Австрийски депутати одобриха забрана за носене на ислямски забрадки в начални училища

Австрийски депутати одобриха забрана за носене на ислямски забрадки в начални училища

© Associated Press



Долната камара на австрийския парламент одобри поправки в закона за образованието, с които се забранява носенето на ислямски забрадки в началните училища, предадоха "Асошиейтед прес" и ТАСС.


Според Австрийската телеграфна агенция мярката е била подкрепена от депутати от управляващата коалиция на Австрийската народна партия (АНП) на канцлера Себастиан Курц и Австрийската партия на свободата (АПС). Промените са били подкрепени и от двама опозиционни депутати.


АНП призна, че е вероятно новата забрана за носене на ислямски покривала за глава да бъде оспорена пред Конституционния съд. Депутатите от управляващите партии отбелязаха, че властите са отправили ясен сигнал срещу политическия ислям и нарушаването на правата на жените и момичетата.




Новите поправки забраняват носенето на дрехи с идеологически или религиозен характер, които закриват главата и по-специално "прикриват изцяло или частично косата". Целта е да бъдат защитени от дискриминация ислямските момичета на възраст до 11 години и да се гарантира нормалното им развитие. Законът не засяга носенето на кипа, на сикхски тюрбан или на медицински превръзки.


Предишното правителство на Австрия забрани носенето на ислямско було в съда, в училища и на други обществени места. Полицаи, съдии, магистрати и прокурори нямат право да носят ислямски забрадки, припомня АП. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (165)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1597 Любопитно

    Браво !!! Все пак не мога да разбера каква е ползата от тея забрадки!!?????

  2. 2 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2205 Весело

    Кмета на Лондон Садък Хан не харесва това...

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3216 Неутрално

    И правилно- религиозните практики и обреди - в къщи и в храмовете!!!!!

  4. 4 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2880 Неутрално

    Браво !!! Все пак не мога да разбера каква е ползата от тея забрадки!!?????
    —цитат от коментар 1 на angeles


    Същата простотия, като тия където са се закичили с кръстчета.

  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2841 Неутрално

    Забрадките в Азия и Африка, ако не ви харесва, ходете си у дома.
    Австрия поддържа незаспал здравия разум на Европа, заедно с нас, Унгария, Полша, Холандия и още няколко други страни.

  6. 6 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2205 Любопитно

    До коментар [#1] от "angeles":

    Не е до полза. В основните религии забрадката е знак за смирение. И в момента при влизане в християнска църква жените трябва да са със забрадки...

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  7. 7 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2331 Неутрално

    И защо забраната е само в началното училище?Значи ли това,че някое 12 годишно момиче ще може да ходи като пингвин в училище?

  8. 8 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    Мръсници. Вчера като срещнах две напълно забулени в черно фигури само с цепки за очите, веднага съобразих и си казах, какво щастие, че Холандия не е Австрия.

  9. 9 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    Трябва да кажа, че жени в Иран, носят толкова секси тези шалове🤔😊

  10. 10 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2205 Весело

    До коментар [#7] от "Мусаши":

    Питай шериатската полиция:

    https://www.novini.london/новина/1034-Разрешиха-шериатската-полиция-в-Германия?fb_comment_id=959884157419306_959908894083499

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  11. 11 Профил на Трансмач
    Трансмач
    Рейтинг: 1401 Неутрално
  12. 12 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Всякакви религиозни символи нямат място в държавните учреждения. Особено когато се касае за деца. Те не подлагат средата си на съмнение. И не ме интересува мюсюлмани, християни, индуси, юдеи. Вкъщи ако щат в ковчег да спят и голи да ядат. В училище - по-светскому.

  13. 13 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Не само забрадките, но ВСИЧКИ религиозни символи трябва да се забранят в обществените институции!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  14. 14 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4517 Любопитно

    До колкото разбрах има още няколко държави членки на ЕС в които е забранено в училищата да се носят религиозни символи, каквато представлява хиджаба (забрадката, която виждаме на снимката в началото на статията.)

    Критиците на това решение казват, че тази мярка е малко безмислена, защото когато излезнат от училище и по точно от училищния двор ученичните мюсюлманки пак си слагат хиджаба на главата.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  15. 15 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#12] от "dasho":

    +++
    Писсли сме едновременно.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  16. 16 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4479 Весело

    В началото на 21 век ,Европа взема допотопни мерки за да се атеизира тотално .
    После защо жените не раждали. ....
    Продължавйте в същото темпо и ще видите защо....

    Bukalemun
  17. 17 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2880 Неутрално

    До коментар [#1] от "angeles":Не е до полза. В основните религии забрадката е знак за смирение. И в момента при влизане в християнска църква жените трябва да са със забрадки...
    —цитат от коментар 6 на mitko11


    Абсолютно прав си!!!
    Но ни липсва съответното възпитание. Прави ми впечатление, че мнозина жени посещаващи големите ни манастири са облечени, като за дискотека.

  18. 18 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4517 Любопитно

    До коментар [#1] от "angeles":

    Няма полза, слагат я по религиозни причини, има таква препоръка за жените мюсюлманки в корана. Но далеч не всички мюсюлманки по света я спазват.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  19. 19 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#6] от "mitko11":

    А мъжете не трябва ли да се смиряват?

  20. 20 Профил на Трансмач
    Трансмач
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#4] от "4ort":

    Ислямецо, въпросът му беше риторичен!

  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4517 Любопитно

    До коментар [#7] от "Мусаши":

    Може разбира се, тази забрана е само за основните училища, но не засяга средните и висши училища в Австрия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  22. 22 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2225 Неутрално

    До коментар [#9] от "putinxujlo":

    Еее, персийките са друга категория.

    Panta rhei....
  23. 23 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4517 Любопитно

    До коментар [#17] от "4ort":

    На мен това ми е правило впечатление и се намират свещеници, които да направят забележка на тези момичета. Трябва да се съобразяват как влизат в Божия храм все пак.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 24 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    Ще стане така, че ще се приемат турските закони от преди Ердоган да дойде на власт. Тогава беше забранено със забрадки да влизат в официални учреждения, училища, университети, министерства, парламент и т. н.
    А сега в Турция с този тероризъм не знаеш нинджата насреща отдолу под черните дрехи какво носи, колко бомби и автомати. Не знаеш и дали не е мъж защото нищо не се вижда. Слагат си черни ръкавици и слънчеви очила.
    Много удобно за ИД нали Ердогане? А после защо имало атентати и защо ги хващали? И уж Ердоган бил против ИД.

  25. 25 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4479 Неутрално

    До коментар [#14] от "Иво":


    Критиците на това решение казват, че тази мярка е малко безмислена, защото когато излезнат от училище и по точно от училищния двор ученичните мюсюлманки пак си слагат хиджаба на главата.
    =======
    Естественно. ....

    Същото като възродителния процес.....
    След насилственото побългаряване, икономиката на държавата рухна ....

    Bukalemun
  26. 26 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    Навремето Ататюрк свали забрадките от жените още някъде края на 20-те години на миналия век и създаде светка държава в Турция. Днес сме свидетели на обратното връщане на Средновековието не само в ислямските държави, но и в Европа.
    В Европа не смеят да направят това от кривиразбрана толерантност.

  27. 27 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    Трябва да се махнат не забрадките от главите, а главите от Европа.

  28. 28 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2880 Неутрално

    До коментар [#4] от "4ort":Ислямецо, въпросът му беше риторичен!
    —цитат от коментар 20 на Трансмач


    Когато видя комунист с кръстче и в черква и аз се питам какъв е смисълът от това, православни консерваторе???

  29. 29 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#25] от "eti mehter":

    А какво ще кажеш за Ататюрк? А?

  30. 30 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    Навремето Ататюрк свали забрадките от жените още някъде края на 20-те години на миналия век и създаде светка държава в Турция. Днес сме свидетели на обратното връщане на Средновековието не само в ислямските държави, но и в Европа. В Европа не смеят да направят това от кривиразбрана толерантност.
    —цитат от коментар 26 на pamela


    Нещо повече -- нашествениците са много по-демонстративни в Европа, отколкото по родните си места. Тук вече ще сложат забрадки и на бебенцата, докато в Турция не биха го направили.

  31. 31 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    Доколкото знам, забрадка слагат на момичетата, когато стават жени. Така че това е една добра първа стъпка. Сигурен съм, че няма да мине в обжалването в конституционния съд, защото за малките момичета това не се прави в традиционните ислямски държави.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  32. 32 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2331 Неутрално

    В началото на 21 век ,Европа взема допотопни мерки за да се атеизира тотално .После защо жените не раждали. ....Продължавйте в същото темпо и ще видите защо....
    —цитат от коментар 16 на eti mehter


    Малоумнико-какво общо има религията с раждаемостта?Като искат да са пингвини да си стоят в чукарите на Афганистан, Диарбекир или Саудитска Арабия.В Европа подобни практики нямат място.

  33. 33 Профил на Сенчеста фигура
    Сенчеста фигура
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Браво на Австрия! Ислямът е войстваща мракобесна глупост. Вървя по българските улици и не виждам хора, накичени с кръстове, но от време на време виждам помакини със забрадки. Ние, българите, наистина сме по-развити от мюсюлманите, те още са в тъмна епоха, най-тъмно е в главите им.

  34. 34 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4479 Весело

    До коментар [#32] от "Мусаши":

    общо има религията с раждаемостта?
    =======
    Задаваш въпрос чрез който се дешифрираш ,колко си неграмотен по темата ....
    Погледни на картата ......
    Където живеят вярващи по света ,там раждаемостта е нормална ....а където са атеисти и антихристи ....подпалват умишлени войни ,за да им идват в последствие бежанци . И така да си оправят демографията .....
    Даже и кьоравите го виждат , а ти още не си....

    Bukalemun
  35. 35 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4441 Любопитно

    До коментар [#26] от "pamela":

    Това е доказтелство за приказката, че насила хубост не става. Повече от 80 години без забрадки и изведнъж, когато се отдаде възможност, изникнаха като гъби. Явно са ги скрили грижливо в раклата и са ги предавали от майка на дъщеря. Тема за размисъл...

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  36. 36 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1813 Любопитно

    Доколкото знам,жената според ислямските изисквания трябва,да ходи със забрадка и пр.след когато получи първата си менструация.На колцина правоверни жени в Австрия им идва преди 11 г.възраст?

  37. 37 Профил на jto30589660
    jto30589660
    Рейтинг: 711 Весело

    До коментар [#34] от "eti mehter":

    ...............а където са атеисти и антихристи ....подпалват умишлени войни ,за да им идват в последствие бежанци ...................

    Абе ти наред ли си?Ти четеш ли когато пишеш?Егати неграмотния трол.

  38. 38 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    До коментар [#4] от "4ort":

    Европа е изградена на християнски ценности.Който не му харесва, свят широк. Саудитска Арабия, Судан...

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  39. 39 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#1] от "angeles":Не е до полза. В основните религии забрадката е знак за смирение. И в момента при влизане в християнска църква жените трябва да са със забрадки...
    —цитат от коментар 6 на mitko11


    При влизане в църква, но не и по улицата, в училище, в университета, на работа, по летищата, в колата, в басейна, на стадиона и въобще, навсякъде.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  40. 40 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    "Законът не засяга носенето на кипа, на сикхски тюрбан или на медицински превръзки"

    Това защо? Ето ти повод да не мине в съда. Какво остава заонези радикали с гевгирите?

  41. 41 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    До коментар [#28] от "4ort":

    Църква си виждал на снимка.Като изтъкнато комуне-либерал , религията е нещо вредно за теб.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  42. 42 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    Австрия се държи най-адекватно в Европа.

  43. 43 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4479 Весело

    . Целта е да бъдат защитени от дискриминация ислямските момичета на възраст до 11 години
    ========
    Нещастници......:)
    По този начин резултатите ще са точно обратните на тия които очакват....
    Като навърши 11 години, детето съвсем ще осъзнае на каква дискриминация е било подлагано ....и ще наваксва загубените си години с още по голям хъс....

    Bukalemun
  44. 44 Профил на chlamydia
    chlamydia
    Рейтинг: 338 Неутрално

    До коментар [#34] от "eti mehter":

    И защо трябва да има раждаемост? Светът не е пренаселен ли? И какво значи "нормална "раждаемост" - по 5-10 деца в семейство? Жената да е машина за раждане без социален живот и професия? Това ли е нормално за теб? Май си седнал просто да провокираш.

  45. 45 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    До коментар [#25] от "eti mehter":

    Какво общо има "възродителният процес"?
    Те турците в България по принцип са против Ердоган, това можеш да го видиш на всяко гласуване. Турците в България по принцип са светски настроени. Нито една нинджа не съм виждал в България (говоря за Кърджали и Шумен, които са градовете с най-много български турци в България).
    Не си бутай кирливата идеология.
    И още нещо, защо Ердоган лъже, че преди него някой е бил потискан на религиозна основа в Турция, т. е., че ислямът бил едва ли не забранен.

  46. 46 Профил на Violeta Dimitrova
    Violeta Dimitrova
    Рейтинг: 16 Неутрално

    До коментар [#13] от "aleks ivan":

    То добре, ама разните икони (особено по болниците)?...По същата логика ще се наредят до тях и друговерски атрибути .

  47. 47 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4479 Любопитно

    До коментар [#44] от "chlamydia":

    какво значи "нормална "раждаемост" -
    =======
    Не знам....вече 30 години не съм европеец ....и май аз трябва да ви задам този въпрос.....
    У нас такъв термин няма. ...това е европейски термин.

    Bukalemun
  48. 48 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3268 Неутрално

    Гласът на разума в Европа се пробужда!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  49. 49 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2331 Неутрално

    До коментар [#32] от "Мусаши": общо има религията с раждаемостта?=======Задаваш въпрос чрез който се дешифрираш ,колко си неграмотен по темата ....Погледни на картата ......Където живеят вярващи по света ,там раждаемостта е нормална ....а където са атеисти и антихристи ....подпалват умишлени войни ,за да им идват в последствие бежанци . И така да си оправят демографията .....Даже и кьоравите го виждат , а ти още не си....
    —цитат от коментар 34 на eti mehter


    Я кажи колко внуци има Ердоган.5-10,15?Колко внуци има този правоверен мюсюлманин?

  50. 50 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5962 Неутрално

    Децата не трябва да се пакетират.
    Ислямът също не го предвижда.
    Опаковат се само жените в полова зрялост. Да си омотаваш детето в някакви пешкири, не е традиция, а политическа проява.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  51. 51 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    До коментар [#1] от "angeles":Няма полза, слагат я по религиозни причини, има таква препоръка за жените мюсюлманки в корана. Но далеч не всички мюсюлманки по света я спазват.
    —цитат от коментар 18 на Иво


    Това не е вярно - никъде в корана не е написано, че жените трябвало да ходят забулени - това са по-скоро заварени преислямски практики в Арабия.

  52. 52 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2331 Неутрално

    До коментар [#44] от "chlamydia":какво значи "нормална "раждаемост" - =======Не знам....вече 30 години не съм европеец ....и май аз трябва да ви задам този въпрос.....У нас такъв термин няма. ...това е европейски термин.
    —цитат от коментар 47 на eti mehter


    Ами кажи ти религиозният колко деца имаш?Щото аз атеистът имам три и не ми е попречила липсата на религия да имам толкова.

  53. 53 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8763 Неутрално
  54. 54 Профил на Трансмач
    Трансмач
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#28] от "4ort":

    А дали всеки комунист е атеист?

  55. 55 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1474 Неутрално

    Какви са тези смешни забрани?! Това няма да ги спре да се взривяват. Направо ги гонете, до един.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  56. 56 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4479 Любопитно

    До коментар [#45] от "anonim440":

    И още нещо, защо Ердоган лъже, че преди него някой е бил потискан на религиозна основа в Турция, т. е., че ислямът бил едва ли не забранен.
    ======
    Как може да зададеш толкова истеричен въпрос. ...?

    https://youtu.be/HAA4oH6JsQ4
    Ето ,заради това ....

    https://youtu.be/uWo7B4u6rV4
    Ето ....гледай.....
    Първенеца на училището е момиче със забрадка.....но наградата и е отменена .

    Такива примери има много. ...

    Ти как мислиш дойде Ердоан на власт.....?
    Най вече заради нетърпимостта от светските изстъпления. ....

    Bukalemun
  57. 57 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Как не разбрахме, че като забулиш жената хормоните изчезват от само себе си :) Слагаш чаршафа - не ти се иска. Махнеш го -хоп секс веднага и лоши помисли.

  58. 58 Профил на Turk
    Turk
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#18] от "Иво":

    Доколкото знам, няма такава препоръка в корана.
    Казано е да са покрити (облечени). Да не ходят по цици.
    След това разни хора, разни секти, разни тълкования...
    Затова в различни държави и общности начина на забраждане е различен.
    Бурки, фереджета, манта, забрадки, тюрбани, със грим, без грим, с пола, с дънки - няма стандарт.

    Turk
  59. 59 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    До коментар [#16] от "eti mehter":

    Европа взима мерки не срещу религията, макар така да изглежда на пръв поглед. Мерките са срещу една примитивна идеология, наречена ислям, която промива мозъци.
    А и тебе какво те интересува Европа?

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  60. 60 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    До коментар [#43] от "eti mehter":

    Абе само не мога да разбера, като толкова не ви отърват светските порядки - що чините там (цяла Западна Европа)?

    Стойте си там при султана, жените във варели ги дръжте ако щете, рупайте лук и си бийте главите в пода по 150 пъти на ден ако щете. Ама не - плъзнали сте навсякъде да търсите мекото...

    Като искате да живеете с бели хора, ще се държите като бели хора. Независимо дали ви харесва или не.

    Аз като ида в Турция, спазвам вашите порядки, колкото и да не ги харесвам.

  61. 61 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    Как не разбрахме, че като забулиш жената хормоните изчезват от само себе си :) Слагаш чаршафа - не ти се иска. Махнеш го -хоп секс веднага и лоши помисли.
    —цитат от коментар 57 на dasho


    Един американец разправяше случка от Египет, където бил с някакъв местен в мола - покрай тях минават две жени с бурки - черен чаршаф до петите - само очите им се виждат - египтянина целия грейнал сръгва американеца с думите - Ихаа - видя ли ги тия кукли?

  62. 62 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    До коментар [#56] от "eti mehter":

    Ами извинявай ама на първото видео тези са просто истерички.
    А на второто видео тази прави провокация, защото знае, че по закон е забранено да идва в училището със забрадка. Е тя какво очаква?

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4479 Весело

    До коментар [#62] от "anonim440":

    :)....ок ,нека така да е .....

    Bukalemun
  65. 65 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    До коментар [#64] от "eti mehter":

    Ами да стане Турция арабска държава това ли е целта?
    Това ако стане няма да е нужно Турция да изчезва, тя и без това няма да я има.

  66. 66 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    До коментар [#25] от "eti mehter": “....След насилственото побългаряване, икономиката на държавата рухна ....“ Лъжа- икономиката рухна, защото комунистите фалираха 3 пъти България. Тюрскоговорящите НИКОГА не сте създавали единствено вие БВП-то на България- нито, когато тя беше нрб, нито сега- когато е Р.България. В България етническите българи сме държавообразуващият етнос и пак ние сме онзи етнос, който МАСОВО създава БВП на Р. България. Спри с българофобската си пропаганда- не бълвай лъжи за България!

  67. 67 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2377 Весело

    До коментар [#63] от "LiberalToTheBones":

    Кои примерно?!Щото ако визираш кръст, най-добре забраната да се разпростре и върху бижутерийните изделия.Като толкова не ви се нравят християнските държави, що не мигрирате в будистки или мюсюлмански такива?

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  68. 68 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    До коментар [#66] от "cmy12603507":

    То нещата не са точно така както ги казваш.
    Искам да кажа, че след като турците бяха изгонени от България през 1989 г. нямаше кой да прибира реколтата, и малко след това режима падна, но нещата са малко с предисловие. Защото след 1984 г. НРБ изпадна в международна изолация, заради насилствената смяна на имената на българските турци. И външният дълг се увеличи от $4 млрд. (1984 г.) до $12 млрд. (1989 г.). И вече през 1989 г. беше ясно, че НРБ е фалирала, но БКП задържа да обяви фалита до времената на Луканов, за да може да лъже, че не се е случило по комунистическо време. Но реално през 1989 г. вече НРБ беше фалирала за 3-ти път.
    А някои казват, че част от парите, които са били теглени като кредити до 1989 г. са давани след това в червени куфарчета на комунисти, които след 1989 г. станаха първи капиталисти.

  69. 69 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    Да отдадем заслуженото и на майсторите на заглавия от Дневник. Не Парламентът, не мнозинството -- отделни австрийски депутати, един вид мършата в стадото, само управляващите и част от опозицията.

  70. 70 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 3140 Неутрално

    Решението на австрийците е опит да спасят детската психика от абсурдни правила, противоречащи и на здравословни норми. Света се движи към оптимизиране на облеклото и прилагане на здравословни дрехи.
    Съобразяването с архаични нездравословни правила превръща хората, във вътрешни емигранти изпълнени с омраза. Вижте ненавистта на Ети към светска Турция.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  71. 71 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Забрадките в Азия и Африка, ако не ви харесва, ходете си у дома.Австрия поддържа незаспал здравия разум на Европа, заедно с нас, Унгария, Полша, Холандия и още няколко други страни.
    —цитат от коментар 5 на НеКой


    под НАС визираш РУСИЯ, предполагам.
    Бих ти казал на теб - продажниците вън от България - рушветите, фалшивите новини, дезинформацията и манипулацията. Ако не ви харесва, вън от България и марш у дома в Сибир.

    No Pain No Gain
  72. 72 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3254 Весело

    Ха-ха-хааа!

    ислямски покривала за глава
    ислямско було
    ислямски забрадки

    ... припомня АП. /БТА

    И нЕма възбуждащи неполиткоректни емоции у мат'ряла думички като хиджаб, бурка, фередже, шамия ...

    О, Джордж, ти наш Пророк - здравей, здравей!

  73. 73 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3254 Неутрално

    И защо забраната е само в началното училище?Значи ли това,че някое 12 годишно момиче ще може да ходи като пингвин в училище?
    —цитат от коментар 7 на Мусаши

    Май заради разликата малолетни-непълнолетни.

  74. 74 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 2931 Любопитно

    ""Полицаи, съдии, магистрати и прокурори нямат право да носят ислямски забрадки"
    ============================================================================
    Е,то оставаше и те да сложат забрадки,че да е пълен циркът...:)))

  75. 75 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3254 Весело

    ""Полицаи, съдии, магистрати и прокурори нямат право да носят ислямски забрадки"============================================================================Е,то оставаше и те да сложат забрадки,че да е пълен циркът...:)))
    —цитат от коментар 74 на objektivist96

    Що, бе? Би било гот!

    Я си представи по магистралата да фърчи полицай на мотор, а подире му се вее гъжвата като на Волния Уили опашката!

  76. 76 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3254 Весело

    До коментар [#75] от "xm...":
    Опс!
    Волният Уили беше косатка!

    Да кажем - като на Фюри ... имаше един такъв сериал с кон ...

  77. 77 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Кмета на Лондон Садък Хан не харесва това...
    —цитат от коментар 2 на mitko11


    И премиерката на Нова Зеландия не харесва това.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  79. 79 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3723 Неутрално

    но пък 9 годишно има право да си смени пола примерно

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  80. 80 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3478 Неутрално

    " АНП призна, че е вероятно новата забрана за носене на ислямски покривала за глава да бъде оспорена пред Конституционния съд. Депутатите от управляващите партии отбелязаха, че властите са отправили ясен сигнал срещу политическия ислям и нарушаването на правата на жените и момичетата."

    Мюсюлманите/ките да не би да отиват в богатите европейски държави за да носят забрадки ? Щом са отишли за по - добър живот, спазват правилата на държавата, в която са приети. Напълно правилно решение на австрийските власти и дано ерата на криворазбрана толерантност към ислямизма да е в историята !

  81. 81 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2328 Неутрално

    Това, което е най-странният факт за тази религия - ислям е, че тя е неизпълнима...
    Защото на Север има бели нощи, а като се падат постите им в период с бели нощи, и мохамеданите реално не могат да постят. Защото постът при тях е от сутрин до вечер не се яде и не се пие нищо, и се яде и се пие след като залезе слънцето. А понеже по време на белите нощи слънцето не залязва и те трябва да издържат без храна и вода дни наред, което е невъзможно.

  82. 82 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    Същата простотия, като тия където са се закичили с кръстчета.
    —цитат от коментар 4 на 4ort


    Никой не им пречи да си кичнат медальон като ръката на Фатима, синьото око на Мохамед , полумесец или нещо друго което да им подчертава религията ... ама да ходят нормално облечени като хората, без чаршафи и буркани по главите за демонстрация

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  83. 83 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 515 Неутрално

    В началото на 21 век ,Европа взема допотопни мерки за да се атеизира тотално .После защо жените не раждали. ....Продължавйте в същото темпо и ще видите защо....
    —цитат от коментар 16 на eti mehter


    по идея е така. раждат религиозните и в сащ, и в израел, и в индия, и в мюсюлманския свят.

    но все си мисля, че раждаш деца (т.е. семейството има деца) щото си ги иска, а не заради религиозно задължение.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  84. 84 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3254 Весело

    До коментар [#81] от "anonim440":
    Когнитивният дисонанс е характерен днес.
    Та както се вика - и те са "в крак с времето"!

  85. 85 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Това, което е най-странният факт за тази религия - ислям е, че тя е неизпълнима...Защото на Север има бели нощи, а като се падат постите им в период с бели нощи, и мохамеданите реално не могат да постят. Защото постът при тях е от сутрин до вечер не се яде и не се пие нищо, и се яде и се пие след като залезе слънцето. А понеже по време на белите нощи слънцето не залязва и те трябва да издържат без храна и вода дни наред, което е невъзможно.
    —цитат от коментар 81 на anonim440


    то затова на север няма мюсюлмани. решили са въпроса

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  86. 86 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ""Полицаи, съдии, магистрати и прокурори нямат право да носят ислямски забрадки"============================================================================Е,то оставаше и те да сложат забрадки,че да е пълен циркът...:)))
    —цитат от коментар 74 на objektivist96


    в доста страни ги носят и като те спре за нещо, понякога хич не е цирково

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  87. 87 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#32] от "Мусаши": общо има религията с раждаемостта?=======Задаваш въпрос чрез който се дешифрираш ,колко си неграмотен по темата ....Погледни на картата ......Където живеят вярващи по света ,там раждаемостта е нормална ....а където са атеисти и антихристи ....подпалват умишлени войни ,за да им идват в последствие бежанци . И така да си оправят демографията .....Даже и кьоравите го виждат , а ти още не си....
    —цитат от коментар 34 на eti mehter


    донякъде само. после с подобряване на нивото на образование и въвличане на жените в извънкъщен труд нивото на раждаемост пада до атеистите (или поне тенденцията е такава). няма термин "нормална раждаемост". има доста популярни образователни материали на таз тема, просветете се. а тезата за войни->бежанци->оправяне на демографията не ми се коментира - обижда предполагаемата ми итнелигентност

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  88. 88 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#35] от "DDR":

    Това е доказателство, че когато регресивни сили като ислямистите дойдат на власт започва постепенна и пълзяща реставрация на средновековните традиции като постепенно светската държава губи позиции.
    Това се наблюдава, за съжаление, в целия ислямски свят, където светските държави бяха заменени от религиозно-доминирани.

  89. 89 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Браво !!! Все пак не мога да разбера каква е ползата от тея забрадки!!?????
    —цитат от коментар 1 на angeles


    Косатапри мюсюлманките се води еротична част от тялото по въздействаща от порно клип. И въвеждащата в изкушение мъжовете .

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  91. 91 Профил на Клара
    Клара
    Рейтинг: 54 Любопитно

    До коментар [#44] от "chlamydia":какво значи "нормална "раждаемост" - =======Не знам....вече 30 години не съм европеец ....и май аз трябва да ви задам този въпрос.....У нас такъв термин няма. ...това е европейски термин.
    —цитат от коментар 47 на eti mehter


    Ети, имаш толкова странни възгледи по много въпроси. Може ли да попитам къде живееш? Влияние на околната среда или възпитание те е оформило?

  92. 92 Профил на Клара
    Клара
    Рейтинг: 54 Весело

    До коментар [#57] от "dasho":

    Аз пък си мисля, че мъжете им са откачени на тема секс. Забулват уж да не влизат в изкушение, ама май винаги само за това мислят. Забраненият плод . . .

  93. 93 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4517 Любопитно

    До коментар [#36] от "Sabbath":

    Точно така Сабате. Поради тази причина мюсюлманските деца в основното училище не трябва да носят забрадка (хиджаб).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  94. 94 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    До коментар [#68] от "anonim440": “....То нещата не са точно така както ги казваш....“ Напротив- не само тюркскоговорящите са прибирали реколтата в нрб- аз също живях през това време в нрб и БЯХ на всички видове селскостопански бригади! Реколтата се прибираше от ВСИЧКИ бг. граждани- естествено, предимно от българският етнос, които бяха в ткзс- т.е. на практика от ВСЕКИ бг. гражданин, живеещ на село. “....Защото след 1984 г. НРБ изпадна в международна изолация, заради насилствената смяна на имената на българските турци. ... Това какво общо има с факта, че НЕ туюркскоговорящите в нрб са прибирали реколтата, а ПРЕДИМНО етническите българи и българки, живеещи в българските села?! “.... И външният дълг се увеличи от $4 млрд. (1984 г.) до $12 млрд. (1989 г.). И вече през 1989 г. беше ясно, че НРБ е фалирала, но БКП задържа да обяви фалита до времената на Луканов, за да може да лъже, че не се е случило по комунистическо време. Но реално през 1989 г. вече НРБ беше фалирала за 3-ти път....“ Това е вярно, но НЯМА нищо общо с т.нар. възродителен процес.

  95. 95 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4517 Любопитно

    До коментар [#51] от "lustmord":

    Грешиш, пише го точно там: https://bg.wikipedia.org/wiki/Хиджаб

    В горната статия на Уикипедия е обяснено в подробности.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  96. 96 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4441 Неутрално

    До коментар [#35] от "DDR":Това е доказателство, че когато регресивни сили като ислямистите дойдат на власт започва постепенна и пълзяща реставрация на средновековните традиции като постепенно светската държава губи позиции.Това се наблюдава, за съжаление, в целия ислямски свят, където светските държави бяха заменени от религиозно-доминирани.
    —цитат от коментар 88 на pamela


    Имам един въпрос, който от дълго време ни ми дава покой.
    Как така, българоезичните мюсюлмани са приели исляма, който е назадничав и ретрограден според Вас, след възстановяването на бг държавата обаче няма масови доброволни покръствания в по-добрата вяра. Защо? Защо след 1989 г избуя строежа и на църкви и на джамии? Защо след 1989 г на всяко държавно мероприятие се мъдри и по един поп? (ръси със захар, светена вода и т.н.)
    В момента в Бг е айде да не казвам голяма дума, но почти същото като в Тр - религията е навсякъде в държавните учереждения, по официални събития и т.н. Защо е така и това добре лие?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  97. 97 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    Ми че те по принцип ги забраждат на 11год.!
    Поне в Турция.

  98. 98 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    Забраната трябва да включва гимназиите.

  99. 99 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4517 Любопитно

    До коментар [#92] от "Клара":

    Да, проблема е с мъжете им и техния mindset. Трябва да се научат да контролират сексуалния си нагон и фантазии. Как християните се контролират, като видят някоя секси облечена мадама, а пък те не могат? Щом ние можем и те могат.

    Тук разбира се говоря по принцип, защото изнасилвачи и сексуални насилници и маниаци има във всички религии, етноси и раси.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  100. 100 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    Най-големият фактор за забраждането е махленският атиск. Ама няма как да бъде премахнат.

    Кога ще се научат всеки да си гледа в неговата паница!?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK