Нова форма на ЕКМТ/CEMT разрешителни. Не е учудващо, че именно Австрия председателства такава среща. Австрийските CEMT-ове бяха най-трудни за взимане. Ако имахме министър на място, щеше да развие интермодалния транспорт за транзит през България. Но това не решава основния проблем, че Европа затваря пазара си на труда за "другите" европейци и транспортът е само началото.
Господин Макарон е следващият, който искам да падне след госпожата от Германия, която покани Азия и Африка в Европа. Такива хора разбиват ЕС. Така стават лагерите, следващият път ще им го върнем за друго.
"Държави като Франция и Германия, разтревожени от конкуренцията на фирми в страни членки, където пътните разходи са по-ниски..."
Кои разходи са по-ниски, тези за гориво, гуми, пътен данък, винетка, ГО?! Само за да тръгне камиона трябват едни 10 000 лв. Или при заплатите?! Всички европейски превозвачи търсят и назначават шофьори от Източна Европа.
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2
Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
Бих казал пълна победа! Докато имаше "Иху, аху, победа!" и евродупедати обикаляха телевизионните студия и качваха рейтинг, баце цапардоса търговския регистър! На това фуражкаджийте му казват маневри за отвличане на фниманието!
Ама как да не съм бе другарю? Съвсем ясно разбрах, че другарите от Запад напълно заслужено са по-равни от другарите от Изток. Затова правят подобрения в свободния пазар, от който иначе губят заради конкуренцията. Така пазарът става още по-свободен и интеграцията може да продължи. Протекционизмът е свободен пазар! Свободата е робство! Напред!
Има ли изненадани? ЕС е лицемерна организация, създадена за високоплатените бюрократи в Брюксел и която се използва за налагане на интересите на Франция и Германия.
Ами прави са хората - не им трябват навлеци. В Швейцария няма дневна или транзитна винетка - плащаш целогодишна за транзитно минаване пък ако щете и няколко пъти за да не сте съвсем капо!
Тогава нямаш никакъв проблем да си направиш фирма във Франция например да си наемеш българския персонал и да ги конкукурираш. Нали разходите ти ще са същите:)
Равенството е фикция от социализЪма! Няма как да сме равни за да не повтарям един мнооого стар анекдот за Иванчо и баща му. Края е : .... отличниците Иванчо, отличниците! Казал баща му.
На тези които мрънкат срещу свободната конкуренция, къде виждате ограничения? Че за условия на труд чета Аз основно. Или смятате, че тези шофьори които във България ги имат за роби и навън са така...
.....Е С се РАЗПАДА........!!!!!!.......КРАЛСТВОТО е НАЧАЛОТО на КРАЯ.......!!!!!????.....Следва ПОЛША .....УНГАРИЯ.........т.н...........БАЦЕ каза , че НАКРАЯ у ЕС ше си ОСТАНЕМЕ НИЕ , РУМЪНЦИ и ГЪРЦИ.......!!!!!????......
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Маргарет Тачър- " В ЕС има много проблеми, но за предпочитане е да ги решаваме когато сме вътре, а не отвън!" Нашият проблем е, че нашите политици не са като нея!
Колкото до радостните подскачания в стил "казачок"- Дали ако сме извън ЕС, ще имаме по-добри условия за трафик в ЕС? Или вие разчитате на трафик в евразия и близкия изток, като по-доходоносни и най-вече по-сигурни и безопасни за шофьорите?
Има ли изненадани? ЕС е лицемерна организация, създадена за високоплатените бюрократи в Брюксел и която се използва за налагане на интересите на Франция и Германия.
Няма нищо лицемерно в новите правила. Българските фирми им беше добре да минават с ниски разходи за труд, при това при условия, които един западняк не би приел, да правят големи печалби с мизерията на шофьорите, ами нека се научат какво е конкуренция при равни други условия. Само че, в България всичките са назначени капиталисти и вдигат врява до небесата, ако някои привилегийки им се отнемат. Плюс това, всички знаем, как днешните големи фирми превозвачи съсипаха сума ти индивидуални превозвачи с рекет, побоища и потрошени камиони и не се даде възможност този бизнес да се развива естествено. Затова, хич не ме е грижа, че Българските превозвачи били ощетени. Да се научат да работят на равни начала и без далавери. Да се научат да плащат подобаващо на хората си и тогава да реват.
Ето какво противоречие се получава при първосигнални коментари като предишните. На пръв поглед коментарите са левичарски, социални, дори социалистически. По същество обаче защитават по-нататъшния робски труд на нашите шофьори и пълненето на гуши на техните шефове. Така, че ако се замисли човек би трябвало да подкрепи идеята на Макрон. Шофьорите ни ще работят при по-добри условия и ще почиват пълноценно. А че транспортните мутри ще имат по-малко поръчки не би трябвало да е проблем на форумците.
Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.
Шофьорите ни ще работят при по-добри условия и ще почиват пълноценно. А че транспортните мутри ще имат по-малко поръчки не би трябвало да е проблем на форумците.
Да, ако изобщо остане някой тук, който да ги наеме за тази така прехвалена работа. Вие не осъзнавате ли, че нашето конкуретно предимство са точно ниските разходи за труд?!? Явно не!! Накрая и фирмите ще затворят и шофьорите ще емигрират!!
То още докато имаше "иху-аху, победа" стана ясно, че положението е противоположно, обаче нашите хубавци заложиха на розовите очила. Нищо, от високото падане боли повече...
Тираджиите са ясни, но защо дневник вече 2 часа не публикуват новината, че Макрон капитулира и отмени новия данък? Каква трагедия за световния затоплизъм...
Ще работят при по-добри условия ако изобщо работят. Ако всички услвия са равни превозите между Париж, Рим, Берлин, Милано ще се извършват от Ханс, Луи, Марчело, а не от Гошо и Пешо.
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
Нашенските транспортни фирми, най-много хитруват със заплатите и осигуровките. Поведението на много от собствениците на транспортни фирми е, че се мъчат да прекарат всички останали, като започнат от собствения си персонал. Знам, че всеки се бори за курсове и поръчки, ама цената не може да се сваля до безкрай и шофьора, дето се прибира след няколко месеца, да не може да получи това, за което са си стиснали ръцете. Имам няколко познати шофьори, които се преместиха в Испания, защото тук ги лъгаха доста пъти. Ама ги лъжат български собственици на транспортни фирми, не някакви други. Сега казват, че отношението към тях е много по-коректно и по-точно. Защо, това го няма в България...?
Тебе те знаем, че си левичарче и че за теб е по-добре някой да седи гладен и без работа, вместо да работи "при мизерни условия в чужбина" и да си докарва по 3-4 хил. лв. месечно. Апропо, отварял ли си сайт за работа да видиш колко са "мизерни" заплатите при международните шофьори с опит? Първата оферта, която отворих току-що в джобс, е за международен шофьор с опит и стартова заплата над 2100 евро.
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите."
Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
Това, не е прехвалена работа. Това е гадна работа, вярвай ми...! Ниските заплати и мизерните доходи са конкурентно предимство, ама до едно време. Какво се случва в България, която заложи на този икономически модел, дето е основан на ниски доходи? Сам виждаш, нали...?
Нали уж цената на труда я определял пазарът? Ето западните фирми в България като плащат мизерни заплати и ни пробутват стоки трето качество на цени под себестойност никой не им налага ограничения, защото ни учеха че е нещо нормално. Сега когато пазарът удря по западните интереси, вече било лошо, ще го ограничават, искали били равни непазарни условия! Същото и със субсидиите за фермерите ни, които още от приемането ни в ЕС са в пъти по-ниски от на западните им конкуренти.
Промяната все още не е факт. Европейският парламент ще вземе решение последен. Убеден съм, че поне част от тези норми ще отпадне в процеса на преговори. Като цяло вина имат и двата лагера.
Компаниите от Източна Европа използваха вратички в нормативната уредба на ЕС, за да направят дъмпинг на цените на товарите и да "командироват" за постоянно своите шофьори в големите страни, като плащат български заплати. Ако бяха плащали европейски заплати на шофьорите си, ако не се правеха на хитреци да "командироват" за постоянно своите шофьори, нямаше да се стигне дотук.
Но реакцията на Запада е твърде пресилена. Някой централноевропейски държави забравят, че има и периферия. Франция и Германия ги зели една граница, но разстоянието до България и Латвия е 2000 км. Един германски шофьор може с лекота да се прибере у дома от Франция за два часа, но един българин трябва да пътува цял ден и сам да си организира дългия транспорт, разходи и т.н. За шофьорите, които разнасят товари само в една западна държава съм съгласен - те не са командировани, а направо си живеят там. Но тези, които правят действително международни превози от една държава до друга, трябва да бъдат изключени от връщането всеки месец у дома. Да не говорим за абсурда почивката на шофьорите да бъде извън кабината. Отново разходи за хотели. И какво излиза? Разходи за пътуване до родната държава и обратно, разходи за хотели, поне една трета от месеца, в които шофьорът пари не прави, а само разходи.
Този път Макрон пресоли манджата със своите предложения. Очаквано всяка от държавите е гласувала за своя си интерес - Централна Европа за новите правила, периферията против. Но истинското решение ще се вземе в ЕВропарламента, а там не е много ясно какво ще се случи.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Тази няма да я бъде, и то не заради българската позиция, а заради всички засегнати страни. Решение по въпроса преди изборите за ЕП няма да има. Австрийците не знам какво си мислят, че печелят, но само засилват антиевропейските настроения в Източна Европа. Евентуално имат ли още министърки за женене, за да знае руският президент и да се готви? Не бих обръщала сериозно внимание на темата в момента. Малко е като кухнята да гори, а цялото семейство в банята да обсъжда цвета на бъдещите плочки при ремонта, планиран след две години...
В писмо до Макрон по повод на новите правила, Асоциацията на румънските превозвачи го информира, че 90% от търговията на едро и дребно в Букурещ е в ръцете на западни компании, а 60% - на френски. Ако продължим със същата логика може да споменем, че освен печалбите (без ДДС) от търговията, към партньорите ни текат и печалбите от банките, телекомуникациите, част от енергетиката и от водния сектор, почти цялата добивна промишленост и какво ли не още. Старите ни партньори пък точат печалбите от производството и продажбата на петролни продукти. Отделно, според В.Василев, загубата на милиард-милиард и половина от харизаните лекари, сестри, други специалисти и бачкатори. Отделно загубата от невнесени пенсионни и здравни вноски на тези 1-2 милиона мигранти. И пари за пенсии и заплати - няма. И радост голяма - Европа дава пари (една десета и по-малко, отколкото взема)!
Българин: искаме да живеем като европейци! ЕС: предлагаме напълно разумни мерки за почивка на всички шофьори в ЕС, за да не се злоупотребява с тях. Българин: лош ЕС, искат да ни погубят, протекционизъм, ще фалирме, ужас...
Трябва незабавно да излезем от тоя гаден ЕС и да станем свободни и свободно да се конкурираме с превозвачите от Молдова и Украйна на европейския пазар. ХАУ!
Къде е сега онзи "защитник на националния интерес" Андрей Новаков, дето разправяше как бил спасил българския транспорт и празнуваше като победител преди няколко месеца?
04.06.2018г:
"Като капитулация на пакета "Макрон" определи евродепутатът Андрей Новаков одобрените от комисията по транспорт на Европейския парламент промени в пакета за мобилност. "
"Той определя резултатите от гласуването като пълна победа за българската позиция. Гласуването означава, че българските фирми за международен транспорт няма да бъдат ощетени от новата директива и българската позиция има пълна победа."
"Новаков съобщава, че е отпаднала тоталната забрана за използване на кабините на камионите за почивка."
Има ли изненадани? ЕС е лицемерна организация, създадена за високоплатените бюрократи в Брюксел и която се използва за налагане на интересите на Франция и Германия.
Абе комунетата, защо Сърбия и Македония се натискат за влизане в ЕС, кото е толкова зле работата от путкинска гледна точка? Вместо да приплаквате по сайтовете,, бийте им по една телеграма за да ги ограмотите. Посмехурковци.
Другари, прави сте, нашите международни шофьори мизерстват. Заплати от 3-5 хиляди чисто са много ниски за повечето от пишещите тук, ама това е защото сте до един професори, ужасно компетентни при това! Мисля, че всички трябва да сме благодарни на др. Макрон, затова че удря по мизерните заплати на сънародниците ни и заедно с това прави пазара от свободен на свръхсвободен и конкурентен. Нима не искаме всички това? Проспериращ ЕС, пълен със зависими и безработни, но за сметка на това силно защитени и горди български шофьори? Добре, че е др. Макрон да покаже светлия път към свободата, че виждам дори тук някакви критици, подривни елементи, които заплашват благополучието и прогреса. Питам аз, кога другарят Макрон или друг също толкова демократичен другар, ще защити свободата на словото, като най-накрая предложи санкции за критично изказващите се заблудени другари?! КОГА!?!
Какъв общ пазар, каква глупост ? Ако не приложим вето с някои страни, загубени сме. Но с тези продажници политици, едва ли. Това е против всичко, свързано с общ пазар и конкуренция. Трябва да има питане да съда.
За к'во ревете бе ганьовци?! Че водачите ще имат по-добри условия на труд?! Или че превозвачите ще тарикатстват по-малко!? Жалвате се от "китайските практики", ама като ги прилагате вие всичко е ОК! Сега, ако намалее далаверата от дъмпинга, ще се види кой е читав.
Искаме достъп до пазари в други страни, ама по нашите правила ( т. е. да няма такива), но не искаме да се съобразяваме с общите правила... колко ТИПИЧНО!
А ти виждал ли си изобщо договор за наемане на работа от български превозвач? И разните неустойки и удръжки с дребен шрифт, според които работодателя никога няма вина за нищо? Ама троленето е по-лесно от четенето...
Добре де, тези правила нали важат за всички? Демек, к френските шафьори, коги дойдат на изток, и за тях ще важи същото. Какъв е проблемът, не разбирам - че на шофьорите ще трябва да се плащат повече пари (командировъчни), и че трябва веднъж месечно поне да могаъ да ди виждат семействата ли??!? Мий приятел навремето се отказа от тираджийството точно заради това - с месеци не можеше да се прибере при жена си и детето си. На който не му отърва - да си продава камионите и да върви на село да бере краставици.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Наистина не разбирам какъв е проблемът- че шофьорите ще трябва да почиват и че ще им се плаща повече, ако пътуват в държави с по-висок стандарт на живот ?
Наистина не разбирам какъв е проблемът- че шофьорите ще трябва да почиват и че ще им се плаща повече, ако пътуват в държави с по-висок стандарт на живот ?
Шок и ужас, запознат съм. Знам също и как шофьорите мрънкат за щяло и за нещяло, когато им се удържат суми за виновно тяхно поведение и се опитват да се изкарат вианаги невинни. Знам какво е да се работи с нискоквалифициран персонал и колко трудно се излиза на глава с такива служители. Затова и писах долна граница 3000 лв., а дадох за пример заплата от 2000 евро, т.е. занижих я с приблизително 1/3. И въпреки всичко това алтернативата за точно тези хора, на които им все се удържа и все им се бърка в джоба и които "страдат" от "дребен шрифт", е безработицата. Ако смяташ, че тия мерки ще доведат до магическо оправяне на благоденствието на сичкото шофьор по пътищата, в грешка си. Ефектът ще е точно обратният. И когато 10 хил. души, които досега са взимали заплата двойно над средната за страната, останат на улицата, аз ще те намеря из коментарите в тоя форум и ще те питам как ли се чувстват те според теб при "подобрените" условия на труд на улицата.
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите."
Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
Най-после да се случи нещо добро за шофьорите - да имат командировъчни, да преспиват в хотел, с регламентирани почивки, а не както досега - като прошляци и бездомници да се търкалят из кабините, с торбичката да се къпят на няколко дни в тоалетните по паркингите! Е, малко по-скъпо ще бъде за собствениците на транспортните средства и фирми - купуването на новия Майбах или почивките по островите ще стават малко по-рядко.
Не сте прав. Така, както се сменят екипажите на кораби, да речем, по същия начин се сменят и шофьорите - в читавите държави. Камионът може да се движи непрекъснато-доколкото е технически възможно, а шофьорите се сменят- в сериозните фирми си има хора, които се занимават само с тази логистика. В коя точка, кога трябва да пристигне /обичайно със самолет/сменния шофьор, до къде и колко дни ще кара, къде и кога ще го смени следващия му колега итн., а първия ще се прибере в къщи итн итн. Така се използва максимално ефективно скъпото транспортно средство. Шофьорите остават хора, а не се превръщат в подобие на човеци. Но както казах - в читавите държави - тези от които имаме още много да учим.
Ще ти помогна да се ориентираш с цитат: "ще служи за основа за преговори с Европейския парламент преди приемането на нова европейска нормативна уредба.", т.е. нищо не се е случило - Европейският парламент тепърва ще решава въпроса.
Фирмите превозвачи на бивши ченгета и агенти ще го закъсат. А иначе бг шофьорите без работа няма да останат - ще работят предимно за западни компании, където хем плащат повече, хем условията са по-добри.
Да, така беше и някойси световно неизвестен герберунгел, евродепутатин на име Андрей Ковачев, дори заговори за победа над Макрон и се наложи Боко да му свие сърмите от телевизионния екран . Аз много помня, а за такива като мен понякога говорят, че сме злопаметни ... Без ДС - ченгета! Лустрация!
Не, не спестяват. Това което е договорено това заплащат.
Сега това че договореното е по-ниско от местните шофьори е друга тема, но човека е доста конкретен и ти пише, че ако във българия са си стиснали ръцете на 2500 лева на месец, като се върне шофьора поличава 2000. В Испания си стискат ръцете на 1200 евро и като дойде време за заплащане получава 1200.
Хайде нали искаш конкретики, какво само лалаш общо...
1 500 за какво? Ама ти верно си голям лаладжия и загуба на време. Дай да видим в "чужбината" колко струват застраховката на влекач, ремарке, винетка, ГО?
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2
Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
Много добре е разбрал, но не му плащат да разбира, или изказва собствено мнение, а да " коментира " това, за което му плащат !
Без ДС - ченгета! Лустрация!
Държави като Франция и Германия, разтревожени от конкуренцията на фирми в страни членки, където пътните разходи са по-ниски, успяха да издействат прилагане в международните превози на статута на командирован работник --- Ама разбира се! Как ще се позволи на тия некъпани източно европейци да им взимат хляба! Конкуренция? Пазарна икономика? Всичко е ала-бала бацета, и ако още има някой който да вярва, че тези неща съществуват в ЕС е мноооого заблуден.
И преди СССР се управляваше чрез декрети, сега и ЕС така...Дано поне съдът на ЕС да си каже думата.
Да, смао че ако си с шофьорска книжка за тежкотоварен камион "на запад" минаваш например периодични опреснителни курсове, които са платени и които гарантират безопасността на движението, във България българските водачи колко често минават подобни курсове?
а да си видял някакви по-обстойни репортажи за случващото се в Франция? Няма и да видим - тези протести не се вписват в затоплистките политики на пропагандната машина. Иначе вив ла революсион!
"...Виж сега, едно време по комунизма като отидеш на БГ курорт имаше 2 цени. Една за Българи и друга по-висока за Чужденци. Така че няма да се учудя, ако скоро и това го въведат от ЕС-то..."
Когато отидеш в западноевропейски музей всеки може да се възползва от цените за деца, учащи, и пенсионери, включ. и от страни нечленуващи в ЕС.
В България това не се отнася за европейците, само за българи и... руснаци
Защото няма професионален бизнес, а има назначени " бизнесмени ", които " случайно " са от една червено или мутренско котило ( или и от двете ), който НЕ УМЕЯТ И НЕ ИСКАТ ДА УМЕЯТ да правят този бизнес, защото е много по-лесно да смъкват по няколко кожи от иначе професионалните ни шофьори, да не говорим за условията на труд и почивка . Е, мосю Макрон беше подкрепен от белите държавници и тури край на мутренският ни бизнес . Искаш да си в този бранш - ще се равняваш по белите държави, ако мислиш да щавиш кожи - върви на майната си в Евразия и там си заробвац местните, АКО ТИ ПОЗВОЛЯТ !
Написал съм, трябват 10 бона за да тръгне камиона. Колко трябва за да тръгне камиона в Испания, примерно? Отделно испански/френски/немски превозвач спестява най-вече от това, че на бг шофьори плащат 2 (два) пъти по-малко, отколкото на сънародници.
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2
Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
Я кажи според теб ако бг шофьора е нает на трудов договор как точно му плащат 2 пъти по-малко? След това като искаш конкретика кажи какво е покритието на ГО във България и какво е в Испания и ако има разлика дали и премийната вноска е различна. След това кажи колко е данъка за камиона във България и колко в Испания. Или пък колко е заплащането на човекочас за сервиз или ремонт например.
И най-важното, което отказвате да осъзнаете. Как водача на камиона прави задължителните си почивки. Тези почивки не са измислени да му готино на водача, измислени са да е безопасно движението. Това ви обясняват с тези мерки, че не можеш да юркаш водачите понеже са гладни и с това да рискуваш безопасността на движението.
Това, което си постнал са пълни глупости . Имам двама приятели-колеги ( имам " С + Е ) които ме уговаряха да обърна гръб на музиката и да хвана волана . Това са приятели от детинство и никога не биха си позволили да ме дезинформират, камо ли да ме лъжат . И двамата са много доволни, дори единият от тях доведе и синът си . Некратко - и двамата ми казаха, че от както са в Испания, са се " родили " като шофьори - хубави камиони, хубави пътища, хубави заплати, какво още му трябва на шофьора ?
Май не разбирате смисъла на думичките, които използвате. "Свободен пазар" и "конкуренция" не са това, което си мислите. В момента пазарът на транспортни услуги е донякъде свободен и конкуренцията на евтините източноевропейски транспортни компании не се харесва на Франция. Затова се стига до (нова думичка, проверете я) регулации, които изкривяват свободния пазар и правят някои компании (източноевропейските) по-малко конкурентоспособни, тъй като основно тяхно предимство (ниската цена) отпада. Мразя да пиша толкова обяснения в скоби, ама понякога е адски необходимо.
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите."
Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
Сега като ги разбирате думичките това "донякъде свободен" същото ли е като полубременна?
Понеже не разбирам едно въпросче да задам, пък сигурно ще е грешното, защото не разбирам! С какво регулациите ще ощетят българските фирми, при положение, че ще се въведат на ниво ЕС, тоест ще важат и за западните същите регулации...
Та тези регулации какво ще направят с "донякъде свободния" свободния пазар и как ще дадат конкурентно предимство (или отнемат такова) акто ще са за всички и за целия пазар?
ПП Понеже ги разирате нещата възможно ли е да си прецизирате думичките, че за един друг пазар става дума, не за този на транспортни услуги...
ППП Настроението е тъжно, понеже вашето е весоло защото смятат че разбирате и давате съвети, пък не е така...
Ти явно си някакво друго ниво, никой не успява да те разбере:)
Дай за разходите!
Сега да видим: Българина Петър водач на камион отива в Испания. Испанската фирма "Кулпа" го наема на 1/2 от заплатата на Педро (испански водач на камион). Сега, за да направи това "Кулпа" изкарва на Петър НИЕ, социален номер, трудов договор, здравна карта. С което Петър вече има всички необходими неща, за да се нарече икономически активен в Испания. Бидейки такъв Петър, понеже е гявол и след първия курс е разбрал колко получават испанските шофьори и веднага след него, се прехвърля да работи в испанската фирма "Ескалера" на заплата 2/3 от испанската...
Сещаш ли се какво е продължението...
Я дай пак в конкретика, как ги наемат тези западни фирми българските шофьори на половин заплата.:)
Другарю, не със лошо. И аз също като вас смятам, че който не одобрява абсолютно всяка стъпка на Макрон, Меркел и ЕК, трябва публично да се обявява за платен трол. Даже бих отишъл по-далеч, в името на ЕС тези хора да се обявяват за врагове на народа и съюза, и да се санкционират чрез мъмрене, строго мъмрене, глоба, затвор, газова камера. Свободното слово трябва да се защити!!!
Много си зле, и наистина си пълен лаладжия... Имам чувството, че комуникирам с дете, или +80 каскет. Абе, кажи най-накрая, колко пари трябват в Западна Европа ако имаш ТИР, за да го подкараш по пътищата?
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2
Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
регулации, които изкривяват свободния пазар и правят някои компании (източноевропейските) по-малко конкурентоспособни, тъй като основно тяхно предимство (ниската цена) отпада.
И как уеднаквяването на условията за всички прави някои играчи по-малко конкурентноспособни?!? Тя по-ниската цена идва от по-ниско заплащане, по-стари (и много по-евтино купени) камиони, по-занижен контрол. Наслушал съм се на всякакви вариации на мамене на техометъра, на фалшиви бележки за отпуски, за не знам какви още мушангии, само и само да не се спазват нормативните почивки. А после - най-много и най-жестоки катастрофи стават с тирове. Имам приятели, които карат камиони, всякакви - и такива, които карат само в Европа, с фирми, регистрирани в Испания, както и такива в България. Все реват, че трудно се карало, че им плащали прейалено ниска цена на километър и парите не им стигали. Чудя се, как тогава същите цени на километър устройват западните камионджии? Нали и нашите карат с испански номера и фирми регистрирани в Испания, т.е. те СА западни фирми. Не знам защо някои си мислят, че като инвестираш няколко десетки хиляди лева, и задължително след това за една година трябва да си ги избиеш и да станеш милионер. И когато това не се случи, почват да реват колко тежко живеят. Айде холан. Работна ръка у нас няма по заводите. Като не ви е хубаво да карате - айде у фабриката.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Сега не зная това важи ли и ако имаш фирма за товарни превози:) И в този случай ли е същото, ти кажи ти ги разбираш нещата, аз явно съм дете с каскет...
Я кажи сега пак за 1/2 заплатите на българите които шофират за испански фирми:)
До момента нещо няма конкретика от теб, само хвърляш кьоспе с надеждата да захраниш някакъв бъдещ улов... нои нещо не ти се получава...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Black Hawk
Рейтинг: 369 ВеселоДругари, напред към предстоящата още по-светла петилетка! Да живей ЕС, свободният пазар и международната дружба между народите!
Smoke
Рейтинг: 701 НеутралноТук преди няколко месеца имаше "Иху, аху, победа!", а сега има мълчание по въпроса.
DDR
Рейтинг: 2173 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "Black Hawk":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Явно не сте разбрал ьа какво иде реч.😉
dokker
Рейтинг: 388 НеутралноНова форма на ЕКМТ/CEMT разрешителни. Не е учудващо, че именно Австрия председателства такава среща. Австрийските CEMT-ове бяха най-трудни за взимане. Ако имахме министър на място, щеше да развие интермодалния транспорт за транзит през България. Но това не решава основния проблем, че Европа затваря пазара си на труда за "другите" европейци и транспортът е само началото.
НеКой
Рейтинг: 472 НеутралноГосподин Макарон е следващият, който искам да падне след госпожата от Германия, която покани Азия и Африка в Европа.
Такива хора разбиват ЕС.
Така стават лагерите, следващият път ще им го върнем за друго.
hamiltonf
Рейтинг: 3904 Неутрално"Държави като Франция и Германия, разтревожени от конкуренцията на фирми в страни членки, където пътните разходи са по-ниски..."
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиКои разходи са по-ниски, тези за гориво, гуми, пътен данък, винетка, ГО?! Само за да тръгне камиона трябват едни 10 000 лв.
Или при заплатите?! Всички европейски превозвачи търсят и назначават шофьори от Източна Европа.
telqk
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#2] от "Smoke":
Бих казал пълна победа! Докато имаше "Иху, аху, победа!" и евродупедати обикаляха телевизионните студия и качваха рейтинг, баце цапардоса търговския регистър! На това фуражкаджийте му казват маневри за отвличане на фниманието!
Black Hawk
Рейтинг: 369 ВеселоДо коментар [#3] от "DDR":
Ама как да не съм бе другарю? Съвсем ясно разбрах, че другарите от Запад напълно заслужено са по-равни от другарите от Изток. Затова правят подобрения в свободния пазар, от който иначе губят заради конкуренцията. Така пазарът става още по-свободен и интеграцията може да продължи. Протекционизмът е свободен пазар! Свободата е робство! Напред!
12345
Рейтинг: 497 НеутралноИма ли изненадани? ЕС е лицемерна организация, създадена за високоплатените бюрократи в Брюксел и която се използва за налагане на интересите на Франция и Германия.
telqk
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#4] от "dokker":
Ами прави са хората - не им трябват навлеци. В Швейцария няма дневна или транзитна винетка - плащаш целогодишна за транзитно минаване пък ако щете и няколко пъти за да не сте съвсем капо!
Molossian
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#8] от "Black Hawk":
Panta rhei....Г-н Макрон, нали ставаше дума за свободна конкуренция?
Какви са тези протекционистични действия.
И за колко пари става въпрос.
Излагация.
DDR
Рейтинг: 2173 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "Black Hawk":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Имате преглед върху международният транспорт?
Ivan_
Рейтинг: 489 ВеселоДо коментар [#6] от "hamiltonf":
Модератора е неадекватен!Тогава нямаш никакъв проблем да си направиш фирма във Франция например да си наемеш българския персонал и да ги конкукурираш.
Нали разходите ти ще са същите:)
telqk
Рейтинг: 860 НеутралноДо коментар [#8] от "Black Hawk":
Равенството е фикция от социализЪма! Няма как да сме равни за да не повтарям един мнооого стар анекдот за Иванчо и баща му. Края е : .... отличниците Иванчо, отличниците! Казал баща му.
Ivan_
Рейтинг: 489 ВеселоНа тези които мрънкат срещу свободната конкуренция, къде виждате ограничения?
Модератора е неадекватен!Че за условия на труд чета Аз основно. Или смятате, че тези шофьори които във България ги имат за роби и навън са така...
hamiltonf
Рейтинг: 3904 НеутралноДо коментар [#13] от "Ivan_":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиДай по същество, е не лаладжийската, като всеки път...
kesh
Рейтинг: 1443 Весело.....Е С се РАЗПАДА........!!!!!!.......КРАЛСТВОТО е НАЧАЛОТО на КРАЯ.......!!!!!????.....Следва ПОЛША .....УНГАРИЯ.........т.н...........БАЦЕ каза , че НАКРАЯ у ЕС ше си ОСТАНЕМЕ НИЕ , РУМЪНЦИ и ГЪРЦИ.......!!!!!????...... България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ivan_
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#16] от "hamiltonf":
Модератора е неадекватен!Аз съм доста конкретен!
Ти твърдиш, че разходите са същите. Щом е така какъв е проблема да се регистрира местноп дружество в друга държава от ЕС, а не България?
Конкретно е, понеже не ти отърва се пробваш да се измъкнеш с това за лаладжийството:)
Krassimira Dimitrova
Рейтинг: 230 РазстроеноМаргарет Тачър-
" В ЕС има много проблеми, но за предпочитане е да ги решаваме когато сме вътре, а не отвън!"
Нашият проблем е, че нашите политици не са като нея!
Krassimira Dimitrova
Рейтинг: 230 ЛюбопитноКолкото до радостните подскачания в стил "казачок"-
Дали ако сме извън ЕС, ще имаме по-добри условия за трафик в ЕС?
Или вие разчитате на трафик в евразия и близкия изток, като по-доходоносни и най-вече по-сигурни и безопасни за шофьорите?
hamiltonf
Рейтинг: 3904 НеутралноИ под твоята "конкретика" не видях едно число. Я пробвай пак?!
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиtransvaal
Рейтинг: 605 НеутралноНяма нищо лицемерно в новите правила. Българските фирми им беше добре да минават с ниски разходи за труд, при това при условия, които един западняк не би приел, да правят големи печалби с мизерията на шофьорите, ами нека се научат какво е конкуренция при равни други условия. Само че, в България всичките са назначени капиталисти и вдигат врява до небесата, ако някои привилегийки им се отнемат. Плюс това, всички знаем, как днешните големи фирми превозвачи съсипаха сума ти индивидуални превозвачи с рекет, побоища и потрошени камиони и не се даде възможност този бизнес да се развива естествено. Затова, хич не ме е грижа, че Българските превозвачи били ощетени. Да се научат да работят на равни начала и без далавери. Да се научат да плащат подобаващо на хората си и тогава да реват.
kamenpavlov
Рейтинг: 497 НеутралноНие сме изобретателен народ - който иска, ще намери как да заобиколи правилата. "Законът е врата в полето" - важно е да се намери кое е най-изгодното.
Емо
Рейтинг: 516 НеутралноЕто какво противоречие се получава при първосигнални коментари като предишните. На пръв поглед коментарите са левичарски, социални, дори социалистически. По същество обаче защитават по-нататъшния робски труд на нашите шофьори и пълненето на гуши на техните шефове. Така, че ако се замисли човек би трябвало да подкрепи идеята на Макрон. Шофьорите ни ще работят при по-добри условия и ще почиват пълноценно. А че транспортните мутри ще имат по-малко поръчки не би трябвало да е проблем на форумците.
Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.pariah
Рейтинг: 1124 ГневноТуриха ни поредния дебел, баце, предполагам, мълчи и гледа лошо... И мълчи.
- A witty saying proves nothing. Voltaireгошо
Рейтинг: 497 ВеселоДо коментар [#1] от "Black Hawk":
гошоМакрон протегна невидимата ръка на пазара и свободната конкуренция и оправи положението
wnl03619584
Рейтинг: 232 НеутралноДо коментар [#25] от "Емо":
Да, ако изобщо остане някой тук, който да ги наеме за тази така прехвалена работа. Вие не осъзнавате ли, че нашето конкуретно предимство са точно ниските разходи за труд?!? Явно не!! Накрая и фирмите ще затворят и шофьорите ще емигрират!!
Стефан
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#2] от "Smoke":
То още докато имаше "иху-аху, победа" стана ясно, че положението е противоположно, обаче нашите хубавци заложиха на розовите очила.
Нищо, от високото падане боли повече...
it4
Рейтинг: 510 Неутралнокъде са сега европейските депутати Радев и Ковачев, скрити, я бързо на амбразурата да защитят Боко, а той пък приятеля си Макрон...
TPOTOAP
Рейтинг: 511 НеутралноТираджиите са ясни, но защо дневник вече 2 часа не публикуват новината, че Макрон капитулира и отмени новия данък? Каква трагедия за световния затоплизъм...
https://www.bbc.com/news/world-europe-46437904
tribiri
Рейтинг: 931 НеутралноДо коментар [#25] от "Емо":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Ще работят при по-добри условия ако изобщо работят. Ако всички услвия са равни превозите между Париж, Рим, Берлин, Милано ще се извършват от Ханс, Луи, Марчело, а не от Гошо и Пешо.
Petleshev
Рейтинг: 2477 НеутралноДо коментар [#6] от "hamiltonf":
Бивш tww09306483.Нашенските транспортни фирми, най-много хитруват със заплатите и осигуровките. Поведението на много от собствениците на транспортни фирми е, че се мъчат да прекарат всички останали, като започнат от собствения си персонал. Знам, че всеки се бори за курсове и поръчки, ама цената не може да се сваля до безкрай и шофьора, дето се прибира след няколко месеца, да не може да получи това, за което са си стиснали ръцете.
Имам няколко познати шофьори, които се преместиха в Испания, защото тук ги лъгаха доста пъти. Ама ги лъжат български собственици на транспортни фирми, не някакви други. Сега казват, че отношението към тях е много по-коректно и по-точно. Защо, това го няма в България...?
Darulio
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#1] от "Black Hawk":
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"Отлично казано
До коментар [#3] от "DDR":
Много добре е разбрал за какво иде реч.
До коментар [#23] от "transvaal":
Тебе те знаем, че си левичарче и че за теб е по-добре някой да седи гладен и без работа, вместо да работи "при мизерни условия в чужбина" и да си докарва по 3-4 хил. лв. месечно.
Апропо, отварял ли си сайт за работа да видиш колко са "мизерни" заплатите при международните шофьори с опит? Първата оферта, която отворих току-що в джобс, е за международен шофьор с опит и стартова заплата над 2100 евро.
hamiltonf
Рейтинг: 3904 ВеселоДо коментар [#33] от "tww09306483":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиТи си мислиш, че чуждите оператори не спестяват от заплати и осигуровки?! Точно за това наемат хора от ИЕ.
Petleshev
Рейтинг: 2477 НеутралноДо коментар [#28] от "xox55541929":
Бивш tww09306483.Това, не е прехвалена работа. Това е гадна работа, вярвай ми...! Ниските заплати и мизерните доходи са конкурентно предимство, ама до едно време. Какво се случва в България, която заложи на този икономически модел, дето е основан на ниски доходи? Сам виждаш, нали...?
zge26590653
Рейтинг: НеутралноНали уж цената на труда я определял пазарът? Ето западните фирми в България като плащат мизерни заплати и ни пробутват стоки трето качество на цени под себестойност никой не им налага ограничения, защото ни учеха че е нещо нормално. Сега когато пазарът удря по западните интереси, вече било лошо, ще го ограничават, искали били равни непазарни условия! Същото и със субсидиите за фермерите ни, които още от приемането ни в ЕС са в пъти по-ниски от на западните им конкуренти.
Petleshev
Рейтинг: 2477 НеутралноДо коментар [#35] от "hamiltonf":
Бивш tww09306483.Естествено, че всеки, който може, ще се опита... Въпросът е, да става с някаква мярка. В България, това е основният проблем.
Lou
Рейтинг: 2147 НеутралноПромяната все още не е факт. Европейският парламент ще вземе решение последен. Убеден съм, че поне част от тези норми ще отпадне в процеса на преговори. Като цяло вина имат и двата лагера.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Компаниите от Източна Европа използваха вратички в нормативната уредба на ЕС, за да направят дъмпинг на цените на товарите и да "командироват" за постоянно своите шофьори в големите страни, като плащат български заплати. Ако бяха плащали европейски заплати на шофьорите си, ако не се правеха на хитреци да "командироват" за постоянно своите шофьори, нямаше да се стигне дотук.
Но реакцията на Запада е твърде пресилена. Някой централноевропейски държави забравят, че има и периферия. Франция и Германия ги зели една граница, но разстоянието до България и Латвия е 2000 км. Един германски шофьор може с лекота да се прибере у дома от Франция за два часа, но един българин трябва да пътува цял ден и сам да си организира дългия транспорт, разходи и т.н. За шофьорите, които разнасят товари само в една западна държава съм съгласен - те не са командировани, а направо си живеят там. Но тези, които правят действително международни превози от една държава до друга, трябва да бъдат изключени от връщането всеки месец у дома. Да не говорим за абсурда почивката на шофьорите да бъде извън кабината. Отново разходи за хотели. И какво излиза? Разходи за пътуване до родната държава и обратно, разходи за хотели, поне една трета от месеца, в които шофьорът пари не прави, а само разходи.
Този път Макрон пресоли манджата със своите предложения. Очаквано всяка от държавите е гласувала за своя си интерес - Централна Европа за новите правила, периферията против. Но истинското решение ще се вземе в ЕВропарламента, а там не е много ясно какво ще се случи.
АзКлавдия
Рейтинг: 931 НеутралноТази няма да я бъде, и то не заради българската позиция, а заради всички засегнати страни.
Доброто е заразноРешение по въпроса преди изборите за ЕП няма да има.
Австрийците не знам какво си мислят, че печелят, но само засилват антиевропейските настроения в Източна Европа.
Евентуално имат ли още министърки за женене, за да знае руският президент и да се готви?
Не бих обръщала сериозно внимание на темата в момента.
Малко е като кухнята да гори, а цялото семейство в банята да обсъжда цвета на бъдещите плочки при ремонта, планиран след две години...
Petleshev
Рейтинг: 2477 НеутралноДо коментар [#37] от "zge26590653":
Бивш tww09306483.Чужди фирми, които предлагат мизерно заплащане и ни пробутват стока с по-лошо качество го правят, защото нашата държава и система го позволяват...!
Petio Petkov
Рейтинг: 8 НеутралноВ писмо до Макрон по повод на новите правила, Асоциацията на румънските превозвачи го информира, че 90% от търговията на едро и дребно в Букурещ е в ръцете на западни компании, а 60% - на френски. Ако продължим със същата логика може да споменем, че освен печалбите (без ДДС) от търговията, към партньорите ни текат и печалбите от банките, телекомуникациите, част от енергетиката и от водния сектор, почти цялата добивна промишленост и какво ли не още. Старите ни партньори пък точат печалбите от производството и продажбата на петролни продукти. Отделно, според В.Василев, загубата на милиард-милиард и половина от харизаните лекари, сестри, други специалисти и бачкатори. Отделно загубата от невнесени пенсионни и здравни вноски на тези 1-2 милиона мигранти. И пари за пенсии и заплати - няма. И радост голяма - Европа дава пари (една десета и по-малко, отколкото взема)!
tgapple
Рейтинг: 225 НеутралноБългарин: искаме да живеем като европейци!
ЕС: предлагаме напълно разумни мерки за почивка на всички шофьори в ЕС, за да не се злоупотребява с тях.
Българин: лош ЕС, искат да ни погубят, протекционизъм, ще фалирме, ужас...
Жалка картинка :/
EU Fighter
Рейтинг: 484 НеутралноХайде сега българетата да се съобразяват с европейските закони, изисквания и качество! Балкански номера не минават !
Рим
Рейтинг: 1434 НеутралноТова може да бъде гледна точка на едно позитанско комуне, но не и на огромната част от европейците!
Свинчуга
Рейтинг: 1265 НеутралноТрябва незабавно да излезем от тоя гаден ЕС и да станем свободни и свободно да се конкурираме с превозвачите от Молдова и Украйна на европейския пазар. ХАУ!
Обичам да грухтя и плюскам.danubian.whale
Рейтинг: 325 НеутралноКъде е сега онзи "защитник на националния интерес" Андрей Новаков, дето разправяше как бил спасил българския транспорт и празнуваше като победител преди няколко месеца?
04.06.2018г:
"Като капитулация на пакета "Макрон" определи евродепутатът Андрей Новаков одобрените от комисията по транспорт на Европейския парламент промени в пакета за мобилност. "
"Той определя резултатите от гласуването като пълна победа за българската позиция. Гласуването означава, че българските фирми за международен транспорт няма да бъдат ощетени от новата директива и българската позиция има пълна победа."
"Новаков съобщава, че е отпаднала тоталната забрана за използване на кабините на камионите за почивка."
Пълен провал.
Рим
Рейтинг: 1434 ВеселоАбе комунетата, защо Сърбия и Македония се натискат за влизане в ЕС, кото е толкова зле работата от путкинска гледна точка?
Вместо да приплаквате по сайтовете,, бийте им по една телеграма за да ги ограмотите.
Посмехурковци.
Black Hawk
Рейтинг: 369 ВеселоДругари, прави сте, нашите международни шофьори мизерстват. Заплати от 3-5 хиляди чисто са много ниски за повечето от пишещите тук, ама това е защото сте до един професори, ужасно компетентни при това! Мисля, че всички трябва да сме благодарни на др. Макрон, затова че удря по мизерните заплати на сънародниците ни и заедно с това прави пазара от свободен на свръхсвободен и конкурентен. Нима не искаме всички това? Проспериращ ЕС, пълен със зависими и безработни, но за сметка на това силно защитени и горди български шофьори? Добре, че е др. Макрон да покаже светлия път към свободата, че виждам дори тук някакви критици, подривни елементи, които заплашват благополучието и прогреса. Питам аз, кога другарят Макрон или друг също толкова демократичен другар, ще защити свободата на словото, като най-накрая предложи санкции за критично изказващите се заблудени другари?! КОГА!?!
vovka
Рейтинг: 472 НеутралноКакъв общ пазар, каква глупост ? Ако не приложим вето с някои страни, загубени сме. Но с тези продажници политици, едва ли. Това е против всичко, свързано с общ пазар и конкуренция. Трябва да има питане да съда.
Indiana Jones
Рейтинг: 240 ГневноЗа к'во ревете бе ганьовци?! Че водачите ще имат по-добри условия на труд?! Или че превозвачите ще тарикатстват по-малко!? Жалвате се от "китайските практики", ама като ги прилагате вие всичко е ОК! Сега, ако намалее далаверата от дъмпинга, ще се види кой е читав.
Think different!Indiana Jones
Рейтинг: 240 ЛюбопитноДо коментар [#49] от "Black Hawk":
Think different!Като предлагат такива прекрасни условия на труд, 'що ли постоянно търсят шофьори?
Indiana Jones
Рейтинг: 240 ЛюбопитноИскаме достъп до пазари в други страни, ама по нашите правила ( т. е. да няма такива), но не искаме да се съобразяваме с общите правила... колко ТИПИЧНО!
Think different!penetrating
Рейтинг: 7916 НеутралноТова е едно от най-отвратителните лобистки решения в ЕС. Да се даде на съда на ЕС веднага.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertIndiana Jones
Рейтинг: 240 ЛюбопитноДо коментар [#34] от "Darulio":
Think different!А ти виждал ли си изобщо договор за наемане на работа от български превозвач? И разните неустойки и удръжки с дребен шрифт, според които работодателя никога няма вина за нищо? Ама троленето е по-лесно от четенето...
Athanatos
Рейтинг: 1442 НеутралноДобре де, тези правила нали важат за всички?
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Демек, к френските шафьори, коги дойдат на изток, и за тях ще важи същото.
Какъв е проблемът, не разбирам - че на шофьорите ще трябва да се плащат повече пари (командировъчни), и че трябва веднъж месечно поне да могаъ да ди виждат семействата ли??!?
Мий приятел навремето се отказа от тираджийството точно заради това - с месеци не можеше да се прибере при жена си и детето си.
На който не му отърва - да си продава камионите и да върви на село да бере краставици.
newgenerations
Рейтинг: 551 НеутралноНаистина не разбирам какъв е проблемът- че шофьорите ще трябва да почиват и че ще им се плаща повече, ако пътуват в държави с по-висок стандарт на живот ?
realguru
Рейтинг: 2481 НеутралноДа живей свободния пазар. Скоро и краставиците ще изправят. :)
Athanatos
Рейтинг: 1442 НеутралноДо коментар [#20] от "rsw37525595":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Го и британците в момента имат същия проблем.
realguru
Рейтинг: 2481 НеутралноВиж сега, едно време по комунизма като отидеш на БГ курорт имаше 2 цени. Една за Българи и друга по-висока за Чужденци.
Така че няма да се учудя, ако скоро и това го въведат от ЕС-то.
it4
Рейтинг: 510 НеутралноДо коментар [#45] от "Rim":
Божеее, ама ти европеец ли си или евролизач...
Darulio
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#55] от "Indiana Jones":
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"Шок и ужас, запознат съм. Знам също и как шофьорите мрънкат за щяло и за нещяло, когато им се удържат суми за виновно тяхно поведение и се опитват да се изкарат вианаги невинни. Знам какво е да се работи с нискоквалифициран персонал и колко трудно се излиза на глава с такива служители. Затова и писах долна граница 3000 лв., а дадох за пример заплата от 2000 евро, т.е. занижих я с приблизително 1/3.
И въпреки всичко това алтернативата за точно тези хора, на които им все се удържа и все им се бърка в джоба и които "страдат" от "дребен шрифт", е безработицата.
Ако смяташ, че тия мерки ще доведат до магическо оправяне на благоденствието на сичкото шофьор по пътищата, в грешка си. Ефектът ще е точно обратният.
И когато 10 хил. души, които досега са взимали заплата двойно над средната за страната, останат на улицата, аз ще те намеря из коментарите в тоя форум и ще те питам как ли се чувстват те според теб при "подобрените" условия на труд на улицата.
Darulio
Рейтинг: 1301 НеутралноДо коментар [#61] от "it4":
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"Резонен въпрос. "Те го плюят в лицето, той си мисли, че дъжд вали."
glh451118348
Рейтинг: 586 НеутралноНай-после да се случи нещо добро за шофьорите - да имат командировъчни, да преспиват в хотел, с регламентирани почивки, а не както досега - като прошляци и бездомници да се търкалят из кабините, с торбичката да се къпят на няколко дни в тоалетните по паркингите!
Е, малко по-скъпо ще бъде за собствениците на транспортните средства и фирми - купуването на новия Майбах или почивките по островите ще стават малко по-рядко.
dosetliv
Рейтинг: 1412 НеутралноНевидимата Ръка отново победи.
glh451118348
Рейтинг: 586 НеутралноДо коментар [#39] от "Lou":
Не сте прав. Така, както се сменят екипажите на кораби, да речем, по същия начин се сменят и шофьорите - в читавите държави. Камионът може да се движи непрекъснато-доколкото е технически възможно, а шофьорите се сменят- в сериозните фирми си има хора, които се занимават само с тази логистика. В коя точка, кога трябва да пристигне /обичайно със самолет/сменния шофьор, до къде и колко дни ще кара, къде и кога ще го смени следващия му колега итн., а първия ще се прибере в къщи итн итн. Така се използва максимално ефективно скъпото транспортно средство. Шофьорите остават хора, а не се превръщат в подобие на човеци. Но както казах - в читавите държави - тези от които имаме още много да учим.
Роси
Рейтинг: 7093 НеутралноБойко беше уредил въпроса, ама...
Aldi Mitov
Рейтинг: 309 НеутралноЕми българските превозвачи го духнаха с тези промени.
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#2] от "Smoke":
Май даже не си прочел статията - само заглавието!
Ще ти помогна да се ориентираш с цитат: "ще служи за основа за преговори с Европейския парламент преди приемането на нова европейска нормативна уредба.", т.е. нищо не се е случило - Европейският парламент тепърва ще решава въпроса.
Ivan_
Рейтинг: 489 ВеселоДо коментар [#22] от "hamiltonf":
Модератора е неадекватен!Ти си с числата:)
Какво число искаш да видиш по-точно? какво искаш да измерим с числов показател.
Дай конкретика и ще ти отговоря, че така "Не видях число" е лаладжийство.
Ето ти число - 1500...
Бо По
Рейтинг: 644 НеутралноФирмите превозвачи на бивши ченгета и агенти ще го закъсат. А иначе бг шофьорите без работа няма да останат - ще работят предимно за западни компании, където хем плащат повече, хем условията са по-добри.
niksan1
Рейтинг: 2964 НеутралноДа, така беше и някойси световно неизвестен герберунгел, евродепутатин на име Андрей Ковачев, дори заговори за победа над Макрон и се наложи Боко да му свие сърмите от телевизионния екран .
Аз много помня, а за такива като мен понякога говорят, че сме
злопаметни ...
Без ДС - ченгета! Лустрация!
Ivan_
Рейтинг: 489 ВеселоДо коментар [#35] от "hamiltonf":
Модератора е неадекватен!Не, не спестяват.
Това което е договорено това заплащат.
Сега това че договореното е по-ниско от местните шофьори е друга тема, но човека е доста конкретен и ти пише, че ако във българия са си стиснали ръцете на 2500 лева на месец, като се върне шофьора поличава 2000.
В Испания си стискат ръцете на 1200 евро и като дойде време за заплащане получава 1200.
Хайде нали искаш конкретики, какво само лалаш общо...
hamiltonf
Рейтинг: 3904 НеутралноДо коментар [#70] от "Ivan_":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки1 500 за какво? Ама ти верно си голям лаладжия и загуба на време. Дай да видим в "чужбината" колко струват застраховката на влекач, ремарке, винетка, ГО?
niksan1
Рейтинг: 2964 НеутралноМного добре е разбрал, но не му плащат да разбира, или изказва собствено мнение, а да " коментира " това, за което му плащат ! Без ДС - ченгета! Лустрация!
Пешката
Рейтинг: 1203 ЛюбопитноДържави като Франция и Германия, разтревожени от конкуренцията на фирми в страни членки, където пътните разходи са по-ниски, успяха да издействат прилагане в международните превози на статута на командирован работник
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.---
Ама разбира се! Как ще се позволи на тия некъпани източно европейци да им взимат хляба! Конкуренция? Пазарна икономика? Всичко е ала-бала бацета, и ако още има някой който да вярва, че тези неща съществуват в ЕС е мноооого заблуден.
И преди СССР се управляваше чрез декрети, сега и ЕС така...Дано поне съдът на ЕС да си каже думата.
Ivan_
Рейтинг: 489 ВеселоДо коментар [#37] от "zge26590653":
Модератора е неадекватен!Да, смао че ако си с шофьорска книжка за тежкотоварен камион "на запад" минаваш например периодични опреснителни курсове, които са платени и които гарантират безопасността на движението, във България българските водачи колко често минават подобни курсове?
Ето ти пример за разлики непазарни...
Ivan_
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#74] от "hamiltonf":
Модератора е неадекватен!Ти си този който твърди, че няма разлика в разходите.
Като е така подкрепи си твърдението с конкретни цифри.
Аз не твърдя подобно нещо, че да го обосновавам.
Не зная лаладжия ли съм, но ти нещо се обърка с това кой какво трябва да прави...
Пешката
Рейтинг: 1203 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "TPOTOAP":
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.а да си видял някакви по-обстойни репортажи за случващото се в Франция? Няма и да видим - тези протести не се вписват в затоплистките политики на пропагандната машина. Иначе вив ла революсион!
historama
Рейтинг: 660 Неутрално[quote#60:"realguru"][/quote]
"...Виж сега, едно време по комунизма като отидеш на БГ курорт имаше 2 цени. Една за Българи и друга по-висока за Чужденци.
Така че няма да се учудя, ако скоро и това го въведат от ЕС-то..."
Когато отидеш в западноевропейски музей всеки може да се възползва от цените за деца, учащи, и пенсионери, включ. и от страни нечленуващи в ЕС.
В България това не се отнася за европейците, само за българи и... руснаци
Ivan_
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#62] от "Darulio":
Модератора е неадекватен!Нали искате свободен пазар и конкуренция.
То това е един от ефектите, този който не успаява остава на улицата.
Пък вие като сте толкова можещи започвате друг бизнес който ще е успешен и така.
Никой не е казал, че всеки бизнес следва да е успешен...
niksan1
Рейтинг: 2964 НеутралноДо коментар [#33] от "tww09306483":
Без ДС - ченгета! Лустрация!" Защо това го няма в България ? "
Защото няма професионален бизнес, а има назначени " бизнесмени ", които " случайно " са от една червено или мутренско котило ( или и от двете ), който НЕ УМЕЯТ И НЕ ИСКАТ ДА УМЕЯТ да правят този бизнес, защото е много по-лесно да смъкват по няколко кожи от иначе професионалните ни шофьори, да не говорим за условията на труд и почивка .
Е, мосю Макрон беше подкрепен от белите държавници и тури край на мутренският ни бизнес . Искаш да си в този бранш - ще се равняваш по белите държави, ако мислиш да щавиш кожи - върви на майната си в Евразия и там си заробвац местните, АКО ТИ ПОЗВОЛЯТ !
hamiltonf
Рейтинг: 3904 НеутралноДо коментар [#78] от "Ivan_":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиНаписал съм, трябват 10 бона за да тръгне камиона. Колко трябва за да тръгне камиона в Испания, примерно?
Отделно испански/френски/немски превозвач спестява най-вече от това, че на бг шофьори плащат 2 (два) пъти по-малко, отколкото на сънародници.
Ivan_
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#83] от "hamiltonf":
Модератора е неадекватен!Я кажи според теб ако бг шофьора е нает на трудов договор как точно му плащат 2 пъти по-малко?
След това като искаш конкретика кажи какво е покритието на ГО във България и какво е в Испания и ако има разлика дали и премийната вноска е различна.
След това кажи колко е данъка за камиона във България и колко в Испания.
Или пък колко е заплащането на човекочас за сервиз или ремонт например.
И най-важното, което отказвате да осъзнаете.
Как водача на камиона прави задължителните си почивки.
Тези почивки не са измислени да му готино на водача, измислени са да е безопасно движението. Това ви обясняват с тези мерки, че не можеш да юркаш водачите понеже са гладни и с това да рискуваш безопасността на движението.
niksan1
Рейтинг: 2964 НеутралноДо коментар [#83] от "hamiltonf":
Без ДС - ченгета! Лустрация!Това, което си постнал са пълни глупости . Имам двама приятели-колеги ( имам " С + Е ) които ме уговаряха да обърна гръб на музиката и да хвана волана . Това са приятели от детинство и никога не биха си позволили да ме дезинформират, камо ли да ме лъжат . И двамата са много доволни, дори единият от тях доведе и синът си . Некратко - и двамата ми казаха, че от както са в Испания, са се " родили " като шофьори - хубави камиони, хубави пътища, хубави заплати, какво още му трябва на шофьора ?
hamiltonf
Рейтинг: 3904 ВеселоДо коментар [#85] от "niksan1":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиТи както винаги нищо не си разбрал, ами нали точно за такива съм писал... За разходи говорим, за разходи...
Darulio
Рейтинг: 1301 ВеселоДо коментар [#81] от "Ivan_":
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"Май не разбирате смисъла на думичките, които използвате. "Свободен пазар" и "конкуренция" не са това, което си мислите.
В момента пазарът на транспортни услуги е донякъде свободен и конкуренцията на евтините източноевропейски транспортни компании не се харесва на Франция. Затова се стига до (нова думичка, проверете я) регулации, които изкривяват свободния пазар и правят някои компании (източноевропейските) по-малко конкурентоспособни, тъй като основно тяхно предимство (ниската цена) отпада.
Мразя да пиша толкова обяснения в скоби, ама понякога е адски необходимо.
Ivan_
Рейтинг: 489 РазстроеноДо коментар [#87] от "Darulio":
Модератора е неадекватен!Сега като ги разбирате думичките това "донякъде свободен" същото ли е като полубременна?
Понеже не разбирам едно въпросче да задам, пък сигурно ще е грешното, защото не разбирам! С какво регулациите ще ощетят българските фирми, при положение, че ще се въведат на ниво ЕС, тоест ще важат и за западните същите регулации...
Та тези регулации какво ще направят с "донякъде свободния" свободния пазар и как ще дадат конкурентно предимство (или отнемат такова) акто ще са за всички и за целия пазар?
ПП Понеже ги разирате нещата възможно ли е да си прецизирате думичките, че за един друг пазар става дума, не за този на транспортни услуги...
ППП Настроението е тъжно, понеже вашето е весоло защото смятат че разбирате и давате съвети, пък не е така...
Ivan_
Рейтинг: 489 ВеселоДо коментар [#86] от "hamiltonf":
Модератора е неадекватен!Ти явно си някакво друго ниво, никой не успява да те разбере:)
Дай за разходите!
Сега да видим:
Българина Петър водач на камион отива в Испания. Испанската фирма "Кулпа" го наема на 1/2 от заплатата на Педро (испански водач на камион).
Сега, за да направи това "Кулпа" изкарва на Петър НИЕ, социален номер, трудов договор, здравна карта. С което Петър вече има всички необходими неща, за да се нарече икономически активен в Испания. Бидейки такъв Петър, понеже е гявол и след първия курс е разбрал колко получават испанските шофьори и веднага след него, се прехвърля да работи в испанската фирма "Ескалера" на заплата 2/3 от испанската...
Сещаш ли се какво е продължението...
Я дай пак в конкретика, как ги наемат тези западни фирми българските шофьори на половин заплата.:)
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2671 НеутралноДо коментар [#17] от "kesh":
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Не се разпада ЕС, а върви към ядра/скорости !
До коментар [#23] от "transvaal":
Точно така ! ++++++++++++++
До коментар [#2] от "Smoke":
Традиционно подскачате много преди музиката ! :))))
Black Hawk
Рейтинг: 369 НеутралноДо коментар [#75] от "niksan1":
Другарю, не със лошо. И аз също като вас смятам, че който не одобрява абсолютно всяка стъпка на Макрон, Меркел и ЕК, трябва публично да се обявява за платен трол. Даже бих отишъл по-далеч, в името на ЕС тези хора да се обявяват за врагове на народа и съюза, и да се санкционират чрез мъмрене, строго мъмрене, глоба, затвор, газова камера. Свободното слово трябва да се защити!!!
Judjuk
Рейтинг: 2634 НеутралноОще едно тържество на ценностите.
Judjukhamiltonf
Рейтинг: 3904 НеутралноДо коментар [#89] от "Ivan_":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиМного си зле, и наистина си пълен лаладжия... Имам чувството, че комуникирам с дете, или +80 каскет.
Абе, кажи най-накрая, колко пари трябват в Западна Европа ако имаш ТИР, за да го подкараш по пътищата?
Athanatos
Рейтинг: 1442 НеутралноИ как уеднаквяването на условията за всички прави някои играчи по-малко конкурентноспособни?!?
Тя по-ниската цена идва от по-ниско заплащане, по-стари (и много по-евтино купени) камиони, по-занижен контрол. Наслушал съм се на всякакви вариации на мамене на техометъра, на фалшиви бележки за отпуски, за не знам какви още мушангии, само и само да не се спазват нормативните почивки. А после - най-много и най-жестоки катастрофи стават с тирове.
Имам приятели, които карат камиони, всякакви - и такива, които карат само в Европа, с фирми, регистрирани в Испания, както и такива в България.
Все реват, че трудно се карало, че им плащали прейалено ниска цена на километър и парите не им стигали. Чудя се, как тогава същите цени на километър устройват западните камионджии? Нали и нашите карат с испански номера и фирми регистрирани в Испания, т.е. те СА западни фирми.
Не знам защо някои си мислят, че като инвестираш няколко десетки хиляди лева, и задължително след това за една година трябва да си ги избиеш и да станеш милионер.
И когато това не се случи, почват да реват колко тежко живеят.
Айде холан.
Работна ръка у нас няма по заводите. Като не ви е хубаво да карате - айде у фабриката.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Ivan_
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#93] от "hamiltonf":
Модератора е неадекватен!Не зная!
Според теб колкото и във България!
Сега не зная това важи ли и ако имаш фирма за товарни превози:)
И в този случай ли е същото, ти кажи ти ги разбираш нещата, аз явно съм дете с каскет...
Я кажи сега пак за 1/2 заплатите на българите които шофират за испански фирми:)
До момента нещо няма конкретика от теб, само хвърляш кьоспе с надеждата да захраниш някакъв бъдещ улов... нои нещо не ти се получава...
Monsieur
Рейтинг: 489 НеутралноVive la France!
volarok
Рейтинг: 3190 НеутралноКой ще контролира спазването на тези правила?