Външни министри на ЕС настояха да не се правят прибързани заключения за атаките край Оман

Федерика Могерини

© Reuters

Федерика Могерини



Външните министри на страните от ЕС предупредиха да не се правят прибързани заключения за неотдавнашните бомбени атаки срещу два танкера в Оманския залив, за които САЩ, Великобритания, Саудитска Арабия и Израел обвиняват Иран, предаде ДПА.


Преди днешната среща на Съвета по външни работи на ЕС в Люксембург върховният представител на ЕС за външната политика и сигурността Федерика Могерини каза, че сега не е време да се прибягва към действия без точна информация. "Необходими са максимална сдържаност и благоразумие", подчерта тя.


Германският външен министър Хайко Маас каза, че Берлин все още не е стигнал до окончателно заключение кой е виновен. "Знаем за сведенията на американското и на британското разузнаване, сравняваме ги с нашата информация. Ние също събираме данни и ще ги обменим с нашите партньори. По такива въпроси е необходима щателност", каза Маас, цитиран от ДПА и ТАСС. Той призова всички страни в региона да дадат принос за деескалация на изострящия се конфликт. "Всички казват: не искаме война, но никой в действителност не прави нищо за това. Така не става. Дойде време за дипломация", подчерта Маас.




Външният министър на Люксембург Жан Аселборн, цитиран от ДПА, припомни случая с нахлуването в Ирак през 2003 г., което бе оправдано с оказала се погрешна информация на западните разузнавания за наличие у Ирак на оръжия за масово унищожение. Той подкрепи призива на генералния секретар на ООН Антониу Гутериш за независимо разследване на инцидентите с танкерите.


"Съветът за сигурност на ООН трябва да проведе международно разследване, иначе за какво е необходим той? Европейският съюз подкрепя и смята за необходимо провеждането на такова разследване", подчерта Аселборн. Говорейки за нарастването на напрежението в Близкия изток като цяло, той каза, че то се подхранва от противоборството между Иран и Саудитска Арабия и призова да не се допусне военен конфликт между тях, който би бил глобална катастрофа.


Няколко външни министри посочиха, че този въпрос трябва да бъде отделен от опитите да се спаси ядреното споразумение с Иран, след като САЩ се оттеглиха от него преди година. "Ако се опитаме да сложим всички проблеми в един пакет, се получава голяма бъркотия", каза словашкият външен министър Мирослав Лайчак. А холандският му колега Стеф Блок заяви, че "ядреното споразумение (с Иран) трябва да бъде оценявано според спазването му".


Хайко Маас обаче добави, че последните инциденти, разбира се, правят усилията за спасяването на споразумението "по-трудни".

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    Федерика Разумното. А пък баш разумът Шрьодер се изцепил. че анексирането на Крим било напълно законно. Същият, който беше нарекъл Путя кристално чист демократ.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  2. 2 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Зелките в Брюксел решили, да защитават Иран! После либерасткия плач се опитва да ни убеди, че САЩ не били надежден съюзник? Вижда се кои държави застават зад демократичното право и кои заемат страната на аятоласите. Срам!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    За съжаление на ЕС му трябва около седмица да реагира и около месец да изработи обща позиция, да не говорим за общи политики по сигурността...
    В съвременният свят няма кой да те чака толкова дълго да мислиш...!!!

  4. 4 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 958 Неутрално

    ЛГБТИ са направили сборище в Брюксел …

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  5. 5 Профил на birnic
    birnic
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Да не би ЕС да се съмнява в думата на САЩ, че Иран е виновен ?! Как смеят !!! Не са никакви партньори !
    Или са злопаметни и помнят епруветката, дето Колин Пауел размахваше в ООН с ОМП на Саддам Хюсеин ? Лоши хора тия европци !

  6. 6 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#3] от "selqnin":

    Нали тези процеси не се развиваха за 4-5 дена!? Къде се разбърза сега. САЩ избиха няколко стотин хиляди иракчани щото някой се бил объркАл, защо да не избият и няколко стотин хиляди иранци.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  7. 7 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 352 Любопитно

    "Необходими са максимална сдържаност и благоразумие"
    Тя нашта Фредерика мълвеше така и при руската операция в Грузия през 2008-а !

    ,,Руската военна инвазия в Грузия през август две хиляди и осма година беше неизбежна, без значение какво правят грузинците”
    Павел Фелгенгауер, руски военен коментатор

  8. 8 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#2] от "С Стоянов":

    Зелките в Брюксел знаят, че милионите мигранти ще тръгнат към Европа, а не към кравария.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  9. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3299 Весело

    Зелките в Брюксел решили, да защитават Иран! После либерасткия плач се опитва да ни убеди, че САЩ не били надежден съюзник? Вижда се кои държави застават зад демократичното право и кои заемат страната на аятоласите. Срам!
    —цитат от коментар 2 на С Стоянов


    ЛГБТИ са направили сборище в Брюксел …
    —цитат от коментар 4 на ironhorse

    Е, добре де, ама защо никой не чете поне дори първото изречение преди да се изпляска?

    Решението е огласено от Могерини, но е от външните министри на страните от ЕС.

    За Стоянов препоръчваам да чете и второто.
    Там си пише - Срещата ан външните министри в Люксембург!
    А не Брюксел ...

  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Весело

    После либерасткия плач се опитва да ни убеди, че САЩ не били надежден съюзник? Вижда се кои държави застават зад демократичното право и кои заемат страната на аятоласите. Срам!
    —цитат от коментар 2 на С Стоянов

    Либерастията толкова ти е превзела акъла ,че кой каже да се изчака малко, вече е враг на САЩ и демокрацията или как?



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на oliverstone
    oliverstone
    Рейтинг: 494 Неутрално

    САЩ - пуделчето на Израел. Европа - пуделчето на САЩ?

  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Весело

    За съжаление на ЕС му трябва около седмица да реагира и около месец да изработи обща позиция, да не говорим за общи политики по сигурността...В съвременният свят няма кой да те чака толкова дълго да мислиш...!!!
    —цитат от коментар 3 на selqnin


    През 2СВ на САЩ колко време им трябваше да пратят пушечно месо в Нормандия?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на Илиана
    Илиана
    Рейтинг: 294 Разстроено

    Англо-американците си го търсят,
    а евреите им помагат ама де Виетнам, де!!!!!

  14. 14 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    До коментар [#10] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Не е либерастията.
    Парите на либерастията...

  15. 15 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    Правилна позиция на ЕС. Щатите, Саудитска Арабия и Изрел ако слушаме, ей сега ако падне градушка, пак ще обвинят Иран. А британците са си абсолютни подлоги на САЩ и тази тенденция ще се засили многократно като излязат от ЕС.
    Хубаво е че държавите се опомниха и вече не налагат санкции само щото щатите са казали че трябва.

  16. 16 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#6] от "tribiri":

    Досадата не е признак на интелигентност, нито начин човек да е оригинален.
    Дали "случайно" сте пропуснали жертвите, причинени от алкашките в "братска" Сирия, при агресията им в Грузия и Крим???????

  17. 17 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 487 Весело

    Да не се избързва, да изчакаме това, да изчакаме онова, призоваваме за сдържаност, нека проблемите се решават с дипломация. Ако имат данни европейските служби нека ги покажат и да вземат решение. Най-обичат да протакат и да не правят нищо. Могерини се държи като посланик на режима на аятоласите в ЕС.

  18. 18 Профил на birnic
    birnic
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#7] от "Practic":

    През 2008 г. Грузия нападна първа, уби руски миротворци и беше ошамарена подобаващо и напълно заслужено.

  19. 19 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Кой бил виновен? Не е важно кой наистина е виновен, ако саудитците и евреите са решили да дръпнат конците на Куклата-Палячо Трамп ще ги дръпнат накъдето си искат. Който плаща той поръчва музиката!

  20. 20 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Весело

    До коментар [#7] от "Practic":
    Грузия е друга тема, тогава евроатлантически либерасти заредиха с ентусиазъм Саакашвили който си повярва ,че НАТО ще го пази! После каква стана тях тя? Путин (който е нисък) им прати една десантна дивизия и един батальон спрцназ и евроатлантиците се покриха като нафирания ред-некс при масово сбиване в каубойския бар!

    Ще се пробват,ще се пробват и като разберат колко вреди може да им донесе провокацията в Оман ще се откажат! Ако не се откажат ....трагедии в такива конфликти е имало и друг път, важното е да не засягат Русия и Китай за да не берат ядове!







    Libertarianism is just anarchy for rich people
  21. 21 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#3] от "selqnin": Нали тези процеси не се развиваха за 4-5 дена!? Къде се разбърза сега. САЩ избиха няколко стотин хиляди иракчани щото някой се бил объркАл, защо да не избият и няколко стотин хиляди иранци.
    —цитат от коментар 6 на tribiri


    Няколко стотин иранци загинаха, защото Садам ги изпрати на смърт срещу Шейтана. Ако беше разумно се оттеглил от властта, в Ирак нямаше да има война. Дадоха му възможност и той избра войната. Дори да са сбъркали големите батковци, човек има избор...

  22. 22 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 466 Весело

    * няколко стотин хиляди, разбира се... Много принизих хибридчиците.

  23. 23 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#2] от "С Стоянов":Зелките в Брюксел знаят, че милионите мигранти ще тръгнат към Европа, а не към кравария.
    —цитат от коментар 8 на tribiri


    Зелките в Брюксел имаха 4 години след "ще се справим". Да не би да искаш да кажеш, че вярват, че в Близкия изток и Африка никога вече няма да има войни, бедствия, глад и.... глобално затопляне?... .)

  24. 24 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2415 Весело

    Не бива да бързаме.
    Да изчакаме до нападнат още поне стотина танкери за да направим статистика.

    подпис
  25. 25 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    ЕС осъзнава опасността от сляпо следване политиката на САЩ и че е изключително опасно уж сигурните разузнавателни данни да се приемат за чиста монета и да се предприемат опасни за мира и сигурността действия, защото раните от войната в Ирак и Сирия още години наред няма да бъдат заличени. Правилно е да не се бърза със заключения относно тези атаки.

  26. 26 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4434 Любопитно

    "Външният министър на Люксембург Жан Аселборн, цитиран от ДПА, припомни случая с нахлуването в Ирак през 2003 г., което бе оправдано с оказала се погрешна информация на западните разузнавания за наличие у Ирак на оръжия за масово унищожение. Той подкрепи призива на генералния секретар на ООН Антониу Гутериш за независимо разследване на инцидентите с танкерите.

    "Съветът за сигурност на ООН трябва да проведе международно разследване, иначе за какво е необходим той? Европейският съюз подкрепя и смята за необходимо провеждането на такова разследване", подчерта Аселборн. "

    Абсолютно съм съгласен с външният министър на Люксембург Жан Аселборн.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 27 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ashiata Shiemash":

    в пилафената ти тенджера да направя като поп минчо кънчев!

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4434 Любопитно

    Зелките в Брюксел решили, да защитават Иран! После либерасткия плач се опитва да ни убеди, че САЩ не били надежден съюзник? Вижда се кои държави застават зад демократичното право и кои заемат страната на аятоласите. Срам!
    —цитат от коментар 2 на С Стоянов


    Зелките във Вашингтон решили да защитават КСА! После крайнодесния плач се опитва да ни убеди, че САЩ били надежден съюзник? Вижда се кои държави застават зад демократичното право и кои заемат страната на салафитските главорези! Срам! :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4434 Любопитно

    До коментар [#15] от "Ashiata Shiemash":

    Точно така. +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  31. 31 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Дост шантава работа! Трябва да приемем, че Иран троли НЕЗАБЕЛЯЗАНО от време на време някой и друг танкер и то под зоркия поглед на американския флот, саудитския ОАЕ-ския, в тясното пространство на Персийския залив. И каква точно е ползата на Иран от всичко това? В сравнение с факта, че могат да предизвикат война с баш шайтана? Иранските ръководители може да са всякакви, но не са луди. Пък ако толкова искат да смачкат американци, сунитие, евреи, могат да обявят директно война, не да се прикриват с някакви си атаки дето не водят до нищо.
    А, всъщност водят! До вдигане на цената на петрола, от което имат полза СА, Русия и американските производители. Иран намазва доста по-малко от това, защото иранския петрол не е на свободния пазар. За да се избегнат санкциите се правят какви ли не еквилибристики, включително плащане в рупии, които така и не излизат от банката. Та аятоласите не могат да си позволят да вдигат много цените на осмелилите се да търгуват с тях.

  32. 32 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    До коментар [#27] от "асен георгиев":

    Като ми пише някой от вашата дружинка не ви разбирам даже какво искате да кажете, не се хабетет, дискусия с вас никой не води, най-много да получите някой подигравателен коментар.

  33. 33 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Путята-а-а-а!

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  34. 34 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#26] от "Иво":

    Да, подкрепям мнението ти, докато не се установи с абсолютна сигурност кой е поръчителят и извършителят на тези по същество терористични атаки срещу граждански плавателни съдове не трябва да се сипят голи обвинения.

  35. 35 Профил на baizuo
    baizuo
    Рейтинг: 1212 Весело

    Искам да разбера какво мисли по въпроса дифендърчето. Хем е евро дифендър, хем трябва да не е сгласен с позицията на САЩ.
    Трудна е работа на глуповатите тролове. Естествено винаги има изход - русияните са виновни или са подвели персите :) :) :)

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  36. 36 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    До коментар [#10] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Не е либерастията.Парите на либерастията...
    —цитат от коментар 14 на НеКой


    Баба ми казваше ,че срамна работа няма ама то това дето го правят професионалните либерасти към военния отдел на мириканското посолство, дето врекат против максимална сдържаност и благоразумие по военните въпроси ...има ли смисъл да го коментираме?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  37. 37 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 586 Любопитно

    До коментар [#18] от "birnic":

    Лъжеш, руска подлого..
    ...и с лъжи на всеки километър, но има и Видоден и "ножки Буша ИХТАМНЕТУ"
    Понял шлю**

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  38. 38 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    Брюксел се усети накъде и защо го водят.

  39. 39 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    Кой ако не Иран има полза да взривява японски танкери, когато японския премиер е в Иран и преговаря за петролна сделка??? Ние умнокрасивците знаем, че когато нещо е хайли лайкли, значи е абсолютно сигурно. Защото така ни казаха по телевизора. Всичко останало са фалшиви новини и трябва да се цензурират!

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  40. 40 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4220 Весело

    Т. Е дават на чалмите зелена светлина за да стрелят пак?!

    klimentm
  41. 41 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4220 Весело

    Така оставиха Рассия да си развява байрака а сега се чудят какво да правят.
    Трябва да се бие своевременно и силно!

    klimentm
  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7876 Неутрално

    Колко прибързани и колко време ще се правят на ударени.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK