Съд принуди кметството на Мадрид да върне нискоемисионната зона

Съд принуди кметството на Мадрид да върне нискоемисионната зона

© Reuters



Мадридското кметство ще трябва отново да прилага от днес ограниченията за движението в центъра на испанската столица, които новият кмет от десницата обеща да отмени. Това ще стане по силата на съдебно решение, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


Системата "Централен Мадрид", която бе въведена в края на миналата година от тогавашния кмет на левицата Мануела Кармена (2015-2019), ограничава движението в историческия център само за коли на живеещите в района и за коли, които не замърсяват въздуха, на приходящи.


Едно от основните обещания в предизборната кампания на консерватора Хосе Луис Мартинес-Алмейда, избран миналия месец за кмет на испанската столица, бе тези правила да бъдат отменени. След като спечели вота с подкрепата на либералната партия "Сиудаданос" ("Гражданите") и на крайнодясната "Вокс", той вече не бе толкова категоричен по въпроса, но в края на юни реши от 1 юли да отмени глобите за шофьорите, които влизат с колите си в центъра на града, и да преразгледа системата, припомня АФП.




Премахването на правилата, предизвикало улични протести, в които участваха хиляди хора в края на юни, бе оспорено в съда от сдружение на природозащитници и бе блокирано в петък от мадридски съд, чието решение задължава кметството да продължи да санкционира нарушителите.


Съдията заяви, че "здравето на Мадрид" е по-важно от "правото да се пътува с кола", предаде Би Би Си.

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1093 Весело

    Така и трябва, браво на тамошния съд! Само се опитвам да си представя как подобно нещо се случва у нас и... не мога...

  2. 2 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Съдът не я е отменил а блокирал - има си горна инстанция, където тези алармистко-болшевишки глупости ще паднат, пък дано и съдията си понесе последствията.

  3. 3 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    Все пак да не се забравя, че сегашните достижения на човечеството, вкл. и по-дългия живот, се дължат И на автомобила, дори и цапащ. Но хор'та, за които летоброенето започва с тяхното раждане не признават това.
    Едно е сигурно обаче - съдията със сигурност е запазил вратичка, ако му се случи нещо с драгоценното му здраве, линейката да му дойде до работа или до вкъщи. Икономиката обаче не го интересува много - тя трябва да се премести надалече, да цапа там, и да не им пречи на съвестта.
    Няма лошо цапащите много да се ограничават. Но досега няма данни подобни решения да са съобразени с фин. възможности на повечето хора.

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2883 Неутрално

    УВАЖЕНИЕ за испанският съд!!!!

  5. 5 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1770 Любопитно

    "Съдията заяви, че "здравето на Мадрид" е по-важно от "правото да се пътува с кола""

    А в София - кога?

  6. 6 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 360 Неутрално

    До коментар [#5] от "plamen_b":

    Скоро, данчето като си се прибере в Самоков има надежда и за София ...

  7. 7 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 734 Любопитно

    До коментар [#5] от "plamen_b":

    В София - Никога! В София правото да се пътува с кола е, по-важно от здравето на София :) (ще го разберете по минусите). Също така правото тричленно семейство да притежава 4 автомобила със средна стойност 2000лв всеки е записано в конституцията

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  8. 8 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1093 Любопитно

    Все пак да не се забравя, че сегашните достижения на човечеството, вкл. и по-дългия живот, се дължат И на автомобила, дори и цапащ.
    —цитат от коментар 3 на Хи-хи


    Аха, така е, донякъде, ама е имало много дълголетници и във времената, в които автомобилът е бил непознато явление, нали? Та няма да оспорваме предимствата на автомобила пред другите видове транспорт, ама в големите градове, в които се построиха куп жилища без осигурени паркоместа не е оферта всяко семейство да има по 2 и повече автомобила, че и правото да си ги паркира където си поиска, а приходящите към центъра хора да са винаги по неотложна работа и с автомобил. Този манталитет да се ходи и до кенефа с кола трябва да се изкорени...

  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10865 Неутрално

    Съдът срещу популизма и личния интерес :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    "здравето на Мадрид" е по-важно от "правото да се пътува с кола",

    ...Явно здравето на който и да е град в България не е по-важно от правото да се пътува с кола.
    Либетарианци, Сър!

  11. 11 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    Не съм запознат с испанското административно право, но общият принцип е, че съдът контролира законосъобразността на административните актове. Кое е по-важно не е работа на съдията. Да не забравяме, че съдията е назначен, а кметът е избран от гражданите на Мадрид за да решава.

  12. 12 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Няма място за сравнение между Мадрид и София. Според доклада на СЗО - 80% от замърсяването в София се дължи на битовото отопление. Забранете горенето на дърва и кюмюр, а не автомобилите......

  13. 13 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2604 Неутрално

    Съд не пусна и Пучдемон да си заеме мястото. Вие си гласувайте, ни знаем как.

  14. 14 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 380 Неутрално

    До коментар [#13] от "zyb18561487":

    Съдът "не пусна" Пучдемон, защото НЕ Е ПОЛОЖИЛ КЛЕТВА. Не защото не харесва цвета на очите му.


    Няма място за сравнение между Мадрид и София. Според доклада на СЗО - 80% от замърсяването в София се дължи на битовото отопление. Забранете горенето на дърва и кюмюр, а не автомобилите......
    —цитат от коментар 12 на Софианец


    Като човек, помнещ (макар и смътно - детски спомени) какви мъгли имаше в София преди да се топлофицира масово града, мога само да потвърдя - големия замърсител е отоплението на твърдо гориво. И, разбира се, тоталната липса на почистване на улиците. Същите ми детски спомени са за "гадовете", които ме будеха рано сутрин, когато мият улиците...

    Има и още една много съществена разлика:

    "ограничава движението в историческия център само за коли на живеещите в района и за коли, които не замърсяват въздуха, на приходящи"

    У нас много загрижените за трафика и стремящите се всячески да го ограничат, като всъщност парите ги взимат с отвращение и по принуда, ЦГМ и СО, раздадоха 1/3 от местата в центъра за "служебен абонамент". Много стимулиращо да ползуваш градския транспорт е гарантираното ти място пред вратата на офиса......

  15. 15 Профил на RadiMiles
    RadiMiles
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Всички столици и по- големи градове, туристически атракции ще се сблъскат рано или късно с прекалено голям брой автомобили и недостатъчно място за тяхното паркиране, като и за разхоски на свеж, чист въздух

  16. 16 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#15] от "RadiMiles":

    Има си решения на тия проблеми но те не са в абсолютните забрани - паркинга в центъра на Мадрид е €42 на ден и колите са 4-5 пъти по-малко от центъра София, Пловдив, Бургас или Варна...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK