Кои проблеми не успя да реши Европейският съюз през 2018

Председателите на Европейската комисия и на Европейския съвет Жан-Клод Юнкер и Доналд Туск

Председателите на Европейската комисия и на Европейския съвет Жан-Клод Юнкер и Доналд Туск



Инфарктни преговори до среднощ за мигрантите, висяща на косъм сделка за Брекзит, залез на утвърдени лидери, безсилие срещу популизма. Миналата година единството на Европейския съюз бе подложено на изпитание на няколко фронта. Успя ли ЕС да реши проблемите, или само ги постави в режим на изчакване с надеждата за помирение в някакъв бъдещ неясен момент?


Кавгите за миграцията


За европейските лидери юни 2018 година се оказа по-гореща от очакваното. За проблема може би трябваше да се досетят още от началото на месеца, когато в Италия дойде на власт коалиционно правителство, сформирано от антиимигрантската дясна партия Лига и антисистемното Движение "Пет звезди". Това се случи след продължила три месеца политическа несигурност, настъпила след като италианците предпочетоха да ги управляват популисти и крайнодесни във вот без ясен победител.


След идването си на власт новата коалиция ясно показа, че няма да прави компромиси с антиимигрантските си убеждения и през лятото отказа достъп на хуманитарни кораби, превозващи мигранти.




Ситуацията бе усложнена от неочаквана нестабилност в Германия, където в опит да трупа точки преди регионалните избори в Бавария коалиционният партньор на Ангела Меркел постави на канцлера ултиматум, като я предупреди, че може да затвори границите на страната за определени категории нелегални мигранти (в крайна сметка това не спести тежкия изборен удар по ХСС през есента).


Междувременно Франция и Италия влязоха във война на думи за това кой поема и кой не отговорност за бежанците, а Унгария криминализира подпомагането на мигранти.


Матео Салвини

© Reuters

Матео Салвини


В крайна сметка лидерите на ЕС успяха да договорят план от няколко точки, включващ по-ефективен контрол над външните граници и контролирани центрове за мигранти, създадени в държавите членки на доброволна основа.


Би било пресилено да се каже, че компромисът, постигнат на инфарктно заседание на Европейския съвет в края на юни, е решение на проблема. Свидетелство за тлеещото напрежение е и фактът, че редица държави - членки на ЕС, отказаха да подпишат пакта на ООН за миграцията - отново от страх, че той подпомагал увеличаване броя на мигрантите.


До реформа на Дъблинския регламент, който стои в основата на общата европейска бежанска политика, не се стигна, а Италия и страните от Вишеградската група продължават да са все така непреклонни по въпроса, с който ще трябва да се бори румънското председателство на Съвета на ЕС. Междувременно проблемът просто се премести - Испания измести Италия като основна входна точка за мигрантите.


Популистки фронт


Изострянето на споровете за бежанците всъщност бе признак за още един проблем – набиращият сила през цялата година популизъм в ЕС. Начело бяха Унгария и Полша, срещу които бяха започнати безпрецедентни наказателни процедури с крайна санкция отнемането на правото на глас в ЕС. Провокациите под формата на спорни съдебни реформи в тези страни и Румъния накараха ЕС да се замисли как да действа срещу нарушения на европейските ценности.


Появиха се предложения за въвеждането на правилото "пари срещу законност" при отпускането на еврофондове, които обаче бяха последвани от критики, че така се наказва не източникът на проблема (управляващите), а обикновеният човек (но всъщност мнозина от тези обикновени хора са гласували именно за тези управляващи).


Междувременно към клуба на непокорните се присъедини и Румъния, където управляващата партия не се притесни със сила да потуши антиправителствените протести през лятото, въпреки че би трябвало да пази имиджа си най-малкото защото е гледана под лупа на фона на започналото на 1 януари 2019 г. румънско председателство на Съвета на ЕС.


Виктор Орбан

© Associated Press

Виктор Орбан


Към края на 2018 започна да се прокрадва идеята за нов механизъм, който да важи за всички държави членки. Европейският парламент предложи той да се основава на годишна, базирана на доказателства оценка на спазването от страна на всички държави членки на ценностите на ЕС, и да включва специфични за отделните държави препоръки, както се прави за икономическите политики.


Какъвто и механизъм да измисли ЕС обаче, е малко вероятно да спре възхода и провокациите на популистите. Вместо това все повече, изглежда, се прокрадва необходимостта да се научи да работи с тях предвид очакванията популисти и крайнодесни да завземат рекорден брой места в Европейския парламент след изборите през май тази година.


Залезът на старите лидери


И докато думата на някои политически фигури започна да се чува все по-силно, тази на утвърдени лидери отслабна. След като на косъм спаси коалицията си и след катастрофалния резултат на регионалните избори в Бавария и в Хесен Ангела Меркел обяви, че това е последният ѝ мандат като канцлер и като лидер на Християндемократическия съюз. Оттеглянето ѝ от политическата сцена не вещае много добро за бъдещето на ЕС на фона на политическа фрагментация и поляризация. Нито един лидер не е доминирал европейската политика в степента, в която тя го направи през изминалите 13 години. Каквито и грешки да направи в опитите да се справи с кризата в еврозоната и с миграцията, оттеглянето ѝ неизбежно ще създаде вакуум в сърцето на Европа.


Плакат на Ангела Меркел

© Reuters

Плакат на Ангела Меркел


Във Франция междувременно заради социално недоволство блясъкът на Еманюел Макрон избледнява по-малко от две години след като той нахлу във властта със сензационна победа.


Въпреки това той все още не се е отказал да опита да използва изборите за Европейски парламент, за да се сдобие с ключово влияние в Европа. Позициите му обаче със сигурност ще са отслабени заради бързо спадащата подкрепа за него за сметка на възхода на крайната десница.


Ще има ли Брекзит


Една от големите задачи на европейските лидери бе сключването на споразумение за излизането на Великобритания от ЕС. Задачата обаче на моменти изглеждаше невъзможна. В крайна сметка ЕС излезе от годината с една стъпка напред в преговорите - споразумение има. Но това е всичко. Ключовият момент, а именно одобрението на сделката от британския парламент, все още виси на косъм.


Вотът трябваше да се състои на 11 декември, но заради почти сигурен провал премиерът Тереза Мей го отмени. Последва вот на недоверие срещу нея в собствената й партия. Макар да оцеля, ситуацията ѝ продължава да бъде трудна, защото европейските лидери бяха категорични - предоговаряне на сделката няма да има. Новият срок за гласуване в парламента е седмицата, започваща на 14 януари - само 10 седмици преди договорения срок за напускане на ЕС. Остава въпросът какъв Брекзит ще има и изобщо ще има ли Брекзит?


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2315 Весело

    Важно е да дава кинти.
    После чао!

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  2. 2 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2211 Весело

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":

    Ти ще си чао дълго преди ЕС да се разпадне, русначе 🖕

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  3. 3 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    През две хиляди и осемнайста година ниското равнище на заплатите и десетпроцентовата данъчна тежест се определят от германските компании като най-атрактивните условия за нови инвестиции в България. Преди осемдесет и три години академик Михаил Арнаудов, литературен историк и етнограф, доктор хонорис кауза на университетите в Хайделберг и Мюнстер, провиденчески изрича:
    ,,България не може да бъде колония, удавена от индустрията и културата на Европа. Тя или ще съумее да се издигне като самобитна и оригинална единица между толкова народностни и културни принципи, или трябва да загине под напора на чуждото влияние. България може да бъде малка по територия и брой на населението си, но тя би оправдала своето назависимо съществуване само чрез подвизите на духа и на творческия труд”.
    Българските мечти произлизат от земна жизнена философия:
    ,,Аз искам да живея и работя за благото на семейството ми и за моя собствена полза. Да спазвам установените закони. И те да бъдат еднакви за всички”.
    Важни са децата, имота и работата. Във всички епохи, за хубаво или лошо, твърдоглавите българи са имали лично гледище по отношение на идеите, собствено мнение за събитията и индивидуален подход към хората.

  4. 4 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3680 Весело

    Всъщност нито един сериозен проблем не успя да реши ЕС през 2018 г. - разединен, слаб, с председател на ЕК, който не е ясно с какво се бори - с алкохол ли, с ишиас ли.
    Ако европейските лидери и висши бюрократи не се върнат бързо на земята, не бива да се сърдят ни на популисти, ни на дявол, както се казва.

  5. 5 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2621 Неутрално

    Оттеглянето на Меркел не е заплаха за ЕС, а по-скоро шанс за отказ от погрешната политика за мигрантите. Както сте чели, и гробищата са пълни с незаменими хора.
    Победата на Макрон изобщо не беше бляскава, опитаха се да ни я представят като такава. Хората гласуваха срещу Маринката, а не за него. Останалото бе вятър от медиите и двайсетина трола.
    Троянският кон напуска в края на март.
    Европа се променя, И за добро.

    Еретик
  6. 6 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2250 Неутрално

    Еврочиновниците не успяха да решат нито един проблем.
    Време е за промяна.

    Panta rhei....
  7. 7 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 1124 Весело

    Кокошки, крушки и краставици- дотам им стига капацитета на алкохолизираните бездарни социалисти- социопати яхнали метлата на властта😂😂😂

  8. 8 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2058 Любопитно

    От кеша на тази статия:

    "Стъпка напред, две назад: Кои проблеми ЕС не успя да реши през годината"

    Гергана Станчева, 11:00, 19 дек 18

    - Не Гергана! "Стъпка назад, ДВЕ НАПРЕД"
    Толкоз за подгласниците на АзГ тук и "еврооптимизма" им.
    Със здраве.

  9. 9 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#3] от "Practic":


    През две хиляди и осемнайста година ниското равнище на заплатите и десетпроцентовата данъчна тежест се определят от германските компании като най-атрактивните условия за нови инвестиции в България. Преди осемдесет и три години академик Михаил Арнаудов, литературен историк и етнограф, доктор хонорис кауза на университетите в Хайделберг и Мюнстер, провиденчески изрича: ,,България не може да бъде колония, удавена от индустрията и културата на Европа. Тя или ще съумее да се издигне като самобитна и оригинална единица между толкова народностни и културни принципи, или трябва да загине под напора на чуждото влияние. България може да бъде малка по територия и брой на населението си, но тя би оправдала своето назависимо съществуване само чрез подвизите на духа и на творческия труд”. Българските мечти произлизат от земна жизнена философия: ,,Аз искам да живея и работя за благото на семейството ми и за моя собствена полза. Да спазвам установените закони. И те да бъдат еднакви за всички”. Важни са децата, имота и работата. Във всички епохи, за хубаво или лошо, твърдоглавите българи са имали лично гледище по отношение на идеите, собствено мнение за събитията и индивидуален подход към хората.
    —цитат от коментар 3 на Practic


    Чудесен цитат !
    През вековете българинът е оцелявал с вярата си ,здраво стъпил върху своя имот и обграден от многолюдното си семейство!
    Преди 75 години му взеха вярата и имота.....и семейството му бавно изчезва ....а с него и той.

  10. 10 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3693 Неутрално

    "За къв ни е ЕС без парите!" Крилата мисъл, забравих кой беше автора. За 15-20 години европодаянията току виж ни компенсират щетите от затваряне на четирите реактора. Останалото е само на червено. Но този е малкия проблем. В еуфорията покрай "големите промени" Евроатлантика успя да окупира цяла източна Европа и да блокира пътищата на изток. Сега вече няма път назад, а напред се показват само геноцида и нищетата. Единственото ни спасение е пълна солидарност с другите като нас - Полша, Унгария Словакия, Румъния. Само заедно можем да излезем от капана. Иначе ще станем жертва. 150-те милиона глоба и играта с евросубсидиите ясно показват тенденцията.

  11. 11 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2841 Неутрално

    Ааа, статия за какво не можал да реши. :)

    По-интересно е какво успя да реши - отговора е нищо важно. ;)

  12. 12 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    Щом не срещаш мигрантите с плюшени мечета. Щом не правиш паради с розови прашки, ти си популисти, или крайно десен 👉(в някои случаи - крайно ляв 🔚). Къде отиде свободата на личността? Защо, когато защитаваш традиционни ценности си виновен? Защо мнозинството трябва да дава привилегии на малцинствата, само защото са такива? Къде изчезна класическата демокрация? Има още много нерешени въпроси, но трагедията била, че старите и традиционни партии и политици изчезнали! Ми, нормално е. Всичко, което се износи и не отговаря на съвременните условия, отива на боклука.

  13. 13 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2841 Неутрално

    "Междувременно към клуба на непокорните се присъедини и Румъния, където управляващата партия не се притесни със сила да потуши антиправителствените протести през лятото"

    Начи Румъния е непокорна, а Франция дето имаше загинали даже от жълтите жилетки е отличник и правова страна и демокрация и спазва всички ценности на ЕС. :)

  14. 14 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1923 Любопитно

    До коментар [#9] от "KRAFTWERK":

    "Чудесен цитат !
    През вековете българинът е оцелявал с вярата си ,здраво стъпил върху своя имот и обграден от многолюдното си семейство!
    Преди 75 години му взеха вярата и имота.....и семейството му бавно изчезва ....а с него и той."

    И кое му е чудесното? Българинът винаги е постигал нещо(като народ), когато е бил единен, и когато е имал някаква ЦЕЛ(за бъдещето), а не когато: ,,Аз искам да живея и работя за благото на семейството ми и за моя собствена полза.”

    Е, нали ви върнаха имотите, и земята(в "реални граници"), КАКВО постигнахте? Само да напомня, че Бай Тошо заварва България на 6 млн., а я остави на 9 млн.(ДЕВЕТ). Сега пак се върнахме на 6 млн.(ако изобщо има толкова).

    reductio ad absurdum...
  15. 15 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3024 Неутрално

    До коментар [#14] от "Divi filius":


    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":

    https://www.chitanka.info/text/2393/7

  16. 16 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2631 Неутрално

    Е, нали ви върнаха имотите, и земята(в "реални граници"), КАКВО постигнахте? Само да напомня, че Бай Тошо заварва България на 6 млн., а я остави на 9 млн.(ДЕВЕТ). Сега пак се върнахме на 6 млн.(ако изобщо има толкова).

    Верно бе!
    И всичките 9 млн бЕхме у дискотеката – 2 часа има, 2 часа нЕма ток, нема млЕко, нема паста Каро за бръсннене, нЕма нищо у дюкените, има 10 МИЛИАРДА дълг и мрежи по границите! Взеха парите и ни оставиха "времето е наше"!
    Късопаметна е българската овча порода!
    До коментар [#14] от "Divi filius":

  17. 17 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    Е, нали ви върнаха имотите, и земята(в "реални граници"), КАКВО постигнахте? Само да напомня, че Бай Тошо заварва България на 6 млн., а я остави на 9 млн.(ДЕВЕТ). Сега пак се върнахме на 6 млн.(ако изобщо има толкова).Верно бе!И всичките 9 млн бЕхме у дискотеката – 2 часа има, 2 часа нЕма ток, нема млЕко, нема паста Каро за бръсннене, нЕма нищо у дюкените, има 10 МИЛИАРДА дълг и мрежи по границите! Взеха парите и ни оставиха "времето е наше"!Късопаметна е българската овча порода!До коментар [#14] от "Divi filius":
    —цитат от коментар 16 на Alexander97


    +++ Поздрави .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  18. 18 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#14] от "Divi filius":

    И кое му е чудесното? Българинът винаги е постигал нещо(като народ), когато е бил единен, и когато е имал някаква ЦЕЛ(за бъдещето), а не когато: ,,Аз искам да живея и работя за благото на семейството ми и за моя собствена полза.”

    Е, нали ви върнаха имотите, и земята(в "реални граници"), КАКВО постигнахте? Само да напомня, че Бай Тошо заварва България на 6 млн., а я остави на 9 млн.(ДЕВЕТ). Сега пак се върнахме на 6 млн.(ако изобщо има толкова).

    Твоя бай тошо твърдеше че семейството е основната клетка , и докато ни обединяваше и спускаше целта комунизъм ,народите за които най важното бе човека и семейството избягаха със 100 години.
    И на кого върнаха земята ? След като избиха предприемчивите и умни хора , след като лумпенизираха селянина в мини ,фабрики ,заводи и Текезета , след като направиха половината крадци , след като минаха две поколения и хората изгубиха връзката си със земята ...те я върнаха ...друг е въпросът че някогашните голтаци -бивши партийни секретари и шефове на Текезета се оказаха крупни земевладелци.

    Никой няма да ви прости червения геноцид!


  19. 19 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2866 Гневно

    "членки на ЕС, отказаха да подпишат пакта на ООН за миграцията - отново от страх, че той подпомагал увеличаване броя на мигрантите"

    Анализирайте това изречение от стътията. Лицемерието е поставено в израза "от страх, че". Значи хора, които мислят нещо нежелано за автора нямат право на уважавано свое мнение. Тяхното мнение е преразказано уж като инфантилно.
    Не приемам статията и съжалявам, че си омърсих очите с нея.

    подпис
  20. 20 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2467 Весело

    Винаги има "опаки" хора, които търсят "кусури" навсякъде!
    Няма как, в един новосформиращ се "клуб на единомишленици" всички да мислят и действат абсолютно еднакво!
    Интересното е, че някои от тях, след като са декларирали желание за участие и са ползвали комфорта на членството, започват да оспорват правилата му! По принцип, това са определени политически партии, временно настанили се на върха, на властта, сполучливо спекулирайки с демагогски "политики" в "името на народа"!
    Само че, демокрацията изисква, след плурализма, да се постига консенсус, чрез преговори! Вътре в "клуба"! Нежелаещите, упорито, да спазват правилата, имат алтернатива - напускат! ;) Има и "прецедент - ОК с неговия "бреЙкзит", очертаващ се да се превърне в трагикомедиен спектакъл на "наследниците" на Шекспир! ;)

  21. 21 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2894 Весело

    Трябва анализ и за това колко нови ненужни проблеми, прибавиха с дейността си ЕС институциите :)

    мурзилка
  22. 22 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2467 Весело

    Трябва анализ и за това колко нови ненужни проблеми, прибавиха с дейността си ЕС институциите :)
    —цитат от коментар 21 на Маршалов


    Вероятно е така. Ама пък и, едни управници, с една "тол-система" се оплетоха, кат патета в кълчища...;)
    До коментар [#21] от "Маршалов":

  23. 23 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    ЕС не реши най-важния си въпрос = федерация или конфедерация

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  24. 24 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    ЕС не реши най-важния си въпрос = федерация или конфедерация
    —цитат от коментар 23 на dark'star


    ЕССР, кой не е с нас е против нас.

    мурзилка
  25. 25 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    [quote#24:"Маршалов"][/quote]

    става дума за вътрешната организация на ЕС , а не дали си "ЗА" или "ПРОТИВ" каквото и да е :-) за да разбереш въпроса = "Европа на безлични региони" или "Европа на национални държави" - това трябва да се реши и то бързо = в Свят на безмилостни титани е въпрос на оцеляване

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  26. 26 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    ЕС мъжествено се бори с проблемите, които сам създава.

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  27. 27 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2315 Любопитно

    До коментар [#23] от "dark'star":

    Аз не съм гласувал 1300+ годишната ми родина да се затрива и да става провинция към ЕСССР!

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  28. 28 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2631 Неутрално

    "Интересното е, че някои от тях, след като са декларирали желание за участие и са ползвали комфорта на членството, започват да оспорват правилата му! "
    - - - - - - Само че, демокрацията изисква, след плурализма, да се постига консенсус, чрез преговори! Вътре в "клуба"! Нежелаещите, упорито, да спазват правилата, имат алтернатива - напускат! ;) Има и "прецедент - ОК с неговия "бреЙкзит", очертаващ се да се превърне в трагикомедиен спектакъл на "наследниците" на Шекспир! ;)

    Чакам с нетърпение първите резултати от "плюсовете", получени след развода!
    От сега се чуват гласовете на разума, но отгоре седи упоритата Мей и тя ще изяде калая като десерт! Трябвало да се "изпълни волята на народа"!
    Ако М. Тачър изпълняваше волята на профсъюзите, Британия щеше да е все още потънала в мизерия.
    До коментар [#20] от "batzdravo":

  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10509 Неутрално

    Залезът на старите лидери е е проблем, още повече да се решава от ЕС. Все пак не сме несменяема монархия
    Брексит е желание на Великобритания, което бе породено от вътрешнопаръийни проблеми, а косвено и от твърде многото бюрокрация и неадекватни ежедневни решения на ЕК.
    Популизмът става проблем, заради нечовешкия политкоректен език на евробюрократите. Това определено е проблем, но той се регулира с избори
    Мигрантите - това е проблемът, който трябва да реши ЕС и тук ние се провалихме. Не може да има страна, която не брани границите си. А мигрантите (вече никой не ги нарича бежанци и това е успех) трябва да научат, че границите и правилата съществуват. Дори, ако трябва по трудния начин.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  30. 30 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2631 Неутрално

    До коментар [#23] от "dark'star":Аз не съм гласувал 1300+ годишната ми родина да се затрива и да става провинция към ЕСССР!
    —цитат от коментар 27 на Веселин Дечев


    Ей такива типове като теб със специални образователни нужди ни правят провинция.
    Не ЕС!

  31. 31 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Стъпка напред, две назад
    - Не Гергана! "Стъпка назад, ДВЕ НАПРЕД"
    —цитат от коментар 8 на plebs


    Мне, др Гергана е права

    https://bit.ly/2QnSdKE

  32. 32 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    Щом не срещаш мигрантите с плюшени мечета. Щом не правиш паради с розови прашки, ти си популисти, или крайно десен 👉(в някои случаи - крайно ляв 🔚). Къде отиде свободата на личността? Защо, когато защитаваш традиционни ценности си виновен? Защо мнозинството трябва да дава привилегии на малцинствата, само защото са такива? Къде изчезна класическата демокрация? Има още много нерешени въпроси, но трагедията била, че старите и традиционни партии и политици изчезнали! Ми, нормално е. Всичко, което се износи и не отговаря на съвременните условия, отива на боклука.
    —цитат от коментар 12 на Vlado Nikolov


    Николов, кой те е учил на демокрация тебе? Или просто ти така я чустваш демокрацията?
    В съвеременните демократични общества има върховенство на закона. Законите нормално се пишат от Парламентите, които типично са законодателните органи и се прилагат от управляващата администрация - Министър председател или пПрезидент в зависимост от държавата. Това е демокрация. И в съвременните демокрации и най-важно в най-старата действаща демокрация на света САЩ, където Конституцията и системата на управление е същата като преди 250 години, главната роля на закона е да защити индивида! Индивида от държавата и дори от обществото!!! Първо от държавата, защото държавата разполага с огромен репресивен апарат - полиция, армия, инспектори, регулатори, данъчни чиновници ... и винаги може да смачка индивида. Затова в съвременните демокрации закона първо трябва да осигури протекция на индивида! Не както са ни учили нас в Съветския Соц че Родинъ е над всичко и милиони може и трябва да измрат за Родинъ, която накрая винаги се оказва някой пършив диктатор.
    Втората роля на закона е да защити индивида от обществето. Това пък хептен не го разбираш, защото намесваш разни традиционни ценности и други глупусти. Традиционна ценност е тричането на кучета. Но аз не искам да ми тричаш моето куче нито пък мене. Традиционни ценности са били горенето на вещици и цялото общество с радост се е позовавало на традиционните ценности за да гори невинни жени, които най=често са били билкарки и акушерки. Под "традиционни ценности" мина и изгонването на семейство с бежанци от Розино или някакво друго село в България. Хора които не бяха нарушили закона по никакъв начин и на които единствения им грях беше че на са от това село, бяха заплашвани и те и малките им деца че ще бъдат изгорени живи от селяните. За теве това може да е висша форма на демокрация но за хората които разбират какво е това демокрация, тове е "mob rule" - власт на тълпата, линчуване, което няма нищо общо с демокрацията.
    По същия начин правото и свободата на словото не е запазено само за словото което се харесва на тълпата а и словото и изразяването на неща които не се харесват на тълпата, като например паради с розови прашки. Аз също не съм любител на нежни, розови педровци или на биловати лесбийки ... но като не съм любител не ходя да им гледам парада. Що се отнася до правото им да имат парад и да си кажат болката - аз съм за и гласувам с две ръце да не им се отнема това право. Това е демокрация. Другото е ние сме повече и ще ни слушате нас. Което неминуемо довежда до избиране на "силен" лидер който няма много да се церемони с педалите и с бежанците и с мангалите и с крадците и ..... и .... и ако обещае да дигне малко пенсиите ... ех, ... и ако е БЪЛГАРСКИ патриот ... и изведнъж гледаш Путин. И по някакви необясними причини всичките му приятели са приказно богати а ти се по-беден и ако надигнеш глас - май против Родината нещо говориш, а?!
    Не е лесна демокрацията! Трудна е за разбиране и е още по-трудна като метод на управление. Бавна, педали ти се мотат в краката ... но е хиляда пъти за предпочитане пред стегнатия, традиционен, гладко избръснат и подстриган, не имигрантски, не цигански фашизъм.

    California Über Alles
  33. 33 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    Залезът на старите лидери е е проблем, още повече да се решава от ЕС. Все пак не сме несменяема монархияБрексит е желание на Великобритания, което бе породено от вътрешнопаръийни проблеми, а косвено и от твърде многото бюрокрация и неадекватни ежедневни решения на ЕК.Популизмът става проблем, заради нечовешкия политкоректен език на евробюрократите. Това определено е проблем, но той се регулира с избориМигрантите - това е проблемът, който трябва да реши ЕС и тук ние се провалихме. Не може да има страна, която не брани границите си. А мигрантите (вече никой не ги нарича бежанци и това е успех) трябва да научат, че границите и правилата съществуват. Дори, ако трябва по трудния начин.
    —цитат от коментар 29 на penetrating


    За имигрантите / мигранти си има закони! Аз съм бил имигрант през 80те. Още тогава си имаше железни закони. И ако ги наручиш не те приемат и те връщат. Тези закони ги има и сега. Просто трябва да се спазват! А тези които ще бъдат приети стават граждани със същите права и задължения като останалите. Само че как да съдиш сирийският мигрант като открадне когато не можеш и не искаш да осъдиш българският тулуп? Как да глобиш афганистанеца че си е хвърлил фаса на пътя като всички българи го правят същото.
    Не може да има двойни стандарти! Трябва да има върховенство на закона. Не може мазни араби да опипват и изнасилват германките и полицията да се прави на ощипана защото някой си бил казал че не е политически коректно да става публично достояние! Аз съм сихурен че ако тези хъшлаци бяха арестувани веднага, ако бяха съдени и осъдени на по 20 години затвор и всичко това беше обсъждано в медиите, нямаше да има такива проблеми сега. Не само това но Меркелица можеше да направи официално изявление - НИе сме гостоприемна нация и искаме да помогнем на беанците. Но преди всичко сме нация на закона и който го наруши ще си плати скъпо.
    Можеше при всяко нарушение като кражба от супермаркет дори да последва моментално екстрадиране и да се дава по медиите. Ама как да стане това като Германците дори не знаят къде се намират повече от 80% от мигрантите? Кой е виновен? Аз ако съм мигрант и искам честно да си намеря работа и да си устроя живота, ще обвинявам Германската некадърна администрация че допуска ненаказани престъпления и по тозо начин прави невъзможно свестните имигранти да спечелят доверието на местните и да се интегрират.

    California Über Alles
  34. 34 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    [quote#30:"Alexander97"][/quote]

    Докато заставаме стойка Г към който и да е било, все ще сме му провинция, колония, независимо дали янки или ЕССР-иани.

    мурзилка
  35. 35 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    [quote#30:"Alexander97"][/quote]
    ЕС беше уж в пакет, после стана на две скорости, сега вече не се знае на колко скорости, ама ние сме на задна предавка.

    мурзилка
  36. 36 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4164 Неутрално

    До коментар [#33] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Хубави разсъждения, но реалността в САЩ е, че правата на гражданина и на имигранта, както и прилаганото законодателство се различават доста драстично. По израза на един известен адвокат , имиграционното право е "adversarial", сиреч един имигрант трябва да доказва че е достоен да бъде в страната-домакин, в противен случай си носи последствията, включително депортиране.
    Истината е, че в ЕС такива законодателни различия няма и имиграционното право е размита система от политкоректни димни завеси без зъби.

  37. 37 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    quote#36:"daskal1"]До коментар [#33] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Хубави разсъждения, но реалността в САЩ е, че правата на гражданина и на имигранта, както и прилаганото законодателство се различават доста драстично. По израза на един известен адвокат , имиграционното право е "adversarial", сиреч един имигрант трябва да доказва че е достоен да бъде в страната-домакин, в противен случай си носи последствията, включително депортиране.Истината е, че в ЕС такива законодателни различия няма и имиграционното право е размита система от политкоректни димни завеси без зъби.[/quote]

    Не знам от къде ти е информацията. Аз съм политически имигрант. Минал съм през Франция. Според международните закони трябваше да си подам документи за азил във Франция - първата свободна страна в която съм стъпил. Също си подадох документите за САЩ. Минах през всички разпити, проверки и дори медицински прегледи. Аз нямам опит от лотария за зелена карта или Н1 виза. Като политически бежанец аз очаквах да бъда разпитван. Това е просто част от протокола. Когато имигрираш ти искаш да бъдеш приет някъде където не принадлежиш. Нормално е да попиташ първо, и ако има условия за приемането ти, да отговориш на условията. Също не виждам нищо трудно в това да спазваш законите на държавата която те приема. Аз не съм нарушил нито един закон във Франция или в САЩ и не ми беше трудно. Нито ми се струваше трудно или унизително да обясня и докажа защо трябва да се махна от България.
    Не всичко ми харесва в Америка и не всичко ми харесваше във Франция но това е живота! Аз съм си платил дори билета с който Интернешънал Рескю Комити ме прати в САЩ. От САЩ съм взел всичко на всичко $280 за целия си живот! Това беше безвъзмездната помощ която ми беше дадена когато пристигнах. Винаги съм бил регистиран и винаги съм имал редовни документи.
    Няколко години след като пристигнах все още дарявах пари на ИРК и понякога ходих да помагам там от благодарност. Около 89-90г започнаха да идват Иракчани. Познавам някои от тях. Друга култура, не сме приятели но за 2, 3 години всички имаха работа и се оправиха много добре. В същото време познавм българи които бяха имигрирали още през 82г но бяха болкуци и след 90г се върнаха в България да разказват небивалици. Всичко си е до хората. Знаеш че тук никой не те смята за герой защото си имигрирал но и никой не те спира да правиш каквото и да е. Също знаеш че ако нарушиш закона шанса да те хванат е голям и ще си платиш за това което си направил. Не знам как е сега в Европа защото не живея там и не използвам информация от втора ръка. Но от личен опит мога да ти кажа че във Франция в средата на 80те за имигрантите беше доста по-трудно а тези от магреба живееха в едни малки "Младости" които са си 100% гета. Затова не се и учудвам че имат такива проблеми с имигрантите. След 2000 работих доста в Германия он анд оф .... там е същата работа. В Инфиниън няма да видиш нито един имигрант. Погледни тук какво е. В хайтека в университетите навсякъде е пълно с хора от всякъде. Може ли да го отречеш това? Как е адверсериъл системата тогава? Тя съдебната система на САЩ по дефиниция е адвересериъл - имаш битка между Прокурор и Адвокат пред жури от подобни на обвинения. Журито решава дали си виновен или невинен! Съдията само управлява процеса и след като журито се произнесе дава присъдата. Защо и имиграционния прцес да не е по същия начин? В битката, спора се доказва истината и имигранта като молещ се да бъде приет трябва да докаже истината за себе си. Нищо лошо няма в това. Веднъж приет пред закона е раван с всички дори с президента. Може да стане милионер може и да отиде в затвора.
    Това което прави Тръмп сега е перверзия и не е това което е Америка. Простака е решил че мигрантите са виновни и лъжат преди дори и да ги е изслушал. Това е незаконно и неморално. Някои хора ще умрат заради това. Няма закон който да ти забранява да поискаш азил! Аз съм убеден че поне 70% от тези кервани са икономически мигранти които за съжаление нямат уменията да са търсени в САЩ. Това не значи че нямат право да поискат азил и да им се откаже ако трябва. Също съм сигурен че поне 10 % имат истинско основание да получат азил. Това е законът! Това е и морала! Другото са тръмпизми.

    California Über Alles
  38. 38 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    До коментар #32 от Pontif New Dnevnik SUCK

    Колега, явно смесваш понятията. Закон и ред има при Сталин, Хитлер, Живков. И се налагат и прилагат стриктно. КЪДЕ е демокрацията там? Законът, прилагането му и поддържането на реда, са част от демократичните процеси в една страна без да ги покриват. Това се учи в началния курс по философия. Бъди жив и здрав.

  39. 39 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 597 Весело

    Какви проблеми, в ЕССР няма проблеми .

    Има човек — има проблем, няма човек — няма проблем.

  40. 40 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4164 Неутрално

    До коментар [#37] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Информацията ми е от практиката ми, занимавам се и с имиграциионни въпроси. Ти явно не практикуваш в тази сфера. Аз също съм имигрант в САЩ от 1980-те.

  41. 41 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4164 Неутрално

    До коментар [#37] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Пропуснах, вземи да прегледаш набързо линка за Имиграционната Съдебна Система в САЩ, ще ти е от полза за да разбереш, че тя е отделна от регулярната такава и има свои преоцеси по решенията:
    https://www.americanimmigrationcouncil.org/topics/immigration-courts
    или
    https://immigrationforum.org/article/fact-sheet-immigration-courts/
    Например:
    "Immigrants in immigration court do not have a right to government-appointed counsel. The lack of legal representation has a profound impact on immigrants’ outcomes in removal proceedings."

  42. 42 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10185 Любопитно

    Ами да, миграционният въпрос е на дневен ред и трудно решим, както и споразумението за Брекзита. Но ако са решени всичките какво ще работят за високите заплати?

  43. 43 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10185 Любопитно

    Ами да, миграционният въпрос е на дневен ред и трудно решим, както и споразумението за Брекзита. Но ако са решени всичките какво ще работят за високите заплати?

  44. 44 Профил на herkules
    herkules
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#37] от "Pontif New Dnevnik SUCK":


    Ти тая твоя демокрация от кой учебник я прочете? Глупостите, които си написал звучат като феминистка презентация за правата на жените, които каквито и права да получат, все не са им достатъчни! Хайде обясни ми тогава, как така Хилари загуби изборите, а прогнозите на всички социолози по света и у нас, предвещаваха 100 процентова победа за жената, която години наред драпа за президентското кресло, за да наложи див феминизъм и матриархат по целия свят. Само дето пак не и се получи. Хетеро сексуалните мъже изтрезняха и отхвърлиха женската "демокрация", като отсвириха "демократката" за пореден път. И го направиха, защото е жена. Така и трябва! Не може световният мир да зависи от месечния цикъл или старческата деменция на върховният главнокомандващ на втората по големина военна сила в света! За това тръмпизмът се харесва на повечето американци и Тръмп пак ще спечели изборите. Азулантите ще бъдат ограничени, защото с правата които им се осигуряват ще променят баланса при гласуването, и феминистки и хомосексуалисти ще безчинстват над нормалните бели хетеро-мъже. И аз не съм съгласен държавата ни да харчи средства от данъците които и аз плащам, за организиране на гей-паради и феминистични сборища. Над 200-феминистки (женозещитни) НПО-та-хлебояди има у нас, които спъват развитиеуто на обществото ни с крясъци за женски права и налагане на гиноцентризъм (матриархат)! С такава "женска демокрация" аз не съм съгласен. А, на педераслъка дните му са преброени, както и на ЕС!

    "Жените съществуват единствено само за разпространението на човешкия род и с това се изчерпва тяхното предназначение." - Артур Шопенхауер!
  45. 45 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#44] от "herkules":

    Ti не обсъждашдемокрацията а феминизма - друга тема. Явно си останал на сухо и мразиш жените с пълна сила. Поне ще им дадеш ли право да гласуват или не, понеже месечния им цикъл може да съвпадне с изборите?
    Къде точно дъжавата организира гей паради? Аз не познавам такава държава а съм живял в доста и съм бил в много.
    Имаш типично мислене на страхлив чикиджия. Жените и гейовете управлявали! Къде? Аз живея в Калифорния, работя с жени които са много добри професионалистки, работя и познавам гейове и лесбийки - хора като хора, не апат. МОят опит показва че най-неприятни и опасни са такива като тебе - изкецани полумъже които само се оплакват че жените, гейовете и черните или мексиканците са им взели работата. И такива лузъри съм виждал. Досега обаче не съм видял истински мъж да се страхува от жена или гей, нито да се оплаква че са му взели работата.

    California Über Alles
  46. 46 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#37] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Пропуснах, вземи да прегледаш набързо линка за Имиграционната Съдебна Система в САЩ, ще ти е от полза за да разбереш, че тя е отделна от регулярната такава и има свои преоцеси по решенията:https://www.americanimmigrationcouncil.org/topics/immigration-courts илиhttps://immigrationforum.org/article/fact-sheet-immigration-courts/ Например:"Immigrants in immigration court do not have a right to government-appointed counsel. The lack of legal representation has a profound impact on immigrants’ outcomes in removal proceedings."
    —цитат от коментар 41 на daskal1


    Мерси за линка. Аз не се занимавам с имиграция, затова взимам думите ти at face value. Аз лично не познавам никой тук който да не е имал имиграционен адвокат по време на процеса му. Също виждам и логика в това САЩ да не са задължени да ти плащат за репрезентация, защото ти не си гражданин. Ексртаполирай и ще видиш че има смисъл. Иначе целия Китайски и Индийски народ ще дойде и по закон ще иска адвокат от правителството - не прави сенс нали?
    Аз когато си подадох документите в Париж в Американското посолство ми казаха - ние не се занимаваме с обработване на документи и ми дадоха лист от фондации които го правят това нещо безплатно. Процеса е достатъчно сложен и не можеш да се справиш сам. В посолството само ми кажаха - не прави това, не прави това, ... внимавай с това. Едно от нещата които ми казаха директно беше - не отивай в САЩ да търсиш азил след като вече си във Франция. Това няма да ускори процеса а ще го направи почти невъзможен. Аз използвах фондацията Толстой. Те съществуват от началото на века. Ползват се с уважение и се издържат от дарения. Аз нямам оплаквания. От момента в който стъпих във Фрация до сега винаги съм спазвал реда и съветите на професионалистите, винаги съм задавал много въпроси и съм се образовал по дадения процес.
    Разбирам че не така седят нещата за полуграмотния индианец от Еквадор или за Сириеца. Но и за тях има много организации които са доброволни и безплатни да им помогнат.
    По време на моята имиграция срещнах и доста хитри българи. Те на никой не вярваха, работиха по слухове и какво им бил казал чичо Пичо. Повечето от тях бяха дребни мошеници и чейнчаджии. Нито един от тях не успя да мине през Американската цетка. Мене ме разпитваше секюрити офицер който дойде от Германия. Беше една нахилена негърка, сигурно 350 паунда. Винаги усмихната и леко глуповата. Все нещо не разбрала, все това или онова било ново за нея. На десетия въпрос обаче се усетих че всъщност тя непрекъснатп залага капани и прави крос реферанс с предишните ти отговори. След първите 30 минути ти става ясно че ти задава въпроси по схема и ще те хване ако лъжеш. Просто няма начин да не се оплетеш, освен ако не си трениран. На мене ми се изправи косата, защото схванах че глупава грешка или неточност може да ми коства интервюто. В един момент и казах - някои неща не изглеждат нито опасни, нито нередни но ти променя живота за винаги, не знам как да ти ги обясня. Тогва тя ми каза - Relax, baby. Just tel me who you are and what you want. Don't try to impres me, don'try to tell me who you wanted to be but you were not. От този момент всичко беше ОК след това. Хитреците от групата този ден излизаха от интервюто нахилени до уши и казаваха - Баси тъпата печка! Нито един от тях не мина.
    За мене това беше нещо важно и подходих сериозно към целия процес. Сега не знам как е и не мога да се интересувам прекалено защото не ми е работа. Сихурен съм че са мигрантите които търсят работа но нямат никаква квалификация ще бъде много трудно. Сигурен съм че в този политически климат също яе бъде трудно за хора на които наистина им трябва убежище. Живота е несправедлив и тежък. Къде е новината тук. Нямам отговор за този сложен проблем но и това което става сега - да държат в клетки малки деца .... с това не съм съгласен. Можеш да откажеш на един човек без да го караш да се чуства като маймуна. За това става въпрос. Не да има отворени граници а да има човешки процес.

    California Über Alles
  47. 47 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3693 Неутрално

    "Няма как, в един новосформиращ се "клуб на единомишленици" всички да мислят и действат абсолютно еднакво!"
    До коментар [#20] от "batzdravo":

    Тъй, тъй и в предишния "клуб на единомишленици"беше тъй. Ама предишния го неглижираха. Този някои другаре го харесват, ма не всички. Ми поплачи си!

  48. 48 Профил на herkules
    herkules
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#44] от "herkules":Ti не обсъждашдемокрацията а феминизма - друга тема. Явно си останал на сухо и мразиш жените с пълна сила. Поне ще им дадеш ли право да гласуват или не, понеже месечния им цикъл може да съвпадне с изборите?Къде точно дъжавата организира гей паради? Аз не познавам такава държава а съм живял в доста и съм бил в много. Имаш типично мислене на страхлив чикиджия. Жените и гейовете управлявали! Къде? Аз живея в Калифорния, работя с жени които са много добри професионалистки, работя и познавам гейове и лесбийки - хора като хора, не апат. МОят опит показва че най-неприятни и опасни са такива като тебе - изкецани полумъже които само се оплакват че жените, гейовете и черните или мексиканците са им взели работата. И такива лузъри съм виждал. Досега обаче не съм видял истински мъж да се страхува от жена или гей, нито да се оплаква че са му взели работата.
    —цитат от коментар 45 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Точно заради "демокрацията" феминизмът пусна отровата си в Хр- свят! Така че не ми говори за демокрация където няма феминизъм. За това темата свързва прословутите женски права, които са винаги на дневен ред по всички български медии. Никога не съм оставал на сухо, а ми се е отщяло вече от жени, пък и съм женен повече от 25 години, за това глупавите ти предположение не ме впечатляват. Не мразя жените, защото няма как да мразя майка си и баба си, на които дължа патриархалното си възпитание. Мразя феминизма - утопична идеология, която разпалва война между половете и се стреми към установяването на гиноцентризъм-матриархат, където по закон жените са много по-равни от мъжете. Като ме питаш дали ще дам право на жените да гласуват ако зависеше от мен ....никога! Мъдрите хора преди време не напразно не са им разрешавали да гласуват, защото са знаели че жените не са достатъчно умствено способни и не могат да вземат правилни решения. Днешната действителност е живо доказателство за това. Ако не знаеш коя е държавата, която организира гей-паради намери си я в интернет. Кметицата на София организира гей-парад миналата 2018 година, като плати охраната му с полиция от джоба на данъкоплатците като мен. Явно не си живял в много държави, още по-малко в България. А типично мислене на страхлив чикиджия имаш ти. Явно като видиш женско междукрачие и ти потичат лигите. Мен не ме мисли, както ти казах отщя ми се вече от женско, а и навсякъде наоколо се осмърдя на умряла риба! И си далеч от проблемите в света и особено в ЕС! "Гейове и феминистки превзеха властта" - Владимир Буковски,.....за това и ЕС се разпада, а и крайно време му беше! Щом в Калифорния работиш с гейове и жени, които не апят, то хипотетично може да се предположи, че и ти си от техния контингент-електорат! За това виждаш жените, като много добри професионалистки, а гейовете като нормални хора.......жена шофьор и негър скиор.....доказани невъзможности. Не знам за твоя опит със здрави мъже като мен, но явно не си си намерил още майстора, защото по приказките ти приличаш точно на изкецан полу-мъж-гей или пък джендър, който величае некачествения пол, щото видите ли имало добри професионалистки, дето му харесват. Да, този пол е много добър единствено в най-древната професия. С присъствието си в мъжките професии влошава качеството на професията и професията губи авторитета си! Колкото до мен никога не съм се страхувал от жена или гей. Мъж като мен с мощност три конски сили не се страхува от противния пол или от индивиди от под-човешките раси, защото винаги може да раздаде "правосъдие", използвайки физическата си сила! А, работа дал Господ, и то такава дето е високоплатена, а нискоинтелигентния пол няма достатъчно сиво вещество и вроден интелект за да работи такава!

    "Жените съществуват единствено само за разпространението на човешкия род и с това се изчерпва тяхното предназначение." - Артур Шопенхауер!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK