Германското правителство изключи ограничаване на скоростта по магистралите

Германското правителство изключи ограничаване на скоростта по магистралите

© Reuters



Германското правителство изключи възможността за ограничаване на скоростта по магистралите в страната до 130 километра в час, като така сложи край на дебати, предизвикани от комисията, натоварена да определи мерки за ограничаването на въглеродните емисии, предаде "Франс прес".


По думите на правителствения говорител Щефен Зайберт ограничаването на скоростта не е засегнато в коалиционното споразумение между трите управляващи партии Християндемократическия съюз (ХДС), Християнсоциалния съюз (ХСС) и Германската социалдемократическа партия (ГСДП). Германия е единствената европейска страна без ограничение на скоростта по автомагистралите.


Има други мерки, които могат да се вземат за ограничаване на емисиите въглероден диоксид, каза Зайберт.




Ограничаването на скоростта не допринася кой знае колко много за климатичното равновесие и не е единственият инструмент за защита на климата, посочи говорител на министерството на околната среда.


Заключенията на комисията за климата не се очакват по-рано от март, отбелязва ДПА. При работата й вниманието е насочено върху това дали правилата за движение могат да окажат влияние върху климатичните промени. Зайберт заяви, че няма да бъдат вземани мерки, преди комисията да представи препоръките си.


Според неотдавнашно проучване 51 процента от германците биха подкрепили ограничаването на скоростта по магистралите до 130 километра в час, а 47 процента са против всякакви ограничения. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1104 Весело

    Блазя им на швабите!!Благородно им завиждам!

  2. 2 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3639 Неутрално

    Разумно решение. Стига ”зелен” терор.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5072 Любопитно

    В Германия може, а в България не може?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  4. 4 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Повече скорост-повече гориво-повече ддс и акцизи!

    В Русия съм! В Русия съм!
  5. 5 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    Не само в България, а навсякъде другаде в Европа. Специално за България не е особено трудно да се сетиш защо.

  6. 6 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Това решение скоро ще се промени, заедно с етническия състав.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  7. 7 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    В Германия може, а в България не може?!
    —цитат от коментар 3 на hamiltonf


    В България по нашите "магистрали" и 130 е прекалено на доста места, но Бочко обича да го обичат 😀😀😀! Затова досипа още – до 140, да има, че и да остане!

  8. 8 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Намаляването на скоростта е най голямата глупост, която може да бъде направена в държави, където се спазват правилата. Справка Австрия! Ограничението на 100км/ч води до това, че масово всеки кара по километраж и изпреварва тир над една минута! А там тировете са безкрайни колони. Естествено следва по голямо задръстване повече време прекарано на магистралата и повече замърсяване!

  9. 9 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5135 Весело

    По Димитър Съботинов:

    Блъмчете братя без стеснение 
    не се измъчвайте от зор. 
    Защо ви е ограничение 
    там дето нужен е простор. 

    Защо ви трябва да се стискате 
    бръмчете си със пълен глас 
    със тон, със тембър, както искате 
    тенор, сопран, или пък бас.

    Бръмчете бавно във анданте 
    или в алегро, в ритъм жив, 
    ту нежно, мазно - тип “глисанте”, 
    ту рязко - във речитатив!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  10. 10 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#9] от "Незнайко в Слънчевия град":

    *Бръмчете

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  11. 11 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    БЕ ,ДРУГО СИ Е ДА ВЛЕТИШ В АДА С 250 КМ/ЧАС.

  12. 12 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1334 Любопитно

    Ако се ограничи скоростта по германските аутобани, такива "тапи" ще се получат, че и цялата трафик-полиция да излезе на работа, пак няма да може да ги отпуши!

  13. 13 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    Газ до дупкаааааа......!

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  14. 14 Профил на Rauchmann
    Rauchmann
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Ех, точно на тази малка радост (и гордост) на германците няма как скоро да посегнат. Иначе само формално причините са свързани с околната среда. Другата причина, тежките ПТП, я споменават само с половин уста. Статистически няма кой знае каква разлика с други страни, в които има ограничения, но проблемът в Германия е, че стане ли катастрофа на магистралата, при която автомобил се е движил с 150+ км/ч, неминуемо се стига до затваряне на движението, понякога и за няколко часа. А това са огромни загуби за икономиката.

    http://rodenivbg.com
  15. 15 Профил на Rauchmann
    Rauchmann
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Намаляването на скоростта е най голямата глупост, която може да бъде направена в държави, където се спазват правилата.
    —цитат от коментар 8 на patrokalche


    Мит е, че в Германия правилата се спазват от убеждение или поради възпитание. Спазват се единствено поради страха от наказание. И когато няма контрол не само имигрантите, но и болшинството млади немци (както впрочем и тези на средна възраст) също карат в нарушение на правилата. Единствено хората в предпенсионна и пенсионна възраст все още спазват правилата по убеждение.

    http://rodenivbg.com
  16. 16 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 519 Неутрално

    "Ограничаването на скоростта не допринася кой знае колко много за климатичното равновесие и не е единственият инструмент за защита на климата, посочи говорител на министерството на околната среда"

    Ах - горкия Климат - сега ще остане "незащитен" - нямали някои зелени НПО-та да заведат дело в ЕС за нарушените му права?
    Представям си какво си мисли китайския министър слушайки горните безумия.

  17. 17 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 367 Неутрално

    В България кога ще стане 150?

  18. 18 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    В Германия може, а в България не може?!
    —цитат от коментар 3 на hamiltonf


    В Германия хората имат малко по-друго възпитание и някак си са май малко по-отговорни. Затова, там -може.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3173 Неутрално

    Това лято обиколих с автомобил няколко държави в северната и западната част на Европа. Най-много пътувах из Германия. Една от удоволствията ми беше високата скорост по магистралите. Назависимо дали ще ограничят скоростта аз вече имам възрастови изменение и този път скоростта не ми достави това удоволствие както преди.
    За същаление тази ми обиколка съвпадна и с висотите температури, което допълнително намали удоволствието да карам бързо.

    подпис
  21. 21 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    [quote#15:"Rauchmann"][/quote]

    В нормалното ежедневие е нормално да нарушаваш правилата. Изпреварваш ТИР, да речем. Редно е, да го направиш по най-бърз начин, да си най-малко време в опасна близост и да отпушиш и за тия след теб. Аз така карам. На първо място, най-важна е БЕЗОПАСНОСТТА! А спазването на правилата е по преценка с оглед 1. Безопасност, 2. Да не преча на другите около мен, 3. Да се движа без излишни, ненужни забавяния.
    Карал съм и в Щатите - като цяло много дисциплинирани водачи, но всички карат с до 10-ина мили над ограничението. Никому това не пречи, напротив, движението е по-леко. Имайте пред вид, че ограниченията за скорост по разни пътни участъци са съобразени с терена и с възможностите на товарни или леки автомобили от по-ниски категории и пр. Т.е. има голям Safety Margin. Затова, правилата не бива да се абсолютизират, а разумно да се спазват или не според ситуацията. Друг е въпросът, че ограниченията в повечето страни, в днешно време се правят за да се събират доходи от глоби, а не за безопасността на движение.
    Освен това, в България например, от 40 години насам все разни тъпи КАТ-аджии обясняват щяло и нещяло по ТВ и все взимат мерки и акции правят. Тъпотия. Решението е просто - всеки, които виновно причини инцидент следва да има много силно повишение на застрахователните вноски. Тук, в ЮАР, застрахователната компания ми повиши вноските след поправка, поради инцидент причинен виновно от друга кола - бая разправия имах докато ми върнат стария премиум. Освен това, понеже съм със същите застрахователи от четвърт век и нямам инциденти, през година-две ми намаляват вноските (е, трябва да им се обадя, иначе не се сещат). Когато поведението на пътя е по такъв начин обвързано със застрахователни вноски, няма нужда от никаква държавна интервенция - хората карат внимателно, за да не се охарчват и пак казвам - внимателно и с приемливо ниво на нарушения.

  22. 22 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    Нека добавя - главна причина за инциденти не е нито скоростта, нито дори изпиване на някоя друга бира преди шофиране. ГЛАВНАТА ПРИЧИНА ЗА ИНЦИДЕНТИ Е БЕЗОТГОВОРНО ПОВЕДЕНИЕ НА ПЪТЯ!
    Ама нарушил съм бил. Много важно. Веднъж ме спира полицай, че не съм бил спрял на СТОП. А на това място има видимост по 500 метра във всяка посока и е ясно, че знакът е за да даде възможност на хората идващи от малко фермерско пътче лесно да се влеят в движението, когато има повече трафик. Полицаят ме пита - Защо не спря на СТОП знака? Аз пък му отговарям - Ами, защото не ви видях. - и му казах, че тоя знак е най-вече за събиране на глоби и му викам да вземат да застанат в гъсти за трафика места, че да има полза от тия полицаи. Е, пусна ме човекът (аз и без друго живея в тоя район, че даже се случва да ме спира един и същ трафик полицай). На първо място в движението трябва да има ОТГОВОРНОСТ и разум.

  23. 23 Профил на Rauchmann
    Rauchmann
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Нека добавя - главна причина за инциденти не е нито скоростта, нито дори изпиване на някоя друга бира преди шофиране. ГЛАВНАТА ПРИЧИНА ЗА ИНЦИДЕНТИ Е БЕЗОТГОВОРНО ПОВЕДЕНИЕ НА ПЪТЯ!
    —цитат от коментар 22 на transvaal


    Интересен мироглед. И как по-точно нещо толкова субективно, определено от вас като "отговорно поведение на пътя", може да получи универсално изражение? А твърдението, че повечето ограничения в движението на пътя се поставяли, за да бъдат източник на средства за местния/републиканския бюджет, съм го чувал само от хора в България. На мен самият ми се е струвало, че действително има места с безсмислени ограничения, но след като съм разговарял с професионалисти по темата, обикновено разбирам че има все пак някакъв смисъл.

    http://rodenivbg.com
  24. 24 Профил на pistache
    pistache
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    Е те в Германия имат магистрали, ние имаме някакво подобие на магистрали с повече дупки от швейцарско сирене. То и със 140 е опасно да се движиш по Хемус, какво остава за повече...

  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5072 Любопитно

    До коментар [#24] от "pistache":

    А да ми кажеш къде има проблем по лявата лента на магистрала "Тракия", защото такива аз не съм видял, и то по цялото разстояние...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  26. 26 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    До коментар [#4] от "Веселин Дечев":

    "Повече скорост-повече гориво-повече ддс и акцизи!"

    По-голяма скорост - по-бърза сделка и производство и повече живот за гражданите.
    Охлювите и костенурките да си седят в резерватите - паркове и градини. Никой не ги задължава да стъпват на магистралата. Сега, не всеки е роден за скорост и прогрес.

  27. 27 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Весело

    До коментар [#14] от "Rauchmann":

    "Другата причина, тежките ПТП, я споменават само с половин уста."

    От превишена скорост ПТП са по-малко и от самолетните катастрофи.
    Разни завистливи екоталибани и лузъри преписват ПТП от заблеяност (не спазване правилата за предимство) на "висока скорост". А е толкова просто - нямаш реакция за една стотна от секундата, не се качваш на автомобил и/или на магистрала. Джиткаш в паркове и градинки на триколки или велосипеди.

    Иначе и половин уста не отварят за ПТП-та при паркиран автомобил. Ей на, завчера двама пешеохлюви са се натресли в седем автомобила в Младост 2. Всички автомобили са останали без странични огледала. Тиятолкова са били пияни от "зеленина", че при скорост от един км в час са предизвикали седем ПТП-та.

  28. 28 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Любопитно

    До коментар [#11] от "aramissss":

    "БЕ ,ДРУГО СИ Е ДА ВЛЕТИШ В АДА С 250 КМ/ЧАС"

    А трябва ли човек да тутка за където е тръгнал!?

  29. 29 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    До коментар [#17] от "ivant88":

    "В България кога ще стане 150?"

    Когато се въведе психологически тест при издаването на шофьорски лиценз. Не бива на самозабравили се психари и заблеяни патки да се дава "многотонно оръжие" за управление. Когато психар застане зад управлението, и два самолета може да сблъска като руснаците.

  30. 30 Профил на Rauchmann
    Rauchmann
    Рейтинг: 554 Неутрално

    По-голяма скорост - по-бърза сделка и производство и повече живот за гражданите.Охлювите и костенурките да си седят в резерватите - паркове и градини. Никой не ги задължава да стъпват на магистралата. Сега, не всеки е роден за скорост и прогрес.
    —цитат от коментар 26 на wanderer


    Когато неизбежните физиологични изменения в тялото ви наложат едни или други ограничения, тогава ще ми е интересно да разбера как "роденият за скорост" ще понесе отредената му от другите роля на "охлюв и костенурка".

    И мога да ви уверя, че функционалните ограничения настъпват много преди пенсионна възраст.

    http://rodenivbg.com
  31. 31 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 531 Неутрално

    В Германия няма ограничения само по основните магистрали, които са с номера от 1 до 9 и пресичат страната от край до край. Те всички са минимум с по три ленти в едната посока. Има магистрали и отсечки от магистрали, които са с ограничения. Отделно самата магистрала е така проектирана, че да позволява неограничена скорост - няма завои с градус над... не знам си колко, нито пък трасето се спуска или издига рязко. Магистралите прорязват цели планини или преминават с виадукти над цели равнини. За качеството на настилката има ли смисъл да говоря? А за качеството и трайността на маркировката, която те кара да се чувстваш нощно време като в електронна игра! А за пътните възли, които си има имена, номера, маркировки и Н на брой предупредителни и указателни табели и просто няма как да пропуснеш или да объркаш? В България няма нито една единствена отсечка от магистрала, която да отговаря на тези условия. Сегашните ограничения на скоростта у нас са адекватни.

  32. 32 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    [quote#23:"Rauchmann"][/quote]

    Ами може да получи съвсем конкретно и универсално изражение - на първо място чрез застрахователните разходи, които са чувствително ниски за хора без причинени от тях произшествия. Застрахователя не го интересува, дали си имал глоби за превишена скорост или каквато и да било глоба - интересува го дали си причинил щети. Когато си чист - премиумът е по-нисък, понеже си малък за него риск. Тук в ЮАР не съм виждал водачи да дрифтят на пътя - ненужен риск, който може да ти излезе скъпо, ако причиниш щети и клейм-ваш от застрахователя. Системата за застраховане е много по-ефикасна в превенцията, отколкото всички КАТ-аджийски мерки. Подобно е май и в Щатите (бил съм за седмица-две, но съм шофирал там - много коректни, свестни шофьори с приемливо ниво на нарушения (от моя гледна точка, понеже и аз съм горе-долу като тях)). Тук в ЮАР е подобно - коректни шофьори, много е рядко явление яростта на пътя. Йоханесбург има превъзходни магистрали с много ленти във всички посоки и околовръст. Ограничението е 120. През деня карат със 100-130. Вече като няма трафик - 140. Претория, само на 60 км на север, там карат като мен - 150 на магистралата. Кейп-Таун карат като Европейци - по-стриктно спазват. Има също разлика между бели и черни - ако видиш някой да фучи с огромна скорост - почти винаги е бял. Черните карат по-кротко и някак си рядко бързат за каквото и да било (и са може би прави). Има много фактори, които обуславят разлики в поведението на пътя. Даже между мъже и жени има разлика (жените са по-стриктни в спазване на разни знаци, макар че, можеш да видиш млада мацка с голям джип да кара настъпателно като мъж).

  33. 33 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":Е те в Германия имат магистрали, ние имаме някакво подобие на магистрали с повече дупки от швейцарско сирене. То и със 140 е опасно да се движиш по Хемус, какво остава за повече...
    —цитат от коментар 24 на pistache


    Напълно сте прав. Когато бях млад и в края на 80-те ходехме на почивка с кола от София до северното море, него път го минавах понякога два пъти в годината. Сега, през изтеклата година и преди, същият път ми се вижда абсолютен кошмар. Ще ви кажа защо. Изминаването на близо 400 км от Шумен до София през Търново, Севлиево и пр. ме уморява много повече, отколкото изминаването на 1560 км от Претория до Кейп-Таун! Наблюдения: в планинските проходи и по цялто трасе от Търговище, чак до Ябланица е завой след завой, растителността не е изсечена или изкосена в една поне 2-метрова ивица след банкета, което силно намалява видимостта на завой, оттам не позволява изпреварване и някой път се влачиш зад камион доста време. Второ, маркировките са много зле дори на магистрали - боите са бледи и нямат достатъчно отразяващи качества, няма котешки очи по линиите и пр. Трето - на много места няма дори банкет, а по една мантинела от двете страни много близо до асфалта. Четвърто - ако пътят се категоризира от ЮАР-ци, целият участък от Търговище до София трябва да се категоризира като планински проход. Обаче, тук в ЮАР, даже в планински проходи с много завои, спокойно подържаш около 100 км в час, понеже е широко, скалата е повече изкопана, има банкети и ленти за спиране и пр. Най-важното е, че има широка видимост. Вярно, теренът в България си е планински почти навсякъде, обаче проектантите трябва да предвидят тези неща, ще излезе по-скъпо, но с времето ще се изплати с по-малко катастрофи и с по-бърз поток.

  34. 34 Профил на Rauchmann
    Rauchmann
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Ами може да получи съвсем конкретно и универсално изражение - на първо място чрез застрахователните разходи, които са чувствително ниски за хора без причинени от тях произшествия. Застрахователя не го интересува, дали си имал глоби за превишена скорост или каквато и да било глоба - интересува го дали си причинил щети. Когато си чист - премиумът е по-нисък, понеже си малък за него риск.
    —цитат от коментар 32 на transvaal


    Това разбира се вече не е така, поне в Германия. Застрахователите не само разбират, че цялостното поведение на пътя е от значение, но дори са предприели съответните стъпки. За да получиш добра цена на застрахоката вече не е достатъчно само да не си причинявал ПТП. Цената става още по-добра, ако позволиш телематик-устройство да следи какви ги вършиш на пътя. Следи се и се записва всичко, дори и неща които няма да разбереш, че се записват и на пръв поглед нямат особена връзка с рисковете на пътя. По тези данни шофьорът получава коефициент, на базата на който му се връща част от застраховката, т.е. награждават те, ако си коректен шофьор.

    Тези устройства записват данните на всяко едно твое пътуване, като например спазва ли се ограничението на скоростта, дали стилът на каране е "газ-спирачки-газ", по какви маршрути минава човек (натоварени, с висока концентрация на произшествия), по кое време предимно се шофира (час-пик, дни с повече произшествия).

    Така че промяната в мисленето на застрахователите е видна. Дали вие ще я приемете си е ваш избор. Аз лично не съм позволил подобно устройство да ми носи "бонуси", но по други причини, които не са свързани със стила ми на каране.

    http://rodenivbg.com
  35. 35 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Весело

    До коментар [#30] от "Rauchmann":

    "Когато неизбежните физиологични изменения в тялото ви наложат едни или други ограничения"

    Ами караме по зад/пред балканския път с първа охлювска скорост 80-90 км/ч. А когато се наложи преминаване по магистрала, не отлепвам от крайна дясна лента със скорост близка до ограничението. Когато се налага движение само по магистрала, вземам човек, който може да кара с оптималната скорост, 180-230 км/ч (в зависимост от пътя, времето и други природни условия).

  36. 36 Профил на goro6
    goro6
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#18] от "transvaal":Стига с това чуждопоклонничество. В цяла Европа отговорни са само отговорните. Те са точно 20%. Цялото останало множество си е от контингента на проф. Христов. Света е единен. Ако там е Меркел, тук ще е Бойко. И двамата са еднакво "полезни" за държавите си. Въпросът е в средствата, които скоро ще се уеднаквят. Както се изрази по горе един приятел, скоро всичко ще се промени. Надежда всяка тука оставете. В края на краищата злото винаги побеждава!

  37. 37 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    До коментар [#23] от "Rauchmann":

    "А твърдението, че повечето ограничения в движението на пътя се поставяли, за да бъдат източник на средства за местния/републиканския бюджет, съм го чувал само от хора в България."

    Наполовина вярно. По принцип, ограниченията на пътя се слагат да предпазят всеки един автомобил, от стар Москвич (със спирачен път от 110 метра) до 12 тонен камион, дори пътят да е мокър (за валеж, мъгла, заледяване се изисква "съобразена" скорост). И например, нерегулирано кръстовище се преминава (по старо правило) с 60 км/ч (17 м/с). При равен и открит участък няма проблем да се премине и със сто км/ч (28 м/с). Обаче пристига едни пишман-шофьор в ролята на пишман-бизнесмен или пишман-общинар и решава да натурга сергии от двете страни на главния път. Що да се охарчва за отбивка от пътя за разполагане на сергиите (нямало било да се виждат и да спират заблеяните шофьори), като може (има власт) да задръсти движението с едно ограничение от 30 км/ч.
    Има и друг често срещан случай у нас - след ремонт на пътя (КАТ) "забравя" да прибере пътните знаци. А обясненията са от глупави по-глупави - ремонтът на пътя не е приет и щяло някога да има "довършителни" работи (по страничния банкет или канавките на пътя). Ама глобите не са "някога", а на момента.
    Да не говоря за разполагането на разни рекламни табла, по-големи от пътните знаци, сякаш магистралата/пътят е мол и хората са тръгнали на разходна, а не да вършат работа.
    Лично, при 160 км/ч до мястото на шофьора, като пътник, не успявам да ги възприема. Като шофьор изобщо не ги гледам, ама пропускам и някои указателни или ограничителни знаци (тия за скорост ги поставят зад някое дърво, далеч преди населеното място, за да не се забелязват. Сиреч, пътният знак няма да информира водача, че след 500 м има населено място, за да може на 500-ния метър да се курдисат "сурвакари").

  38. 38 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    До коментар [#37] от "wanderer":

    Много верни неща сте написал във вашия коментар. Бих добавил, че в България прави впечатление огромно количество пешеходни пътеки. Тук в ЮАР, почти няма, хората пресичат когато няма коли и не се дава такава ненужна тежест на пешеходците. Отделно от това, там, където наистина трябва да се намали скоростта, особено в места с оживено движение на пешеходци, магазини и пр. места ВИНАГИ се прави легнал полицай или колело или и двете - тогава няма как да не намалиш. Ако селата в България турят два-три легнали полицая на входа, и в центъра на селото, няма как селски бекове да фучат с баварци и да причиняват катастрофи и пр. Само че, в България много се говори, а когато става дума за някакъв разход, гледат да минат метър, сиреч, вместо да насипят асфалт и оформят легнал полицай, минават с една боя и маркировка. По същия начин в София разшириха зелена зона - вместо да отворят парко-места като хората или да построят паркинги, правят пари от нищото - една боя, маркировка и ти прибират парите, без да са създали стойност, за която да платиш. Кретенизъм.

  39. 39 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11204 Неутрално

    Задръстванията в градовете и по магистралите (0 км/ч скорост) са многократно по-проблемни за чистотата на въздуха от скорост 160 км/ч :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  40. 40 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Мит е, че в Германия правилата се спазват от убеждение или поради възпитание. Спазват се единствено поради страха от наказание. И когато няма контрол не само имигрантите, но и болшинството млади немци (както впрочем и тези на средна възраст) също карат в нарушение на правилата.
    —цитат от коментар 15 на Rauchmann


    Ех, значи, разби илюзиите на българина, че немецът бил спазвал правилата.

    В България се ширят митове и легенди, че немецът бил спазвал правилата ... и даже ни си хвърлял фасовете по улиците.

    Пффф ...

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  41. 41 Профил на EP
    EP
    Рейтинг: 528 Неутрално

    В Германия хората имат малко по-друго възпитание и някак си са май малко по-отговорни. Затова, там -може.
    —цитат от коментар 18 на transvaal


    Очевидно е, че не живееш в Германия.

    There are no coincidences, Delia... only the illusion of coincidence.
  42. 42 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    До коментар [#39] от "penetrating":

    "Задръстванията в градовете и по магистралите (0 км/ч скорост) са многократно по-проблемни за чистотата на въздуха от скорост 160 км/ч "

    Абсолютно вярно! Не само за въздуха, но и за здравето/нервите на хората И няма значение причината за задръстването - катастрофа, неукрепен товар, който се е разсипал, или заблеян пешеходец (една баба три пъти мина напред-назад по пешеходната пътека на бул. Раковски, кръстовището с Каравелов и за три минути, един изпуснат светофар на Левски и Раковски, се образува задръстване и по Раковски, и по Каравелов до НДК. Вярно е, случва се, ама когато три пъти на ден ти се случва … се изнасяш завинаги от проблемното място).

  43. 43 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11204 Весело

    До коментар [#42] от "wanderer":

    На запад е още по-тежко в градовете пък и не само там. Затова градски транспорт... :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK