Франция призова Германия да облекчи правилата за износ на оръжие

Брюно льо Мер

© Reuters

Брюно льо Мер



Френският министър на икономиката Брюно льо Мер заяви, че Германия трябва да облекчи стриктните си правила за износ на оръжие за страни извън ЕС, за да помогне на отбранителната индустрия, предаде "Ройтерс".


Франция се оплаква, че съвместните проекти за производство на оръжие се бавят поради отказа на Берлин да разреши издаването на разрешения за износ на оръжие за Саудитска Арабия, която е важен клиент. През ноември Германия реши да откаже издаването им заради убийството на саудитския журналист Джамал Хашокжи в консулството на Рияд в Истанбул. Германските власти не забраниха официално изпълнението на одобрени сделки, но призоваха индустрията да се въздържа от подобни доставки отсега нататък.


"Безполезно е да се произвеждат оръжия чрез подобреното сътрудничество между Германия и Франция, ако не можем да ги изнасяме", заяви Льо Мер пред в. "Велт ам зонтаг". "Ако искаме да сме конкурентоспособни и ефективни, трябва да можем да изнасяме за страни извън Европа", добави той.




Френският министър на икономиката подчерта, че Франция също има относително строги правила за износ на оръжие. "Надяваме се, че ще успеем да постигнем споразумение с Германия по този жизненоважен въпрос", добави той.


Германия и Франция работят по съвместно предложение за разработването на принципи за износа на оръжие за страни извън ЕС. През януари германският канцлер Ангела Меркел заяви, че съюзът трябва да засили сътрудничеството в областта на отбраната и особено в областта на разработването на оръжейни системи, предупреждавайки германците, че може да се наложат компромиси със строгите правила за износ на оръжие. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1763 Любопитно

    И може би е време Германия да възроди своя ВПК 🤔

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    Кремъл изобщо не харесва това. Ама изобщо.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    И може би е време Германия да възроди своя ВПК 🤔
    —цитат от коментар 1 на aleks ivan


    Искам да видя парад на Леопарди на Красная площадь :)

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    Дори и френските политици са по-умни от германските.

    подпис
  5. 5 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4363 Любопитно

    "Безполезно е да се произвеждат оръжия чрез подобреното сътрудничество между Германия и Франция, ако не можем да ги изнасяме", заяви Льо Мер пред в. "Велт ам зонтаг". "Ако искаме да сме конкурентоспособни и ефективни, трябва да можем да изнасяме за страни извън Европа", добави той."

    Няма лошо да изнасяте оръжие извън Европа само, че НЕ го изнасяйте за подобни престъпни и кървави диктатури като саудитската.

    Лицемерно е ЕС (всички държави членки на ЕС) да не изнасят оръжия за Русия, Китай, Иран и други подобни диктатури, но в същото време да изнасят оръжия за отвратителни и мракобесни диктатури като саудитската.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  6. 6 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иво":
    "Лицемерно е ЕС (всички държави членки на ЕС) да не изнасят оръжия за Русия, Китай, Иран"

    Не е лицемерно - практично е. Колко трябва да сме малоумни за да изнасяме оръжия за държави, които ни заплашват

    подпис
  7. 7 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1301 Разстроено

    Износът и търговията с оръжия е по същество е официализиране на тероризма, насърчаване на убийствата и престъпността по света. НЯМА ХУМАННИ ЦЕЛИ И ПРИЧИНИ, ПОРАДИ КОИТО ДА ПРОИЗВЕЖДАШ И ПРОДАВАШ ОРЪЖИЯ! Но както знаем, В ОРЪЖЕЙНОТО ПРОИЗВОДСТВО И ОРЪЖЕЙНИЯТ БИЗНЕС ЛЕГАЛНО СА АНГАЖИРАНИ СТОТИЦИ ХИЛЯДИ ХОРА И ДЕСЕТКИ КОМПАНИИ, а те са избиратели и крепители на полтическата власт в съответните държави, таке трябва да им се угажда!
    Оръжейният бизнес е хуманен и законен, когато засяга живота и здравето на хора от други държави, но когато касае нас -тогава боли и лицемерно носим плюшени играчки на местопрестъплението.

  8. 8 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 749 Весело

    Новите по-строги правила на французите са
    Дайте да правим пари.
    На Макрон да не му свършват, че ги търси навсякъде?

  9. 9 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    "износ на оръжие за Саудитска Арабия, която е важен клиент."
    Да и после със същото оръжие уахабитите избиват масово хората в Йемен.
    Морал?
    Не, не е важен. Кинтите са по-важни.

    Panta rhei....
  10. 10 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#2] от "EU defender":

    Напротив , Кремъл харесва това На теб обаче не ти харесва

    гошо
  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4363 Гневно

    До коментар [#5] от "Иво":"Лицемерно е ЕС (всички държави членки на ЕС) да не изнасят оръжия за Русия, Китай, Иран"Не е лицемерно - практично е. Колко трябва да сме малоумни за да изнасяме оръжия за държави, които ни заплашват
    —цитат от коментар 6 на Иван К


    Не е практично, а лицемерно и наивно! Колко трябва да се малоумни да изнасяме оръжия за държави, които тероризират собственото си население, които финансират и въоръжават терористични групи по целия свят (най-вече в Сирия през последните години), които мразят нас европейците, които разпространяват отровната си уахабитска секта, която учи своите последователи към омраза спрямо християните.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 646 Весело

    Ако някой не е направил връзката - това е цената, която Германия трябва да плати за френската подкрепа на СП-2. Да не си мислите, че става дума за сериозни позиции, идеология или морал. Не, всичко е интереси и търговия.

  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4005 Любопитно

    До коментар [#11] от "Иво":

    Ивчо намали лозунгите...Китай съшо изнася оръжие за мракобесни режими,Расия съшо!Кой подхранва режима в Судан..в Чад?А?Кой захранва Хизбула...афганските башибозуци в Сирия?...Айде малко по обективно!

    До истината се достига с познание!
  14. 14 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    До коментар [#12] от "Black Hawk":

    Е каква е тая цена Ограниченията за Германия са наложени именно от Франция някога

    гошо
  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11222 Неутрално

    Много интересно послание. Франция и Германия са много интегрирани. Преди дни беше проблемът с влаковете стрели. Ще последва и управленска много по-дълбока интеграция...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 343 Неутрално

    До коментар [#3] от "EU defender":

    После ще има Армата в Берлин. Тоя филм сме го гледали. Макар че немците не можаха да влязат в Москва. А сега докато мръднат, ще бъдат изпепелени с ракети.
    Но имаш право на мечти.

  17. 17 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4363 Любопитно

    До коментар [#13] от "Willy Messerschmitt":

    Разбира се, това не мога да го отрека. Китай и Русия също въоръжават престъпни режими по целия свят. Включително и саудитския. Но това значи ли, че и ние европейците трябва да правим това!? Не сме ли ние по-добри от китайци и руснаци?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  18. 18 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    Няма лошо да изнасяте оръжие извън Европа само, че НЕ го изнасяйте за подобни престъпни и кървави диктатури като саудитската. Лицемерно е ЕС (всички държави членки на ЕС) да не изнасят оръжия за Русия, Китай, Иран и други подобни диктатури, но в същото време да изнасят оръжия за отвратителни и мракобесни диктатури като саудитската.
    —цитат от коментар 5 на Иво

    Ако не са Зиг Зауер или Глок, саудутците ще си купят нещо друго. Винаги ще има жадни за пари

  19. 19 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Ясно е, че Франция има проблеми с приходната част на бюджета си, но за целта трябва да намали малко социалистическите глупости и привилегиите, а не да кове немците, че веднъж са постъпили принципно. Това, което направиха саудитците беше пълно безобразие, и трябва да ядят голямо дърво заради него. А в крайна сметка няма да последва нищо. Да не говорим каква страхотна възможност беше това да стоплят отношенията с ердоганът.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  20. 20 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    Дори и френските политици са по-умни от германските.
    —цитат от коментар 4 на Иван К


    Това е обезпокоително. Германия е против износа на оръжие, дори и с риск да се конфронтира със свои съюзници, и е за СП2, без да й пука за мнението на съюзниците си.

  21. 21 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3011 Неутрално

    И ще подкрепяме Мадуро докато се отвори един приятен пазар.

  22. 22 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1602 Весело

    До коментар [#16] от "Симеон":

    Армата? Може, ако я дърпа влекач! Нещо като Кузя в Средиземно море.

  23. 23 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    Ситуацията е безкрайно проста - не можеш да финансираш качествено собствените си оръжейни програми без да продаваш на богати пазари. На Германия й е много сладко да си прави пас, а сметката да се плаща от други.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  24. 24 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    Французите искат германците да по-безпринципни. Хм, само да не забравят колко опасен е безпринципният самовлюбен и националистически настроен немец. От друга страна принципният (доколкото това е възможно н нашия циничен свят) трудолюбив и съзидателен немец е в основата на мирна и просперираща Европа.

    Eddie lives... somewhere in time!
  25. 25 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2742 Неутрално

    Пореден пример за двоен стандарт - ако беше за Ливан или Сирия това оръжие, никога нямаше да бъде допуснато, но за СА може, защото е съюзник, въпреки, че там се извършват фрапиращи нарушения на човешките права и господства ислямизмът.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  28. 28 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2305 Весело

    Ако някой не е направил връзката - това е цената, която Германия трябва да плати за френската подкрепа на СП-2. Да не си мислите, че става дума за сериозни позиции, идеология или морал. Не, всичко е интереси и търговия.
    —цитат от коментар 12 на Black Hawk


    Не може да бъде! Ами на всяко светско събитие проминентите - по правило с леви до ултралеви либерални възгледи - говорят само за световния мир, събират бари за благородни каузи и громят десните и националистите като единствената преграда пред световната хармония и благоденствие!
    Има някаква врътка тук!

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  29. 29 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2660 Неутрално

    Цинизъм е да наречеш оръжейното производство “отбранителна индустрия”. С отбранителни бомби ли засипаха Либия? От какво се отбраняваха? Кадафи Франция ли нападна?

    Мърфи е оптимист!
  30. 30 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    Тоя филм сме го гледали. Макар че немците не можаха да влязат в Москва. А сега докато мръднат, ще бъдат изпепелени с ракети.Но имаш право на мечти.
    —цитат от коментар 16 на Симеон


    Глупости! Гледали сте го този филм, ама файдата ви е нулева!
    Единственото нещо, което спаси Москва и Сталин, беше зимата! И глупостта на нацистите да започнат война срещу целия свят.
    Руснаците не могат да се бият с германци, освен ако не ги превъзхождат числено повече от пет към едно! Това правило е валидно както преди, така и сега. А руските ракети, са тъпи ракети! Като руските москвичи! Който не може да направи един свестен автомобил, не може да направи и свястна ракета!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  31. 31 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4363 Любопитно

    До коментар [#18] от "arcanum":

    Това е така. Но не оправдава позицията на Франция по този конкретен казус.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 740 Разстроено

    Значи, специално за Африка, не трябва да има никакви ограничение за износ на оръжие, защото с темповете, с които там се размножават в мирно време, ако не ги оставим сами да се изтрепват, то след 20-30 години ще трябва ние да ги изтрепваме...
    Гадно звучи, признавам, изключително нехуманно звучи и направо ме е срам от думите ми, но не мога да си затворя очите пред фактите!

    Онзи ден писах - една Нигерия през 60-те години е била 45 млн. души, а сега, само през последните 10 години, е нараснала с толкова - с 45 млн.!!! Цяла Африка около 1960 е била към 285 млн, сега са 1300 млн., като за последните 10 години са нараснали с 280 млн!!! И това е след всичките им войни, глад, болести, СПИН и т.н. и т.н.
    Само след 15-20 години ще трябва да забравим за слонове, жирафи, носорози и т.н. диви животни в Африка - всички тези видове ще съществуват само в зоопарковете и детските книжки!

  34. 34 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    До коментар [#33] от "cristo_n":

    Не си прав, ако африканците отделят пари за образование, а не за оръжие, няма да се размножават толкова, ще произвеждат повече и ще опазват дивите животни.

    Eddie lives... somewhere in time!
  35. 35 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    ... с непоправимото си правене на съвършен дебил....
    —цитат от коментар 32 на Moxito


    Опорките на троловете нямат задача да убеждават, освен най-лековерните, те създават информационен шум пречещ на възприемането на останалите мнения.

    Eddie lives... somewhere in time!
  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3326 Неутрално

    До коментар [#11] от "Иво":

    САЩ ли имате предвид?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  38. 38 Профил на kirkata
    kirkata
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Нещо цялата схема не ми се връзва... Продават оръжия на диктатори за да избиват собственото си население, или това на съседни на тях страни. И после се чудят какво да правят с бежанците.
    Французите много се изложиха тука ... Дано Германия не отстъпи.

  39. 39 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3326 Неутрално

    До коментар [#33] от "cristo_n":

    По вашата логика европейците отдавна сме за избиване защото сме точно два пъти по нагъсто от африканците. Да не говорим, колко видове животни са изчезнали от европейския континент.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  40. 40 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 740 Весело

    До коментар [#39] от "tribiri":

    А като махнеш пустините и джунглите, колко площ остава и каква става гъстотата на населението?
    Всъщност, остави, не са занимавай - това изисква смятане и може да ти дойде в повече ;)

  41. 41 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4363 Любопитно

    До коментар [#37] от "tribiri":

    Не имах в предвид разбира се КСА.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK