоварване във всяка посока, без да попадат в обхвата на правилата за командироване.


Предвижда се също възможност това правило да важи, ако при пътуването към целта не бъде извършено допълнително товарене/разтоварване, а по обратния път бъдат осъществени две товарения/разтоварвания. При всички други дейности, включително каботаж, правилата за командироване ще важат от първия ден на пътуването.


Одобрените общи посоки на преговорите са само становище, което Съветът на ЕС ще защитава в преговорите с Европейския парламент. По-рано тази година Европарламентът за пръв път отхвърли становището на собствените си комисии и настоя за преразглеждане на преговорния подход на евродепутатите. Все още Европейският парламент не е определил рамката за промяна на правилата, които подкрепя. Когато преговорите по същество започнат, двете институции трябва да стигнат до пресечна точка, за да бъдат правилата въведени в действие.

Ключови думи към статията:

Коментари (97)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 476 Весело

    Другари, напред към предстоящата още по-светла петилетка! Да живей ЕС, свободният пазар и международната дружба между народите!

  2. 2 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Тук преди няколко месеца имаше "Иху, аху, победа!", а сега има мълчание по въпроса.

  3. 3 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3424 Любопитно

    До коментар [#1] от "Black Hawk":

    Явно не сте разбрал ьа какво иде реч.😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  4. 4 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Нова форма на ЕКМТ/CEMT разрешителни. Не е учудващо, че именно Австрия председателства такава среща. Австрийските CEMT-ове бяха най-трудни за взимане. Ако имахме министър на място, щеше да развие интермодалния транспорт за транзит през България. Но това не решава основния проблем, че Европа затваря пазара си на труда за "другите" европейци и транспортът е само началото.

  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    Господин Макарон е следващият, който искам да падне след госпожата от Германия, която покани Азия и Африка в Европа.
    Такива хора разбиват ЕС.
    Така стават лагерите, следващият път ще им го върнем за друго.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Неутрално

    "Държави като Франция и Германия, разтревожени от конкуренцията на фирми в страни членки, където пътните разходи са по-ниски..."


    Кои разходи са по-ниски, тези за гориво, гуми, пътен данък, винетка, ГО?! Само за да тръгне камиона трябват едни 10 000 лв.
    Или при заплатите?! Всички европейски превозвачи търсят и назначават шофьори от Източна Европа.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  7. 7 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":

    Бих казал пълна победа! Докато имаше "Иху, аху, победа!" и евродупедати обикаляха телевизионните студия и качваха рейтинг, баце цапардоса търговския регистър! На това фуражкаджийте му казват маневри за отвличане на фниманието!

  8. 8 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 476 Весело

    До коментар [#3] от "DDR":

    Ама как да не съм бе другарю? Съвсем ясно разбрах, че другарите от Запад напълно заслужено са по-равни от другарите от Изток. Затова правят подобрения в свободния пазар, от който иначе губят заради конкуренцията. Така пазарът става още по-свободен и интеграцията може да продължи. Протекционизмът е свободен пазар! Свободата е робство! Напред!

  9. 9 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Има ли изненадани? ЕС е лицемерна организация, създадена за високоплатените бюрократи в Брюксел и която се използва за налагане на интересите на Франция и Германия.

  10. 10 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    До коментар [#4] от "dokker":

    Ами прави са хората - не им трябват навлеци. В Швейцария няма дневна или транзитна винетка - плащаш целогодишна за транзитно минаване пък ако щете и няколко пъти за да не сте съвсем капо!

  11. 11 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#8] от "Black Hawk":

    Г-н Макрон, нали ставаше дума за свободна конкуренция?
    Какви са тези протекционистични действия.
    И за колко пари става въпрос.
    Излагация.

    Panta rhei....
  12. 12 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3424 Любопитно

    До коментар [#8] от "Black Hawk":

    Имате преглед върху международният транспорт?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  13. 13 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Весело

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    Тогава нямаш никакъв проблем да си направиш фирма във Франция например да си наемеш българския персонал и да ги конкукурираш.
    Нали разходите ти ще са същите:)

    Модератора е неадекватен!
  14. 14 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    До коментар [#8] от "Black Hawk":

    Равенството е фикция от социализЪма! Няма как да сме равни за да не повтарям един мнооого стар анекдот за Иванчо и баща му. Края е : .... отличниците Иванчо, отличниците! Казал баща му.

  15. 15 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Весело

    На тези които мрънкат срещу свободната конкуренция, къде виждате ограничения?
    Че за условия на труд чета Аз основно. Или смятате, че тези шофьори които във България ги имат за роби и навън са така...

    Модератора е неадекватен!
  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Неутрално

    До коментар [#13] от "Ivan_":

    Дай по същество, е не лаладжийската, като всеки път...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  17. 17 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2870 Весело

    Другари, напред към предстоящата още по-светла петилетка! Да живей ЕС, свободният пазар и международната дружба между народите!
    —цитат от коментар 1 на Black Hawk


    .....Е С се РАЗПАДА........!!!!!!.......КРАЛСТВОТО е НАЧАЛОТО на КРАЯ.......!!!!!????.....Следва ПОЛША .....УНГАРИЯ.........т.н...........БАЦЕ каза , че НАКРАЯ у ЕС ше си ОСТАНЕМЕ НИЕ , РУМЪНЦИ и ГЪРЦИ.......!!!!!????......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Неутрално

    До коментар [#16] от "hamiltonf":

    Аз съм доста конкретен!

    Ти твърдиш, че разходите са същите. Щом е така какъв е проблема да се регистрира местноп дружество в друга държава от ЕС, а не България?

    Конкретно е, понеже не ти отърва се пробваш да се измъкнеш с това за лаладжийството:)

    Модератора е неадекватен!
  20. 20 Профил на rsw37525595
    rsw37525595
    Рейтинг: 227 Разстроено

    Маргарет Тачър-
    " В ЕС има много проблеми, но за предпочитане е да ги решаваме когато сме вътре, а не отвън!"
    Нашият проблем е, че нашите политици не са като нея!

  21. 21 Профил на rsw37525595
    rsw37525595
    Рейтинг: 227 Любопитно

    Колкото до радостните подскачания в стил "казачок"-
    Дали ако сме извън ЕС, ще имаме по-добри условия за трафик в ЕС?
    Или вие разчитате на трафик в евразия и близкия изток, като по-доходоносни и най-вече по-сигурни и безопасни за шофьорите?

  22. 22 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Неутрално

    И под твоята "конкретика" не видях едно число. Я пробвай пак?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  23. 23 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Има ли изненадани? ЕС е лицемерна организация, създадена за високоплатените бюрократи в Брюксел и която се използва за налагане на интересите на Франция и Германия.
    —цитат от коментар 9 на 12345


    Няма нищо лицемерно в новите правила. Българските фирми им беше добре да минават с ниски разходи за труд, при това при условия, които един западняк не би приел, да правят големи печалби с мизерията на шофьорите, ами нека се научат какво е конкуренция при равни други условия. Само че, в България всичките са назначени капиталисти и вдигат врява до небесата, ако някои привилегийки им се отнемат. Плюс това, всички знаем, как днешните големи фирми превозвачи съсипаха сума ти индивидуални превозвачи с рекет, побоища и потрошени камиони и не се даде възможност този бизнес да се развива естествено. Затова, хич не ме е грижа, че Българските превозвачи били ощетени. Да се научат да работят на равни начала и без далавери. Да се научат да плащат подобаващо на хората си и тогава да реват.

  24. 24 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Ние сме изобретателен народ - който иска, ще намери как да заобиколи правилата. "Законът е врата в полето" - важно е да се намери кое е най-изгодното.

  25. 25 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Ето какво противоречие се получава при първосигнални коментари като предишните. На пръв поглед коментарите са левичарски, социални, дори социалистически. По същество обаче защитават по-нататъшния робски труд на нашите шофьори и пълненето на гуши на техните шефове. Така, че ако се замисли човек би трябвало да подкрепи идеята на Макрон. Шофьорите ни ще работят при по-добри условия и ще почиват пълноценно. А че транспортните мутри ще имат по-малко поръчки не би трябвало да е проблем на форумците.

    Три са според мен основните пороци на българина: липса на респект към закони, правила и личности; тарикатлък на дребно и на едро (ако може), както и несъразмерна завист. Три са основните пороци на държавния чиновник: корупция, немарливост, мързел. В която и лоша новина да прочетете, ще откриете причината в някой или някои от тези пороци.
  26. 26 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1199 Гневно

    Туриха ни поредния дебел, баце, предполагам, мълчи и гледа лошо... И мълчи.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  27. 27 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2132 Весело

    До коментар [#1] от "Black Hawk":

    Макрон протегна невидимата ръка на пазара и свободната конкуренция и оправи положението

    гошо
  28. 28 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    До коментар [#25] от "Емо":


    Шофьорите ни ще работят при по-добри условия и ще почиват пълноценно. А че транспортните мутри ще имат по-малко поръчки не би трябвало да е проблем на форумците.
    —цитат от коментар 25 на Емо


    Да, ако изобщо остане някой тук, който да ги наеме за тази така прехвалена работа. Вие не осъзнавате ли, че нашето конкуретно предимство са точно ниските разходи за труд?!? Явно не!! Накрая и фирмите ще затворят и шофьорите ще емигрират!!

  29. 29 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":

    То още докато имаше "иху-аху, победа" стана ясно, че положението е противоположно, обаче нашите хубавци заложиха на розовите очила.
    Нищо, от високото падане боли повече...

  30. 30 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 285 Неутрално

    къде са сега европейските депутати Радев и Ковачев, скрити, я бързо на амбразурата да защитят Боко, а той пък приятеля си Макрон...

  31. 31 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Тираджиите са ясни, но защо дневник вече 2 часа не публикуват новината, че Макрон капитулира и отмени новия данък? Каква трагедия за световния затоплизъм...

    https://www.bbc.com/news/world-europe-46437904

  32. 32 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    До коментар [#25] от "Емо":

    Ще работят при по-добри условия ако изобщо работят. Ако всички услвия са равни превозите между Париж, Рим, Берлин, Милано ще се извършват от Ханс, Луи, Марчело, а не от Гошо и Пешо.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  33. 33 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3417 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    Нашенските транспортни фирми, най-много хитруват със заплатите и осигуровките. Поведението на много от собствениците на транспортни фирми е, че се мъчат да прекарат всички останали, като започнат от собствения си персонал. Знам, че всеки се бори за курсове и поръчки, ама цената не може да се сваля до безкрай и шофьора, дето се прибира след няколко месеца, да не може да получи това, за което са си стиснали ръцете.
    Имам няколко познати шофьори, които се преместиха в Испания, защото тук ги лъгаха доста пъти. Ама ги лъжат български собственици на транспортни фирми, не някакви други. Сега казват, че отношението към тях е много по-коректно и по-точно. Защо, това го няма в България...?

    Бивш tww09306483.
  34. 34 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#1] от "Black Hawk":

    Отлично казано

    До коментар [#3] от "DDR":

    Много добре е разбрал за какво иде реч.

    До коментар [#23] от "transvaal":

    Тебе те знаем, че си левичарче и че за теб е по-добре някой да седи гладен и без работа, вместо да работи "при мизерни условия в чужбина" и да си докарва по 3-4 хил. лв. месечно.
    Апропо, отварял ли си сайт за работа да видиш колко са "мизерни" заплатите при международните шофьори с опит? Първата оферта, която отворих току-що в джобс, е за международен шофьор с опит и стартова заплата над 2100 евро.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  35. 35 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Весело

    До коментар [#33] от "tww09306483":

    Ти си мислиш, че чуждите оператори не спестяват от заплати и осигуровки?! Точно за това наемат хора от ИЕ.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  36. 36 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3417 Неутрално

    До коментар [#28] от "xox55541929":

    Това, не е прехвалена работа. Това е гадна работа, вярвай ми...! Ниските заплати и мизерните доходи са конкурентно предимство, ама до едно време. Какво се случва в България, която заложи на този икономически модел, дето е основан на ниски доходи? Сам виждаш, нали...?

    Бивш tww09306483.
  37. 37 Профил на zge26590653
    zge26590653
    Рейтинг: Неутрално

    минават с ниски разходи за труд
    —цитат от коментар 23 на transvaal


    Нали уж цената на труда я определял пазарът? Ето западните фирми в България като плащат мизерни заплати и ни пробутват стоки трето качество на цени под себестойност никой не им налага ограничения, защото ни учеха че е нещо нормално. Сега когато пазарът удря по западните интереси, вече било лошо, ще го ограничават, искали били равни непазарни условия! Същото и със субсидиите за фермерите ни, които още от приемането ни в ЕС са в пъти по-ниски от на западните им конкуренти.

  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3417 Неутрално

    До коментар [#35] от "hamiltonf":

    Естествено, че всеки, който може, ще се опита... Въпросът е, да става с някаква мярка. В България, това е основният проблем.

    Бивш tww09306483.
  39. 39 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    Промяната все още не е факт. Европейският парламент ще вземе решение последен. Убеден съм, че поне част от тези норми ще отпадне в процеса на преговори. Като цяло вина имат и двата лагера.

    Компаниите от Източна Европа използваха вратички в нормативната уредба на ЕС, за да направят дъмпинг на цените на товарите и да "командироват" за постоянно своите шофьори в големите страни, като плащат български заплати. Ако бяха плащали европейски заплати на шофьорите си, ако не се правеха на хитреци да "командироват" за постоянно своите шофьори, нямаше да се стигне дотук.

    Но реакцията на Запада е твърде пресилена. Някой централноевропейски държави забравят, че има и периферия. Франция и Германия ги зели една граница, но разстоянието до България и Латвия е 2000 км. Един германски шофьор може с лекота да се прибере у дома от Франция за два часа, но един българин трябва да пътува цял ден и сам да си организира дългия транспорт, разходи и т.н. За шофьорите, които разнасят товари само в една западна държава съм съгласен - те не са командировани, а направо си живеят там. Но тези, които правят действително международни превози от една държава до друга, трябва да бъдат изключени от връщането всеки месец у дома. Да не говорим за абсурда почивката на шофьорите да бъде извън кабината. Отново разходи за хотели. И какво излиза? Разходи за пътуване до родната държава и обратно, разходи за хотели, поне една трета от месеца, в които шофьорът пари не прави, а само разходи.

    Този път Макрон пресоли манджата със своите предложения. Очаквано всяка от държавите е гласувала за своя си интерес - Централна Европа за новите правила, периферията против. Но истинското решение ще се вземе в ЕВропарламента, а там не е много ясно какво ще се случи.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  40. 40 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2969 Неутрално

    Тази няма да я бъде, и то не заради българската позиция, а заради всички засегнати страни.
    Решение по въпроса преди изборите за ЕП няма да има.
    Австрийците не знам какво си мислят, че печелят, но само засилват антиевропейските настроения в Източна Европа.
    Евентуално имат ли още министърки за женене, за да знае руският президент и да се готви?
    Не бих обръщала сериозно внимание на темата в момента.
    Малко е като кухнята да гори, а цялото семейство в банята да обсъжда цвета на бъдещите плочки при ремонта, планиран след две години...

    Доброто е заразно
  41. 41 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3417 Неутрално

    До коментар [#37] от "zge26590653":

    Чужди фирми, които предлагат мизерно заплащане и ни пробутват стока с по-лошо качество го правят, защото нашата държава и система го позволяват...!

    Бивш tww09306483.
  42. 42 Профил на Petio Petkov
    Petio Petkov
    Рейтинг: 59 Неутрално

    В писмо до Макрон по повод на новите правила, Асоциацията на румънските превозвачи го информира, че 90% от търговията на едро и дребно в Букурещ е в ръцете на западни компании, а 60% - на френски. Ако продължим със същата логика може да споменем, че освен печалбите (без ДДС) от търговията, към партньорите ни текат и печалбите от банките, телекомуникациите, част от енергетиката и от водния сектор, почти цялата добивна промишленост и какво ли не още. Старите ни партньори пък точат печалбите от производството и продажбата на петролни продукти. Отделно, според В.Василев, загубата на милиард-милиард и половина от харизаните лекари, сестри, други специалисти и бачкатори. Отделно загубата от невнесени пенсионни и здравни вноски на тези 1-2 милиона мигранти. И пари за пенсии и заплати - няма. И радост голяма - Европа дава пари (една десета и по-малко, отколкото взема)!

  43. 43 Профил на tgapple
    tgapple
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Българин: искаме да живеем като европейци!
    ЕС: предлагаме напълно разумни мерки за почивка на всички шофьори в ЕС, за да не се злоупотребява с тях.
    Българин: лош ЕС, искат да ни погубят, протекционизъм, ще фалирме, ужас...

    Жалка картинка :/

  44. 44 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Хайде сега българетата да се съобразяват с европейските закони, изисквания и качество! Балкански номера не минават !

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  45. 45 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    Господин Макарон е следващият, който искам да падне след госпожата от Германия ... Такива хора разбиват ЕС...
    —цитат от коментар 5 на НеКой


    Това може да бъде гледна точка на едно позитанско комуне, но не и на огромната част от европейците!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  46. 46 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2248 Неутрално

    Трябва незабавно да излезем от тоя гаден ЕС и да станем свободни и свободно да се конкурираме с превозвачите от Молдова и Украйна на европейския пазар. ХАУ!

    Обичам да грухтя и плюскам.
  47. 47 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Къде е сега онзи "защитник на националния интерес" Андрей Новаков, дето разправяше как бил спасил българския транспорт и празнуваше като победител преди няколко месеца?


    04.06.2018г:

    "Като капитулация на пакета "Макрон" определи евродепутатът Андрей Новаков одобрените от комисията по транспорт на Европейския парламент промени в пакета за мобилност. "

    "Той определя резултатите от гласуването като пълна победа за българската позиция. Гласуването означава, че българските фирми за международен транспорт няма да бъдат ощетени от новата директива и българската позиция има пълна победа."

    "Новаков съобщава, че е отпаднала тоталната забрана за използване на кабините на камионите за почивка."

    Пълен провал.

  48. 48 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2071 Весело

    Има ли изненадани? ЕС е лицемерна организация, създадена за високоплатените бюрократи в Брюксел и която се използва за налагане на интересите на Франция и Германия.
    —цитат от коментар 9 на 12345


    Абе комунетата, защо Сърбия и Македония се натискат за влизане в ЕС, кото е толкова зле работата от путкинска гледна точка?
    Вместо да приплаквате по сайтовете,, бийте им по една телеграма за да ги ограмотите.
    Посмехурковци.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  49. 49 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 476 Весело

    Другари, прави сте, нашите международни шофьори мизерстват. Заплати от 3-5 хиляди чисто са много ниски за повечето от пишещите тук, ама това е защото сте до един професори, ужасно компетентни при това! Мисля, че всички трябва да сме благодарни на др. Макрон, затова че удря по мизерните заплати на сънародниците ни и заедно с това прави пазара от свободен на свръхсвободен и конкурентен. Нима не искаме всички това? Проспериращ ЕС, пълен със зависими и безработни, но за сметка на това силно защитени и горди български шофьори? Добре, че е др. Макрон да покаже светлия път към свободата, че виждам дори тук някакви критици, подривни елементи, които заплашват благополучието и прогреса. Питам аз, кога другарят Макрон или друг също толкова демократичен другар, ще защити свободата на словото, като най-накрая предложи санкции за критично изказващите се заблудени другари?! КОГА!?!

  50. 50 Профил на vovka
    vovka
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Какъв общ пазар, каква глупост ? Ако не приложим вето с някои страни, загубени сме. Но с тези продажници политици, едва ли. Това е против всичко, свързано с общ пазар и конкуренция. Трябва да има питане да съда.

  51. 51 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 287 Гневно

    За к'во ревете бе ганьовци?! Че водачите ще имат по-добри условия на труд?! Или че превозвачите ще тарикатстват по-малко!? Жалвате се от "китайските практики", ама като ги прилагате вие всичко е ОК! Сега, ако намалее далаверата от дъмпинга, ще се види кой е читав.

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  52. 52 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 287 Любопитно

    До коментар [#49] от "Black Hawk":

    Като предлагат такива прекрасни условия на труд, 'що ли постоянно търсят шофьори?

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  53. 53 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 287 Любопитно

    Искаме достъп до пазари в други страни, ама по нашите правила ( т. е. да няма такива), но не искаме да се съобразяваме с общите правила... колко ТИПИЧНО!

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  54. 54 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10410 Неутрално

    Това е едно от най-отвратителните лобистки решения в ЕС. Да се даде на съда на ЕС веднага.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  55. 55 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 287 Любопитно

    До коментар [#34] от "Darulio":

    А ти виждал ли си изобщо договор за наемане на работа от български превозвач? И разните неустойки и удръжки с дребен шрифт, според които работодателя никога няма вина за нищо? Ама троленето е по-лесно от четенето...

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  56. 56 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1617 Неутрално

    Добре де, тези правила нали важат за всички?
    Демек, к френските шафьори, коги дойдат на изток, и за тях ще важи същото.
    Какъв е проблемът, не разбирам - че на шофьорите ще трябва да се плащат повече пари (командировъчни), и че трябва веднъж месечно поне да могаъ да ди виждат семействата ли??!?
    Мий приятел навремето се отказа от тираджийството точно заради това - с месеци не можеше да се прибере при жена си и детето си.
    На който не му отърва - да си продава камионите и да върви на село да бере краставици.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  57. 57 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Наистина не разбирам какъв е проблемът- че шофьорите ще трябва да почиват и че ще им се плаща повече, ако пътуват в държави с по-висок стандарт на живот ?

  58. 58 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3109 Неутрално

    Да живей свободния пазар. Скоро и краставиците ще изправят. :)

  59. 59 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1617 Неутрално

    До коментар [#20] от "rsw37525595":

    Го и британците в момента имат същия проблем.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  60. 60 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3109 Неутрално

    Наистина не разбирам какъв е проблемът- че шофьорите ще трябва да почиват и че ще им се плаща повече, ако пътуват в държави с по-висок стандарт на живот ?
    —цитат от коментар 57 на newgenerations


    Виж сега, едно време по комунизма като отидеш на БГ курорт имаше 2 цени. Една за Българи и друга по-висока за Чужденци.

    Така че няма да се учудя, ако скоро и това го въведат от ЕС-то.

  61. 61 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#45] от "Rim":

    Божеее, ама ти европеец ли си или евролизач...

  62. 62 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#55] от "Indiana Jones":

    Шок и ужас, запознат съм. Знам също и как шофьорите мрънкат за щяло и за нещяло, когато им се удържат суми за виновно тяхно поведение и се опитват да се изкарат вианаги невинни. Знам какво е да се работи с нискоквалифициран персонал и колко трудно се излиза на глава с такива служители. Затова и писах долна граница 3000 лв., а дадох за пример заплата от 2000 евро, т.е. занижих я с приблизително 1/3.
    И въпреки всичко това алтернативата за точно тези хора, на които им все се удържа и все им се бърка в джоба и които "страдат" от "дребен шрифт", е безработицата.
    Ако смяташ, че тия мерки ще доведат до магическо оправяне на благоденствието на сичкото шофьор по пътищата, в грешка си. Ефектът ще е точно обратният.
    И когато 10 хил. души, които досега са взимали заплата двойно над средната за страната, останат на улицата, аз ще те намеря из коментарите в тоя форум и ще те питам как ли се чувстват те според теб при "подобрените" условия на труд на улицата.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  63. 63 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#61] от "it4":

    Резонен въпрос. "Те го плюят в лицето, той си мисли, че дъжд вали."

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  64. 64 Профил на Jordan J
    Jordan J
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Най-после да се случи нещо добро за шофьорите - да имат командировъчни, да преспиват в хотел, с регламентирани почивки, а не както досега - като прошляци и бездомници да се търкалят из кабините, с торбичката да се къпят на няколко дни в тоалетните по паркингите!
    Е, малко по-скъпо ще бъде за собствениците на транспортните средства и фирми - купуването на новия Майбах или почивките по островите ще стават малко по-рядко.

  65. 65 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    Невидимата Ръка отново победи.

  66. 66 Профил на Jordan J
    Jordan J
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#39] от "Lou":

    Не сте прав. Така, както се сменят екипажите на кораби, да речем, по същия начин се сменят и шофьорите - в читавите държави. Камионът може да се движи непрекъснато-доколкото е технически възможно, а шофьорите се сменят- в сериозните фирми си има хора, които се занимават само с тази логистика. В коя точка, кога трябва да пристигне /обичайно със самолет/сменния шофьор, до къде и колко дни ще кара, къде и кога ще го смени следващия му колега итн., а първия ще се прибере в къщи итн итн. Така се използва максимално ефективно скъпото транспортно средство. Шофьорите остават хора, а не се превръщат в подобие на човеци. Но както казах - в читавите държави - тези от които имаме още много да учим.

  67. 67 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8541 Неутрално

    Бойко беше уредил въпроса, ама...

  68. 68 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Еми българските превозвачи го духнаха с тези промени.

  69. 69 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":

    Май даже не си прочел статията - само заглавието!

    Ще ти помогна да се ориентираш с цитат: "ще служи за основа за преговори с Европейския парламент преди приемането на нова европейска нормативна уредба.", т.е. нищо не се е случило - Европейският парламент тепърва ще решава въпроса.

  70. 70 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Весело

    До коментар [#22] от "hamiltonf":

    Ти си с числата:)
    Какво число искаш да видиш по-точно? какво искаш да измерим с числов показател.

    Дай конкретика и ще ти отговоря, че така "Не видях число" е лаладжийство.

    Ето ти число - 1500...

    Модератора е неадекватен!
  71. 71 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Фирмите превозвачи на бивши ченгета и агенти ще го закъсат. А иначе бг шофьорите без работа няма да останат - ще работят предимно за западни компании, където хем плащат повече, хем условията са по-добри.

  72. 72 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    Тук преди няколко месеца имаше "Иху, аху, победа!", а сега има мълчание по въпроса.
    —цитат от коментар 2 на Smoke



    Да, така беше и някойси световно неизвестен герберунгел, евродепутатин на име Андрей Ковачев, дори заговори за победа над Макрон и се наложи Боко да му свие сърмите от телевизионния екран .
    Аз много помня, а за такива като мен понякога говорят, че сме
    злопаметни ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  73. 73 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Весело

    До коментар [#35] от "hamiltonf":

    Не, не спестяват.
    Това което е договорено това заплащат.

    Сега това че договореното е по-ниско от местните шофьори е друга тема, но човека е доста конкретен и ти пише, че ако във българия са си стиснали ръцете на 2500 лева на месец, като се върне шофьора поличава 2000.
    В Испания си стискат ръцете на 1200 евро и като дойде време за заплащане получава 1200.

    Хайде нали искаш конкретики, какво само лалаш общо...

    Модератора е неадекватен!
  74. 74 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Неутрално

    До коментар [#70] от "Ivan_":

    1 500 за какво? Ама ти верно си голям лаладжия и загуба на време. Дай да видим в "чужбината" колко струват застраховката на влекач, ремарке, винетка, ГО?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  75. 75 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    До коментар [#1] от "Black Hawk":Явно не сте разбрал ьа какво иде реч.😉
    —цитат от коментар 3 на DDR



    Много добре е разбрал, но не му плащат да разбира, или изказва собствено мнение, а да " коментира " това, за което му плащат !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  76. 76 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2452 Любопитно

    Държави като Франция и Германия, разтревожени от конкуренцията на фирми в страни членки, където пътните разходи са по-ниски, успяха да издействат прилагане в международните превози на статута на командирован работник
    ---
    Ама разбира се! Как ще се позволи на тия некъпани източно европейци да им взимат хляба! Конкуренция? Пазарна икономика? Всичко е ала-бала бацета, и ако още има някой който да вярва, че тези неща съществуват в ЕС е мноооого заблуден.

    И преди СССР се управляваше чрез декрети, сега и ЕС така...Дано поне съдът на ЕС да си каже думата.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  77. 77 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Весело

    До коментар [#37] от "zge26590653":

    Да, смао че ако си с шофьорска книжка за тежкотоварен камион "на запад" минаваш например периодични опреснителни курсове, които са платени и които гарантират безопасността на движението, във България българските водачи колко често минават подобни курсове?

    Ето ти пример за разлики непазарни...

    Модератора е неадекватен!
  78. 78 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Неутрално

    До коментар [#74] от "hamiltonf":

    Ти си този който твърди, че няма разлика в разходите.
    Като е така подкрепи си твърдението с конкретни цифри.

    Аз не твърдя подобно нещо, че да го обосновавам.

    Не зная лаладжия ли съм, но ти нещо се обърка с това кой какво трябва да прави...

    Модератора е неадекватен!
  79. 79 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2452 Любопитно

    До коментар [#31] от "TPOTOAP":

    а да си видял някакви по-обстойни репортажи за случващото се в Франция? Няма и да видим - тези протести не се вписват в затоплистките политики на пропагандната машина. Иначе вив ла революсион!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  80. 80 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    [quote#60:"realguru"][/quote]

    "...Виж сега, едно време по комунизма като отидеш на БГ курорт имаше 2 цени. Една за Българи и друга по-висока за Чужденци.
    Така че няма да се учудя, ако скоро и това го въведат от ЕС-то..."

    Когато отидеш в западноевропейски музей всеки може да се възползва от цените за деца, учащи, и пенсионери, включ. и от страни нечленуващи в ЕС.

    В България това не се отнася за европейците, само за българи и... руснаци

  81. 81 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Неутрално

    До коментар [#62] от "Darulio":

    Нали искате свободен пазар и конкуренция.
    То това е един от ефектите, този който не успаява остава на улицата.

    Пък вие като сте толкова можещи започвате друг бизнес който ще е успешен и така.

    Никой не е казал, че всеки бизнес следва да е успешен...

    Модератора е неадекватен!
  82. 82 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    До коментар [#33] от "tww09306483":


    " Защо това го няма в България ? "


    Защото няма професионален бизнес, а има назначени " бизнесмени ", които " случайно " са от една червено или мутренско котило ( или и от двете ), който НЕ УМЕЯТ И НЕ ИСКАТ ДА УМЕЯТ да правят този бизнес, защото е много по-лесно да смъкват по няколко кожи от иначе професионалните ни шофьори, да не говорим за условията на труд и почивка .
    Е, мосю Макрон беше подкрепен от белите държавници и тури край на мутренският ни бизнес . Искаш да си в този бранш - ще се равняваш по белите държави, ако мислиш да щавиш кожи - върви на майната си в Евразия и там си заробвац местните, АКО ТИ ПОЗВОЛЯТ !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  83. 83 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Неутрално

    До коментар [#78] от "Ivan_":

    Написал съм, трябват 10 бона за да тръгне камиона. Колко трябва за да тръгне камиона в Испания, примерно?
    Отделно испански/френски/немски превозвач спестява най-вече от това, че на бг шофьори плащат 2 (два) пъти по-малко, отколкото на сънародници.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Неутрално

    До коментар [#83] от "hamiltonf":

    Я кажи според теб ако бг шофьора е нает на трудов договор как точно му плащат 2 пъти по-малко?
    След това като искаш конкретика кажи какво е покритието на ГО във България и какво е в Испания и ако има разлика дали и премийната вноска е различна.
    След това кажи колко е данъка за камиона във България и колко в Испания.
    Или пък колко е заплащането на човекочас за сервиз или ремонт например.

    И най-важното, което отказвате да осъзнаете.
    Как водача на камиона прави задължителните си почивки.
    Тези почивки не са измислени да му готино на водача, измислени са да е безопасно движението. Това ви обясняват с тези мерки, че не можеш да юркаш водачите понеже са гладни и с това да рискуваш безопасността на движението.

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    До коментар [#83] от "hamiltonf":


    Това, което си постнал са пълни глупости . Имам двама приятели-колеги ( имам " С + Е ) които ме уговаряха да обърна гръб на музиката и да хвана волана . Това са приятели от детинство и никога не биха си позволили да ме дезинформират, камо ли да ме лъжат . И двамата са много доволни, дори единият от тях доведе и синът си . Некратко - и двамата ми казаха, че от както са в Испания, са се " родили " като шофьори - хубави камиони, хубави пътища, хубави заплати, какво още му трябва на шофьора ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  86. 86 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Весело

    До коментар [#85] от "niksan1":

    Ти както винаги нищо не си разбрал, ами нали точно за такива съм писал... За разходи говорим, за разходи...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  87. 87 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1768 Весело

    До коментар [#81] от "Ivan_":

    Май не разбирате смисъла на думичките, които използвате. "Свободен пазар" и "конкуренция" не са това, което си мислите.
    В момента пазарът на транспортни услуги е донякъде свободен и конкуренцията на евтините източноевропейски транспортни компании не се харесва на Франция. Затова се стига до (нова думичка, проверете я) регулации, които изкривяват свободния пазар и правят някои компании (източноевропейските) по-малко конкурентоспособни, тъй като основно тяхно предимство (ниската цена) отпада.
    Мразя да пиша толкова обяснения в скоби, ама понякога е адски необходимо.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  88. 88 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Разстроено

    До коментар [#87] от "Darulio":

    Сега като ги разбирате думичките това "донякъде свободен" същото ли е като полубременна?

    Понеже не разбирам едно въпросче да задам, пък сигурно ще е грешното, защото не разбирам! С какво регулациите ще ощетят българските фирми, при положение, че ще се въведат на ниво ЕС, тоест ще важат и за западните същите регулации...

    Та тези регулации какво ще направят с "донякъде свободния" свободния пазар и как ще дадат конкурентно предимство (или отнемат такова) акто ще са за всички и за целия пазар?

    ПП Понеже ги разирате нещата възможно ли е да си прецизирате думичките, че за един друг пазар става дума, не за този на транспортни услуги...

    ППП Настроението е тъжно, понеже вашето е весоло защото смятат че разбирате и давате съвети, пък не е така...

    Модератора е неадекватен!
  89. 89 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Весело

    До коментар [#86] от "hamiltonf":

    Ти явно си някакво друго ниво, никой не успява да те разбере:)

    Дай за разходите!

    Сега да видим:
    Българина Петър водач на камион отива в Испания. Испанската фирма "Кулпа" го наема на 1/2 от заплатата на Педро (испански водач на камион).
    Сега, за да направи това "Кулпа" изкарва на Петър НИЕ, социален номер, трудов договор, здравна карта. С което Петър вече има всички необходими неща, за да се нарече икономически активен в Испания. Бидейки такъв Петър, понеже е гявол и след първия курс е разбрал колко получават испанските шофьори и веднага след него, се прехвърля да работи в испанската фирма "Ескалера" на заплата 2/3 от испанската...

    Сещаш ли се какво е продължението...

    Я дай пак в конкретика, как ги наемат тези западни фирми българските шофьори на половин заплата.:)

    Модератора е неадекватен!
  90. 90 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    До коментар [#17] от "kesh":

    Не се разпада ЕС, а върви към ядра/скорости !

    До коментар [#23] от "transvaal":

    Точно така ! ++++++++++++++


    До коментар [#2] от "Smoke":

    Традиционно подскачате много преди музиката ! :))))

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  91. 91 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#75] от "niksan1":

    Другарю, не със лошо. И аз също като вас смятам, че който не одобрява абсолютно всяка стъпка на Макрон, Меркел и ЕК, трябва публично да се обявява за платен трол. Даже бих отишъл по-далеч, в името на ЕС тези хора да се обявяват за врагове на народа и съюза, и да се санкционират чрез мъмрене, строго мъмрене, глоба, затвор, газова камера. Свободното слово трябва да се защити!!!

  92. 92 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3548 Неутрално

    Още едно тържество на ценностите.

  93. 93 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Неутрално

    До коментар [#89] от "Ivan_":

    Много си зле, и наистина си пълен лаладжия... Имам чувството, че комуникирам с дете, или +80 каскет.
    Абе, кажи най-накрая, колко пари трябват в Западна Европа ако имаш ТИР, за да го подкараш по пътищата?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  94. 94 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1617 Неутрално

    регулации, които изкривяват свободния пазар и правят някои компании (източноевропейските) по-малко конкурентоспособни, тъй като основно тяхно предимство (ниската цена) отпада.
    —цитат от коментар 87 на Darulio


    И как уеднаквяването на условията за всички прави някои играчи по-малко конкурентноспособни?!?
    Тя по-ниската цена идва от по-ниско заплащане, по-стари (и много по-евтино купени) камиони, по-занижен контрол. Наслушал съм се на всякакви вариации на мамене на техометъра, на фалшиви бележки за отпуски, за не знам какви още мушангии, само и само да не се спазват нормативните почивки. А после - най-много и най-жестоки катастрофи стават с тирове.
    Имам приятели, които карат камиони, всякакви - и такива, които карат само в Европа, с фирми, регистрирани в Испания, както и такива в България.
    Все реват, че трудно се карало, че им плащали прейалено ниска цена на километър и парите не им стигали. Чудя се, как тогава същите цени на километър устройват западните камионджии? Нали и нашите карат с испански номера и фирми регистрирани в Испания, т.е. те СА западни фирми.
    Не знам защо някои си мислят, че като инвестираш няколко десетки хиляди лева, и задължително след това за една година трябва да си ги избиеш и да станеш милионер.
    И когато това не се случи, почват да реват колко тежко живеят.
    Айде холан.
    Работна ръка у нас няма по заводите. Като не ви е хубаво да карате - айде у фабриката.



    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  95. 95 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Неутрално

    До коментар [#93] от "hamiltonf":

    Не зная!

    Според теб колкото и във България!

    Сега не зная това важи ли и ако имаш фирма за товарни превози:)
    И в този случай ли е същото, ти кажи ти ги разбираш нещата, аз явно съм дете с каскет...

    Я кажи сега пак за 1/2 заплатите на българите които шофират за испански фирми:)

    До момента нещо няма конкретика от теб, само хвърляш кьоспе с надеждата да захраниш някакъв бъдещ улов... нои нещо не ти се получава...

    Модератора е неадекватен!
  96. 96 Профил на Monsieur
    Monsieur
    Рейтинг: 480 Неутрално
  97. 97 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    Кой ще контролира спазването на тези правила?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK