Съдът на ЕС обяви за незаконна германската схема за пътни такси

Съдът на ЕС обяви за незаконна германската схема за пътни такси

© Associated Press



Европейският съд постанови днес, че пътните такси по магистралите в Германия са незаконни, тъй като се прилагат несправедливо спрямо шофьорите от другите страни от ЕС, предадоха световните агенции. Решението на съда в Люксембург означава, че Германия ще трябва да се откаже или да преразгледа тол-системата си, отбелязва "Асошиейтед прес".


Според германската схема, която е узаконена, но все още не е приложена, всеки, който ползва магистралите, трябва да плаща такса, но германските шофьори ще бъдат компенсирани под формата на отстъпка при автомобилния данък, отбелязва ДПА. Т.нар. инфраструктурна такса бе голям политически проблем за правителството на канцлера Ангела Меркел.


Австрия, подкрепена от Холандия, оспори схемата пред Европейския съд с мотива, че Германия нарушава правилата на блока, като планира да дискриминира гражданите на останалите страни от ЕС.




Таксата е дискриминационна, тъй като нейната икономическата тежест де факто се понася само от собствениците и шофьорите на автомобили, регистрирани в другите страни - членки на ЕС, се посочва в съобщение на съда. Освен това според съда тол-таксата би нарушила основни европейски принципи като свободата на движение на стоки и свободата на предоставяне на услуги, тъй като се увеличат разходите за транспорт за чужденците и така се подкопава тяхната конкурентоспособност. Германия не предостави екологично или друго оправдание за дискриминацията, допълни съдът.


Според схемата шофьорите на коли, регистрирани в Германия, ще трябва да плащат предварителна годишна такса до 130 евро в зависимост от това колко замърсяващ е автомобилът им. Шофьорите на автомобили, регистрирани в друга държава на ЕС, ще трябва да купуват пропуски за определен период от 10 дни, два месеца или година на съответната цена.


Схемата предвижда обаче германските шофьори да получават данъчно облекчение за автомобила си, съответстващо на тол-таксата, а собствениците на по-слабо замърсяващи автомобили да получават допълнително намаляване на данъците. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    Маскари са германците, аз ги знаех, ама сега и съда им го казА. Сега да връщат пари.

  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5274 Любопитно

    Маскари са германците, аз ги знаех, ама сега и съда им го казА. Сега да връщат пари.
    —цитат от коментар 1 на 442


    Да връщат пари, които не са взели???

    "Според германската схема, която е узаконена, но все още не е приложена"

  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4297 Неутрално

    Маскари са германците, аз ги знаех, ама сега и съда им го казА. Сега да връщат пари.
    —цитат от коментар 1 на 442

    Не ,че ги защитавам ама всякакви хаховци от съсдените им страни ходят да си покарат с 200-300км/ч и само правят трафик!
    Да си направят 120 разрешената скорост и нямат да имат проблеми!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1259 Разстроено

    пакет "МакаРон" дискриминиращи пътни такси в "за кучета и котки може "за прасета не може и т.н нещо уж сме единни НО други са по-равни сред равните ;/

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  5. 5 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    До коментар [#3] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
    Не е точно така. Разбира се има и такива, но малко са тези, които безцелно пилеят пари за да похарчат маса бензин. Германия така или инсче има кръстопътно географско положение. Но съм съгласен, че нищо не бива да е безплатно! Може би немците ще трябва да въведат винетки, които да се плащат и от немските шофьори и следователно частично да намалят данъка за колите в Германия за всички автомобили, а не да им се приспада вече взетия. Сиреч нещо подобно на ситуацията у нас. Доколко това е ще бъде икономически изгодно е въпрос на правилно пресмятане. Иначе е ясно, че на безплатното шофиране по немските магистрали от всякакви чужденци трябва да се сложи край.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  6. 6 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 2162 Весело

    Няма изненади - просто "демократичен начин" да смучат от другите лесни пари.
    И само другите ще плащат, не и нашите, щото сме демократи.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  7. 7 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    До коментар [#6] от "Taiga":

    Тайга писател, не читател.

  8. 8 Профил на restlessflame
    restlessflame
    Рейтинг: 18 Разстроено

    Маскари са германците, аз ги знаех, ама сега и съда им го казА. Сега да връщат пари.
    —цитат от коментар 1 на 442


    Няма изненади - просто "демократичен начин" да смучат от другите лесни пари.И само другите ще плащат, не и нашите, щото сме демократи.
    —цитат от коментар 6 на Taiga


    Само С Стоянов има полезно и конструктивно коемтиране по темата.

    Както виждам, негативизма и хуленето се равихрят за пореден път. Интелигентния човек, когато иска да изкаже своето мнение по дадена тема, първо ще се запознае с фактите, а след това ще коментира. Тук виждам само първо..СИГНАЛНА реакция: нека им на германците, така им се пада, крадци, лакоми и т.н...

    Аз живея от години в Германия. Годишния данък на колата ми (не е нова, на 7год. е) е 300 евро + гр. отгов. + частично каско(250) и други, като общо възлиза на 1350 евро. Германските шофьори плащат НАЙ-МНОГО в цяла Европа за да карат колите си. Но пък Германия само за 2016 беше отделила 15 млрд евро за пътища. Теззи пари не падат от небето, както явно мнозина тук си мислят. Идват от десетките милиони немски шофьри (като ги умножите по горепосочената сума). И сега цяла Европа се надига срещу Германия, че въвеждала дискриманиционни такси. А това че десетилетия наред австрийци, поляци, французи, унгарци и всички останали ползваха германските магистрали БЕЗПЛАТНО, докато в техните държави има винетки, това изведнъж всички много удобно го забравяте. Една разходка от Германия до Ница и обратно ми струва десетки евро, при това за единично посещение. В Астрия се плаща както винетка така и отделна такса за много тунели. Сигурен съм че Австрия ще протестира и срещу такси за тунели ако въведат германците.

    Плащам си в Германия, и в Австрия, и в Унгария, и в Словения, и в Хърватска, и в Сърбия, и в Бъкгария, и в Румъния... А всички искат да пътуват безплатно в Германия. Вашето "безплатно" пътуване се плаща от немските шофьори и даже и от всички данъкоплатци в Германия!!!

    Абе не сте луди вие всички останали, които ядете безплатно зелника, си мисля, ами Германия е луда че продължава да го раздава...

    Под една или друга форма или всички чужденци ще си плащат за ползването на магистралите в Германия, или немските данъци за колите ще се намалят по някаква схема, ако ще трябва и аз да плащам като "бонус" и годишна винетка, за да се чувстват всички останали еднкаво "прецакани" с нас.

  9. 9 Профил на pwj18583757
    pwj18583757
    Рейтинг: 380 Неутрално

    До коментар [#8] от "restlessflame":

    Пътищата в Германия се рушат от непрестанното шматкане на гастербайтерите от Турция , до Германия и обратно. От тези "разходки" движението през Германия се е превърнало в ад. Да, европейците прекосяват страната 2 пъти в годината. А тези твари пътуват до Турция всеки уикенд, за щяло и не щяло. И колите им са на върволици, цели автомибилни кервани. Те предизвикват и задръсртванията, и висенето с часове на границите и зверските катастрофи по аутобаните, защото карат като идиоти.

  10. 10 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#7] от "deymus":

    Тайга - ЖОПОБЛИЗЬ!

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  11. 11 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 858 Неутрално


    Аз живея от години в Германия. Годишния данък на колата ми (не е нова, на 7год. е) е 300 евро + гр. отгов. + частично каско(250) и други, като общо възлиза на 1350 евро. Германските шофьори плащат НАЙ-МНОГО в цяла Европа за да карат колите си. Но пък Германия само за 2016 беше отделила 15 млрд евро за пътища.

    [quote#8:"restlessflame"][/quote]

    каското и гражданската нямат връзка с постъпленията необходими за поддръжка и изграждане на пътища.
    Та нека си отвори бюджета на федералната република и да погледне приходи от акцизи в/у горивата и да напомня, че част от транзитния поток купува горива от Германия.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK