Китай отрече с инвестициите си да опитва да раздели ЕС

Ли Къцян

© Associated Press

Ли Къцян



Китай иска да работи с Европейския съюз по въпроси, вариращи от климатичните промени до търговията, написа в статия за германски вестник премиерът Ли Къцян, предаде "Ройтерс".


Дипломати в Брюксел казват, че заради напрежението, произтичащо от търговските въпроси, инвестициите и правата на малцинствата, Китай и ЕС може да не се споразумеят за обща декларация на срещата на върха във вторник. Това може да възпрепятства европейските усилия за получаване на по-голям достъп до китайските пазари.


В статия за днешния брой на "Ханделсблат", извадки от която бяха публикувани вчера, китайският премиер отхвърли обвиненията, че Пекин опитва да раздели блока, като инвестира в източноевропейски страни. "Ние подкрепяме процеса на европейска интеграция и се надяваме да има единна и просперираща Европа", написа Ли.




Загрижен, че Китай може да установи доминация върху стратегически европейски индустрии, ЕС се опитва да убеди Пекин да отвори пазарите си и да премахне това, което Брюксел смята за несправедливи търговски бариери.


Ли изтъква и желанието на Китай да работи с Европа за запазването на Парижкото споразумение за климатичните промени и на иранското ядрено споразумение, както и в областта на борбата с тероризма. Реформа на Световната търговска организация е друг въпрос, който Китай иска да обсъди с ЕС, добавя премиерът. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    Китайската комунистическа партия не просто разделя Европа- парите им са предназначени за купуване на висши държавни служители и цели правителства!!!

  2. 2 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4503 Любопитно

    "Ние подкрепяме процеса на европейска интеграция и се надяваме да има единна и просперираща Европа", написа Ли."

    В същото време Тръмпи Рекетьора нееднократно подкрепи Брекзита, разцепването на ЕС (предложи на Макрон той да изтегли Франция от съюза) и освен всичко това на няколко пъти заяви, че ЕС е враг на САЩ.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  3. 3 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Явно има наивници, които вярват повече на казаното от Китай, отколкото на очевидните факти като кражбата на технологии и интелектуална собственост, субсидиране на цели индустрии в рарушение на търговските правила, протекционизъм. Всеки път когато Европа или САЩ повдигне въпроса Китай обещава да престане да краде и субсидира, както и да отвори пазарите си. И така 40 години.

  4. 4 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Е то остана и да признаят.

  5. 5 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3904 Весело

    Само термина/китай/е достатъчен да разклати Брюксел изоснови....

    Bukalemun
  6. 6 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    “Пекин да отвори пазарите си и да премахне това, което Брюксел смята за несправедливи търговски бариери.”
    ***********************

    Ясно че Пекин това иска да си го ползва като предимство и няма да се откаже от него толкова лесно. Затова Тръмп ги шамари. И ЕС не трябва да ги допуска в играта, докато не се научат да играят по правилата.

  7. 7 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4146 Неутрално

    Това каква новина е ? Китай да вземе и публично да признае, че просто си пазарува правителства, това ли очакват еврочиновниците ?
    Защо европейците не са взели мерки спрямо Китай, така както направиха САЩ, ами продължават да играят по тяхната свирка ?

  8. 8 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1735 Весело

    И всички им повярваха?

  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10601 Неутрално

    Китай ще настъпва. Има пари. Парите са на китайския бизнес. Китайския бизнес е държавен. Държавата провежда политика в чужбина с бизнесите си. В Китай държи контрола както всички недържавни предприятия. В Китай не позволява чужди инвестиции, които не са под негов контрол и иска да получи всички копирайт и лицензи.
    Това не е еднакъв аршин.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Почвайте да учите китайски, другарки и другари!

  11. 11 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4877 Неутрално

    До коментар [#5] от "eti mehter":

    Да оставим митологемите, емоциите и падането на колене, за килимчето в джамията.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  12. 12 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Държавата провежда политика в чужбина с бизнесите си.
    До коментар [#9] от "penetrating":

    Kитайската държава в ролята на картел.
    Така китайската държава обединява интересите на всички фирми от даден китайски отрасъл и ги противопоставя срещу чуждите конкуренти, които се състезават по правилото всеки срещу всички.

  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10601 Неутрално

    До коментар [#12] от "half truth":

    По-лошо, не ги обединява, а ги превзема и прави държавни, когато реши, че има интерес.
    Или прави под натиск собствениците им членове на ККП (Джак Ма)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    До коментар [#10] от "rincewind":

    Бойкот на китайските боклуци!

  15. 15 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Другарят Ли що не каже за сътрудничеството с нашите другари? По линията на българо-съветската дружба ли са подбрани или заради контрола им над медиите, бизнеса и политиците? Гърбът на Пеевски може да закрива петоколонниците, но плещите му няма издържат едрия китайски бизнес.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Само термина/китай/е достатъчен да разклати Брюксел изоснови....
    До коментар [#5] от "eti mehter":
    ***********************

    Когато разполагаш с необходимите инструменти за противодействие , разклащането е стимул за развитие. Все още Западът диктува правилата на световната търговия!
    Западът умишлено допусна Китай в системата. И като начало им даде преференции. Ама Китай вече е достатъчно развит и трябва да играе по еднакви правила с останалите. Преди Китай същото стана с Япония.

  18. 18 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 617 Неутрално

    миличките брасълци. хвалят се как ЕС е най-могъщ след америка ,а през цялото време хленчат как китайските комунизи и загнилата ,фалирала ,кална кочина на североизток нон-стоп им мъти водата,назначава им президенти, хаква им машинките и с два туита в комповете ги прави от толерантни европейци в гадни хомофоби,ксенофоби и фашисти.

  19. 19 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 617 Неутрално

    До коментар [#17] от "half truth":

    и как стана това? нима западните меринджеи и политици са толкова късогледи,че не видяха лайняната буря? стана заради алчност и надменност .и заради лобизма-узаконенаната ,корпоративна корупция .

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    По-лошо, не ги обединява, а ги превзема и прави държавни, когато реши, че има интерес.
    До коментар [#13] от "penetrating":

    Това отделно. Аз имах предвид, че китайското правителство прави държавно планиране и финансиране на частния сектор. Това ,което особено дразни ЕС е , че китайската държава планирано купува ключови европейски производства, но не позволява на чужди фирми да правят същото в Китай. Срещу това, трябва да има нови европейски закони.

    Отделно , че държавното планиране превръща Китай в огромен потребител. Така Китай купува необходимите на фирмите си суровини на по-ниски цени от останалите.
    Една година Китай беше изкупил 90% от стоманата в Турция. Освен че останалата стомана поскъпна, турските производители изпитваха и недостиг на стомана.

  22. 22 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    стана заради алчност и надменност .и заради лобизма-узаконенаната ,корпоративна корупция .
    До коментар [#19] от "pavur":

    Стана, защото Западът искаше да даде на народите си евтини стоки за потребление. Западът се грижи за жизненият стандарт на народите си, като условие за истинска демокрация.
    От друга страна тези политики на Запада към външния свят допринасят за развитието на слабо развитите и развиващите се страни и интегрирането им във световната икономика.

  23. 23 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 2929 Неутрално

    До коментар [#22] от "half truth":
    ++++++

  24. 24 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4331 Любопитно

    Без нови контролирани от Пекин пазари ,Китай е обречен на стагнация!Забавянето в ръста е видимо...дори от слепите.Та сладките приказки на китайските другари са по скоро за наивници!Сигирен пазар,технологии и достъп да 5-8 от най-големите пристанища...това е целта на Пекин!Инвазия...стъпка по стъпка...превземане и поставяне в във финансова зависимост...изкупуване!Това са стъпките!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  25. 25 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3948 Неутрално

    До коментар [#13] от "penetrating":

    Тази собственици са станали такива с разрешението и подкрепата на ККП, да не бъдем наивни че някой би могъл да стане милиардер без благословията на висшия ешалон на единствената Партия :-)

  26. 26 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    Проблема на съюза е, че не се играе с единна позиция, а на прецакай другарче, нищо че генерално губим всички, ама с умници, дето Европа трябва да е съставена от националистически правителства е истинската причина за разделяне, а не външния враг.

  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10601 Весело

    До коментар [#25] от "daskal1":

    Така е, но това не прави политиката на Китай по-приемлива :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8719 Неутрално

    Китай, като Русия. Все отричат.

  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4503 Любопитно

    До коментар [#25] от "daskal1":

    Даскале, според мен пък е обратното. Наивно да се смята, че всички китайски милардери са станали такива с благословията на ККП. Много от тях са нямали никакви отношения с тази партия правейки своя успешен бизнес и компании. Това става благодарение на техните лични качества, а не на подкрепа отгоре. Ето някои примери за такива милиардери:

    https://www.cnbc.com/2018/02/20/self-made-billionaires-chinas-10-richest-billionaires.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на sep23603233
    sep23603233
    Рейтинг: 16 Разстроено

    [ С горчивина и болка в душата го казвам, не с омразна ехидност, да са знаа ! ] Европейски Съюз всъщност няма - има опит за федерализиран конгломерат базиран на долно-нисши меркантилно-материалистично-корпоративни основи и интереси - не просто "Европа на 2 скорости", а Европа вирееща върху неоколониално неравенство. Опитите за идеализъм са инфантилни - приказването за "ценности" и културно-разнообразно величие са наивен позьорски лицемерен булшит. Отново, не казвам това с омразна критика, а с болка - защото горещо ми се искаше да не бе така, а да бе именно наистина основано на истински идеали и ценности ! Но уви, бруталната реалност е друга.
    Естествено, също така е ясно, че Китай се възползва от това, най-вероятно отново с неидеалистични мотиви, и именно дипломатическият новогоров е пределно прозрачно ясен - щом разпалено отричат това, значи точно това целят и правят, тактико-ситуационно в рамките на по-обширна и дългосрочна стратегия ( почти тафтологично, за да маркира разликите между тактика и стратегия, която мнозина объркани другари бъркат ).

    Също така би било естествено да има лидери, които да "пасват" това ниво на стратегизиране - все пак това е нацията на Sun Tzu - и едничко-единственият адекватен отговор би бил отпор в рамките на подобно светоусещане, светоразбиране и съотнасяне. Но уви, наместо истински лидери имаме някакви разсулено-разпулени личностченца, които и за чеп за кацата със зеле не стават.

    So, deal with it - случва се in real time !

    <<<NO GDPR CONSENT WAS EVER GIVEN, TOO .!.. ..!.>>> Вятърът - враг №1 на Народната Милиция .!.. ..!. Born and raised as a FREE INDIVIDUAL fought his way on a path damn spiritual !
  31. 31 Профил на sep23603233
    sep23603233
    Рейтинг: 16 Разстроено

    [ С горчивина и болка в душата го казвам, не с омразна ехидност, да са знаа ! ] Европейски Съюз всъщност няма - има опит за федерализиран конгломерат базиран на долно-нисши меркантилно-материалистично-корпоративни основи и интереси - не просто "Европа на 2 скорости", а Европа вирееща върху неоколониално неравенство. Опитите за идеализъм са инфантилни - приказването за "ценности" и културно-разнообразно величие са наивен позьорски лицемерен булшит. Отново, не казвам това с омразна критика, а с болка - защото горещо ми се искаше да не бе така, а да бе именно наистина основано на истински идеали и ценности ! Но уви, бруталната реалност е друга.
    Естествено, също така е ясно, че Китай се възползва от това, най-вероятно отново с неидеалистични мотиви, и именно дипломатическият новогоров е пределно прозрачно ясен - щом разпалено отричат това, значи точно това целят и правят, тактико-ситуационно в рамките на по-обширна и дългосрочна стратегия ( почти тафтологично, за да маркира разликите между тактика и стратегия, която мнозина объркани другари бъркат ).

    Също така би било естествено да има лидери, които да "пасват" това ниво на стратегизиране - все пак това е нацията на Sun Tzu - и едничко-единственият адекватен отговор би бил отпор в рамките на подобно светоусещане, светоразбиране и съотнасяне. Но уви, наместо истински лидери имаме някакви разсулено-разпулени личностченца, които и за чеп за кацата със зеле не стават.

    So, deal with it - случва се in real time !

    <<<NO GDPR CONSENT WAS EVER GIVEN, TOO .!.. ..!.>>> Вятърът - враг №1 на Народната Милиция .!.. ..!. Born and raised as a FREE INDIVIDUAL fought his way on a path damn spiritual !
  32. 32 Профил на sep23603233
    sep23603233
    Рейтинг: 16 Разстроено

    [ С горчивина и болка в душата го казвам, не с омразна ехидност, да са знаа ! ] Европейски Съюз всъщност няма - има опит за федерализиран конгломерат базиран на долно-нисши меркантилно-материалистично-корпоративни основи и интереси - не просто "Европа на 2 скорости", а Европа вирееща върху неоколониално неравенство. Опитите за идеализъм са инфантилни - приказването за "ценности" и културно-разнообразно величие са наивен позьорски лицемерен булшит. Отново, не казвам това с омразна критика, а с болка - защото горещо ми се искаше да не бе така, а да бе именно наистина основано на истински идеали и ценности ! Но уви, бруталната реалност е друга.
    Естествено, също така е ясно, че Китай се възползва от това, най-вероятно отново с неидеалистични мотиви, и именно дипломатическият новогоров е пределно прозрачно ясен - щом разпалено отричат това, значи точно това целят и правят, тактико-ситуационно в рамките на по-обширна и дългосрочна стратегия ( почти тафтологично, за да маркира разликите между тактика и стратегия, която мнозина объркани другари бъркат ).

    Също така би било естествено да има лидери, които да "пасват" това ниво на стратегизиране - все пак това е нацията на Sun Tzu - и едничко-единственият адекватен отговор би бил отпор в рамките на подобно светоусещане, светоразбиране и съотнасяне. Но уви, наместо истински лидери имаме някакви разсулено-разпулени личностченца, които и за чеп за кацата със зеле не стават.

    So, deal with it - случва се in real time !

    <<<NO GDPR CONSENT WAS EVER GIVEN, TOO .!.. ..!.>>> Вятърът - враг №1 на Народната Милиция .!.. ..!. Born and raised as a FREE INDIVIDUAL fought his way on a path damn spiritual !
  33. 33 Профил на sep23603233
    sep23603233
    Рейтинг: 16 Разстроено

    [ С горчивина и болка в душата го казвам, не с омразна ехидност, да са знаа ! ] Европейски Съюз всъщност няма - има опит за федерализиран конгломерат базиран на долно-нисши меркантилно-материалистично-корпоративни основи и интереси - не просто "Европа на 2 скорости", а Европа вирееща върху неоколониално неравенство. Опитите за идеализъм са инфантилни - приказването за "ценности" и културно-разнообразно величие са наивен позьорски лицемерен булшит. Отново, не казвам това с омразна критика, а с болка - защото горещо ми се искаше да не бе така, а да бе именно наистина основано на истински идеали и ценности ! Но уви, бруталната реалност е друга.
    Естествено, също така е ясно, че Китай се възползва от това, най-вероятно отново с неидеалистични мотиви, и именно дипломатическият новогоров е пределно прозрачно ясен - щом разпалено отричат това, значи точно това целят и правят, тактико-ситуационно в рамките на по-обширна и дългосрочна стратегия ( почти тафтологично, за да маркира разликите между тактика и стратегия, която мнозина объркани другари бъркат ).

    Също така би било естествено да има лидери, които да "пасват" това ниво на стратегизиране - все пак това е нацията на Sun Tzu - и едничко-единственият адекватен отговор би бил отпор в рамките на подобно светоусещане, светоразбиране и съотнасяне. Но уви, наместо истински лидери имаме някакви разсулено-разпулени личностченца, които и за чеп за кацата със зеле не стават.

    So, deal with it - случва се in real time !

    <<<NO GDPR CONSENT WAS EVER GIVEN, TOO .!.. ..!.>>> Вятърът - враг №1 на Народната Милиция .!.. ..!. Born and raised as a FREE INDIVIDUAL fought his way on a path damn spiritual !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK