Предложенията в пакета "Мобилност" ще донесат равнопоставеност, заяви еврокомисар

Виолета Булц

© Associated Press

Виолета Булц



Европа се нуждае от ясни правила в сектора на автомобилния транспорт. Запазването на статуквото е невъзможно." Това заяви европейският комисар по въпросите на транспорта Виолета Булц, която се срещна днес с транспортните министри на България, Унгария, Литва и Полша, с които обсъди законодателните реформи в сектора на автомобилния транспорт, предаде пресслужбата на Европейската комисия.


По думите на Булц: "Ако не бъде намерено подходящо решение, ще бъдем изправени пред множество некоординирани национални изисквания. Това би довело до разпокъсване на вътрешния пазар, несигурност, по-високи разходи и понижаване на конкурентоспособността на ЕС."


"За преодоляване на тези предизвикателства комисията под председателството на Жан-Клод Юнкер представи през май 2017 г. няколко важни законодателни реформи в рамките на пакета за мобилността. Тези мерки ще донесат осезаеми ползи както за водачите, така и за операторите. Прилагането на ясни и общи правила във всички държави членки ще доведе до действителна равнопоставеност — с други думи, всички превозвачи ще действат при еднакви условия", каза още еврокомисарят.




По думите й в резултат на тези мерки ще се подобрят също така условията на труд на водачите и ще може да се потърси изход от проблема, свързан с недостига на водачи, който засяга цялата европейска промишленост. "Прилагането на правилата за командироване ще гарантира справедливо заплащане при работа в други държави членки, като се отчита високата степен на мобилност на работниците в този сектор. Това ще намали значително административната тежест за операторите", каза още тя.


Булц призова Европейския парламент и Съвета на ЕС да започнат работа по законодателните предложения във възможно най-кратък срок.


Превозвачи от България и още няколко държави планират утре протест в Брюксел срещу промените в пакета "Мобилност". Към българските протестиращи на белгийския площад "Шуман" се очаква да се присъединят около 260 румънски протестиращи превозвачи, се уточнява в съобщение на Съюза на международните превозвачи. Министърът на транспорта Росен Желязков по-рано каза, че държавите от Централна и Западна Европа, дори и скандинавските страни, искат да изтласкат българския транспортен бизнес. Правителството също застана зад превозвачите, а президентът Румен Радев поощри представители на транспортния бранш за исканията им.


Сред основните искания на протестиращите е да отпадне задължението за връщане на камионите на всеки 4 седмици до държавата на регистрация на фирмата, както и забраната за прекарване на 45-часовата почивка на водачите в кабината на камионите. Сред важните искания е шофьорите да бъдат извадени от Общата наредба за командироване на работници в чужбина, тъй като техният труд е различен от този на всички останали командировани работници.

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    Макрон изяде хляба на стотици хиляди български семейства и съсипва икономика, съставляваща 17% от Брутния вътрешен продукт на България.

  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    Тук националният интерес на България не се тачи явно.
    Не знам койпише такива статии, ама е тъпо, българи сме все пак.

  3. 3 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Тъпотия, но се надявам българските фирми да постъпят както българите се оправяме най-добре - да намерим вратичката в закона...

  4. 4 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Сменят ти правилата в средата на мача. Много яко. А още по- якото е, че ти
    се хилят насреща и ти казват, че е в твой интерес. Богатите, колкото и да са богати, винаги ще искат да отнемат и последната троха от устата на сиромаха. Защото за Франция тия пари са нищо, но за България ще е огромен финансов удар, както и за другите другите държави, които ще пострадат.

  5. 5 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1750 Неутрално

    Тези от еврокомисията са безобразно нагли!!! Постоянно говорят врели некипели. Пълни глупости!! Нямам какво повече да добавя!

  6. 6 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    До коментар [#4] от "rvr12572942":

    Така се прави. Важно беше да изкупят камионите на европроизводителите, а сега ще си правят кръгчета в задния двор. Според собственика на най-голямата компания за превози за България са необходими 6-7 000 кмиона но ние имаме 67 000!

  7. 7 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Глупости, ако се приемат тези мерки, нашите да сезират Съда в Люксембург за нарушаване на основополагащия договор на ЕС за свободно движение на стоки.

  8. 8 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Права е комисарката!Не може да плащаш трохи,шофьорите ти да са роби,да спят по кабините,да се отделят с месеци от семействата си,а чорбаджията да не плаща за хотели и за шофьори-сменници!Даже навремето камионите на СО МАТ се караха от 2 шофьори!На България ѝ били нужни 7000 камиона,тарикатите купили 70 000,за да правят дъмпинг,ама и онези хора не ядат доматите с колците,нали?

  9. 9 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2200 Любопитно

    До коментар [#8] от "val1320":

    Не е лошо ЕК да не решава кое е правилно и кое не, а предприемачите и служителите им. Шофьорите на тирове имат избор, щом решават да работят това, а и да получават едни нелоши доходи, никой не ги е принудил.
    Не съм забравил социализма, но той приключи като строй, нали, а иначе всичките намерения там бяха чудесни - равенство и т.н.

  10. 10 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2912 Гневно

    Вадил съм си хляба като международен превозвач и шофьор!
    Та искам да запитам какво ще стане с приетата от ЦЯЛ СВЯТ
    TIR конвенция , която контролира в цял свят международните превози !
    До сега бе добра сега изведнаж не е ! ? ! ? ! ?
    Какво налага ЕС да въведе регионални правила различни от TIR конвенцията ? !
    До сега всеки един лиценз било на превозвач, било на шофьор е срещу положен изпит по правилата на TIR конвенцията !
    Нови изпити ли ще има ?
    И ще има ДВА вида правила : едни за ЕС и други извън ЕС !!!!!!!!!!

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  11. 11 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2912 Гневно

    До коментар [#8] от "val1320":


    Права е комисарката!Не може да плащаш трохи,шофьорите ти да са роби,да спят по кабините,да се отделят с месеци от семействата си,а чорбаджията да не плаща за хотели и за шофьори-сменници!Даже навремето камионите на СО МАТ се караха от 2 шофьори!На България ѝ били нужни 7000 камиона,тарикатите купили 70 000,за да правят дъмпинг,ама и онези хора не ядат доматите с колците,нали?
    —цитат от коментар 8 на val1320


    Писанието ти е пълна боза !
    Няма нищо общо с миналата и настояща действителност!
    Чул си някоя клюка и хайде всичко знаеш !
    Прочети TIR конвенцията , положи и издържи изпита по нея , па тогава говори!
    За твое сведение TIR конвенцията регулира и контролира международните превози в ЦЯЛ свят !!!!!!!!!!
    Сега Макарон ще въвежда регионални правила !!!!!!!!!!!!!
    И само за твое сведение цялата Макаронена инициатива отива на кино с една най-малка каравана влачена от ТИРа!!!!!!!!!!!!!!
    Тя вече не е кабина и е отделно ППС !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8857 Неутрално

    Ние не искаме равнопоставеност, искаме да сме по-равни.

  13. 13 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    Пълна простотия е да слагаш ограничения на компаниите къде трябва да спаят щофьорите, какво да ядат, да правят ли секс и т.н. Единственото важно нещо е кой ще предложи максимално каèство на добра цена, другото е див комунизъм, който знаем до каква мизерия води.

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11967 Разстроено

    Това е типичен пример за лобистка промяна, лишена напълно от икономи1еска обосновка и напълно нелогична. Няма как да има равнопоставеност межу географски отдалечени места. Няма как да има равнопоставеност между страни с различно икономиечско развитие. Няма как да се командироват хора които по принцип са мобилни (примерно престоят в някои държави може да е 6 часа :) )
    Изобщо няма логика да се регулира така грубо един пазар, ак оняма лобистки натиск. Случая е точно такъв...
    ЕК заема страна и това е мого, много тъжно...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 544 Гневно

    Нека европейците усетят вдигането на цените на стоките, защото вече ще им ги транспортират местни фирми за повече пари. Тогава ще реват ама ще е късно.

  16. 16 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    Такива ограничения, уж в интерес на всички, а всъщност в угода на охранените котки Франция и Германия, рушат ЕС по-ефективно от всякакъв Брекзит и комисарката би трябвало да го знае това.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  17. 17 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Съвсем правилно решение на Евро комисията. Превозвачите в България са ОЛИГАРСИ, МУТРИ И ПЕРАЧИ НА ПАРИ. Европа вижда много добре. Българските фирми правят една абсолютно нелоялна конкуренция и изместват от пазара Западните конкуренти чрез по-малко заплащане на труда и орязване на нормалните за всеки такъв бизнес разходи. Шофьорите им спят по паркинги, не е ясно доколко си почиват и пр.
    Ударът е най-вече по олигарсите. Затова, приветствам Евро-решението и НИКАК не одобрявам това, че Президент, Премиер и Парламент се втурнаха да защитават далавераджиите под надслова Национален Интерес.
    В НАЦИОНАЛНИЯ ИНТЕРЕС НА БЪЛГАРИЯ Е РАЗБИВАНЕТО НА ОЛИГАРХИЯТА И ЧЕРВЕНИТЕ ПАРИ, КАКТО И НА ПОВСЕМЕСТНОТО ДС-КГБ ЛОБИ.
    Щели били да фалират. Ами ако не могат да оперират при нормални условия и правила - нека фалират. Време е олигархичният мутро-милиционерски режим по Руски модел да отича в канала. Транспортните фирми са сериозна част от тоя модел. Трябва да се удари и енергетиката, както и телекомите и банките - ядро на модела. Но, нищо, и това е добре за начало. Надявам се Европа да заеме по-твърда позиция по всички направления и гнилият модел на общество в България да може да се замени с цивилизована нормалност. Защото моите наблюдения са, че в България на всички нива цари мошеничество, далавери и никой не иска да работи. Това е разложение на обществото. А държавата като защитник на ДАЛАВЕРАТА и издигането на далаверата в ранг на Национален Интерес ми идва малко повръщащо. Напълно подкрепям тия нови решения! Олигарсите да се научат на нормален бизнес!

  18. 18 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#17] от "transvaal":

    Доста си в грешка. Случаят е по-прост - едни приходи няма да идват в България като данъци, ще отиват във френския бюджет.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  19. 19 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#8] от "val1320":

    Ако са толкова "лоши" българските фирмджии, защо шофьорите на отидат във френски фирми да работат? Нали така или иначе пътуват в чужбина и не са при семействата си?
    Май има нещо друго, което не ни го казват?

  20. 20 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#17] от "transvaal":
    "Щели били да фалират. Ами ако не могат да оперират при нормални условия и правила - нека фалират. Време е олигархичният мутро-милиционерски режим по Руски модел да отича в канала."
    ...................................
    +++++++

  21. 21 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#11] от "Чардо":

    Да де,точно това имах предвид за дренбите тарикати и големите тарикатлъци,ама ни удариха през пръстите!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK