Германия иска ЕС да преразгледа стандартите си за вредни емисии

Германия иска ЕС да преразгледа стандартите си за вредни емисии

© Associated Press



В писмо до еврокомисаря по транспорта Виолета Булц министърът на транспорта и цифровата инфраструктура на Германия Андреас Шойер заяви, че ЕС трябва да преразгледа стандартите си за опазване на здравето и замърсяването от превозните средства, що се отнася до емисиите на азотен оксид, на фона на дебата за вредните емисии и въпроса колко добре се контролират те, предаде ДПА.


Според сегашните стандарти страните не трябва да допускат изпускането на повече от средното ниво от 40 микрограма азотен оксид на кубичен метър. За Германия се оказва доста трудно да изпълни тези стандарти, тъй като по-голяма част от автомобилната индустрия в страната разчита на продажбите на дизелови автомобили, които произвеждат минимално количество въглероден диоксид, но много азотен оксид.


Безпокойствата за емисиите станаха причина някои германски общини да забранят дизеловите превозни средства, особено на фона на опасенията за влиянието им върху здравето от вдишването на твърде голямо количество азотен оксид.




Тази стъпка предизвика неочаквано враждебна реакция от група германски пулмолози, които твърдят, че създадените системи за мониторинг са проектирани да надхвърлят стойностите на отчетените емисии. Те отбелязват също така, че последните проучвания за нивата на азотния оксид са били разработени слабо и понякога резултатите са били интерпретирани неточно.


Шойер заяви, че ще поиска темата да бъде обсъдена на неофициалната среща на транспортните министри на 26-27 март или най-късно на срещата на министрите на 6 юни.


Публикувани вчера данни на Германската агенция за околната среда сочат, че емисиите от дизеловото гориво продължават да са по-високи от позволеното, а нивата на азотния оксид покриват стандартите на ЕС в 35 града. /БТА

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Нещо за Китай, Индия и Щатите не смее ли да поиска? Или техните емисии не са вредни...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  2. 2 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1690 Любопитно

    Като си поставяш нереални цели, просто се проваляш.

  3. 3 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1690 Весело

    Забраната на дизелите тръгна да се разпростира и ще доведе до блокаж на транспорта. Електричките стават само за градски автомобил засега. Май се уплашиха да не си загубят избирателите. АфД има силна кампания в защита на дизелите.

  4. 4 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1690 Весело

    В статията има намек за манипулация на уредите и еко-изследванията
    Този път май от прогресивните

  5. 5 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2650 Неутрално

    До коментар [#3] от "Jesuit":

    Ами няма как хем да продаваш супер скъпи автомобили отговарящи в момента на Евро 6+ за над 50-60000 евра и в същото време да ги забраняваш веднага , няма логика ,ако има направени точни научни изследвания , трябва да се обявят ,а не само да се предполага ,един кюнец отделя колкото 6 тира на денонощие ,тях защо не ги спират тогава , това е световен въпрос и е време да се мисли кардинално за екологията .

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12928 Неутрално

    След като не могат да се достигнат ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Я, зелените комунета манипулирали измервателните уреди, за да отчитат по-високи нива на емисии.
    Твърде малко за да повлияе на огромен брой промити немски мозъци, но все пак хубава новина.

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  8. 8 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2002 Весело

    Нещо за Китай, Индия и Щатите не смее ли да поиска? Или техните емисии не са вредни...
    —цитат от коментар 1 на Скакауец


    Щастките емисии, най-здравословните на света.

    мурзилка
  9. 9 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#5] от "edin drug":

    Няма такова нещо, като евро 6+, това да не е айфон.

  10. 10 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1825 Любопитно

    Абе колко и кои осъдиха за шашмите със софтуера?
    Аха, никой, що така?
    А колко глоби платиха на другите страни от ЕС за леката измама?
    Аха, никакви, тва да не ви е САЩ или Канада.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  11. 11 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Абе колко и кои осъдиха за шашмите със софтуера?Аха, никой, що така?А колко глоби платиха на другите страни от ЕС за леката измама?Аха, никакви, тва да не ви е САЩ или Канада.......
    —цитат от коментар 10 на pag


    Колкото и шашми да са правили, едно нещо е напълно сигурно. Само един средностатистически щатски звяр, харчи колкото 2-3 европейски автомобила и отделя респективно толкова емисии колкото тях.

    мурзилка
  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6235 Весело

    До коментар [#2] от "Jesuit":

    Е, щом не можем, както щем, нека щем, както можем!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4777 Любопитно

    Заложените нива са недостижими за никой производител....И както се вижда истерията покрай дизелите само вреди.....Варианта е само един-постепенна забрана за производство на дизели за леки коли(да работят само в камиони,тирове,кораби)и поетабно преминаване към хибриди и електрички!Което и ще стане!

    До истината се достига с познание!
  14. 14 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 3593 Неутрално

    Щом е неизгодно за Германия, няма страшно - просто ще променим стандартите. Другите, като България да му мислят, ще плащат милиони за вредни емисии. Товарните автомобили от международния транспорт ще се прибират без товар всеки месец и ще бълват тонове вредни емисии, но на кой му пука. Нали в крайна сметка ще фалират и шофьорите ще преминат на работа в германски фирми.

  15. 15 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3386 Неутрално

    Германия къде е била като са се приемали тези норми?
    Спали ли са или?

    Супер наглеци?
    Не стига, че правят замърсяващи автомобили, не стига че прекрасно го знаят, не стига че са толкова безочливо нагли да лъжат, че били чисти тези двигатели, не стига че натискат да не се санкционират техните компании, а сега даже да се завишели нормите защото видите ли на тях не им отървали.

    СУПЕР НАГЛИ СТАВАТ НЕЩО...

    Я да ги натирват да си налкягат парцалите...

    Модератора е неадекватен!
  16. 16 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1690 Любопитно

    Зелените се опитват да дресират обществото, че каквото кажат, трябвало да стане.
    Някои неща са неизпълними, това сега става ясно на всички. Други са си просто безумни, Това също ще стане ясно на всички, някои вече го знаем

  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3386 Неутрално

    До коментар [#11] от "Маршалов":

    Не е вярно това.
    Даже най-неикономичните американски пикапи в момента имат разход от 10-11л. на сто километра, което както и да го гледаш е максимум два пъти повече от малолитражен европейски автомобил.

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3386 Неутрално

    До коментар [#13] от "Willy Messerschmitt":

    Като са недостижими, не ги произвеждат и това е.
    Минават на ел. или на бензин или на газ или на метан или на каквото си искат но да спазят нормите...

    Модератора е неадекватен!
  19. 19 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1690 Весело

    Вчера се предаде правителството на Холандия, днес на Германия. Маи ше изядат и стоте тояги и торбата сол.

  20. 20 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3064 Неутрално

    Тва хубаво, ама в Щутгарт се появиха жълти жилетки, които са си поставили за цел да смъкнат зелените от власт. Та не се знае кой кого и в каква последователност.

  21. 21 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 824 Весело

    Значи какво виждаме сега - всички подкрепят свободния пазар в ЕС, ама ако Франция почне да губи в някой сектор, Макрон предлага промяна на правилата, тъй че да им е изгодно, а пазарът става не чак толкова свободен. Всички подкрепят зелени инициативи и намаляване на емисии, ама ако Германия не може да ги покрие иска да се "преразгледат стандартите", така че да отговаря на тях. И изведнъж ЕС май не е толкова "зелен". Какви лидери, каква последователност!

  22. 22 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    "Безпокойствата за емисиите станаха причина някои германски общини да забранят дизеловите превозни средства, особено на фона на опасенията за влиянието им върху здравето от вдишването на твърде голямо количество азотен оксид."

    Безпокойството беше смазано, когато Мути трябваше да обсъди на конференция с Генералните Директори на автопроизводителите и да одобрят рамка за поетапното изключване на дизела както и филтри + рекалибриран софтуер на колите за сметка на производителите.. А всъщност ги освободи от отговорност и сега властта да направят нещо пада върху различните федерални области. Както се получи и при Доналд, когато се отегли от Парижкото Споразумение и само някои федерални области обявиха, че ще го приемат.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  23. 23 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    Тези наредби са трудно изпълними. Много е лесно да кажеш: От утре всички сте с велосипеди, продайте си Аудитата, дето сте ги купили за 50 хиляди евро и точка.
    Не става така, дори в Скандинавия имат пет годишни преходни периоди.

  24. 24 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    [quote#11:"Маршалов"][/quote]

    Тъпак, знаеш ли кога ще видиш дизелов автомобил в САЩ? А нещо да си чувал за ULEV, SULEV бензинови мотори?
    За тъпаци като тебе - СО и СО2 е нещо което дори тикви като тебе издишват . NOx обаче е наистина вреден за здравето. Германците ако искат да си го дишат с пълни гърди. Нещо обаче спряха да изнасят дизели за САЩ а тези 18,000 които бяха продали с измама ги накараха да си ги изкупят обратно и да си ги отнесат в Германия + $18 милиарда глоба. От тези $18, $6 отиват в Калифорния за покупка на електрически автобуси за градския транспорт. На Европейците които карат измамните дизели им казаха да не се надяват на нищо и че за Европа тези дизели са ОК. Е ... честито на Европейците. Ние в Потребителското общество не разрешаваме такива неща.

    California Über Alles
  25. 25 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3064 Неутрално

    До коментар [#24] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Просто да попитам камионите в САЩ на дизел ли са или на бензин?

    Че той тоя транспорт е главния потребител на дизела в Европа и междуградските рейсове.

  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9189 Неутрално

    Европа не е най-големия замърсител. Каква полза да спазва толкова строги правила, когато такива като Китай, Индия и САЩ не ги спазват .

  27. 27 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 475 Неутрално

    "изпускането на повече от средното ниво от 40 микрограма азотен оксид на кубичен метър" - дрън-дрън. Става въпрос за пределно допустима концентрация, а не за емисии от изпускане - нещата са доста различни - моля, коригирайте се.

  28. 28 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#26] от "Роси":

    Ползата е защита на човешкото здраве. А дали тези лимити, които се опитваме да спазваме в момента са доказано стойностите, над които човешкото здраве е застрашено - това е друг въпрос.

    Коментарът ви е доста релевантен обаче, ако говорим за емисии на парникови газов (СО2 и др.) - тези емисии нямат само локално въздействие (както прахта и азотните оксиди), а глобално и би било логично всички да спазват еднакви правила. Няма логика едни да съкращават емисии като луди и от това икономиките им да страдат (напр. Европа), а други да правят каквото си искат...

  29. 29 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#25] от "realguru":

    пове4ето са на бензин колкото и да ти е страно

  30. 30 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    Европа не е най-големия замърсител. Каква полза да спазва толкова строги правила, когато такива като Китай, Индия и САЩ не ги спазват .
    —цитат от коментар 26 на Роси


    Кой ти каза че САЩ не спазват правилата за строги емисии? Точно защото правилата за емисии са най-строги в САЩ затова Фолксваген направиха тази измама със софтуеар, хванаха ги, осъдиха ги и платиха $18 милиарда глоба. Същите коли но в много по-големи бройки карате в цяла Европа и никой, нищо не посмя да им каже!!! Понеже Германия владее Европа икономически, Германците казаха че колите им са ОК за Европа и никой да не се надява на €1 компенсация дори. В САЩ ги накараха да си изкупят всичките около 18,000 коли които бяха продали и да си ги върнат обратно в Германия. В Европа тези модели са в стотици хиляди, хайде представи си замърсяването което правят! И нито една кола не е спряна от движение, нито един лев глоба или компенсация не са платили. Кой спазва правилата? Кой не ги спазва? Ти в повечето Европейски градове ако застанеш на оживено кръстовище не можеш да дишаш от пушек и газове. В САЩ не е така. Аз живея в Силикон Вали, всеки човек ходи на работа с кола, всеки ученик над 15, 16 годишна възраст ходи на училище с кола. Въздуха е много чист. Понеже към Сан Франциско идва едно океанско течение от Аляска, дори и през лятото, сутрин като излезеш навън мирише на прясно навалял сняг. Продължителността на живота в Силикон вали е 89 за жените и 85 за мъжете една от най-високите в света. На площ колкото София с предградията живеят над 6 милиона човека и на всеки се падат по 2.2 коли! Градски транспорт почти няма но почти всяка втора кола е хибридна или електрическа. В Калифорния всички коли имат по два катализатора по закон и всяка автомобилна компания за да и разрешат да продава коли в Калифорния е задължена да продава определен % коли с Нулева Емисия! Това са електрически коли или хибриди. Затова Мерцедес продава само в Калифорния джип който е сложен на платформа на Тесла за да се включат това правило.
    Я си представи какво ще стане ако в 1.5 милионна София всеки жив организъм започне да кара кола всеки ден, както е тука?! Тук всеки две години колата ти е задължена да мине тест за емисии. Колата я качват на ролки и се "движи" със 100 км/ч за няколко минути като през това време мерят емисиите, теста е около 30 минути. Тестват се поне 7, 8 режима - бавно каране, ускорение, работа на място, работа на място с пълна газ ... всичко това се управлява от компютъра на тестера който е свързан директно към компютъра на колата. Резултатите отиват директно в КАТ (DMV) така че монтьора и да иска не може да пипне или да фалшифицира нещо. Точно за да излъжат този тест Фолксваген са похарчили милиони за да напишат престъпния си софтуер. Просто следят кога колата върти колелата със 100км но иначе седи на място и тогава пускат "чист' софтуер за да измамят контролните органи и хората в САЩ. Голяма работа е Европа - харчат милиони за да направят сложен софтуер за да измамят хората. И като ги хванат си плащат глобите в Америка но в Европа с големите правила дето се спазвали - нищо. Строго мъмрене! Но иначе пропагандата работи на 6. Германия сече гори и разрушава средновековни селца за да копае най-гадните кафяви въглища в света и да ги гори но ако питаш някой Германец - Ооо Америка замърсява ние не. Потърси на Ю Тюб и ще видиш клипове как багери събарят църкви за да копаят въглища.
    https://www.youtube.com/watch?v=ED2Plw_2j7c

    Виж го този клип - това е Германия= 2017г

    California Über Alles
  31. 31 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    До коментар [#24] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Просто да попитам камионите в САЩ на дизел ли са или на бензин?Че той тоя транспорт е главния потребител на дизела в Европа и междуградските рейсове.
    —цитат от коментар 25 на realguru


    Дизеловите автомобили в САЩ са под 1% ако и толкова. До излизането на двигателя на Мерцедес - Блу-Тек преди 10-15 години, в Калифорния беше практически невъзможно да се регистрира дизелов автомобил. Сега след скандала с измамата на Фолксваген ... не мисля че нормален човек в САЩ ще си купи дизелова кола. В Европа да над 50%.
    Големите камиони са на дизел. Моторите са или Волво или Куминс. Те замърсяват около 29% от от всички превозни средства а бройката им е много по-малка. Това е голям проблем и имаше план да бъдат строго регулирани .. поне докато се появи оранжевия ненормалник който реши че е много умно да отвори мините за кюмур от 19 век.
    Но по-строги регулации за тези камиони се задават затова автобусите от градския транспорт са хибриди на газ. Сега въвеждат електрически автобуси. Това е много лесно и умно защото имат по-евтина поддръжка, трасето се знае и батерията може да бъде съобръзана с този пробег. Освен това на крайните спирки винаги можеш да имаш бърза зарядна станция. Знаеш че градския транспорт около 60% от времето седи на място по спирките - близко до ума е да бъде електрически.
    Другите тръкове които преди бяха дизели а сега са хибриди са тези за доставки - като UPS, FedEx, DHL ... Големите тръкове не се допускат в градовете освен в специални случаи за доставка. Транзитно не могат да минават през градовете.

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK