Пет държави искат Европарламентът да отложи обсъждането на пакта "Мобилност"

Представители на българския транспортен бизнес протестираха и в София, и в Брюксел срещу измененията, които регламентират по нов начин почивките на шофьорите.

© Асен Тонев

Представители на българския транспортен бизнес протестираха и в София, и в Брюксел срещу измененията, които регламентират по нов начин почивките на шофьорите.



Министрите на транспорта в пет източноевропейски държави, между които и България, поискаха от председателя на Европейския парламент Антонио Таяни дискусията по пакета "Мобилност I", който въвежда нови правила за автомобилните превози, да бъде отложена за след евроизборите.


Писмото, е адресирано до председателите на групите в европарламента, комисаря по транспорт в Европейската комисия, както и до министъра на транспорта на Румъния, която към момента е държавата председател на Съвета на Европейския съюз. То е подписано от министрите в Полша, Латвия, Литва, Унгария и България.


Товарните автомобилни превози в рамките на Европейския съюз заемат съществена роля в икономиката на Европейския съюз, като създават заетост на около 3 милиона души, които са наети в 600 000 предприятия. Ефективното функциониране и конкурентоспособност на тези предприятия са жизненоважни за формирането на БВП на Европейския съюз и за създаването на работни места, се казва в писмото.


Според петимата министри "секторът заслужава справедлива и ясна законодателна рамка на ниво Европейски съюз, която се очаква да насърчи по-нататъшното развитие на сектора и доброто функциониране на единния вътрешен пазар, като гарантира реалистични и изпълними правила". Според тях заради предстоящи избори ограничават във времето възможностите за постигане на консенсус по окончателния вариант на пакта.
.
Изразяваме своите опасения, че вместо балансирани разпоредби, които подкрепят европейския автомобилен сектор и подобряват условията на труд на водачите, подобни прибързани процедури ще имат за резултат одобряването на решения, които в крайна сметка ще провалят ефективното и ефикасно функциониране на този сектор, пишат министрите.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Герб обявиха вече, че са победили. Те ги разбират нещата.

  2. 2 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2092 Гневно

    Само 5 държави - малко е. И то - само от Източна Европа.
    Когато мултинационалките влизат при нас и диктуват пазара - свободно движение, пазарна икономика.
    Когато по-конкурентоспособни от Източна Европа навлязат в западния пазар - а-а-а, лошо е.

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4658 Неутрално

    От когато България беше европейски (и не само) лидер в превозите с камиони ни имат "зъб"...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  4. 4 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 594 Весело

    "пет источноевропейски държави" ....
    Ние не сме от тия

  5. 5 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1677 Неутрално

    Все новоевропейци ! Българската дипломация пак не си е свършила работата.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  6. 6 Профил на vanquish
    vanquish
    Рейтинг: 8 Неутрално

    иСточноевропейски?

    Keep looking, Don't settle. Stay hungry, Stay foolish. Steve Jobs
  7. 7 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 708 Весело

    Виждам на снимката полицейско Ауди кабрио? Ух, какви са ни палавници полицаите, сигурно униформата им е трико за борба свободен стил... да им е по-удобно да борят престъпността де..

  8. 8 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1648 Любопитно

    Абе щом опряха до шофьорите, не е на добре работата. Защото иначе ако работиш повече от 6 месеца в годината в дадена държава, си плащаш данъците там и дъмпинга не минава, ама шофьорите не стоят повече от 6 месеца в една държава....

  9. 9 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1770 Любопитно

    В един бизнес да сме конкурентни в Европа и баш него искат да ни отнемат, кофти работа. Е, западноевропейските шофьори могат също да станат по-добри, ама не им се работи, както го правят нашите - не им се спи по камионите, не им се стои с месеци по чужбина, не се борят с лошите пътища в нашата част на континента...

  10. 10 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    След 5-10 години , същите фирми които сега протестират срещу пакета Мобилност , ще искат пълното му прилагане и утежняване на условията му , заради дъмпинга който ще прилагат украински и молдовски транспортни фирми !

  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8876 Неутрално

    Не си знаят интереса шофьорите, защитават интереса на работодателите, не своите.

  12. 12 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Луузърите на Европа.. Хахахаххх

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK