Еврокомисията не разреши сливането на железопътния бизнес на "Сименс" и "Алстом"

Маргрете Вестагер

© Reuters

Маргрете Вестагер



Европейската комисия блокира планираното сливане на железопътния бизнес на германския концерн "Сименс" (Siemens) и френската група "Алстом" (Alstom) с мотива, че компаниите не са успели да разсеят "сериозните" притеснения, свързани с конкуренцията, предаде ДПА.


Това сливане би довело до по-високи цени на сигнализиращите системи, които осигуряват безопасността на пътниците, както и на следващите поколения високоскоростни влакове, посочи еврокомисарят за конкуренцията Маргрете Вестагер. Комисията забранява сливането, тъй като компаниите не желаят да намерят решения, които да разсеят нашите сериозни притеснения за конкуренцията, допълни тя в изявление.


Двете компании заявяваха, че сливането ще им позволи да се конкурират по-добре с чуждестранни компании, като например китайския производител в сектора Си Ар Ар Си (CRRC). Комисията обаче установи, че китайските доставчици в момента "не присъстват" на ключовия европейски пазар за сигнализиращи системи и е "малко вероятно" в обозримо бъдеще да представляват заплаха за производството на високоскоростните влакове на "Сименс" и "Алстом".




"Сименс" произвежда високоскоростните влакове И Це Е (ICE), а "Алстом" - влаковете Те Же Ве (TGV).


Главният изпълнителен директор на "Сименс" Джо Кезер разкритикува днес ветото на Европейската комисия върху сливането, като призова за "структурно" обновяване на европейската промишлена политика на фона на американската и китайската конкуренция, предаде "Франс прес". "Защитата на интересите на клиентите на местно равнище не означава да се лишим от това да бъдем равнопоставени с водещи страни като Китай и Съединените щати", заяви Кезер, допълвайки, че предстоящите европейски избори са уникална възможност за изграждане на Европа на бъдещето, включително в областта на индустриалната политика. /БТА

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    Двете компании заявяваха, че сливането ще им позволи да се конкурират по-добре с чуждестранни компании
    ___________
    Аз пък си мислех ,че Европа на две скорости с двустранния договор за пълна доминация на Франция и Германия над юга и изтока ще тръгне по-бързо и шеметно!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 237 Гневно

    Китайците само това чакат...

  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    Китайците само това чакат...
    —цитат от коментар 2 на jif44392826


    Китайците скоро в Европа няма да дойдат да продават високоскоростни влакове! Още доста години китайският пазар ще бъде най-гладен за такива!

  4. 4 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 552 Разстроено

    Късогледо решение, да в Европа трудно някой ще вземе поръчки от Алстом и Сименс, но извън нея CRRC ще продължи с експанзията си. След още 5 години когато CRRC бъде технологичен лидер в тази сфера, както сега е Хуавей в областа на телекомуникациите, ще се чудят каква политическа глупост да измислят за да защитят неефективните си продукти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK