"Дневник" вече наистина се превръща в нещо като "Работническо дело". Имам един прост въпрос, какво значи безплатно? Безплатни ще са автобусите, мотриситите на метрото, поддръжката или водачите ще работят без пари? Всичко се плаща по един или друг начин и само комунистите твърдят, че има безплатни неща.
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).
Направи добро, хвърли го зад теб, за да го намериш пред теб. Хората инвестират в здравето си -своето собствено, на възрастните си родители и най-вече на децата си. Ще свалят от автомобилите поне 1/3 от населението си, а всички автобусите ще са електрически. Това са част от набелязаните мерки. Така продължителността на живота им ще се увеличи, тъй като въздухът им ще бъде чист. След еко ползите ще дойдат и другите благини.
После що младежите ставали комунисти... щото четат такива заглавия. Няма нищо безплатно, коректно е да се напише, че Люксембург ще дотира на 100% градския транспорт, използвайки пари на данъкоплатците.
После що младежите ставали комунисти... щото четат такива заглавия. Няма нищо безплатно, коректно е да се напише, че Люксембург ще дотира на 100% градския транспорт, използвайки пари на данъкоплатците.
Не-е, не е (още) комунизъм, не се радвайте толкова ;-))) Всъщност, съчетано с ограничаване на личния транспорт в центровете на градовете и построяване на буферни ЕВТИНИ (за нас напр. левче за ден) паркови къщи в градската периферия, е добре обмислена урбанистична политика! Следствие е (много) по-чист въздух, повече пешеходни зони, евентуално трасета за велосипедисти, вкл.за електро (-триколки) за по-възрастните.
До коментар [#3] от "Мизийски ☦":Направи добро, хвърли го зад теб, за да го намериш пред теб. Хората инвестират в здравето си -своето собствено, на възрастните си родители и най-вече на децата си. Ще свалят от автомобилите поне 1/3 от населението си, а всички автобусите ще са електрически. Това са част от набелязаните мерки. Така продължителността на живота им ще се увеличи, тъй като въздухът им ще бъде чист. След еко ползите ще дойдат и другите благини.
Звучи толкова хубаво, де да можехме всички да живеем в пералня (държава исках да кажа) с 0,5 милиона души, която пере печалбите от концерни обслужващи 550+ милионен пазар.
До коментар [#3] от "Мизийски ☦":Направи добро, хвърли го зад теб, за да го намериш пред теб. Хората инвестират в здравето си -своето собствено, на възрастните си родители и най-вече на децата си. Ще свалят от автомобилите поне 1/3 от населението си, а всички автобусите ще са електрически. Това са част от набелязаните мерки. Така продължителността на живота им ще се увеличи, тъй като въздухът им ще бъде чист. След еко ползите ще дойдат и другите благини.
Има и друга думичка за безплатен - ГРАТИС! Вероятно това ще е за сметка на местните данъци. Между другото аз лично съм против всичко, което е гратис ,или безплатно. Безплатното излиза винаги много-много по-скъпо. Удачното е ниската, или разумната цена. Представете си обществен градски транспорт на цена 50 ст в България, и 50 евроцента в Люксембург. Поне половината от личните автомобили ще спрат.
Може и да перат (като нашите политици), но населението в Люксембург живее като рая. А у нас продължаваме да си живеем като в татовия социализъм (пенсионерите все пак не умират от глад)
До 23 Маршалов, не ти ли омръзна да ръсиш тъпни? За кои болници в малки населени места говориш? За лазарета в Симеоновград, или за някаква лечебница в Гълъбово? Ти първо имаш ли си на понятие що е то "болница", и какви са задачите й? Болницата не е място където да лежкуниш като дигнеш малко температура. Или за бездомниците да получат легло и топла попарка като паднат температурите. Болницата е място за високо квалифицирани болнични грижи от висококвалифициран персонал с нещо повече от стетоскопи, със стаи съоръжени с необходимата техника за интензивно лечение, с добри хирурзи, със скъпа техника (ЯМР, Пет скенер). Аман от нискообразовани философи!
Могат да сди го позволят правят го, а при нас никога няма да стане защото се крадне като за последно от шофьорчетата, които гепат нафта до големите началства със скъпи и некачествени ремонти на какво ли не.
Целият обществен транспорт ще стане безплатен, не само градския. Доста хора не са го разбрали. Но Люксембург е малка като територия и население държава, с изключително висок стандарт и икономически възможности. Но и у нас нещата не са много по-различни. Собствените приходи на БДЖ (от билети и карти основно) са 17 % от общия им бюджет, останалите 83 % са държавна субсидия, така че на практика в България дотирането е почти пълно, но въпреки това услугата е лоша и не е безплатна за потребителите (с изключение на циганите). Положението в градския транспорт на София (а и на повечето градове) е подобно - субсидията от общината формира огромна част от бюджета. Но за потребителите отново не е безплатно. Къде бъркаме ние?
Освен всички да се юрнем натам (Люксембург не е лошо място за живот, освен малко климата дето не ми е по вкуса), ама пусто иска и работа да си намериш, че и да я работиш...
Докато у нас думата социализъм стана мръсна дума, някои развити западноевропейски страни го осъществиха реално. Заговори се за осигуряване на задължителен минимален доход за всички членове на обществото, независимо дали работят или не. Засега това е само проект, но няма да се очудя да се реализира скоро. Безплатният транспорт за всички хора е също елемент на социалната държава. Да не говорим за безплатното здравеопазване и образование, които отдавна са факт в тези страни.Откъде идват парите за тези екстри - ами от данъците на работещите, разбира се. А у нас данъците ниски, образование и здравеопазване платени, доходи мизерни, никаква грижа за хората без работа и без доходи. С други думи примитивен капитализъм, за чието съществуване хората в развитите страни отдавна са забравили.
"Интересно защо продължителността на живота в България е най-висока в София,а най-ниска в селските райони, където няма много автомобили?"
Дали продължителността на живота зависи само от броя на автомобилите (замърсяването)? Нивото и достъпността на медицинско обслужване дали влияе на продължителността на живота?
Една по една опорките на БГ-демократите започнаха да гърмят. Хората отрекоха мултокулторизма и се обърнаха към консерватизма. Сега отричат пазара като регулатор и приемат безплатен транспорт (според „Днеевник“). Ние в България не допуснахме такива като ДСБ и СДС в НС, защото хората не само не харесват тези партии.
До 23Маршалов, не ти ли омръзна да ръсиш тъпни? За кои болници в малки населени места говориш? За лазарета в Симеоновград, или за някаква лечебница в Гълъбово? Ти първо имаш ли си на понятие що е то "болница", и какви са задачите й? Болницата не е място където да лежкуниш като дигнеш малко температура. Или за бездомниците да получат легло и топла попарка като паднат температурите. Болницата е място за високо квалифицирани болнични грижи от висококвалифициран персонал с нещо повече от стетоскопи, със стаи съоръжени с необходимата техника за интензивно лечение, с добри хирурзи, със скъпа техника (ЯМР, Пет скенер).Аман от нискообразовани философи!
Правилно, за високиквалифицирани, наличните такива, БГ капитализмът изгони от страната и се обучават съвсем малко нови, понеже младежите излезли функционално-неграмотни от средното образУвание, само лекари се кръсти да не станат.
мурзилка
Имай предвид, че в много села, като спукаш апендисит, си отиваш; бързата помощ не е бърза; липсват лекари, да не говорим за профилактика. И най-важното - там населението е застаряващо, пенсионира се, освобождаваш апартамента за децата и се връщаш на село, за да си изкараш старините.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Fiji
Рейтинг: 445 НеутралноФандъкова и шефът на БДЖ да ги питат как си връзват бюджета.
lustmord
Рейтинг: 298 НеутралноДа- скоро ще въведат и безплатния обяд. Жалко за медия с претенции в икономиката да спуска заглавия ала Работническо дело.
Мизийски
Рейтинг: 426 Неутрално"Дневник" вече наистина се превръща в нещо като "Работническо дело". Имам един прост въпрос, какво значи безплатно? Безплатни ще са автобусите, мотриситите на метрото, поддръжката или водачите ще работят без пари? Всичко се плаща по един или друг начин и само комунистите твърдят, че има безплатни неща.
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).Дон Балон
Рейтинг: 8 НеутралноСупер.
Аз съм the best прос голфър айлякhammurabi
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#3] от "Мизийски ☦":
Направи добро, хвърли го зад теб, за да го намериш пред теб. Хората инвестират в здравето си -своето собствено, на възрастните си родители и най-вече на децата си. Ще свалят от автомобилите поне 1/3 от населението си, а всички автобусите ще са електрически. Това са част от набелязаните мерки. Така продължителността на живота им ще се увеличи, тъй като въздухът им ще бъде чист. След еко ползите ще дойдат и другите благини.
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#5] от "hammurabi":
На този средновековен лумпен не му обяснявай. Суеверните хора, са просто хора
Веселин Дечев
Рейтинг: 3264 ВеселоДо коментар [#3] от "Мизийски ☦":
В Русия съм! В Русия съм!"поддръжката или водачите ще работят без пари?"
Ама разбира се! За благото на обществото няма ли?
А и нали е важен духовният живот?
''zms15783''
Рейтинг: 479 НеутралноЕфекта ще е повече от добър, но само малка и средна по размер държава може да си го позволят.
Скакауец
Рейтинг: 636 НеутралноДа бе, безплатен, но в светлото бъдеще.!
Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)Засега е скромните 2 евро за билетче...
Black Hawk
Рейтинг: 506 ВеселоПосле що младежите ставали комунисти... щото четат такива заглавия. Няма нищо безплатно, коректно е да се напише, че Люксембург ще дотира на 100% градския транспорт, използвайки пари на данъкоплатците.
deaf
Рейтинг: 2521 НеутралноУ нас транспорта в град Стамболийски е безплатен. В смисъл,че се плаща от общинският бюджет. Безплатен е и междуградският транспорт там.
deaf
Рейтинг: 2521 НеутралноДо коментар [#10] от "Black Hawk":
Цитирам по памет КАПИТАЛИСТА Атанас Буров:"У нас комунисти стават тези,които гледат как детето на богаташа яде порязаница,(филия),с масло."
Комунистите и капиталистите са като скачени съдове... Достатъчно е човек да чуе оня нагъл обществен мръсник Каролев,за да стане комунист...
Веселин Дечев
Рейтинг: 3264 ВеселоА защо в Швейцария не е също безплатен транспорта?
В Русия съм! В Русия съм!Малко ли са им трилионите на мафията и диктаторите?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#3] от "Мизийски ☦":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКБезплатно за потребителите. И не всичко се плаша задължително, понякога неща, от които нямаш нужда не трябва да ги плащаш.
balgariez
Рейтинг: 865 ВеселоНе-е, не е (още) комунизъм, не се радвайте толкова ;-)))
Pederugi kradat Bulgaria. PP - v kausha!Всъщност, съчетано с ограничаване на личния транспорт в центровете на градовете и построяване на буферни ЕВТИНИ (за нас напр. левче за ден) паркови къщи в градската периферия, е добре обмислена урбанистична политика!
Следствие е (много) по-чист въздух, повече пешеходни зони, евентуално трасета за велосипедисти, вкл.за електро (-триколки) за по-възрастните.
valtoro
Рейтинг: 908 НеутралноТо и у нас е безплатен, за гратисчийте !!!
realismisthename
Рейтинг: 499 НеутралноЗвучи толкова хубаво, де да можехме всички да живеем в пералня (държава исках да кажа) с 0,5 милиона души, която пере печалбите от концерни обслужващи 550+ милионен пазар.
Toni Bonboni
Рейтинг: 445 Неутралноне виждам новината тук. като плащат 55% нагоре данъци би било нормално
Slick
Рейтинг: 426 НеутралноДоста са богати, могат да си го позволят. Но не е съвсем безплатен, разбира се. Плащат го солидарно.
Мусаши
Рейтинг: 833 НеутралноИнтересно защо продължителността на живота в България е най-висока в София,а най-ниска в селските райони, където няма много автомобили?
historama
Рейтинг: 636 НеутралноИма и друга думичка за безплатен - ГРАТИС! Вероятно това ще е за сметка на местните данъци. Между другото аз лично съм против всичко, което е гратис ,или безплатно. Безплатното излиза винаги много-много по-скъпо. Удачното е ниската, или разумната цена. Представете си обществен градски транспорт на цена 50 ст в България, и 50 евроцента в Люксембург. Поне половината от личните автомобили ще спрат.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Маршалов
Рейтинг: 479 Неутрално[quote#20:"Мусаши"][/quote]
мурзилкаЩото БГ капитализма, ликвидира болниците в малките населени места.
historama
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#17] от "realismisthename":
Може и да перат (като нашите политици), но населението в Люксембург живее като рая. А у нас продължаваме да си живеем като в татовия социализъм (пенсионерите все пак не умират от глад)
svetlio_rm
Рейтинг: 287 НеутралноСтрана където се препират евро парите от деситилетия :)
Хубаво е, че могат да си позволят такъв тип луксове..
historama
Рейтинг: 636 НеутралноДо 23
Маршалов, не ти ли омръзна да ръсиш тъпни? За кои болници в малки населени места говориш? За лазарета в Симеоновград, или за някаква лечебница в Гълъбово? Ти първо имаш ли си на понятие що е то "болница", и какви са задачите й? Болницата не е място където да лежкуниш като дигнеш малко температура. Или за бездомниците да получат легло и топла попарка като паднат температурите. Болницата е място за високо квалифицирани болнични грижи от висококвалифициран персонал с нещо повече от стетоскопи, със стаи съоръжени с необходимата техника за интензивно лечение, с добри хирурзи, със скъпа техника (ЯМР, Пет скенер).
Аман от нискообразовани философи!
olimpipanov
Рейтинг: 760 НеутралноМогат да сди го позволят правят го, а при нас никога няма да стане защото се крадне като за последно от шофьорчетата, които гепат нафта до големите началства със скъпи и некачествени ремонти на какво ли не.
Роси
Рейтинг: 7230 НеутралноА в България с колко ще се вдигне?
Симеон
Рейтинг: 366 НеутралноЦелият обществен транспорт ще стане безплатен, не само градския. Доста хора не са го разбрали.
Но Люксембург е малка като територия и население държава, с изключително висок стандарт и икономически възможности.
Но и у нас нещата не са много по-различни. Собствените приходи на БДЖ (от билети и карти основно) са 17 % от общия им бюджет, останалите 83 % са държавна субсидия, така че на практика в България дотирането е почти пълно, но въпреки това услугата е лоша и не е безплатна за потребителите (с изключение на циганите).
Положението в градския транспорт на София (а и на повечето градове) е подобно - субсидията от общината формира огромна част от бюджета. Но за потребителите отново не е безплатно.
Къде бъркаме ние?
tsvetko_51
Рейтинг: 1601 НеутралноОсвен всички да се юрнем натам (Люксембург не е лошо място за живот, освен малко климата дето не ми е по вкуса), ама пусто иска и работа да си намериш, че и да я работиш...
proza
Рейтинг: 367 НеутралноДокато у нас думата социализъм стана мръсна дума, някои развити западноевропейски страни го осъществиха реално. Заговори се за осигуряване на задължителен минимален доход за всички членове на обществото, независимо дали работят или не. Засега това е само проект, но няма да се очудя да се реализира скоро. Безплатният транспорт за всички хора е също елемент на социалната държава. Да не говорим за безплатното здравеопазване и образование, които отдавна са факт в тези страни.Откъде идват парите за тези екстри - ами от данъците на работещите, разбира се. А у нас данъците ниски, образование и здравеопазване платени, доходи мизерни, никаква грижа за хората без работа и без доходи. С други думи примитивен капитализъм, за чието съществуване хората в развитите страни отдавна са забравили.
vassilun
Рейтинг: 4865 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "Мусаши":
"Интересно защо продължителността на живота в България е най-висока в София,а най-ниска в селските райони, където няма много автомобили?"
Дали продължителността на живота зависи само от броя на автомобилите (замърсяването)? Нивото и достъпността на медицинско обслужване дали влияе на продължителността на живота?
ebf52574941
Рейтинг: 269 НеутралноЕдна по една опорките на БГ-демократите започнаха да гърмят. Хората отрекоха мултокулторизма и се обърнаха към консерватизма. Сега отричат пазара като регулатор и приемат безплатен транспорт (според „Днеевник“).
Ние в България не допуснахме такива като ДСБ и СДС в НС, защото хората не само не харесват тези партии.
Те ги мразят!
Маршалов
Рейтинг: 479 НеутралноПравилно, за високиквалифицирани, наличните такива, БГ капитализмът изгони от страната и се обучават съвсем малко нови, понеже младежите излезли функционално-неграмотни от средното образУвание, само лекари се кръсти да не станат. мурзилка
Valeri Ivanov
Рейтинг: 479 ЛюбопитноЛюксембург е държава,която може да си го позволи...
hammurabi
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#20] от "Мусаши":
Имай предвид, че в много села, като спукаш апендисит, си отиваш; бързата помощ не е бърза; липсват лекари, да не говорим за профилактика. И най-важното - там населението е застаряващо, пенсионира се, освобождаваш апартамента за децата и се връщаш на село, за да си изкараш старините.