Българските пътища са вторите по смъртност в Европа за 2018 г.

Намалява делът на загиналите, които пътуват с коли - основно заради подобряващата се безопасност на автомобилите.

© Reuters

Намалява делът на загиналите, които пътуват с коли - основно заради подобряващата се безопасност на автомобилите.



България е страната с вторите (след Румъния) по смъртност от катастрофи пътища в Европейския съюз. През 2018 г. по официални данни са загинали 88 на 1 милион жители, докато при румънците този показател е 96 на милион.


Данните и предпоследното място на България в класацията, представена днес от Европейската комисия, би трябвало да се приемат с известна условност поради две основни причини. Първата е, че за загинали на пътя се смятат починалите при самата катастрофа и няколко дни след това. Но ако ранен почине след по-продължително време статистиката не го отчита като жертва на инцидента. Информацията сочи, че средно на един загинал се падат около 5 с наранявания, които не могат да се преодолеят изцяло и променят завинаги живата на пострадалите. Втората е, че Румъния е страна с население - и шофьори и автомобили - в пъти по-по-голямо от българското.


За миналата година само две държави - България и Румъния - имат над 80 жертви на 1 млн. жители, а по данни от 2016 г. Северозападна България е била абсолютен лидер в Европа по тази черна статистика. Тогава на пътищата в един от най-рядко населените райони на ЕС са изгубили живота си 153 души на 1 млн.




За периода 2010-2018 г. България е постигнала 20% намаляване на смъртните случаи, което е сред най-добрите показатели. Това е почти колкото средните за ЕС 21%, но много далеч от поставената цел 50% към 2020 г. за целия съюз. Само за 2017-2018 г. промяната е с 9%, а в тази група са Словения (13%), Литва (11%) и Словакия и Кипър (по 8%). Положението се е влошило за 8 години страни като Люксембург, Швеция и особено в Малта, където загиналите са се увеличили с 48%. За същия период най-бързо намаляване на убийствените катастрофи отчита Гърция (-45% загинали), следвана от Португалия (-35%) и Словения (-34%).


През миналата година (без данните за Холандия, които са от 2017г.) по пътищата на ЕС са загинали близо 25 000 души, което е подобрение от 1% на годишна база, сочат още данните на Европейската комисия.


Четирите основни фактора са употребата на алкохол или наркотици, неизползването на предпазен колан и употребата на някакъв вид медиа (разговор или писане в смартфон, слушане на музика, гледане на телевизия) по време на шофиране.

Намалява делът на убитите и тежко ранени шофьори или пътници в коли, най-вече заради подобрената безопасност на автомобилите. Расте този на велосипедисти, пешеходци (40% от всички убити), мотористи и възрастни, особено в градските райони. Това е и групата, от която идват почти половината от жертвите и над половината от ранените. Най-засегнати са хората над 65-годишна възраст.

Брой загинали по пътищата през 2018 г. (на 1 млн. жители)

Брой загинали по пътищата през 2018 г. (на 1 млн. жители)


Промяна на броя на жертвите за периода 2010-2018 г. (положителният резултат означава намаляване, отрицателният - увеличаване)

Промяна на броя на жертвите за периода 2010-2018 г. (положителният резултат означава намаляване, отрицателният - увеличаване)

Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на В Василев
    В Василев
    Рейтинг: 151 Неутрално

    Да продъшжават да ми се смеят, че на дръти години още нямам книжка!!!

    Из резолюцията на XV конгрес на ДКМС, 1987г. https://ibb.co/6skq5z3
  2. 2 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    ЕМЕС

    Пътищата им виновни,
    затова, че са неспособни.

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#1] от "В Василев":

    Не е много успокоително, виж %-та на загиналите пешеходци, както и тези над 65 год....

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  4. 4 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    Еднопосочни пътища! Това е условие номер едно за намаляване на фаралните катастрофи. И транзитни пътища и магистрали изнесени извън населените места. Контролът в България също не е добър, или поне не се усеща. КАТ-аджиите никакви ги няма, сигурно нагъват банички или пият кафера?

  5. 5 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    В държавата с пластмасовия асфалт и пластмасовите обществени поръчки няма как да е друго...
    Fake Plastic State of Boyko

    http://www.boec-bg.com/archives/1672

    „Оправете пътя преди да загинат хора“ – една година преди катастрофата край Своге граждани са молили институциите да вземат мерки!

    ЛИЧНО Бойко Борисов е бил уведомен и е ЗНАЕЛ за дефектите и проблемите на пътя край Своге и то точно за участъка, където загинаха 20 души при ужасната катастрофа миналата година! ЗНАЕЛ Е половин година преди катастрофата и именно неговото бездействие, както и това на подчинените му е причината за смъртта на 20 българи.

    http://www.boec-bg.com/archives/1656

  6. 6 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8964 Разстроено

    По пътищата на България има доста парвенюта, шофьори без морал и съвест, джигити, които си мислят, че са само те.

  7. 7 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 482 Весело

    Важното е, че имаме ста-бил-ност.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  8. 8 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 546 Неутрално

    според бдс и лабораториите в бг да страхотни!!!! между другото гербкп са махнали редица качества от стандартите, за за може да е абсолютно безпроблемно сертифицирането!!! Олигарси строят 1/10 от това което им се плаща, охранителъ реже лентички :))))

  9. 9 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2504 Весело

    Пуснете Кьовеши да праща който си хареса у концлагер и нема да има никва смъртност по пътищата.

    Или поне Баце да метне кърпата, това одма сваля смъртността наполовина според умнокрасивите остриета на кремълското нападение

    Use your Illusion
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1423 Весело

    "Втората е, че Румъния е страна с население - и шофьори и автомобили - в пъти по-по-голямо от българското"

    Хубава манипулацийка за по-умнокрасивите читатели, сигурно доста ще клъвнат.
    Показателя е "брой загинали на 1 млн. население", така че може да се сравнявата държавите НЕЗАВИСИМО от броя на населението, ако ще и България с Китай.
    Ама как иначе да внушиш, "абе Румъния е по-зле, ама там населението е по-голямо, колите - повече, значи ний ПАК СМЕ НАЙ-ЗЛЕ ОТ ВСИЧКИ", хехех.

    Знанието е сила, информацията - власт
  12. 12 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Най-кривите, безвиражни, неравни, безобразно некачествени (след ремонти), непрекъснато рушащи се пътища, по които съм шофирал, са в България.
    Имам хиляди километри практика в Германия, Австрия, Швейцария, Полша, Румъния, Словения, Хърватска, Сърбия (сходни), Грърция, Франция, Унгария, Чехия, Словакия и разбира се България.
    Отговорността е на Борисов и още как.
    На него и цялата му шайка за последните 10 години!

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  13. 13 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    Асфалта не се яде, но спасява животи!

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  14. 14 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1423 Весело

    Кефи и израза "по-по-голямо" - на списувателя са му треперели ръчичките да сподели колкото се може ПО-ПО-Бързо лошата новина.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  15. 15 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2504 Весело

    До коментар [#12] от "Андонов":

    "Отговорността е на Борисов и още как"

    Сакатлъците по пътищата НАМАЛЯВАТ откак Боце кара влака

    Use your Illusion
  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1423 Весело

    "Сакатлъците по пътищата НАМАЛЯВАТ откак Боце кара влака
    —цитат от коментар 15 на Saint of Me


    Недей разваля умнокрасивата картинка с някакви си факти. Не е хуманно спрямо низшите духом.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  17. 17 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Е, смъртните случаи са намаляли с 1/5 за последните 10-ина години, което е добре, но трябва още. А за Северозападна България хич не съм изненадан. Комбинацията от генетична обремененост и лоши пътища дава своя 'резултат'.

  18. 18 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3628 Неутрално

    Не са виновни само пътищата.Българите са много зле с шофирането.Много бавни реакции !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално


    25 хил. / год за целия ЕС.

    През 1970 само в Германия е имало 21 хил. жертви при ПТП, като общият брой автомобили е бил 1/3 от днешния.

  20. 20 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    Не разбрах, пътищата ли са втори по смъртност, или безумните български водачи са втори по смъртност?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  21. 21 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Да, ама имаме скъпи винетки и тол такси. И лоши пътища...В Германия пък няма такива. И пътищата им са перфектни. Извод: голямо крадене става.

  22. 22 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    Данните и предпоследното място на България в класацията, представена днес от Европейската комисия, би трябвало да се приемат с известна условност поради две основни причини.
    ...
    Втората е, че Румъния е страна с население - и шофьори и автомобили - в пъти по-по-голямо от българското.
    —цитат от коментар 0 на статията

    Каква условност като данните за жертвите са спрямо населението и няма никакво значение колко е общото населението. Баси глупостите.

    А иначе основните две причини са:
    1. Тоталната липса на всякаква шофьорска култура - каране с много голяма скорост защото "съм мноо добър шофьор", смело взимане на завои и изпреварвания без никаква видимост и време за реакция и т.н. Задкормините устройства в българските коли са тотално неадекватни.
    2. Контролните органи, които почти нищо не правят. Всички знаят, че с някаква почерпка на фуражката ще ти се размине и рядко има наказани, взети книжки и солени глоби.
    Т.е. всичко е до хората. Пътищата и по-старите коли според мен са някакъв незначителен фактор когато катаджиите и шофьорите са идиоти.

  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално



    доп. към пост 19: жертви = загинали

  24. 24 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 832 Неутрално

    КАТО ЗНАЕМЕ КОИ КРАДЛИВЦИ ГИ СТРОЯТ, ЧУДНО МИ Е КАК НЕ СМЕ ПЪРВИ

  25. 25 Профил на id.bulgarian
    id.bulgarian
    Рейтинг: 234 Разстроено

    Причината не е в пътищата, а в задволанното устройство!
    При 90% дебили няма как да е иначе. Съвсем друг въпрос е, че пътищата са калпави. Но има такова нещо като «съобразена скорост». Ако извънградски път е лош, за чий х** трябва да караш със 100??? В града над 60 е безумие, винаги може да изскочи някой.

  26. 26 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 335 Разстроено

    Истината е и, че младите водачи нямат достатъчно подготовка. Повечето дори не са прочели ЗДвП дори веднъж. Учат няколко листовки наизуст, колкото да минат изпита. В теорията хич ги няма, а това е първата стъпка. Натам, 30 часа от по 40 минути колко е, за да се обучи начинаещ да шофира? За нищо не стигат, трябва да са поне тройно повече часовете. Познавам и хора с купени книжки, те дори и това много много не са го минали...

  27. 27 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2504 Весело

    До коментар [#16] от "pag":

    Другарете умнокрасивци са дигнати по тревога да обрисуват Баце като сериен людоед блъскащ нарочно колите на жертвите си за ги тендърайзне преди да ги похапне още топли топли.

    Редно е да се отнесем с разбиране, да

    Use your Illusion
  28. 28 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 998 Любопитно

    Най-успешни сме в нещо!!

    Марс е изконна Американска територия!
  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално



    Значи най-точният измерител е: ПТП загинали / общ брой пропътувани километри в определена страна, както от местни жители, така и от пътуващи транзитно чужденци.

    Има региони с малко но брой местни жители и огромен транзитен трафик.

  30. 30 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Западът е виновен, и Сорос

  31. 31 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    Тия, от Северо-запада, дет се трепят най-много и са най-изостанали.
    Дали двата факта нямат връзка нещо с мисловната им дейност.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  32. 32 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3613 Неутрално

    До коментар [#15] от "Saint of Me":

    Нормално... Хората намаляват, намаляват и катастрофите. Пък на някои места, трябва да си особено внимателен като караш, че току виж ти се разпаднала колата... ;)

    Бивш tww09306483.
  33. 33 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    Виновни са първите седем години, те са водещи във всички начинания. Те си личат във форума, личат си и на пътя.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  34. 34 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Диво говедо, често с алкохол или друго в кръвта, кара по селски изтърбушен път стар и счупен таралясник, но с мноооо "коне"...
    Няма какво повече да се каже.

    roo
  35. 35 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    ... повече пътища - повече жертви! ( пак добре, че не седиме в жигулета и масквичи, че тогаз... абе, мани... лека им пръст на" жертвите на Пътя" )

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  36. 36 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3613 Неутрално

    До коментар [#22] от "Yard":

    Хората са еднакви навсякъде. Нашенските идиоти, като минат границата и стават много внимателни, защото знаят, че ще ядат дървото. Въпрос на система. Щом нашата система позволява да виреят идиоти по пътищата, значи ще ги има. Като си променим системата, можем да очакваме подобрение. А системата ще се промени, когато ни узреят главите и сме способни да си изберем качествени управляващи. Това е...

    Бивш tww09306483.
  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8843 Неутрално

    Този път сме отстъпили първото място на Румъния.

  38. 38 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 713 Неутрално

    бг блатото на европа.UK най-добрата за каране добра култура и дисциплина на водачите.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  39. 39 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Задкормилното устройство е причината, няма друго!

    agent
  40. 40 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 420 Неутрално

    80% от шофьорите не са наясно с чл.48 от ЗДвП /предимство на дясностоящия/.

  41. 41 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4411 Неутрално

    Три основни причини за тази черна статистика:
    -безумното каране от страна на доста водачи у нас/погазване на пътните правила/
    -корумпираната пътна полиция
    -лошите пътища

  42. 42 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4411 Неутрално

    До коментар [#4] от "Таралеж":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    .......................да добавим , че катаджиите гледат какво " да докопат" и си затварят очите................

  43. 43 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4411 Неутрално

    До коментар [#6] от "Peni Nikol":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    За по-кратко казано:"идиоти с шофьорска книжка"!!!!!!

  44. 44 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 296 Разстроено

    Сравнено със средната възраст на автомобилния парк и ще стане ясно къде се крие една от причините...
    Една кола на над 15 години не е гаранция, че ще и се отворят въздушните възглавници. Да не говорим за разните гаражни майстори, които я "ремонтират" и как "минава" на технически преглед всяка година.

  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#15] от "Saint of Me":

    Де да можеше и статистиката да го потвърди...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    Когато си говорим, че Герб убива страната ни, това понякога има съвсем точни и преки измерители като в случая.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Неутрално

    До коментар [#41] от "bat_plamen":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на yordanovmg
    yordanovmg
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Тук със сигурност заслуга има и здравната ни система.

  49. 49 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Я да видим дали "първенците" за 2016 и 2017 г. областите Ловеч, Разград, Видин, Монтана и Силистра отново са на челните места в класацията за приравнен брой загинали към 1 млн.население.

  50. 50 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3632 Неутрално

    Kато гледам, работи се по въпроса за спечелване на първото място! Де да беше смешно, ама йок!

    Мърфи е оптимист!
  51. 51 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    То е вярно че пътищата в БГ са наистина ужасни, включително новоремонтирани и новопостроени. Ама и Българските шофьори карат като че ли Дявола ги гони по петите. Тези две комбинации обуславят високата смъртност. Не претендирам мнението ми да е меродавно.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#51] от "tsyrvulan":

    Ами, според мен не е меродавно. Нито пътищата, нито шофьорите са основната причина.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1667 Любопитно

    До коментар [#52] от "Darth Plagueis":

    Коя е основната причина? Ако ми посочиш институциите...може би. Но аз веднага бих те контрирал че не са виновни институциите а това че хората работещи в споменатите не са читави. И съответно бих направил паралел че шофьорите също не са читави. Тръгне ли се в такава плоскост би могло да се спори до второто пришествие...нещо като стария проблем за яйцето и кокошката.

    Виж, при мен смъртността е по-малка въпреки по-лошите метеорологични условия. И това според мен се дължи на по-добрата пътна инфраструктура и изключително добрата подготовка на шофиращите.

    Но все пак би било интересно да чуя основните причини според теб.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  54. 54 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2504 Весело

    До коментар [#52] от "Darth Plagueis":

    "Нито пътищата, нито шофьорите са основната причина"

    Така е, отряди гербери-канибали дебнат в засада шофьорите по градове и паланки, ако дадем власт на свети Бойкики и Раданча те ще разбият тия мрежи на жестоки кръвопийци!

    Use your Illusion
  55. 55 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#53] от "tsyrvulan":

    Изначалното задължение на КАТ, в частта му да се бори с тоя проблем, е да определи откъде идва проблема. Няма как да решиш нещо, ако не знаеш какво го причинява. В КАТ нямат идея какво причинява катастрофите. Затова и никога не могат да решат проблема. Тяхната безкадърност, корупция и тотална свинщина се отразява пряко в смърт на пътя.

    И изобщо не иде реч за хората, работещи в тези институции, защото институциите имат власт, ресурси и компетенции да подбират, назначават, управляват, обучават хора. И затова получават огромен бюджет.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  56. 56 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2948 Неутрално
  57. 57 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#55] от "Darth Plagueis":

    Ама недей очаква под всяко храстче катаджия. Ето например най-рядко населеният регион - Северозападния, е с най много смъртни случаи на милион души. Сега, как да се реши тоА проблем, след като регионът като площ е по-голям от югозападен но като население е сигурно два пъти по-малък. От де да командироват катаджии? Кои места да оголят от контрол? И КАТ ли е виновен че Българите са едни от най-големите некултурници на пътя?

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  58. 58 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#15] от "Saint of Me":

    Намалява населението, това е сигурно. 12 години в ЕС, десет от тях под тумбака на Борисов и все на последно място във всички престижни класации. Първи и втори в трагичните, обаче!
    Не е лошо да се чете. Поне статията, ако не друго. То е ясно, че черпите познания от книгата "Винету" по примера на вожда, но там няма много, какво да научите.
    Изобщо какво "учене", то не е сред познатите ви думи.
    Пробвайте с "лапане"!

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#57] от "tsyrvulan":

    Къде видя да очаквам милиционер до всяко храстче? Напротив, това не действа. Искам от милиционерите да направят поне първата крачка. Вярна, адекватна статистика за причините за смърт на пътя.
    Втората крачка е да мислят, как да ги решат. Те не могат да прескочат първата. Мога и с повече детайли, ако искаш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#16] от "pag":
    "Недей разваля умнокрасивата картинка с някакви си факти. Не е хуманно спрямо низшите духом........."

    10 години сме с грозните, дебелите и корумпираните. Ефект нулев.
    А ниСши духощом (пише се със "С"), ще наричате себеподобните, очевидно, както и десетките изгърмели герберчета в последните дни. Които поради характера и своята простота, единствено от преяждане се вълнуват, апартаменти, вили, коли и прочие. Апартаменти, дето без политическа и инстутиционална далавера и корупция, в нормалния живот, никога не биха си позволили, поради некадърност.
    Време е за промяна!
    Да безспорно е време...
    Време е да дойдат по-умни (няма да е трудно, тези са на санитарния минимум)!

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#16] от "pag":

    За съжаление, такива факти няма. Което носи директния извод за умствената дейност на разпространяващите ги.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#60] от "Андонов":

    Абсолютно се съгласявам с вашите изводи. ГЕРБ показаха потенциала си. Смятам че достатъчно дълго управляват за да очакваме нещо повече от тях освен някаква имагинерна стабилност. Вярно че няма сътресения през управлението им, но също така няма и особен напредък. За съжаление, нерешените проблеми и отлаганите реформи са толкова мноооого, че правителство което се заеме с решението ще бъде камикадзе.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  63. 63 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1667 Любопитно

    До коментар [#59] от "Darth Plagueis":

    Добре как очакваш КАТ да извърши превенция срещу джигитите. Щото според мен това е по-скоро въпрос на възпитание семейно и училищно от колкото работа на КАТ да установява защо джигитите съществуват.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  64. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#63] от "tsyrvulan":

    Възпитанието няма нищо общо с превенцията. Същите джигити като отидат в Германия карат като агънца. Впрочем, немците като дойдат у нас, карат като свини.

    Превенция се извършва, като знаеш кое причинява проблема. Ти имаш ли идея защо катастрофират хората? Кое би сложил на първо място? И нека не е такова имагинерно понятие като възпитанието, нека коментираме реални неща - алкохол, скорост, автопарк, пътища...?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  65. 65 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#4] от "Таралеж":
    Не е от контрола, от гена е ... Къде ли не съм карал из ЕС и рядко съм виждал полиция. Даже повече съм бил спиран от митническите служби от колкото от полиция.

  66. 66 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#64] от "Darth Plagueis":

    Карат, защото знаят, че там няма компромис за никого.
    Има закони. Има правила. А правилата важат за всички.
    Няма мърдане.
    В Германия политици гърмят за елементарни по нашитр стандарти неща.
    Тук се нагледахме на скандали, записи и протекции от най-високо ниво. Ганьо като види, че "вожда Тиквоний" и до един отрочетата му, са като него, бута, криви се, оправдава, лъже, маже, злоупотребява с власт, издига корумпирани и послушни за да прокара своите интереси и правила. За себе си. Но за другите се бие в гърдите, че трябва да сме европейци...
    Стига вече.
    Правилата се спазват отгоре надолу в йерархията.
    Краля води битката...
    У нас Краля е най-големия иззедник, наред със свитата му от 150-200 наколенковци...

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  67. 67 Профил на antons73
    antons73
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Предлагам да се направи един малък експеримент - на обикновен лек автомобил се качва екип с камера и се управлява автомобила в град (да кажем Пловдив), извън града на основна пътна артерия и по малки пътища... Автомобила с екипа спазва всички (до колкото е възможно!) правила и ограничения на пътя! Екипа снима скоростта на движение на автомобила и останалия трафик... Гарантирам Ви, че около 80-90%, ако не и повече ще са в нарушение!!!! Ами то повечето водачи, движещи се всекидневно и опитващи се да спазват, до колкото могат правилата и ограниченията, ще Ви кажат че просто не е възможно и че те се нарушават масово!!! Дори и на моменти се оказва опасно да спазваш правилата, защото си притискан от нарушителите! Води се война по пътищата... И аз мисля че резултата в БГ е положителен, защото като гледам какви индивиди управляват МПС, то е цяло чудо че няма повече катастрофи и жертви! Цяло чудо Ви казвам! Направете този малък експеримент и всеки ще се убеди! А пък за паркирането - там нямам думи!!! Нарушение, до нарушението!!! А санкции - никакви... Къде е превенцията на МВР, КАТ - чок сакатлък бих казал... Истината май е една - отваряйте си очите на четири и пак гаранция срещуидиотите няма!!!

  68. 68 Профил на antons73
    antons73
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Предлагам да се направи един малък експеримент - на обикновен лек автомобил се качва екип с камера и се управлява автомобила в град (да кажем Пловдив), извън града на основна пътна артерия и по малки пътища... Автомобила с екипа спазва всички (до колкото е възможно!) правила и ограничения на пътя! Екипа снима скоростта на движение на автомобила и останалия трафик... Гарантирам Ви, че около 80-90%, ако не и повече ще са в нарушение!!!! Ами то повечето водачи, движещи се всекидневно и опитващи се да спазват, до колкото могат правилата и ограниченията, ще Ви кажат че просто не е възможно и че те се нарушават масово!!! Дори и на моменти се оказва опасно да спазваш правилата, защото си притискан от нарушителите! Води се война по пътищата... И аз мисля че резултата в БГ е положителен, защото като гледам какви индивиди управляват МПС, то е цяло чудо че няма повече катастрофи и жертви! Цяло чудо Ви казвам! Направете този малък експеримент и всеки ще се убеди! А пък за паркирането - там нямам думи!!! Нарушение, до нарушението!!! А санкции - никакви... Къде е превенцията на МВР, КАТ - чок сакатлък бих казал... Истината май е една - отваряйте си очите на четири и пак гаранция срещуидиотите няма!!!

  69. 69 Профил на Дамян Диамандиев
    Дамян Диамандиев
    Рейтинг: 121 Неутрално

    Само в България, заобикаляйки дупка, можеш да се озовеш в друг град.
    Още вицове на https://haha.bg :)

    https://haha.bg - Социална мрежа за вицове и смешни истории
  70. 70 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    До коментар [#6] от "Peni Nikol":

    Ок, ама нали не оправдаваш качеството на пътните строежи на шайката с джигитите? Иначе и едните и другите са един дол ака БХ.

  71. 71 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#12] от "Андонов":

    Ще запитам само: Преди Борисов пътищата бяха идеални и той ги развали? За твое сведение при соца загиналите бяха двойно повече при тройно по-малко коли.

  72. 72 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    ЕМЕС

    След като хубавите автомобилни видяха,
    нашенците по новите пътища полудяха.

  73. 73 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    ЕМЕС

    След като хубавите автомобилни видяха,
    нашенците по новите пътища полудяха.

  74. 74 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    ЕМЕС

    Комуниста никога не ще да признава,
    че е създание, гдето за нищо не става.
    Колко щастливо си поживяхме,
    когато тези не ги познавахме.

  75. 75 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Намалете скоростта в градовете на 15 км/ч, пътищата 25 км/ч и това, дето му викате магистрали 45 кмв/ч. Пуснете книжките без изпит на цена 1000 лв и това е. Ще пълните хазната. Пак ще има катастрофи, но няма да са чак толкова смъртоносни. Така мислите вие, така ви съветвам.

    1.618
  76. 76 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Не са пътищата, а хората.

    Много хитър
  77. 77 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#16] от "pag":Другарете умнокрасивци са дигнати по тревога да обрисуват Баце като сериен людоед блъскащ нарочно колите на жертвите си за ги тендърайзне преди да ги похапне още топли топли.Редно е да се отнесем с разбиране, да
    —цитат от коментар 27 на Saint of Me


    Нема нужда от милиционерски хумор. И без него от сто метра се вижда че си от Симеоново. Баце ти не е людоед ама е неверояяяяятно тъп. Както и почитателите му / които той с пълно право нарича матриял/.

  78. 78 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2930 Неутрално

    Важното е, че имаме ста-бил-ност.
    —цитат от коментар 7 на c.b.o.


    Огромен мерак имате да върнете нестабилността на Жан Виденов и Орешарски, ей! Ама няма да ви се получи!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  79. 79 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    А българските шофьори

  80. 80 Профил на Puhon
    Puhon
    Рейтинг: 305 Неутрално

    До коментар [#11] от "pag":

    "Показателя е "брой загинали на 1 млн. население", така че може да се сравнявата държавите НЕЗАВИСИМО от броя на населението, ако ще и България с Китай."

    Друга гледна точка: ако допуснем че броят автомобили на глава от населението е приблизително еднакъв (за Румъния/България, това навярно е достатъчно точно) и като отчетем че населеността на кв км в Румъния е по-висока, логиката на автора ми изглежда стабилна... Повече коли на единица площ - по-висока вероятност за катастрофи.

  81. 81 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    До коментар [#69] от "Дамян Диамандиев":

    Само в България може да те блъснат отзад, докато караш в насрещното.

  82. 82 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Не я разбирам БЪЛГАРСКАТА ЛОГИКА,МАТЕМАТИКА ИЛИ СТАТИСТИКА:
    "Втората е, че Румъния е страна с население - и шофьори и автомобили - в пъти по-по-голямо от българското." "България и Румъния - имат над 80 жертви на 1 млн. жители"

  83. 83 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#80] от "Puhon":
    Фактора "населеност на кв км" НЕ СЕ ВЗЕМА ПРЕДВИД В СТАТИСТИКАТА. ТОГАВА ПРИМЕРНО ЛЮКСЕМБУРГ ЩЕШЕ ДА ВОДИ КЛАСАЦИЯТА!

  84. 84 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3150 Неутрално

    С такова IQ нормално :)

    Може да се намали, ако се въведе реципрочност.

    Чупиш - плащаш.
    Причиняваш смърт - заминаваш си и ти.

    Другия начин е да се остави това да се регулира в общините и всяка община да си слага камери, да си има собствени глоби, собствени КАТ и тези глоби да отиват в нейния бюджет. Като ролята на държавата ще е просто да събере глобите и да ги преведе в бюджета на общината.

  85. 85 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Първо, инфраструктурата в България силно изостава от обема на трафика., отделно се строи некачествено (случая Своге) Много от катастрофите не са с български шофьори, а с турски тираджии или румънци. Който не е карал в Румъния, не може да разбере израза "караш като румънец". Чуждите шофьори си заминават по живо по здраво. Скоро имаше един ТИР, прелетял над едно кръгово до Дунав мост, половин ден блокираше движението, а полицаите се молеха на собственика да плати отстраняването. Накрая се договориха за по-ниска цена и го махнаха. Къде са конфискуваните книжки и автомобили, къде са арестуваните чужди шофьори? Къде са глобите, които се удвояват при неплащане в срок и хора и фирми със забрана за влизане в страната?

  86. 86 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#12] от "Андонов":


    Отговорността е на Борисов и още как.
    На него и цялата му шайка за последните 10 години!
    —цитат от коментар 12 на Андонов


    Изглежда е свойствено на всички комуноиди да лъжат нагло.
    Точно през тези десет години бяха направени изключително много пътища/матистрали, които спасяват животи. Също така спестяват време и пари на нас българите. Примерите са много, но ще взема най-ситния. Северната тангента.
    Преди нея преминаването през София ми костваше час и половина, а при супер късмен и липса на трафик малко под един час.
    Сега минавам София за 16 минути. СХВАНА ЛИ? 16 минути. Да не говорим, че това е по-малко замърсяване на самият град.
    За "Тракия", "Струма".....явно няма смисъл да ти се обяснява.

    20% намалените жертви у нас са точно, заради магистралите.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  87. 87 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#86] от "Росен съм аз а Путлер ще капитулира":
    А я кажи за една нова УЛИЦА в София в последните десет години....НЯМА....

  88. 88 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#87] от "Софианец":

    Въобще не познавам София. И сто да има няма откъде да знам.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK