
© Надежда Чипева, Капитал
Повечето германци подкрепят идеята да се наложи ограничение на скоростта по германските магистрали като мярка за борба с климатичните промени, показват данни от социологическо проучване, цитирано от "Ройтерс".
Петдесет и две на сто от запитаните искат да бъде въведена максимална скорост от 120 до 140 км/ч, показва проучването на института "Емнид", публикувано във в. "Билд ам зонтаг". Четиридесет и шест процента са против въвеждането на такива ограничения.
Назначена от правителството комисия проучва варианта да бъдат променени правилата в участъците от магистралите без ограничения, като по този начин се помогне Германия да изпълни целите, поставени от ЕС, за ограничаване на емисиите на парникови газове. Не всички обаче са съгласни с плановете.
"Принципът на свободата се е самодоказал. Който иска да кара със 120, нека кара със 120, а тези, които искат да шофират по-бързо, нека го правят. Защо е тази постоянна мания да се контролира всичко до най-малката подробност?", заяви пред вестника транспортният министър Андреас Шойер от баварския консервативен Християнсоциален съюз.
Шойер изтъкна, че германските аутобани са едни от най-безопасните в света и че налагането на ограничение на скоростта ще намали като цяло въглеродните емисии на страната само с 0.5 на сто. Той заяви, че 7640 км от германските магистрали - около 30 процента от общата им дължина - имат вече ограничения.
Мизийски
Рейтинг: 984 НеутралноКогато германците бяха само германци, нямаше ограничение на скоростта. Промяната на етническия състав обаче не прощава - справка ограниченията на скоростта във Франция. Представете си тук всеки циганин (след като знаем, че не може да чете например) да е шофьор и ще разберете за какво ви говоря.
Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦balgariez
Рейтинг: 1018 ВеселоА другата почти-половина не щат.
Защита на правата на малцинството ?! ;-)))
КретенКилър
Рейтинг: 723 НеутралноИ без да си представяме, вече разбрахме, че ни говориш поредната доза нео-фашизъм, който обаче ще пожъне голям успех във форума. "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Хи-хи
Рейтинг: 1774 НеутралноТия па к'во се оплакват. Поне коли карат, а не като у назе - остатъците от автомобили
selqnin
Рейтинг: 1899 НеутралноГерманците за разлика от нас са разумни хора и не само биха поискали самоограничаване, но и биха го спазвали!!!
lustmord
Рейтинг: 420 Неутрално"...като мярка за борба с климатичните промени"
Тотално са изперкали тия - тия уж спестени емисии на година в Индия и Китай ги компенсират за 2 часа.
Гарван
Рейтинг: 816 НеутралноКолко повече? От запитването ( никой не казва колко за запитаните ) 51% -за, 47- против.
Болшинството от зелените и левите са за, съответно АФД и ФДП против.
telqk
Рейтинг: 1551 НеутралноОтново се натрапва евро гейската неврастения на меркелица - вместо в основата на проблема да е опазване на човешкия живот, те ни занимават с измислени въглеродни емисии!
trial_jezz
Рейтинг: 531 НеутралноОффф...дежурният "толерантен" нео-комунист, дето смята, че всички следва да живеят живота си според представите му... “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1360 Весело60 километра в час!
В Русия съм! В Русия съм!Иван Гешев прокурор прокурор
Рейтинг: 825 Неутрално0.5% от въглеродните емисии на Германия е огромно число. В абсолютна стойност вероятно е колкото 50% за България.
Свободен архитект, урбанист и еколог!****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Иван Гешев прокурор прокурор
Рейтинг: 825 НеутралноСега да сметнат и колко процента ще се увеличат въглеродните емисии ако се приеме пакет Мобилност за превозвачите. Празни камиони преминаващи половин Европа на всеки 2 седмици и разкарване на шофьори със самолети напред-назад.
Свободен архитект, урбанист и еколог!telqk
Рейтинг: 1551 НеутралноДо коментар [#6] от "selqnin":
Ако бяха разумни нямаше да си натресат меркелица, затова понякога идва австриец да вади кестените от огъня!
Иван Гешев прокурор прокурор
Рейтинг: 825 НеутралноГерманските автомобилни корпорации няма да позволят тази мярка. Високата скорст е част от маркетинга им.
Свободен архитект, урбанист и еколог!DS
Рейтинг: 693 НеутралноДо коментар [#11] от "Веселин Дечев":
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"30 в населено място ........
Viva la Evolution
Рейтинг: 1341 НеутралноНай-разумно ще е ЕК да наложи директива, според която продаваните в ЕС автомобили да не могат да вдигат повече от примерно 150 км. в ч. Отделно е хубаво да наложи на производителите, автомобилите сами да спазват ограниченията за скорост. Технологията отдавна го позволява.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Иван Гешев прокурор прокурор
Рейтинг: 825 НеутралноПонеже получих много минуси за този коментар потърсих данни за емисите:
Сред европейските страни се открояват Германия, с 761 милиона тона емисии, следвана от Обединеното кралство, с 406 милиона тона.
Франция и Италия изхвърлят през 2016 година в атмосферата по малко над 400 милиона тона, а Испания - малко под 400 милиона тона от парниковия газ.
България е доста назад в тази класация, със само 42.9 милиона тона емисии.
За сравнение, страни чиято територия и население са сравними с нашите, са доста по-напред в класацията.
Чехия е изхвърлила 105.2 милиона тона, Белгия - 120.2 (!) милиона тона, Холандия 212.5 (двеста и дванадесет цяло и пет десети) милиона тона, 5 пъти повече от България.
Свободен архитект, урбанист и еколог!
zxp53317185
Рейтинг: 1666 НеутралноДо коментар [#18] от "Viva la Evolution":
Това технически от доста отдавна е възможно, но никога няма да се случи. Както е казано по - горе автомобилната индустрия няма да го позволи. Кой би си купил Ферари, Макларън или Бугати ограничено до 150 ?
lustmord
Рейтинг: 420 НеутралноДо коментар [#12] от "Обществен деятел":
И разбира се като повечето изтропали се горе говориш наизуст - емисиите на Германия са 799МТ; тези на България - 49МТ; 0.5% от немските емисии са 3,9МТ или 8% от българските, но и в същото време на "колосалните" 0.039% от китайските емисии или толкоз, колкото китайците изпускат за 3 часа и половина.
lustmord
Рейтинг: 420 НеутралноДо коментар [#19] от "Обществен деятел":
И защо само за Европа търсиш данни? Тя да не е под европейски стъклен похлупак и да си има собствена атмосфера и климат? Може да вземеш и разгледаш кой изхвърля най много емисии на глава от населението - пак не е Европа...
kazushi
Рейтинг: 594 НеутралноМного интересни въпроси задава министър Шойер - накъде отиваме с тази мания за контрол? Това според мен е много, много опасно. Всеки път когато някой друг взема решение вместо хората, това води до робство и най-малките свободи трябва да ги защитаваме на всяка цена.
DDR
Рейтинг: 3318 ВеселоДо коментар [#15] от "telqk":
Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.”, затова понякога идва австриец да вади кестените от огъня!”
И щедро да подарява земя на поляци и руснаци (над 100 000 м2, 12 000 000 изселени ненци, 7 000 000 избити) Данке от такъв вадач на кестени
lustmord
Рейтинг: 420 НеутралноСега дали ще успееш да намериш причино-следствената връзка? Чехия е поне 2 пъти по-развита страна от България а Холандия 4 пъти - всичката им индустрия, транспорт и услуги се нуждаят от енергия - в България има 20 завода накръст и 5 бързи влака на ден между София и Бургас - много ясно, че ще имаме по-малко емисии.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
telqk
Рейтинг: 1551 НеутралноДо коментар [#24] от "DDR":
Просто не се разбраха с кумирът ти - Йосиф Висарионович!
lustmord
Рейтинг: 420 НеутралноДо коментар [#26] от "Обществен деятел":
Тъпак може да викаш на ония в огледалото - г-н Неграмотник.
Много ви тресе това ХаФтентично десните да налагате ограничения и да вряскате за държавни регулации навсякъде...
Иван Гешев прокурор прокурор
Рейтинг: 825 НеутралноДо коментар [#25] от "lustmord":
Свободен архитект, урбанист и еколог!Не бе. Не се бях сетил за тая връзка. Добре че си ти да ми отвориш очите.
А като си толкова умен, можеш ли.да ми обесниш, като на териториите на тези страни и без това природата се задъхва, приемат още хора под формата на мигранти.
Иван Гешев прокурор прокурор
Рейтинг: 825 НеутралноА вас джендърите, ви тресе без ограничения и врякате за конвенции.
Да махнем тогава и ограниченията за 90 извънградско и 50 градско, а? Кви са тия държавни регулации... Свободен архитект, урбанист и еколог!
arcanum
Рейтинг: 2683 Неутралноразумен коментар от страна на министъра. Демокрация.
Пипера е много лют
Рейтинг: 1194 ВеселоДо коментар [#1] от "Мизийски ☦":
http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTsАз преди време спирам на една бензиностанция и до мен спира едно опелче с гиздави роми. Единия идва при мене и любезно ме помоли да му прочета какво пише в акта, който му бяха написали преди малко.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3364 ВеселоДо коментар [#4] от "aleks ivan":
Еретик"Т.е. ще спрат интересните клипчета-тестове на коли по немските аутобани "
=============
И ще продължат с българските. Правят го и на пътя Хасково - Димитровград.
Признавам, изкушавал съм се да се отклоня от Залцбург към немско и да покарам час с 200, но се сдържах.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3364 ВеселоДо коментар [#18] от "Viva la Evolution":
Еретик" автомобилите сами да спазват ограниченията за скорост. Технологията отдавна го позволява."
===========
И ограничението ще бъде премахнато за 300 лева в местен сервиз.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3364 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "Обществен деятел":
Еретик"България е доста назад в тази класация, със само 42.9 милиона тона емисии.
За сравнение, страни чиято територия и население са сравними с нашите, са доста по-напред в класацията.
Чехия е изхвърлила 105.2 милиона тона, Белгия - 120.2 (!) милиона тона, Холандия 212.5 (двеста и дванадесет цяло и пет десети) милиона тона, 5 пъти повече от България."
===============
И какво реват нашите зелени тогава?
samoedin
Рейтинг: 3983 НеутралноУ нас, ако има проучване, сигурно почти 70 % от хората ще са за премахване на ограничението по магистралите, че всеки трети си накупи луксозни немски возила и кара като мутра из страната, без да го е еня за живота на другите !
KRAFTWERK
Рейтинг: 1350 НеутралноЧе то и в момента доста от магистралите им са с ограничения по една или друга причина. Например по отсечката Улм-Щутгарт- Карлсруе има не повече от 20-30 км ,където да се кара без ограничения.
dark'star
Рейтинг: 1890 Неутралнокакъв е проблемът на Германия да си направи Референдум за скоростта ?
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОНезнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 4764 НеутралноДо коментар [#5] от "Хи-хи":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевНов внос...
Антикомунист и антиГЕРП
Рейтинг: 650 НеутралноШвабите да спрат да горят въглища. По-бързо ще постигнат поставените цели. А ако си пуснат наново ядрените блокове дори ще надскочат целите.
Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!rockfan
Рейтинг: 218 Неутрално[quote#10:"trial_jezz"][/quote]
"Комунизмът", изглежда, е станал доста широко понятие.
penetrating
Рейтинг: 10095 НеутралноНе мога да повярвам - над 50%? Те са участвали в анкетата като британците за Брексит...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertКойто иска да кара с колкото иска. И сега почти 30% от магистралите в Германия имат ограничения...
jif44392826
Рейтинг: 291 ГневноДо коментар [#18] от "Viva la Evolution":
Направо да им сложат активен GPS и да предават по всяко време с каква скорост се движи човек и къде се намира. И ако наруи ограничението някъде, да го санкционират, така ли?
Нещо много ми прилича на Оуреловата книга 1984...
DDR
Рейтинг: 3318 ВеселоДа са се разбрали. За историята остава статистиката и последствията. Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
Роси
Рейтинг: 8348 НеутралноКой ги спира да карат по-бавно.
Peni Nikol
Рейтинг: 8499 НеутралноАми да карат съобразно условията и който иска да кара със 120 км/ч, важно е да няма смърт на пътя.