Всички нови електромобили в ЕС вече трябва да издават звук

Всички нови електромобили в ЕС вече трябва да издават звук

© Reuters



От днес в Европейския съюз влиза в сила нова регулация, според която електрическите и хибридните автомобили трябва да са оборудвани с устройство, издаващо звук при движение. Причината е, че те са толкова тихи, че са опасни за пешеходците, особено в шумната градска среда.


"Акустичната предупредителна система" (Avas, съкращение от acoustic vehicle alert system) ще се включва, когато скоростта слезе под 12 мили в час (около 20 км/ч). Минималната сила на звука е 56 децибела, а максималната - 75 децибела. Това е диапазонът между силата на разговор в офис или ресторант (или шум от климатик на 3 м) и преминаваща в непосредствена близост с 80 км кола.


Този праг е определен, защото се смята, че с такава скорост се движат колите в близост с пешеходци или велосипедисти - когато завиват например. Водачът има правото да изключи системата, ако прецени, че тя не е необходима.




Засега изискването е само за произведените след 1 юли автомобили, но от 2021 г. всички електрически коли ще трябва да имат такова устройство.


Мярката засяга всички видове четириколесни превозни средства, а звукът трябва да имитира този на двигател.

Ключови думи към статията:

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1713 Разстроено

    Хубаво ще е и да отделят газове за да ги усещаме........

  2. 2 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 848 Любопитно

    Едно добро, но доста закъсняло решение. Интересно след 2021г ще трябва ли да се монтира звуков генератор на по-рано произведените автомобили?

  3. 3 Профил на Нормален гланц
    Нормален гланц
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Добре,че поне за едно нещо европейците са достигнали консенсус...

  4. 4 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 701 Неутрално

    "електромибили" - електромобили вероятно в предвид.

  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    Шофьора ще вика БРЪЪЪМ ПАЙ СЕЕЕЕЕ

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Зорлем махаме едно от предимствата на електромобилите.

  7. 7 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    А норми за допустим звук от фосилни автомобилни и мотори кога?

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  8. 8 Профил на stefan stoyanov
    stefan stoyanov
    Рейтинг: 67 Неутрално

    Ще носят по едно теле в багажника, да изпуска газ, а може и да мучи отвреме навреме!

  9. 9 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    Аз мисля че е излишнен този звук. Само пенсиите не се оглеждат когато пресичат, но те и без това да глухи повеечно. Младите пък са със слушалки в ушите.

    В София просто трябва да се разчистят тротоарите, и абсолютно всяка пешеходна пътека да е със светофар.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  10. 10 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 923 Неутрално

    А тролеите кога, че не знам как сме живи още???

  11. 11 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    За ЕС звукът трябва да е ритъм от тарамбуки , а рашките обсъждат за тях задължения автомобилът да 'пее' Союз нерушимьй'...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  12. 12 Профил на zxe00613919
    zxe00613919
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Това решение ще послужи там, където средата е по-тиха. За нас няма смисъл. У нас народът е вече глух, а тарикатите почват да шумят от 80 децибела нагоре и тези устройства пак няма да се чуват.

    Всеки да мери шума с приложения за телефона си. Поне да знаем какво ни се случва.

  13. 13 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    Тази регулация на ЕК още веднъж показва неадекватността й!
    В началото на 19 век когато във Великобритания се появили първите парни каляски (предшественици на парните локомотиви) в английския парламент прекарали закон с който задължавали пред всяка парна каляска да тича вестовой с флаг в ръка и размахвайки го да предупреждава пешеходците за "опасността" която приближава. Так първата битка с техническия прогрес била спечелена.

  14. 14 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3751 Неутрално

    Е-е-е-е-х-х-х...! Бях чел някъде, че пред първите автомобили, трябвало да бяга човек с червен флаг, а скоростта била ограничена на 5 километра в час...! Сега пък трябва озвучителна система. Всяко нещо, с времето си... ;)

    Бивш tww09306483.
  15. 15 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2233 Неутрално

    А какво ще каже по въпроса шумомера Симеонов...

  16. 16 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Хубаво, хубаво...
    Трябва и за авто мобилните ел. скутери?

    Но ако се превърне в съревнование за най-шумни, не е добре.
    Моторетки гърмят... състезават се нощни вълци...
    Ето къде регулаторът има несвършена работа.

    "От днес в Европейския съюз влиза в сила нова регулация, според която електрическите и хибридните автомобили трябва да са оборудвани с устройство,
    издаващо звук при движение.
    Причината е, че те са толкова тихи, че са опасни за пешеходците, особено в шумната градска среда."

  17. 17 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    Номера става с подлези и надлези, не с шум.
    Велосипедистите пък като правило са или глухи пенсии или наглеци със слушалки в ушите, които и със 172 децибела да ги предупреждаваш, пак ще нарушават правилата и ще те псуват.

    Знанието е сила, информацията - власт
  18. 18 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3085 Весело

    Предлагам да биччи Хеви метъл ...

  19. 19 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#5] от "EU defender":

    Първите автомобили са били с човек отпреде.Развявал бял флаг.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  20. 20 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    Блондинка се качва на автомобил, управляван от робот.
    - Странно! Вече ме вози машина!
    - Госпожо! Аз съм високотехнологичен робот и съм работил в НАСА и ЦЕРН!
    - И сега карате такси?!
    - Ами пропаднала държава!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  21. 21 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 984 Любопитно

    Като велосипедист приветствам. Изобщо не се чуват и понякога е много опасно. Над мене гледам че шлаката пак се е изказала по въпроса. Добре че те не са начело на ЕС

    Pure Chewing Satisfaction
  22. 22 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Сега като започне един "тунинг" на синтезаторите...Голяма занимавка за любителите на ел-автомобилите. Не ме разбирайте погрешно! Не съм против технологиите!

  23. 23 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 701 Весело

    "електромибили" - електромобили вероятно в предвид.
    —цитат от коментар 4 на hasmokar


    Дали, бе?

  24. 24 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Шум фучащ шумно по надлез пак е шум.

    Но да:
    подлези, тунели и излази са решение против шума на човешко ниво.

    И не:
    ако вкараш автомобилния трафик в подлези, тунели и излази,
    ще се вдигне неистов протестърски вой!

    До коментар [#17] от "pag":

    Номера става с подлези и надлези,
    не с шум.

  25. 25 Профил на Rauchmann
    Rauchmann
    Рейтинг: 642 Любопитно

    Дали ще предложат софтуерно да избираш меыхду набор от звуци (Мазерати, Порше, Хамър и т.н.)

    http://rodenivbg.com
  26. 26 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2376 Весело

    Шофьора ще вика БРЪЪЪМ ПАЙ СЕЕЕЕЕ
    —цитат от коментар 5 на EU defender


    Или отпред да тича един безработен и да разгонва пешеходците :)
    (колелото на историята...)

  27. 27 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 404 Весело

    Ахахахахахаха, егати пародията. Според мен трябва и малко вредни емисии да изпускат, че да се доближават максимално до обикновените автомобили... Фък лоджик.

  28. 28 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    Треба една директива - във всеки електрокар яка уредба с дебели бас говорители и да дъни нонстоп чалгийка.

  29. 29 Профил на BloodSport
    BloodSport
    Рейтинг: 534 Неутрално

    довечера ще хапна малко бобец и ще им изпратя някои записани готови звуци, като предложение, дано им харесат

  30. 30 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    Глупост европейска - да вдига шум нещо, дето му се кефиме, че не вдига шум и може да подобри средата.

    Като караш безшумна кола просто знаеш, че хората не те чуват и си по-внимателен.

    Искам да видя хората, които пресичат булеварди на базата на шум, без да погледнат дали идва нещо...

    Безсмислена глупост. Слава богу на повечето коли може да дръпнеш бушона на звуковата система и да не се занимаваш.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  31. 31 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Хубаво ще е и да отделят газове за да ги усещаме........
    —цитат от коментар 1 на Nikolay Savov


    +++
    Поклон човече!!!

  32. 32 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Блондинка се качва на автомобил, управляван от робот.- Странно! Вече ме вози машина!- Госпожо! Аз съм високотехнологичен робот и съм работил в НАСА и ЦЕРН!- И сега карате такси?!- Ами пропаднала държава!
    —цитат от коментар 20 на tribiri


    Съсипаха я тая държава!

  33. 33 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2452 Неутрално

    Похвално решение! И навременно! В днешно време само пенсиите се оглеждат като пресичат. Всички останали са забили поглед в телефона и чатят! Заплеси!

    Бог да благослови Америка за България!
  34. 34 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките :)
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките :)
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#30] от "Тъпата майна":

    Това би било полезно за незрящите в градската среда! Предложението е хубаво и е вкарано в норми.

    Враг на модератори и други комунистически привърженици!
  35. 35 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 988 Неутрално

    А толкова ли е сложно пък катаджиите да имат уреди с които да замерват прекалено високия шум. От келешите примерно дето си слагат на бйенвинцето или голфу пърдящите дебели тръби отзаде.

  36. 36 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 988 Неутрално

    А най-мразя нецивилизовани нагли педровци дето светкат къси дълги на магистралата.

  37. 37 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 1019 Весело

    За България няма нужда! При нас музиката в колата се бичи намакс. "Тони Стораро" ще предупреждава пешеходците. :)

  38. 38 Профил на Срам ме е от ГЕРБ
    Срам ме е от ГЕРБ
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Аз мисля че е излишнен този звук. Само пенсиите не се оглеждат когато пресичат, но те и без това да глухи повеечно. Младите пък са със слушалки в ушите. В София просто трябва да се разчистят тротоарите, и абсолютно всяка пешеходна пътека да е със светофар.
    —цитат от коментар 9 на Жълто паве


    Другарю, виждам (от коментарите ви), че сте на всяка манджа мерудия! Само искам да ви кажа, че и вие някой ден ще се превърнете в пенция - глуха, куха, и непотребна(каквито явно са според вас). И, вие може и да се оглеждате, аз също, но има и много хора, които в забързаното ежедневие не се сещат, че може някой тих електромобил или хибрид да ги удари.... Лично на мен редовно ми се случва, да ме стресне някой такъв, имайки предвид, че имаме 3(три) броя във нашата фирма! Така че, освен че коментарът ви беше извънредно неуважителен към други слоеве на обществото, то той е и абсолютно тъп и неадекватен на действителността! По вашата логика да махнем и светофарите - Те пенсиите недовиждат, пък младите само си зяпат в телефоните....

  39. 39 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Това решение ще послужи там, където средата е по-тиха. За нас няма смисъл.
    —цитат от коментар 12 на zxe00613919

    Как да няма смисъл? На мен ми се е случвало отнемай къде да излезе електромобил без да го чуя. Оглеждам се, но ха наляво, ха надясно и докато погледна от едната страна, той излезе от другата, тихо като по терлици. Ако беше с двигател, щях да го чуя. Не ме блъсна, но без малко. Това съм аз, възрастен човек, внимателен. Ами децата?
    И това е при 1 на 1000 електромобили. Като станат 1 от 2 как ще бъде? Шансът да не го чуеш и видиш може да е 0.000001%, но на ден като почнеш да се разминаваш с 10000 електромобила вероятността да те изненада става значителна.

  40. 40 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Това решение ще послужи там, където средата е по-тиха. За нас няма смисъл.
    —цитат от коментар 12 на zxe00613919

    Как да няма смисъл? На мен ми се е случвало отнемай къде да излезе електромобил без да го чуя. Оглеждам се, но ха наляво, ха надясно и докато погледна от едната страна, той излезе от другата, тихо като по терлици. Ако беше с двигател, щях да го чуя. Не ме блъсна, но без малко. Това съм аз, възрастен човек, внимателен. Ами децата?
    И това е при 1 на 1000 електромобили. Като станат 1 от 2 как ще бъде? Шансът да не го чуеш и видиш може да е 0.000001%, но на ден като почнеш да се разминаваш с 10000 електромобила вероятността да те изненада става значителна.

  41. 41 Профил на bobisf
    bobisf
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Като велосипедист приветствам. Изобщо не се чуват и понякога е много опасно. Над мене гледам че шлаката пак се е изказала по въпроса. Добре че те не са начело на ЕС
    —цитат от коментар 21 на serpico


    дано те отнесе някой от въпросните опасни електромобили та да се отървем от един луд велосипедист.. щото станахте по-нагли и от шофьорите..

  42. 42 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Мисли повече.
    Предлагаш (на шега ; повече) заблуда.

    Регулацията на ЕС не е за заблуда, а за повече Реализъм.
    За Сигнализация, че (иначе тихо) автомобил нещо, вероятно опасно,
    е наблизо.

    Това е отн. как изглеждат нещата наоколо, отвън.

    Вътре в тихия (пасажерски) автомобил
    са "вкоренени" и битуват аналогични рискове.

    В стремеж да предложат повече комфорт за клиента и за свои предимства на пазара,
    производители на автомобили автоматизират какво ли не в автомобили, обезшумяват и т.н.

    Автоматизират, т.е. Изземват контрол от шофьори и пасажери.
    Да им е по "безгрижно", на потребителите.

    Така, например, още преди мобилком интернет революция:
    Ако при висока скорост палаво дете в електромеханоавтоматизирана кола
    измъкне ключа важен за стартиране...
    Окзазва и кормилото-волан зависещ от електромоторчета (!!).
    Проектирано така с "добри намерения".

    Сега, след 25 или 30 години, новите модели са претъпкани с "електронен изкуствен интелект" все по-труден за дефиниране и разбиране...

    Но ето нещо, сравнително лесно за разбиране.
    Свръхмощна, свръхбърза и тиха (вътре) кола означава изолация от реалност.
    От важна външна реалност.

    От шофьора се изискват екстра внимание и екстра умения.
    Колко шофьори, комфортно дремещи във високоскоростен автомобилен "оазис",
    имат такива?
    Някои, може би, са частично предпазени с яка броня на SUV, на Лимузина или иначе,
    но другите участници в движението??

    Аналогични проблеми в авиацията.
    С няколко Боинг Макс "последен писък на модата".
    В критични ситуации: пилоти установяват, че нямат контрол върху самолета.

    Не само поради "човешка грешка" от страна на пилотите.
    Не само поради "необученост" на пилотите.

    Проектанти и пр. пр. фактори са предопределили дефицит на контрол
    за сметка на лица пилоти и пасажери,
    в размита файда за неизвестни извършители,
    вкл. изкуствено интелигентни (!).

    До Весел коментар [#27] от "T.M.":

    Ахахахахахаха, егати пародията.
    Според мен трябва и малко вредни емисии да изпускат, че да се доближават максимално до обикновените автомобили...
    Фък лоджик.

  43. 43 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    #42 корекция:

    Така, например, още преди мобилком интернет революция:
    Ако при висока скорост палаво дете в електромеханоавтоматизирана кола
    измъкне ключа важен за стартиране...

    ОТказва и кормилото-волан зависещ от електромоторчета (!!).

  44. 44 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    по същата логика трябва и шумогенератор на велосипедите.И те едни тихи са станали.Нали уж се мъчихме да се отървем от непрестанния шум.Сега обратно.

  45. 45 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 570 Весело

    Регулацията ще налага също, ако системата за звук не работи по някаква причина, шофьорът да е длъжен да свали стъклата и да вика БРРРРРРРРРР...
    Ох, добре че е ЕС!

  46. 46 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Така е.
    Въпрос на Мяра.
    На Умереност.
    На "Златна среда".

    Едни се усещат бързо.
    Други мъчително, след колебания.
    Трети... никога

    До коментар [#44] от "dolna4erti4ka":

    по същата логика трябва и шумогенератор на велосипедите.И те едни тихи са станали.
    Нали уж се мъчихме да се отървем от непрестанния шум.Сега обратно.

  47. 47 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Аз мисля, че звукът от дизелов трактор е най-подходящ и безопасен.

    If you are going through hell... Keep going!
  48. 48 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2576 Весело

    Шофьора ще вика БРЪЪЪМ ПАЙ СЕЕЕЕЕ
    —цитат от коментар 5 на EU defender


    Това ми напомни стар виц- от комунизма:

    На някви милиционери ин се развалили алармата и лампата на патрулката.

    Шофьорът отворил прозореца, и викал: Иииу- Иииу- Иииу- като аларма.

    А другият се показал през другия прозорец, и- въртейки си главата- викал:

    -Синьо, синьо, синьо, синьо...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  49. 49 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3563 Неутрално

    Даже може човек със знаменце да върви пред автомобела и да вика "Вардааа", както при първите автомобили.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  50. 50 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 848 Неутрално

    по същата логика трябва и шумогенератор на велосипедите.И те едни тихи са станали.Нали уж се мъчихме да се отървем от непрестанния шум.Сега обратно.
    —цитат от коментар 44 на dolna4erti4ka


    Да бяхте се напънали да помислите малко. Велосипедите трябва да имат звънец, а велосипедистът да предупреждава хората , след като вижда, че не го чуват или виждат и при опасност. Аз живея на улица, която няма тротоар. Притежавам ел. автомобил и всекидневно изпадам в опасни ситуации, поради това, че пешеходците или велосипедистите пред мен не ме чуват. Не мога да използвам клаксон защото ще наруша местният ЗДП или ще стресирам някой възрастен или спящо бебе, съответно съм потенциален клиент на някой адвокат. Наредбата за звуковите генератори за ел. автомобилите е закъсняла, но по-добре късно, отколкото никога.

  51. 51 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1233 Весело

    Аз мисля, че звукът от дизелов трактор е най-подходящ и безопасен.
    —цитат от коментар 47 на dante_18


    И на КАМАЗ звукът не е лош.

  52. 52 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Шофьора ще вика БРЪЪЪМ ПАЙ СЕЕЕЕЕ
    —цитат от коментар 5 на EU defender


    великолепно чувство за хумор !

    помощното училище ли си завършил?

  53. 53 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3935 Неутрално

    Зорлем махаме едно от предимствата на електромобилите.
    —цитат от коментар 6 на thenomad


    Абсолютно.

    Шумът в градовете е преминал всякакви допустими норми и нанася повече дълготрайни вреди на хората, живеещи в тях, отколкото изглежда на пръв поглед.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  54. 54 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    А норми за допустим звук от фосилни автомобилни и мотори кога?
    —цитат от коментар 7 на Жълто паве


    Че то отдавна има норми за кажи-речи всичко ..

  55. 55 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    Според мен трябва и малко вредни емисии да изпускат, че да се доближават максимално до обикновените автомобили... Фък лоджик.
    —цитат от коментар 42 на dnevnikar


    Че те вредните емисии свързани с електрокарите СА ДВОЙНО ПОВЕЧЕ от тези , свързани с обикновените коли ..

  56. 56 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3935 Неутрално

    [quote#51:"razor"][/quote]

    Няма друга такава двигтелна песен, като тази на Трабанта.

    https://www.youtube.com/watch?v=-tMVFcQMacg

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  57. 57 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Да бяхте се напънали да помислите малко. Велосипедите трябва да имат звънец, а велосипедистът да предупреждава хората , след като вижда, че не го чуват или виждат и при опасност.
    —цитат от коментар 50 на Гарван


    Хич не е същото. Електромобила също има клаксон,както сам казвате. За да бъдат съпоставими нещата трябва и велосипеда да издава непрекъснат шум. Едно време закачахме с щипка за пране нещо което да трака в спиците.

    За съжаление едно от големите предимства на електриките - тишината ,ще отиде в историята. Интересно кое е по-вероятно да не видиш ? Голям електромобил или тихо догонващ те по тротоара велосипед или електро - скутер?

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  58. 58 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    Ахахахахахаха, егати пародията. Според мен трябва и малко вредни емисии да изпускат, че да се доближават максимално до обикновените автомобили... Фък лоджик.
    —цитат от коментар 27 на T.M.


    Ето конкретни примери
    Милд хибрид Солио - 116 г/км СО2 въглероден отпечатък ..

    "Тесла"3 зареждана в енергийния микс в Айдахо - 240г./км СО2 ..


    Сметката е за 10 000 мили годишен пробег ..
    Та 'обикновените автомобили" май трябва да си увеличат емисиите, та да се доближат до електричките ..


    И ?
    Нали Малката Затоплистка Грета не иска да има и грам СО2 във въздуха?
    Ще забраняваме Тесли .. или що?

  59. 59 Профил на zxe00613919
    zxe00613919
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Шум не се бори с шум. Иначе става още по-шумно и още по-вредно.

  60. 60 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#57] от "Чичо Ваньо": Има клаксон, но в ЗДП изрично е упоменато кога се използва. В града не можеш да свириш на всеки за да ти направи път или ще се превърнем в Шанхай( ако не си ходил там пусни си видео с уличното им движение ). Проблемът при електричките е при хората пред автомобила. Ще дойде време, когато в Бълагария ще има много електромобили и ще разберете за какво иде реч.

  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4247 Неутрално

    До коментар [#58] от "ajsayder":

    Що не дадеш пример с енергийния микс в Перник?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Само пенсиите не се оглеждат когато пресичат, но те и без това да глухи повеечно
    —цитат от коментар 9 на Жълто паве


    По-скоро субкултурните зальохани баламурници със слушалки и раница на гърба, забучили поглед в айфона.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#2] от "Гарван":

    Nissan LEAF, който всъщност е най-масовият електромобил с над 400,000 произведени бройки има такава система още от самото начало на производството преди близо 10 години. Повечето електромобили имат акава система и сега. Всъщност, не знам кой сериен електромобил в момента няма подобна система.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  66. 66 Профил на Svilen Stavrev
    Svilen Stavrev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В България това е напълно излишно. Вече отдавна сме го измислили. Ние сваляме джама и пускаме чалгата или тум-тсс-тум-тсс-тум-тссс.

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    Като велосипедист приветствам. Изобщо не се чуват и понякога е много опасно. Над мене гледам че шлаката пак се е изказала по въпроса. Добре че те не са начело на ЕС
    —цитат от коментар 21 на serpico


    Добре че и ти не си! Трябва да има улици по които да бъде забранено да се движат велосипедисти. просто трябва тези две неща да се разделят. Съвсем спокойно могат да се обозначат само вътрешни улички за велосипедисти. там да се сложат прегради които да не позволяват на коли да влизат. Но също трябва да бъде забранено на велосипедисти да карат там където има коли или пешаходци. Щ е си има паркинги за велосипедисти и ако искаш ще си заключваш там колелото и ще ходиш пеша там където и другите ходят пеша. Сега карате на всякъде. на човек да му писне от потни малоумници, които имат самочуствието че спасяват природата но всъщност използват улична среда която не е предназначена за тях. Ти плащаш ли пътен данък? Защо ползваш пътя на тези които плащат за него? Защо виждам колоездачи в паркове и градинки и по тротоарите? Защо застрашаваш децата ми като караш там където те ходят? какви са глобите ако те хвана с колело на тротоара? Знаеш ли правилника за движение по пътищата? Имаш ли книжка за управление на колело по пътя? Или само използваш това което не е за тебе, европеецо?

    California Über Alles
  69. 69 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11784 Весело

    Да запишат звука, който издавахме като деца когато се надбягвахме виртуално с автомобили, включително с превключване на скорости, спирачки и всичко останало :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  70. 70 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 351 Неутрално

    До коментар [#50] от "Гарван":

    Щом карате електромобил, трябва да сте забелязал, че има два клаксона - нормален и по-тих, за сигнализиране на пешеходци и велосипедисти. Моят поне има. Още повече, като караш такава кола, знаеш че е тиха и от далеч се съобразяваш с пешеходците.
    Иначе отдавна се бъзикам с един познат, който кара Q7 да ми запише звука, че да си го пускам през уредбата на колата. За кеф ...

  71. 71 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    Някой май СЕ СТРАХУВА ОТ ГРАФИЦИТЕ НА ЕНЕРГИЙНИЯ МИКС В САЩ?

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.


    За да видите коментара кликнете тук.


    Пълен текст на коментара:
    До коментар [#58] от "ajsayder":Що не дадеш пример с енергийния микс в Перник?
    —цитат от коментар 61 на Darth Plagueis


    Щото не съм малоумен идиот .. от къде на къде за Перник?
    Най-много електрокарни коли в момента има в САЩ и давам за САЩ ..

    Ето и как сами да попрочетете статии по темата. Пуснете в търсачка

    "Is Tesla powered by coal?"

    А аз давам за реален, сериен модел милд-хибрид , не много скъп .. макар че има и милд-хибриди с 89г./км емисии ....

    Иначе има държави , където електрокарна кола БИ ИМАЛА 3 ПЪТИ ПОВЕЧЕ емисии , само от енергията (без да слагаме производството на кола и батерии и рециклирането) ..

    П.П
    Като стана дума за рециклирането .
    Многократно съм споменавал , преди време във връзка с "енергетика без въглерод" за атомната енергия ..

    Питали са ме за отпадъците и как бих ги рециклирал.
    "У вас във хола ли ще си ги държиш"?

    Айде и аз сега да питам ЗА РЕЦИКЛИРАНЕТО НА БАТЕРИИТЕ - Кобалта у вас в хола ли, Ще си го държите?

    Поздрави

  72. 72 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Гарванче айде посмали малко.Не мога да използвам клаксон заради местния ЗДвП.Ами местния-българския демек закон позволява използване на клаксон за предотвратяване на ПТП.Да предупредиш пешеходец,велосипедист или друго МПС си е нормално леко да му свирнеш за да те чуе.

  73. 73 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Айде един лайтмотив за звука, който трябва да се издава:
    Тър-р-р-так, так, тър-р-р-так!
    Тър-р-р-так, так, пак и пак и пак!
    Освен това, ще трябва да пускат миризма и пушек, аналогичен на ДВГ, както и да правят проблеми при включване на двигателя през зимата (но чак след 2021-ва).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK