Европарламентът отново ще разгледа тази седмица пакета "Мобилност"

Европарламентът отново ще разгледа тази седмица пакета "Мобилност"

© Reuters



Европейският парламент ще обсъди отново тази седмица промените в правилата за дейността на международните превозвачи. Това се съобщава в сайта на парламентарната комисия по транспорт.


Предвижда се комисията да заседава извънредно на 2 април, след като миналата седмица в Страсбург евродепутатите не успяха да се произнесат по множеството предложения за поправки и добавки към внесените законопроекти. През януари парламентарната комисия одобри само един от трите доклада, в които са залегнали предвижданите промени.


Според програмата на европарламента на сесията в Брюксел на 3 и 4 април поправките ще бъдат гласувани в пленарната зала. Ако този път гласуването на първо четене бъде успешно, то ще очертае становището на Европейския парламент в преговорите с председателството на Съвета на ЕС и Европейската комисия. Едва когато тези тристранни преговори завършат с успех, европарламентът ще трябва да гласува промените и на второ четене. Очаква се, ако тази седмица гласуванията не доведат до напредък, въпросът да остане за евродепутатите, избрани на предстоящите избори през май.




Миналата седмица премиерът Бойко Борисов писа на колегите си в Гърция, Испания, Ирландия, Португалия, Словакия и Хърватия, както и на лидерите на партии от ЕНП от тези държави, с молба да подкрепят усилията на българските евродепутати за удължаване на срока за дебати по пакета "Мобилност". Сред спорните въпроси е нормалната седмична почивка, намалената седмична почивка и всяка седмична почивка от повече от 45 часа да не се ползва в превозно средство, а в други подходящи спални и санитарни условия. Такова настаняване следва да бъде осигурено или платено от работодателя или да бъде в дома на водача или на друго място по избор на водача.


Освен това т.нар. каботаж трябва да се извършва до три пъти в рамките на седем дни. Каботаж е определение за дейност, при която с товарен камион се извършва услуга в границите на държава от ЕС, в която превозното средство не е регистрирано. След като веднъж са извършени три каботажа за седмица, се предвижда въвеждането на "срок за охлаждане" от пет дни, преди отново камионът може да бъде използван по същия начин в същата държава. Собствениците на фирмите за превоз трябва да осигуряват на водачите възможност да се връщат у дома поне веднъж на четири седмици.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 341 Любопитно

    Е, защо тогава злобееха няколко дни безспирно
    родните рубладжии и "полезни идиоти" ?!

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5606 Неутрално

    Да видим...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на Драгомир Ангелов
    Драгомир Ангелов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "Practic":

    Защото ако се водите само по описаните проблеми в статията, проблем няма. Ако обаче сте от сектор транспорт и разибате дълбочината, проблеми има. Важно е до колко сте компетентен да коментирате и разберете проблемите в сектор транспорт, към които се отнася пакета Мобилност...

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5785 Неутрално

    Свободата на придвижване, нещо отиде на заден план...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на lon01600906
    lon01600906
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Европейците искат да направят и бай Ганьо европеец,а ма той се дърпа и не иска да живее като човек,а като кирлясал скот по кабините на тировете и да нагъва сухоежбина за да спести мизерната командировка!

    Тираджийската мафия се изтъква свободата на придвижване,а никога условията на труд!
    Мафия...

    Sic transit gloria mundi
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  8. 8 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3171 Любопитно

    До коментар [#3] от "Драгомир Ангелов":

    шофьорите не искат да ползват баня и тоалетна и не искат осигуровки ха действителен доход?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK