Милано временно забрани електрическите тротинетки под наем

Милано временно забрани електрическите тротинетки под наем

© Reuters



Властите в Милано решиха да забранят дейността на компании, предлагащи електрически тротинетки под наем, докато бъде изградена сигнализация, уточняваща правилата за движение с това превозно средство, предаде "Франс прес", позовавайки се на италианските медии.


Указ от 4 юни предвижда тротинетките в Италия да се движат единствено в пешеходни зони, по алеи за пешеходци и велосипеди, както и в райони с ограничение на скоростта до 30 км/час. Текстът изисква общините да поставят табели с правилата за движението им.


Първият оператор на електрически тротинетки под наем се появи в италианската икономическа столица през октомври 2018 година. От тази пролет се появиха още шест, каквато е тенденцията в много европейски градове.




В края на юли Милано започна пробно регламентиране в пешеходни зони, разрешавайки движението на тротинетки с 6 км/час и забранявайки да се ползват тротоарите срещу заплаха с глоба от 26 евро. Един пешеходец обаче въпреки това получи счупвания, след като беше блъснат от тротинетка в пешеходна зона.


В същото време прокуратурата в Милано проверява различните оператори на пазара, за да установи дали са законни.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1151 Весело

    Ще джъткат по велоалеите там, където ги има. Където ги няма - като в джунглата, всеки да се спасява както може, със забрани и глоби прогресът няма да се спре...

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11247 Весело

    "Волните ездачи" се обяздват :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4 Профил на cpetkoff
    cpetkoff
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Ще джъткат по велоалеите там, където ги има. Където ги няма - като в джунглата, всеки да се спасява както може, със забрани и глоби прогресът няма да се спре...
    —цитат от коментар 1 на Дългия


    той па един прогрес...

  5. 5 Профил на Ivan Georgiev
    Ivan Georgiev
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Ще джъткат по велоалеите там, където ги има. Където ги няма - като в джунглата, всеки да се спасява както може, със забрани и глоби прогресът няма да се спре...
    —цитат от коментар 1 на Дългия


    Така е карам и аз тука. По-велоалеите където ги има и слизам на пътя както правя и с колелото. Избирам по-дълъг маршрут където имам минимален досег с колите.

  6. 6 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Според мен не е необходим различен регламент от този за колела. И аз карам така и не виждам никакъв проблем. Единствено ако има по-бързи от 25км/ч може би да имат някакъв лиценз.

  7. 7 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2688 Неутрално

    Къде е спала администрацията до сега, за да не регулира движението на тротинетките. Заради своите пропуски забранява движението им.
    Големите градове трябва да си извадят поука от Милано и да приемат съответни регулации. СО и КАТ да да не си заравят главите, а да предлагат промени!

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  8. 8 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Аз ходя с такъв на работа, рано сутрин преди 7, винаги се намира някой да се влачи по велоалеята, при положение, че има още 5 метра тротоар, при това празен. Та културата на велоалейте в България, е на доста ниско ниво, хората даже не поглеждат, когато ги пресичат.

  9. 9 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Малоумно е на 2 метра тротоар да се движат пешеходци, колоездачи и тротинетки.

  10. 10 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Доста опасен метод за придвижване.
    А много забавно изглеждат дебели толупи кукнати на това нещо.

  11. 11 Профил на vesela
    vesela
    Рейтинг: 337 Неутрално

    Достатъчна напаст са колоездачи, каращи в автомобилните ленти. Които изведнъж решават, че могат да ползват пешеходните пътеки без да слизат от колелетата. Ако и тротинетки се добавят към този абсурд, най-добре е да спрем автомобилите. Нямам нищо против срещу чистотата на въздуха, но не и с участието на доброволни донори на органи.

    vesela
  12. 12 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Крайно време е в широк център да се въведе ограничение на скоростта 30км, за да се стимулира движението с велосипеди и тротинетки за сметка на колите! Не ограничение на тротинетки и колела, а на коли трябва!

  13. 13 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#11] от "vesela":

    Според ЗДП при липса на велоалея колоездачите трябва да карат най в дясно на пътното платно. Вие предлагате да карат по тротоара, където е забранено и опасно за пешеходците ли?

    Ако един велосипедист карайки вдясно на пътното платно бива ударен от Вас той не е донор, а жертва на Вашата некадърност като шофьор.

    П.П. Не съм велосипедист, авто-талибанин съм. Само отбелязвам.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  14. 14 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    Голям хаос създават, особено в градове и квартали с много натоварен трафик.

  15. 15 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 970 Весело

    До коментар [#13] от "Тъпата майна":
    Не му се сърди, майна, то горкото откъде да знае що е ППС, и че не му е разрешено да кара по тротоара. :) То няма нищо против чистотата, само дето е свикнало и до тоалетната да ходи с кола. Страшна напаст са това колоездачите. Данъци не плащат, за паркинги не плащат, ГО не плащат, корупция няма... и тръгнали да ми се врат на пътя като ППС, да не мога аз да се изшивам със 20-годишната си морга 3-та ръка (на 130 хиляди км, естествено, нов внос) :)

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK