Спорът за автомобилните мита: какви са рисковете за САЩ и за Европа

Доналд Тръмп

© Reuters

Доналд Тръмп



Дали американският президент Доналд Тръмп ще се позове на опасенията за националната сигурност и ще наложи наказателни мита на колите, внасяни от Европа? Никой в Европа не знае, но мнозина са обезпокоени. Ето някои въпроси, свързани този проблем.


Тръмп даде ясно да се разбере от самото начало, че е готов да използва митата, за да поправи търговските дисбаланси, които вижда. Сега европейските автомобилопроизводители се чудят дали е техен ред да понесат удара.


Малко след като пое властта, Тръмп намекна, че е готов да наложи мито от 35% на внасяните от Германия автомобили. Оттогава "Фолксваген", Бе Ем Ве и техните конкуренти се чудят дали ще изпълни заплахата си. Много зависи от това как Тръмп реагира на доклада, който той възложи, за да се изясни дали големият внос на коли представлява заплаха за националната сигурност.


Колко са големи митата в момента?




В момента има мито от 2.5% за колите внасяни в САЩ. Вносът в ЕС се облага с 10% мито, а в Китай - с 15%. Ако според доклада на министерството на търговия дисбалансът в търговията с автомобили подкопава националната сигурност, тогава президентът има правомощията да наложи специални мита.


Докладът, чиито заключения все още не са оповестени публично, бе предаден на президента в неделя. Не е ясно кога той ще реагира, макар че европейските лидери изглежда се готвят за лоши новини. През последните месеци Тръмп намекна за евентуално въвеждане на мита от 25%.


Колко важен е американският износ?


Асоциацията на германската автомобилна промишленост (VDA) посочва, че германските компании са произвели 16.5 милиона коли миналата година, 5.1 милиона от тях - в Германия. Те са продали 1.34 милиона коли в САЩ.


"Порше" особено много разчита на американския пазар. Компанията продава всяка четвърта кола в САЩ, където прави една трета от печалбата си. Бе Ем Ве продава 17% от колите си в САЩ, "Мерцедес" - 14%, "Ауди" - 12%, "Фолксваген"- 6%.


Изложени ли са на риск американски работни места?


За американските производители конкуренцията от Япония и Германия е много голяма. Американският пазарен лидер GM в момента съкращава работни места. От друга страна Бе Ем Ве, "Мерцедес" и "Фолксваген" са произвели около 750 хил. коли в САЩ миналата година и дават работа на 118 хил. души, включително на работещи като доставчици.


Заводът на Бе Ем Ве в Спартанбърг е вторият по натовареност след завода в Шънян в Китай. Всички автомобили с висока проходимост на компанията - от X4 to the X7 - се произвеждат там, включително тези за износ в Европа и Китай.


"Мерцедес" също прави по-големите си високопроходими автомобили в завода си в САЩ в Тускалуса, включително GLS, GLE и GLE Coupe, които се изнасят за всички пазари, както и автомобилите C Class за продажба в САЩ.


Повишеният разход - за клиентите?


Всъщност не, като се имат предвид подобни случаи в миналото. Когато Китай наложи мито от 40% върху автомобилите, внасяни от САЩ, които през декември бяха понижени, Бе Ем Ве и "Мерцедес" повишиха продажните си цени в Китай съвсем малко. Останалото просто изяде печалбата.


Щефан Брацел, директор на Центъра за управление на автомобилния сектор, отбелязва, че клиентите са чувствителни към промените на цените. Когато американското правителство намали стимулите, които насърчаваха покупките на автомобилите "Тесла", продажбите пострадаха. "Не е толкова лесно, дори в сектора на луксозните автомобили," каза той.


А германските заводи в Мексико?


Германските автомобилопроизводители имат някои големи заводи там, а Тръмп неотдавна основно промени мащабно търговско споразумение с Мексико и Канада, което се очаква да бъде ратифицирано от американския Конгрес. Американските производители на коли също внасят много части от Мексико.


"Ауди" произвежда високопроходимия Q5 в Мексико. Моделът покрива една трета от продажбите на Audi в САЩ.


Кога може да се очакват мита?


Ако министерството на търговията даде зелена светлина, Тръмп има 90 дни да вземе решение. Трябва обаче да се имат предвид и други променливи, например евентуални ответни мита от ЕС.


Възможно е Тръмп да наложи митата по-скоро с надеждата да подсили преговорната си позиция, както направи с налагането на митата върху европейския алуминий и стомана.


Брацел отбелязва, че Тръмп е съсредоточен върху целия търговски баланс, което означава, че може да използва заплахата за автомобилните мита, за да получи отстъпки в търговията със селскостопански продукти например.


Укрепва ли Тръмп американския автомобилен сектор?


Бе Ем Ве спря производството на X3 в Спартанбърг, като премести производството в Китай и Южна Африка. Същевременно Бе Ем Ве проучва възможността да прави двигатели в САЩ, а "Фолксваген" обсъжда идеята да произвежда електромобили в Щатите.


Всеки разбира какво се случва тук: ако искаш да продаваш коли в тази страна, тогава трябва да бъде запазена добавената стойност, каза Брацел.


Например преди десетилетие, когато "Тойота" изпреварваше американските производители, за да се превърне в един от водещите световни автомобилопроизводители, и тогава имаше натиск от правителството. "Тойота" отговори като разшири производствените си капацитети в САЩ. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    "Най-американски" , според
    https://www.cars.com/articles/the-2016-carscom-american-made-index-1420684865874/ са Toyota Camry , Honda Accord и Toyota Sienna .

    Всъщност ВСИЧКИ автопроизводители, монтират в колите НАЙ-РАЗЛИЧНИ компоненти , със всякакъв произход , най-вече китайски .

    Тръмп е тръгнал по пътя на Путин - да привлича инженеринга и производството на големите фирми на своя територия!

    Хора бдете!

  2. 2 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    Достатъчно е да се поразходи човек из големите градове в САЩ, за да се увери, че Япония и Германия доставят по-голямата част от автомобилите в тази страна. Ако се вдигнат митата, може да дойде ред и на американските марки да бъдат предпочитани.

  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    До коментар [#1] от "ajsayder":

    Глупости. Кой европейски производител влага компоненти произведени в Китай? Просто тук качеството е на светлинни години пред това в Китай. И затова немските концерни имат заводи в Китай, а не обратното.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Америка и Европа уж са заедно в НАТО,пък търговски войни водят.
    И Турция е в НАТО,но щяха да я унищожат финансово.

  5. 5 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3368 Любопитно

    До коментар [#2] от "proza":
    Може би качеството на европейските и японските автомобили задоволява клиентите повече от това на американските!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  6. 6 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#2] от "proza":

    Коя американска марка ще предпочетеш пред БМВ или Мерцедес?

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13009 Неутрално

    До коментар [#3] от "EU defender":

    И да (качеството), и не (собствеността). За да откриеш фирма/завод в Китай 51% от собствеността трябва да е на Китай :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1610 Разстроено

    Всички рискове са за европейците. Защо? Пример от практиката:
    Миналата година Тръмп вдигна митата за европейския алуминий. Европейските производители си запазиха печалбата като вдигнаха цените на алуминия във Европа (края на юни).
    И сега така: Американците ще купуват автомобили на досегашната цена, а европейците ще платят митата.
    Щото европейците са много пекани - ще си платят всичко.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  9. 9 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    "В момента има мито от 2.5% за колите внасяни в САЩ. Вносът в ЕС се облага с 10% мито, а в Китай - с 15%."

    Явно в момента цакаме яко Рижавия с митата. За себе си е прав, макар и на мен да не ми изнася. Ако му ги намалим наполовина, може и да кандиса, хем пак ще сме с фактор 2 над неговите.
    Е да, разбира се пазарлъка е много по-сложен, напр. сигурността, ама и там минаваме (ЕС) тънко (горе-долу средно наполовина) от договореното (!) за НАТО, та пак някак си е прав...

  10. 10 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2412 Весело

    Изравняване на ставките за автомобили и пикапи и пазара да решава...Все ми се струва, че американските коли трудно ще пробият в Европа.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  11. 11 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    До коментар [#1] от "ajsayder":Глупости. Кой европейски производител влага компоненти произведени в Китай? Просто тук качеството е на светлинни години пред това в Китай. И затова немските концерни имат заводи в Китай, а не обратното.
    —цитат от коментар 3 на EU defender


    Глупости пълни .. Що се не чете? Нали дадох линк?

    "Американските" автомобили, в най-добрият случай са с 45% стойност, създадена в САЩ - Toyota Camry , Honda Accord и Toyota Sienna!


    Ама то го има В ТАБЛИЦИ БЕ .. ЧЕТЕТЕ!

    ДВЕТЕ КОЛЕТЕТА ЕДНО ВРЪЗ ДРУГО СА ЦИФРАТА ОСЕМ! Дано това ви помогне при четенето ..

    Най-много % стойност създадена в САЩ имат следните модели: Toyota Camry , Honda Accord и Toyota Sienna ..

    Какво не разбрахте?
    ФОРД е с 28% глобално производство , като направим тотала - в САЩ ..

  12. 12 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    До коментар [#1] от "ajsayder":Глупости. Кой европейски производител влага компоненти произведени в Китай? Просто тук качеството е на светлинни години пред това в Китай. И затова немските концерни имат заводи в Китай, а не обратното.
    —цитат от коментар 3 на EU defender


    1. Кои са "европейските производители" .. Фолксваген Груп, БМВ и Даймлер. ФИАТ е Крайслер ..
    Ровър и Ягуар са индийци , Волво, Пежо, Опел, Ситроен-китайци .. Рено-Нисан са 68 % японски..

    И ей сайт - заводите на Фолксваген по света ..
    Къде какво се прави, какво си правят сами, какво вземат от доставчици .. има и линк-като се натисне, с помощта на мишка върху името - и се получава инфо за модела ...

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories

    И се вижда, високоуважаемий EU defender , че сте се подкарали отрано с водчица , и ръсите мъдрост с тези европейци, дето всичко име 100% европейско и са си само по Европа ..

    Четете бе!

    А за това, какъв % от стойността , на кои модели е създаден в САЩ що не видите и други линкове?

  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    До коментар [#2] от "proza":Коя американска марка ще предпочетеш пред БМВ или Мерцедес?
    —цитат от коментар 6 на wak26352646



    До коментар [#6] от "wak26352646":

    Така да питаш във форум няма смисъл. Нужно е проучване сред заможните и богати люде от Запада каква марка кола/и ПРИТЕЖАВАТ и КАРАТ. Една моя позната има стари модели на Мерцедес и Опел-Тигра,но почти винаги се мята на "Тигра"-та. И ако я питаш коя от двете предпочита,е възможно да излъже без да иска,че повече харесва Мерцедес-а. Но в действителност е "Тигра"-та.

    Форд-Мустанг от новите модели НЕ отстъпва на Мерцедес и БМВ.

  14. 14 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    До коментар [#2] от "proza":Коя американска марка ще предпочетеш пред БМВ или Мерцедес?
    —цитат от коментар 6 на wak26352646


    Че много американски марки има хубави ..

    http://new.usspecialtyvehicles.com/xt

    Кво му е?

  15. 15 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2437 Весело

    До коментар [#14] от "ajsayder":

    Благодаря за линка- не само дизайна, но и данните за техниката и обзавеждането внушават респект.
    Цената не ще да е народна, но кой к'вот изработил...

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8931 Неутрално

    Тръмп може да поиска изравняване на митата, но чак пък 25 %...

  17. 17 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    До коментар [#9] от "balgariez":

    В статията не пише цялата истина. Митото за леките коли внасяни в Щатско наистина е 2.5%. Но за тръкове и СУВ е 25%. А последните са доста популярни и си имат голям дял на Щатският пазар. Не случайно основните заводи на европейските производители за споменатите сегменти са в САЩ. Щото така избягват сериозните мита, като същевременно продават продуктите си в съответните сегменти.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  18. 18 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 863 Весело

    До коментар [#14] от "ajsayder":

    НИЩО!!! само дето никъде не се споменава колко гори. Тук не е Америка където литърът бензин е левче. Та затова при 20+ разход на гориво малцина биха си го купили за да се изфукат само.
    Разходът на горива и недоработените двигатели е основния проблем на американските коли. Това не е мое съждение а на колега(единственият от курсът ни ТУ-Варна спец.ДВГ - 88г) работещ в ГМ в Детройт

  19. 19 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#12] от "ajsayder":

    Ей така за протокола, ФИАТ ли е Крайслер или Крайслер е ФИАТ....Щото май италианската купи американската, а не обратното. ...

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  20. 20 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    До коментар [#18] от "ЙЕИ":

    Хич даже не са им проблем двигателите. Щом Джон Диър и Кейс продават та се късат трактори и комбайни в Европа, колко му е да разработят и коли за европейския пазар.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  21. 21 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    До коментар [#12] от "ajsayder":Ей така за протокола, ФИАТ ли е Крайслер или Крайслер е ФИАТ....Щото май италианската купи американската, а не обратното. ...
    —цитат от коментар 19 на kasko


    Да се оправят!

    Хубаво е , че не са китайци , или индийци - мое мнение ..

    Иначе какво им е на американските марки? Ей Джип Ренегат (Jeep Renegade) си е на платформа ФИАТ-500Л ..
    Да, ама едно е да е ФИАТ–500 .. друго е да е Jeep , с традиционната решетка и фаровете ..

    И хората купуват!


  22. 22 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 914 Неутрално

    дано тръмп им го набута на гнусните германци!

  23. 23 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    До коментар [#1] от "ajsayder":Глупости. Кой европейски производител влага компоненти произведени в Китай? Просто тук качеството е на светлинни години пред това в Китай. И затова немските концерни имат заводи в Китай, а не обратното.
    —цитат от коментар 3 на EU defender


    И понеже ТЪПА ЛЪЖА , е тази , която най-лесно се опровергава - ето данни:

    Възглавниците за безопасност - част от "Джонсън" и на пръв поглед , японски , на "Таката" - част от "Джонсън" и .. да, ама "Таката" е китайска собственост и заводите в Китай.

    И "Джонсън" - китайски!
    И ко прайм? Бръщолевим налудно из форуми , разни идиотщини?

    Поздрави EU defender .

    Ей ти го "Джонсън" , приятелю ..

    http://en.joyson.cn/

    Ей ги фирмите:

    http://en.joyson.cn/index.php?a=lists&catid=109

    http://en.joyson.cn/index.php?a=lists&catid=116

  24. 24 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    И още специализирано инфо, за EU defender ..

    Инфо, за унижените и оскърбените , та EU defender , да се насити!

    http://www.quin-automotive.com/unternehmen/

    https://www.preh.com/

  25. 25 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    Оранжевата руска наложница, по заповед на сибирския си командир, забива клин в отношенията между най-мразените от кремълското джудже съюзници, а бандата тръмпанари му пляскат в екстаз

  26. 26 Профил на lynyrds
    lynyrds
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Обамата ги спаси веднъж.GM и Крайслер бяха умрели при последната криза.Виж Оранжевия може и да ги довърши.Само дето никой няма да го остави.
    Тоя вече не е президент ами го президенстват други.

  27. 27 Профил на lynyrds
    lynyrds
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Обамата ги спаси веднъж.GM и Крайслер бяха умрели при последната криза.Виж Оранжевия може и да ги довърши.Само дето никой няма да го остави.
    Тоя вече не е президент ами го президенстват други.

  28. 28 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    Достатъчно е да се поразходи човек из големите градове в САЩ, за да се увери, че Япония и Германия доставят по-голямата част от автомобилите в тази страна. Ако се вдигнат митата, може да дойде ред и на американските марки да бъдат предпочитани.
    —цитат от коментар 2 на proza


    За тази работа си има статистики. Най-продаваните автомобили в Сащ са на Първо място- Ford F-Series, на Второ място- Chevrolet Silverado, на Трето място- RAM Trucks.
    И трите автомобила са американски.

  29. 29 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#2] от "proza": Може би качеството на европейските и японските автомобили задоволява клиентите повече от това на американските!
    —цитат от коментар 5 на С Стоянов


    Ако по продажбите съдиш за качеството, по-горе дадох статистика, трите най-продавани автомобила са американски. Плюс това никой не търси само качество, дори не е ясно какво точно означава качество при автомобилите. Мерцедес, например, е луксозен, но не е качествен и затова на Мерцедес най-бързо му пада цената с годините. Но просто е снобски автомобил и затова го купуват.

  30. 30 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#2] от "proza":Коя американска марка ще предпочетеш пред БМВ или Мерцедес?
    —цитат от коментар 6 на wak26352646


    За нея не зная, но аз съм имал мерцедес, дори снаха ми в момента има и не бих купил никога повече мерцедес. След петата година започват да им се развалят екстрите, чийто ремонт на всяка от тях струва почти колкото ти струва колата.

  31. 31 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    Изравняване на ставките за автомобили и пикапи и пазара да решава...Все ми се струва, че американските коли трудно ще пробият в Европа.
    —цитат от коментар 10 на Noise


    Трудно ще пробият заради европейската протекционистична политика. Не са само митата, а много други пречки европейците са издигнали срещу вноса на автомобили от САЩ. Но не мисля и, че на Тръмп това му е целта. Тръмп иска това, което се продава в Америка да се произвежда в Америка. Това му е достатъчно. Иска европойците да отворят заводите в САЩ, да произвеждат частите в САЩ и да продават в САЩ.

  32. 32 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    Тръмп и знае и може и има и воля !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  33. 33 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2412 Весело

    До коментар [#31] от "gozambo":

    Трудно ще пробият заради качеството.. На никой не му се плаща за джънк..Замбо, това чете ли:

    Виена/Вашингтон. В рамките на срещата в Белия дом между държавния глава на САЩ Доналд Тръмп и австрийския канцлер Себастиан Курц е обсъдена и темата за проекта за газопровода „Северен поток-2“, отбелязва ORF, най-голямата обществена медия в Австрия.
    Курц описа разговора с Тръмп като „много спорен", а що отнася „Северен поток-2“, канцлерът на Австрия подчерта, че лидерът на Белия дом е дал ясно да се разбере противопоставянето на Вашингтон на проекта. Виена обаче го подкрепя, „защото имаме нужда от сигурност на доставките“.
    „Налице е окончателно споразумение по този проект в рамките на Европейския съюз", добави Курц, но страните-членки на Общността са отворени и за доставките на втечнен природен газ от САЩ. Въпреки това, цената, предлагана от Русия в момента е по-добра, което прави страната по-„атрактивен“ партньор, поясни австрийският канцлер. Като бивш бизнесмен Тръмп би трябвало да разбира, че става въпрос за „различни интереси", обясни Курц.

    Хехе.....

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  34. 34 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2412 Весело

    До коментар [#30] от "gozambo":

    Имал си дръжки..От 25 години карам "Мерседес" ..Как при мен не се чупят...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  35. 35 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    Коя американска марка ще предпочетеш пред БМВ или Мерцедес?
    —цитат от коментар 6 на wak26352646


    Тесла, Кадилак, Линкълн! Зависи за кой сегмент става въпрос, но примерно за SUV никога не бих купил германско. качеството отдавна не е пердимство нито на германци, нито на японци, предимство е главно инерцията и старата слава.

    Германските коли са известни със скъпата си поправка и скъпото си обслужване!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  36. 36 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    За БМВ 3, американските конкуренти са Кадилак ATS и Тесла 3. Линкълн MKZ.
    За БМВ 5 и 7, конкуренти са Кадилак CTS, CT6, Тесла S, Линкълн Континентал.
    За Ауди Q7 конкуренти са Линкълн Авиейтър, Тесла Модел Х, Кадилак XT5, ....

    За Кадилак Ескалейд и Линкълн Навигатор едва ли има някаква германска конкуренция.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Неутрално

    Между другото, митата за внос на американски автомобили и в Европа, и в Япония са високи. Митата за внос на автомобили в САЩ са символични. Това наистина е предимство за европейските и японските производители. Тръмп не е единствен, и Обама, и Буш преди него се опитваха да намалят тези мита в търговията.

    И разбирам защо на Германия например и трябват тези високи мита. Германия е нищо без автомобилното си производтво, докато пък, САЩ е много по- разнообразно развита икономика и от Германия, и от Япония.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    За Кадилак Ескалейд и Линкълн Навигатор едва ли има някаква германска конкуренция.
    —цитат от коментар 36 на Realist


    Mercedes GLS.

  39. 39 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    За тази работа си има статистики. Най-продаваните автомобили в Сащ са на Първо място- Ford F-Series, на Второ място- Chevrolet Silverado, на Трето място- RAM Trucks.
    И трите автомобила са американски.
    —цитат от коментар 28 на gozambo


    Коментирахме с приятели за пусти ФИАТ ..

    До коментар [#12]
    от "ajsayder":Ей така за протокола, ФИАТ ли е Крайслер или Крайслер е ФИАТ....Щото май италианската купи американската, а не обратното. ...
    —цитат от коментар 19 на kasko


    И май , момчето е право и RAM Trucks си е ФИАТ?
    По скоро "Додж" .. поне по света се наричат така.

    Иначе , току що намирам, че както вече говорихме и са прави колегите , май си е ФИАТ ..
    Ей ги РАМ-овете , виж им платформите .
    ----------------
    RAM 700: the Fiat Strada, a coupé utility marketed from 2014–present for Chile, Bolivia, Colombia, and Perú. In Mexico it is sold as the RAM 700.
    RAM 1000: the Fiat Toro (2018-present) a coupé utility marketed in Colombia as the RAM 1000.
    RAM 1200: a Fiat Fullback (2016–present) a Fiat Mitsubishi joint venture marketed as the RAM 1200 in UAE.
    Ram Pickup (1500, 2500, 3500, 4500, and 5500) (1981–present)
    Ram ProMaster (Van 1500, Van 2500, Van 3500, and Chassis/cutaway Cab) (2013–present USA, Canada), a rebranding of the Fiat Ducato.
    Ram ProMaster City (2014–present USA, Canada), an Americanised version of the Fiat Doblò.
    ------------------

    Та нали говорихме, че американските марки са си ценни!
    ФИАТ добараха "Джип" , "Додж" , а се оказа, че имат и още американски марки!

    Вземат си скапаните компоненти от ФИАтите , слагат им отгоре по-друга пластмаса и ги преправят на традиционни американски коли!!

    "Въобразявам се, на жена" както викат ЛГБТ активистите , то така се получава ...
    А разни тарикати се кефят "Джипка, братче взех .. Като ще е гарга, да е рошава! Жабнах оригинален американски Джип-пикап .. Я глей тука!"

    И гледаш нещо такова:

    https://jeepmania.eu/17301-large_default/gladiator-sport-front-hood-grille-satin-black-abs-97-06-jeep-wrangler-tj.jpg

    https://jeepmania.eu/17299-large_default/gladiator-sport-front-hood-grille-satin-black-abs-97-06-jeep-wrangler-tj.jpg

    https://www.nastarta.com/wp-content/uploads/2018/11/jeep-wrangler-pickup.jpg

    https://a57.foxnews.com/static.foxnews.com/foxnews.com/content/uploads/2018/11/1862/1048/jg1.jpg?ve=1&tl=1

    А то-ФИАТ ..

    П.П
    А иначе Тръмп прави каквото обеща .. може и Путин да го е подучил.
    Не само аз мисля така ..
    Оранжевата руска наложница, по заповед на сибирския си командир, забива клин в отношенията между най-мразените от кремълското джудже съюзници, а бандата тръмпанари му пляскат в екстаз
    —цитат от коментар 25 на carlosestrada

    .Тръмп е тръгнал по пътя на Путин - да привлича инженеринга и производството на големите фирми на своя територия!Хора бдете!
    —цитат от коментар 1 на ajsayder

  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    Mercedes GLS.
    —цитат от коментар 38 на bobyb


    Да, съгласен!

    По принцип мислих си за SUV-тата преди малко. G-класата например е съизмерима с Jeep Wrangler. И никога не бих я купил, защото на цената на една G-класа можеш да купиш 4-5 Jeep Wrangler-а. Мен например ме интересуват възможностите им като SUV, не колко плюшени са отвътре. И не съм като Ким Кардашият да си купя Мерцедес G-класа само за да си разкарвам з@дника из LA.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    До коментар [#39] от "ajsayder":

    Стига си писал глупости, БЕ! RAM в момента е един от най- хубавите тръкове приодавани в САЩ.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  42. 42 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    До коментар [#39] от "ajsayder":

    И от вановете, Крайслер Пасифика. Продуктите на Фиат не се търсят много в САЩ!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  43. 43 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Неутрално

    По принцип мислих си за SUV-тата преди малко. G-класата например е съизмерима с Jeep Wrangler.
    —цитат от коментар 40 на Realist


    Имах в предвид, съизмерима като off road.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#28] от "gozambo":

    И са в категорият тракове леки, която се облага с 25% вносно мито:)

    Как да имат конкуренти като са под протекция на мито в размер на 25%:)

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#30] от "gozambo":

    И кой е изборът ти в момента и как е той със надежността?:)

    Модератора е неадекватен!
  46. 46 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Любопитно

    До коментар [#36] от "Realist":

    Мерцедс ГЛ може би да им е конкуранция?

    Модератора е неадекватен!
  47. 47 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    До коментар [#39] от "ajsayder":

    "Вземат си скапаните компоненти от ФИАтите , слагат им отгоре по-друга пластмаса и ги преправят на традиционни американски коли!!"

    Фият имат 6 и 8 цилиндрови двигатели благодарение ка Крайслер. тези двигатели дори Нисан ги слага в свои продукти. По принцип по времето на Обама събраха Крайслер с Фиат защото Крайслер не бе силен в малките автомобили. И Фиат с Крайслер се допълват перфектно. За разлика от предишният брак на Крайслер с Мерцедес, когато нямаше никакво допълване в продуктоеите им линии и моделите им се конкурираха един с друг.

    Виж, Алфа Ромео се продава сравнително добре в САЩ. Фиат няма продукти, които да конкурират RAM, Jeep и отскоро и Крайслер (Пасифика и 300).

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  48. 48 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    И са в категорият тракове леки, която се облага с 25% вносно мито:)Как да имат конкуренти като са под протекция на мито в размер на 25%:)
    —цитат от коментар 44 на Ivan_


    Те какви тръкове могат да предложат в САЩ? Аз бих ти написал, че Тойота също произвежда тръкове, Тундрата дори има 9% от пазара на големи тръкове в САЩ. Другият трък на Тойота, Такома се продава много добре и е лидер в сегмента си. Нисан също продава Тайтън и Фронтиер в САЩ.

    Фолкваген за Амарок се кооперира с Форд.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  49. 49 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    Разгледах коментарите и никой не посочва един факт.

    Немските компании производители на автомобили имат за акционери американци и то със сериозни дялове.
    Мерцедес - 16.5% американска собственост
    БМВ - 36.3% американска собственост

    Та Тръмп хубаво смята да удря "немските" производители, но всъщност ще удари доста американска собственост по-този начин...

    Но какво пък важното е САЩ да са велико отново:)

    Модератора е неадекватен!
  50. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    До коментар [#40] от "Realist":

    Г класата има много по-добри офф роуд възможности от джипа, но е вярно, че е по-скъп откъм подръжка също...

    Модератора е неадекватен!
  51. 51 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    До коментар [#48] от "Realist":

    Явно такива, които са обложвени с 25% мито.

    Не че нещо, но за протекции с мита е статията...

    Модератора е неадекватен!
  52. 52 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    Г класата има много по-добри офф роуд възможности от джипа, но е вярно, че е по-скъп откъм подръжка също...
    —цитат от коментар 50 на Ivan_


    Дръжки! Единственото което има Г класата в повече е блокиране на двата разпределителни вала. И всичко това се занулява от факта, че Wrangler има по- широки гуми и по- висок просвет.

    Тук не пиша за 6 колестната Г класа, която си е колекционерска рядкост.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  53. 53 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    До коментар [#51] от "Ivan_":

    Който иска, произвежда. Тойота и Нисан не са американски производители и пак имат продукти в съответният сегмент.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  54. 54 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#52] от "Realist":

    Реалиста, не си подготвен по темата, замълчи си, че много ще се изложиш.
    Ако не си в пустинята или в снегове по-широките гуми само пречат за офроуд...
    Това да не ти е състезание по прескачане/мачкане на ламарини в средните щати?

    Модератора е неадекватен!
  55. 55 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    До коментар [#54] от "Ivan_":

    Гледах фнимателно, Иванчо:

    https://www.youtube.com/watch?v=uncMbtamJMs

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#55] от "Realist":

    Коя част от "не си подготвен по темата, замълчи си, че много ще се изложиш."

    остава неясна за теб?

    Че явно държиш да се изложиш?

    Даже не знаеш какво да гледаш, какво остава да се пробваш да разбереш за какво иде реч.
    И тази работа с оффроуда с гледане не става да ти кажа...

    И това даже не е оффроуд от видеото но как да го знаеш всъщност...:)

    Да ти го напиша пак:
    НЕ си подготвен по темата:)

    Хайде със здраве:)

    ПП Настроение - Супер Много Весело!!!

    Модератора е неадекватен!
  57. 57 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    И тази работа с оффроуда с гледане не става да ти кажа...
    —цитат от коментар 56 на Ivan_


    Аз правя доста оффроуд, и миналата седмица дори правих оффроуд на снега, който е рекорден тази година в Сиерата. Знам какво ми трябва и какво не ми трябва и по- горе съм го написал!

    Изгледай филмчето, щот ако мишеш през по- голяма дупка с Г-класата можеш да си счупиш пластмасовата броня и след това да ти я сменят за няколко хиляди $$$$ в специализиран сервис на Мерцедес. При Jeep нямаш такъв проблем.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  58. 58 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    До коментар [#39] от "ajsayder":"Вземат си скапаните компоненти от ФИАтите , слагат им отгоре по-друга пластмаса и ги преправят на традиционни американски коли!!"Фият имат 6 и 8 цилиндрови двигатели благодарение ка Крайслер. тези двигатели дори Нисан ги слага в свои продукти. По принцип по времето на Обама събраха Крайслер с Фиат защото Крайслер не бе силен в малките автомобили. И Фиат с Крайслер се допълват перфектно. За разлика от предишният брак на Крайслер с Мерцедес, когато нямаше никакво допълване в продуктоеите им линии и моделите им се конкурираха един с друг.Виж, Алфа Ромео се продава сравнително добре в САЩ. Фиат няма продукти, които да конкурират RAM, Jeep и отскоро и Крайслер (Пасифика и 300).
    —цитат от коментар 47 на Realist


    Че то новите джипове, на платформите на ФИАТ ..
    Ей го Гладиаторът ..

    Въобще, всичко ново дето правят в Крайслер е на фиатски стари платформи ..

    Ето:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Mini_platform

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_C-platform

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Compact_platform

  59. 59 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#57] от "Realist":

    Е, не, ти да не си някакъв бот?

    Я виж какво ти пиша Аз:
    "Г класата има много по-добри офф роуд възможности от джипа, но е вярно, че е по-скъп откъм подръжка също..."

    Я виж ти какво се опитваш да ми обясниш:
    "щот ако мишеш през по- голяма дупка с Г-класата можеш да си счупиш пластмасовата броня и след това да ти я сменят за няколко хиляди $$$$ в специализиран сервис на Мерцедес."

    Та какво викаш Г класата има по-скупа подръжка ли?

    Мда, и аз така ти написах още от началото, та какво сега ще ми напишеш 10 коментара за да стигнеш на 10тия до това което аз ти пиша ли:)

    Модератора е неадекватен!
  60. 60 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#57] от "Realist":

    Приятелю филмчето ти:
    1. Е с някакви лъскави и скъпи модификации на автомобили, които никой реално не използва за оффроуд.
    2. Даже не е оффроуд, ако не знаеш английски това означава извън път, пък тези лъскави машинки са на път, не е асфалтиран, но:)
    3. Тези презентатори с чистичките дрехи също са "супер автентични" ...

    Хайде бягай да правиш още оффроуд:)

    ПП Да не забравиш да сложиш най-широките възможни гуми, които може да се купят:)

    Модератора е неадекватен!
  61. 61 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    До коментар [#59] от "Ivan_":

    Тояа което ти написах, е че единственото, което имаш в повече за G-вагона е заключване на двата вала, което при Jeep можеш да постигнеш със заключването на двата диференциала. Това ти е обяснено много добре във видеото, ама кой да гледа!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  62. 62 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    До коментар [#58] от "ajsayder":

    Селски, стига си се излагал, защото и гаргите разбраха колко ти е празно междуушието!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  63. 63 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#61] от "Realist":

    Мда, явно наистина си бот:(

    коментар [#52] от "Realist":
    "Единственото което има Г класата в повече е блокиране на двата разпределителни вала. И всичко това се занулява от факта, че Wrangler има по- широки гуми и по- висок просвет. ""

    коментар [#61] от "Realist":
    "Тояа което ти написах, е че единственото, което имаш в повече за G-вагона е заключване на двата вала, което при Jeep можеш да постигнеш със заключването на двата диференциала. "

    Последно:
    "по-широките гуми и по-висок просвет" или "заключването на двата диференциала"

    Е това което пишеш:)?
    Или това е едно исъщо според теб:)

    Настрение: Супер отегчено от Реалист намащ връзкла с реалността, даже на това което е написал в рамките на 10 минути време:)

    Модератора е неадекватен!
  64. 64 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    До коментар [#39] от "ajsayder":И от вановете, Крайслер Пасифика. Продуктите на Фиат не се търсят много в САЩ!
    —цитат от коментар 42 на Realist


    РАМ Тръкс е на платформа на ФИАТ , а РАМ са трети по продажби в САЩ .

    https://aeceurope.com/

  65. 65 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    До коментар [#58] от "ajsayder":

    Между другото, толкова ти е абсурден акъла, потрудих се да ти отворя линковете. И това което ще ти напиша е, че продуктите на Крайслер са много различни от тези на Фиат. Ти като "Иксперт", можеш да сравняваш с това, което си постнал:

    1. RAM са тръкове
    2. Jeep високопроходими SUV-та, легенди в своя клас, Wrangler и Cherokee.
    3. Крайслер има два продукта в момента, Пасифика е миниван (ван за Европа), 300 е евтин Мерцедес или Ролс Ройс.

    Какво общо имат тези автомобили с продуктовата гама на Фиат, Алфа или Мазерати? Напренгни си милиционерското мозъче?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  66. 66 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    "по-широките гуми и по-висок просвет" или "заключването на двата диференциала"
    —цитат от коментар 63 на Ivan_


    Jeep ги има и трите, неща много важни за каране в екстремни условия, ама ти явно имаш нулев опит с "офроудинг"!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 67 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    До коментар [#64] от "ajsayder":

    Приятел, гледам те нещо се напъваш да пишеш с инфо от уикипедия:)

    Крайслер преди години излезе от кооперация с мерцедес, а сега Фиат ги "придоби".
    След това Фиат започна да слага своята емблема на крайслер когато ги продава във Европа.
    Не съм се интересувал какви обмени на части и агрегати си правят, но крайслер от години използва различни чужди двигатели за различнио свои модели особено дизели, защото не правят дизелови двигатели.
    Когато бяха в кооперация с мерцедес вземаха двигатели на Мерцедес и скоростни кутии за няакой модели, но самите модели са си американски разработки.

    За частите всички автомобилни производители влагат части от най-различни доставчици, та не зная какво се пънеш толкова всъщност...

    Модератора е неадекватен!
  68. 68 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#66] от "Realist":

    Той въпросът както винаги не е какво има джип, а какво ти пишеш:)
    А ти пишеш някави неща дето след това сам си ги опровергаваш и на всичко отгоре го правиш "професионално", то това е забавното:)

    Не ти пиша какво има или няма джип, пиша ти че си противоречиш в коментарите си:)

    Модератора е неадекватен!
  69. 69 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    До коментар [#68] от "Ivan_":

    А аз разнрах, че не назнайваш каква е разликата между заключване на диференциал и заключване на валовете към диференциалите, ама се пънеш като прасе с тиква!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 70 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#69] от "Realist":

    Е, какво да разбереш?
    Това което си си въобразил разбира се:)

    Я сега се напъни и посочи къде коментирам каквото и да е свързано с валовете и/или диференциалите:)

    ПП. Нещо за явното противоречие в двата твои коментара, или и там сиси въобразил че си писал за едно нищо че за друго е взъщност текста:)
    Това му е кофтито на форума, написаното си стои:)...

    Модератора е неадекватен!
  71. 71 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2071 Весело

    До коментар [#69] от "Realist":

    Така, дай сега да се върнем на митата и защо 25% мито за тракове е дейатващо ввъв САЩ.
    Кога ще го махнете за да го израните с митата на ЕС или и ние да въведем 25% мито?

    ПП Добре отклони темата с оффроуда но все пак:)

    Модератора е неадекватен!
  72. 72 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    Хехе , Jeep и G класа.. Просто разлика от небето до земята.В полза на ,G класата, aко говорим за екстремни условия.Уточнявам, имал съм и двата и не говоря на база комшията казал.Екстремни ситуации , сняг , кал - винаги по-тясна гума...Най-добрите офф Роуд за мен : Тойота 80, Дифендър, УАЗ, Сузуки Самурай.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  73. 73 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    И един добър анализ за гумите:

    Разглежда се разликата в способността на гумата да осигури сцепление с настилката според широчината на гумата. За целта се разглежда разликата в реакцията на 33х10.5 и 33х12,5 гуми монтирани на пълноразмерен SUV.
    При гладка, твърда и хомогенна настилка (асфалт, бетон) сцеплението се дължи основно на адхезията и моментно залепване - и двете са сили породени от междумолекулно взаимодействие при контакт на две повърхности, съответно без или при наличието на натиск и температура. Съответно пропорционални на контактната площ или респ. на широчината на гумата. При лоша настилка (камъни, кал, пясък, сняг), обаче, сцеплението се осигурява главно от физически фактори - деформация и механично зацепване представляващи съответно промяна във положението, формата и размера или "вътрешно заклещване" на повърхностите. Именно тази разлика обуславя и факта, че на такива повърхности тясната и висока гума има по-добро сцепление с настилката! Причината е в това, че при по-тясна гума имаме по-голям натиск на единица площ (налягане) което води до по-голяма деформация и механично зацепване.
    Този резултат е опитно проверен и не е валиден само когато се отнася за случаите на мек, нестабилен слой (рядка кал, дюнен пясък, мек сняг) които са с дебелина на слоя над 110% клиренса на автомобила. Тогава освен сцепление, за да се движи автомобила се изисква способност на гумите да "плават" върху настилката. В този случай е решаващо ниското налягане върху повърхността и от две еднакво високи гуми с еднакво налягне, предимство би имала по-широката. Тук, обаче трябва да се има предвид, че по-тясната гума позволява по-голямо намаляване на налягането и запазване на работоспсобност от по-широката. При положение, че при намаляване на налягането контактното петно на гумата се увеличава 80% поради надлъжното разширение и едва 20% поради увеличаване на ширината, то реално една по-тясна гума би могла да постигне по-ниско налягане върху настилката (чрез намаляване на налягането в гумата) от една също толкова висока, но по-широка гума.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  74. 74 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    До коментар [#72] от "Noise":

    Тъй ли бре, каскет? И каква е разликата (от небето до земята), обясни?

    Ти си малоумен и незнаещ за по- тясната гума. И не само широка гума, но и шарката е важна. Точно заради това има и специални гуми за кал, със специално оптимизирана шарка и остръ ръбове. Jeep се продава с такива гуми още от дилършипа. G-вагона се продава с нормални, all season гуми.

    Това ви е казано във видеото, което цитирах, ама коя балалайка си направи труда да го изгледа?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  75. 75 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#74] от "Realist":

    Офф роуд опитът ти се свежда до клипчетата, които си гледал.Прочети пост 73 и се обади , ако нещо не си разбрал.Макар по-скоро да се съмнявам , че изобщо ще разбереш нещо.Когато имаш възможност да покараш къса база на G клада , в екстремни условия , тогава ще сравняваш и даваш мнение.Да не говорим, че G класата не е и в топ 3-4 на добрите офф роуд.А Jeep не е и в топ 10.Бегай легай и не се изказвай по теми от които си нямаш хал хабер.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  76. 76 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    Между другото, G-вагона е с около 1 тон (800 килограма) по- тежък от Jeep Wrangler. Като сложим по- широките гуми и по- високият просвет съвсем ясно се вижда кой е победителя.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  77. 77 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2412 Весело

    До коментар [#76] от "Realist":

    Хехе, ма ти и Wrangler ли сложи за високопроходим?!Скрий се някъде...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  78. 78 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2412 Весело

    До коментар [#76] от "Realist":

    Какви широки гуми, ве , кравар?!По шосета ли го правиш тоя офф роуд😁😁😁

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  79. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    До коментар [#75] от "Noise":

    Ето ти теста на Мотортренд, сравнение между Jeep Wrangler, Toyota Land Cruiser и Mercedes-Benz G-Class:

    https://www.motortrend.com/cars/toyota/land-cruiser/2016/jeep-wrangler-mercedes-benz-g550-toyota-land-cruiser-comparison/

    Ето ти заключението на теста:

    Of our three, the Jeep most lives up to the spirit of its military ancestors.
    Given that the Wrangler Rubicon was bred for conditions like this, it was our leader. "You don't have to off-road a Wrangler to know it'll crawl over anything," Evans said. If the Jeep couldn't make it up an obstacle, odds are the G550 and Toyota wouldn't, either. The Wrangler made everything look effortless; locking the diffs and letting the Rubicon Hard Rock scramble up steep rock faces on its own cured any difficulty the Jeep encountered. "I knew the Jeep would get the job done," Evans said. "Places where the G and the Cruiser spun their tires or had to try a different line, the Jeep scrambled up like it was nothing."

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  80. 80 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3307 Весело

    Хехе, ма ти и Wrangler ли сложи за високопроходим?!Скрий се някъде...
    —цитат от коментар 77 на Noise


    Ти си малоумен бре? Ако Jeep Wrangler не е високопроходим, кой е? Това е началото и есенцията на всички високопроходими машини. Ти въобще, защо се опитваш да спориш за неща, които въобще не разбираш?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 81 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2412 Весело

    До коментар [#80] от "Realist":

    Казвам ти, иди почивай..Само с гледане на клипчета и четене на ревюта не става.Достатъчно години съм изкарал в трошене на какво ли не по офф роуд трасета.Никаква полза да спориш .И къде видя да се захласвам по G класата?! Това изобщо не може да бъде еталон за офф роуд.Айде лека от мен..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  82. 82 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    До коментар [#80] от "Realist": Казвам ти, иди почивай..Само с гледане на клипчета и четене на ревюта не става.Достатъчно години съм изкарал в трошене на какво ли не по офф роуд трасета.Никаква полза да спориш .И къде видя да се захласвам по G класата?! Това изобщо не може да бъде еталон за офф роуд.Айде лека от мен..
    —цитат от коментар 81 на Noise


    Карай си уазката и заминавай за матушката ти, там те чакат. Ако стигне въобще.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK