ЕС ще финансира с 275 млн. евро високоскоростна железница от Истанбул до България

Юрки Катайнен и турският министър на финансите Берат Албайрак

© Reuters

Юрки Катайнен и турският министър на финансите Берат Албайрак



Европейският съюз и Турция подписаха вчера споразумение, с което ЕС ще предостави 275 милиона за изграждането на високоскоростна жп линия от Истанбул до границата с България, съобщи ДПА. Общата стойност на проекта е 1 милиард евро. Европейското финансиране в него е най-голямата единична инвестиция на ЕС в Турция.


На съвместна пресконференция в Истанбул с турския министър на икономиката Нихат Зейбекчи заместник-председателят на Европейската комисия Юрки Катайнен каза, че икономическият диалог между ЕС и Турция е добър пример за това, че е по-добре двете страни да говорят една на друга, а не една за друга.


Двамата се срещнаха в рамките на годишна среща, която има за цел да засили икономическото сътрудничество между Турция и ЕС въпреки техните обтегнати отношения, уточнява "Асошиейтед прес". Турция започна преговори по присъединяване към ЕС през 2005 г., но оттогава те са в застой. Европейският съюз казва, че Турция се отдалечава от европейските демократични ценности.


Няколко репортери от страни - членки на ЕС, чиито журналистически акредитации не бяха подновени от турското правителство, не можаха да присъстват на вчерашната конференция, съобщава АП. Катайнен каза, че "дълбоко съжалява за това". По думите му ЕС работи с турските власти, за да гарантира, че медийната свобода се спазва. /БТА

Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    Мда.
    По- бързо до Одрин на пазар за перилни препарати.

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  2. 2 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    И после, в българския участък, 3 дни път с камили до София.

  3. 3 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 909 Неутрално

    А от българската граница до София? Ако стане, ще ходиме до Истанбул на кафе по-бързо

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5190 Любопитно

    До коментар [#2] от "Лелка":

    И защо точно с камили? И защо три дни?
    Дори и сега с влак се минава за няколко часа.
    Защо е този нихилизъм?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    Чудесно, но ние предпочитаме да "инвестираме" в тръба, за да се доставя руски газ в Сърбия.

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на Against China
    Against China
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    Нали Ердоганчо имал бол пари според наш Ети Мемедчо???Дръжки....Пак чака на западните инвестиции,иначе Турция загива права....Хихи.... За това се натиска Турция за ЕС ,защото милиардите са там,а не в Русия,но няма да го огрее.ЕС отдавна би шута на Турция....

    AGAINST CHINA
  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    Струва ми се доста логично и товарния транспорт от ЕС до/от Турция да бъде с влак. По-евтино и по-екологично. А не с турски недоспали тираджии.

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    Чудесно, но ние предпочитаме да "инвестираме" в тръба, за да се доставя руски газ в Сърбия.
    —цитат от коментар 5 на EU defender


    Нали хъб ке строим?

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  9. 9 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    До коментар [#8] от "Тиква загубена":

    Хъб означава да има поне две тръби на вход/изход. Къде са те?

    The best way to predict the future is to invent it.
  10. 10 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1781 Весело

    А за участъка от Капитан Андреево до Белово ще ни трябват 275 млн. евро. А от Белово до София ще се строи 22-век.

  11. 11 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    До коментар [#5] от "EU defender":
    Идеите за големите ни енергини иинвестиции винаги са безумни. Първанов беше предложил да се изнася ток за Сирия от "Б

    елене".

  12. 12 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    А за участъка от Капитан Андреево до Белово ще ни трябват 275 млн. евро. А от Белово до София ще се строи 22-век.
    —цитат от коментар 10 на spiegel


    Да се чете 1 275 млн. евро.

  13. 13 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":

    За няколко часа до Пловдив я стигнеш я не, що за глупости пишеш. София Варна е 8 часа за сверка само.

    Дела трябват, а не думи.
  14. 14 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1321 Весело

    Прекрасно!
    Турция, която не е "член" на ЕС ще строи железница с европейски пари!
    България уж от години строи скоростна железница пък нещо не се види да е построена, но пък България е "член" на ЕС!

  15. 15 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#2] от "Лелка":

    От Свиленград до Септември линията е готова.
    От Септември до Елин Пелин проекта е готов, вървят търговете за изпълнител.
    От Елин Пелин до София се изпълнява проекта
    От София до Драгоман ....

  16. 16 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5506 Неутрално

    Нали построихме една скоростна отсечка Пловдив-Димитровград. Мина единствено с висока скорост мотрисата за откриването с Б.Борисов и толкова.

  17. 17 Профил на T
    T
    Рейтинг: 277 Неутрално

    До коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":

    ..защото няма какво друго да се каже, а сърцето ти не дава току-така да се подмине тази "злободневна" тема!..)))

  18. 18 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":За няколко часа до Пловдив я стигнеш я не, що за глупости пишеш. София Варна е 8 часа за сверка само.
    —цитат от коментар 13 на Infernus


    По ремонтирания участък от Пловдив до Пазарджик се пътува за 25 мин. На мен ми отнема поваче от 25 мин да изляза само от Пловдив, когато се налага да ползвам автомобил.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  19. 19 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3930 Неутрално

    А от българската граница до София? Ако стане, ще ходиме до Истанбул на кафе по-бързо
    —цитат от коментар 3 на Гербер ДайБългарист ДеСеБар

    Поне София-Перник да стане високоскоростна та да не пилят голфовете с мръсна газ от Лагера до Княжево!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  20. 20 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    До коментар [#13] от "Infernus":


    До коментар [#15] от "ЙЕИ":


    До коментар [#17] от "T":

    Отсечката с деретата при Ихтиман,Белово и т.н. ще е доста трудна. Там не виждам как ще минава скоростен влак?

  21. 21 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9482 Любопитно

    До коя българска граница ?

    karabastun1@abv.bg
  22. 22 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5190 Неутрално

    До коментар [#13] от "Infernus":

    И осем часа да е, не е ТРИ ДНИ. И НЕ Е С КАМИЛИ. Отговорих на лелката.
    Зщо не можете да разберете, че няма нужда от толкова черно мислене?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  23. 23 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    До коя българска граница ?
    —цитат от коментар 21 на karabastun


    Колко граници имаме с Турция?

    The best way to predict the future is to invent it.
  24. 24 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3971 Любопитно

    Eвропейският съюз и Турция подписаха вчера споразумение, с което ЕС ще предостави 275 милиона за изграждането на високоскоростна жп линия от Истанбул до границата с България, съобщи ДПА. Общата стойност на проекта е 1 милиард евро. Европейското финансиране в него е най-голямата единична инвестиция на ЕС в Турция.
    ========
    Чисто, точно и ясно......!!!!!!!!!!!

    Чудесна новина най вече за Балканите...... и поредния ясен сигнал, как Турция иска да работи с Европа..... по отделно (държава по държава)..... а не по брюкселската диагноза...... базираща се само на теоретически размисли и страсти..... и в резултат една голяма нула.....

    От тази хубава за България новина, се научава и нещо друго.....
    Вече има отговор на въпроса.... защо близо от седмица се появяваха новини от типа " ако чуете от небето звук от F 35, значи сме ви пристигнали".....

    Този път, кръжащите над Балканите медийни "лешояди", ще си останат само с кръженето......

    Bukalemun
  25. 25 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#13] от "Infernus":До коментар [#15] от "ЙЕИ":До коментар [#17] от "T":Отсечката с деретата при Ихтиман,Белово и т.н. ще е доста трудна. Там не виждам как ще минава скоростен влак?
    —цитат от коментар 20 на deaf


    Ще минава, има проект, текат процедурите, даже мисля има избрани строители. Проекта е почти невероятен за България и от Сф до Пловдив ще се пътува за макс 1:30ч
    . В момента по ремонтираните ячастъци, дори и без нови състави влаковете се движат със 150, макар че могат и по-нагоре защото пътя позволява до 200, но в железниците правилата са закон и не може всеки да си прави каквото иска както е при автоталибанизма
    С нови влакове пътуването просто няма да се усеща и ще е много по-приятно от автомобилните превози и съпътстващия ги стрес.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  26. 26 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1283 Весело

    Според форумния пазарджишки гаджал с подарени пари ЕС колонизира други държави. В случая Турция. Вай вай, вай аллах.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  27. 27 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1305 Любопитно

    Много обичам да пътувам с влак, ама да е с ВЛАК, а не с БДЖ. В Западна Европа, из Франция, Блегия и Холандия ми се е случвало да се возя с нормален влак, та удоволствието е голямо. А от София до Пловдив се пътува 2 часа и 30 минути с бързия влак, 150 км разстояние... Много беше важно тази основна линия (Калотина - Кап. Андреево) да е станала досега, защото ползите от нея за транзита през България биха били много големи, но явно транспортното (автопревозваческото) лоби е силно и нищо не се случва вече 30 години, с 300 зора има пуснати тук-там отсечки за по-скоростно каране на влаковете, ама то и подвижния състав е на умиране, та няма кой да вдигне 160 км/ч...

    А иначе Турция така или иначе ще построи линията в своя участък и вместо да злобеем кой им е дал парите за строежа, нека се зарадваме поне малко, защото (и за нас) е добре да имаме богат и силен съсед за съюзник като нея...

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9134 Неутрално

    Тя така и ще си остане ,до границата.

  29. 29 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Ми качи се на "влак" от БДЖ и от нихилизъм ще минеш на мазохизъм...

  30. 30 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 32 Неутрално

    До коментар [#7] от "EU defender":

    Да,ама ще изчезнат парите от винетките,които българската държава получава!?

  31. 31 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    До коментар [#30] от "hue00596226":

    Аха, те влаковете не плащат.
    Елементарен си, тавариш. Не се пъни, не ставаш.
    Интермодалният транспорт е бъдещето. Настояще в Швейцария.

    The best way to predict the future is to invent it.
  32. 32 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2984 Неутрално

    Ами през територията на България тези супер бързи влакове ще се влачат ли, защото нашите железници не разполагат със скоростни такива.

  33. 33 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3971 Весело

    До коментар [#14] от "vagabond66":

    Е.... :)
    Тук вече играят важна роля и други по странични фактори......
    Например.... да имаш зет..... но не като мед до обед.....
    Ето...... вчера и оня ден..... двата зетя (на Ердо и Тръмп).... се срещнаха на закрити врати..... и новината се появи..... въпреки че тоя жп проект не е нов.....
    Така стават тия работи.....

    Bukalemun
  34. 34 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 32 Неутрално

    До коментар [#31] от "EU defender":

    Колко плащат влаковете и на кого плащат?

    Тировете със сигурно плащат винетки и то на държавата!

    То и гастарбайтерите могат да ги качват на влакове ,ама не го правят ,нали?

    И ние ще станем Швейцария на Балканите ,ама няма да е скоро...

  35. 35 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    От Истанбул до краницата ще е високоскоростна, а от наша страна ще е високостойностна. Именно поради този факт ЕС ще плати само турската част за сега.
    Останалото силно се надявам да бъде разгледано и одобрено едва след като ЛАура Кьовеши оглави и задейства европейската прокуратура. Иначе СИКаджийската шайка (или червените им приятели от БСП) ще откраднат мангите.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  36. 36 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2197 Неутрално

    До коментар [#34] от "hue00596226":

    Турските тирове колко катастрофи предизвикаха, ватенке?

    The best way to predict the future is to invent it.
  37. 37 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#20] от "deaf":

    В момента се строи там и само за този участък ЕС дава 1 млрд евро. https://www.monitor.bg/bg/a/view/1157-ЕС-ни-дава-над-15-млрд-евро-за-жп-проекти/

  38. 38 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#10] от "spiegel":
    Приказваш глупости, явно не си в България, или не пътуваш с влак.
    В момента почти цялото трасе софия-свиленград се обновява, като в някои от готовите участъци, наистина скоростта не се усеща!

  39. 39 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 32 Неутрално

    До коментар [#36] от "EU defender":

    ББ и сие това не ги интересува-тях ги придвижват с НСО кортежи,народа да внимава като кара!

    А винетките си влизат в бюджета!

    То и сега има влакове от Турция до Европа-защо не ги използват,обясни ни нали си жепеец?!



  40. 40 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3971 Любопитно

    До коментар [#27] от "Г.Е.М.":

    вместо да злобеем кой им е дал парите за строежа, нека се зарадваме поне малко
    ========
    Всъщност..... подобни проекти отварят пътя на даден регион (държава), да почнат една нова страница в Гео политически план.....
    Бг има почти идеалните географски условия да се превърне в "холандията" на Балканите.....
    Не е ясно само дали и колко го желае.... ❓
    И ако всичко това се реализира..... неща като демографски проблем, втора скорост, недоволни тирови шофьори..... и много други, от самосебе си ще изчезнат или свалят до минимум.....

    Няма да е лесно разбира се.... понеже на не всички ще им харесва.....
    От Брюксел например.... могат да пратят дори и протестни ноти....

    Bukalemun
  41. 41 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3971 Любопитно

    Статията впечатлява със своите точност, сбитост и конкретност.
    Има единствено новина.....
    Липсва всевъзможен фейк или разните му там " 50 нюанса брекзит"....

    DW (например) никога не би пуснала подобна статия.....

    Bukalemun
  42. 42 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3178 Неутрално

    До коя българска граница ?
    —цитат от коментар 21 на karabastun


    Доста умен въпрос.

    Gunter glieben glauchen globen
  43. 43 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3178 Неутрално

    До коментар [#39] от "hue00596226":

    Да, ама Маяма Нолова се придвижва с влак.

    Gunter glieben glauchen globen
  44. 44 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 308 Весело

    До коментар [#24] от "eti mehter":

    Комшу, парите идват от общата каса на ЕС, управлявана в Брюксел. Ако ще работите "държава по държава", ще видите 275 млн. евро през крив макарон.

  45. 45 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    До коментар [#19] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Високоскоростен означава Истанбул-София. Одрин, Пловдив, Перник - това не може да са спирки. За Одрин не съм сигурен, но останалите, не може. Ако има спирка в Пловдив, това означава от Пловдив до София влакът да се движи с нормална, а не с висока скорост. Ако трасето се удължи към Румъния, следващата спирка може да бъде Букурещ. През Варна не е изгодно да минава, а ако минава през Русе, тъй като няма възможност да се изгради специална линия през Дунавмост 1, може да има спирка в Русе, а от там, до Букурещ с нормална скорост, тъй като той е на 70км. от Русе.

  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11426 Весело

    Елиминират Китай :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Новината е че ЕС плати на Турция да си оправи железопътната инфраструктура... А за България пари няма.

    Това е цялата новина.

  48. 48 Профил на Пешу
    Пешу
    Рейтинг: 329 Неутрално

    Hyperloop му е майката. Вече се строи и тества на някоко места.

  49. 49
    theduloclan
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  50. 50 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    До коментар [#44] от "kopo":

    Тези пари що мислиш ги дава ЕС? Безмислено е да финансира скоростна отсечка до София, ако тя свършва на границата с Турция. Освен това, вместо 80 процента да се финансира от ЕС, турската отсечка ще е 20 процента от ЕС, а останалите от Турция. Освен това, ние не сме от доворите, а от бенефициентите, т.е. смучем повече от колкото даваме. Тъй че, да твърдиш, че парите, които в крайна сметка ползват нас, били от нашия джоб е като циганин да врещи в спешната помощ, че той плаща заплатите на лекарите. Първо не е вярно и второ, щом ще ползва теб, от чий джоб да са парите.

  51. 51 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 32 Неутрално

    До коментар [#43] от "Alarmstufe: Rot":

    Какво е това Маяма Нолова?

  52. 52 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3178 Неутрално

    До коментар [#47] от "theduloclan":

    Не лъжи като Костя Копейкин. За България пари има и линията се строи.

    Gunter glieben glauchen globen
  53. 53 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3971 Любопитно

    До коментар [#44] от "kopo":

    С подобен брюкселски манталитет, дори и теснолинейка няма да получите.....
    Не виждаш ли, че Брюксел ги дава тия пари, с цел да има повод да е някак си в играта..... 300 милиона са трохи за държава като Турция......
    В случая, парите дори не са първа инстанция......
    С едно "щракване на пръсти", поне от 10 места могат да се появят желаещи инвеститори.....

    Отвикнете вече от подобни размишления "под масата".....!

    Bukalemun
  54. 54 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3971 Любопитно

    До коментар [#50] от "zlo38528262":

    Тъй че, да твърдиш, че парите, които в крайна сметка ползват нас, били от нашия джоб е като циганин да врещи в спешната помощ,
    =======
    Поздравления..... обяснил си му по добре от колкото аз......

    Отделно..... ако Бг се договори за две спирки, ще е истински дипломатичен успех.....
    Примерно за месец..... само около десетина бизнесмена, пътуващи за Европа.... си променят решението и обърнат поглед към Бг..... е на практика възможност с неограничен параметър..... смятай....
    А за това е нужна най вече визия, а не дребни кръчмарски сметки под масата.......

    Bukalemun
  55. 55 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 566 Разстроено

    До коментар [#14] от "vagabond66":Е.... :)Тук вече играят важна роля и други по странични фактори...... Например.... да имаш зет..... но не като мед до обед..... Ето...... вчера и оня ден..... двата зетя (на Ердо и Тръмп).... се срещнаха на закрити врати..... и новината се появи..... въпреки че тоя жп проект не е нов.....Така стават тия работи.....
    —цитат от коментар 33 на eti mehter


    И тебе те тресе яка ганьовска конспирология и подпяваш на товарищите, как ЕС само козирува на Вашингтон и всичко правел само с разрешение от там!? Вярваш ли си наистина!?

  56. 56 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3971 Весело

    До коментар [#55] от "znaesht":

    Вярваш ли си наистина!?
    =======
    :).... Абсолютно.... и то от преди 30 години..... когато вие още се мъчихте да доработвате петилетики....

    Bukalemun
  57. 57 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    Това е една добра новина !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  58. 58 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2323 Любопитно

    Нали построихме една скоростна отсечка Пловдив-Димитровград. Мина единствено с висока скорост мотрисата за откриването с Б.Борисов и толкова.
    —цитат от коментар 16 на pet_fire


    Каква е максималната скорост на тази отсечка?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  59. 59 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2323 Любопитно

    [/quote]


    [quote#27:"Г.Е.М."]Много обичам да пътувам с влак, ама да е с ВЛАК, а не с БДЖ. В Западна Европа, из Франция, Блегия и Холандия ми се е случвало да се возя с нормален влак, та удоволствието е голямо. А от София до Пловдив се пътува 2 часа и 30 минути с бързия влак, 150 км разстояние... Много беше важно тази основна линия (Калотина - Кап. Андреево) да е станала досега, защото ползите от нея за транзита през България биха били много големи, но явно транспортното (автопревозваческото) лоби е силно и нищо не се случва вече 30 години, с 300 зора има пуснати тук-там отсечки за по-скоростно каране на влаковете, ама то и подвижния състав е на умиране, та няма кой да вдигне 160 км/ч...А иначе Турция така или иначе ще построи линията в своя участък и вместо да злобеем кой им е дал парите за строежа, нека се зарадваме поне малко, защото (и за нас) е добре да имаме богат и силен съсед за съюзник като нея...
    —цитат от коментар 25 на traveler1


    Ако се построи цялата линия между Истанбул и София и след това се свърже с трасетата до Европа, като нищо и чужди оператори ще пускат влакове. София-Виена са нищо и никакви 1,000 километра. Това едно ICE или RailJet го взема за 5 часа. Да не говорим изобщо пък за товарните превози.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  60. 60 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1781 Весело

    До коментар [#38] от "tvi63":

    Баш защото съм в България и съм пътувал до Истанбул както с влак, така и с кола и защото знам как се строи, твърдя, че тук ще трябват много повече пари и време.

  61. 61 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4362 Неутрално

    До коментар [#57] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Ами да, скоростният вариант на "Ориент Експрес" би бил наистина добро решение.

  62. 62 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    Нали Ердоганчо имал бол пари според наш Ети Мемедчо???Дръжки....Пак чака на западните инвестиции,иначе Турция загива права....Хихи.... За това се натиска Турция за ЕС ,защото милиардите са там,а не в Русия,но няма да го огрее.ЕС отдавна би шута на Турция....
    —цитат от коментар 6 на Against China


    Технологиите са в САЩ и ЕС, евтините енергоносители са в Русия поради близката локация. Стига с това противостояние. Интересите на ЕС са самостоятелни и трябва да се защитават.

  63. 63 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    До коментар [#58] от "FourOhFive":

    Миналата година се качих на влак за пръв пътот много години насам.Приятно се изненадах от скоростта и точността в участъка Бургас - Михайлово ,малко след Ст Загора. Оттам кривна към Димитровград с 50-60.Качи се един жепеец в купето и се заговорихме на тази тема. Каза че в участъка Пловдив -Свиленград имало товарни частни влакове които хвърчали с 180-200.На сегашните пътнически влакове нито локомотивите, нито вагоните позволяват повече от 130 км/ч.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  64. 64 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1491 Любопитно

    И къде смятат да ходят турците като слязат на Капитан Андреево?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  65. 65 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2981 Неутрално

    До коментар [#62] от "anarhochristian":

    Не му обръщай внимание! Твърди, че просперира, като един сущии крезчо в САЩ. Пуснал е коментар в 13:19, което означава, че при него е най-късно 6:19 сутринта. Как мислиш - дали човек може да съчини нещо умно толкова рано. А и защо би го правил, освен ако единственото щастие в живота му е, че ще прочете тук еъв форума, как някой е пи-нещастен от него.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  66. 66 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#56] от "eti mehter":

    тежък случай си - 30 години и никаква еволюция в мисленето....
    П.С. Аз също като чавдарче и пионерче вярвах в някои глупости, самоче достатъчно бързо ми минаха заблудите още тогава...

  67. 67 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    " Общата стойност на проекта е 1 милиард евро. "

    По-малко от газопровода , който ще изграждаме като продължение на Турски поток. Можехме с тези пари да построим високоскоростна железница от София до турската граница така , че за 2-3 часа да може да се отива до Истанбул и да се ползва неговото летище за директни полети до всяка точка на света.
    Но по-важно е да обслужим геополитическите мераци на Путин.

  68. 68 Профил на tsu47624025
    tsu47624025
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#44] от "kopo":Тези пари що мислиш ги дава ЕС? Безмислено е да финансира скоростна отсечка до София, ако тя свършва на границата с Турция. Освен това, вместо 80 процента да се финансира от ЕС, турската отсечка ще е 20 процента от ЕС, а останалите от Турция. Освен това, ние не сме от доворите, а от бенефициентите, т.е. смучем повече от колкото даваме. Тъй че, да твърдиш, че парите, които в крайна сметка ползват нас, били от нашия джоб е като циганин да врещи в спешната помощ, че той плаща заплатите на лекарите. Първо не е вярно и второ, щом ще ползва теб, от чий джоб да са парите.
    —цитат от коментар 50 на zlo38528262


    Много точен коментар.

  69. 69 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    Струва ми се доста логично и товарния транспорт от ЕС до/от Турция да бъде с влак. По-евтино и по-екологично. А не с турски недоспали тираджии.
    —цитат от коментар 7 на EU defender


    Абсолютно. Има специални вагони , които товарят тирове за превоз на по-далечни разстояния. Колелата на вагоните са с по-малък диаметър, за да се спазят нормативните габарити на ж.п. товарите. Виждал съм такива влакове в Европа. За шофьорите на тировете има специален вагон.

  70. 70 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    Нали построихме една скоростна отсечка Пловдив-Димитровград. Мина единствено с висока скорост мотрисата за откриването с Б.Борисов и толкова.
    —цитат от коментар 16 на pet_fire


    Линията , обаче остава единична и се налага влаковете да се изчакват на гари за разминаване. Така изцяло се губи ефекта от високата скорост. Усвоиха се пари да се правят нови селски гари с обширни перони, сякаш по тях ще се качват и слизат стотици пътници , а не по двама трима , както е сега, със съответните подлези и надлези. Хвърлиха се пари на вятъра.

  71. 71 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3930 Неутрално

    До коментар [#45] от "zlo38528262":
    Понеже виждам ,че си обладан от всезнание и либерален ентусиазъм, нека да ти обясня за да не ти с смее някой! Една влакова композиция може да отмени 400 тира или 200 автобуса, за това е толкова важно европейските пари да се източват в правилната посока и да има отлична инфраструктура, ама ние си останахме в духа на ликвидацията (всичко около промишлените зони на София вече е отишло за скрап) , какво ще направят правителството на Баце и Ердоган ...ще поживеем ще видим!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  72. 72 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    До коментар [#20] от "deaf":
    "Отсечката с деретата при Ихтиман,Белово и т.н. ще е доста трудна. Там не виждам как ще минава скоростен влак? "

    Ето как ще изглежда модернизацията на железопътен участък Елин Пелин-Ихтиман-Костенец. Ще се изграждат десет тунела , нови мостове и виадукти:

    https://www.youtube.com/watch?v=s_jMoUY-QOo

  73. 73 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    Прекрасно!Турция, която не е "член" на ЕС ще строи железница с европейски пари!България уж от години строи скоростна железница пък нещо не се види да е построена, но пък България е "член" на ЕС!
    —цитат от коментар 14 на vagabond66


    С европейски пари в България се модернизираха стотици километри ж.п.линии , като тази модернизация означаваше строителство на съвсем нови линии по различни трасета от старите. Така се изправяха завои или се увеличаваше техния радиус. На някои места се строяха тунели , както е случаят с преодоляването на чирпанските възвишения по трасето на линията Пловдив - Михайлово.

  74. 74 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    Елиминират Китай :)
    —цитат от коментар 46 на penetrating


    Макар , че така строят част от Пътя на коприната , който ще минава през Турция и България за Европа.

  75. 75 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    Новината е че ЕС плати на Турция да си оправи железопътната инфраструктура... А за България пари няма.Това е цялата новина.
    —цитат от коментар 47 на theduloclan


    Това не е вярно. Стотици милиони евра са дадени до сега за оправяне на ж.п.инфраструктурата на България.

  76. 76 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    До коментар [#72] от "tacheaux":

    Така може...

  77. 77 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#70] от "tacheaux":

    Така е, линията е единична защото и сега няма достатъчно трафик по нея. Като се натовари достатъчно линията и има нужда от повишаване на капацитета, ще се изгради и втора линия до нея.

    Ако става въпрос за интермодален транспорт, в интермодалния терминал в Пловдив има място за....22 ТИР-а, и 200 контейнера, така че разбирате че мащабите са много малки на този етап.

    Трябва да първо да се направи линията София-Септември, защото Септември-Свиленград е направено, вкл и нов мост над река Марица. Чак след това да се направи интермодален терминал в Кап. Андреево и около София за да се ползва такава услуга.

    Така или иначе сега по старата линия София-Септември влакът върви с 60км/ч, така че докато не се модернизира цялата линия, по-бързо се пътува по магистралата и няма много полза от интермодален транспорт. Затова и този интермодален терминал е в Пловдив - защото той вече е свързан с Кап.Андреево и скоро и с Бургас със високоскоростна линия, а той самият е логистичен и индустриален център.

  78. 78 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2248 Весело

    Етката ще намаже..В България картофите и лука са на разумни цени..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  79. 79 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 724 Неутрално

    ... от Истанбул до България
    ----------

    Не ми е ясна тази линия от град до държава... То вярно Истанбул е колкото две Българии по население, ама все пак заглавието си остава грешно.

  80. 80 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1260 Разстроено

    До коментар [#8] от "Тиква загубена":Хъб означава да има поне две тръби на вход/изход. Къде са те?
    —цитат от коментар 9 на EU defender


    Нещо повече, едната страна на изход води до тръбата в Сърбия (която не е в ЕС и не спазва Третия енергиен пакет) която ще е собственост на "Газпром". "Газпром" няма интерес да разреши по тяхната тръба в Сърбия да се транспортира газ от друг доставчик. Поради това, на практика само "Газпром" резервира капацитет за българската тръба и "Газпром" определя какви такси ще се плащат на България.

  81. 81 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3671 Неутрално

    Странно. ЕС финансира жп изцяло на територията на Турция. А Ердо им е един от любимите врагове. Какво се крие зад всичко рова?

    Мърфи е оптимист!
  82. 82 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 659 Разстроено

    ЕС ще финансира с 275 млн. евро високоскоростна железница от Истанбул до България?!
    - пак ще се усвояват едни пари!!!!

    До коментар [#2] от "Лелка":
    И после, в българския участък, 3 дни път с камили до София! ("високоскоростната" железница с защеметяващите 150км/ч (нале!) в участъка от София до Пловдив, която е в процес на строителство при скорости от 250 км/ч при турците?!!!!

    Ето това се вика: "те ти Данче жур дьо Спас!" - както би казал баце.
    Понеже нашите корумпирани управляващи подържащи позицията за концесия на летището в София като залог за "оправяне" с дълговете на БДЖ (Боже Дано да стигна Жив) и назначаваики едни и същи "спициалисти" (калинки!) в последните около 6 от 10 "бацеви" години от управлението на държавата, ако това все още може да се нараче държава и водещи до фалит на БДЖ!

  83. 83 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3971 Неутрално

    До коментар [#81] от "султана глаушева":

    Опитах се да го обясня, но някои от форумците не пожелаха да излязат от черупката си......

    Bukalemun
  84. 84 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    До коментар [#81] от "султана глаушева":


    До коментар [#83] от "eti mehter":

    Как няма ЕС да финансира ж.п. линията между България и Турция,когато тя е единствената свързваща Европа с Близкият изток и Азия,като цяло?! А и Турция е асоцииран член на ЕС. Дори и Турция да не влезе в ЕС,тя ще остане специален негов партньор . Като Великобритания например.

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  86. 86 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2323 Неутрално

    за 2-3 часа да може да се отива до Истанбул и да се ползва неговото летище за директни полети до всяка точка на света.
    —цитат от коментар 67 на tacheaux


    Toчно това си помислих и аз.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  87. 87 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3927 Неутрално

    От Свиленград до София в скоростна тръба.
    Гарантирано от ГЕРБ (БСП, ДПС, патрЕоти)

  88. 88 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1900 Весело

    По байтошово време имаше гражданска линия с хеликоптер от София до Кърджали, на която й викахме Шалвар експрес и вътре шумът беше невъобразим. Може да я възобновят като продължение на високоскоростния влак.

  89. 89 Профил на psb
    psb
    Рейтинг: 64 Неутрално

    До коментар [#20] от "deaf":

    Е отвори тубата, има визуализация на трасето. Проектът е готов от години и се избира изпълнител. И да има маса тунели и виадукти.

  90. 90 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    До коментар [#89] от "psb":

    Видях визуализацията,но няма почти нищо направено реално.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK