Люксембург ще стане първата страна в света с изцяло безплатен обществен транспорт

Люксембург ще стане първата страна в света с изцяло безплатен обществен транспорт

© Associated Press



Люксембург ще стане първата страна в света, в която целият обществен транспорт ще е безплатен, предаде "Гардиън". Според плановете на преизбраното коалиционно правителство на Ксавие Бетел билетите за влакове, трамваи и автобуси ще отпаднат от следващто лято. Политиката все още предстои да бъде окончателно доизяснена.


По време на скорошната предизборна кампания Бетел, чиято Демократическа партия ще сформира правителство с лявата Социалистическа работническа партия и със Зелените, обеща да даде приоритет на околната среда. Освен ангажимента за транспорта новото правителство планира да легализира канабиса и да въведе два нови официални празника.


В град Люксембург са някои от най-лошите задръствания в света. Там живеят около 110 хил. души, но още 400 хил. ходят на работа в града. Според проучване шофьорите в столицата са прекарали средно 33 часа в задръствания през 2016 г.




Макар страната да има около 600 хил. жители, почти 200 хил. души, които живеят във Франция, Белгия и Германия, пресичат границата всеки ден, за да отидат на работа в Люксембург.


През лятото правителството въведе безплатен транспорт за децата и младежите под 20 години. Учениците от средни училища могат да ползват безплатен транспорт до домовете си. Πътницитe плaщaт eдвa 2 eвpo зa дo двa чaca пътyвaнe, ĸoeтo в cтpaнa c плoщ oĸoлo 2600 ĸв. ĸм пoĸpивa пoчти вcичĸи пътyвaния.

Ключови думи към статията:

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    Както няма безплатен обяд, така няма и безплатен транспорт.

  2. 2 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    Това не можем дори да го мечтаем...
    Тук барем петилетка мътят повременния билет и се него измътват, но междувременно удвоиха цената на билетчето - еднаква и за 1 спирка, и за лангъркане от първа до последна.

  3. 3 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#2] от "Лелка":
    Така е, но в същия момент цената на годишната карта 365 лв, което е лев на ден.

  4. 4 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    Тук вече комунизмът е на път. Оказа се, че комунизъм може да се постигне само в много развити страни, които могат да си го позволят, а не в най-бедните страни на Европа. Натам вървят и Швеция и Швейцария, в които се заговори за гарантиран минимален доход за всеки гражданин. В Швейцария даже проведоха референдум, но за сега предложението не се прие. Но нищо чудно да се приеме след някоя и друга година. Развитият свят върви към комунизъм в неговия идеален вариант, а ние строим домарксов примитивен капитализъм. Всекиму според способностоте.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4826 Неутрално

    Ей така се оставят колите...

    скоростен индекс "Y"
  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4944 Любопитно

    До коментар [#4] от "proza":

    "Комунизма" като структура го е видял тавариш Хрушчов още през 1960 ....След посещение в Швеция бил бесен че "придворните " го лъжели!?!?Той бил видял.....

    До истината се достига с познание!
  7. 7 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Безплатен транспорт естествено, че няма. Автобусите горят ли гориво - горят. Метрото черпи ли ток - черпи. Шофьорите вземат ли заплати - вземат.
    Значи градският транспорт не става безплатен, а става платен отнякъде другаде. Вероятно от данъкоплатците пак, то от кого друг? Под каква точно форма, управниците на Люксембург си знаят.
    Но хората не виждам какво има да се радват - така или иначе пак те ще плащат, но всички по равно. Ползваш/не ползваш - плащаш пак.
    И за София да се въведе "безплатен транспорт" пак ще е така - ще се плаща от софиянците, които плащат данъци, а ще се ползва безплатно от всички на корем. Примерно в метрото сега цигани няма (защото е с билетче), но ако е без пари ще се напълни - що да не се повозят хорицата, нали е без пари? Ако щат, и по цял ден - особено зимата. Хем няма да мръзнат, хем ще гепят туй-онуй от чантите на хората.

  8. 8 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 389 Любопитно

    Тук вече комунизмът е на път. Оказа се, че комунизъм може да се постигне само в много развити страни, които могат да си го позволят, а не в най-бедните страни на Европа. Натам вървят и Швеция и Швейцария, в които се заговори за гарантиран минимален доход за всеки гражданин. В Швейцария даже проведоха референдум, но за сега предложението не се прие. Но нищо чудно да се приеме след някоя и друга година. Развитият свят върви към комунизъм в неговия идеален вариант, а ние строим домарксов примитивен капитализъм. Всекиму според способностоте.
    —цитат от коментар 4 на proza



    До коментар [#4] от "proza":

    ТОЕСТ ????
    ТАМ ОЧАКВАМЕ ОТ ЧЕШМИТЕ ДА ПОТЕЧЕ ВИНО И БИРА, А ПО УЛИЦИТЕ ВСИЧКИ ДА СЕ "ПЪРЗАЛЯТ" ПО МЕД И МАСЛО !!!!

  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3170 Неутрално



    Имали бол пари - платили....

  10. 10 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2678 Неутрално

    По повод безплатните неща —една сътрудничка има такъв лаф ”Ти на мене безплатни неща не ми давай —изпотребвали са ми ваучери за храна, фитнес или басейн. Дай ми добър доход, аз за останалото ще си преценя какво и как”
    Отделно, платените неща дисциплинират, безплатните са приятни но развалят човека.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  11. 11 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Безплатен транспорт естествено, че няма.
    —цитат от коментар 7 на Камен


    Идеята в случая е да се намали автомобилният трафик, а не да има аванта.

    I had a dream, Joe
  12. 12 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 4316 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":


    Ей така се оставят колите...
    —цитат от коментар 5 на hamiltonf


    Само дето народопсихологията на българина е друга...Вуте е казал...и сам да съм в трамвая пак ще се блъскам...

  13. 13 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Добра идея, дано е успешна.
    То и сега е я безплатен я субсидиран - за ученици, студенти, пенсионери.
    Ако се спре източването на бюджета със всякакви далавери и всеки си плаща честно данцъите, може да има още много "БЕЗПЛАТНИ" неща.
    Пари има просто се крадат.

  14. 14 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 838 Неутрално

    По повод безплатните неща —една сътрудничка има такъв лаф ”Ти на мене безплатни неща не ми давай —изпотребвали са ми ваучери за храна, фитнес или басейн. Дай ми добър доход, аз за останалото ще си преценя какво и как”Отделно, платените неща дисциплинират, безплатните са приятни но развалят човека.
    —цитат от коментар 10 на DDR


    И си прав и не си прав.
    Транспорта не е точно ваучер за фитнес.
    Ако има ДОБЪР, УДОБЕН, СИГУРЕН, КОМФОРТЕН и безплатен транспорт, много хора ще слязат от колите.
    Транспорта става по ЕФЕКТИВЕН.
    Намаля се замърсяването, задръстването ... повишава се качеството на живот.
    Което води до много други ИНДИРЕКТНИ подобрения.
    Накрая като теглиш чертата може и да си на +

  15. 15 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2678 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ослик, суслик, паукан":

    Не съм много убеден, доколко една такава мярка би облекчила съществено пътната обстановка. Защо мисля така? —1. Тези, които до сега не са използвали градският транспорт имат някаква основателна причина, за да не го правят.
    2. Разликата между общественият транспорт и личният е огромна. При личният имаш ”от врата до врата” без да си ограничен в количеството багаж. При общественият имаш най—различни ограничения. Това особено касае родителите на малки деца и многодетните родители.
    Но ”поживем, увидим”. Може и да не съм прав.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  16. 16 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Аз лично бих се насочил към друг начин за справяне с проблема.
    Remote Working - ще отпадне нуждата да се пътува толкова много и толкова надалече.
    Автоматизация и Роботизация.
    Спестените средства ще са огромни, да не говорим за екология и т.н.

  17. 17 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 521 Неутрално

    няма безплатен обяд
    —цитат от коментар 1 на lustmord

    Не е нужно обяда да е безплатен.Достатъчно е Ганю да почне да мисли и да се откъсне от балканския си манталитет и мисленето как циганите щели да джобят в метрото.Гражданина на Люксембург и сега плаща солидарно лекарствата на болните,които се осигуряват от астма,белодробен рак,емфизем и т.н.Ако и самия той да не е болен.Особено при рака тия лечения обикновено струват 5-10хил.евро на месец.Като се намали с тая мярка замърсяването на въздуха-тия пари ще се спестяват от бюджета и с тях ще се издържат прекрасно и шофьорите,ще има и за гориво и за всичко.Въобще и не знам що си губя времето да обяснявам-тия неща са толкоз прости,но не са за прости хора!

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  18. 18 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Ако се подобри екологията ще се подобри и здравето на хората.
    Ако се намали стреса ще се подобри и здравето на хората.
    Ако хората са по здрави няма да има нужда от разходи за ЗДРАВЕ.
    Ще останат повече пари в бюджета за други неща.
    Ако се намали престъпоността ще има нужда от по малко разходи за полиция, съд и т.н.
    Това е в най-общи линии.

  19. 19 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Достатъчно е Ганю да почне да мисли и да се откъсне от балканския си манталитет и мисленето как циганите щели да джобят в метрото.
    —цитат от коментар 17 на tqh42306221

    Предполагам, мен визираш? Значи балкански манталитет е да не искаме да плащаме за возенето на другите? Ами защо тогава в Ню Йорк, в Париж или в Лондон метрото е с пари - и там ли са с балкански манталитет?
    Може да има 2-3 държави в света, Люксембург или Финландия, където да потръгне този модел, но във всички останали е: возиш се - плащаш. Иначе някой друг трябва да плаща за твоето возене. Мерси, не. Аз си плащам моето, всеки да си плаща своето.
    Между другото, който кара дизел в града, също нека плаща - и то солено, докато почти се откаже.

  20. 20 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Иначе някой друг трябва да плаща за твоето возене. Мерси, не. Аз си плащам моето, всеки да си плаща своето.
    —цитат от коментар 19 на Камен

    Да,екстремните капитализъм и индивидуализъм са точно това което описваш.В момента(ако си плащаш редовно здр.вноски) плащаш солидарно за лечението на други хора,ако и ти самия да си здрав.По същата твоя логика трябва и с това да не си съгласен.Зер-може никога през живота да не се разболееш и да умреш от инфаркт по време на секс на 120год.Такива екстремни индивидуалисти обаче като тебе ако примерно ги хване някоя тежка болест за която тряя да дават от джоб всеки месец на частно по десетки хиляди-и мигом ставате върли поддръжници на солидарното плащане за благата.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  21. 21 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 521 Неутрално

    защо тогава в Ню Йорк, в Париж или в Лондон метрото е с пари
    —цитат от коментар 19 на Камен

    То преди 400год. и Ню Йорк не е имало,а там е стърчал Винету с пера по кратуната.Света се променя,щем или не щем.Ако някой още не е забелязал-от поне 120год. върви все в една неотклонна посока-наляво,към социално,към прогресивизъм и либерализъм.Ние тук може да си ходим с шаячните потури още 500год. но това не значи че безплатните транспорт,образование,ББД,4дневната седмица и прочие неща няма да се случат.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  22. 22 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Да,бавно ще се случват,първо в отделни малки територии,но ще се случат.И коза ще е за държавите които първи ги въведат-защото ще станат културни и духовни лидери на света.А тия които скачате срещу тия нови неща сте същите като едновремешните консерви които са обяснявали че автомобила никога няма да измести коня и че ако се разреши на жените да гласуват ще настъпи хаос и ще се разпаднат държавите.Та не бъди много сигурен дали след 30год. транспорта в Париж няма да е безплатен.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  23. 23 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4614 Любопитно

    Браво на новото правителство в Люксембург за това решение. Дано трафика в страната се облекчи в бъдеще.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 24 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    Учудени няма, Люкс е Швейцария на стероиди. Могат и "безплатно" образование да си позволят.

  25. 25 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 521 Неутрално

    При личният имаш ”от врата до врата” без да си ограничен в количеството багаж.
    —цитат от коментар 15 на DDR

    Това в Люксембург е лява мярка,но ти много го бъркаш с начина на налагане на лявото тук през епохата на съветското робство.Никой не говори за налагане насила на нещо.Ако искаш да идеш на работа-ще хванеш метрото.Ако искаш да си превозиш секцията-ще си запалиш вана/баничарката.Аз съм собственик на транспортна фирма.Имам камиони.До Кауфланд в съседния град да си купя ядене за седмицата обаче ходя с рейса и си го мятам в раничката на гърба.Защото ми ляга 1,60лв. в двете посоки,което е смешна пара.Защото не мърся въздуха.Защото не се чудя тоя 8м. камион как да се вра в трафика и къде да го паркирам.И-да-за тия които непременно ходят с колата до съседното кафене на 200м сигурно изглеждам пълен глупак.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  26. 26 Профил на patsis
    patsis
    Рейтинг: 2510 Весело

    До коментар [#12] от "BiGman1":

    Вуте е казал...и сам да съм в трамвая пак ще се блъскам...

    Вуте едно време бе казал: "И лев да стане бензино, я па че си карам!"
    Сега, осъвременено: "И десе лева да стане бензино, я па че си карам!"

  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10641 Неутрално

    В Европа е приложимо. В Люксембург , още повече, предвид размерите, броя и финансите. Тези, които "комутират" от близките градове и държави ще си оставят колата на сателитен паркинг. Транспортната схема ще се промени. За всяко нещо си има решение. И за мен ползите са очевидни.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  28. 28 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1646 Весело

    А Фъндъчката дигна билетчето у София от 1.20 на 1.60.
    Благодарим ти, леличко...

  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8919 Неутрално

    Тука никога не може да се случи. На нас ни трябват пари, не чист въздух.

  30. 30 Профил на Пешу
    Пешу
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    Пустият му либерален свят... После що всички бягат натам.

  31. 31 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4698 Любопитно

    До коментар [#6] от "Willy Messerschmitt":

    Хрушчов посещава Швеция 1964-та, като основната част от програмата са шведските ферми, крави, трактори и т.н. Ето линк с кратки филмови отрязъци за тази визита
    http://www.aparchive.com/metadata/youtube/e876fe92227f3e624c1a4bc45921c835

  32. 32 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4698 Весело

    До коментар [#9] от "Нинов":

    Май не е лошо да се поясни какъв е средният годишен доход на гражданите на Люксембург и колко зависими са те от гестарбайтърите от околните страни (имат преки автобусни линии до малки градчета в Португалия, една от по-масовите имигрантски групи там)
    ПП
    Гледам че средният годишен доход на Глава от Населението (!) сега е 108,500.00 USD

  33. 33 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 3272 Любопитно

    Люксембург е колкото Младостите + Дружба, но средния доход на човек е доста висок, следователно и данъците, и така могат да си ги позволят тези неща. Няма голям град който да е направил нещо подобно другъде.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  34. 34 Профил на the_thraex
    the_thraex
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Жива проба комунизъм, ама гладната кокошка просо съснува.

  35. 35 Профил на dum_dum
    dum_dum
    Рейтинг: 417 Весело

    Браво. Като въведат безплатния градски транспорт, ще си избият разходите с производство на канабис

  36. 36 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4483 Неутрално

    Личи си къде мислят и правят нещо конкретно за намаляване на трафика и задръстванията, съответно за подобряване на чистотата на въздуха, и къде само си приказват, както е видно и от голяма част от коментарите по-горе.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  37. 37 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Няма безплатен обяд така е, но ние един път го плащаме този обяз през данъците ни, с които Столична община субсидира транспорта и втори път плащаме с карти и билети. Ако се сметнат разходите за будките, лелките-продавачки, билетите и картите, апаратите за таксуване, контрольорите и техните апарати, може много лесно да се направи целия транспорт на София да е безплатен. А ефектът ще е повече чист въздух,.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  38. 38 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    "По време на скорошната предизборна кампания Бетел, чиято Демократическа партия ще сформира правителство с лявата Социалистическа работническа партия и със Зелените"

    Типична история. Социалисти и зелени на гребена на популистката вълна и пример как се съсипва бюджет, икономика и държава.

  39. 39 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    Това не можем дори да го мечтаем...Тук барем петилетка мътят повременния билет и се него измътват, но междувременно удвоиха цената на билетчето - еднаква и за 1 спирка, и за лангъркане от първа до последна.
    —цитат от коментар 2 на Лелка


    Лелче, ти от години се правиш тука на дясна. Напразно.

  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4255 Неутрално

    До коментар [#19] от "Камен":

    Сигурен ли си, че няма съвсем различен поглед над ситуацията, който би направил тезата ти нелепа?

    Ти гледаш на тази мярка като крайно левичарство. Опитай се да я видиш отдясно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 521 Неутрално

    На нас ни трябват пари
    —цитат от коментар 29 на Роси

    Мдам,имаше и хубав клип за целта с една лелка "кой ще ни даде париии!?".Трябва ни "промяна на чипа" както викаше Дедо.Ако си трудолюбив и умен,то имаме достатъчно природни ресурси,територия,земя(при това все още чиста) и т.н. че да проимаме и пари.Заеби го Люксембурга.Глей държави кат Австрия-същата площ-ама осеяна само с камъни-9пъти по-голям БВП от нас.Белгия-4 пъти по-малка от БГ,дълбоко етнически разделена-10пъти нашето БВП.Холандия-земя взета назаем от морето,3пъти по-малка площ и 18пъти по-висок БВП.Един свестен народ кат немеца или холандеца ако ще в Гренландия да го интернираш-и там за 20год. ще сътвори Рай.А нас и у най-хубавото място като дадености да ни сложиш-и от него ще направим кенеф.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  42. 42 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Сигурен ли си, че няма съвсем различен поглед над ситуацията, който би направил тезата ти нелепа?Ти гледаш на тази мярка като крайно левичарство. Опитай се да я видиш отдясно.
    —цитат от коментар 40 на Darth Plagueis

    Да, има и друг поглед, който обаче важи за Люксембург. Ако приемем, че лявото е да вземеш от богатите, за да дадеш на бедните, то в Люксембург бедни практически няма. Най-богатата държава на света е (на глава от населението). Транспортът така или иначе се плаща - дали ще го плащат директно с карти и билети, или чрез данъците си, все тая - там всички плащат данъци.

    Такъв модел обаче не може да работи в страна, където една част от населението не плаща данъци, а само взема социални помощи. Например Германия, Франция, или САЩ.
    В България също. На някои много им се иска "безплатно" метро, тоест да им го плати някой друг.
    В Люксембург явно са сметнали, че пак същите хора ще си го плащат, просто по друг начин.

  43. 43 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2678 Неутрално

    [quote#25:"tqh42306221"][/quote]

    Явно лошо съм се изразил. Не става само въпрос за пазаруване. Става въпрос и за семейства с малки деца и многодетни семейства. Досега, никъде в ЕС, където съм ползвал градски транспорт (а на някои места си рекламират транспорта като едва ли не най-добриявт в света ) не съм пътувал комфортно с няколко малки деца. Мотрисите, рейсовете и т.н. са направени човек да се вози с една дамска чантичка. Час пик навсякъде е час пик - блъсканица до немай къде (а децата трябва да се заведът на училище или детска градина).
    Не искам да влизам в спор - не държа да съм прав. Всеки има някакъв свой опит и истина.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  44. 44 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#7] от "Камен":

    "Безплатен транспорт естествено, че няма. Автобусите горят ли гориво - горят. Метрото черпи ли ток - черпи. Шофьорите вземат ли заплати - вземат.
    Значи градският транспорт не става безплатен, а става платен отнякъде другаде. Вероятно от данъкоплатците пак, то от кого друг? Под каква точно форма, управниците на Люксембург си знаят.
    Но хората не виждам какво има да се радват - така или иначе пак те ще плащат, но всички по равно. Ползваш/не ползваш - плащаш пак. "
    Точно това щях да напиша и аз. Просто най- вероятно ще им увеличат някой данък.

  45. 45 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 492 Неутрално

    33 часа на година ... Това е под 6 минути на ден. Горките.

    1.618




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK