Новите коли в ЕС ще трябва серийно да са с повече системи за безопасност от 2022 г

Новите коли в ЕС ще трябва серийно да са с повече системи за безопасност от 2022 г

© Фолксваген



Предлаганите в страните от Европейския съюз нови автомобили серийно вероятно ще бъдат оборудвани с повече системи за безопасност от 2022 година. Идеята вече е одобрена от Европейския парламент, Съвета на ЕС и Европейската комисия в рамките на т.нар. тристранни преговори. Последната стъпка преди превръщането на нормата в задължителна е официално одобрение от Европейския парламент и от Европейския съвет.


Предложението е всички превозни средства задължително да са снабдени със системи за предупреждаване за сънливост и разсейване на водача, интелигентна система за регулиране на скоростта и безопасност при движение на заден ход чрез камери или датчици, както и записващо устройство в случай на злополука ("черна кутия").


От 2022 година леките автомобили и микробусите трябва да имат предупредителна система при напускане на пътната лента, усъвършенствана система за аварийно спиране и обезопасителни колани, подобрени чрез изпитвания на сблъсък.




На по-късен етап, който не е уточнен, камиони и автобуси пък трябва да имат конструкция и оборудване, които подобряват пряката видимост на водачите и отстранява мъртвите зони на огледалата. Европейската комисия очаква предложените мерки да помогнат за спасяването на над 25 хиляди човешки живота и за предотвратяване на поне 140 хиляди тежки наранявания до 2038 г.


Според комисаря по въпросите на вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Бенковска с новото задължително оборудване за безопасност може да се постигне въздействие, аналогично на това при първоначалното въвеждане на обезопасителните колани.


Като аргумент се посочва още, че тази стъпка ще помогне на водачите да свикнат постепенно с новите системи за оказване на помощ при шофиране. През последните години ЕС въведе набор от задължителни мерки, които според оценките са допринесли за намаляване на броя на жертвите на пътнотранспортни произшествия с 50 000.


Тези мерки включват електронни системи за управление на стабилността във всички превозни средства, както и усъвършенствани системи за аварийно спиране и системи за предупреждение при напускане на лентата за движение в камиони и автобуси.


Към момента предлаганите системи за сигурност присъстват серийно във всички автомобили от висок клас. Последните години прави впечатление, че те се вграждат без доплащане и във все повече от масовите модели. Реално, може да се окаже, че до 2022 година самите производители вече ще са ги въвели масово, като изпреварят европейската директива.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2243 Разстроено

    Баси, съвсем ще наблъскат колите с електроника, за да могат да се хакват още по-лесно.
    Къде останаха добрите, стари, класически, механични автомобили?

    Бог да благослови Америка за България!
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  3. 3 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    Трябва де си сменя колата, защото годините ми напредват и се чувствам несигурен на пътя. Вече курмуването и високите скорости не ми доставят удоволствие. Само ме натоварват. Понеже резглеждам пазара то на цена до 40 хил. лева в България може да е купи автомобил още сега с доста от изброените екстри.

    подпис
  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#1] от "Günther":
    Когато човек иска да бъде безопасен за себе си и околните, той знае къде му са слабите страни, скритите места, мъртвите зони на огледалата... и се старае да ги компенсира с внимание, даже презастраховане.
    Нищо не може да компенсира тъпотията на наглеца, който кара в град, пали цигара и говори по телефона.
    Мога да дам вариант и за жени, да не се чувстват дискриминирани.

    Еретик
  5. 5 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#4] от "Костадин Иванов":

    Само че понеже всички сме хора, случва се да сгрешим и неволно да причиним произшествие. И затова са тези системи - да намалят вероятността една грешка да бъде фатална. Аз съм категорично ЗА, винаги съм си купувал автомобил с максимално много предпазни системи в бюджета с който съм разполагал. И смея да твърдя че поне 1-2 пъти са ми помагали да избегна инцидент и категорично са се изплатили дори без да смятам стреса и притесненията.

  6. 6 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Баси, съвсем ще наблъскат колите с електроника, за да могат да се хакват още по-лесно. Къде останаха добрите, стари, класически, механични автомобили?
    —цитат от коментар 1 на Günther


    Надявам се за добро - в миналото. Човешкият живот и здраве са най-скъпото, и ако трябва да карам скучен електронен автомобил, но аз и близките ми да сме добре - така да бъде :)

  7. 7 Профил на bash
    bash
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Баси, съвсем ще наблъскат колите с електроника, за да могат да се хакват още по-лесно. Къде останаха добрите, стари, класически, механични автомобили?
    —цитат от коментар 1 на Günther


    Повярвай ми, не ги правят за това блъскани с електроника. Правят ги така, поради две причини:
    1. Понеже масата народ не може да шофира адекватно (не се чувства едно цяло с колата). Било то от тъпотия или от физически причини, като колегата Иван К от пост #3.
    2. Понеже големите компании желаят да реализират печалби и автомобилът трябва да се превърне в бързооборотна стока (разбирай скъпа, трудна, невъзможна за ремонт и в крайна сметка нежелана бързоостаряваща стока).

  8. 8 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Много от системите за безопасност вече са станали рутинни и това не би трбвало да се отрази прекомерно на крайната цена.

  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    "винаги съм си купувал автомобил с максимално много предпазни системи в бюджета с който съм разполагал. И смея да твърдя че поне 1-2 пъти са ми помагали да избегна инцидент и категорично са се изплатили дори без да смятам стреса и притесненията."
    =============
    Да, напълно съм съгласен. Сам си уточнил за бюджета.
    Въпросът е да не се предоверяваме на системите и да се пренакачваме на парите, инак си прав.
    И аз съм видял добро от АБС, може би и от другите системи. Човек толкова свиква, като ги има, че ги смята за продължение на нервната си система.

    Еретик
  10. 10 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 872 Неутрално

    ТО НЕ МОГАТДА СЕ КАРАТ ВЕЧЕ ТИЯ БОКЛУЦИ ПРЕСТРОЯВАШ СЕ ТО ТИ ВЪРТИ ВОЛАНА ОБРАТНО ДА ТЕ ПРЕБИЕ , КАТО БОИНГА ПИЛОТА ГО ИЗПРАВЯ ТОЙ САМ СЕ ЗАБИВА НЕ МОЖЕ ТАКА , БРЮКСЕЛСКИТЕ ЗЕЛКИ ИЧ ИМ НЕ ПУКА ЧЕ ЩЕ ГИНАТ ХОРА С ТИЯ АВТОМАТИКИ, БЮРОКРАТИ НЕЩАСТНИ

  11. 11 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#7] от "bash":

    Програмираното остаряване е абсурдна но много устойчива градска легенда. Абсурдна е понеже е дългосрочна - няма производител който да планира как след 5 години като ви се счупи колата, вие пак да си купите пак от него.
    Причините за по-нетрайните стоки са елементарни и съвсем обективни - потребителския натиск за непрекъснато поевтиняване при непрекъснато усложняване на продукта. Вземете един модерен смартфон -той е напълно непригоден за ремонт. Което основно се дължи на желанието на потребителя да е водоустойчив. Отделно, няма как да му сложите винтчета като е наблъскан на 100%, просто няма място. Или лаптоп - ако 4 см стават нещата да са на сглобка, ако е ултрабук 15мм в дебелия край всичко се лепи. И като добавите и раздуването на софтуер и услуги и съвсем няма смисъл телефона/лаптопа да издържа повече от 2-3 години. С колите е подобно.

  12. 12 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Весело

    До коментар [#11] от "m17":

    "Програмираното остаряване е абсурдна но много устойчива градска легенда. "

    Мда, интересното е защо нейна разновидност циркулира из офисите на автомобилните компании:)

    Модератора е неадекватен!
  13. 13 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Весело

    Както се казва, управляващите са загрижени за живота и здравето на управляваните.

    Ето например , цигарите.
    Вредни са, борим се с тях, но не ги забраняваме, а ги облагаме с по-висок акциз:)
    Сериозна борба е това да знаете, много сериозна:)

    Автомобили,
    опасни били особенно при високи скорости, замърсявали, пък никой не си мърда пръста да ги регулира както може, примерно не по-голям от 2л. двигател и точка...

    Модератора е неадекватен!
  14. 14 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":
    "Програмираното остаряване е абсурдна но много устойчива градска легенда. Абсурдна е понеже е дългосрочна - няма производител който да планира как след 5 години като ви се счупи колата, вие пак да си купите пак от него. "
    ===========
    Да де, ще избягаш от Хонда и ще идеш при Опел. Опелджията ще избяга при Хюндай, а този с Хюндай при Хонда. И ще си сменят колите все по-често.
    Виж как се прави основен ремонт или е предвидено да се хвърля.
    Виж пералните. На повечето не могат да се сменят лагери.
    Аз съм фен на желязната марка Волво. Е, вече не е толкова желязна. Китайски собственик и тенденция към изпилени малолитражки. На моменти се чудя дали да не карам последното си Волво, докато не реша, че вече не трябва да карам или забранят модела.

    Еретик
  15. 15 Профил на Dimitri Damianov
    Dimitri Damianov
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Лично мнение. Това не е лошо, ама новите коли, едва ли ще бъдат така достъпни у нас. Но не се знае, може да има ръст на доходите, управляващите ще кажат...

  16. 16 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2918 Весело

    До коментар [#13] от "Ivan_":

    "никой не си мърда пръста да ги регулира както може, примерно не по-голям от 2л. двигател и точка..."
    ===========
    Май е по-добре, че и двамата нямаме много власт. Аз бих забранил тези под два литра.
    Ама аз не се вземам насериозно.

    Еретик
  17. 17 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#12] от "Ivan_":

    Циркулира основно в главите на малоимотните гъзари дето искат да карат скъпи коли, да не ги подържат и после се жалват как едно време издържали на повече ръчкане. Ами да, верно е, ама тогава и цените им като нови бяха различни.

  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#14] от "Костадин Иванов":

    Аз не отричам че сегашната техника не е толкова издържлива като преди 20-30-40 години, просто обяснявам че това е естествен процес, задвижен от потребителите. И дори сега си има скъпи марки, които ще издържат с пъти повече. Примерно едно миеле ще издържи 10 пъти повече от един индезит ама и струва 10 пъти повече. С автомобилите също, лексусите са много издържливи, високите модели на всички марки също са добри ама всичко това струва много пари и си изисква скъпа подръжка.

  19. 19 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#18] от "m17":

    Задвижван е от икономистите. Няма как технологиите да вървят нагоре, а трайността надолу.
    Подчертах за пералните: Не е предвидено да се ремонтират.
    Дори да не си техник, ще предположиш колко струват два лагера, сравнени с цяла машина. Те заминават първи.

    Еретик
  20. 20 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#19] от "Костадин Иванов":

    Това с пералните не е баш така, до миналата година ползвах едно ЛГ от висок клас, което в рамките на 14 години ползване му сменихме лагерите два пъти, по веднъж с всяко дете. Смяната струваше към 100лв по спомен, с транспорта и гаранция 1 година. Може за евтините перални да не е вярно но всичко от висок клас се ремонтира. Точно това се опитвам да обясня - всяко свойство ( ремонтопригодност) си има цена а повечето потребители не искат да я платят и получават орязана версия.

  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#14] от "Костадин Иванов":

    Не се чуди, карай си го!

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Весело

    До коментар [#17] от "m17":

    Я да видим.

    Ти си реномиран световен производител на автомобили.
    Произвеждаш си и двигателите.
    Правиш бензинов двигател който печели награда за най-добър двигател, неубиваем.

    В един момент във следващата му генерация понеже "не ги разбираш нещата" заменяш на този двигател метална част с пластмасова (защото пластмасата е ясно, че е много по - подходящ материал:)).
    И "О, чудо" прилично голям пшроцент от тези двигатели започват да дават дефекти и да са нужни ремонти. Познай какво ли е дефектирало...е, не позна, ми пластмасовата част разбира се, която преди е била метална:)

    Мда, въобще не съм прав, това е някаква "градска легенда":)

    Модератора е неадекватен!
  23. 23 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ivan_":

    Айде сега да го погледнем от бизнес гладна точка. Ти си голям производител на автомобили но не си единствения и трябва да се бориш за всеки клиент. Клиентите очакват все по-добри коли (ниско потребление, комфортно возене, функционалности, електроника) и все по-ниска цена. Работниците ти очакват годишните си увеличения, акционерите си очакват нарастващите дивиденти. И съответно мениджмънта се налага да оптимизира всеки разход и притиска всеки доставчик да оптимизира всеки детайл. От друга страна имаме потребителите които си държат на 3/5/7 годишната гаранция което се покрива и с продължителност на масовия лизинг и период на ползване на автомобила от първия му клиент и е факт че новите коли си го покриват. Забелязвате ли че че в цялата схема го няма н-тия собственик от източна европа, закупил автомобила на 500к+ километра, на който му е скъпо да си подържа автомобила но пък много държи да е супер-надежден щото на дядо му мерцедеса е бил издържал по 2 милиона километра. И съвсем логично производителя на автомобила хич не му и пука за някакъв див балканец, той продава на първия собственик и подсигурява че с добро обслужване, автомобила ще служи надеждно до примерно 10'тата година. И от там нататък хич и не го интересува, защото няма потенциални клиенти на части или услуги.

  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Любопитно

    До коментар [#23] от "m17":

    "Забелязвате ли че че в цялата схема го няма н-тия собственик от източна европа, закупил автомобила на 500к+ километра, на който му е скъпо да си подържа автомобила но пък много държи да е супер-надежден щото на дядо му мерцедеса е бил издържал по 2 милиона километра. И съвсем логично производителя на автомобила хич не му и пука за някакъв див балканец, той продава на първия собственик и подсигурява че с добро обслужване, автомобила ще служи надеждно до примерно 10'тата година. И от там нататък хич и не го интересува, защото няма потенциални клиенти на части или услуги."

    И кой въобще говори за подобно нещо освен теб?
    Какво общо има това с въпросът, който обсъждаме?

    Говорим си за политиката на автомобилните производители да правят умишлено и целенасочено по-малко издръжливи автомобили...

    Наясно ли си каква е темата на разговора или си пишеш по-навик за някакви странични неща?

    Ти разбираш ли примерът който ти давам или?

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Любопитно

    До коментар [#23] от "m17":

    "Айде сега да го погледнем от бизнес гладна точка. Ти си голям производител на автомобили но не си единствения и трябва да се бориш за всеки клиент. "

    Хайде сега и вземи и ми обясни как така Ваген, който направи направо учебникарски пример за налоялна конкуренция с това за софтуера за дизела, никой никъде не го обвини в нелоялна конкуренция.
    Всичките им проблеми са с екологичните норми и законодателство.
    А това че са нарушили и законите за защита на конкуренцията никой, никъде не го повдига като въпрос.

    Та я развий това неслучващо се конкуриране, защо ли е така?
    Казваш здараво се конкурират помежду си авто производителите пък някак си никой не се сеща , че може да избоца Ваген и да им вземе дял от тези над 200 хилк. годишно продавани автомобили само с марката Ваген, да не слагаме и другите дето са във групата им...

    Модератора е неадекватен!
  26. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Любопитно

    Пич, виж в момента какъв скандал има с Боинг, които правят самолети и ела да обясняваш, колко била чиста авто индустрията.

    Аз ти пиша, че и те станаха като принтерите, продават автомобила без или на минимална печалба и след това печелят от обслужването и това е политика на бранша.

    Трябваше ЕК да се занимава с това и да им налага забрани за обслужване само с оргиналмите части и т.н.

    Вземи и си пусни като не искаш да ме слуша мен в тубата е пълно с разледвания как вкарваш автомил във фирмен сервиз и ти правят ремонти които не са ти нужни...

    Модератора е неадекватен!
  27. 27 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#26] от "Ivan_":

    Недейте ми разправя какво става във фирмените сервизи, от повече от 10 години карам само нови автомобили. И в сервиз съм влизал или за обслужване (цаната е съизмерима с цените на менте сервизчета ) или при инцидент . Никога не съм имал повреда която да изисква гаранционна поправка. Така че разбирате защо смятам че новите коли са си добри - ами докато са нови и подържани нямат никакви проблеми.

  28. 28 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ivan_":

    Няма такава политика, има политика да правят по-евтини автомобили които издържат без проблеми периода на гаранцията и малко отгоре.

  29. 29 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Весело

    До коментар [#28] от "m17":

    Той периода на гаранцията е няколко години приятел...

    Или викаш няма разлика с преди където издържаха два, че и три пъти повече...

    Модератора е неадекватен!
  30. 30 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Весело

    До коментар [#27] от "m17":

    Е, ти гледаш Бълагия и личният си клиентски опит...

    Аз говоря за световната автоидустрия...

    Както се казва, все за автомобили си пишем, само дето ти си от глрдната точка на частен клиент пък аз от тази на бизнеса...

    ПП Я да видим друг пример. Автомобил Рено и автомобил Дачия. И двата са с ЕДНАКЪВ дизелов двигател, напълно еднакъв. Даже в един и същ завпд са направени двигателите им. Та във ФИРМЕНИЯТ сервиз, който е един и обслужва и дачията и реното (защото това са две марки на един собственик, нали се сещаш)... Сервизното обслужване на този еднакъв дизелов двигател (масло, филтри такова обслужване) е по-скъп за дачията отколкото за реното...

    Мда, не са такива автопроизводителите, хич...

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK