Париж ограничава движението на превозни средства от нисък екологичен клас

Париж ограничава движението на превозни средства от нисък екологичен клас

© Associated Press



Във френската столица и околностите й, или в така наречения район "голям Париж", вчера за последно можеха да се движат без ограничения превозни средства от нисък екологичен клас, включително и дизелови леки автомобили, регистрирани до 1 януари 2006 г., предаде БТА, като се позова на в. "Паризиен".


Властите на Париж разпоредиха всички коли, попадащи в категорията CritAir4, един от седемте съществуващи във Франция екологични класа, от днес, тоест от 1 юли, да не се движат в столицата и околностите й. Става дума за леки коли и за микробуси, пуснати на пазара до 2006 г. и отговарящи на стандартите Евро-3. Освен това забраната касае и мотоциклетите и мотопедите, които са по-стари от 2005 г., и дизелови камиони, пуснати на пазара от 2006 до 2009 г.


За леките коли забраната ще действа само в делничните дни. За товарните автомобили с тегло над 3.5 тона и автобусите от съответния екологичен клас или от по-нисък клас в който и да е ден от седмицата се забранява да влизат в пределите на така наречения периферен булевард, който е околовръстното шосе на Париж. Ограниченията не касаят движението по самия булевард. Глоба за неспазване на правилата ще се налага и възлиза на 135 евро за камиони и на 68 евро за леки коли и мотопеди.


"Франс прес" коментира, че също от днес действащата забрана за движение в Париж на дизелови превозни средства над 18 години и бензинови автомобили над 21 години ще бъде разширена до нов "нискоемисионен" пояс, обграждащ града. Мярката е насочена към 30 хил. превозни средства в района "голям Париж", където живеят около 5.5 милиона души. За разлика от централната част на столицата обаче нарушителите в предградията, където зависимостта от автомобили е по-голяма, няма да бъдат наказвани през първите две години от действието на забраната. Правителството се съгласи на двегодишния период след съпротива от някои кметове, които се страхуваха, че забраната може да разпали гнева на "жълтите жилетки", чиито протести избухнаха миналата година заради повишаването на цените на горивата.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    Разумна мярка и добро политическо решение!
    Имам познати, живеещи в Париж, които казват, че следите от мръсният въздух са видими върху фасадите на сградите...

  2. 2 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    Надявам се след изборите есента и в София да стане така. И да се забранят кюмбета и подобни...

  3. 3 Профил на Нормален гланц
    Нормален гланц
    Рейтинг: 831 Неутрално
  4. 4 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    Крайно време и при нас да почне да се мисли в тази посока, но пуст електорат, никой дори и не говори за правилните пък било то и непопулярни мерки.

  5. 5 Профил на amg32
    amg32
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Надявам се след изборите есента и в София да стане така. И да се забранят кюмбета и подобни...
    —цитат от коментар 2 на PisnaMi

    И кой да направи това? Държанката на симитлийскио кмет ли?

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4365 Неутрално

    Между другото ограниченията изобщо не са странни - ограничават се моргите и разни колекционерски автомобили от 2006г. Даже закъсняла мярка - вероятно и там са чакали да минат евроизборите.

  8. 8 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4365 Неутрално

    У нас на първо време да сложат един хубав данък на 15 и 20 годишните таралясници. А после може и да ги забраняват.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 422 Неутрално

    У нас на първо време да сложат един хубав данък на 15 и 20 годишните таралясници. А после може и да ги забраняват.
    —цитат от коментар 8 на historama


    Такам, винаги съм те уважавал, щото си умно момче,но тук НЕ СИ ПРАВ!
    Карам Тойота, 1.6 БЕНЗИН - СЪС КАТАЛИЗАТОР И на Газ, перфектно поддържана, щото е евтина и частите са евтини.И със скъпа Холандска газова уредба.

    Съседа Стамат, кара Бемве 3.0 тедеЙ, кат се развалил ДПФ-а, го изхвърлИл, че скъп, махнАл и каталЕзатора на новото внос на 136К реални километри, турИл е и чипче и две дюзи му пикаят + гори масло.


    Искаш ли, да се обзаложим, кой замърсява повече.
    Вчера карах зад некъв кенеф Чероки Дизел
    Майкоооо, като Локомотив пушеше

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  11. 11 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#8] от "historama":

    Тойотата ми е 23 годишна в момента, Е11

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5250 Неутрално

    Да четат БГ кметовете на големите градове

  14. 14 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Съседа Стамат, кара Бемве 3.0 тедеЙ, кат се развалил ДПФ-а, го изхвърлИл, че скъп, махнАл и каталЕзатора на новото внос на 136К реални километри, турИл е и чипче и две дюзи му пикаят + гори масло.
    —цитат от коментар 10 на Matrix

    Това БМВ може по талон да е Евро-5, но в Париж на годишния технически преглед ако пуши няма да мине и пак няма да кара.
    А ти ако си монтирал газова уредба, със всички документи, вписана в талона и минала преглед, ще ти дадат Крит-ер-1:
    https://www.carte-grise.org/actus/2017/01-30-vehicules-gpl-eligibles-a-la-vignette-crit-air-1.php
    И ще можеш да си караш из Париж. Само дето няма да можеш да паркираш в подземни гаражи.

  15. 15 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 703 Неутрално

    И не само Париж е наложил подобни ограничения. Всеки град си решава за ограниченията.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK