Полша ще инвестира милиарди в по-чист градски транспорт

Полша ще инвестира милиарди в по-чист градски транспорт

© Reuters



Полша, която има някои от най-замърсените градове в Европа, ще инвестира между 3 и 4 млрд. евро в обществен транспорт с ниски въглеродни емисии, съобщи вчера премиерът Матеуш Моравецки, цитиран от "Асошиейтед прес" и БТА. Варшава иска да купи 1077 електрически автобуса, уточни той.


Изявлението му бе направено по време на конференцията за климата на ООН в южния полски град Катовице, който е сърцето на въгледобивния й регион.


От 90-те години на миналия век в страната са закрити пет от седемте й каменовъглени мини, тъй като Полша постепенно преустанови субсидиите и се насочи към пазарната икономика. Тя обаче продължава да разчита на въглищата за покриване на около 80 процента от енергийните си нужди.


Основен приоритет на конференцията в Катовице е завършването на т.нар. Парижки регламент - правилник, който определя как страните да отчитат вредните си емисии, как да ги огласяват прозрачно пред останалия свят и да информират какво предприемат за намаляването им.

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    Само метрото решава проблема. Разширете го във всички посоки и разкарайте рейсовете. Може някой и друг трамвай и тролейбус да останат за туристите.

  2. 2 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2089 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Автобусите имат своето място. А и вече има електрически, хибридни, такива на биоетанол и водород...

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Това са Вашите лични предпочитания. Вероятно по същата причина редовно ползвате подлезите и въобще обожавате редовно да слизате под земята. Аз обаче и мнозина други харесваме да се придвижване на нивото на земята с автобуси, тролеи, трамваи. Колкото по-широка и гъвкава е транспортната схема на обществения превоз в един град, толкова повече хора съответно ще го ползват. Няма как да се направи толкова гъста мрежа от метростанции, която да елиминира наземния транспорт. А и не е нужно.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  4. 4 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1641 Разстроено

    Междувременно в София пристига новата пратка тесни и крайно неудобни китайски дизеляци.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  5. 5 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Основната идея е харченето на средства. Биодизел, биоетанол, фотоволтаици, лед крушки, абе всичко това е бизнес.

  6. 6 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    Социалистическа България имаше огромен опит и беше водеща страна по електрокари = сега това мое да е едно конкурентно предимство за екологичен градски транспорт. Сега е момента на нова елементна база България пак да тръгне напред в промишлеността , както през соца

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  7. 7 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3499 Неутрално

    До коментар [#6] от "dark'star":

    И-и-и-и-и... Как ще тръгнем напред в промишлеността? С бизнесмени, като Домучсчиев и Гришата Ганчев? Или като Гергов и Диневи...? Забрави за тая работа.
    За да си напред в промишлеността, трябва да имаш научна дейност на ниво. Университети, които да подготвят мислещи кадри. Ние, какво имаме? Имаме БАН, дето е хранилка за академици по научен комунизъм...!
    Остави ги тия митове и легенди, каква сила сме били през социализма. Добре, че е имало СИВ, та някой да ни изкупува калпавата продукция...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  8. 8 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#5] от "tvi63":

    Е, прав си, основната идея на конкурентите с дизела, бензина и въглищата не е печалба. И цялата им сфера не е бизнес.

    Тъпанар.

  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8110 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK