Бързи, но не толкова яростни? Европа търси решение за електрическите тротинентки

Бързи, но не толкова яростни? Европа търси решение за електрическите тротинентки

© Reuters



Направо ги забранете. Налагайте глоби за превишена скорост. Накарайте ползвателите им да полагат изпит за правоуправление. От Париж до Берлин европейските градове търсят решения за двуколесното явление, което бързо преобразява градския пейзаж в световен мащаб - електрическите скутери (тротинетки).


Защитниците им ги наричат скок към бъдещето, освежаващ, основан на електронно приложение начин да профучиш от Лувъра до Айфеловата кула, без да произвеждаш замърсяване, което задавя планетата.


Глупости, казват критиците, като посочват растящия брой наранявания и дори смъртни случаи, в които са замесени. Те порицават това ново неудобство за пешеходците, колоездачите и шофьорите, които вече се борят за ограниченото пространство по градските улици.




От другата страна на океана американските градове също се борят да контролират компаниите, които дават под наем превозните средства, и да опазят невредими водачите им. Ето какво правят някои европейски държави по въпроса:


Франция


В понеделник френското правителство, което подготвя нови правила, се срещна с жертви на инциденти със скутери. Само в Париж има повече фирми за скутери под наем, отколкото в целите Съединени американски щати, според юнско изследване и най-малко 20 хил. кръстосват по историческите му улици.


Повечето са наети чрез мобилно приложение скутери, които вземаш и оставяш, където пожелаеш, и това е особено привлекателно за туристи и младежи. Но групи на пострадали казват, че тези ползватели не познават френските правила за движение по пътищата и не винаги могат да бъдат държани отговорни за инциденти. Тази година в Париж беше убит водач на скутер, а ранените са десетки.


Париж налага 135 евро глоба за каране по тротоара. Кметицата на града иска да ограничи скоростта им до 20 км/ч. в повечето райони и до 8 км/ч. в райони с натоварен пешеходен трафик. Тя планира да ограничи броя на операторите до три и да намали скутерите.


Новите правила, очаквани през септември, ще бъдат въведени и в други френски градове и ще включват потенциални глоби за превишена скорост до 1500 евро.


Германия


Берлин легализира преди два месеца електрическите скутери и бързо осъзна, че се нуждае от по-строги правила.


Миналата седмица служители в градския съвет в германската столица обявиха планове за зони за паркиране по улиците за задвижваните с батерии возила, които често са оставяни безразборно по тротоарите. Освен това берлинската полиция ще увеличи патрулите, за да предотврати незаконно поведение като возене на двама души на един скутер.


Германската полиция каза, че седем души са били сериозно ранени, а 27 са получили леки травми при инциденти от средата на юни, като посочи, че повечето са се дължали на безотговорно управление.


Великобритания


В Обединеното кралство е забранено електрическите скутери да се движат по тротоарите и е нарушение да се карат по пътното платно, защото не спазват законите, изискващи застраховка, данъци и изпит за правоуправление. Застъпниците им протестираха с довод, че е време за промяна на правилата.


Телевизионната водеща и известна фигура в "ЮТюб" Емили Хартридж, на 35 години, стана първият човек във Великобритания, убит при управлението на електрически скутер, когато на 12 юли беше блъсната от камион в Южен Лондон. На следващия ден 14-годишно момче получи нараняване на главата, след като се блъсна в автобусна спирка в Югоизточен Лондон.


Испания


Електрическите скутери са осеяли урбанистичния пейзаж в големите испански градове, а официалният пътен регулатор е подготвил нови инструкции - но одобрението им зависи от испанските политици, които сформират ново национално правителство, след като изборите през април не доведоха до категорично парламентарно мнозинство на никоя партия.


Междувременно градовете въведоха всевъзможни ограничения. Каските са задължителни само в Мадрид за лица под 16 години. Но важат за всички в Барселона, където 92-годишна жена загина миналата година, след като беше блъсната от скутер. Водачът беше разследван за непредумишлено убийство, но накрая само беше глобен поради липсата на регламент.


В Мадрид градът изисква водачите на скутери да се движат единствено по пътища, които имат не повече от една лента за движение и е наложена максимална скорост от 30 км/ч.


Миналата седмица Севиля се присъедини към треската за споделено возене със скутери, но операторът, който дава под наем возила в този южен град, проучва как да самоограничава пътуването до и от определени частни места за паркиране.


Белгия


Брюксел - столицата на Белгия и на Европейския съюз, е залята от електрически скутери от миналата година.


Но всяка от 19-е общини, които образуват Брюксел, има свои собствени правила за возилата. Някои налагат глоби или ограничения в скоростта, докато други налагат ограничения за паркиране. Регионът на Брюксел сега събира информация от всички общини, за да рационализира тези правила. Говорител на градските власти каза, че досега е имало един фатален инцидент с участието на електрически скутер, а голяма болница съобщи, че лекува по двама ранени дневно след инциденти.


Италия


Италианското министерство на транспорта миналия месец въведе нови правила за електрически скутери, сегуей ПТ, ховърборд и други електрически форми на транспорт.


Водачите на скутери могат да се движат по улиците, но не по-бързо от 30 км/ч. В пешеходни зони скоростта на електрическите скутери е ограничена до 6 км/ч. Сега е ред на италианските градове да обозначат райони, да поставят пътни знаци и да въведат правила в бизнеса за наем на скутери.


Балканските държави


В балканските държави електрическите скутери още се намират в сивата зона, с изключение на Словения, която работи върху законови правила, които ще ги ограничат в пешеходните зони и велоалеите.


Максималната скорост ще бъде ограничена до 25 км/ч., но в пешеходни зони електрическите скутери ще трябва да се движат със скоростта на пешеходец. Те ще са обект на същите правила като велосипедите, което означава, че трябва да имат светлини, а каските ще са задължителни за малолетни водачи.

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5410 Неутрално

    И това ако не е ЛИПСА на капацитет здраве му кажи . Като не знаят да питат бойко !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1891 Неутрално

    Решението е отделно платно на пътя само за тротинетки.

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  3. 3 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    У България е забранено да се кара по тротара и колело, ама често улиците не стават за каране на велосипед. Няма велоалеи, или ако има са много кратки и не стигат. Не всички улици са асфалтирани, а павираните са в ужасно състояние, да не говорим за състоянието на асфалта, има дупки. Само ако вземем за пример жълтите павета, които са в центъра на София и ще се види там, че са на вълнички и изглеждат ужасно. То паважа трябва да се пренарежда ако е мръднал. А всяка зима се заледява и мърда. А отколко години не е пипан.

  4. 4 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4856 Неутрално

    До коментар [#2] от "LiberalToTheBones":

    Да добре е, но и скоростта би трябвало да се ограничи до 10км./ч. и то фабрично. Защото има тротинетки развиващи 90, че и 100км./ч.

  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    Решението е просто да се забранят!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    Решението е отделно платно на пътя само за тротинетки.
    —цитат от коментар 2 на LiberalToTheBones


    Абе тези направо си имат отделен път за гробщиата!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2295 Весело

    Решението е просто да се забранят!
    —цитат от коментар 5 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Направо да се разстрелват?

    В Русия съм! В Русия съм!
  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5140 Неутрално

    Скоростта да бъде фабрично ограничена до макс 20 км в час и да се движат само по велоалеи!

  9. 9 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    Не знам, но вече ме дразни да карам колело в София, то не са пешеходци, то не са невнимателни колоездачи, то не са тротинетки... Уж си купих колелото за здраве, а то...
    Започва по велоалеите да прилича на оживен булевард. Ще стане като по улиците на София след 2007 г., всеки си купи кола, защото вече са евтини и по улиците стана някакъв ужас.
    Дано да не стане в скоро време така и с велосипедите и тротинетките, но не там се върви за жалост.

  10. 10 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2472 Неутрално
  11. 11 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Тези возила трябва да бъдат фабрично ограничени до 10 или максимум 15 км/ч. Иначе са супер удачни, но за да са безопасни за каращите ги и пешеходците, не трябва да се движат бързо.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  12. 12 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2641 Весело

    Най–добре е да забранят пешеходци да се движат по улиците, за да е удобно за коли, колела, тротинетки и всякакви следващи измислици.

  13. 13 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Да се забрани. Нека ходят пеш или ползват велосипеди и обикновени тротинетки, но не електрически, въртенето на педали е физическа активност и намалява затлъстяването сред населението, докато тия ел. тротинетки и скутери са напълно безполезни.

  14. 14 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#11] от "Viva la Evolution":

    Обезсмислят се ако толкова се ограничи скоростта. Те затова са я ограничили на 25 км/ч.

  15. 15 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#12] от "stedim":

    То и тротоарите в София са едни... На места може да се пребиеш. Реално хубави тротоари има само, където са правени ремонти след 1989 г. Има и парадоксални случаи, когато булеварда не е ремонтиран, а само тротоара...

  16. 16 Профил на malevv
    malevv
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Тротинетката е "Детско превозно средство", а това са електрически скутери.

  17. 17 Профил на venziko
    venziko
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Тъкмо се появиха и вече ги забраниха. истински хит са те в Европа https://www.youtube.com/watch?v=2T_xXI0Kq24

  18. 18 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    До коментар [#11] от "Viva la Evolution":Обезсмислят се ако толкова се ограничи скоростта. Те затова са я ограничили на 25 км/ч.
    —цитат от коментар 14 на anonim440


    Напротив. Не се обезсмислят. Много мобилни и удобни са. Аз самият мислех да си взема такова, защото е по-практично за кратки разстояния и лесно се влиза с него в ансансьори и офиси. Просто е с малки гуми и скорости над 15 км./ч. са опасни. В нормалните страни, електрическите велосипеди си изключват подпомагането на 25 км./ч. А велосипедите изначало са подходящи за много по-високи скорости от тротинетките.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  19. 19 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2295 Любопитно

    Скоростта да бъде фабрично ограничена до макс 20 км в час и да се движат само по велоалеи!
    —цитат от коментар 8 на vassilun


    А как ще стигат до велоалеите?

    В Русия съм! В Русия съм!
  20. 20 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1394 Весело

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":


    И това ако не е ЛИПСА на капацитет здраве му кажи . Като не знаят да питат бойко !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    И ти като Мирча държиш да си навреш "краставицата" навсякъде! Няма значение дали е уместно, това са подробности.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  21. 21 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Не знам, но вече ме дразни да карам колело в София, то не са пешеходци, то не са невнимателни колоездачи, то не са тротинетки... Уж си купих колелото за здраве, а то...Започва по велоалеите да прилича на оживен булевард. Ще стане като по улиците на София след 2007 г., всеки си купи кола, защото вече са евтини и по улиците стана някакъв ужас.Дано да не стане в скоро време така и с велосипедите и тротинетките, но не там се върви за жалост.
    —цитат от коментар 9 на anonim440


    ----------------
    Метрото, брато, метрото му е майката. Само оня дето ша спасява София да не го спре.
    А за здраве... слагаш един лост в касата на вратата и набираш :). Така правят в Япония :)
    До коментар [#9] от "anonim440":

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  22. 22 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5341 Весело

    Вдигал съм над 77 км.ч. с една модифицирана, готино изживяване...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5410 Весело

    До коментар [#20] от "todor._89":

    ох, милинкия глупи ! Аз ви хваля ти рИвеш !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2820 Неутрално

    Барабар Петко с мъжете. В пешеходни зони да се движат със скоростта на пешеходец, на пътното платно с ограниченията за колите.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  25. 25 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1394 Весело

    До коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ах, миличкият "психо", и зъбки се опитва да показва! Мирен шаро, мирен!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  26. 26 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1075 Весело

    Ако има загинали ще ги забранчт ама засега нъски.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  27. 27 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Ранени може и да има , но за убити не знам . Проблема в брюксел е , че не им събират такса за ( за билетче, паркинг , или акциз за гориво) .

  28. 28 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Абе много са си добри и приятни за каране. Само където вече два пъти за един месец ми се пука гума и е много неприятен ремонта. Иначе ако закъсаш, сгъваш и се качваш на градски транспорт.

  29. 29 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 393 Неутрално

    От изброените ми харесва позицията на британците. Наистина са опасни да се движат по тротоара, който е за пешеходци. Нямат застраховки и не е ясно каращите дали познават правилата за движение, останалите водачи на пътнито платно са платили хиляди паунди за да получат правото да се движат там.

    Много хитър
  30. 30 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4148 Неутрално

    не толкова яростни колкото комплексирано злобни. ние сме зелени и ще ни целувате тротинетката

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  31. 31 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4149 Весело

    Най добра е монреслската система-града е наситен със стоянки за колело под наем. Срещу годишен абонамент от 96 долара, караш на корем без да обгрижваш колело в къщи. Вярно, имат над 700 км велоалеи. Там тротинетки няма, само колела.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  32. 32 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 588 Любопитно

    Като дете карах , но не електрическа . Спомням си , че бях се засилил по наклон и се блъснах в трабантче челно . Трабанта пострада повече .

  33. 33 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Ми да направят велоалеи като хората, готово реших проблема. Какви смъртни случаи, някой не се е огледал, ако не се огледаш и пеша, пак ще умреш. Няма да си първият, нито последния. Аз лично съм в пъти по-фокусиран докато карам, отколкото когато вървя, тъй като хората имат странния навик да спират рязко, да се въртят, дори на велоалея. Когато карах колело, така блъснах двама. Сега ми се струва, че спирането е доста по-бързо и лесно от колело, не можеш да се засилиш и толкова. До тук нито един ударен.

  34. 34 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#3] от "anonim440":

    Велоалеите са за балъците, истинските колеловодачи карат по шосето, най-вече Цариградско, България и Околвръстното!

    Тротоарите са за паркиране разбира се на кочини!

    Наздраве :)

  35. 35 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    Решението е отделно платно на пътя само за тротинетки.
    —цитат от коментар 2 на LiberalToTheBones


    По принцип двуколесните нямат място нито на пътя, нито на тротоара. Може верно това да решението, за всеки да има лента. Само че ше се наложи да си строим градовете отначало.

  36. 36 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2268 Весело

    Тези возила трябва да бъдат фабрично ограничени до 10 или максимум 15 км/ч. Иначе са супер удачни, но за да са безопасни за каращите ги и пешеходците, не трябва да се движат бързо.
    —цитат от коментар 11 на Viva la Evolution


    Че то човек и пеша пак с толкова върви.

  37. 37 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#34] от "bretschneider":

    Цариградско е забранено за велосипеди.

  38. 38 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1180 Любопитно

    Ейй, голяма злоба, голямо плюене по тия тротинетки. А колко от коментиращите са се качвали да ги пробват? И къде? Много е лесно да забраним нещо полезно, просто само за това ни бива. А удобството за каращия, който е преценил, че не иска да се бута в кола или ГТ? Ама нали не плащат данъци, не купуват гориво, няма зони за тях, е как да ги харесваш? А това, че по улици и тротоари е пълно със зомбирани бльонове, които чатят и вървят на зиг-заг? А, че същите тия бльонове карат коли и чатят едновременно? Ами че човек може да стане зян и докато спи в собствената си къща, в леглото си - ако къщата му е на кофти място и влезе ТИР в спалнята му. Ма йок - да ги забраним, та забраним. А да се направи нещо адекватно, за да се помогне на големите градове, задъхващи се от кошмарен транспорт? Тц, няма кой, няма капацитет за разумни решения. Просто забраняваме придвижването на всички навсякъде, щото може да е вредно за здравето на придвижващия се.. . Ще си седим в къщи и ще плетем вълнени терлици, от утре, обещавам...

  39. 39 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    Това е неква хипстърска мода и ще отмине. На ред са ел.скутери, мощни и с приемлив пробег.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  40. 40 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Ако се забранят електрическите тротинетки, това няма ли да е посегателството върху правата на хомосексуалистите?

  41. 41 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    Не знам, но вече ме дразни да карам колело в София, то не са пешеходци, то не са невнимателни колоездачи, то не са тротинетки... Уж си купих колелото за здраве, а то...Започва по велоалеите да прилича на оживен булевард. Ще стане като по улиците на София след 2007 г., всеки си купи кола, защото вече са евтини и по улиците стана някакъв ужас.Дано да не стане в скоро време така и с велосипедите и тротинетките, но не там се върви за жалост.
    —цитат от коментар 9 на anonim440

    Може би хората станаха повече. Че и с претенции. Искат да излизат навън. И то по улиците. Пеш, с велосипеди, мотоциклети, автомобили, ..., тротинетки. Управляващият материал полага усилия да намали броя. Има успехи. И амбиции.

  42. 42 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    Като дете карах , но не електрическа . Спомням си , че бях се засилил по наклон и се блъснах в трабантче челно . Трабанта пострада повече .
    —цитат от коментар 32 на xyha

    С челото ли сте блъснал трабанчето?

  43. 43 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 877 Неутрално

    автомобилната мафия се видя застрашена

    -voxy
  44. 44 Профил на МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До коментар [#2] от "LiberalToTheBones":Да добре е, но и скоростта би трябвало да се ограничи до 10км./ч. и то фабрично. Защото има тротинетки развиващи 90, че и 100км./ч.
    —цитат от коментар 4 на сидер


    Разумно решение (фабрично ограничаване на скоростта), ама...ЕССР закъсня : Вече има .....милиони ел'тротинетки, к'о пра'им с тях?

    Да питам друго: Като се има изнадподвпредвид състоянието на софийските тротоари-как се карат там тротинетки с батерия 4-5 см' над долната част на колелото? Или те му'ат по платното?

    Нещо за нашенско, в мойто градче (Нетания):

    -Тротинетките са навсякъде, но май не създават особен проблем за пешеходците. Движат се сравнително бавно. Преценка на очо-не повече от 10 км/ч, два пъти по бързо от чевръст пешеходец. Имам професионално "инженерско" изкривяване и всичко меря, по разни начини. А и на пресечките се държат като пешеходци, малко по бързи. Ама и туземските шофьори са МНОГО внимателни към пепеходците, дори и не на зебра: Приближиш ли на метър++ до тротоара ти спират, зебра или не....

    -С ел'велосипедите е различно: За тях НЕ СЪЩЕСТВУВАТ НИК'ВИ правила! Минават през кръстовища по платното на червено (със скорост на очо-20++ км/ч) , ако преценят че няма бързо'движеща се кола която може да ги чукне.

    В повечето случаи оцеляват (казах вече че туземските шофьори са много внимателни). ОБАЧЕ бях свидетел на две катастрофи, когато келешите на бичиклетите НЕ УСПЯХА да се прошмугат (неапазвайки елементарни правила) между колите на кръстовище със светофар. За съжаление и двамата оцеляха...Ама един от тях ще плати на застрахователната компания на шофьорката ЯКИ СУМИ за вреди на колата+дензагуба (мацката е на хонорар $300/ден), + още яка сума неимуществени вреди (това след приключването на делото по кой е виновен за катастрофата-има ранени и прокуратурата подаде обвинение). Знам това щото съм свидетел по делата.

    П.С. Преди 10+ години ме вбесяваха тези с веспите/моторетките, които се шмугаха като откачени между колите. И си мечтах един такъФ да го "поизгладя" с 2-3 пъти минаване над него, напред и назад, в някой тъмен сокак без свидетели/камери. Сега тези моторетки драстично намаляха -замениха ги ел'бичиклетите...
    До коментар [#4] от "сидер":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  45. 45 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2809 Любопитно

    Цитат:
    '''''''''........ двуколесното явление, което бързо преобразява градския пейзаж в световен мащаб
    - електрическите скутери (тротинетки). ...........''''''''''''
    - = - = - = -
    Скутерите и тротинетките са ДВЕ РАЗЛИЧНИ
    колесни превозни средства!
    Тротинетката е БЕЗ седалка и е с малки гуми !
    Скутерите са задължително със седалка за един или двама и имат два под класа:
    - по брой търкалета са ДВУ, ТРИ или ЧЕТИРИ колесни !
    - по мощност и скорост тези над 35 км/ч имат редовна регистрация в КАТ и се изисква книжка ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  46. 46 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    Тези возила трябва да бъдат фабрично ограничени до 10 или максимум 15 км/ч. Иначе са супер удачни, но за да са безопасни за каращите ги и пешеходците, не трябва да се движат бързо.
    —цитат от коментар 11 на Viva la Evolution


    На 12км/ч са ограничени повечето .

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  47. 47 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    [quote#46:"schwimmwagen"][/quote]
    Разполагате ли с числови данни?

  48. 48 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    Добре си е статията ... само дето малко ... инцидентите с елскутери не се сравняват с другите - пешеходци, велосипеди и автомобили. Има един случай вече ... а, с велосипеди и автомобили няма ли? Естествено, за да е коректно сравнението, трябва да е в изминати километри (а не просто брой инциденти или даже инцидент/превозни средства).
    Иначе - веднага погледнах как е в Сингапур.
    1. Ограничения за тегло, широчина и скорост (20 км).
    2. Трябва да е регистрирано средството от човек над 16 г (макар да могат и под 16 г да карат)
    3. Кара се само по определени пътища - НЕ може там, където е за автомобили или САМО за пешеходци.
    4. Яки глоби.

    Никола Йорданов
  49. 49 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#34] от "bretschneider":

    Гледах един пич как ката тротинетка в резервното на цариградското шосе. Жените му се лепяха като мухи щото е такъв пич.

  50. 50 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#40] от "smotlixx":

    Не. Посегателство ще е ако им викаш, къде се вреш бе песерас нещастен.

  51. 51 Профил на Jazzprom
    Jazzprom
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Мисля, че това е бъдещето на градския транспорт. Чист въздух, липса на шум. Само трябва да се регламентира как и къде.

    Това е положението...
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  53. 53 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Интересно, как е положението в Холандия? В САЩ е ясно. Американеца обикновено работи на час два път от дома си. Да тръгнеш със скутер, особено пък в северните щати!...
    Правила трябва да има, разбира се. В някакъв смисъл е превозно средство.
    Но да се забранят? Не, категорично!
    Ако, бързайки, пешеходец блъсне баба на 92 години, каква е гаранцията, че жената няма да загине? Ами екологичните ползи? Здушливия смог, бензиновите изпарения?
    Ами липсата на места за паркиране в големите градове?
    Но защо ми се струва, че най-големият вой идва от това, че горивата ще поевтинеят!...
    Колкото до данъци, защо? Нали като обикновени граждани плащат хората.... Може би, ако се изградят паркинзи...

  54. 54 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#35] от "usero":

    Че то и Хонда Валкирия е двуколесно,е има 6 цилиндров боксер 100 коня под седалката,ама е двуколесно.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  55. 55 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Колкото по-надеждни и достъпни стават енергоносителите/батериите/,толкова по достъпен, евтин и желан ще става личния малогабаритен транспорт.Че политици и градоначалници са заседнали някъде в миналия век,никой не им е виновен.Да влизат в крак с времето.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  56. 56 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 571 Неутрално

    В София карам и кола, и колело, и електрическа тротинетка, и пеша ходя, та горе-долу познавам гледната точка на всички. Конкретно за тротинетките мога да кажа няколко предимства и недостатъка:

    Плюсове:
    - по-компактна и маневрена е и от велосипед, и от автомобил
    - по-бърза от пешеходец, вероятно и от велосипед
    - може да се кара от хора, които не са в добра физическа форма, или не могат да карат велосипед понякаква причина
    - ако работодателя е ОК, може да си я вкарваш в офиса, за да не ти я крадат
    - повечето модели са сгъваеми и лесно преносими, и могат да се носят в градския транспорт, ако се ползват на голямо разстояние


    Минуси:
    - малки колеленца и висока скорост - дори малка дупка може да те пребие жестоко. Трябва да си много по-внимателен за неравности, отколкото с други пс.
    - трудно се заключва, и лесно се краде - мяташ в каруцата една и дим да те няма
    - винаги има известен риск от пожар при евтини модели с некачествени батерии



    И един интересен ефект, свързан с мързела и безопасността - за разлика от велосипеда, когато наближа пешеходци с тротинетката, просто намалявам или направо слизам и прибутвам няколко метра, докато се размина с хората, и после пак се качвам и пердаша. Когато съм с велосипед обаче, особено като съм на баир нагоре, не намалявам през 5 метра заради пешеходци, зяпащи в телефона, а се опитвам да ги заобиколя на скорост (за да не се мъча после да набирам пак), което със сигурност е много по-опасно. Та от гледна точка на съжителство с пешеходци, тротинетката е по-добра, ако е с адекватен водач разбира се.

    А по повод това, че вече имало смъртни случаи с ел. тротинетки, и трябвало да се забранят - че то всеки ден има хиляди загинали с коли, и вероятно десетки с велосипеди, ама никой не се е юрнал да ги забранява, нали? Да, ще има инциденти, ще има и ранени, и умрели хора - това е сигурно, и напълно очаквано - така е при всеки вид транспорт.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK