Хиляди германци подадоха молби за изключване от забраната за дизели в Щутгарт

Хиляди германци подадоха молби за изключване от забраната за дизели в Щутгарт

© Reuters



Властите в Щутгарт получиха над 3600 молби за изключване от забраната за някои дизелови автомобили, която е първият широкомащабен мораториум върху по-старите, по-замърсяващи коли, предаде ДПА.


От вчера, когато влезе в сила забраната, на дизеловите коли със сертификат за отделяни вредни газове "Евро 4" или по-нисък е забранено да се движат в някои части от центъра на Щутгарт. Местните жители имат срок до първи април да приведат автомобилите си в съответствие със заповедта или да поискат да бъдат изключени от нея.


Досега са обработени над 1500 молби, като малко под половината са одобрени, каза днес говорител на градските власти. Забраната обхваща до 72 хил. автомобила в Щутгарт и околностите, като около 10 процента евентуално отговарят на условията за изключение, допълни говорителят.




Право на изключване имат работещите в социалното подпомагане и медицинската помощ, както и шофьорите на кемпери, използвани само по време на почивка.


Шофьорите, които не се съобразят със заповедта, първоначално ще получат предупреждение. Градските власти планират по-късно въвеждането на глоба от 80 евро плюс такси и разходи.


Съд в Лайпциг постанови през февруари, че германските градове имат право да налагат забрани за дизеловите автомобили като начин да се намали замърсяването на въздуха. Хамбург пръв въведе частична забрана на дизеловите автомобили, но забраната е критикувана като неефективна, тъй като обхваща само две улици и допуска много изключения. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 477 Любопитно

    И сега немците като не мога да си карат дизелите, ще почнат да благославят Зелените.

  2. 2 Профил на Desolater
    Desolater
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Общо взето ефектът е че ще си карат и произвеждат дизелите, не се заблуждавайте, но всичко под Евро 4 заминава за източна Европа.

  3. 3 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 804 Любопитно

    На първо място - имало ли е въобще проблем с въздуха в Щутгард, че да предлагат това радикално решение? Не си спомням някога, когато съм отварял долната карта със станции в Германия нещо да е било на червено:

    https://waqi.info

  4. 4 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    М-м-м да, постепенно трезвомислещите ще започнат все-повече да се обаждат.

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  5. 5 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1256 Весело

    Ми той въздуха се замърсява и от бензиновите двигатели!
    Да ги спрат и тях и в центъра само файтони с конски впряг!

  6. 6 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Това решение е удар по хората от средната класа,живеещи в предградията и крайните квартали.Хората, които плащат данъци и отглеждант деца,бъдещи данъкоплатци.Важното е да се пълнят гушите на големите автопроизводители и да принудят хората да купуват нови коли.

  7. 7 Профил на Скелета
    Скелета
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Интересна битка се започва, еколози+коцерни срещу простия народ.
    Моята прогноза е за народа :)

  8. 8 Профил на DaWolf
    DaWolf
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Интересна битка се започва, еколози+коцерни срещу простия народ.Моята прогноза е за народа :)
    —цитат от коментар 7 на Скелета


    Ще загубиш, както винаги и навсякъде през последните 20,000 години...за жалост

  9. 9 Профил на ygw17593282
    ygw17593282
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#6] от "Мусаши":

    ти си няква миризлива ушанка Целта е да не се ползва нефта на рашките Това заедно със санкциите и управлението на Путин ще ги накара да ядът прикладите на пушките си Русия се разпада Китай превзе Сибир и ще граничи с Украйна и Полша

  10. 10 Профил на ygw17593282
    ygw17593282
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#6] от "Мусаши":

    Е първо ще вземе Тайван и ще потопи някои и друг щатски самолетоносач де

  11. 11 Профил на nno09571687
    nno09571687
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не си спомням някога, когато съм отварял долната карта със станции в Германия нещо да е било на червено:https://waqi.info
    —цитат от коментар 3 на lustmord


    ми недей да отваряш повече това. щом рургебит е зелен, значи сайтът е менте...а щути има същия проблем като софия - в котловина е...

  12. 12 Профил на Elan Morin
    Elan Morin
    Рейтинг: 661 Неутрално

    На първо място - имало ли е въобще проблем с въздуха в Щутгард, че да предлагат това радикално решение? Не си спомням някога, когато съм отварял долната карта със станции в Германия нещо да е било на червено:https://waqi.info
    —цитат от коментар 3 на lustmord


    Да, проблем в Щутгарт е имало, и все още не е е напълно решен -- https://www.dw.com/en/stuttgart-germanys-beijing-for-air-pollution/a-18991064

    Последните 10-15 дни и в София въздухът е доста чист, вижда се на всяка карта. Което не значи, че няма проблем по принцип.

    Е, и стандартите за замърсяване са донякъде различни, разбира се :)

  13. 13 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    До коментар [#6] от "Мусаши":ти си няква миризлива ушанка Целта е да не се ползва нефта на рашките Това заедно със санкциите и управлението на Путин ще ги накара да ядът прикладите на пушките си Русия се разпада Китай превзе Сибир и ще граничи с Украйна и Полша
    —цитат от коментар 9 на ygw17593282


    ... ти пък защо си въобразяваш, че (комунистически) китай няма да се разпадне... м?

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  14. 14 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    [quote#12:"Elan Morin"][/quote]

    ... ами разбира се, че ще е по-чисто... като са се разкарали столичаните по родните си места ;)

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  15. 15 Профил на Боярышник с хлебушком
    Боярышник с хлебушком
    Рейтинг: 57 Неутрално

    Тия балами от Щутгарт не разбраха ли какъв хубав Форд Ескорт на бензин продадох на едни роми само за 400 лева.Вървеше като нов,защото беше от славната 1994, а можеха да си го вземат и да си го карат в Щутгарт без забрани....

    Ах, Александр Сергеевич, милый Ну что же Вы нам ничего не сказали О том, как держали, искали, любили, О том, что в последнюю осень Вы знали
  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11396 Неутрално

    Производителите ще трябва да помислят за компенсация заради лъжите и разходите...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#2] от "Desolater":

    Под евро 5

  18. 18 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1302 Любопитно

    Защо за социалните и медицинските може,а за другите не може?Или за всички или за никой.Ама...май държавата ще трябва да срещне повишаването на социални и медицински разходи.А тези разходи ще трябва да излезнат от джоба на данъкоплатеца пак.Не им стиска да го обяват ли какво?Още им държи влага от жълтите жилетки,но оскъпяването на услуги,стоки и транспорт е неминуемо.Ще видим докога ще изстискват джоба на работещите.Все някога този джоб ще се продъни.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  19. 19 Профил на Ради Ангелов
    Ради Ангелов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ми той въздуха се замърсява и от бензиновите двигатели!Да ги спрат и тях и в центъра само файтони с конски впряг!
    —цитат от коментар 5 на vagabond66


    Те и конете отделят вредни газове... ;))

  20. 20 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4020 Неутрално

    До 18, Сандман
    "...Защо за социалните и медицинските може,а за другите не може?Или за всички или за никой.Ама...май ..."

    Ами както у нас е възможно работещите в кметствата (общински и районни) да ползват синя зона безплатно, и разни навлеци и с разни лепенки МВР, НС, журналисти, инвалиди (значи хиляди не само за София), така и социални и медицински работници (както виждаш, много по-ограничен кръг от родния ни).

  21. 21 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4020 Неутрално

    Общо взето ефектът е че ще си карат и произвеждат дизелите, не се заблуждавайте, но всичко под Евро 4 заминава за източна Европа.
    —цитат от коментар 2 на Desolater


    Те и в Източна Европа започват да се усещат, че градовете им се задушават (особено София и Букурещ), и в близко е времето ларгото на София да бъде ограничено само за автомобилите на държавната и общинска администрация, и за електрички.

  22. 22 Профил на Th Henry
    Th Henry
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Те и в Източна Европа започват да се усещат, че градовете им се задушават (особено София и Букурещ), и в близко е времето ларгото на София да бъде ограничено само за автомобилите на държавната и общинска администрация, и за електрички.
    —цитат от коментар 21 на historama

    Е те тогава ще падне вече и Бойко и ФанДупкова. Заради какво ли не грабене и злоупотреби няма да се вдигнат хората, но пробвай да ги свалиш от колите и тогава вече ще се обърне стола : )





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK