Повече от половината германци искат ограничение на скоростта по магистралите

Повече от половината германци искат ограничение на скоростта по магистралите

© Надежда Чипева, Капитал



Повечето германци подкрепят идеята да се наложи ограничение на скоростта по германските магистрали като мярка за борба с климатичните промени, показват данни от социологическо проучване, цитирано от "Ройтерс".


Петдесет и две на сто от запитаните искат да бъде въведена максимална скорост от 120 до 140 км/ч, показва проучването на института "Емнид", публикувано във в. "Билд ам зонтаг". Четиридесет и шест процента са против въвеждането на такива ограничения.


Назначена от правителството комисия проучва варианта да бъдат променени правилата в участъците от магистралите без ограничения, като по този начин се помогне Германия да изпълни целите, поставени от ЕС, за ограничаване на емисиите на парникови газове. Не всички обаче са съгласни с плановете.




"Принципът на свободата се е самодоказал. Който иска да кара със 120, нека кара със 120, а тези, които искат да шофират по-бързо, нека го правят. Защо е тази постоянна мания да се контролира всичко до най-малката подробност?", заяви пред вестника транспортният министър Андреас Шойер от баварския консервативен Християнсоциален съюз.


Шойер изтъкна, че германските аутобани са едни от най-безопасните в света и че налагането на ограничение на скоростта ще намали като цяло въглеродните емисии на страната само с 0.5 на сто. Той заяви, че 7640 км от германските магистрали - около 30 процента от общата им дължина - имат вече ограничения.

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Когато германците бяха само германци, нямаше ограничение на скоростта. Промяната на етническия състав обаче не прощава - справка ограниченията на скоростта във Франция. Представете си тук всеки циганин (след като знаем, че не може да чете например) да е шофьор и ще разберете за какво ви говоря.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  2. 2 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1018 Весело

    А другата почти-половина не щат.
    Защита на правата на малцинството ?! ;-)))

  3. 3 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Когато германците бяха само германци, нямаше ограничение на скоростта. Промяната на етническия състав обаче не прощава - справка ограниченията на скоростта във Франция. Представете си тук всеки циганин (след като знаем, че не може да чете например) да е шофьор и ще разберете за какво ви говоря.
    —цитат от коментар 1 на Мизийски ☦


    И без да си представяме, вече разбрахме, че ни говориш поредната доза нео-фашизъм, който обаче ще пожъне голям успех във форума.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  5. 5 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    Тия па к'во се оплакват. Поне коли карат, а не като у назе - остатъците от автомобили

  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    Германците за разлика от нас са разумни хора и не само биха поискали самоограничаване, но и биха го спазвали!!!

  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 420 Неутрално

    "...като мярка за борба с климатичните промени"

    Тотално са изперкали тия - тия уж спестени емисии на година в Индия и Китай ги компенсират за 2 часа.

  8. 8 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Колко повече? От запитването ( никой не казва колко за запитаните ) 51% -за, 47- против.
    Болшинството от зелените и левите са за, съответно АФД и ФДП против.

  9. 9 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Отново се натрапва евро гейската неврастения на меркелица - вместо в основата на проблема да е опазване на човешкия живот, те ни занимават с измислени въглеродни емисии!

  10. 10 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 531 Неутрално

    доза нео-фашизъм
    —цитат от коментар 3 на КретенКилър


    Оффф...дежурният "толерантен" нео-комунист, дето смята, че всички следва да живеят живота си според представите му...

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  11. 11 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1360 Весело

    60 километра в час!

    В Русия съм! В Русия съм!
  12. 12 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 825 Неутрално

    0.5% от въглеродните емисии на Германия е огромно число. В абсолютна стойност вероятно е колкото 50% за България.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Сега да сметнат и колко процента ще се увеличат въглеродните емисии ако се приеме пакет Мобилност за превозвачите. Празни камиони преминаващи половин Европа на всеки 2 седмици и разкарване на шофьори със самолети напред-назад.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  15. 15 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#6] от "selqnin":
    Ако бяха разумни нямаше да си натресат меркелица, затова понякога идва австриец да вади кестените от огъня!

  16. 16 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Германските автомобилни корпорации няма да позволят тази мярка. Високата скорст е част от маркетинга им.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  17. 17 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#11] от "Веселин Дечев":

    30 в населено място ........

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  18. 18 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Най-разумно ще е ЕК да наложи директива, според която продаваните в ЕС автомобили да не могат да вдигат повече от примерно 150 км. в ч. Отделно е хубаво да наложи на производителите, автомобилите сами да спазват ограниченията за скорост. Технологията отдавна го позволява.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  19. 19 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 825 Неутрално

    0.5% от въглеродните емисии на Германия е огромно число. В абсолютна стойност вероятно е колкото 50% за България.
    —цитат от коментар 12 на Обществен деятел


    Понеже получих много минуси за този коментар потърсих данни за емисите:


       

    Сред европейските страни се открояват Германия, с 761 милиона тона емисии, следвана от Обединеното кралство, с 406 милиона тона.
    Франция и Италия изхвърлят през 2016 година в атмосферата по малко  над 400 милиона тона, а Испания - малко под 400 милиона тона от парниковия газ.

    България е доста назад в тази класация, със само 42.9 милиона тона емисии.
    За сравнение, страни чиято територия и население са сравними с нашите, са доста по-напред в класацията.
    Чехия е изхвърлила 105.2 милиона тона, Белгия - 120.2 (!) милиона тона, Холандия 212.5 (двеста и дванадесет цяло и пет десети) милиона тона, 5 пъти повече от България.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  20. 20 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    До коментар [#18] от "Viva la Evolution":

    Това технически от доста отдавна е възможно, но никога няма да се случи. Както е казано по - горе автомобилната индустрия няма да го позволи. Кой би си купил Ферари, Макларън или Бугати ограничено до 150 ?

  21. 21 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#12] от "Обществен деятел":

    0.5% от въглеродните емисии на Германия е огромно число. В абсолютна стойност вероятно е колкото 50% за България.
    —цитат от коментар 12 на Обществен деятел


    И разбира се като повечето изтропали се горе говориш наизуст - емисиите на Германия са 799МТ; тези на България - 49МТ; 0.5% от немските емисии са 3,9МТ или 8% от българските, но и в същото време на "колосалните" 0.039% от китайските емисии или толкоз, колкото китайците изпускат за 3 часа и половина.

  22. 22 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#19] от "Обществен деятел":

    И защо само за Европа търсиш данни? Тя да не е под европейски стъклен похлупак и да си има собствена атмосфера и климат? Може да вземеш и разгледаш кой изхвърля най много емисии на глава от населението - пак не е Европа...

  23. 23 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Много интересни въпроси задава министър Шойер - накъде отиваме с тази мания за контрол? Това според мен е много, много опасно. Всеки път когато някой друг взема решение вместо хората, това води до робство и най-малките свободи трябва да ги защитаваме на всяка цена.

  24. 24 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3318 Весело

    До коментар [#15] от "telqk":

    ”, затова понякога идва австриец да вади кестените от огъня!”
    И щедро да подарява земя на поляци и руснаци (над 100 000 м2, 12 000 000 изселени ненци, 7 000 000 избити) Данке от такъв вадач на кестени

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  25. 25 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 420 Неутрално

    България е доста назад в тази класация, със само 42.9 милиона тона емисии.
    За сравнение, страни чиято територия и население са сравними с нашите, са доста по-напред в класацията.
    Чехия е изхвърлила 105.2 милиона тона, Белгия - 120.2 (!) милиона тона, Холандия 212.5 (двеста и дванадесет цяло и пет десети) милиона тона, 5 пъти повече от България.
    —цитат от коментар 19 на Обществен деятел


    Сега дали ще успееш да намериш причино-следствената връзка? Чехия е поне 2 пъти по-развита страна от България а Холандия 4 пъти - всичката им индустрия, транспорт и услуги се нуждаят от енергия - в България има 20 завода накръст и 5 бързи влака на ден между София и Бургас - много ясно, че ще имаме по-малко емисии.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#24] от "DDR":

    Просто не се разбраха с кумирът ти - Йосиф Висарионович!

  28. 28 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#26] от "Обществен деятел":

    Тъпак може да викаш на ония в огледалото - г-н Неграмотник.
    Много ви тресе това ХаФтентично десните да налагате ограничения и да вряскате за държавни регулации навсякъде...

  29. 29 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#25] от "lustmord":

    Не бе. Не се бях сетил за тая връзка. Добре че си ти да ми отвориш очите.

    А като си толкова умен, можеш ли.да ми обесниш, като на териториите на тези страни и без това природата се задъхва, приемат още хора под формата на мигранти.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  30. 30 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#26] от "Обществен деятел":Тъпак може да викаш на ония в огледалото - г-н Неграмотник.Много ви тресе това ХаФтентично десните да налагате ограничения и да вряскате за държавни регулации навсякъде...
    —цитат от коментар 28 на lustmord


    А вас джендърите, ви тресе без ограничения и врякате за конвенции.

    Да махнем тогава и ограниченията за 90 извънградско и 50 градско, а? Кви са тия държавни регулации...

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  31. 31 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    разумен коментар от страна на министъра. Демокрация.

  32. 32 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1194 Весело

    До коментар [#1] от "Мизийски ☦":

    Аз преди време спирам на една бензиностанция и до мен спира едно опелче с гиздави роми. Единия идва при мене и любезно ме помоли да му прочета какво пише в акта, който му бяха написали преди малко.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  33. 33 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3364 Весело

    До коментар [#4] от "aleks ivan":

    "Т.е. ще спрат интересните клипчета-тестове на коли по немските аутобани "
    =============
    И ще продължат с българските. Правят го и на пътя Хасково - Димитровград.
    Признавам, изкушавал съм се да се отклоня от Залцбург към немско и да покарам час с 200, но се сдържах.

    Еретик
  34. 34 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3364 Весело

    До коментар [#18] от "Viva la Evolution":

    " автомобилите сами да спазват ограниченията за скорост. Технологията отдавна го позволява."
    ===========
    И ограничението ще бъде премахнато за 300 лева в местен сервиз.

    Еретик
  35. 35 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3364 Любопитно

    До коментар [#19] от "Обществен деятел":

    "България е доста назад в тази класация, със само 42.9 милиона тона емисии.
    За сравнение, страни чиято територия и население са сравними с нашите, са доста по-напред в класацията.
    Чехия е изхвърлила 105.2 милиона тона, Белгия - 120.2 (!) милиона тона, Холандия 212.5 (двеста и дванадесет цяло и пет десети) милиона тона, 5 пъти повече от България."
    ===============
    И какво реват нашите зелени тогава?

    Еретик
  36. 36 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3983 Неутрално

    У нас, ако има проучване, сигурно почти 70 % от хората ще са за премахване на ограничението по магистралите, че всеки трети си накупи луксозни немски возила и кара като мутра из страната, без да го е еня за живота на другите !

  37. 37 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    Че то и в момента доста от магистралите им са с ограничения по една или друга причина. Например по отсечката Улм-Щутгарт- Карлсруе има не повече от 20-30 км ,където да се кара без ограничения.

  38. 38 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    какъв е проблемът на Германия да си направи Референдум за скоростта ?

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  39. 39 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4764 Неутрално

    До коментар [#5] от "Хи-хи":

    Нов внос...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  40. 40 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Швабите да спрат да горят въглища. По-бързо ще постигнат поставените цели. А ако си пуснат наново ядрените блокове дори ще надскочат целите.

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  41. 41 Профил на rockfan
    rockfan
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#10:"trial_jezz"][/quote]

    "Комунизмът", изглежда, е станал доста широко понятие.

  42. 42 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10095 Неутрално

    Не мога да повярвам - над 50%? Те са участвали в анкетата като британците за Брексит...
    Който иска да кара с колкото иска. И сега почти 30% от магистралите в Германия имат ограничения...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  43. 43 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 291 Гневно

    До коментар [#18] от "Viva la Evolution":

    Направо да им сложат активен GPS и да предават по всяко време с каква скорост се движи човек и къде се намира. И ако наруи ограничението някъде, да го санкционират, така ли?
    Нещо много ми прилича на Оуреловата книга 1984...

  44. 44 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3318 Весело

    До коментар [#24] от "DDR":Просто не се разбраха с кумирът ти - Йосиф Висарионович!
    —цитат от коментар 27 на telqk


    Да са се разбрали. За историята остава статистиката и последствията.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8348 Неутрално

    Кой ги спира да карат по-бавно.

  46. 46 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8499 Неутрално

    Ами да карат съобразно условията и който иска да кара със 120 км/ч, важно е да няма смърт на пътя.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK