Преходът към електромобилите ще струва на Германия 114 хил. работни места

Преходът към електромобилите ще струва на Германия 114 хил. работни места

© Reuters



Преходът към електромобилите ще струва на Германия около 114 хил. работни места в дългосрочен план според публикувано днес проучване, цитирано от ДПА.


Особено силно засегнат ще бъде автомобилостроителният сектор, като се очаква да бъдат закрити 83 хил. работни места, посочва Институтът за изследване на заетостта. Над 800 хил. души работят в автомобилния сектор на Германия в момента.


Производството на електрически двигатели изисква по-малко работна сила, отколкото обикновените двигатели с вътрешно горене, отбелязва институтът. Преходът към електромобили ще изисква предимно висококвалифицирани работници, но може да засегне както ниско-, така и висококвалифицираните служители, се посочва в доклада.


Авторите на документа са заложили 23-процентов дял на електромобилите на автомобилния пазар до 2035 година. Институтът за изследване на заетостта е част от германската федерална агенция по заетостта. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1603 Весело

    Тя, Германия, нали изпитва недостиг на работници? Тъкмо ще си реши два проблема...

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  2. 2 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5063 Весело

    ПРЕКРАСНА НОВИНА
    По-малкото работници с ГЕРМАНСКИ ЗАПЛАТИ
    означава чувствително по-евтини електромобили.
    Това да се чува !

  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4633 Весело

    И бензиджиите са доста притеснени...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Време е вече. След 100 години ДВГ няма повече накъде.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4389 Неутрално

    В други сектори има в пъти повече свободни места, няма да останат безработни.

    скоростен индекс "Y"
  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2456 Неутрално

    Приемането на диагнозата "ДВГ си отива" в Германия преминава през всичките фази, познати в медицината: фаза на отричане, фаза на осмисляне, фаза на гняв, фаза на отчаяние

  7. 7 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1201 Весело

    Няма да останат без работа, спокойно, ще опъват кабели за зареждане на електричките...

  8. 8 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#6] от "cinik":

    Много добър коментар! +++

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските аФтентично десни)
  9. 9 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4446 Любопитно

    При този глад за кадри ще се преквалифицират...И е крайно време цените на електромобилите да паднат!При положение че 2/3 от частите на колите с ДВГ не се влагат........!

    До истината се достига с познание!
  10. 10 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Какъв преход, бе хора?
    На Мъск не му стигат батериите да си върже плана с 5-те хиляди Модел 3.
    Откъде за другите?

  11. 11 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1431 Неутрално

    Стига популизъм и лобизъм за големите брандове, това е прогреса - свиквайте !!!

  12. 12 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    Изглежда автомобила какъвто е в момента бавно си отживява времето.

  13. 13 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 145 Неутрално

    Приемането на диагнозата "ДВГ си отива" в Германия преминава през всичките фази, познати в медицината: фаза на отричане, фаза на осмисляне, фаза на гняв, фаза на отчаяние
    —цитат от коментар 6 на cinik


    Според All That Jazz фазите са: anger, denial, bargaining, depression, and acceptance. Иначе коментара е в десятката.

  14. 14 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 978 Любопитно

    А колко файтонджйи и каруцари са останали без работа миналият век?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  15. 15 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    Супер още 114К бедни + още не се знае колко от семействата им ще умрат от глад или ще я карат на социални помощи, а богатите ще дрифтят с електробмобили. Решение по капиталистически

    мурзилка
  16. 16 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    ДВГ може да има бъдеще само ако е захранван от метан. Но геополитическата ситуация с руските фашисти изобщо отхвърля размисли в тази насока.

    И още по добре. Това дава възможност на ел-технологиите в транспорта да се развиват с огромни темпове.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  17. 17 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1603 Весело

    До коментар [#15] от "Маршалов":


    Супер още 114К бедни + още не се знае колко от семействата им ще умрат от глад или ще я карат на социални помощи, а богатите ще дрифтят с електробмобили. Решение по капиталистически
    —цитат от коментар 15 на Маршалов


    Аз съм майстор на каменни брадви, ама хората не ги искат, а богатите си дрифтят с електричеси трони. Дай ми решение по социалистически?.

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  18. 18 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1629 Весело

    А иначе единствената кола в която има нещо немско и си струва парите е Шкода.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  19. 19 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 545 Неутрално

    "Авторите на документа са заложили 23-процентов дял на електромобилите на автомобилния пазар до 2035 година."
    И това са едни анализатори. Като тези дето правеха анализи за бъдещият пазарният дял на iPhone през 2008 година!
    През 2030 в развитият свят шанса да не се продават коли с ДВГ е над 90%!
    А на Германия преходът ще и струва един производител, може и два!
    ;)

  20. 20 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 806 Неутрално

    Значи необходимостта от орки ще намалее.

  21. 21 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Значи необходимостта от орки ще намалее.
    —цитат от коментар 20 на bpcorp


    Няма. Някой ще трябва да копае въглища за горивото.

    Dum Spiro, Spero
  22. 22 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Лежаха твърде дълго жерманците на тази кълка.

    Ще видят тогава как 50% от цената отива в производителите на процесори и електроника. А те ще сглобяват едни купета само.

  23. 23 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 145 Неутрално

    Лежаха твърде дълго жерманците на тази кълка.Ще видят тогава как 50% от цената отива в производителите на процесори и електроника. А те ще сглобяват едни купета само.
    —цитат от коментар 22 на О, ко ма напрай!


    А процесорите ще се произвеждат в Правец. А?

  24. 24 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    Това е вярно, само че ако успеят да произвеждат по-голямо количество електромобили, отколкото сега автомобили с вътрешно горене, може до някъде да компенсират загубените работни места.

  25. 25 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2384 Любопитно

    Време е вече. След 100 години ДВГ няма повече накъде.
    —цитат от коментар 4 на Индиана


    Електродвигателя на колко години е?

  26. 26 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    И бензиджиите са доста притеснени...
    —цитат от коментар 3 на Незнайко в Слънчевия град



    Да не говорим за износителите на въглеводороди ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  27. 27 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 5423 Неутрално

    Да ама ще се открият в производството на електричество, фотоволнаици и в производството на акумолатори.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  28. 28 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Защо електрическите автомобили ще променят из основи автомобилният бизнес:
    1. Електрическите автомобили се правят от много по-малко части - Огромните логистични вериги/поддоставчици по време на производството ще изчезнат.
    2. Електрическите автомобили имат по-малко дейности за подръжка (масла...) - целият бизнес по подръжка на колите ще се намали поне с 2/3
    3. Електрическите автомобили са по-дълговечни - електродвигателя и трансмисията е много по-проста и води до по-трудно износяне. Наскоро е направино замерване на Tesla Model S изминала 300 хиляди мили. По износването са установили, че колата може да измине поне 1млн мили. Това прави задвижването вечно. Батериите на Тесли минали 300 хиляди мили са капацитет над 85%. Основната причина за намаляването на капацитета е прегряването на батерията, което при Тесла е решено с водно охлаждане и много добър софтуер за управление!
    Т.е. ако електроавтомобилите се наложат. Количества фирми и хора ще останат без работа и ще трябва да се преквалифицират.
    Дълговечността на автомобила ще промени начина на отношение на човека към автомобила, няма да си го сменя на всеки 5 години, освен ако батериите станат много евтини. Камионите и микробусите ще станат практически вечни! Което значи, че продажбите на автомобили като бройки ще намалеят! Всеки ще си кара колата докато може, дори и да е остаряла дизайнерски!
    ;)

  29. 29 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 685 Весело

    Да не говорим за износителите на въглеводороди ...
    —цитат от коментар 26 на niksan1


    Що бе ? ТЕЦ-овете на какво работят ? Или на въглеводороди (газ,мазут) или на въглерод (въглища)!

    Dum Spiro, Spero
  30. 30 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Нищо, Германия ще поканят 3 милиона пакистанци да работят допълнително:

    https://propakistani.pk/2018/12/05/germany-is-offering-3-million-jobs-to-pakistanis/

  31. 31 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 105 Весело

    Аз съм майстор на каменни брадви, ама хората не ги искат, а богатите си дрифтят с електричеси трони. Дай ми решение по социалистически?.
    —цитат от коментар 17 на Nil satis nisi optimum

    Решението е ясно.
    Взимате каменната брадва и пердашите тия богати лоши с електрическите триони, после ги ограбвате. Живуркате си добре, докато пропилеете всичко, а междувременно забравяте дори как да правите каменни брадви, така че като дойде гладът, можете само да разбойничествате, както правят и посткомунистите.
    😀😀😀

  32. 32 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    И бензиджиите са доста притеснени...
    —цитат от коментар 3 на Незнайко в Слънчевия град

    Да не говорим за износителите на въглеводороди ...
    —цитат от коментар 26 на niksan1



    А ако същите захранват газовите електроцентрали дето дават тока за тия коли?

  33. 33 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 996 Любопитно

    До коментар [#28] от "sokratus":

    Те и първите крушки са произведени дълговечни, докато картелът на производителите, не започва с мушенгиите да им “скъсява(програмира)” житейския цикъл.
    Друг е въпросът, от къде необходимият капацитет електричество, при масово навлизане на електрички? Принтенденцията за отказ от ТЕЦ-ове и АЕЦ-ве, хал с едни фотоволтаици не мой се захрани такова потребление.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  34. 34 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Ако Инфиниън направят завод в Правец, може и в Правец да се произвеждат процесорите, ама като цяло малко афиф ми изглежда.

  35. 35 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2514 Неутрално

    Ох, колко сте отворени... а когато икономическия ефект се усети и върху България, как ше мълчите.,.,

  36. 36 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Доста са прибързани прогнозите за изчезване на ДВГ.
    Хубаво е казано от Мазда.

  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2855 Неутрално



    Настъпва ерата на ел.инженери, електротехници и енергетици.
    Машинните инженери и механиците слизат няколко етажа по-надолу с асансьора.

    Пауновски требе да се преквалифицира и да почне пуска разяснителни статии по темата какво е ток, ел.енергия, електричество, напрежение, мощност?

    Какво е киловат, киловатчас, атпер и волт?

  38. 38 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 105 Неутрално

    Ето как се използва петрола в САЩ.
    Който иска, да поразсъждава ...

    U.S. petroleum consumption by sector and share of total in 2017

    Transportation—14.02 million barrels per day (b/d)—71%
    Industrial—4.76 million b/d—24%
    Residential—0.52 million b/d—3%
    Commercial—0.47 million b/d—2%
    Electric power—0.10 million b/d—1%


  39. 39 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#28] от "sokratus":

    ХАХАХАХА
    И колко ще се опрости автомобила бе юнак . Кое ще изчезне ? Окачване , трансмисия , електронно управление , спирачна сиситема , климатична система , парно , светлини и много други ... Кое ? Разликата е само в типа двигател , горивната и системата за отвеждане на газове. Реално ще изчезне само ауспуха. Ел. двигателя като конструкция е по-прост , но системата му за управление по -сложна. Пък и самия двигател не е вечен .

    Dum Spiro, Spero
  40. 40 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    от друга страна, руснаците трябва да се радват - те така и не се нучиха да произвеждат свестни коли с ДВГ :)

  41. 41 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 575 Неутрално

    По време на Втората световна война германците са строели обучителни танкове, които са използвали дърво за гориво. Толкова голям е бил недостига на петролни продукти. Те губят войната тъкмо заради него. Всъщност те започват войната заради петрола.
    Защо сега изглеждат даже още по-зависими от него, не мога да си обясня.

  42. 42 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#37] от "Нинов":

    Електрическите и електронните компоненти няма сами да се произведат. Предполагам сте наясно , колко е дълга веригата до достигане на краен продукт.

    Dum Spiro, Spero
  43. 43 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 105 Неутрално

    Доста са прибързани прогнозите за изчезване на ДВГ.Хубаво е казано от Мазда.
    —цитат от коментар 36 на ajsayder

    Не е нужно да изчезва съвсем. Едва ли това ще стане скоро. Достатъчно е да се намали дяла на ДВГ под някакъв праг и това ще преобърне доста неща.

  44. 44 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    До коментар [#42] от "gargamel":

    В момента герм.автомобилостроители като шашави търсят ел.инженери (с хиляди), а машнинните ги намаляват.
    За туй иде реч.

    Велик е нашият електротехник! Велик! Велик!

  45. 45 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 145 Неутрално

    До коментар [#28] от "sokratus":ХАХАХАХАИ колко ще се опрости автомобила бе юнак . Кое ще изчезне ? Окачване , трансмисия , електронно управление , спирачна сиситема , климатична система , парно , светлини и много други ... Кое ? Разликата е само в типа двигател , горивната и системата за отвеждане на газове. Реално ще изчезне само ауспуха. Ел. двигателя като конструкция е по-прост , но системата му за управление по -сложна. Пък и самия двигател не е вечен .
    —цитат от коментар 39 на gargamel


    Каква трасмисия ти гони, бе пич? Всичко е direct drive.

  46. 46 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#44] от "Нинов":

    Сигурно е така , ама за немските заводи , където сглобяват крайния продукт от елементи произведени из други части на Европа и света. Както споменах , веригата е дълга и всички звена са важни.

    Dum Spiro, Spero
  47. 47 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    До коментар [#28] от "sokratus":ХАХАХАХАИ колко ще се опрости автомобила бе юнак . Кое ще изчезне ? Окачване , трансмисия , електронно управление , спирачна сиситема , климатична система , парно , светлини и много други ... Кое ? Разликата е само в типа двигател , горивната и системата за отвеждане на газове. Реално ще изчезне само ауспуха. Ел. двигателя като конструкция е по-прост , но системата му за управление по -сложна. Пък и самия двигател не е вечен .
    —цитат от коментар 39 на gargamel


    Признавам, че не съм специалист и не мога да говоря в подробности, но електродвигателят може да сеплзва като спирачка. При това се получава електричество, което може да се използва отново...

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  48. 48 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#39] от "gargamel":

    Във всяко изречение има по нещо неправилно. Не знам как си успял. Както казваше другарката Стаматова: " Ако не си учил не подсказвай".

  49. 49 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#39] от "gargamel":

    Гаргамел, ще ти пратя Веле Щрунф да те сложи в ред!
    Прави си съвсем нищо няма да отпадне освен:
    Цялата въздухо наглетателна система, Целият двигател, стартер, динамо, съединител, скоростна кутия. цялата система за изхвърляне на газове, сложният диференциал и неелектроните системи за блокиране на колела и ред други механични части!
    И тези части са има няма 2/3 от стойността на колата!
    ;)

  50. 50 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    Човек да не смее да си купи нова дизелова кола.
    А ако след 2 -3 години ги забранят?

  51. 51 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 105 Неутрално

    До коментар [#47] от "Nil satis nisi optimum":
    Дори замяната на двигателя е съвсем достатъчна, тъй като разликата е принципна и голяма и не е нужно да съм голям специалист, за да видя това. А със замяната на двигателя идва и замяната на всичко останало като следствие, дори външният вид постепенно ще се промени.
    При това огромно производство на всякакви автомобили и двигатели за тях масовото навлизане на електрически двигатели, разбира се, ще окаже огромно влияние, дори те да не преобладават. Не ми е ясно защо някои не искат да признаят съвсем очевидни неща - задава се промяна.

  52. 52 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    До коментар [#51] от "Kickaha":

    Съгласен съм, че "дори замяната на двигателя е съвсем достатъчна", и много важна и води до принципна промяна.
    Просро исках да акцентирам и на факта, че електромобилът има възможност и да рециклира енергия - принцип, който се използва задължитени във Формула 1...

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  53. 53 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    До коментар [#51] от "Kickaha":

    А защо "някои не искат да признаят съвсем очевидни неща - задава се промяна" имам подозрение - на хранилка са на една "държава" която се храни само от износ на петрол...

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  54. 54 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#47] от "Nil satis nisi optimum":

    То и стандартния двигател може да се използва като спирачка , но отделна спирачна система има. Едва ли някой ще разчита само на електромагнитна спирачка за да спре 2 тона кола движеща се с 200+ км/час.

    Dum Spiro, Spero
  55. 55 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    ТЕЦ-овете на какво работят ? Или на въглеводороди (газ,мазут) или на въглерод (въглища)!
    —цитат от коментар 29 на gargamel


    Мазутът е още по-въглероден въглерод, не видиш ли го къв е черен. Не се заблуждавай от името, че само въглищата са от въглерод, а мазутът е от мас. !!

  56. 56 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    До коментар [#45] от "lpi31580057":

    Тесла има трансмисия, с една фиксирана скорост, с отношение горе-долу 10:1

  57. 57 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Голям ентусиазъм цари в този форум гледам. Един такъв плам надушвам, като едно време при социалистическата младеж. Петилетката за 3 години. :-) Само да попитам, ако всички коли долу пред блока са електрички, как ще се зареждат вечер едновременно? Мислите ли, че има ел мрежа, която да издържи?!? В Европа с начина по който са построени градовете е направо абсурдно твърдението, че до 2030-та 90 % от колите щели да са алектрички. Няма шанс да се преправи ел мрежата толкова бързо. Говорим за ОГРОМНИ инвестиции!!

  58. 58 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    Настъпва ерата на ел.инженери, електротехници и енергетици. Машинните инженери и механиците слизат няколко етажа по-надолу с асансьора.Пауновски требе да се преквалифицира и да почне пуска разяснителни статии по темата какво е ток, ел.енергия, електричество, напрежение, мощност?Какво е киловат, киловатчас, атпер и волт?
    —цитат от коментар 37 на Нинов


    Той тока пада от небето, само трябва ниви.те на които се отглежда зърното за хлябът който и ти ядеш да се покрият с фотоволтаици и ще има ток, ама ще няма хляб.

    мурзилка
  59. 59 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#49] от "sokratus":

    Това , че някой системи се изменят от механични към електрически и електронни , не означава , че отпадат. Ако разгледаме автомобила като сложна система от N-броя подсистеми , и от тези N - 5 отпадат , 5 се видоизменят, 10 се усложняват а останалите (N-20) остават същите , как това ще се отрази на цялата главна система. Ще я опрости ли или ще я усложни ?

    Dum Spiro, Spero
  60. 60 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9705 Неутрално

    Няма лошо. Ще започнат с преквалификацията им :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  61. 61 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    До коментар [#51] от "Kickaha":А защо "някои не искат да признаят съвсем очевидни неща - задава се промяна" имам подозрение - на хранилка са на една "държава" която се храни само от износ на петрол...
    —цитат от коментар 53 на Nil satis nisi optimum

    Саудитска Арабия поддържа много тролове из българските форуми! Това-да!

    Иначе В МОМЕНТА ДВГ е по-евтин, по-автономен , по-ефективен , по-сигурен .. единствените съображения , да бъде заменен от по-старата , електрическа технология са "екологични'..

    Ето как Путиновите министри-капиталисти се опитват да пренебрегват Невидимата Ръка На Пазара и да поставят ДВГ и електроавтомобилите в неравно положение. Така те принуждават населението, да седне в електрички:

    30 апреля 2015 года Россия поддержит производителей электромобилей ..
    Уже в этом году страны, входящие в Евразийский экономический союз (ЕАЭС), могут обнулить пошлины на ввоз компонентов для производства электромобилей. Таким образом Россия намерена помочь отрасли ...

    .. Как пишут сегодня «Ведомости», на этой неделе вице-премьеры России, Белоруссии, Армении и Казахстана (стран-членов ЕАЭС) одобрили проект плана поддержки электромобильной отрасли. Документ, срок действия которого рассчитан на 2015–2017 годы, имеет своей целью ускорение развития производства электромобилей (прежде всего в России), создание конкурентоспособной продукции и инфраструктуры для эксплуатации «зеленых» автомобилей.

    Один из главных пунктов плана — снижение до нуля ввозных пошлин на комплектующие для электромобилей. К ним относятся прежде всего аккумуляторы, электродвигатели, ряд наименований электроники. В настоящее время ставка при их ввозе .. составляет 5–10% .. ..."

    А защо путиновото управление НЕ ВЪВЕДЕ БЕЗМИТЕН РЕЖИМ И ЗА ДВГ?

  62. 62 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    И още - путиновите администратори се опитват да дават бонуси за електроавтомобилите.
    Хора бдете!

    .." 5 сентября 2017, 15:19 Авто Бесплатная парковка и «заправка». Привилегии электромобилей в центре Москвы

    Специальные стоянки для электрокаров с возможностью зарядки появятся на семи улицах столицы, обычные автомобили там парковаться не смогут.."
    ---------------------------

    Може би това е целта - да ударят по автопроизводството в Германия , а от там - и по евроатлантизма..

    Пак да повторя - хора бдете!

  63. 63 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Който не успее да се качи на влака навреме, ще го сполети съдбата на Нокия. Всъщност досега германците не бързаха, защото продажбите на Тесла бяха нищожни, но последните месеци му дишат прахоляка. Догодина Модел 3 идва и в Европа. Трендът вече е видим отвисоко в чия полза е.

  64. 64 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2406 Любопитно

    Който не успее да се качи на влака навреме, ще го сполети съдбата на Нокия. Всъщност досега германците не бързаха, защото продажбите на Тесла бяха нищожни, но последните месеци му дишат прахоляка. Догодина Модел 3 идва и в Европа. Трендът вече е видим отвисоко в чия полза е.
    —цитат от коментар 63 на The Island


    Модел 3 не трябваше ли да дойде в ЕС, не през следващата, а през миналата година?

    мурзилка
  65. 65 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 105 Весело

    До коментар [#58] от "Маршалов":
    Хайде намерете колко петрол отива в САЩ например за ТОК:

    Petroleum products consumed in 2017

    Product Annual consumption (million barrels per day)

    Finished motor gasoline 9.327
    Distillate fuel oil (diesel fuel and heating oil) 3.932
    Hydrocarbon gas liquids (HGL) 2.643
    Kerosene-type jet fuel 1.682
    Still gas 0.690
    Petrochemical feedstocks 0.351
    Asphalt and road oil 0.351
    Residual fuel oil 0.342
    Petroleum coke 0.316
    Miscellaneous products and other liquids 0.130
    Lubricants 0.121
    Special napthas 0.052
    Aviation gasoline 0.011
    Kerosene 0.005
    Waxes 0.005
    Total petroleum products 19.958

    Source: U.S. Energy Information Administration, Petroleum and Other Liquids—Product Supplied, as of August 31, 2018

    Или казвате, сега не отива, ама което сега отива за горива, после ще го горят за ТОК. 😀😀😀

  66. 66 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Пълни глупости са това.
    1. Преход още няма
    2. Едни работни места ще се закрият но нови работни места ще се открият
    3. За Ел.Автомобилите трябва толкова нова инфраструктура че ще се открият х10 нови работни места.

  67. 67 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Който не успее да се качи на влака навреме, ще го сполети съдбата на Нокия. Всъщност досега германците не бързаха, защото продажбите на Тесла бяха нищожни, но последните месеци му дишат прахоляка. Догодина Модел 3 идва и в Европа. Трендът вече е видим отвисоко в чия полза е.
    —цитат от коментар 63 на The Island


    Трендът отдавна е в полза на Китайската Народна Република ..
    Тя отдавна вече , произвежда ПОВЕЧЕ автомобили, от САЩ и Япония , взети заедно ..

    Така е и с електромобилите - плановете на ККП са за 5 милиона:
    --------------------
    .."КНР, благодаря стимулированию со стороны властей и фантастической гибкости местного бизнеса, счет транспортным средствам на электрической тяге уже идет на миллионы. В прошедшем году одним из самых динамично развивающихся стал сегмент LSEV - низкоскоростных электрических транспортных средств.....
    --------------------
    ... За год на них пересели более 300 000 китайцев. Причем, не только в мегаполисах, но и городах «третьего эшелона», поселках и округах по всему северному, восточному и центральному Китаю. .. ... Лидером в производстве... ... стала провинция Шаньдун, где в прошлом году было произведено около 172 900 LSEV...Крупнейшей компанией, специализирующейся на штамповке маленьких «уродцев», стала Shifeng Group, наклепавшая и продавшая за год более 60 000 таких машин. Еще по 50 с лишним тысяч таких авто продали Hebei Yogomo Special Vehicle Manufacturing Co и Lujo EV R & D Co.
    -------------------------
    "В 2014 году рынок электрокаров (Electric Vehicles или EV) вырос в продажах в 4 раза... В городах Шанхай и Гуанчжоу жители смогут бесплатно получить номерные знаки . .. Масштабнейший план подразумевает за 5 лет (то есть до 2020 года) выпустить на дороги 5 миллионов электрокаров и гибридов. Подъем должен составить 669% ежегодного прироста.
    -----------------------
    China is the growth motor for plug-in sales, +85 % compared to 2015. 351 000 "New Energy Vehicle" were sold in the passenger car category, on top of that nearly 160 000 commercial vehicles (not shown in this chart), mostly all-electric buses.
    -------------------------
    Китайская компания BYD продала почти на 30 тыс. электромобилей больше, чем американская Tesla Motors, сообщает Greentech Media со ссылкой на отчет Bloomberg New Energy Finance. Согласно отчету, BYD поставила на рынок в 2016 году 102,5 тыс. электромобилей, в то время как этот показатель у Tesla составил 75 тыс.
    ---------------------

    Китайците - иди ги стигай ..
    Ще излумкат 5 000 000 , като стой та гледай!


    Хора бдете!
    Путиновите власти май нарочно правят субсидии за електромобили , а Китай лумка стотици хиляди бройки !

    Дали не е нарочно - да ни тормозят и да прецакат на Германия производството ?

  68. 68 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Германската автомобилна индустрия, а и политици, буквално проспаха последните 10-15 години и решиха да заложат на добри печалби и маркетинг вместо на иновации. Нека се запитаме каква значима иновация, с известно изключение на даунсайзинга при бензиновите ДВГ, имаше през последните 10 години. Камерите за паркиране? Вградените таблети? Навигациите? Може би само разработките в посока автономност и сигурност през последните години може отчасти да се отнесат към реалното развитие на сектора.

    Иманентният капиталистически стремеж за растеж доведе до изместване на фокуса към завладяването на азиатските пазари. Към маркетинг и строежи на заводи в Китай, а не към иновации и развитие на електрическите автомобили. Алчността на големите VW Daimler и BMW коства стратегически грешки и е много вероятно да им струва лидерството в горните сегменти в дългосрочен аспект.

    Японци и французи са далеч по-напред. Не коментираме Тесла. Това е изоставане с поне 7-8 години, като тук трябва да имаме предвид не само това, което виждаме като модели в каталозите, а налични производствени мощности и оптимизацията и управление на всички процеси по веригата, което води до добри маржове на печалба и дългосрочна устойчивост. Да, Мерцедес лансират изцяло електрически SUV, но само можем да предполагаме колко им коства това и дали носи печалби.

    И накрая идва социалната цена. Бъдещите трусове и загуба на енергия и средства в решаването на проблемите с човешкия ресурс също може да бъде фактор за по-бавното наваксване.

    Трябва да отчетем, че дори грандиозният скандал с емисиите, големите глоби и имиджовият удар, който понесе WV не успя сериозно да разклати компанията. Това, от друга страна, е в подкрепа на становища, че немските компании са в добро финансово здраве, но дали финансовите ресурси могат да компенсират загубата на другият ключов ресурс-времето?

    generator
  69. 69 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    Лежаха твърде дълго жерманците на тази кълка.Ще видят тогава как 50% от цената отива в производителите на процесори и електроника. А те ще сглобяват едни купета само.
    —цитат от коментар 22 на О, ко ма напрай!


    Не зная дали сте наясно, но Роберт Бош GmbH е немска компая която и в момента държи огромен брой патенти за електрониката и софтуера в автомобилостроението. Да не казвам голяма дума, но като нищо може и да са монополист в тази сфера с над 70% патенти. Другата софтуерна фирма (софтуерно подразделение) е Сименс, вярно, специализирана е в други транспорти, но потенциала й е огромен. За сравнение, софтуера за управление на движението на железопътния транспорт в САЩ е от и се управлява от Сименс.
    Така, че не бързайте да отхвърляте немците като лидери

  70. 70 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    До коментар [#58] от "Маршалов":Хайде намерете колко петрол отива в САЩ например за ТОК:Petroleum products consumed in 2017Product Annual consumption (million barrels per day)Finished motor gasoline 9.327Distillate fuel oil (diesel fuel and heating oil) 3.932Hydrocarbon gas liquids (HGL) 2.643Kerosene-type jet fuel 1.682Still gas 0.690Petrochemical feedstocks 0.351Asphalt and road oil 0.351Residual fuel oil 0.342Petroleum coke 0.316Miscellaneous products and other liquids 0.130Lubricants 0.121Special napthas 0.052Aviation gasoline 0.011Kerosene 0.005Waxes 0.005Total petroleum products 19.958Source: U.S. Energy Information Administration, Petroleum and Other Liquids—Product Supplied, as of August 31, 2018Или казвате, сега не отива, ама което сега отива за горива, после ще го горят за ТОК. 😀😀😀
    —цитат от коментар 65 на Kickaha


    Ето какво казма министерството на етергетиката на САЩ по въпроса за 2017г.
    The three major fossil fuels—petroleum, natural gas, and coal—combined accounted for about 77.6% of the U.S. primary energy production in 2017:

    Natural gas—31.8%
    Petroleum (crude oil and natural gas plant liquids)—28.0%
    Coal—17.8%
    Renewable energy—12.7%
    Nuclear electric power—9.6%
    Като възобновяеми източници са основно водните електроцентрали дърва и друга биомаса(стъбла на царевица и слънчоглед и специални насаждения с цел използване за получаване на енергия, примерно рапицата, от която вместо да екстрахират маслото за хранителни цели правят "био"гориво) и въглеводоридни производни на тяхна база, а не изкопани фосили. "Чистите" електричества получени от вятър и слънце, са някакъв мижав 1.3% от всичката произведена енергия в САЩ(от сбора от всички видове енергоизточници)

    мурзилка
  71. 71 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 105 Весело

    До коментар [#70] от "Маршалов":
    Маршалов, защо не четете, а?
    For example, petroleum provides about 92% of the energy used for transportation, but only 1% of the energy used to generate electricity.

    С което цялото ви доказателство умря. Изглежда под "енергия" вие разбирате само "електричество" или любимият ви ТОК.

  72. 72 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 792 Любопитно

    "...Авторите на документа са заложили 23-процентов дял на електромобилите на автомобилния пазар до 2035 година..."

    Че кой малоумник ще кара пърдялник след 2030?

  73. 73 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    До коментар [#70] от "Маршалов":Маршалов, защо не четете, а? For example, petroleum provides about 92% of the energy used for transportation, but only 1% of the energy used to generate electricity.С което цялото ви доказателство умря. Изглежда под "енергия" вие разбирате само "електричество" или любимият ви ТОК.
    —цитат от коментар 71 на Kickaha


    Ми не точно, нали дискутираме тук долу, как щели да произвеждат само електрички и щяло едва ли не в САЩ само тесла да карат американците. При което като следва ще се зареждат с електроенергия в електроцентралите и съответно щяло да доведе до намаляване на замърсяването. Което няма как да се случи в близките 30-40 години, без просто да се прехвърли това замърсяване в увеличен брой замърсяващи видове електроцентрали. Чак като почне масово преминаване към централи на базата на термоядрен синтез човечеството ще си отдъхне от фосилните горива(въглища, шисти, течни и газообразни). Не че желание...Желание има и мечти има, но практиката е много скъпа, дори за американците.

    мурзилка
  74. 74 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 105 Неутрално

    До коментар [#73] от "Маршалов":
    Изглежда пак не сте разбрал, но няма значение.
    Това, което вие сте дали, е за енергията изобщо, а не за електрическата енергия.
    За нея процентите са различни.
    Природен газ - 32%
    Въглища - 30%
    Атомни централи - 20%
    Възобновяеми източници - 17%

    А за любимият на всички петрол - 1%

    Петролът отива главно за гориво на автомобилите и това е факт. Когато електромобилите достигнат определен процент, потреблението на петрол сериозно ще падне, защото няма какво да компенсира производството на бензин и дизелово гориво. С 20% примерно да падне потреблението, и някои държави сериозно ще се запътят право към дъното.

    Някои ще ви говорят, че петрол се използва за много неща ... Така е, но 71% от него в САЩ отиват именно за бензин и дизелово гориво. Производството на найлонови чорапи, както изтъкваше един форумец, не може да компенсира снижението на потреблението им.
    Статистиката е за САЩ, но в света процентите са подобни, сигурно има малки разлики.

  75. 75 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Германската автомобилна индустрия, а и политици, буквално проспаха последните 10-15 години и решиха да заложат на добри печалби и маркетинг вместо на иновации. Нека се запитаме каква значима иновация, с известно изключение на даунсайзинга при бензиновите ДВГ, имаше през последните 10 години. ..
    —цитат от коментар 68 на conTXT
    В смисъл?
    За последните 10 години, баш германците, развиха цяло едно ново поколение двигатели!
    Ами че то болшинството са Евро-6!
    БМВ въведе VANOS за променливи фази на газоразпределението , VVT бе въведено Volkswagen , АУДИ създадоха Valvelift System. , появиха се на всички немски модели комон рейл системите .
    Нисан-Рено-Лада направиха VEL за различна височина на повдигане на клапаните, а немците я възприеха , на двигателите МАН се появи доразработената система на СКАНИА турбо-компаунд.
    Немската FEV Motorentechnik показа двигател с променлива степен на сгъстяване!
    И викате "германските инженери нищо не правят" .. верно ли?
    Техническият прогрес на Човечеството се вижда най-отчетливо именно при ДВГ!
    "Че кой малоумник ще кара пърдялник след 2030?
    —цитат от коментар 72 на naskotop

    След 2030 възможно ли ще е да тръгнеш от София за Варна с електромобил , да стигнеш с 1-2 престоя от по 10 минути за зареждане, да тръгнеш обратно, но да се отбиеш и до селото на свои роднини, там също да можеш да заредиш и на другия ден да си си у вас?

    Ако ще е възможно - какви промени би трябвало да се направят в мощностите на електрозахранването на България , така че ВЪВ ВСЯКО населено място, да може хората да са с електромобили и да могат да пътуват навсякъде, така както днеска се движат с ДВГ.

    Да речем- идват празници и искаш да пътуваш из страната на ток .. ще има ли капацитет системата в Боженци, или Трявна , или Рибарица , или Банско, или Добринище - та освен местните коли , да има резерв за захранване и на новодошлите ..
    Какви подстанции, какви кабели, къде и как из страната ще има станции за зареждане, къде и как ще има сервизи и магазини за батерии , какви мощности ще има за тази енергия , кой и как ще строи електропроводи високо , средно и ниско напрежение , колко ще струва?

    Иначе хубаво, че и по-старите технологии при автомобилите, се възраждат!

  76. 76 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    Тя, Германия, нали изпитва недостиг на работници? Тъкмо ще си реши два проблема...
    —цитат от коментар 1 на Nil satis nisi optimum


    Оплакват се, че имат недостиг на работна ръка, това ще им бъде добре дошло. Загубата на работни места не трябва да спира прогреса, светът върви напред. И без това в близко бъдеще половината от хората ще бъдат без работа поради роботизацията на производството. И сега повечето хора са заети в сектора на услугите, а не в производство.

  77. 77 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 685 Разстроено

    До коментар [#74] от "Kickaha":

    Извинете , но имате сериозни проблеми с разбирането на текст.

    Dum Spiro, Spero
  78. 78 Профил на Kickaha
    Kickaha
    Рейтинг: 105 Неутрално

    До коментар [#77] от "gargamel":
    Кое не съм разбрал?
    32% от електрическата енергия в САЩ идва от газ
    30% идва от въглища
    20% идва от атомни централи
    17% от възобновяеми източници.
    По-малко от един процент от електроенергията в САЩ идва от петрол.

  79. 79 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Оплакват се, че имат недостиг на работна ръка, това ще им бъде добре дошло. Загубата на работни места не трябва да спира прогреса, светът върви напред.
    —цитат от коментар 76 на proza

    Светът вярно върви напред и за това мнозина въобще не вярват отдавна забравена и отречена технология за автомобилно задвижване , като електрическата , да успее наново да се наложи!
    В момента имаме непазарно подкрепяне на една технология, за сметка на друга (дадох данни, как Путин се опитва да наложи ползване на електромобили на многострадалното руско население )!
    Съображенията, защо да ползваме остаряла технология са основно 'екологични" ???

    Иначе прогресът не е спирал - ей го СкайАктив на Мазда:

    https://www.youtube.com/watch?v=PT2Mt-tkJ_4

    Ей го Инфинити:

    https://www.youtube.com/watch?v=A6H66xfEZC4

  80. 80 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    [quote#75:"ajsayder"][/quote]

    Може да се случи за посоченият период, като за целта се отделят пари поне четвърт от всичките бюджетни разходи, всяка година. Което е непосилно за нашата икономика. Ще струва колкото 3 АЕЦ Козлодуя, да се направят колкото трябва допълнителни мощности, да се обнови енергийната мрежа да може да поема големи токове, за зарядните станции и т.н.

    мурзилка
  81. 81 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3102 Неутрално

    [quote#75:"ajsayder"][/quote]

    За Калифорния бяха изчислили, че трябват по няколко милиона долара на всяка бензиностанция, за да изгради необходимото оборудване за зареждане на електроавтомобили. Преносната мрежа отделно.

  82. 82 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    До коментар [#81] от "gozambo":

    Да, ама в момента с ДВГ може да отидеш до някоя хижа в Пирин и не само ти , а и още 30 коли да сте - после - може да тръгнеш за Варна, спирайки за 10 минути по път ..

    И може да се появите 120 коли в Боженци , ако има повечко празнични дни и няма да имате проблем, да се върнете до София .. и все ще има къде да заредите.
    Кога електромобилите ще са реална конкуренция и ще позволяват такава мобилност.

    Трябва да има огромна мрежа от кабели , подстанции и точки за зареждане , като за случай, че изведнъж дойдат - в дадено място повече коли - да имаме и възможност за зареждане на 4 - 5 пъти повече, от постоянно живеещите .

    Но живи сме - ще видим .. аз лично съм скептик, а и не мога да разбера, по какви причини трябва да предпочетем по-скъпо решение?
    Екология?
    верно?

  83. 83 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Иначе прогресът си върви:

    Ей го X SCCI Engine (SPARK CONTROLLED COMPRESSION IGNITION) :

    https://www.youtube.com/watch?v=3WjG35pzcdg

    https://www.youtube.com/watch?v=yNSxow3W7ek&t=305s

  84. 84 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#44] от "Нинов":

    Ами нали преди 2-3 месеца твърдяхте като виден експерт, че акциите на Тесла аха-аха да се сринат - та като се случи това, ще привлекат необходимите им кадри оттам... ;)

  85. 85 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    Електромобилите са трън в очите на много хора. Скоро четох статия, в която ни обясняват, че основен компонент на батериите на електромобилите е кобалтът, който се добива главно в Конго, защото там се намира в големи количества. Залежите на кобалт и там не са неизчерпаеми и може да се наложи да ги добиват от дъното на Тихи океан. С това обясняват защо електромобилите са скъпи и няма изгледи да поевтинеят, както и трудностите пред по-нататъшната им експанзия. Когато не искаш нещо да се случи, започваш да търсиш пречки и да обясняваш причините за невъзможността да се случи. Отпорът ще е жесток, защото много ще загубят приходите си като износители на петрол.

  86. 86 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    До коментар [#84] от "naskotop":

    Цъ
    Не съм твърдял това, а само, че има милиарди заложени както на възходящи курсове, така и на нисходящи такива.
    Казах Ви го и предния път.
    Следващия и по-следващия път пак ще ви го кажа.
    Да знаета.

  87. 87 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#28] от "sokratus":


    Камионите и микробусите ще станат практически вечни! Което значи, че продажбите на автомобили като бройки ще намалеят! Всеки ще си кара колата докато може, дори и да е остаряла дизайнерски!;)
    —цитат от коментар 28 на sokratus


    Не съм много съгласен с това и ще ти кажа защо. Проблемът не е толкова в износването на механичните компоненти, а в електрониката. Всеки нов авотмобил има повече повече електроника от предходния модел (все повече дисплеи, сензори и др). Тази електроника не е никак вечна, дори напротив. Отделно софтуерът постоянно се обновява и изисква по-голям хардуерен ресурс. Това на свой ред ще поддържа излизането на нов модел автомобил на около всеки 2-3 години.

    Според мен предстоят обединения/сливания на няколко големи ОЕМ-а, но да видим..
    Аз като човек, който се занимава с проектиране на електроника за автомобили, не съм никак притеснен за бъдещето си:)

  88. 88 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2406 Весело

    Още сега си представям трактор да оре полето на батерии...

    мурзилка
  89. 89 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2379 Весело

    Време е вече. След 100 години ДВГ няма повече накъде.
    —цитат от коментар 4 на Индиана


    ДВГ става ДГД.

  90. 90 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2379 Весело

    Приемането на диагнозата "ДВГ си отива" в Германия преминава през всичките фази, познати в медицината: фаза на отричане, фаза на осмисляне, фаза на гняв, фаза на отчаяние
    —цитат от коментар 6 на cinik


    В Германия всяка една от тези фази е съпътствана с поне две под-фази, които са съвещания относно необходимостта от съвещание по темата кога да се проведе съвещание по преминаването от една в друга фаза. Там нищо не се случва без поне двайсетина съвещания. С ядене и пиене.

  91. 91 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    Супер още 114К бедни + още не се знае колко от семействата им ще умрат от глад или ще я карат на социални помощи, а богатите ще дрифтят с електробмобили. Решение по капиталистически
    —цитат от коментар 15 на Маршалов


    Именно.

    Животът не е благотворителен бал. "Бедните" да се преквалифицират. Ако не щат - да го надуват. Аз съм прекарал 2/3 ти от живота си в учене, квалификации, continuing education. Не всеки има право на еднакъв стандарт на живот с всички останали.

  92. 92 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    [quote#91:"FourOhFive"][/quote]

    Макрон подсказа нещо подобно на сънародниците си в една друга връзка, сега го спукват от протести, може и главата да му вземат - буквално.

    мурзилка
  93. 93 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2379 Весело

    До коментар [#15] от "Маршалов":



    Супер още 114К бедни + още не се знае колко от семействата им ще умрат от глад или ще я карат на социални помощи, а богатите ще дрифтят с електробмобили. Решение по капиталистически
    —цитат от коментар 15 на Маршалов


    Аз съм майстор на каменни брадви, ама хората не ги искат, а богатите си дрифтят с електричеси трони. Дай ми решение по социалистически?.
    —цитат от коментар 17 на Nil satis nisi optimum


    Аааааа, аз ЧАК СЕГА разбрах, защо в русия са на технологии от началото на миналия век. Не, че не могат да постигнат свои, русские, атечествение великие новие техналогии, не! Те могат, могат, другари, но НЕ ИСКАТ, защото инак милиони руснаци ще загубят работните си места. В русия, другари, всичко се прави в името на ЧЕЛАВЕКА. Какво тук значат някакви си техналогии, ако челавеците ще гладуют.

  94. 94 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2379 Весело

    от друга страна, руснаците трябва да се радват - те така и не се нучиха да произвеждат свестни коли с ДВГ :)
    —цитат от коментар 40 на chkn41566335


    Аз се почесвам по главата и се опитвам да се сетя, руснаците какво свястно се научиха да произвеждат? Имаше навремето едни ревАлюции, които изнасяха с успех, ама и те се оказаха ялови. Свършиха им парите и ревАлюциите нещо се спихнаха. Даже братски Виетнам сега върти як алъш-вериш с американските агресори, за Китай пък изобщо да не говорим.

  95. 95 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2379 Весело

    Само да попитам, ако всички коли долу пред блока са електрички, как ще се зареждат вечер едновременно?
    —цитат от коментар 57 на xox55541929


    Както всички в блока вечер гледат Слави по телевизора едновременно.

  96. 96 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2379 Весело

    [quote#75:"ajsayder"]
    —цитат от коментар 81 на gozambo
    За Калифорния бяха изчислили, че трябват по няколко милиона долара на всяка бензиностанция, за да изгради необходимото оборудване за зареждане на електроавтомобили. Преносната мрежа отделно. [/quote]

    До 2030-та година, 50% от електроенергията в Калифорния ще бъде произведена от слънчеви батерии. Огромно количество от тези слънчеви батерии ще са по покривите на къщите.
    В Калифорния вече има много добре изградена мрежа за зареждане на електромобили. Почти на всеки обществен паркинг има по няколко зареждащи станции. Безумно е да искаш да пригодиш съществуващи в момента съоръжения като бензиностанции, за зареждане на електромобили. На бензиностанцията turnaround e около 5 минути, дори по-малко. За зареждането на една батерия трябва поне половин час. Така че станциите ще са по паркинги, не по бензиностанции.

  97. 97 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2379 Любопитно

    [quote#91:"FourOhFive"]
    —цитат от коментар 92 на Маршалов
    Макрон подсказа нещо подобно на сънародниците си в една друга връзка, сега го спукват от протести, може и главата да му вземат - буквално. [/quote]

    А защо трябва да ми пука за Макрон или французите? Аз живея в Америка?

  98. 98 Профил на Martin Kralev
    Martin Kralev
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#39] от "gargamel":

    Ми да ви обясня тогава.
    Ще изчезне скъпия ДВГ, турбото, маслена помпа и свързаните системи.
    От към двигателя, генерация, ауспух и катализатори...
    Като остане купето и цитираните от вас..
    30% от цената ще остане и лесното обслужване.
    Да не говорим за тока колко струва..
    Не сте толков тъп да си напавите сметката.

  99. 99 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#4] от "Индиана":

    Време е вече. След 100 години ДВГ няма повече накъде.
    —цитат от коментар 4 на Индиана

    Ако имаш предвид самия ДВГ за кола, той е измислен още в началото на 19 век, но е с водород. Горе-долу тогава се появява и първия ел. двигател за кола.
    Първите практични автомобили с електрически двигател и с ДВГ с петрол/бензин се появяват горе-долу едновременно в средата на 19 век. През първите десетилетия на 20 век най-популярни си остават автомобилите с парен двигател, следвани от тези с електрически и чак след това тези с ДВГ

  100. 100 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Настъпва ерата на ел.инженери, електротехници и енергетици. Машинните инженери и механиците слизат няколко етажа по-надолу с асансьора.Пауновски требе да се преквалифицира и да почне пуска разяснителни статии по темата какво е ток, ел.енергия, електричество, напрежение, мощност?Какво е киловат, киловатчас, атпер и волт?
    —цитат от коментар 37 на Нинов


    Ох, Франки, смяла съм се като зелка на коменара ти.

    Добре казано, действително.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK