След намеса на ЕС водещи фирми за коли под наем направиха по-прозрачно ценообразуването

Вера Йоурова

© Юлия Лазарова

Вера Йоурова



След призив на Европейската комисия и органи за защита на потребителите от ЕС пет водещи дружества - Avis, Europcar, Enterprise, Hertz и Sixt - промениха начина на представяне на цените за наемане на автомобили, предаде пресслужбата на Еврокомисията.


Към момента засегнатите дружества все още не са изпълнили изцяло някои от ангажиментите си, за да могат Европейската комисия и органите за защита на потребителите от ЕС да обявят, че те спазват изцяло потребителското право на ЕС. В публикуваната вчера оценка се посочва, че Enterprise и Sixt са направили всички изисквани промени. Avis се е ангажирало да извърши оставащите промени до май 2019 г. Europcar, което понастоящем включва Goldcar, ще извърши оставащите промени до юни 2019 г. Hertz е поело ангажимента да направи всички нужни промени най-късно до края на първото тримесечие на 2020 г.


Комисарят по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността между половете Вера Йоурова заяви: "Благодарение на оказания от нас натиск вече няма да има неприятни изненади при наемането на кола. Изключително неприятно е да започнете ваканцията си с плащането на непредвидени допълнителни разходи и четенето на сложни договори".




Дружествата поеха ангажимента:


- да включат всички такси в общата цена при резервиране: отсега нататък на потребителите ще се дава основна цена на уебсайта, която ще съответства на окончателната цена, която те трябва да платят. Тази цена ще включва всички допълнителни разходи, например такси за горивото в резервоара, летищни такси, допълнителни такси за млади шофьори или такса за еднопосочно пътуване, когато мястото на връщане е различно от мястото на вземане;


- да опишат ясно основните услуги, свързани с наемането, в реда и условията на всички национални езици: потребителите няма да получават неясна или подвеждаща информация за основните елементи на наемането, например включения пробег, политиката по отношение на горивата, политиката при анулиране, изискванията за депозит и т.н.;


- да посочат ясно в офертата цената и подробности за незадължителни допълнителни услуги, например застраховки, които намаляват дължимата сума в случай на щета. Трябва ясно да се посочи какво включва основната цена във връзка с щетите и какво шофьорът трябва да доплати. Ако е закупена допълнителна застраховка или застраховка за освобождаване от отговорност, трябва ясно да се посочи какво включва и какво не включва застраховката, преди клиентът да подпише.

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    Е то прозрачно ценообразуване и неплащане на данъци и регистрация на всяка продажба или услуга ,всички знаем как става .

  2. 2 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Ах, този лош ЕС, пак кара компаниите да спрат да прецакват хората. Ужас.

  3. 3 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1911 Разстроено

    Слънцето, въздуха и водата...

  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    Лош е ЕС и в Европа е много лошо, друго си в Русийката - нямаш никакви проблеми.

  5. 5 Профил на kalin333
    kalin333
    Рейтинг: 286 Неутрално

    още миналата година използвах за около 40 дни услугите на Херц - България и съм изключително доволен. бих казал че и за момента цените им са достаъчно прозрачни и няма нужда да калкулираш виша математика за да разбереш за какво плащаш и колко плащаш !

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9260 Неутрално

    Определено го правят. Използвам Авис, Юропкар и Херц често и виждам разликата

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Не знам защо хората си мислят, че горепосочените фирми са "западни". Същите български мутри са си, както и "Данчо рентакар".

  8. 8 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2443 Неутрално

    Не знам какъв процент, но мисля че повечето фирми купуват франчайз от големите компании. И някои се опитват по-агресивно да ти продават допълнителни застраховки, други не. Някои се опитват да събират пари от нищожни и несъществуващи драскотини, други не. Това е и причината че в различни офиси на уж една компания триковете и коректността са различни.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK