Парижкото метро заменя хартиените билети с карти

Парижкото метро заменя хартиените билети с карти

© Reuters



Парижкото метро представи днес електронни карти, които са част от усилията да се премахнат хартиените билети и да се щади околната среда, предаде ДПА.


Картите Navigo Easy са предназначени за пътници, които рядко използват метрото, и за туристи, посочи компанията Ile de France Mobilites, която управлява обществената транспортна система на френската столица.


Картите струват 2 евро и могат да бъдат използвани за едно пътуване или за един ден, както и за автобусни билети до летището. Те ще се продават на всички гари в Париж и могат да бъдат презареждани на автомати.




Хартиените билети за еднократна употреба все още могат да се купуват, въпреки че продажбите им ще бъдат спрени до 2020 или най-много до 2021 година.


Според оператора на метрото годишно се продават над 500 милиона хартиени билета, които се озовават в боклука или на улицата, след като вече са използвани. "Билет за метрото, който просто е хвърлен на улицата, се нуждае от година, за да се разложи, почти колкото един фас", посочи компанията.


Много парижани вече използват за месечните си или годишни карти системата "Навиго". Тези карти обаче трябва да бъдат специално поръчани и персонализирани. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1495 Весело

    Добре дошли на франсетата в 21-ви век.

    След около 100 години може и германците да го въведат, но там на почит са хартиените документи, така че се съмнявам.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  2. 2 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1573 Весело

    "Navigo Easy" :)

    Толкова за чистотата на френския език...

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  3. 3 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Точно билетчета бяха най-големия проблем за чистотата на Париж...

  4. 4 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 674 Неутрално

    "Navigo Easy" :)Толкова за чистотата на френския език...
    —цитат от коментар 2 на nv


    С толкова туристи, това е добро решение.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5238 Неутрално

    Всичко се стреми към електронизация. И ние трябва да се преориентираме по-бързо

  6. 6 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Добро решение, в Сингапур е така. Електронна зареждаща се карта която важи за целия транспорт. Ако си турист, накрая може да я върнеш на летището и да си получиш рестото. Ма тия са 100 години напред.

  7. 7 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    На снимката се вижда как хората не могат да се съберат на тясното перонче. А в София - шир, простор, пейки, чистота...

  8. 8 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1387 Весело

    До коментар [#7] от "z_axis":

    Даа, определено нашето метро е в пъти по-хубаво от парижкото, ама е и в пъти по-малко, с много по-малък пътникопоток. Отделно се сещам, че една от парижките линии имаше влакчета с гуми, а не метални, заради надземните квартали, през които минава....

  9. 9 Профил на vlado114
    vlado114
    Рейтинг: 15 Неутрално
  10. 10 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    До коментар [#7] от "z_axis":Даа, определено нашето метро е в пъти по-хубаво от парижкото....
    —цитат от коментар 8 на Дългия

    Само дето в парижкото се ориентирам много по-лесно от родното софийско.
    И влаковете не минават на интервали от 16 минути, а значително по-често.

  11. 11 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    На снимката се вижда как хората не могат да се съберат на тясното перонче. А в София - шир, простор, пейки, чистота...
    —цитат от коментар 7 на z_axis


    Софийското метро е едно от най-модерните и приятни за ползване в Европа. Другото е Виенското. Метрото в Париж е едно от най-старите в Европа, затова е доста тясно и мърляво. Лондонското е подобно.
    Единственият кусур на софийското метро са гадните шумни съветски мотриси. Когато те се сменят с нормални ще стане прекрасно. Ако и метруващите се научат да се къпят редовно, вече ще бъде върха.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  12. 12 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 312 Любопитно

    Защо махат хартиените, като тия пластики са отдавна с разбити защити?
    А и са по-скъпи.
    В Мадридското метро въведоха пластики ноември 2017 година и беше страшна обърквация.
    Миналата седмица бях в Лисабон и там имат хартиени билети с чип в тях, които са и един вид карта с опция за пътуване в определен времеви период - 24, 48 часа и т.н.
    Отделно самият "билет" може да се презарежда.
    А и друго - нали умниците от ЕС искат да намалят пластмасовите отпадъци, по този ли начин ще го направят?

  13. 13 Профил на Guero
    Guero
    Рейтинг: 266 Неутрално

    В Лондонското кефи.
    Цъкаш на влизане и излизане с дебитната карта.
    Супер лесно...
    Единственото дето не харесвах е цифрите в смс-ите от електронното банкиране

  14. 14 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    До коментар [#4] от "Imaginary Friend":

    Преди няколко години, когато с жена ми бяхме на екскурзия в Париж, на Шанз Елизе една мургава дама с американски акцент ни попита къде се намира станцията на метрото George V (произнесено "ви" като буквата :))) Та да, със сигурност такива наименования като Navigo Easy улесняват туристите, особено американските :))

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  15. 15 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    До коментар [#8] от "Дългия":

    Аз мисля, че всичките им влакове са на гуми.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK