Меркел: Германия трябва да намери начин да постигне въглеродна неутралност до 2050

Ангела Меркел

© Reuters

Ангела Меркел



Германският канцлер Ангела Меркел иска министрите й да намерят начин за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г., предаде ДПА.


"Дискусиите трябва да бъдат не дали можем да го направим, а как", заяви канцлерът в Берлин на международната среща "Петерсбергски климатичен диалог". По думите й подобна политика не означава, че Германия ще спре парниковите газове, а че ще компенсира въглеродните си емисии чрез залесяване и улавяне на въглерод.


Ако може да се намери "разумен начин" за постигането на това, Берлин може да подкрепи сегашните призиви за поставяне на европейска цел за въглеродна неутралност до 2050 г., добави канцлерът.




Меркел предупреди, че бездействието в борбата с промените на климата ще има последствия. Тя призова за по-активни усилия в тази област, защото глобалното затопляне може да доведе до изостряне на политическата ситуация и конфликти в редица страни, дължащи се на липсата на ресурси, предаде ТАСС.


"Ако не действаме, природните катастрофи могат и ще изострят ситуацията с глада", подчерта Меркел, посочвайки, че жителите на селските райони все по-често ги напускат заради климатичните промени, което води до политическа нестабилност и тероризъм. "Тази комбинация може да се наблюдава добре в страни като Буркина Фасо, Нигер и Мали", добави тя.


С тези изявления Меркел се приближи до позицията на френския президент Еманюел Макрон, отбелязва АП. Миналата седмица Франция и още осем страни от ЕС лансираха инициатива за премахване на практически всички въглеродни емисии до 2050 г., но германският канцлер първоначално отказа да се присъедини към нея въпреки вътрешнополитическия натиск.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2034 Весело

    Силно 🖕😂🖕

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  2. 2 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2724 Неутрално

    И после ще се прехвърли на Африка, Индия, Русия и Китай.

  3. 3 Профил на Нормален гланц
    Нормален гланц
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Немците миналия век загубиха две световни войни,този век са на път да загубят и третата!
    Защо обаче ние винаги се набутваме да сме на тяхна страна не мога да разбера?

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    подчерта Меркел, посочвайки, че жителите на селските райони все по-често ги напускат заради климатичните промени, което води до политическа нестабилност и тероризъм
    ___________________
    Меркел е великанска калинка, брутална,лицемерна и либертоносна! Мекрел казва това след като събра сите селяни заедно - от Африка , Близкия Изток и Източна Европа!
    Годината е 2019 атомната енергия няма алтернатива, иначе с модела да се горят въглища и да се садят дървета , нищо не става! Справки гугъл мап сателит - Марица Изток, трева не никне!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Годината е 2019 атомната енергия няма алтернатива!
    —цитат от коментар 4 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    А ти съгласе ли си ядрените отпадци да се съхраняват в хола ти? Или поне в твоята махала?

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  6. 6 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2888 Весело

    Бухайте грантове, промивайте мозъците и подкарвайте на по същество нацистки манифестации такива като Гретхен, мое па така да се решат проблемите, не че някога някой проблем се е решил така ама умнокрасивите глави са здрави, дръжки за мотиките да има резерв само и сичко е точно

    Use your Illusion
  7. 7 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3253 Неутрално

    Ако някой това може да го направи, то това са германците и японците.

    Тъжни времена се задават за копаещите земята.

  8. 8 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2888 Весело

    До коментар [#7] от "FourOhFive":

    "Ако някой това може да го направи, то това са германците и японците"

    Глупости, акъла е дето си ти. Следващата генерация атомни централи се развиват СЕГА там, със сигурност има отделни гении отвсякъде но средата е в Щатите. Ако не допуснете разбеснеснелите се комундета 'демократи' да оцапат нещата и да ви превърнат в комунистически коптор от вас ше дойдат хубавините у жанра

    Use your Illusion
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
    —цитат от коментар 5 на Nil satis nisi optimum

    Ама много Ви разбира главата от ядрени отпадъци, само копирате либертофилското тефтерче! Знаеш колко са общо ядрените отпадъци от Козлодуй за почти 50г. и колко тежат?
    В Северен Рейн-Вестфалия отдавна са открити залежи от близо 1,3 милиарда тона лигнитни въглища, я кажи колко посадени дървета ще компенсират това като се изгори?Само сгурията ще му е колко да се постели магистрала около света! В същото време немскоговорящите либерасти обясняват щели да стават "еко" ама продължават да горят въглища! ТЕЦ-овете ще димят с пълна пара за да зареждат електромоторите с батерии от олово,никел,литий,кадмии и т.н.!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на xfh59608894
    xfh59608894
    Рейтинг: 191 Неутрално

    До 2050-та немците ще са малцинство и въглеродната неутралност ще е най-малкия им проблем.

  11. 11 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2226 Весело

    Таман си викам - перпетуум мобиле ли е разпоредила да открият до 2050, пък то - щели да сменят формулата за пресмятане на тая въглеродонеутралност...

  12. 12 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    До коментар [#9] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":


    Ама много Ви разбира главата от ядрени отпадъци, само копирате либертофилското тефтерче! Знаеш колко са общо ядрените отпадъци от Козлодуй за почти 50г. и колко тежат?
    —цитат от коментар 9 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    ВЯрно е - не знам, но подозирам и за това те попитах: "А ти съгласен ли си ядрените отпадци да се съхраняват в хола ти?"
    И не се изненадах, че не получих отговор...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  13. 13 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    "Меркел: Германия трябва да намери начин да постигне въглеродна неутралност до 2050"

    Каква ще е файдата за климата на планетата, ако другите държави не постигнат "въглеродна неутралност"? Никаква , но Германия ще е изхарчила колосални средства за това начинание. За да се търси глобален ефект за климата , всички държави трябва да имат такава цел. Иначе няма никакъв смисъл да се обременява икономиката на развитите западни държави. Но може би западните левичари преследват точно тази цел?

  14. 14 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    Радикалното решаване на проблемите със замърсяването на природата, газовите емисии, унищожаване дивата природа, изчерпване на ресурсите и др.п. е контрола на прираста&размера на световната човешка популация. Китай вече показа, че това е възможно, в ЕС също имаме спонтанна саморегулация.
    Що се отнася до т.н. "Глобално затопляне"- такова, уви, нема ;-)

  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4113 Неутрално

    До коментар [#12] от "Nil satis nisi optimum":
    Явно либертофилчените опорки са ти толкова дълбоко в акъла ,че ти е трудно да говориш за въглеродна неутралност!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1548 Весело

    До коментар [#15] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    До коментар [#12] от "Nil satis nisi optimum":Явно либертофилчените опорки са ти толкова дълбоко в акъла ,че ти е трудно да говориш за въглеродна неутралност!
    —цитат от коментар 15 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    А явно на теб езика ти е в за***ка, та не можеш да отговориш на един въпрос...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  17. 17 Профил на Petko Boukov
    Petko Boukov
    Рейтинг: 83 Неутрално

    "Меркел: Германия трябва да намери начин да постигне въглеродна неутралност до 2050"Каква ще е файдата за климата на планетата, ако другите държави не постигнат "въглеродна неутралност"? Никаква , но Германия ще е изхарчила колосални средства за това начинание. За да се търси глобален ефект за климата , всички държави трябва да имат такава цел. Иначе няма никакъв смисъл да се обременява икономиката на развитите западни държави. Но може би западните левичари преследват точно тази цел?
    —цитат от коментар 13 на tacheaux


    Германия не е малка държава, тъй че файда винаги ще има, а като водеща икономика в ЕС от нея се и очаква да подеме подобна инициатива. Те са вторите по обем на субсидии за енергия от природни залежи в света: https://www.nrdc.org/experts/danielle-droitsch/time-us-end-fossil-fuel-subsidies Тези субсидии просто ще се прехвърлят върху възобновяемите източници на енергия. Косвената файда пък ще е в даването на пример на други страни.

    И в крайна сметка опазването на природата по-малък приоритет ли е от икономиката - какво общо имат тук левичарството и десничарството?

  18. 18 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2226 Любопитно

    "По думите й подобна политика не означава, че Германия ще спре парниковите газове, а че ще компенсира въглеродните си емисии чрез залесяване и улавяне на въглерод"

    Стана ми любопитно какво точно мислят да направят - за 2016 емисиите на Германия са близо 800млн тона СО2;
    Рефорестум твърдят, че:
    Only one hectare of new forest absorbs between 2 and 5 tons of CO₂ per year (if it is tropical forest it can capture up to 15 tons).
    Нека приемем, че техните новозалесени гори ще са по немски ефективни и ще абсорбират по 10 тона на хектар - това са 80 милиона хектара или 800 000квкм - това е повече от два пъти от цялата площ на Германия, при това с условието, че тая дървесина няма да я горят или оставят да гние, че тогава въглерода пак отива в атмосферата...

  19. 19 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    "По думите й подобна политика не означава, че Германия ще спре парниковите газове, а че ще компенсира въглеродните си емисии чрез залесяване и улавяне на въглерод."
    *
    Доброто старо залесяване... защо досега беше пренебрегвано?
    А, сетих се! Не носи печалби!
    *
    "Тази комбинация може да се наблюдава добре в страни като Буркина Фасо, Нигер и Мали", добави тя.
    *
    Все държави с чудовищна раждаемост. Нерде климат, нерде демография!

  20. 20 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4113 Весело

    До коментар [#16] от "Nil satis nisi optimum":
    Въпроса ти е поразително тъп, отговори си сам ! Щом нямаш мнение за въглеродната неутралност , няма какво повече да коментираме!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  21. 21 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4688 Неутрално

    Държавите които имат големи запаси от лигнитни въглища няма да ги оставят !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  22. 22 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    Гламавото левичарство не прави разлика между въглерод и въглероден двуокис.
    В тази " въглеродна неутралност" влиза ли задачата да спрем да дишаме,защото отделяме въглероден двуокис?

  23. 23 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    Аз за Германия съм съгласен да премине изцяло на слънчева и вятърна енергия.

  24. 24 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2724 Неутрално

    Гламавото левичарство не прави разлика между въглерод и въглероден двуокис. В тази " въглеродна неутралност" влиза ли задачата да спрем да дишаме,защото отделяме въглероден двуокис?
    —цитат от коментар 22 на gozambo


    Да, но важи само за някои.

  25. 25 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1129 Любопитно

    За затоплизъма добре. Каза ли др Меркел и колко треба да са квотите през 2050 за Клети и гендери?

  26. 26 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3034 Неутрално

    Ако някой това може да го направи, то това са германците и японците.Тъжни времена се задават за копаещите земята.
    —цитат от коментар 7 на FourOhFive


    Ще ви се .. Проектът върви!
    ---------------------
    " Шефът на The Boring Company, Space X и Tesla Илон Мъск откри първия скоростен транспортен тунел под Лос Анджелис. Проектът, наречен Loop , предвижда прокопаването на подземна мрежа, по която ще се движат пътнически капсули и автомобили със специални колесари със скорост над 240 км/ч..."
    ----------------

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8229 Неутрално

    Щом казва, сигурно ще го направят.

  28. 28 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    Много е важно, да. Дерзайте.

    1.618
  29. 29 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Фрау Меркел първо да даде отчет докъде стигна с постигането на целта, която тя лично обяви през 2006та с ограничаването ръста на световната температура с 2градуса по Целзии до 2020та.
    2020та е догодина.
    Похарчени са близо 1 трилион евра.
    Иначе, ако се броят горите в баланса на СО2та то България вече е неутрална. Дори немците трябва да ни плащат, хеле ако се вземе по колко СО2 на калпак харчи немеца и колко българина.

  30. 30 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3034 Неутрално

    Щом казва, сигурно ще го направят.
    —цитат от коментар 27 на Роси




    Бе тя каза , преди време и "wir schaffen das" , ама се оказа, че е малоумно бръщолевене ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK