"Еърбъс" спира производството на най-големия пътнически самолет в света А380

"Еърбъс" спира производството на най-големия пътнически самолет в света А380

© Reuters



Европейският самолетостроител "Еърбъс" (Airbus) обяви днес, че ще спре производството на А380 - най-големия пътнически самолет в света - през 2021 година, предадоха световните агенции.


Компанията посочи, че авиопревозвачът "Емирейтс" (Emirates) е намалил поръчките си за суперсамолета "и в резултат и липсата на неизпълнени поръчки за други авиолинии, "Еърбъс" ще прекрати доставките на А380 през 2021 година". "Емирейтс", която бе най-големият клиент за А380, намали поръчките си от 162 на 123 машини, като през идните две години ще приеме още 14 самолета", се допълва в изявлението.


Огромният самолет с две палуби, 544 пътнически места и четири двигателя започна да изпълнява граждански полети през 2007 година.




Решението може да засегне до 3500 работни места, допълни концернът, цитиран от "Асошиейтед прес".


Въпреки проблемите с програмата А380 печалбата на "Еърбъс" миналата година е скочила с 29 процента до 3.05 млрд. евро, информира ДПА. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (107)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Жалко уникален самолет, изключително комфортен за пътниците, но концепцията за полети между няколко големи хъба се оказа непечеливша, всеки пътник търси директен полет. Боинг 787 и Еърбъс А350 се оказаха много по приспособими с техните корпуси и крила от въглеродни нишки и начертаха ново бъдеще.

  2. 2 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 439 Неутрално

    "Европейският самолетостроител "Еърбъс" (Airbus) обяви днес, че ще спре производството на А380 ......"

    Брекзит.

  3. 3 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 496 Любопитно

    "Досега компанията е доставила 234 от големите машини, по-малко от една четвърт от 1200-те, които предричаха, че ще продадат, когато за първи път представиха двуетажния самолет. Неговите планове бяха подкопани от авиокомпаниите, които пренасочиха интереса си към по-леки, по-икономични пътнически самолети.
    Airbus ще произведе още 17 от самолетите, включително 14 за Emirates и 3 за японската авиокомпания ANA."

  4. 4 Профил на IE B
    IE B
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Жалко, но в крайна сметка толкова големи самолети вече не са икономически изгодни. Страхотни самолети, но индустрията си върви..

  5. 5 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    При по- сериозно и дълготрайно покачване цената на нефта, нищо чудно да има и нови поръчки :) Самолета наистина е уникална гледка.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  6. 6 Профил на Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Слаб маркетинг

    Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шеф
  7. 7 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#5] от "ь":

    Ами очаква се нефта да върви оттук нанатък само надолу.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  8. 8 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Впечатляващ е, не съм се возил на него, но отвън изглежда УАУ

  9. 9 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5723 Неутрално

    До коментар [#5] от "ь":

    Самолетът наистина е уникална гледка, а и технически е уникално постижение, но никой не го купува заради това.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  10. 10 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 328 Разстроено

    Преди 11 години е извършен първият редовен полет с Еърбъс А380 - между Сингапур и Сидни. А вече през юли 2016-та от Airbus обявиха, че смятат да намалят сериозно продукцията си на самолети A380. Това тяхно изявление, бе прието от мнозина, като началото на края на най-големия пътнически самолет.
    И ето сега - "Те ти, булка, Спасов ден!"
    Отиде си една стара ера на въздухоплаване,
    в която голям се асоциираше с красив и надежден...

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4400 Неутрално

    А380 може и да е уникален, но не е ефективен! Нямам детайли, но съм сигурен, че Еърбъс е на загуба от разработването и производството на А380.

  12. 12 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 637 Весело

    За сметка на това Боинг чества 50г. на 747 и представи нова версия. Явно има разлика между производство в корпорация и производство в кооперация...

  13. 13 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    50-годишният 747 ще надживее чудото на маркетинга А380.

  14. 14 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#12] от "m_style":
    До коментар [#13] от "Lemmy":

    Винаги съм предпочитал Еърбъс пред Боинг. Първо са по-тихи, просторни са и са удобни. Избирам полети изключително с тях.

  15. 15 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3949 Неутрално

    А380 може и да е уникален, но не е ефективен! Нямам детайли, но съм сигурен, че Еърбъс е на загуба от разработването и производството на А380.
    —цитат от коментар 11 на vassilun


    Още като го пускаха имаше коментари , че няма да е ефективен. Както един колега по-горе писа, концепцията за полети между няколко големи хъба се оказа непечеливша, всеки пътник търси директен полет. Освен това се оказа , че при обработката на този голям брой пътници се губи още време. А380 е пример на късогледство в концепцита за развитието и бъдещето на гражданската авиация. Прилича ми на едновремешния френски свръхзвуков самолет Конкорд , който беше сполетян от същата съдба. Май стремежа за уникалност е надделяла , за сметка на ефективността.

  16. 16 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    До коментар [#12] от "m_style":

    Не е само това, американският въздушен трафик дава огромен (да не кажа най-голям) процент от общия въздушен дтрафик за цял свят. А тези машини са идеални за Сев. Америка.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  17. 17 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2082 Весело

    До коментар [#14] от "charlesdegaulle":

    Въпрос на вкус. Аз избирам полети от точка "А" до точка "Б" като на първо място е компанията, с която летя, следвано от удобното разписание. При тази ситуация нямам никакъв шанс да избирам модела на самолета. Но явно при маниаците приоритетите са други.

  18. 18 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    А-380 има завишен разход на гориво и това доведе до протести. Емирейтс поискаха преди две години проблемът да бъде решен. Има разлика между Ролс/Ройс и Уит/енд&Пратни турбините.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  19. 19 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До коментар [#16] от "Алф":

    Всъщност няма американска компания, която оперира с пътнически 747. Има само карго-варианти на няколко големи спедиторски оператора с джъмбо. Парадоксално е, че 380 по някаква причина не разработиха карго-вариант на 380. Можеха да закърпят още 50-тина поръчки.

  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4400 Неутрално

    До коментар [#12] от "m_style":До коментар [#13] от "Lemmy":Винаги съм предпочитал Еърбъс пред Боинг. Първо са по-тихи, просторни са и са удобни. Избирам полети изключително с тях.
    —цитат от коментар 14 на charlesdegaulle


    Ами, не е вярно! Много зависи от авиокомпанията доколко просторен е салонът за пътници. Всички самолети на Боинг (В737, В747, В777, В767), с които съм летял са много добри машини! Същото бих казал и за Еърбъс (А320, А330, А340, А350, А380)!

  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5378 Неутрално

    Твърде голям, твърде уникален

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    Всички 4-моторни реактивни самолети са вече неефективни. Послендият гвоздей за А380 са Ролс Ройс, които не могат дори да покрият обещаните подобрения в двигателите и се сдърпаха с Емирейтс, камо ли да имат желание да направят нов двигател и да има А380 NEO, за който от Емирейтс настояваха. Но не е известно дали е щяло да има и други желаещи. Всъщност А380 никога не е имал свой собствен двигател разработен от начало. Вместо това, и двата доставчика са направили двигатели от компоненти от други двигатели за други самолети.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3016 Любопитно

    Ами нормално...няма клиенти за толкова голям самолет.Ербъс не съумя да направи карго верси(конкурент на В-747-8).Програмата А-380 се оказа не толкова печеливша...За компенсация Emirates" поръчва 30 броя А-350-900 и 40 броя А330-900.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 476 Неутрално

    А 380 изпълни предназначението си за Еърбъс.
    Никакъв проблем няма за компанията подобно решение.

    Еърбъс имат необходимот ноу хау, което при нужда ще се използва отново.

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    Това не е чист бизнес, самият Еърбъс не е типична пазарна компания, така че това не е толкова важно..

    Модератора е неадекватен!
  26. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#12] от "m_style":

    За сметка на това Боинг чества 50г. на 747 и представи нова версия. Явно има разлика между производство в корпорация и производство в кооперация...
    —цитат от коментар 12 на m_style


    И ако изключим товарния модел, кога за последни е поръчвана тази нова версия? Точно 47 и има беклог от нула самолета.

    Подобна съдба е щяла да последва и оригиналния 747 през 70-те, но тогава не е имало друг вариант за самолет с такъв обхват и от Боинг правят 747-400. А днес гъмжи от 2-моторни самолети, които могат да летят навсякъде.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  27. 27 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 997 Неутрално

    Форумните мозъци отново неподготвени, не бил ефективен самолета. Точно обратното, много е даже ефективен даже, защото при големия брой пътници се снижават разходите за един пътник. Самолетът не се продава поради друга причина, а именно че увеличението на пасажиро потокът е главно по късите, регионални, а не по междуконтиненталните линии.

  28. 28 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 476 Весело

    До коментар [#12] от "m_style":

    Ъха, Боинг е върха на коорпоратичния пазарен играч, ша знайш, нищо общо с Еърбъс:)

    Модератора е неадекватен!
  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    До коментар [#22] от "deutschwagen":

    В техниката обикновено "уникалните елементи ХХХ правени за УУУ" са неуспешна практика. Успешната е точно "сглобил нов модел от успешни компоненти". Затова везе почти "уникален" масов автомобил всички са базирани на платформа с 95% общи елементи.

  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#13] от "Lemmy":

    И теб ще питам - колко е търсен последния пътнически вариант на 747? И колко пъти е бил подновяван 747 за да живее толкова дълго? Колко конкуренция е имал от 2-мотрни самолети? Дори 3-моторните тогава се оказаха фиаско (Трайстарът заради сложността и забавяне, ДС-10 пък си е бил POS от самото начало)?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  31. 31 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 802 Неутрално

    За сметка на това Боинг чества 50г. на 747 и представи нова версия. Явно има разлика между производство в корпорация и производство в кооперация...
    —цитат от коментар 12 на m_style

    50-годишният 747 ще надживее чудото на маркетинга А380.
    —цитат от коментар 13 на Lemmy


    Най-вероятно няма. От последния модел 747-8 са произведени около 130 броя и имат да направят още към 25. Но за разлика от Еърбъс Боинг от години не са имали поръчки за пътнически варианти. Последните заявени са товарни и правителствени и то по няколко броя на година. Още през 2016 Боинг обяви, че се кани да преустанови производството - те също не виждат бъдеще за такива големи самолети.

    747 се появи в съвсем друго време, при съвсем друг пазар. А380 излезе малко преди старта на финансовата криза, а 747-8 малко след нея. Затихването няма нищо общо с корпорациите и кооперациите.

  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#18] от "vxa15365434":

    А-380 има завишен разход на гориво и това доведе до протести. Емирейтс поискаха преди две години проблемът да бъде решен. Има разлика между Ролс/Ройс и Уит/енд&Пратни турбините.
    —цитат от коментар 18 на vxa15365434


    Не е завишен разход, а просто Ролс Ройс се разминаха малко с обещанията, и отказват да правят нов двигател. Прат едн Утини/Генерал Електрик отдавна не разработват техния двигател за А380. А ако е бил по-добър, Емирейтс щяха да изберат него и за последните си А380.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#20] от "vassilun":

    Салопнът зависи много от авикомпанията ако летиш, примерно, на 777. Последна "мода" е всички авиокомпании да блъскат по 10 реда седалки, докато преди 10 години имаше само 1-2 компании с 10, и всички бяха с по 9. Общо взето се върви към блъскане на седалки и компромиси с комфорта в икономи класа. Докато А380 е създаден специално с мисълта да има простор и комфорт навсякъде. Дори интериорът е напълно поръчков, докато на 787 е изцяло стандартен,

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До коментар [#30] от "deutschwagen":

    Дал съм отговор - няма американска компания да оперира с пътнически джъмбо. Товарните засега имат поръчки до 2022, поне една година след кончината на пазарното недоразумение 380. Друго да питаш?

  35. 35 Профил на STALKER
    STALKER
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Хубава гарга. Два пъти съм летял с нея, дори и в конския вагон (икономична класа) условията са много добри.

  36. 36 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#23] от "Willy Messerschmitt":

    За компенсация Emirates" поръчва 30 броя А-350-900 и 40 броя А330-900.
    —цитат от коментар 23 на Willy Messerschmitt


    Истинската компенсация за Еърбъс е, че сега ще могат да използват по-ефективно ресурсите си и да наблагят над производството и подобряване в производствените методи за самоелтите, за които имат голям беклог. Боинг направиха това преди 2 години и така смъкнаха цената и периодът за чакане на 787. Освен това, докато Ролс Ройс не искаха да се въвличат в разработването на двигатели за А380, има вероятност Еърбъс да получат ексклузивни права за новото им поколение двигатели с редуктор за големи самолети (А350)

    https://theaircurrent.com/engine-development/airbus-and-rolls-royce-plot-ultrafan-for-a350neo/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  37. 37 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 757 Неутрално

    На Емиратите им стигат поклонниците, които возят всяка година за Джеда, и пак ще си избият парите за тези самолети, а Еърбус си имат достатъчно поръчки да не останат без работа.

  38. 38 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2082 Весело

    До коментар [#31] от "tamada":

    Именно. 747 е създаден в точното време, на точното място и според точните пазарни нужди. Над 1500 произведени. А380 е пълен антипод - закъснял с 30-40 години и плод на грандомания и ужасен маркетинг. Вече при А350 закъснението след 777 е само 20 години. Има надежда.

  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#38] от "Lemmy":

    Глупости. Първо, 747 не е създаден изобщо за това, което се превръща. Първоначално е направен да е комби пътници и товар, за това има такава предна част, като замисълът е да се отваря за по-лесно товарене. Очакванията на Боинг тогава са били конвенционалните самолети да не се търсят, освен ако не са комби.

    При А350 няма никакво "закъснение", не знам точно как ти е хрумнала тази идея.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#25] от "Ivan_":

    Напротив, Еърбъс си е баш пазарна компания.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  41. 41 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Летял съм с по-малкия А-350 ... голям кеф е, няма друсане, няма шум!
    С А-380 сигурно е още по-комфортно.

  42. 42 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#29] от "m17":

    Ами има изцяло нов двигател за А350 и 737 MAX, 787 и А320 NEO имат поне по две опции изцяло нов двигател, и тези самолети се продават като топъл хляб.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  43. 43 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    До коментар [#37] от "georgi_ww":

    Емиратите съвсем не блъскат беднни поклонници с техните 380. Всъщност моделът на използване на а 380 от компаниите, които основно поддържаха все пак някакво производство на самолета- Емирейтс, Катар, Сингапур се основава не на блъскане на пълния обем с пътници. Тъкмо обратното, използваха възможностите на платформата за създаване на ексклузивен продукт от ултра първа класа. Персонални кабини и какво ли не. Разбира се, запазваха и икономичната класа, но големите печалби идваха от богатите пътници плащащи за повече лукс и пространство.

  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Любопитно

    От чисто любопитство - кои гении са ми наблъскали минуси за коментар #42? Много бих искал да им чуя аргументите, вместо да цъкат.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3016 Любопитно

    До коментар [#39] от "deutschwagen":

    Закъснението на А350 смрямо Б787 е точно 2 години и 4 месеца!Боинг произведоха от модела 800 самолета(издадени на клиенти)...докато А350 са само 240....Реално новият Б777-9 който се очаква да направи първи полет тази година изяде "хляба" на А380!Бъдещето е както се вижда в двумоторните самолети...и Боинг прозряха това далеч по-рано!Б747 -8 се изплати на практика с 130 те товарни самолета....49 пътнически са за престиж!Дане забравяме че Б747-8 има и бизнес версия за емири,султани и Еркочани!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  46. 46 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Именно. 747 е създаден в точното време, на точното място и според точните пазарни нужди.
    —цитат от коментар 38 на Lemmy


    Не е. 747 се появява по време на гонката за свръхзвукови пътнически полети. Първоначално Боинг не влагат големи надежди в него и успехът му е изненада за самите тях.

  47. 47 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#45] от "Willy Messerschmitt":

    А350 няма никакво закъснение спрямо 787. Launch date за 787 е 2004, а за А350 в крайния си вариант е през 2006. Или според теб Боинг представя един нов проект за самолет, и на следващия ден Еърбъс трябва да са готови с техния отговор? Да не говорим, че 787 и А350 не са едно и също - А350 е повече конкурент на вариантите на 777 до 777-Х и е до голяма степен заместител на А340. Докато 787 е отговор на успеха на А330, който осакатява продажбите на 767. Трябва все пак малко познания по тази тема преди да се правят глупави сравнения и да се гледа на 787 и А350 като един и същ самолет. И от двата има беклог от около 600 самолета. За А350 ще стане интересно когато дойде време авикомпаниите да заместват техните 777-300ER.
    А хлябът на А380 не го е изяждал само 777-9. 777-9 е логичен ход за да се запази бъдещето на програмата 777 след като вече има А350. И не е баш заместител на А380 - това се вижда от Емирейтс, които поръчаха 777-9, но до последно настояваха за подобрения и нова версия на А380.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  48. 48 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Без значение на кой му харесва, като се тегли чертата от производителя и нещата не излизат го спират.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  49. 49 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Прекрасен самолет за пътуващите в него и икономическа катастрофа за авиокомпаниите. "Белият слон на небето!"

  50. 50 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    Естествено, че е на загуба, като разработката му струва 25 млрд. евро! Ако Ербъс не беше получил парите като държавна помощ никога нямаше да може да разработи самолета!

  51. 51 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#12] от "m_style":

    Новата версия на Боинг 747-8 в пътническия вариант също отива в историята след края на тази година! Въобще самолетите с 4 двигателя вече са история!

  52. 52 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 675 Неутрално

    А и една от основните пречи, авиокомпаниите да оперират с Ербъс А380, е че за самолета трябва да има специално пригодени условия на терминалите. В света около 60 летища само могат да обслужват А380.

  53. 53 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#1] от "Фат Ким":

    Ами, новите разработки са към свръхзвуковите самолети. А от двуетажните, бизнескласата се оплаква, че са неправилно конфигурирани. Където е тя, на горната паулба, отклоненията са значително по-големи и това не ги кефи - искат да повръщат. Трябва Белуги да пуснат, че да съберат на горната паулба икономичната класа, а долу да остане първа, бизнес и най-много икономучна+. Освен това, ако съм достатъчно богат, че да летя в първа класа, ще пътувам с малък самолет, който също има спалня и баня. Смятам че затова, поръчките за този самолет намаляват. Не е изгодно и хората с парите не са доволни.

  54. 54 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#50] от "silverman":

    Всъщност това за държавната помощ е мит. Делата в WTO го доказаха. Еърбъс получава заеми, т.н.launch aid, а не помощи, и изплаща дори лихвите. Единствения проблем беше в лихвените проценти, които са били под пазарните. Иначе Боинг получава доста облаги на щатско и местно ниво, както и готови технологии от НАСА и проектите им за военните.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  55. 55 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Стратегията на САЩ за Боинг 787 Дриймлайнер, се оказа правилната вместо на ЕС с Еърбъс А380.


    ЕС нещо много взе да бърка стратегията, особено след като предпочете чалмите и терористите от Русия, вместо да подкрепи Израел и заедно със САЩ, Канада и Австралия да пепелосат Русия и Китай.

    Но идват изборите ...

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  56. 56 Профил на Yarak4You
    Yarak4You
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Тъй като живея на място, над което целогодишно има доста голямо движение на самолети (най вече на Търкиш, но и на Емирейтс, Етихад, Катар) и винаги като гледаш какви огромни дири оставя в небето много лесно можеш да разбереш, че над теб лети А380.

    Ти чукаш и влизаш, а аз влизам и чукам........
  57. 57 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5512 Неутрално

    До коментар [#1] от "Фат Ким":

    А380 също е с крила от въглеродни нишки.

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  59. 59 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5512 Неутрално

    пасажиро .
    —цитат от коментар 27 на von_seeckt


    Щирлиц, ама научете го този български най-накрая! Разконспирирате се!

  60. 60 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5512 Неутрално

    До коментар [#38] от "Lemmy":

    Аналог на А350 е Б787. Там закъснението е няколко години.

  61. 61 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 898 Весело

    До коментар [#17] от "Lemmy":

    И аз избирам компанията, навън летя изключително с Луфтханза... Разписанието вообще не ме притеснява. Отдавна не летя по бизнес, а за удоволствие.

    П.П. Настроение много весело!

  62. 62 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Демократите в Америка се заканват да се спрат полетите със самолети изобщо заради глобалното затопляне на планетата и се пренасочим към по бързи влакове и се разработя нови слънчеви самолети "истински самолети" движещи се от слънчевата енергия и въздушния поток като начин за предвиждане между континентите.
    Тези дни се очаква гласуване в сената на новото предложение на Демократическата партия както и отваряне на всички граници за свободно преминаване и преселване на емигранти, безплатна медицина и пари за тези които не им се работи.

  63. 63 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Жалко, но ако не е икономически изгоден. Иначе е невероятно удобен.

  64. 64 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#40] от "deutschwagen":

    Нито Боинг, нито Еърбъс може да се нарекат пазарни компании.
    Като за начало, кой им е пазара, че нещо е олигополен, от там за какви пазарни играчи ще си говорим?

    След това и двете компании получават здрави поръчки от страна на държавни структури съответно на САЩ и на Европа, които поръчки им позволяват да съществуват във вида в който са...

    Модератора е неадекватен!
  65. 65 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#60] от "Alarmstufe: Rot":

    До коментар [#38] от "Lemmy":Аналог на А350 е Б787. Там закъснението е няколко години.
    —цитат от коментар 60 на Alarmstufe: Rot


    Това изобщо не е вярно. Вече сме го говорили. А350 и 787 са доста различни за да са аналози. Колкото до изкривената логика за закъсненията на колегата, Я провери колко години е разликата между А330 и 787, защото ако го нямаше първия, нямаше да го има и втория. Или разликата между 767 и А300. Май тук всчики станаха спецове по авиация, жалко че липсват най-основни знания.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  66. 66 Профил на kirkata
    kirkata
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Невероятен самолет. Пътуването с него винаги е било значително по-удобно от това, с която и да била друга машина. Жалко, но явно пазарът си е казал тежката дума и няма връщане назад.

  67. 67 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#57] от "Alarmstufe: Rot":

    Не е. Има компоненти от композитни материали, но крилото на А380 не е почти изцяло от CFRP както при 787, 777-Х и А350.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  68. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#64] от "Ivan_":

    Боинг много разчитат на военните си проекти, но при Еърбъс тази зависимост за сега е доста по-малка. А поръчките от авикомпаниите и при двете са огромни. И двете компании са на борсата. И двете компании режат яко от официалните цени. Дуопол, ама много конкурентен за сега.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  69. 69 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Още преди 2 години и нещо писах в този форум, че дните на А380 са преброени. Тогава маса "спецове" ми отговориха, че не било така, че това било отделен клас самолет и т.н.

    концепцията за полети между няколко големи хъба се оказа непечеливша, всеки пътник търси директен полет.
    —цитат от коментар 1 на Фат Ким


    Точно обратното - А380 (както и Б747) бяха създадени за превоз на повече хора с директни полети... и станаха жертва на по-малките и икономични самолети, свързващи хъбове. Пътниците предпочитат различни маршрути (и по-достъпни цени), поради което моделът с хубовете се наложи. Общо взето, още през 70-те години са предлагани различни модели за развитие на масовия въздушен транспорт. Боинг, а по-късно и Ербъс, първо залагат на повече пътници за директни полети (Б747 и А380), но впоследствие, особено с в края на 90-те и началото на 2000-те, хъбовете, съответно повечето полети с по-малко хора и с по-икономични самолети, се налагат - Сингапур, Източна Азия, Залива, Етиопия...

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  70. 70 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#68] от "deutschwagen":

    Много конкурентен но само между тези структури които се подкрепят от съответните политически нива в ЕС и САЩ.
    Дори и китайците да се наместят при тях, както се пънат отново няма да са пазарни и трите играча.

    Пзарни може да наречеш малките самолети тип бизнес , вертолети и т.н.

    Модератора е неадекватен!
  71. 71 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#70] от "Ivan_":

    Политическа подкрепа много често има и в компании и от други браншове. Не виждам защо тук трябва да се гледа различно. И колко е тази политическа подкрепа? И колко политическа е? Ако нещата бяха толкова политизирани, нямаше да има Еърбъси в САЩ и Боинг в ЕС.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  72. 72 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#71] от "deutschwagen":

    Разбира се че има, и тези браншове също не са пазарни.

    Сега ние за какво си пишем, дали съществуват непазарни браншове и компании ли?

    Или че Боинг и Еърбъс са такива компании и такъв бранш?

    Че и двете са верни.

    Модератора е неадекватен!
  73. 73 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#71] от "deutschwagen":

    "И колко е тази политическа подкрепа? И колко политическа е? Ако нещата бяха толкова политизирани, нямаше да има Еърбъси в САЩ и Боинг в ЕС."

    Пълна политическа подкрепа, от водещите политици,
    То няма много еърбъси в САЩ и боинги в ЕС. Разбира се трябва да дефинираме много и малко, но като цяло американските компании се придържат към боинг, а европейските към аирбъс, пък при воените е още по ясна разликата...

    Модератора е неадекватен!
  74. 74 Профил на stefan stoyanov
    stefan stoyanov
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Пътувах 2017г. до Сан Франциско и обратно с Еар Франс, е няма такъв кеф!
    Макар, че полета е около 13 часа, може да се разходиш до 2-ри етаж зе едно уиски в прятната компания на стюардесите. Да постоиш прав в разговор с други отегчени пътници в прехода между 1 и 2-ри етаж. Чувството е подобно на птуване с влак.
    Да не говорим за лукса във фърст класите.

  75. 75 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 675 Неутрално
  76. 76 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#72] от "Ivan_":

    Нали разбираш, че ако Еърбъс не беше пазарна компания, нямаше тази новина да я има днес, а щяха временно да замразят проекта А380 за по-добри дни?

    https://leehamnews.com/2019/02/14/airbus-2018-results-conference-enders-hands-faury-a-clean-deck/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  77. 77 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#73] от "Ivan_":

    До коментар [#71] от "deutschwagen":"И колко е тази политическа подкрепа? И колко политическа е? Ако нещата бяха толкова политизирани, нямаше да има Еърбъси в САЩ и Боинг в ЕС."Пълна политическа подкрепа, от водещите политици,То няма много еърбъси в САЩ и боинги в ЕС. Разбира се трябва да дефинираме много и малко, но като цяло американските компании се придържат към боинг, а европейските към аирбъс, пък при воените е още по ясна разликата...
    —цитат от коментар 73 на Ivan_


    Най-големия клиент на Еърбъс (една авиокомпания, не група авиокомпании) е Американ Еърлайнс. Преди сливането беше US Airways. Тук можеш да видиш колко Еърбъси има в САЩ считано от 2017:

    https://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2017/09/airbus-reaches-milestone-number-of-aircraft-flying-in-north-amer.html

    Също не е вярно, че нама Боинги в ЕС. Защо Луфтханза поръча 777-Х, вместо да спасява А380?

    Та не, няма такава политическа намеса каквато си представяш.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  78. 78 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#76] от "deutschwagen":

    Той на А 380 нищо му няма, просто спират производството му.
    Ако утре или догодина им капарираш 20 тина самолета ще ти ги доставят съгласно график...

    А не разбирам какво се пънеш да обясняваш, че са пазарна компания, погледни колко от дяловите им са дирктно собственост на държави, погледни как са формирани...

    Колко са пазарни?

    Модератора е неадекватен!
  79. 79 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#75] от "silverman":

    По-добре чети тези, които се специализират в бранша. Или пък първоизточника.

    https://leehamnews.com/2018/05/15/wto/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  80. 80 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#78] от "Ivan_":

    Ами не, няма да има как да ги доставят. Знаеш ли колко е сложна поточната линия от доставчици и подизпълнители? Май много не си информиран по темата. Затваря се производството на А380 и толкова. Ако се влияеха от политика, а не от пазара, това нямаше да е факт.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  81. 81 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 476 Любопитно

    До коментар [#77] от "deutschwagen":

    Ъха, само дето американ до 2011 има 0 еърбъса...
    И какво друго и се случва на тази компания през 2011 знаеш ли?

    Модератора е неадекватен!
  82. 82 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    А ми се струва че беше вчера когато американците проучваха 380 за заместник на С 5 и С 17. Лети времето.

    https://www.flightglobal.com/news/articles/exclusive-us-considers-airbus-a380-as-air-force-one-and-potentially-a-c-5-replacement-218681/

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  83. 83 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#81] от "Ivan_":

    Американ имаха А300-600 преди да доде 767 и летяха с тях до 2009.

    2011 правят това:

    https://www.nytimes.com/2011/07/21/business/global/american-places-record-order-with-2-jet-makers.html


    Ако говориш за Чаптър 11, това не е интересно.

    Айде сега, вместо да издребняваш да проучиш и US Airways. После виж и Delta (и Northwest преди да се слеят), Jеt Blue, Frontier, Hawaiian .

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#83] от "deutschwagen":

    Добре де това какво означава, цитата е от твоя линк:

    " The order breaks the longstanding monopoly that Boeing has had with the airline and forced a significant shift in the company’s strategy."

    И не твърдя, че въобще няма Аирбъс в САЩ просто делът им е доста малък особенно преди години...

    Не визждам защо продължаваш да се опитваш да докараш черното бяло.
    няма такова животно като чисто пазарна компания в авио, спейс и военно както действат Боинг и Аирбъс...

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#84] от "Ivan_":

    Ами кажи ти какво означава, ако една авиокомпания, която не е поръчвала от даден производител с десетилетия, изведнъж поръча рекорден брой самолети от тях? И какво означава когато компанията, с която ще се слеят малко по-късно, е най-големия клиент на Еърбъс? Или US Airways е по-малко американска авиокомпания от Американ? И 2011-та си е "преди години". Толкова за "малкия дял" на Еърбъс в САЩ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  86. 86 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#31] от "tamada":


    До коментар [#51] от "silverman":


    До коментар [#84] от "Ivan_":

    Случайно да знаете ескадрилата "Еърфорс 1" какви самолети ползва?

  87. 87 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ербъс направи революция в гражданското самолетостроене,а А380 и ще остане в историята като най-големия пътнически самолет!

  88. 88 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#31] от "tamada":До коментар [#51] от "silverman":До коментар [#84] от "Ivan_":Случайно да знаете ескадрилата "Еърфорс 1" какви самолети ползва?
    —цитат от коментар 86 на m_style


    А ти случайно да прочете думата "правителствени" в моя коментар?
    И "Еърфорс 1" е просто позивна, а не ескадрила. Ако президент се качи на Чесна за да се повози до някоя селска писта, то за времето на полета Чесната ще бъде "Еърфорс 1".

  89. 89 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    Още като го пускаха имаше коментари , че няма да е ефективен. Както един колега по-горе писа, концепцията за полети между няколко големи хъба се оказа непечеливша, всеки пътник търси директен полет. Освен това се оказа , че при обработката на този голям брой пътници се губи още време. А380 е пример на късогледство в концепцита за развитието и бъдещето на гражданската авиация. Прилича ми на едновремешния френски свръхзвуков самолет Конкорд , който беше сполетян от същата съдба. Май стремежа за уникалност е надделяла , за сметка на ефективността.
    —цитат от коментар 15 на tacheaux


    Това го казаха и от Бойнг, когато излизаше А380, те наблягаха на разработката на Дримлайнер. В крайна сметка се оказа, че и Еърбъс са имали алтернатива в другите класове.
    Уникално техническо творение, дано да се е изплатила разработката.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  90. 90 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#79] от "deutschwagen":

    https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380 #Total_development_cost

    Total development cost:
    In 2000, the originally projected development cost was €9.5 billion. In 2004 Airbus estimated 1.5 billion euros ($2 billion) would be added for a €10.3 Bn ($12.7 Bn) total. In 2006 at €10.2 Billion, Airbus stopped publishing its reported cost and then provisioned €4.9 Bn after the difficulties in electric cabling and two years delay for an estimated total of €18 Bn.
    In 2014, the aircraft was estimated to have cost $25bn (£16bn – €18.9bn) to develop. In 2015, Airbus said development costs were €15bn (£11.4bn – $16.95 Bn), though analysts believe the figure is likely to be at least €5bn ($5.65 Bn) more for a €20 Bn ($22.6 Bn) total. In 2016, The A380 development costs were estimated at $25 billion for 15 years, $25–30 billion, or 25 billion euros ($28 billion).
    To start the program in 2000, Germany, France and the U.K. loaned Airbus 3.5 billion euros and refundable advances reached 5.9 billion euros ($7.3 billion). In February 2018, after an Emirates order secured production of the unprofitable program for ten years, Airbus revised its deal with these countries to save $1.4 billion (17%): restructured terms allow to lower the production rate from eight in 2019 to six per year.

    Дори и под формата на заеми от правителствата, това пак е вид държавна помощ! Защо компанията не търси финансиране на свободния пазар, чрез кредити от частни институции или емитиране на облигационна емисия? Защото трябва да докажеш икономическа ефективност на проекта! А така - дайте да покажем на американците колко сме велики и какви големи самолети може да строим! Още 90-те години, когато Боинг разработиха модел 777, трябваше да им светне лампата накъде върви авиоиндустриярта и, че за самолети с 4 двигателя няма бъдеще!

  91. 91 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Жалко, но в крайна сметка толкова големи самолети вече не са икономически изгодни. Страхотни самолети, но индустрията си върви..
    —цитат от коментар 4 на IE B


    Имам малко смесени чувства към А380.
    Изглежда феноменално, когато го видиш да излита или да каца. Относно кабината, ако си в икономичната класа, аз лично не виждам особена разлика между него и всеки друг twin aisle самолет. Голямата разлика е в първите класи, където Сингапур, Емирейтс и Етихад, мисля и още няколко авиокомпании, направиха цели отделни "апартаменти", просто, защото на този самолет има адски много място. За жалост, цените на тези билети не са по възможностите на много хора - една посока от Лондон до Дубай в тези suites е някъде около 40 хиляди долара, мисля.

    Аз лично предпочитам да пътувам с 787, защото е много по-компактен и вози по-малко хора - по-малки тълпи около изходите, много по бързо натоварване и разтоварване на самолета, по-малки опашки на границата.

    Ще ми липсват и А380 и В747, чийто пътнически вариант също вече е спрян от производство. Ироничното в случая е, че В747 всъщност ще надживее самолета, който беше проектиран да го убие, защото товарният вариант на В747 ще се произвежда мисля до 2022. Но никой не знае дали въздушният превоз няма в един даден момент отново да има нужда от супер-голям самолет. Засега тенденцията е в обратна посока. Следващата разработка на Боинг е самолет, който ще бъде дори по-малкък от 787. Нещо подобно на размера на 757.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  92. 92 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    При по- сериозно и дълготрайно покачване цената на нефта, нищо чудно да има и нови поръчки :) Самолета наистина е уникална гледка.
    —цитат от коментар 5 на ь


    Именно цената на нефта беше причината Боинг да се откаже от своя проект за нов изцяло двуетажен самолет и да заложи на програмата 787. Самолетите с 4 двигателя харчат много повече гориво, отколкото тези с 2 и са на печалба, само ако всяко едно място в самолета е продадено. Да не говорим за допълнителната инфраструктура, в която трябваше да се инвестира, за да се пригодят летищата да приемат толкова голям самолет.

    Не е никак случайно, че нито една американска авиокомпания не поръча А380. И не, не е заради патриотични или протекционистки подбуди. Останалите модели на Ербъс се продават превъзходно на американския пазар. Всичко в крайна сметка опира до долари и центове.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  93. 93 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#90] от "silverman":

    Защо да не взимат заеми от държавата? Да не е забранено?

    https://www.latimes.com/business/la-fi-boeing-wto-20161128-story.html

    https://www.seattletimes.com/business/boeing-aerospace/wto-upholds-ruling-against-washingtons-tax-reduction-for-boeing/


    Защото трябва да докажеш икономическа ефективност на проекта! А така - дайте да покажем на американците колко сме велики и какви големи самолети може да строим!
    —цитат от коментар 90 на silverman



    "When Airbus launched the A380 in 2000, the market was very different.

    The Boeing 777-300/ER was launched the same year, but the plethora of twin-engine, twin-aisle, long range airplanes had yet to come."

    https://leehamnews.com/2019/02/13/airbus-ends-the-a380-program/


    Още 90-те години, когато Боинг разработиха модел 777, трябваше да им светне лампата накъде върви авиоиндустриярта и, че за самолети с 4 двигателя няма бъдеще!
    —цитат от коментар 90 на silverman


    Когато Боинг започва през 1988 да разработва "модел 777", имахме ETOPS 120. Удобно през 1988 FAA одобри ETOPS 180. През 1996 FAA му дава права на ETOPS 207. По-късно се разрешават и 240 минути, а днес са позволени над 300.
    Еърбъс залагат и на 4-те двигателя (защото всъщност са първите в света, които правят широкофюзелажен самолет с два двигателя) именно по желание на клиентите.

    Между другото, преди Боинг да поиска да летят през океана с два двигателя през 1985 с тогава новия им 767, становището на FAA е било "It'll be a cold day in hell before I let twins fly long haul, overwater routes." Но за Боинг го променят. Нищо, че А300 е правил таквива полети в Азия по правилата на ИКАО много гоини без проблем.

    Доста е лесно да гледаш отстрани и да казваш кой какво е трябвало да направи. Но е друго когато трябва да взимаш решения за милиарди в течение на обстоятелствата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  94. 94 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    А380 може и да е уникален, но не е ефективен! Нямам детайли, но съм сигурен, че Еърбъс е на загуба от разработването и производството на А380.
    —цитат от коментар 11 на vassilun


    Загубата е милиардна, затова изчакаха тази фискална година, когато имат рекордна печалба от другите модели, за да дръпнат шнура. А380 така или иначе беше на изкуствено дишане, защо да не спестят малко пари от данъци.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  95. 95 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1158 Любопитно

    До коментар [#12] от "m_style":До коментар [#13] от "Lemmy":Винаги съм предпочитал Еърбъс пред Боинг. Първо са по-тихи, просторни са и са удобни. Избирам полети изключително с тях.
    —цитат от коментар 14 на charlesdegaulle


    Пътувал ли си с В787?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  96. 96 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1158 Любопитно

    До коментар [#12] от "m_style":Не е само това, американският въздушен трафик дава огромен (да не кажа най-голям) процент от общия въздушен дтрафик за цял свят. А тези машини са идеални за Сев. Америка.
    —цитат от коментар 16 на Алф


    Не. Най-бързо развиващият се пазар е в Азия. Там, обаче, условията също не са оптимални за А380.

    АНА купиха три бройки, които ще летят изключително и само между Япония и Хавай, където могат да гарантират, че ще продадат всяко едно място.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  97. 97 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 434 Неутрално

    50-годишният 747 ще надживее чудото на маркетинга А380.
    —цитат от коментар 13 на Lemmy


    За съжаление, положението при 747 не е по-добро. Времето на четеридвигателните самолети в пътниèските полети май премина.

  98. 98 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Летял съм с по-малкия А-350 ... голям кеф е, няма друсане, няма шум! С А-380 сигурно е още по-комфортно.
    —цитат от коментар 41 на mop36557620


    Много са тихи, да. Не съм летял още с А350, предстои ми след 2 месеца. В787 са също много тихи, обаче, освен това имат по-голяма влажност на въздуха и по-високо налягане в пътническата кабина, отколкото А380 и не се усеща толкова силно умората след дълъг полет.

    Според мен А380 друса не по-малко от 777 или 787.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  99. 99 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#93] от "deutschwagen":

    "Защо да не взимат заеми от държавата? Да не е забранено?"
    Разбира се, че не е забранено, но спецификата на държавните заеми е, че лесно се взимат, лесно се предоговарят и знаеш, че никой никога няма да те притисне да ги връщаш, така може да станат безкрайни. За А380 около 1 млрд евро държавни заеми биват отписани!

    "Когато Боинг започва през 1988 да разработва "модел 777", имахме ETOPS 120. Удобно през 1988 FAA одобри ETOPS 180. През 1996 FAA му дава права на ETOPS 207. По-късно се разрешават и 240 минути, а днес са позволени над 300.
    Еърбъс залагат и на 4-те двигателя (защото всъщност са първите в света, които правят широкофюзелажен самолет с два двигателя) именно по желание на клиентите."

    По времето, когато започва разработването на А380, това е било вече факт!

    "Доста е лесно да гледаш отстрани и да казваш кой какво е трябвало да направи. Но е друго когато трябва да взимаш решения за милиарди в течение на обстоятелствата."

    Много лесно се взимат решения, когато имаш на разположение за харчене държавни средства!(Описал съм по-горе защо!)

    Ербъс А380, е направен единствено, за да "натрият носа на американците", да покажат европейците колко са велики в самолетостроенето и какви по-големи машини могат да строят! Нещо познато ни от времето на соца! То по принцип целия концерн Ербъс е направен по модела на социалистическите предприятия от времето на СИВ, но това е отделна тема!

    Когато започват да го разработват е ясно, че идва нова ера в авиоиндустрията, но въпреки това продължават. По принцип А380, е планиран да има 3 модификации в пътническия вариант - 380-800(единствената построена), А380-900 и А380-1000! Затова крилете му са толкова големи, което го прави доста тежък.

    Ето малко "информация от първоизточника":
    Outgoing Airbus chief executive Tom Enders said the decision to scrap the model was 'painful' and echoed critics who believe to plane is too big to ensure profits.
    'What we're seeing here is the end of the large four-engine aircraft,' he said. 'There has been speculation for years that we were 10 years too early, but probably we were 10 years too late, or more.'

    Ясно е било още в началото, че бъдещето е мъгляво и то може би като карго версия, която така и не вижда бял свят!

    И понеже наистина разбираш от авиоиндустрия, обясни ми защо основният самолет за дълги полети на Ер Франс е Боинг 777. Французите купиха 10бр. А380, като за 5 от тях няма да подновят лизинга след края на тази година? Защо Луфтханза поръча по времето, когато излезе А380, 19 броя Боинг 747-8? (От А380 Луфтханза разполага с 14 бр. самолети)

    Защо самолет А380 само на 11 г. беше даден за скрап?

  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK