В Австрия пушенето в ресторанти и барове ще бъде забранено от ноември

В Австрия пушенето в ресторанти и барове ще бъде забранено от ноември

© Reuters



Тютюнопушенето в австрийските барове и ресторанти ще бъде забранено от ноември след години на дебати по въпроса, предаде "Франс прес". По-рано тази седмица парламентът подкрепи това предложение.


Само депутатите от крайнодясната Австрийска партия на свободата гласуваха против забраната, която най-накрая ще отърве Австрия от статута й на "пепелник на Европа". Австрийската партия на свободата възпрепятстваше предишни опити за забрана на пушенето в ресторантите и баровете, откакто влезе в правителството през декември 2017 година.


Това предизвика силен отпор сред обществеността и Австрийската медицинска асоциация, която организира петиция в подкрепа на забраната, подписана от 900 хил. души, или 14 процента от имащите право на глас.


Австрия е сред последните европейски страни, в които пушенето в заведения е разрешено въпреки призивите за забрана. Досега можеше да се пуши в отделени за целта зони в баровете и ресторантите, макар че мярката не се спазваше стриктно. Тази отделени зони не бяха необходими в заведения с площ под 50 квадратни метра, ако собственикът няма нищо против пушенето в обекта. Много ресторанти и кафенета обаче сами решиха да забранят пушенето в помещенията си.

Ключови думи към статията:

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3894 Неутрално

    Ехее! Ние от кога го въведох ме! Не че се спазва стриктно, но все пак...

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    УВАЖЕНИЕ за австрийците!!!
    Новият "титан" на европейската институциолана култура Слабаков няма да ходи в Австрия и ще обяви тази страна за дискриминираща димящите и смърдящи "интелектуалци"...!!!!

  3. 3 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Те по заведения отдавна не пушат...

  4. 4 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    А у нас по спирки кога ще се забрани пушенето? До мен само някакви пушещи на спирките, човек застанал там да не го пече слънцето или да не го вали дъжд, а някакви му димят в лицето.

    ДБ=БКП
  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    До коментар [#4] от "anonim440":

    Това вероятно ще се случи, когато хората, притежаващи властта в Отечеството разберат няколко прости факта :
    -тютюнопушенето е фактор, нанасящ вреди на здравето и на икономиката;
    -увеличаващ заболеваемостта и увеличаващ разходите за лечение;
    -никотиновата индустрия отива в канала;
    -необходими са алтернативни източници на препитание на хората, работещи в тютюневият бранш.
    И понеже мазната политическа корпорация "ДПС" ООД никога яма да изгуби лостовете за държане в унизителна зависимост на своите крепости това за съжаление няма да се случи!!!!
    Смирено препоръчвам филмът "Вътрешен човек"!!!

  6. 6 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 498 Весело

    Ужас!
    Фалираха ресторантите и баровете във Австрия....

    Модератора е неадекватен!
  7. 7 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 556 Разстроено

    Много тъжна новина... Жалко. Австрия беше една от последните демократични страни в ЕС, но явно и там се поддават на пропагандата на популистите

    Бог да благослови Америка за България!
  8. 8 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#4] от "anonim440":
    До коментар [#5] от "selqnin":

    Да сте чували за свободна воля? Аз съм пушач. Знам по-добре от вас какви са рисковете от пушенето. Напълно съзнателно съм ги поел. Не искам да преча на никого, но и не искам да ми налагат насила чужда воля. Това за икономиката и разходите за здравеопазване е меко казано спорен въпрос. Не искам да се задълбавам в подробности, но приходите от акциз в/у цигарите са съизмерими с разходите за здравеопазване...всичките разходи!
    Бил съм много пъти в Австърия. Въздухът в заведенията, в които се пуши, е по-чист от въздуха навън...

  9. 9 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 556 Разстроено

    Смирено ви препоръчвам филмът "Благодаря ви, че пушите"
    https://m.imdb.com/title/tt0427944/

    Бог да благослови Америка за България!
  10. 10 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#9] от "Günther":


    Смирено ви препоръчвам филмът "Благодаря ви, че пушите"https://m.imdb.com/title/tt0427944/
    —цитат от коментар 9 на Günther


    Ха-ха-ха...особено финала му! Къри мивки!
    Предлагам от утре ЕС да забрани ползването на мобилни телефони на разстояние п0-малко от метър от главата...

  11. 11 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    "Само депутатите от крайнодясната Австрийска партия на свободата гласуваха против забраната, която най-накрая ще отърве Австрия от статута й на "пепелник на Европа"."

    И там патреотете им са най-големите кретени.

  12. 12 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    "Аз съм пушач. Знам по-добре от вас какви са рисковете от пушенето. Напълно съзнателно съм ги поел. Не искам да преча на никого, но и не искам да ми налагат насила чужда воля. "

    Аз пък искам да не ми димиш наоколо, а да димиш само на себе си. Вкъщи.

    Зависимите трябва да се лекуват от зависимостите си, а не да дават акъл на независимите.

  13. 13 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#10] от "lz73":

    Филмът си заслужава. Винаги го препоръчвам на радикалните борци за забрани, каквито и да е.

    Бог да благослови Америка за България!
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    Много тъжна новина... Жалко. Австрия беше една от последните демократични страни в ЕС, но явно и там се поддават на пропагандата на популистите
    —цитат от коментар 7 на Günther


    Пушачът разбира демокрацията като право да опушваш околните на воля. Наркоманът - което е същото - разбира демокрацията като право свободно и безнаказано да се друса. Алкохоликът - аналогично, да пие и да се качи на колата си и да сгази някое нахално дете на пешеходна пътека.

  16. 16 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6027 Весело

    С'я Слабаков ще отмени всички забрани за пушенето от ЕП ! :)

    [email protected]
  17. 17 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#4] от "anonim440":До коментар [#5] от "selqnin":Да сте чували за свободна воля? Аз съм пушач. Знам по-добре от вас какви са рисковете от пушенето. Напълно съзнателно съм ги поел. Не искам да преча на никого, но и не искам да ми налагат насила чужда воля. Това за икономиката и разходите за здравеопазване е меко казано спорен въпрос. Не искам да се задълбавам в подробности, но приходите от акциз в/у цигарите са съизмерими с разходите за здравеопазване...всичките разходи!Бил съм много пъти в Австърия. Въздухът в заведенията, в които се пуши, е по-чист от въздуха навън...
    —цитат от коментар 8 на lz73


    Като не искаш да пречиш, не пуши. Пушенето вреди и на околните. Да не говорим, че вместо тютюн може да се отглежда нещо, което е еднозначно и обективно полезно.

  18. 18 Профил на CINZANO
    CINZANO
    Рейтинг: 933 Неутрално

    УВАЖЕНИЕ за австрийците!!!Новият "титан" на европейската институциолана култура Слабаков няма да ходи в Австрия и ще обяви тази страна за дискриминираща димящите и смърдящи "интелектуалци"...!!!!
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    Уважение!? Защо? Че ще забранят пушенето в заведения доста години след нас и повече от десетилетие след другите държави от Западна Европа!?
    П.п. Слабаков е депутат от страна, в която е забранено пушенето в заведения, същото не може да се каже за австрийските евродепутати, не ли?
    Преди да оставиш мазна диря след себе си е хубаво първо да помислиш...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  19. 19 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#12] от "galapagas":

    Добре, прав си да не искаш да ти димя. Само че не разбирам защо да няма заведения за пушачи. Нима някой те задължава да ги посещаваш? Или и ти като всички войнстващи въздържатели държиш другите да са като теб. Очаквам в най-скоро време да ми забранят да пуша и в къщи, щото някой непушач може да ми дойде на гости и .... Всъщност, когато имам гости непушачи аз не пуша...
    Разберете го най-после, тези рестрикции имат някакър смисъл, но само до някъде! Да, на доста обществени места е задължително да се забрани пушенето, но в барове, кафенета...Нима някой задължава непушачите да посещават точно тези заведения, които на всичкото отгоре са частна собственост?!
    Дълга е темата, няма да я разберете...вашето е обикновен социализъм!

  20. 20 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 1122 Весело

    Най на края, разкараха популистите и фашагите и нормалността се завръща!

  21. 21 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#19] от "lz73":

    "Дълга е темата, няма да я разберете...вашето е обикновен социализъм!"

    Зарежи. В социализма се пушеше. Това е хитлеризъм! Хитлер беше радикален борец срещу пушенето, затова загуби войната от Чърчил и Сталин

    Бог да благослови Америка за България!
  22. 22 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 556 Разстроено

    Колеги, защо искате да забраните културата? Какво ви пречи задушевната обстановка?! Без цигара изкуство не се прави. Вижте клипът отдолу. Можете ли да си го представите тази обстановка без дим, а героите да дъвчат дъвка? Аз не мога....

    https://youtu.be/8NRIcodFHSQ

    Бог да благослови Америка за България!
  23. 23 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#17] от "kazushi":


    Като не искаш да пречиш, не пуши. Пушенето вреди и на околните. Да не говорим, че вместо тютюн може да се отглежда нещо, което е еднозначно и обективно полезно.
    —цитат от коментар 17 на kazushi

    Оконите не са задължени да се навират при мен. Аз, когато отида на места, на които има непушачи се съобразявам с тях.
    Задавам прост и лесен въпрос: защо не мога да направя в моята частна собственост заведение само за пушачи? Ще му сложа огромна табела "Само за пушачи!" и няма да допускам непушачи и малолетни. Аз лично ще работя в него и няма да наемам непушачи на работа. Или моите права нямат значение?
    Само да ви светна, че в Германия в баровете се пуши. Щото техния конституционен съд нещо не бил съгласен с тоталната забрана...Дали Австрия има такъв?

  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#19] от "lz73":

    Уважаеми,
    "заведенията" са обществени места (независимо от собствеността им), които бидейки такива подлежат на правилата заобщественно достъпни места.
    тези правила включват липсата на дискриминация например.
    разбирам ти напъните, но ако аз съм непишач но обожавам точно ребърцата в заведение Х, в което не е забранено пушенето съм набутан, а това е забранено, да ме набутваш... Пример само ти давам...

    Сега твоята идея има своето законно решение. Заведението за пушачи , не се лицензира като обществено заведение, а се лицензира като затворен част клуб, без свободен достъп, а смо за членове и ето ти, и вълкът сит и агнето цяло...

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ivan_":

    "Сега твоята идея има своето законно решение. Заведението за пушачи , не се лицензира като обществено заведение, а се лицензира като затворен част клуб, без свободен достъп, а смо за членове и ето ти, и вълкът сит и агнето цяло..."

    Не става, за съжаление

    Бог да благослови Америка за България!
  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5170 Любопитно

    До коментар [#8] от "lz73":

    Въпрос: Когато отидете на ресторант с Вашето семейство (приемам, че децата Ви не пушат), дали на децата Ви е полезно да дишат цигарен дим?

  27. 27 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5170 Любопитно

    До коментар [#19] от "lz73":

    "Само че не разбирам защо да няма заведения за пушачи."

    С децата си в различни заведения ли ходите?

  28. 28 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ivan_":


    До коментар [#19] от "lz73":Уважаеми,"заведенията" са обществени места (независимо от собствеността им), които бидейки такива подлежат на правилата заобщественно достъпни места.тези правила включват липсата на дискриминация например.разбирам ти напъните, но ако аз съм непишач но обожавам точно ребърцата в заведение Х, в което не е забранено пушенето съм набутан, а това е забранено, да ме набутваш... Пример само ти давам...Сега твоята идея има своето законно решение. Заведението за пушачи , не се лицензира като обществено заведение, а се лицензира като затворен част клуб, без свободен достъп, а смо за членове и ето ти, и вълкът сит и агнето цяло...
    —цитат от коментар 24 на Ivan_


    Да, ама данъчните имат друга идея по въпроса...Простото решение, за да може и ти да опиташ ребърцата, е зала за пушачи и зала за непушачи. Няма логично обяснение срещу това решение, освен идеята, че държавата се грижи за здравето на пушачите...въпреки тяхното желание, т.е. обикновен социализъм в действие.
    Ако държавата е толкова загрижена за това здраве има по-просто и ефективно решение - тотална забрана за производство и употреба на цигари. Защо не го правят? Вие как мислите, дали не става дума за едни пари?

  29. 29 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#27] от "vassilun":


    До коментар [#19] от "lz73":"Само че не разбирам защо да няма заведения за пушачи."С децата си в различни заведения ли ходите?
    —цитат от коментар 27 на vassilun


    Докато бяха под 18 години не помня да съм ги водил на бар...Когато ходехме в ресторант с деца избирах такъв, в който не се пуши.

  30. 30 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#26] от "vassilun":

    Виж горния отговор. Освен това в къщи не пушим на закрито и пред деца...

  31. 31 Профил на dum_dum
    dum_dum
    Рейтинг: 410 Неутрално

    До коментар [#4] от "anonim440":Това вероятно ще се случи, когато хората, притежаващи властта в Отечеството разберат няколко прости факта :-тютюнопушенето е фактор, нанасящ вреди на здравето и на икономиката;-увеличаващ заболеваемостта и увеличаващ разходите за лечение;-никотиновата индустрия отива в канала;-необходими са алтернативни източници на препитание на хората, работещи в тютюневият бранш.И понеже мазната политическа корпорация "ДПС" ООД никога яма да изгуби лостовете за държане в унизителна зависимост на своите крепости това за съжаление няма да се случи!!!!Смирено препоръчвам филмът "Вътрешен човек"!!!
    —цитат от коментар 5 на selqnin

    А нещо за алкохола в заведенията? Кога ще го забранят? Нанася стократно повече вреди от тютюнопушенето и не се намери дори един продажник "политик", "доктир" и т.н. да повдигне въпроса за пълната забрана на тази отрова. Лично на мен не ми пречи консумацията на алкохол в заведенията от посетителите, стига да не ми натрапват досадното си присъствие някакви пияни отрепки. Колкото до цигарите, ами аз не ходя по заведения именно заради гнусната забрана. Аз съм пушач и държа да си пуша цигарите в заведението, а не отвън като някакав помияр. Алкохол не пия грам, дори глътка бира, а заведения без цигари и алкохол са като девически пансиони.

  32. 32 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Там по всяка вероятност ще се спазва законът, за разлика от тук. Ще си направя труда да изброя баровете/ресторантите, в които се пуши: ... о, чакай, няма нужда, във всички се пуши... :/

  33. 33 Профил на peen40
    peen40
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#8] от "lz73":

    Да можеш да изразиш свободната си воля,като си пушиш в къщи при децата си колкото си искаш

  34. 34 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    Не на пушенето на обществени места !

    И не на всякакъв вид реклами на цигари и вредни храни.

  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 498 Любопитно

    До коментар [#25] от "Günther":

    Защо да не става?

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#28] от "lz73":

    Данъчните нямат проблем.
    Простото според теб решение е незаконно най-малкото поради безопасни и здравословни условия за труд, но да на влизаме в този аспект на темата...

    А относно вторият абзац, напълно съм съгласен, става дума за пари и е много грозна тази двойственост..

    Модератора е неадекватен!
  37. 37 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ivan_":

    Виж параграф 1а от допълнителните разпоредби на Законът за здравето. Иначе не е проблем да се регистрира едно НПО, да се направи частен клуб, и да се "маскират" сметките като "членски внос". Ама пляскат.

    Бог да благослови Америка за България!
  38. 38 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 556 Любопитно

    Иначе никога не съм разбирал защо в нощните стриптийз барове не може да се пуши. Да не би да е, защото там водите децата си?

    Бог да благослови Америка за България!
  39. 39 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4433 Весело

    "В Австрия пушенето в ресторанти и барове ще бъде забранено от ноември"

    Чудесна новина! Подкрепям!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  40. 40 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    До коментар [#12] от "galapagas":Добре, прав си да не искаш да ти димя. Само че не разбирам защо да няма заведения за пушачи. Нима някой те задължава да ги посещаваш? Или и ти като всички войнстващи въздържатели държиш другите да са като теб. Очаквам в най-скоро време да ми забранят да пуша и в къщи, щото някой непушач може да ми дойде на гости и .... Всъщност, когато имам гости непушачи аз не пуша...Разберете го най-после, тези рестрикции имат някакър смисъл, но само до някъде! Да, на доста обществени места е задължително да се забрани пушенето, но в барове, кафенета...Нима някой задължава непушачите да посещават точно тези заведения, които на всичкото отгоре са частна собственост?!Дълга е темата, няма да я разберете...вашето е обикновен социализъм!
    —цитат от коментар 19 на lz73


    Защо трябва да пушиш в кафенето или бара? И каква е разликата с ресторанта? Явно не ти пука, че дори и собственикът да е разрешил пушенето, сервитьорките - обикновено млади момичета - трябва да ти дишат никотиновия дим с всички пагубни последствия при последваща бременност. За децата пък да не говорим. Заради кефа на никотинозависимите реално искаш да забраним на семейства с деца да ходят на ресторант или кафене.

    Колкото до това дали пушиш вкъщи, си е твоя работа, но си представям каква смрад е вътре. Щом ти харесва - н.п.

  41. 41 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    Иначе никога не съм разбирал защо в нощните стриптийз барове не може да се пуши. Да не би да е, защото там водите децата си?
    —цитат от коментар 38 на Günther


    Не се и напъвай, няма да го разбереш.

  42. 42 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#41] от "galapagas":

    Ами наистина не разбирам. Това да забранят комбинацията уиски, пура и гърла на коленете по голи цици е дискриминация.
    Това е все едно да забранят таратора и шкембето в заведенията, защото чесънът вътре осмърдявал дрехите на другите посетители

    Бог да благослови Америка за България!
  43. 43 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 993 Неутрално

    До коментар [#28] от "lz73":

    Ей, от девет кладенеца вода ще донесеш само и само да оправдаеш никотиновата си зависимост. Аз съм бивш пушач и ако има нещо за което съжалявам в живота си, това е че поради келешлък и глупост съм пропушил. Към днешна дата не мога да търпя смрадливия цигарен дим покрай себе си.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  44. 44 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 784 Гневно

    Уважение!? Защо? Че ще забранят пушенето в заведения доста години след нас и повече от десетилетие след другите държави от Западна Европа!?
    —цитат от коментар 18 на CINZANO - оправете си сайта!


    Доста закъсняла забрана, но за разлика от първенеца България, там забраната ще се прилага. Тук въпреки забраната, разни жълтозъби смръдливци продължават да тровят всички останали, на собствениците не им пука, а инспекторите не могат да им кажат и копче. Да не говорим за абсурдните найлонови парници, които почти всяко заведение е изградило загрозявайки така красивата ни градска среда.

  45. 45 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 784 Весело

    Извинявам се на пушачите, не исках да пиша, че са жълтозъби смрЪдливци, а че са жълтозъби смрАдливци.

  46. 46 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7799 Неутрално

    Австрия забранява много след нас, но там забраната ще е забрана, а тука е само имитация, на много места.

  47. 47 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Срам за Австрия,че са една от последните държави въвели подобна забрана...А навремето най-известният ашстриец стана първият държавник в света, който наред с другите битки, които започна, обяви и война на тютюнопушенето...

    Я не люблю, когда мне врут, Но от правды я тоже устал, Я пытался найти приют, Говорят, что плохо искал. И я не знаю, каков процент Сумасшедших на данный час, Но, если верить глазам и ушам - Больше в несколько раз...
  48. 48 Профил на Калиевперманганат
    Калиевперманганат
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Просто и ясно е холандското обяснение на забраната: "Тъй като персоналът в заведенията също има право да диша чист въздух, пушенето на закрито е забранено!
    Ама пушач бил, ама права имал, ама ограничили го в личния му избор...

  49. 49 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#40] от "galapagas":


    Защо трябва да пушиш в кафенето или бара? И каква е разликата с ресторанта? Явно не ти пука, че дори и собственикът да е разрешил пушенето, сервитьорките - обикновено млади момичета - трябва да ти дишат никотиновия дим с всички пагубни последствия при последваща бременност. За децата пък да не говорим. Заради кефа на никотинозависимите реално искаш да забраним на семейства с деца да ходят на ресторант или кафене.
    —цитат от коментар 40 на galapagas


    В кафето или бара искам да пуша, защото това ми дставя удоволствие. Това за сервитьорките ще го подмина, като неуместна забележка. Всеки сам решава къде да работи. А виж дали да заведеш децата си в кафе, в което се пуши си е твой избор. В ресторантите предпочитам да не се пуши или да има помещение за непушачи. Просто е!

  50. 50 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#43] от "tsyrvulan":


    До коментар [#28] от "lz73":Ей, от девет кладенеца вода ще донесеш само и само да оправдаеш никотиновата си зависимост. Аз съм бивш пушач и ако има нещо за което съжалявам в живота си, това е че поради келешлък и глупост съм пропушил. Към днешна дата не мога да търпя смрадливия цигарен дим покрай себе си.
    —цитат от коментар 43 на tsyrvulan


    Май не схващаш! Не оправдавам нищо, просто не приемам този социалистически начин за борба с този порок. Освен това не приемам някой да се ебава със свободната ми воля. Пак питам, защо не криминализират пушенето?

  51. 51 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    До коментар [#48] от "Калиевперманганат":

    То и работниците в кравеферма имат тия права....

  52. 52 Профил на Th Henry
    Th Henry
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Винаги съм твърдял, че това са пълни глупости, а през живота си не съм палил цигара.
    Собствениците на заведенията ТРЯБВА да имат право да определят какво да се прави в тяхната собственост, а не държавата да диктува.
    Нека да има заведения за пушачи и такива за непушачи и всеки да избира къде да ходи.
    Лошото е, че либералите и зелените са станали по зле от комунистите и нацистите и не приемат никакво чуждо мнение, а останалите им се водят по акъла.

  53. 53 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 2077 Весело

    До коментар [#52] от "Th Henry":


    ...Собствениците на заведенията ТРЯБВА да имат право да определят какво да се прави в тяхната собственост, а не държавата да диктува. ....
    —цитат от коментар 52 на Th Henry


    Стига бе! Чорбаджийте ще решават какво да става в тяхната собственост?! Нещо си се объркАл, пич! Всичко трябва да решава държавата! Тя е по-умна от всеки и се грижи за всичко. Вие сте тъпи и затова нямате право да решавате.

  54. 54 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#17] от "kazushi":
    —цитат от коментар 23 на lz73


    Да не се навират при теб? Значи ти определяш кой къде ще ходи и на теб като ти скимне да пушиш, всички да се изнасят, за да не им вредиш?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK