Във Франция се задава краят на хартиените брошури

Снимката е архивна.

© Георги Кожухаров

Снимката е архивна.



Хартията вече е в миналото: в името на екологията, но също така и от грижа за икономиката и следвайки "хода на историята", все повeче големи търговски вериги във Франция се отказват от хартиените брошури, за да се концентрират върху онлайн каталозите, предаде "Франс прес".


Търговската верига "Монопри" (Monoprix) първа пое инициативата: от 1 януари тя вече не разпространява хартиени брошури сред клиентите си, за да опази околната среда и да отговори на очакванията на гражданите, основната й целева група.


Супермаркетът "Казино" (Casino) обяви миналaта седмица, че премaхвайки около 30 милиона брошури, които представляват 2400 тона хартия, възнамерява да развие комуникациите с клиентите си.


Проучване на "Бониал" (Bonial), компания, която е специализирана в онлайн маркетинга, сочи, че във Франция всяка година над 20 милиарда хартиени рекламни каталози, брошури и проспекти се разпространяват от търговските вериги и дистрибуторите. Според "Бониал" онлайн проспектът оказва 14 пъти по-малко влияние върху околната среда в сравнение с брошурите на хартията. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 296 Неутрално

    В България имам чувството че 80-90% от брошурите отиват в коша без да са отворени.

    slivizasmet.blogspot.com
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  3. 3 Профил на De Michelis
    De Michelis
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#2] от "aleks ivan":

    Навремето имаше лаф:
    Къде свършва Европа?
    Там, където свършва тоалетната хартия, и почва бозата, тоест малко след Белград, посока София.
    За бозата не съм съгласен:-)

  4. 4 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Тамън ще има повече дървета в Амазонката...

  5. 5 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Хайде и у нас така!
    Не се ползват, само печатат.

  6. 6 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1284 Любопитно

    До коментар [#2] от "aleks ivan":

    За съжаление тази хартия не става за баш тая нужда, така, че брошурите отиват в коша директно от пощенската кутия...

  7. 7 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3649 Весело

    За мен са напълно излишни, но хората на рекламата чрез реклама са убедили търговците, че имат нужда от тази реклама.

    Еретик
  8. 8 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 594 Неутрално

    За Монопри прочетох за пръв път през 70-те. Авторът обясни, че е верига за евтини стоки, в случая ставаше дума за дрехи.

  9. 9 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Голям бизнес ще умре с това ... печатари и после сумати ученици и разни безработни разнасящи брошури.

  10. 10 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2382 Неутрално

    Търговците ще направят голяма грешка,ако наистина се откажат от хартиените брошури,(реклама).

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5802 Весело

    Като руската кандидат кметица в Турция :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на nasko.com
    nasko.com
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Пощенските кутии и околоблоковите пространства за залети от брошури. Особено тези, които са само от една страница (като малката брошурата на Лидъл в средата на седмицата) се разхвърлят от вятъра и допринасят значително за мръсотията в града. Затова като видя куп с такива брошури пред входа, го вземам и го оставям директно в контейнера за рециклиране.

  13. 13 Профил на SStan
    SStan
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Един замърсител по-малко!

  14. 14 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2429 Весело

    Винаги авангард!
    Долу хартиения спам!!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  15. 15 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Добра инициатива, вече всички печатни материали минават на електронни носители. Засега не вярвам да се намали рязко потреблението на хартия и изсичането на дървета и замърсяването на улиците, но полека сме тръгнали натам. От 2-3 години чета книги предимно на таблета, само ако е много интересна нова книга купувам книжна. Натрупал съм 2-3 хиляди книги в къщи, вече нямам място. А и четенето на таблет ми е много по-удобно, и на него мога да събера хиляди книги.


    До коментар [#8] от "man_un":

    "За Монопри прочетох за пръв път през 70-те. Авторът обясни, че е верига за евтини стоки, в случая ставаше дума за дрехи."
    Бил съм във Франция през 80-те, Monoprix и Prisunic бяха сравнително евтини магазини, сега са се слели в едно - Monoprix, не много евтин и продава много неща - храни, напитки, дрехи, домакински уреди и т.н.

  16. 16 Профил на krilatski
    krilatski
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Върл противник съм на брошурите в пощенските кутии, от където плъзват из цялото междублоково пространство!Могат да си ги слагат пред магазините и хората ще ги четат , ако искат, и ще ги върнат.Хем ще е по-икономично, хем по-хигиенично!?

  17. 17 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 225 Неутрално

    След пластмасовите сламки и чашки, дойде редът и на хартиените брошури.
    Само така!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK