"Еърбъс" разкри колко струват самолетите му

"Еърбъс" разкри колко струват самолетите му

© Reuters



Отстъпките от цената, които правят големите самолетостроители, са публична тайна в авиационния сектор, но "Еърбъс" (Airbus) разкри вчера мащабите на намаленията, които предоставя на авиокомпаниите на този високо конкурентен пазар, информира "Ройтерс".


От години самолетостроители като "Еърбъс" и "Боинг" (Boeing) обявяват гръмогласно получените от тях поръчки, но при много по-високи каталожни цени от реалните цени на самолетите на пазара. Последните данни, публикувани вчера от "Еърбъс" говорят, че отстъпките от цените на самолетите са средно около 50 процента.


Европейският самолетостроител беше принуден да разкрие нетната стойност на огромния си списък с поръчки на пазарни цени в съответствие с новите счетоводни норми Ай Еф Ар Ес 15 (IFRS 15). Годишните резултати на групата отчитат поръчки за 460 милиарда евро (519 милиарда долара) в сравнение с 997 милиарда евро по каталожни цени преди година.




Въпреки че "Еърбъс" оттогава има нови поръчки, той също така е доставял самолети, което означава, че двете серии цифри са като цяло съпоставими според анализатори.


Източници от сектора са на мнение, че по принцип самолетите се продават на половината от обявената в каталозите цена. Тя обаче може да се променя в зависимост от параметрите на двигателя например.


Но каталожните цени не са напълно безполезни. Те служат да се изчислява изглаждането в зависимост от движението на инфлацията между датата на поръчката и датата на доставката, което става години по-късно. Това е важен източник за допълнителни приходи за самолетостроителите, отбелязва "Ройтерс". /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    Ако сключат сделка с наш'те, цената ще скочи още даже. Направо се чудим к'во ли ще стане с цената на Фърчилата-16

  2. 2 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 492 Неутрално

    "...на този високо конкурентен пазар..."

    кои са им конкурентите на еърбъс и боинг? или двете компании се конкурират толкова силно, че целия пазар се тресе от конкуренция

  3. 3 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 954 Любопитно

    До коментар [#2] от "невеж":

    Реално това е конкуренция между ЕС и САЩ...

  4. 4 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Никъде не видях в статията конкретна цифра колко струва..

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  5. 5 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2475 Неутрално

    Поръчките от авиопревозвачи са малко. По-често самолетите са на лизинг.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  6. 6 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 585 Неутрално

    То зависи и дали се купува на едро.
    Тогава цената е по-ниска.
    Не съм сигурен,но май цената на А320 е към 100 милиона евро.

  7. 7 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    До коментар [#4] от "venci4":

    Кое колко струва?Би ли се конкретизирал.

    SHADOWS of SOFIA
  8. 8 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 995 Неутрално

    На такова ниво парите не са в абсолютни стойности. Обявяват се някакви суми, но те са за период от да речем 5-6 и повече години. През това време цените се предоговарят, играят лихви, инфлация и множество други фактори. Така че това, дето са обявили поръчки за 460 милиарда евро е по-скоро нещо условно.

  9. 9 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    До коментар [#4] от "venci4":

    Няма как и да видиш... Всеки самолет е сам за себе си, едва ли не. Зависи как се поръчва и какво има в него... То, за една по-скъпа кола не се знае, колко струва точно, какво остава за самолет...?

    Бивш tww09306483.
  10. 10 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Интересно как се отчитат пред акционерите и какви въртели правят счетоводителите... едни цени обявяват, други цени договарят, на трети продават...

  11. 11 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Както и да го смятаме, това е здрава работа и естествено, добър бизнес. Ако един хвърчиплан чини 100 милиона, излиза че само Еърбъс произвежда годишно 4600 нови хвърчила.

    73! Go Go
  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Интересно как се отчитат пред акционерите и какви въртели правят счетоводителите... едни цени обявяват, други цени договарят, на трети продават...
    —цитат от коментар 10 на diegos

    Същото е като с производителите на автомобили! Ако примерно корпорация
    оперира в колония тя получава 50-60% отстъпка, после при ликвидацията на актива го продават на половин цена!
    Е същото е и с военната авиация.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 407 Неутрално

    До коментар [#11] от "Go Go":

    Това е просто нереално.
    Оборотът на Еърбъс за 2017 г. е около 67 млрд. евро, печалбата - 3 млрд. Пак е огромен бизнес, но няма как да се произведат и продадат 5000 големи пътнически самолета на година, сборно по целия свят.

  14. 14 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 407 Неутрално
  15. 15 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 488 Неутрално

    То зависи и дали се купува на едро.Тогава цената е по-ниска.Не съм сигурен,но май цената на А320 е към 100 милиона евро.
    —цитат от коментар 6 на Сд


    По-малко е, официалната цена на базовият модел е "A320: US$101.0 million", но това е за пред публиката. От статията става ясно, че в поръчките, особено по-големите, има съществени отстъпки и средната цена на поръчаните е "US $71.9 million" Всеки сам може да си пресметне колко е това в евро, по курса долар/евро.

    мурзилка
  16. 16 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 821 Весело

    Няма да си купувам А380!

    Да разлая троловете!!
  17. 17 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Журналистическа тъпня. Без стойност и без никаква интересна информация. Е колко аджеба струва един самолет? И кой точно самолет, защото те са бая модели. И освен това, престанете да пишете с фонетична азбука - ЕЪрбЪс. Пише се Ербус - по най-близкия до оригиналното ИЗПИСВАНЕ начин, а не как се било произнасяло. Защото произношението е зависимо от география, социална класа и куп други фактори, на всичкото отгоре е променлива величина. Фонетично изписване е признак на бедно образование и доста ниско Ай-Кю.

  18. 18 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1088 Любопитно

    До коментар [#13] от "Симеон":

    Aircraft Orders Deliveries In operation Unfilled
    Totals 19 340 11 763 10716 7577

    ако се гледат доставките цената идва около 57млн еро на самолет а печалбата им е около 2,5 млн евро на самолет, около 4,5%

    Тиква под наем.
  19. 19 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1088 Любопитно

    До коментар [#17] от "transvaal":
    Airbus (произношение Ѐърбъс на английски, Ербю̀с на френски, Аеробус испански) , аман от претенции без покритие

    Тиква под наем.
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5388 Неутрално

    50% отстъпка? Как си правят ценообразуването тогава? Явно продават само желязото

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#11] от "Go Go":Това е просто нереално.Оборотът на Еърбъс за 2017 г. е около 67 млрд. евро, печалбата - 3 млрд. Пак е огромен бизнес, но няма как да се произведат и продадат 5000 големи пътнически самолета на година, сборно по целия свят.
    —цитат от коментар 13 на Симеон


    Не знам колко могат да се продадат, но в момента Еърбъс има поръчки за около 3500 самолета от всички типове.

  23. 23 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 683 Неутрално

    50% отстъпка? Как си правят ценообразуването тогава? Явно продават само желязото
    —цитат от коментар 21 на penetrating


    Нали! Много са глупави като си нямат един penetrating да и обясни, как се правят нещата.

  24. 24 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1088 Любопитно

    До коментар [#22] от "von_seeckt":
    https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus друго пише тук

    Тиква под наем.
  25. 25 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Това е масова практика при продуктите, които се продават с професионално предназначение. Подобно е и при Дел Пауъредж сървърите - 30-40% надолу, а каталожната е само за каталога :)

  26. 26 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    Цената за 300 броя В-737-8 за Райънеър през лизингова компания е една....за Аруба Фокс за 16 самолета доставка по 2 на година е друго.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  27. 27 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 439 Неутрално

    "...на този високо конкурентен пазар..."
    кои са им конкурентите на еърбъс и боинг? или двете компании се конкурират толкова силно, че целия пазар се тресе от конкуренция
    —цитат от коментар 2 на невеж


    На теория държат около 90%, но на практика не е така. Големите пари не са в най-големите самолети, където двете фирми държат дуопол. Конкуренцията е в широко и теснофюзелажните самолети за къси и средни разстояния, а при теснофюзелажните Боинг и Еърбъс имат по 32-33% дял. И там пазарът е огромен. Например за двете десетилетия от 2009 до 2029 поръчките за големи самолети се очаква да са по-малко от 800. А поръчките за теснофюзелажни - над 20 000 (двадесет хиляди). Пазарът на най-големите самолети се оценява на около 220 млрд, на теснофюзелажните за 1,6 трилиона.
    И там са принудени да се съобразяват с малките играчи - Ембраер, Бомбардиър, Комак и донякъде Иркут. Затова Еърбъс А220, всъщност не е на Еърбъс, а е Бомбардиър.

    ... престанете да пишете с фонетична азбука - ЕЪрбЪс. Пише се Ербус - по най-близкия до оригиналното ИЗПИСВАНЕ начин, а не как се било произнасяло. Защото произношението е зависимо от география, социална класа и куп други фактори, на всичкото отгоре е променлива величина.
    —цитат от коментар 17 на transvaal


    В българския транскрибираме чуждите езици доколкото е възможно фонетично, с малки изключения на стари, наложени отдавна думи, като Вашингтон. Затова френската дума "bouquet" произнасяме "букет". Би било безумно да пишем "боукует", "Ренаулт" или "Пеугеот" (Renault и Peugeot).

    Освен това в авиацията и морския транспорт работният език е английски. Сайтът на Еърбъс даже няма версия на френски и немски.

  28. 28 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    До коментар [#2] от "невеж":Реално това е конкуренция между ЕС и САЩ...
    —цитат от коментар 3 на Г.Е.М.


    така е - и двете страни отпускат милиарди държавна помощ за тези компании, после си говорим за свободен пазар и конкуренция. Ала бала.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  29. 29 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    Вчера обявиха че Ербъс спира производството на А380.
    Голямо фиаско за европейския производтел. Тулупите за разлика от Боинг не уцелиха сметките и сега ще се ф@кат в захлас. Още когато излезе филма на NG се дискутираше че проектът е много рисков. Оказа се че маркетингът на Еърбъс е гола вода.

    I Want To Believe
  30. 30 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 474 Неутрално

    В статията се твърди, че авиоиндустрията работи с голяма надценка... Тъй де, но ако действително е така, защо фалираха почти всичките им конкуренти?

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  31. 31 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#19] от "TzZar":

    Прочети ми коментара малко по-внимателно. Произношението е БЕЗ НИКАКВО значение. Много по-важно е изписването на една дума и транс-скрипцията трябва да е максимално близка до оригиналното ИЗПИСВАНЕ. Такива са правилата в Английския, като още в средата на 19-ти век са горе-долу оформени тези правила. А в България, филолозите тръгнали да откриват колелото. Заради което, имена на местности, хора, фирми, брандове и пр. са тотално деформирани. Като например пишат Ленд Роувър или Бългерия Оупън. Ами просто е - пише се Ланд Ровер, България Опен и прочее.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK