Победа за BMW и компания - ЕС позволи навлизане на 5G коли по пътищата

Победа за BMW и компания - ЕС позволи навлизане на 5G коли по пътищата

© Reuters



Опитът в Европейския съюз да бъде наложен само стандартът WiFi за безжичен пренос на данни при колите не успя и мнозинството страни решиха да позволят и навлизането на автомобили, използващи конкурентни телеком системи от пето поколение. Това е победа за група автопроизводители, предвождани от BMW и големи телеком компании, които вече са инвестирали милиарди евро в разработване на 5G мрежи, софтуер и оборудване.


Разликата е принципна, включително защото първото е позната и проверена технология за обмяна на информация между коли, докато второто е обещаващо и с много повече капацитет и възможности, но не е прилагано масово в реална среда.


Поддръжниците на WiFi стандарта са предвождани от Volkswagen и включват още Renault, Toyota , NXP, Autotalks и Kapsch TrafficCom. Опонентите им са доста по-респектираща група: BMW, Daimler, Ford, PSA Group, Qualcomm, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei, Intel и Samsung.




Според служител на европейска институция, цитиран от "Ройтерс", на днешната среща на национални представители в Брюксел общо 21 държави са гласували против предложението на Европейската комисия и на Европейския парламент да се заложи само на WiFi. Сред тях са били такива държави с мощен автомобилен сектор като Германия, Франция и Италия.


Този брой държави е достатъчен за квалифицирано мнозинство, с което се взимат тези решения. Формалното одобряване за допускане на 5G технолонии по пътищата на Европа ще бъде взето от министрите на транспорта в понеделник, 8 юли.


Това е избор, от който зависи бизнес за милиарди евро приходи за производители на автомобили, телеком оператори и създатели на оборудване. Самият авто- и технологичен сектор е разделен в отношението си кой стандарт работи по-добре и е по-безопасен. Еврокомисарят по транспортните въпроси Виолета Булц заяви след днешния вот, че "ще продължим да работим със страните членки, за да отговорим на техните притеснения и да открием подходящ начин да продължим напред".


Резултатът бе приветстван от сдружението на телеком операторите ETNO и неговия генерален директор Лизе Фур. "Мобилните решения и 5G се завръщат в сферата на пътната безопасност и автоиндустрията вече е свободна да избере най-добрата технология за защита на потребителите и водачите."


Максим Фламен, главен технологичен директор на 5G Automotive Association (5GAA) коментира, че решението "е силен сигнал към Комисията, че технологичният неутралитет трябва да е водещ принцип". "Само равнопоставеност между съществуващите технологии ще позволи безопасна и по-ефективна мобилност по европейските пътища."

Ключови думи към статията:

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    Германия отново повежда хорото!
    Какво пречи обаче, една кола с 5G да има и Wi-Fi... и обратно...?

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  2. 2 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    5Г е много повече от колкото си представяте.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  3. 3 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    5Г е много повече от колкото си представяте.
    —цитат от коментар 2 на qwerty 500


    И за 4G така се говореше. 5G е поредния балон

  4. 4 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2973 Неутрално


    Нищо не разбирам, но си спомних за спора между Едисон и Тесла за постоянния и променливия ток.

  5. 5 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2407 Неутрално

    Несериозно е да се залага безопасността на автомобили само на негарантирана WiFi. Банда е свободен за използване от всеки, ограничения има за изходна мощност.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  6. 6 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    [quote#3:"karatista"][/quote]

    Потърси и прочети повече за 5Г, това е нещо много много различно от 4Г

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  7. 7 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    [quote#3:"karatista"]
    —цитат от коментар 6 на qwerty 500
    Потърси и прочети повече за 5Г, това е нещо много много различно от 4Г[/quote]

    Пълния 5G никога няма да излезе на плюс. Само академично упражнение на вендорите

  8. 8 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    5Г по предназначение, ще е нещо като прощъпулника на изкуствен интелект управляващ Земята. Като за начало ще контролира автомобили, както ако вникнете в статията ще разберете.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  9. 9 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    [quote#7:"karatista"][/quote]

    Ти въобще имаш ли идея от колко време знам, че 5Г ще почне първо с автомобилите? Тази статийка тука, давам си сметка, че няма как да я разберете ако не го знаете това.
    Това е истинският прощъпулник на изкуственият интелект, който ще поема все повече контрол.
    Ако искаш да ти го кажа по друн начин - 5Г е основите реалният глобален контрол.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  10. 10 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    5Г по предназначение, ще е нещо като прощъпулника на изкуствен интелект управляващ Земята. Като за начало ще контролира автомобили, както ако вникнете в статията ще разберете.
    —цитат от коментар 8 на qwerty 500


    Изкуствения интелелект имат капацитет да го въведат/комерсиализират Фейсбук, Гугъл, Епъл, Майкрософт и Амазон - за добро или зло. Телекомите и БМВ-тата могат да гледат само как се прави.

  11. 11 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1063 Весело

    БМВ и Дайлмер срещу Фолксваген... Доживяхме картелът да е разделен!

  12. 12 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    За фолксваген ок, но тойота ме изненада, че са били за вифи-то

  13. 13 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Победа на технологиите, прогреса и напредъка, не само за БМВ. И не точно победа, а пореден силен ход за по-конкурентна и просперираща Европа.

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  14. 14 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    [quote#10:"karatista"][/quote]

    Ти изобщо нямаш никаква идея за какво става въпрос.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  15. 15 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3542 Неутрално

    До коментар [#9] от "qwerty 500":

    по скоро на контролирания интелект

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  16. 16 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    [quote#10:"karatista"]
    —цитат от коментар 14 на qwerty 500
    Ти изобщо нямаш никаква идея за какво става въпрос.[/quote]

    Ами разкажи....

  17. 17 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2071 Весело

    Добре е, преди да пише човек нещо по тази тема да знае:
    5G мрежите достигат скорост за предаване на данни, 100 пъти по-голяма от сегашния максимум за 4G/LTE!
    Тази скорост достига 20 000 мегабита в секунда за сваляне и 10 000 за качване на информация.
    Мрежата може да поддържа до 1 милион устройства на квадратен км.
    Тя се нуждае от много по-малко енергия за пренос на данни в сравнение с предишното поколение мрежи!
    За да работи стабилно обаче, ще трябват много повече клетки, в сравнение с 4G мрежата! Ясно е, че няма никакъв проблем, тези клетки да бъдат разположени и по пътните магистрали на Европа, което открива огромно поле за усъвършенстване на управлението на автомобилите. Няма да бъде далеч денят, когато удар между два автомобила снабдени със съответната система за управление, ще стане просто невъзможен...
    Това е бъдещето и то никак даже не е толкова далечно...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  18. 18 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 747 Неутрално

    АХахах, и какво? ще зарежда по-бързо порното в колата? И какъв е смисълът да имаш бърз интернерт, при положение че ще е ограничен?
    А сега имам интернет, ама като изгледам едно клипче в ютюб и той свършва.

    If you are going through hell... Keep going!
  19. 19 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    АХахах, и какво? ще зарежда по-бързо порното в колата? И какъв е смисълът да имаш бърз интернерт, при положение че ще е ограничен?А сега имам интернет, ама като изгледам едно клипче в ютюб и той свършва.
    —цитат от коментар 18 на dante_18


    Ако всеки бизнес кейс се изкарваше от цитати от википедия и рекламни брошури на вендори щяхме да всички да сме милионери.

  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4856 Неутрално

    В интересни времена живеем! Особено пък нашите деца на около 20 години сега. Всичко се променя бързо и съвсем неочаквано (поне за мен - на почти 55)! Дано да е за добро!

  21. 21 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1305 Весело

    До коментар [#20] от "vassilun":

    Имаше едно изказване, че ако ракетостроенето се е развивало с бързината на телекомуникациите, щяхме да пътуваме до Луната и обратно за по-малко от 4 часа

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  22. 22 Профил на Фуджисава
    Фуджисава
    Рейтинг: 314 Неутрално

    5G точките ще наситят ефира с толкова електромагнитна мръсотия, че ще дийде време за 5G-фри зони, хаха - само за избрани, разбира се

  23. 23 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    Нормално, в последните дни на сегашната власт, раздават лицензи, решения и облаги на своите хора.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  24. 24 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Весело

    Задължително вграждане на системи-лазарни радари, предупреждаващи за триноги и "бързи всъдеходи"...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  25. 25 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    До #17 Рим. Бъдещето не е на колите,а на дробовете .Ще караме дронове вместо коли. Няма да се молим Бойко да ни направи някоя калпава автомагистрала,защото парите са откраднати. Няма да има нужда да се отчуждават нови терени. Така,че бъдещето е на дробовете и може би в скоро време ще ги караме вместо коли. Инфраструктурата много изостана от производството на коли и всички пътища вече са тесни...

  26. 26 Профил на Maradona
    Maradona
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Как успявате да коментирате под подобна статия, от която нищо не се разбира, идея си нямам?

  27. 27 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#17] от "Рим":

    Простият въпрос е: а дали е необходимо?

    Особено за безопансотта за движение по магистралите, където и WiFi дава достъчно данни за да се подсигури тая безопасност, да не говорим, че самите автомобили ще имат все по-добри вътрешни автономни системи.

    Не съм убеден, че 5Г ще даде такова голямо предимство, че да оправдае инвестициите. Тук наистина ми намирисва, че ще се харчат едни големи пари за нещо, което може да функционира в по-икономичен режим.

  28. 28 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Неутрално

    До коментар [#17] от "Рим":

    Много тъжно бъдеще...

    Модератора е неадекватен!
  29. 29 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2722 Разстроено

    До коментар [#22] от "Фуджисава":

    +++

    Модератора е неадекватен!
  30. 30 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#20] от "vassilun":

    “В интересни времена живеем! Особено пък нашите деца...”
    ——
    Да са учат за болногледачи и водопроводчици ... че шофьорската професия се отича вече в канала ... дали с едно джи или с друго.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  31. 31 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Където са телекомите пазарната икономика свършва, идват ченгетата!!!

  32. 32 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    5Г е много повече от колкото си представяте.
    —цитат от коментар 2 на qwerty 500

    Ето затова оранжевият пуяк спретна на Хуавей такъв цирк, че били шпиони.
    Просто САЩ не са готови с 5Г и някакси не им е удобно, че Хуавей са готови изцяло.
    Да, наистиа 5Г е много повече от всичко до момента.

  33. 33 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3042 Неутрално

    Резултатът от автомобили без водачи ще е много катастрофи и никой не носи отговорност. Представете си сега,5G запецне. Сривове се получават въ всяка електроника. Или нещо по-банално,но много вероятно,спре токът заради авария и същевременно аварира генераторът. В този момент хиляди автомобили губят управление,движейки се със сто километра в час,повечето тирове. Някой може ли да изчисли щетите? Или друго също така реално,палави малолетни хакери, злосторници,терористи проведат кибер атака. Че те могат да влезат в цялата система и изтрепят народа.
    Моралният въпрос е,кой носи отговорност при катастрофа? Моята прогноза е, че просто ще разрешат този технически и социален експеримент върху живи хора,без никой да носи отговорност за смъртта на невинните граждани. И като стане голямата верижна катастрофа ще ги забранят,ще свърши експериментът.

  34. 34 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Професията "шафиор" свърши.

  35. 35 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#32] от "tolex":

    //Да, наистиа 5Г е много повече от всичко до момента.//
    --------
    И къде го разбра това ?

  36. 36 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#2] от "qwerty 500":

    //5Г е много повече от колкото си представяте.//
    -------
    Аз си го представям как 5 идиота се опитват да седнат на един К !!!

  37. 37 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#17] от "Рим":

    //Добре е, преди да пише човек нещо по тази тема да знае:
    5G мрежите достигат скорост за предаване на данни, 100 пъти по-голяма от сегашния максимум за 4G/LTE!
    Тази скорост достига 20 000 мегабита в секунда за сваляне и 10 000 за качване на информация.//
    ----------
    Не само по тази тема човек трябва да знае, ами че язовир Искър има 673 000 000 m3 воден обем, ама водата на 10 етаж едвам църцори, а пък ако всички отидат да се къпят, ще трябва на сухо да се сапунисват!!!!

  38. 38 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 800 Неутрално

    ИТ технологиите са насочени към облачните структури, с тини комуникации, совалката е проектирана на Аутокад 10 на pdp 11, с мощност 1 мил. по- ниска от един ХуйГоВей ....кой разбрал разбрал!!!

  39. 39 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#2] от "qwerty 500":

    Това го казват за всяко 'г', единственото предимство ще е по-бързата връзка, за сметка на това ще те таксуват повече. Всичко ще си остане по старо му. Повечето от тия компании, правят по един продукт, колкото да се каже, че имат и се "развиват" и продължават по старо му. В България, няма да го има и след 3 години, ако не и повече.

  40. 40 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#2] от "qwerty 500":

    „5Г е много повече от колкото си представяте.“

    А 6Г е още повече. За 7Г да не говориме...

  41. 41 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#27] от "idiotstavrev":

    „Простият въпрос е: а дали е необходимо?“
    Е, как, необходимо е, разбира се.
    „Това е избор, от който зависи бизнес за милиарди евро приходи за производители на автомобили, телеком оператори и създатели на оборудване.“
    Много е просто, едни пълнят гушите, а други плащат. Познай кои са плащачите...

  42. 42 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Хайде, апокалипсиса се започва! Ще бъдем облъчени, промити и след това, унищожени като народ. Ще бъдем заменени с автоматични коли и травестити от Афганистан. Всеки родолюбец е важно да знае, че единственото спасение е да си увие главата с алуминиево фолио главата. В интернет има много места, където родолюбиви страници показват как да го направите правилно. С нами Бок!

    No Pain No Gain
  43. 43 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 385 Неутрално

    [quote#3:"karatista"]
    —цитат от коментар 6 на qwerty 500
    Потърси и прочети повече за 5Г, това е нещо много много различно от 4Г[/quote]

    При тестване на 5Г в Западна Европа птиците в тествания район изпопадали мъртви по земята.

  44. 44 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3109 Неутрално

    Няма да бъде далеч денят, когато удар между два автомобила снабдени със съответната система за управление, ще стане просто невъзможен... Това е бъдещето и то никак даже не е толкова далечно...
    —цитат от коментар 17 на Рим


    Освен ако не е верижна катастрофа на магаистрала, тогава никаква технология не може да те спаси. :)

    Или поне може да спаси тези дето са по-назад. Но да има 2-3 коли без тази технология в трафика и пак ще стане мазало.

  45. 45 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#30] от "Gretel":

    Системите за колите на автопилот отварят сравним работни места с тези, които ще станат непотребни. Новите работни места дори са за по-квалифицирани специалисти, съответно ще бъдат по-добре платени. Допълнително към момента има огромен недостиг за професионални шофьори поне в Европа. В близките пет-десет години системите за автопилот ще намаляват този недостиг, отколкото да застрашават работата на някой шофьор. А междувременно най-печелившият ход за всеки да си повишава квалификацията. Това винаги помага, независимо какво става.

  46. 46 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#17] от "Рим":

    Сигурността е само едно от многото предимства на "умните коли/магистрали". С камиони на автопилот целият търговски трафик може да се измести от пиковите часове и дори да се ограничи само през нощта. Камионите могат да се движат на най-икономичен режим, без почивки, без 2-двама шофьори и тн.

  47. 47 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2407 Неутрално

    При тестване на 5Г в Западна Европа птиците в тествания район изпопадали мъртви по земята.
    —цитат от коментар 43 на log_on


    Тази новина се разпространявана от руски тролове.

    Честотите използвани от 5Г се използват в телекомуникациите и радиолокацията от 60 години, но устройствата бяха много скъпи. Напредъка в технологиите направи възможно масовото им използване. Има натрупана достатъчно информация за липса на въздействие върху хора и птици.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  48. 48 Профил на Фуджисава
    Фуджисава
    Рейтинг: 314 Неутрално

    [quote#47:"korc"][/quote]

    Не е точно така. Дайте линк за ясно опровержение на връзката между умрелите птици в Хага и тестовете на 5G мрежи. Няма и в холандските медии.

    Такива честоти се ползват и сега, но не с толкова много излъчватели. Да, това не са йонизиращи лъчения, но като се насложат полетата и като добавите сателитните връзки, вредата даже не можем да си я представим.

  49. 49 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#45] от "Густав":
    “Новите работни места дори са за по-квалифицирани специалисти, съответно ще бъдат по-добре платени. ”
    ——
    Т.е., казвате, че като краен ефект, не машините ще заменят работниците, а едни по-добре кфалифицирани работници с по-високи заплати ще заменят днешните. Може би, като някакъв маргинален ефект от втори порядък ... но от гледна точка на уволнените, едва ли има значение кого са назначили на неговото място — човек или машина. Само не казвайте, че ще друснете по един преквалификационен курс на шафьорите и ще ги направите инженери на данни.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  50. 50 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#17] от "Рим":Простият въпрос е: а дали е необходимо?Особено за безопансотта за движение по магистралите, където и WiFi дава достъчно данни за да се подсигури тая безопасност, да не говорим, че самите автомобили ще имат все по-добри вътрешни автономни системи.Не съм убеден, че 5Г ще даде такова голямо предимство, че да оправдае инвестициите. Тук наистина ми намирисва, че ще се харчат едни големи пари за нещо, което може да функционира в по-икономичен режим.
    —цитат от коментар 27 на idiotstavrev


    В смисъл?
    Ами необходимо е, ама защо въобе данните ще са по мрежа?
    И КАК 5Г ще помогне ЗА БЕЗОПАСНОСТТА?

    Системите за безопасност в момента, нямат НИЩО ОБЩО с каквито и да е мрежи .. ще се правят нови системи, или що?

    Иначе ТО И СЕГА СИ ИМА СИСТЕМИ за комуникация ..

    ЕТО за какво се използват:

    Е-хоризон примерно ..

    https://www.youtube.com/watch?v=1y0KJeEaPa0&t=71s

    Сателит ДАВА в реално време на бордовия компютър данни, дето да допълнят вградените в паметта на PEA системата и компът да командва двигателя..
    Примерно - сателитът е видял, че има задръстване .. и двигателя минава в режим coasting или пуска рекуперативното спиране - генераторите спират машината и дават ток в батерията ..

    Такава обмяна на данни, може и да не е по сателит а по всякакъв начин .. кво толкова ..

    Но за да е полезна тази информация , трябва колата да има нещо като PEA на ihev на АУДИ ..
    Ако няма .. за къв ти е 5Г?

    П.П
    PEA система и БЕЗ НИКАКВО 5Г си е полезна.. в системата за навигации е вкарана информация за трасетата .. наклони, средна скорост .. и компа на колата спира и пуска двигателя .. ето клипче - виджа се как 28% от пътуването ДВИГАТЕЛЯТ ВЪОБЩЕ НЕ Е ВКЛЮЧЕН .. естествено - няма емисии и разходът е 0 ..

    Ако вместо Е-хоризон има нещо по-евтино , дето да допълва PEA .. ОК

    https://www.youtube.com/watch?v=GCcTDZc1kI0

  51. 51 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#17] от "Рим":Сигурността е само едно от многото предимства на "умните коли/магистрали". С камиони на автопилот целият търговски трафик може да се измести от пиковите часове и дори да се ограничи само през нощта. Камионите могат да се движат на най-икономичен режим, без почивки, без 2-двама шофьори и тн.
    —цитат от коментар 46 на Густав


    Тогава предсказвам такъв живот ..
    Иначе освен руските тролове има и други пречки ..

    Пречи ЗАКОНОДАТЕЛСТВОТО
    Конвенцията на ООН от 1948г за Транспорта ..

  52. 52 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Несериозно е да се залага безопасността на автомобили само на негарантирана WiFi. Банда е свободен за използване от всеки, ограничения има за изходна мощност.
    —цитат от коментар 5 на korc


    КАК точно 5Г ще влияе на безопасността, ми е мътно ..

    Иначе ЕТО каква е ползата ..
    Някаква система дава инфо на борд компютъра и допълва данните вградени РЕА ..

    И компът може предварително да спира цилиндри , или да сменя скоростите .. или да пуска и спира рекуперативните спирачки-генератори ..

    Ама ТО И В МОМЕНТА ГИ ИМА ТЕЗИ СИСТЕМИ..

    Ако ще са по-евтини на 5Г .. ОК ..
    Браво
    https://www.youtube.com/watch?v=k2xstB6SV8M

  53. 53 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#20] от "vassilun":“В интересни времена живеем! Особено пък нашите деца...”——Да са учат за болногледачи и водопроводчици ... че шофьорската професия се отича вече в канала ... дали с едно джи или с друго.
    —цитат от коментар 30 на Gretel


    Битката за безшофьорност ТЕПЪРВА ПРЕДСТОИ ..
    Има МЕЖДУНАРОДНО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО .. Конвенция за Транспорта от 1948 г.дето говори за задължителен шофьор ..
    И не е ясно ако има безпилотна кола натоварена с дрога, или човешки органи, или вързани отвлечени момичета - кой отговаря?
    Ами няма шофьор .. ето, до сега безпилотните коли утрепаха 3-4 човека по света ..
    И??
    Кво става?

    Ами нищо - "пешеходов не жалеть! бабы еще нарожают!"

  54. 54 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 772 Неутрално

    5G мрежите достигат скорост за предаване на данни, 100 пъти по-голяма от сегашния максимум за 4G/LTE! Тази скорост достига 20 000 мегабита в секунда за сваляне и 10 000 за качване на информация.Мрежата може да поддържа до 1 милион устройства на квадратен км.Тя се нуждае от много по-малко енергия за пренос на данни в сравнение с предишното поколение мрежи! За да работи стабилно обаче, ще трябват много повече клетки, в сравнение с 4G мрежата! Ясно е, че няма никакъв проблем, тези клетки да бъдат разположени и по пътните магистрали на Европа, което открива огромно поле за усъвършенстване на управлението на автомобилите. Няма да бъде далеч денят, когато удар между два автомобила снабдени със съответната система за управление, ще стане просто невъзможен... Това е бъдещето и то никак даже не е толкова далечно...
    —цитат от коментар 17 на Рим


    КАК ТОЧНО ако две коли имат система 5Г и НЯМА ДА МОГАТ ДА СЕ УДАРЯТ ЕДНА-ДРУГА?????

    Иначе в момента със сателитна връзка на някои производители се подпомага режимът на EcoCoasting , примерно ..
    Има си вкарани данни в РЕА (Predictive-Efficiency-Assistant.) .. но ако има и мрежова връзка, можем да актуализираме ..

    https://www.youtube.com/watch?v=w_KViZBs8jc&list=PLYWw-EdywAhHw3_wyg-9Y0K_I0bSREmmh&index=19

    П.П
    Predictive-Efficiency-Assistant е от 2013 ..

    Кво толкова с това 5Г ????

  55. 55 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Добре е, преди да пише човек нещо по тази тема да знае:5G мрежите достигат скорост за предаване на данни, 100 пъти по-голяма от сегашния максимум за 4G/LTE! Тази скорост достига 20 000 мегабита в секунда за сваляне и 10 000 за качване на информация.Мрежата може да поддържа до 1 милион устройства на квадратен км.Тя се нуждае от много по-малко енергия за пренос на данни в сравнение с предишното поколение мрежи! За да работи стабилно обаче, ще трябват много повече клетки, в сравнение с 4G мрежата! Ясно е, че няма никакъв проблем, тези клетки да бъдат разположени и по пътните магистрали на Европа, което открива огромно поле за усъвършенстване на управлението на автомобилите. ..
    —цитат от коментар 17 на Рим


    За къв к..р и е на колата 20 000 мегабита в секунда за сваляне и 10 000 за качване на информация?
    С ДОСЕГАШНИТЕ СИСТЕМИ в режим на coasting се пести до 12% гориво ..

    https://www.youtube.com/watch?v=w_KViZBs8jc&list=PLYWw-EdywAhHw3_wyg-9Y0K_I0bSREmmh&index=19

    Ако 5Г е по-евтино .. ОК ..
    Иначе ДОСЕГАШНИТЕ СИСТЕМИ са си добри и в момента и няма никаква нужда от оскъпяване ..

    Всъщност май се отива на задължителен стандарт ..

    Искаш да ти действа РЕА към боркомпютъра - щеш не щеш вземаш софтуер от определена фирма ..
    Искаш връзка с онлайн навигация- трябва да си купиш 5Г с целия пакет


    Германия отново повежда хорото! Какво пречи обаче, една кола с 5G да има и Wi-Fi... и обратно...?
    —цитат от коментар 1 на Рим


    Русия поведе хорото с Яндекс ..
    Искаш приложение към "Глонас" - трябва да купиш пакет от "Яндекс"..

    Искаш да свържеш Predictive-Efficiency-Assistant (ако имаш АУДИ примерно ) в реално време - трябва да купиш смартфон "Яндекс"а той с блуутут да се свързва с бордовия компютър на колата ..

    Искаш да ползваш някакво приложение - трябва да купуваш пакет за 5Г ..

    Ако щеш ..

    Та така ..

  56. 56 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Само не казвайте, че ще друснете по един преквалификационен курс на шафьорите и ще ги направите инженери на данни.
    —цитат от коментар 49 на Gretel


    Със сигурност на десет - двайсет камиона, трябва да има един оператор за ръчно управление в нещо като кол-център. За такава работа ще се взимат изцяло само шофьори с книжка с някаква елементарна компютърна база. Естествено няма да ги наемат всички, но те и без това и сега недостигат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK